Pihlajamäestä ja pihlajistosta on vähän kehnot liikenneyhteydet julkisilla. Molemmilla alueilla on kans käsittääkseni vähän huono maine... mutta mene ja tiedä.
Ohikulkijan silmin pihlajisto näyttäis vähän paremmalta kuin pihlajamäki, jonka ostari on aivan kauhea (ja vielä suojeltu oman aikakautensa rakennustyylin edustajana, eli siitä ei päästä eroon varmaan ikinä). Molempien alueiden vieressä on kuitenkin vantaajoen varressa oleva mukava luonnonläheinen ulkoilualue.
Itse olen asunut Pukinmäessä nyt joitakin vuosia ja kokenut alueen ihan hyväksi. Asun tosin kehä I:n eteläpuolella, joten ostarin menoa en pahemmin näe tai tiedä. Mun mielestä tästä on tosi hyvät liikenneyhteydet. Junat menee 20-10 minuutin välein keskustaan ja tikkurilan suuntaan. Busseja menee paljon eri suuntiin. Juna-asemaa en ole kokenut rauhattomaksi. Tässä on myös ihan vieressä savelan nuorisopuisto ja vantaanjoen ulkoilualue. Ostarilla on pari pientä ruokakauppaa, apteekki ja ärrä, sekä kukkakauppa, pitseria ja pari räkälää. Malmille, jossa on isot kaupat ja muita kauppoja menee junalla 2 min. Itäkeskukseen menee bussilla vartti ja keskustaan junalla 12 minuuttia. Ainut huono puoli täällä on kehän läheisyys jonka seurauksena ilma on välillä huonolaatuista.