Helsingin "hyvät" ja "huonot" asuinalueet/lähiöt?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut!
  • Ensimmäinen viesti
..
Minusta on huvittavaa, että Itä-Helsinki mielletään niin kurjaksi paikaksi asua. Kehottaisin arvostelijoita käymään esimerkiksi Laajasalossa, Jollaksessa, Tammisalossa, Marjaniemessä ja vaikkapa Vartiokylässä. Mutta kuten jo moni todennut, riippuu ihan siitä mitä ympärilleen haluaa. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Juupajuu";23508337]Kaupunginkämppä on otettava, koska saamme lapsen eikä keskustasta tai muilta ns. hyviltä alueilta löydy tarpeeksi halpaa kämppää, kun elää opintotuella, kesätyösäästöillä sekä yleisellä asumistuella. Mikäli siis ei halua asua sossupummina. Sossuhan maksaisi meille loput, jos otettaisiin kalliimpi kämppä lähempää keskustaa ns. hyvältä alueelta.
[/QUOTE]

Miksette hae perheasuntoa Hoasilta tai muulta ylioppilaskunnalta (esim. AYY)? Ovat monesti kivampia kuin kaupungin asunnot, kun muutkin asukkaat opiskelijoita, eikä tosiaan alkkiksia tms... 5 vuoden kokemuksella voin suositella!
 
"vieras"
Minusta on huvittavaa, että Itä-Helsinki mielletään niin kurjaksi paikaksi asua. Kehottaisin arvostelijoita käymään esimerkiksi Laajasalossa, Jollaksessa, Tammisalossa, Marjaniemessä ja vaikkapa Vartiokylässä. Mutta kuten jo moni todennut, riippuu ihan siitä mitä ympärilleen haluaa. :)
Idässä on Hgin parhaimmat paikat, omarantaisia ok-taloja, mutta sinne mahtuu myös pahimmat slummit.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23508355:
Roihuvuori ja Munkkivuori huonoja, millä perusteella? Ja Myllypuro hyvä? En kyllä ihan ensimmäisenä Myllyyn muuttaisi jos jotain idylliä etsisin...
ylä-roihuvuori, eli se ostarin vieressä oleva 80-luvun puolella rakennettu alue on rauhatonta, mutta toisaalta ala-roihikka taas on pääosin rauhallinen ja siellä on loistava porolahden koulu. Myllupurossa taas on laaja omakotialue joka on rauhallinen ja mukava paikka, metroaseman lähellä taas ei niinkään ole rauhallista tai idyllistä mutta en sanoisi vaaralliseksi paikaksi kuitenkaan. myllypurossa taas rupeaa olemaan kouluongelmaan, ala-aste on evakossa parakeissa homeongelman takia ja oppilasaines on sen verran maahanmuuttajavoittoista että opetuksen taso kärsii puolikielisten oppilaiden erityisvaatimusten takia.
Joten myös oma elämäntilanne ratkaisee sen, onko alue "hyvä" vai "huono". jos olisin isompien kouluikäisten vanhempi, muuttaisin varmasti myllypuron omakotitaloalueelle, alakoululaisten kanssa en halua täällä asua nimenomaan tuon koulun ongelmien takia. Isommille koululaisille kun voi hakea koulupaikkaa jo kauempaakin, pientä eka- tokaluokkalaista en halua laittaa pitkälle koulumatkalle.
 
Tämä pätee kyllä Helsingissä aivan täysin. Mitä kalliimmat asunnot, sen rauhallisempaa seutua.
No miten sen nyt ottaa. Asuttiin vuosia Kaartinkaupungissa todella arvostetulla paikalla ja ihan samalla tavalla siellä densot makoili nurkissa kuin täällä lähiössäkin, jossa nyt asumme. Eli keskustaan ei ainakaan tuo päde, johonkin Westendiin nyt voi päteäkin. Stadissa etenkin kesäisin on kaivarin lähistön alueet aika rauhattomia, sattuvat nyt olemaan juurikin niitä kalliita asuinalueita.

Minusta on vähän snobistista aina jahkata näistä aluekeskusteluista, jokaisessa alueessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Okei, jossain lähiössä ihan ostarin räkälän vieressä asumisella saattaa olla haittapuolia, mutta muuten asuinpaikan mukavuuteen vaikuttaa niin tuhat asiaa, että vaikea niistä on mitään yksiselitteistä lausua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23513365]
Itse en muuttaisi itähelsinkiin, varsinkin Jakomäestä ja Tapulinkaupungista oon kuullut paljon pahaa.[/QUOTE]

kumpikaan ei muuten ole itä-helsinkiä :D :LOL:
 
"heh"
Kuka siitä Pohjois-Haagasta täällä jankkaa, joku provoko? Aluehan on ihan järkyttävää slummia, ei todellakaan mitään hienoa tai arvostettua aluetta vaan samaa sarjaa naapurinsa Kannelmäen kanssa.
 
"heh"
[QUOTE="vieras";23513365]Pikku Huopalahti, Etelä- ja Pohjoishaagat ovat kivoja alueita.
Itse en muuttaisi itähelsinkiin, varsinkin Jakomäestä ja Tapulinkaupungista oon kuullut paljon pahaa.[/QUOTE]

Hyvä maku sulla ja kaupunkituntemuksellakin loistat. Tapuli ja Jakis on P-Hkia.
 
"vieras"
Viikissä on järjettömän kovat hinnat vapaarahoitteisissa asunnoissa, koska ovat uusia. Kuitenkin alue on kaupungin vuokrataloja täynnä, eli sillä 400 000 omalla kämpällä saat lapsesi samaan kouluun muhammedien ja mustalaisten kanssa. Ei kiitos.

Paloheinässä nuorisotyöntekijät on helisemässä, koska nuoriin ei saa mitään otetta ja vanhemmat hoitelevat kotona ongelmat rahalla. Muuta sinne, jos haluat lapsesi huumeporukoihin.

Pohjois-Helsingissä on joitakin hyviä, kohtuuhintaisia alueita. Mutta eiköhän kaupunki nekin onnistu pilaamaan kaavoittamalla tyhjille tonteille kaupungin vuokraluukkuja.
 
"Vieras"
Millaisia paikkoja ovat mielestänne seuraavat asuinalueet; Puotinharju, Pihlajisto ja Pihlajamäki? Karttaisitteko kaikkia, vai voisitteko kuvitella asuvanne jossain näistä? Millaisia kokemuksia on, kertokaas hieman. Itse olen hakenut asuntoa Helsingistä (muuttajina minä sekä pieni tyttäreni) ja noilta alueilta asuntoja on tarjottu. Täytyy kuitenkin kysellä ja kartoittaa, jotta hieman tietäisi, mitä odottaa ja että kantsiiko lähteä edes katsomaan. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23513484]Millaisia paikkoja ovat mielestänne seuraavat asuinalueet; Puotinharju, Pihlajisto ja Pihlajamäki? Karttaisitteko kaikkia, vai voisitteko kuvitella asuvanne jossain näistä? Millaisia kokemuksia on, kertokaas hieman. Itse olen hakenut asuntoa Helsingistä (muuttajina minä sekä pieni tyttäreni) ja noilta alueilta asuntoja on tarjottu. Täytyy kuitenkin kysellä ja kartoittaa, jotta hieman tietäisi, mitä odottaa ja että kantsiiko lähteä edes katsomaan. :)[/QUOTE]

Noista muuttaisin ehkä kuitenkin Puotinharjuun sen takia, että se on kätevien yhteyksien päässä ja kuitenkin suht keskellä. Pihjajisto/Pihlajamäki on ankeita. Puotinharjussakaan ei mitenkään hyvä asujaimisto ole, mut siellä päin on enemmän väkeä, joten ei tunnu niin kauhealta kuin pussinperässä Pihlajistossa. Tosin jos pääset Viikinmäkeen, niin se on ihan kiva jo ja joen varteen lyhyt matka.
 
"kettu"
Pihlajamäestä ja pihlajistosta on vähän kehnot liikenneyhteydet julkisilla. Molemmilla alueilla on kans käsittääkseni vähän huono maine... mutta mene ja tiedä.

Ohikulkijan silmin pihlajisto näyttäis vähän paremmalta kuin pihlajamäki, jonka ostari on aivan kauhea (ja vielä suojeltu oman aikakautensa rakennustyylin edustajana, eli siitä ei päästä eroon varmaan ikinä). Molempien alueiden vieressä on kuitenkin vantaajoen varressa oleva mukava luonnonläheinen ulkoilualue.

Itse olen asunut Pukinmäessä nyt joitakin vuosia ja kokenut alueen ihan hyväksi. Asun tosin kehä I:n eteläpuolella, joten ostarin menoa en pahemmin näe tai tiedä. Mun mielestä tästä on tosi hyvät liikenneyhteydet. Junat menee 20-10 minuutin välein keskustaan ja tikkurilan suuntaan. Busseja menee paljon eri suuntiin. Juna-asemaa en ole kokenut rauhattomaksi. Tässä on myös ihan vieressä savelan nuorisopuisto ja vantaanjoen ulkoilualue. Ostarilla on pari pientä ruokakauppaa, apteekki ja ärrä, sekä kukkakauppa, pitseria ja pari räkälää. Malmille, jossa on isot kaupat ja muita kauppoja menee junalla 2 min. Itäkeskukseen menee bussilla vartti ja keskustaan junalla 12 minuuttia. Ainut huono puoli täällä on kehän läheisyys jonka seurauksena ilma on välillä huonolaatuista.
 
"heh"
[QUOTE="Vieras";23513484]Millaisia paikkoja ovat mielestänne seuraavat asuinalueet; Puotinharju, Pihlajisto ja Pihlajamäki? Karttaisitteko kaikkia, vai voisitteko kuvitella asuvanne jossain näistä? Millaisia kokemuksia on, kertokaas hieman. Itse olen hakenut asuntoa Helsingistä (muuttajina minä sekä pieni tyttäreni) ja noilta alueilta asuntoja on tarjottu. Täytyy kuitenkin kysellä ja kartoittaa, jotta hieman tietäisi, mitä odottaa ja että kantsiiko lähteä edes katsomaan. :)[/QUOTE]

En muuttaisi noista yhteenkään, koska ei tarvitse. Mutta ei Helsingissä ole sellaista aluetta, missä en pakon edessä voisi asua. Noistan valitsisin Puotinharjun. Itis ja palvelut vieressä, metrolla pääsee ja luonto lähellä.
 
"ässä"
Mä olen asunut Itä-Helsingissä koko ikäni ja mun mielestä täällä on ollut ihan hyvä kasvaa ja asua. Lapsuuteni asuin Vartiokylässä omakotitaloalueella. Se on siistiä lapsiperheiden suosimaa seutua. Myös Myllypuron omakotitaloalue on rauhallista ja lapsiperheiden suosimaa aluetta. Nyt asun Länsi-Herttoniemessä ja mun mielestä täälläkin on oikein mukava tunnelma. Vanhan Herttoniemen omakotitalot ja Siilitien kaupungin kämpät tosin painii vähän eri luokassa, mutta sovussa täällä ollaan yhtä kaikki. Valittiin itseasiassa miehen kanssa tämä talo Runeberginkadulla sijaitsevan kerrostalohuoneiston sijaan, ihan vain mukavan vehreän ja lapsiystävällisen sijainnin takia :) (Lähi-idässäkin (kallio) asuin jonkin aikaa, mutta raskaaksi tullessani muutettiin pois, se on vähän liian rauhatonta aluetta kasvattaa lasta mun mielestä)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23513484]Millaisia paikkoja ovat mielestänne seuraavat asuinalueet; Puotinharju, Pihlajisto ja Pihlajamäki? Karttaisitteko kaikkia, vai voisitteko kuvitella asuvanne jossain näistä? Millaisia kokemuksia on, kertokaas hieman. Itse olen hakenut asuntoa Helsingistä (muuttajina minä sekä pieni tyttäreni) ja noilta alueilta asuntoja on tarjottu. Täytyy kuitenkin kysellä ja kartoittaa, jotta hieman tietäisi, mitä odottaa ja että kantsiiko lähteä edes katsomaan. :)[/QUOTE]

Pihlajisto on peräreikä.:x
 
"ruuti"
Krunikassa saa kokaa, samoin Paloheinässä. Jakiksessa ja Kontulassa hepoa. Malmilla ym pohjois-koillishelsingissä piriä. Ogelissa parhaat tabut... mitäs... No pihlajistossa tuttu kuoli pitkään piikkiin ostarilla... Hmm,,, Ruohoa poltetaan pitkin poikin stadia =) sekä yh-äidit että toimitusjohtajat. heh

nimimerkki. Kokemusta on.
 

Yhteistyössä