~ Helmivauvat 2015 ~

Helmivauvat 2015
Helmikuun lasketut ajat:



1.2
Cherise / 31v. / 3. lapsi / KOS

2.2
Enny / 27v. / 2. lapsi / ??

3.2
Sissinen / 28v. / 1. lapsi / TAYS
Rva_koo / 28v. / 2. lapsi / TAYS
Tibt / 26v. / 1. lapsi / K-SKS
Pippurihäntä / 36v. / 3. lapsi / KOS

4.2
~SeaWind~ / 20v. / 1. lapsi / LPKS
Maikki1985 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
Rouva kampiakseli / 26v. / 3. lapsi / KOKS
Redi / 28v. / 2. lapsi / K-SKS
Sarah85 / 28v. / 2. lapsi / OYS

5.2
Heilanga / ?? / 1. lapsi / TYKS
Hillevi80 / 33v. / 2. lapsi / OYS
Pikkupapu / 22v. / 2. lapsi / PHKS

6.2
Llinndda / 20v. / 2. lapsi / K-HKS

7.2
Sunflower86 / 28v. / 1. lapsi / PKSSK

8.2
Pecanpie / 26v. / 2. lapsi / TAYS
Befuliini / ?? / 1. lapsi / ??

9.2

10.2
Lainakengissä / 24v. / 2. lapsi / OYS

11.2
Chshr / 25v. / 2. lapsi / TYKS

12.2

13.2

14.2

15.2

16.2

17.2

18.2

19.2

20.2

21.2

22.2

23.2

24.2

25.2

26.2

27.2

28.2



Menetyksen kohdanneet



+ 1 joka ei halunnut nimimerkkiään mainittavan.



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Helmivauvojen facebook ryhmään halajavat, laittakaa yksäriä ~SeaWind~ :lle!


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee, helmivauvojen ketju auki! Mut voi lisätä kanssa listaan. 28v./ 1. lapsi/ TAYS. La pitäisi olla 3.2, kai... on tää jännää! Nyt jo kyllä vähän pelottaa että jos onkin tuulimuna, menee kesken tms. Plussa oli kyllä aamulla lähes kontrolliviivan vahvuinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, onneksi olkoon!! Minkälainen tarina teillä on sissinen? Mulla pco, joten en ovuloinut. Sain clomifenit avuksi ja sitten heti ensimmäisestä clomi-kierrosta tärppäsi! Tein tooosi haaleita haamuja vielä muutama päivä sitten, eilen digiin "raskaana 1-2". Tänään RV 4+1. :)

Onko ollut oireita? Täällä tulee muutamia kertoja päivässä aika kovia vatsakipuja. Aika voimakkaita, vähän niinkuin menkkakivut ja ummetuskivut samaanaikaan /: Toistaiseksi ei muita oireita. Minuakin pelottaa että jos tulee keskenmeno, tai onkin kohdunulkoinen, mutta ei se auta kuin elää päivä kerrallaan.. :)
 
Kiitos ja onnittelut myös sinne! :flower:

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä reilut 8 vuotta ja naimisissa puolitoista. Meillä tärppäsi kolmannesta kierrosta. Mulla on ollu pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta luulisin ovuloineeni silti säännöllisesti. Tämä tärppikierto oli poikkeuksellisen lyhyt mulle.

Mulla on oireena satunnaiset mahan kourinnat ja viiltelyt. Rinnat on turvonneet ja aavistuksen arat. Oviksen jälkeen ne kipeytyi tosi pahasti, mutta sitten lieveni. Siksi en plussaan uskonut millään. :D Eipä muita oireita vielä... jotain pahanolon häivähdystä välillä.

Joko olet neuvolaan soitellut? Minä ajattelin huomenna. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heivain! :heart:

Ehkä mäki uskallaudun varovaisesti tänne kun eilen digi kuitenkin sanoi raskaana 1-2. Jostain syystä nuo Davidin 10 mIU näyttää vaan todella haaleaa viivaa. Tänään on dpo 13 joten olisin odottanut että aamusta olisi tullu jo vahvempi, mutta ei tullut. Eipä sille kuitenkaan sitten mitään mahda jos ei loppuun asti kestä, joten nautitaan nyt niin kauan. Eli tässä perustiedot pecanpie/2. lapsi/TAYS ja laskettu aika olisi 8.2 ! Lähdetään sitten maitojunalla pois jos niikseen käy, mutta kunnes toisin todistetaan niin uskotaan tähän pieneen ! :)

Sissisen kanssa ollaanki jo "vanhoja tuttuja" toisesta ketjusta, mutta kiva tutustua myös suhun ~SeaWind~ !! Toivotaan, että kaikki saavat terveet pienokaiset helmikuussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
Minäkin ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Tein tiistaina Apteekin oman testin ja siitä tuli melko vahva plussa ja tänään tein vielä digitestin, joka ilmoitti 2-3 viikkoa.
Esikoinen on syntynyt 9/2010 ja toista lasta olemme yrittäneet noin puoli vuotta.

Ensimmäinen raskaus oli helppo enkä osannut pelätä mitään. Synnytyksen yhteydessä todettiin harvinainen raskauden aikainen sairaus (kerron vaikka tarkemmin joskus myöhemmin) ja on pienen pieni mahdollisuus että se uusii seuraavissa raskauksissa. Siksi nyt pelottaa ihan kaikki. Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin ja että siellä ylipäätänsä on joku.

Esikoista odottaessa luin säännöllisesti syyskuisten keskustelua, mutta en koskaan uskaltanut liittyä keskusteluun mukaan, nyt päätin rohkaistua :)

Minut voi siis lisätä tiedoilla: Rva_Koo/28v./2. lapsi/TAYS/LA 3.1.

Jännittävää aikaa :)
 
Minä käyn täällä kanssa kurkkimassa kun täällä on vasta plussanneita. Mulla on la 31.1. laskettuna 28 kierrolla, mutta mun kierto on 30pv niin siitä laskettuna la ois 1.2. Mutta menen tuolla tammikuun la kun sillä varmaan neuvola laskee.
 
Uskaltaisinko minäkin jo tänne? :) dpo14 käynnissä ja suht vahvaa viivaa on näkyvissä. :) ainut mikä huolettaa tällähetkellä on se, että kp on vasta 24, normi kierto 28-32 nyt lääkityksen jälkeen. Onkohan sillä merkitystä jos kerran dpo;t on jo 14?
Noh, anyhow. Täällä siis 1. Lapsi TYKS La 5.2 siis jos luoja suo.
 
Nyt on kaikki uudet päivitetty listaan ja päivittelen sitä mukaa kun tulee lisää onnellisia odottajia! Sydämestäni toivon että kaikki päästään yhtenäkappaleena helmikuussa synnytyslaitokselle ja sitten jakaannutaan kahdeksi! (; Varovaisin mielin lähden minäkin liikkeelle. Päivät kuluu madellen, kun kokoajan vain pyörii mielessä tämä raskaus. Odotan niin kovasti että aika menisi nopeaa sinne RV 12 paikkeille, niin ei tarvisi enää yhtä kovasti pelätä keskenmenoja. Nytkin kun käyn vessassa niin aina tarkastan paperista ettei vain mitään vuotoja tule! : D
 
Onnea vielä kaikille helmivauvojen odottajille ja toivotaan, että kaikilla pysyy tyypit mukana menossa! :popcorn: Alkaa porukka kasvamaan hyvää vauhtia!

Rva_Koo olisi kiva kuulla tuosta harvinaisesta sairaudesta? Tai ei nyt tietenkään ole kiva, mutta itsellä tulossa taas riskiraskaus ja se on kyllä aina pelottavaa kun jo muutenkin on jo pelottavaa. :(

Omasta tilanteesta voisin höpistä muutaman rivin jos jollakin riittää intoa lukea. Eli itselläni on sairaus joka aiheuttaa riskin ennenaikaiseen synnytykseen ja vauvan pienikokoisuuteen. Eli tiukasti olin viime raskaudessa ja tulen tässäkin olemaan äitiyspolin vakivierailija ja niskaturvotuksen jälkeen kaikki ultrat onkin Taysissa. Esikkoa odottaessa rakenneultrassa rv 21 huomattiin, että kohdunkaula oli lyhentynyt huomattavasti ja siltä seisomalta jouduinkin sairaslomalle. Välillä sain luvan tehdä pieniä kävelyjä mutta aika pian kohdunkaula alkoi häviämään kokonaan joten jouduin täysin lepopakkoon. Rv 28 päästessä helpotti suurin pelko, siihen asti otti mielenterveyden päälle, kun pelkäsi ettei vauva pysy sisässä tarpeeksi pitkään selvitäkseen hengissä. Rv 34 olin sitten jo auki parille sormella ja vauvan pää painoi niin alhaalla , että lääkäri olisi voinut koskettaa päälakea, jouduin osastolle ottamaan vauvan keuhkoja kypsyttävät kortisonipiikit. Parin yön jälkeen pääsin vielä kotiutumaan, mutta autoilu oli ehdoton ei ja istuminen myös. Joten niin sitä sitten yritettiin makoilla sängyssä neljän seinän sisällä.

Kaikki avautuminen oli tapahtunut itsestään ilman yhtään ainutta supistusta. Pelotti kovasti kun ei oikein voinut itse tietää koska jotain tapahtuu. Rv 36 sitten tuli ensimmäiset supistukset ja meninkin äitipolille, mutta supistukset loppuivat vaikka olin jo auki 3 senttiä. Siitä sitten viikko niin tyyppi syntyi rv 37+0 ! Vaikka pelkona alussa oli, että vauva olisi pienikokoinen niin 3500g pötkö sieltä tuli ja ponnistusvaihe kesti tosiaan sen tuskaisen 1h 13min, koska vauvalla oli niin iso pää! :D Sieltä sitten viikon vauvojen osastolla makoili ja sai valohoitoakin, koska syntyi vähän ajoissa, mutta muuten terve vauva tuli.

Tässä raskaudessa siis tulee olemaan riskinä sama ja se kieltämättä mietityttää, että millä tavoin kohdunkaulan lyhenemistä voidaan nyt tarkastella kun ilmeisesti se voi olla toisessa raskaudessa jo ennestään lyhyempi eikä voida samoin tavoin enää verrata kuin ekassa raskaudessa. : /

Tästä vauvasta (jos sinne asti nyt päästään, toivotaan) tuleekin luultavemmin tammikuun vauva, mutta eihän sitä tiedä jos helmikuullekkin selviäisi. Edessä on kuitenkin hankala raskaus, etenkin kun esikoinen on 8 kk ikäinen, joten saas nähdä kuinka lepo tällä kertaa onnistuu.

Mutta positiivisin mielin eteenpäin! Muutama testiliuska vielä olisi jäljellä joten ajattellin huomenaamulla kokeilla jos viiva olisi yhtään tummunut. Jos ei ala tummumaan niin soittelen kyllä neuvolaan ja pyydän verikoetta :/ Muuten ei saa mielenrauhaa.

Muoks. Ja iäksi saapi laittaa 26v :)
Muoks uudestaan. Kivasti Taysilaisia, onkohan Pirkanmaalla joku hedelmällisyyspilvi päällä? ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ~SeaWind~ päivittämisestä!
Befuliini, kyselit varhaisultrasta. Mä haluaisin tällä kertaa mennä. Esikoisesta en käynyt, silloin tuntui turhalta, kun en osannut olla huolissani mistään. Nyt haluaisin ihan jo sen takia, että tämä raskaus alkoi niukalla vuodolla. Alkoi viikkoa ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja kesti kuusi päivää. Sen jälkeen tein vasta testit. Oletan että oli kiinnittymisvuotoa, kun ajankohta ainakin täsmäisi, mutta eihän sitä voi tietää. Varasin jo neuvolan ja sainkin sen jo kahden viikon päähän, koska mulla on lääkärin lausunto että jos tulen raskaaksi vaatii erityistä seurantaa. Katsotaan nyt sitten mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta elättelen toiveita jos vaikka saisin neuvolasta lähetteen varhaisultraan. Jos en saa niin sitten varmaan menen yksityiselle.
 
befuliini Vastaan minäkin tuohon varhaisultra asiaan. Täällä meillä kaikille tehdään varhaisultra joten menen kyllä sinne. Viime raskaudessa olin niin kärsimätön, että kävin 5+3 yksityisellä vu:ssa vaikka sitten neuvolassa oli varhaisultra 6+3 :D Mutta jos tällä kertaa odottaisi tuohon neuvolan varhaisultraan. Tai ainakin luulisin, että kaikki pääsevät varhaisultraan medän kaupungissa, eikä johtunut riskiraskaudestani? :O Eikö kaikkialla pääse? Minkähän perusteella jossain pääsee ja jossakin ei.. Hmm..

Rva_ Koo
Luulisi, että pääsisit varhaisultraan jos on kuitenkin riskiraskaus kyseessä. Tuleeko sinulla käyntejä tästä syystä äitipolille vai onko tämä vain synnytykseen liittyvä riski eikä vaikuta sinänsä raskausaikaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan eli
28v, ensimmäinen, LA 4.2. Ja TYKS

Yritystä takana 3v, ensimmäisen inssin aikaansaama plussa. Eli voipi olla että loppuun asti ei päästä mutta toivossa on hyvä elää. Niin ja ihka ensimmäinen plussa koko yritysaikana!
Kun lapsettomuushoidoissa oltiin niin poli tekee meille automaattisesti varhaisultran juuri ennen juhannusta. Näkee ainakin että onko kohdunulkoinen vai.. Ja sykekkin olisi kiva näky ;) ja mahdollisuudet olisi siihen toiseenkin sykkeeseen samaan aikaan :D

No täytyy toivoa että kaikki menee hyvin..

Ekan plusan tein dpo 11, kp 23/25. Oli niin selkeä viiva ettei tarvinnut ihmetellä, vaikkakin hoeman haalea. Kokoajam se onneksi vahvistuu.. :)

Nyt sitten RV 4+1
 
Oireiluista
Vatsa vihloo ja on vällllä menkkamaisia jonmtuksia. Eiköhän se kuulu ihan asiaan..
Välillä jo etoo ja ällöttää. Tissit todella arat ja vatsa turvoksissa. Dpo 11-14 oli pahimmat jomotukset ja vihlonnat nyt dpo 15 enää harvalseltaan. Ei me jomotuksetkaan olleet yhtä särkeviä kuin ylensä menkkojen alkaessa.
 
Mullakin oli se eka haamu aika selkeäkin. Ei tod. Tarvinnut tihrustaa. :) Mulla on käytössä ollut letrotzol, ollaan 3 vuotta yritetty ja nyt kolmas letrotzolkierto toi tuloksen. :)
oireista voisin mäkin hieman listaa tehdä.
menkkamaista jomotusta
liha ällöttää ( siitä aloin raskautta epäilemään)
huimaus (se on nyt ollu tän päivän)
vatsa aivan turvoksissa
tissit särkee
lämmöt koholla.
järjetön väsymys. Nukkuis vaan. :)

Mä niin toivon, et tää pysyis nyt kyydissä. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pirkanmaalla on tosiaan jotakin ollut ilmassa, kun meitä on jo näin monta :)

Pecanpie saanko kysyä, asutko Tampereella, vai jossain muussa kunnassa? Silloin 2010 vuonna oli ainakin täällä Tampereella eka ultra vasta se np-ultra viikolla 11.
En osaa sanoa vielä kuinka raskautta seurataan, tuleeko käyntejä äitipolille. Itse toivoisin, että seurattais siellä polilla. Mulla ei varmaa diagnoosia ole, mutta lääkärien mukaan vahva epäily, että mulla oli raskaudenaikainen akuutti rasvamaksa. Kaikki maksa-arvot ja munuaisarvot oli ihan pielessä ja se huomattiin synnytyksen jälkeen kun mikään ruoka tai juoma ei pysynyt sisällä ja olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin sitten muutamiksi päiviksi tehovalvontaosastolle. Luultavasti se on alkanut muutamia viikkoja ennen synnytystä, koska mulla oli joitain omituisia vaivoja, mutta neuvolalääkäri ei niiden takia antanut lähetettä edes labraan :(

No onneksi siitä selvisin, vaikka olin hengenvaarallisessa tilassa. Lääkärinlausunnossa on sanottu, ettei ole perusteltua kieltää uusia raskauksia, mutta on oltava tietoinen että pieni mahdollisuus uusiutumiseen on ja se voi tulla aikaisemmilla viikoilla. Sehän tässä nyt pelottaa, että jos se uusiutuu ja tulee niin aikaisilla viikoilla, ettei vauva selviydy. Toki myös ajattelee omaa terveyttä, mutta luotan että sitä seurataan todella tarkasti.
Netistä luin, että se uusiutuu erittäin harvoin, joten toivotaan parasta!

Ja toivottavasti sullakin Pecanpie menee kaikki hyvin! Hyvä tietää, että täällä on toinenkin, jolla samantyyppisiä huolia, vaikkei tietysti kenellekään sellaista huolta toivo!
 
Ilmoittaudun mukaan. :) LA 4.2.2015 ja KOKS ois synnytyspaikka. Nyt siis rv 4+1. Menkkamaisia kipuiluja täällä ja kaikenlaista muutakin pikkuoiretta. Kirjoittelen lisää ja luen muitten tekstit kuhan nää yövuorot selätän. :) tosiaan ikää 26v ja 3. Lapsi ois tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tytöt.
Aamun testitulos ei oikein vakuuttanut tänään. Tosin se oli apteekin oma ja yleensä oon testannut mammaksi herkellä. Ehkä se ei sitten niin nopeasti ala edes tummumaan. :/
Oli meinaan yhtä heikko viiva kuin kaksi päivää sitten vaikka eilen illalla apteekinoma oli vahvistunut. Ihan vainoharhaista tää mun testailu.
Testaatteko te muut vielä miten usein?
Mun pitäis hakea se pirun digi, mut toisaalta kauhistuttaa mitä se sanoo.
Nyt tarttis alkaa vääntämään novidalaisten päätöskampauksia. :)

Hyvää perjantaita kaikille...tarrasukkaista sellaista :heart:
 
Mä en Befuliini ole testannut enään ollenkaan, haluaisin kyllä mutta menen ihan vainoharhaiseksi ja alan pelkäämään liikaa jos testailen kauan. Nyt parhaillaan istun laboratorion odotusaulassa, piti tulla tännekin pissimään purkkiin, että saa ensimmäisen neuvolan varattua. Tänään gynen soittoaika, kerron uutiset ja samalla kyselen vähän jatkosta ja näistä oireista, ja pyydän varhaisultraa. :)
 
Kauhea kun mua jännittää! Kävin siis antamassa sen rauskaustestinäytteen virtsasta labraan aamulla. Siellä hoitaja sanoi että he eivät tulkitse kovin haaleita viivoja positiiviseksi. Eivät kuulemma tihrustele, eli selvästi pitää näkyä heti testiajalla. Mun sydän kyllä särkyy jos tulkitsevat negatiiviseksi, kotona olen kuitenkin saanut haaleita viivoja ja digiin tuloksen "raskaana 1-2". Menisipä tunnit nopeaa niin voisi jo soitella tuloksia, kamala stressi...
 

Yhteistyössä