Heipsan
Ihan kamalaa, kun päivät juoksee vaan, ja on mukamas niin kiire, ettei kerkiä kunnolla lukeakaan, saati kirjoitella :/ Nyt, vaikka silmä melkein seisoo päässä hektisen päivän jäljiltä, pakko tulla jotain raapustamaan
Babyshowereita mulle ei ole koskaan järjestetty, ja nyt siis kahdeksas raskaus menossa. Kivalta kuulostaa tuo rentoilu ystävien kesken, ja hemmottelu <3 Nimim. näillä varpaankynsillä jo puuhun pääsee kohta... Pakkauksiakin alkaa vissiin sadella niille, jotka sen ovat ottaneet. Minä vasta sain koko laput vietyä Kelaan, kun ei ole sinnekään kerennyt
Täti totesi vaan, että on aika mielenkiintoinen tilanne ja laittoi lappuun merkinnän, että käsittelijä soittaa, kun on päätöstä tekemässä. Mulla kun on se eläke, ja päätös nyt maaliskuun loppuun eli saan päätöksen äp-rahasta minimistä, mutta en kyllä todellakaan sellasella rahalla elä, jos mun eläke sitten loppuukin. No, mutta jaksa taaskaan etukäteen murehtia, selviääpähän aikanaan.
Aika "odottamista" taitaa kaikilla nyt enemmän tai vähemmän olla
"Ihanat" loppuraskauden vaivat ei taida vielä puskea päälle, ja itsestä ainakin tuntuu ettei kauheasti tapahdu mitään. Mahapömppö tuossa edessä ja tuo moukarointi muistuttaa asiasta. Sokerikeskustelu käy täälläkin kovana, ja olen sitä seuraillut tuolla muuallakin, se kun on se itseä eniten nyt ahdistava asia. Tällaisena, voisiko sanoa pedanttina (vai sittenkin pakko-oireisena;D ) ahdistaa se mittaaminen, ja yhtä paljon jos ei mittaa. Pikkasen on nyt mullakin ruvennut arvot poukkoilemaan. Varsinaisia ylityksiä ei ole tullut kun muutamassa aamuarvossa, mutta ruoan jälkeiset arvot on nousseet entisen kuuden pinnasta enemmän seitsemän pintaan. Jostain ketjusta olin lukevinani, että radi olis "pahimmillaan" just rv 30 tienoilla, tiedä sitten onko siinä perää? Mut tosi tiukasti tässä mennään, olen melko "huonoilla" eväillä, mutta toisin kuin joku täällä mainitsi (anteeksi huono muisti), minä en ole saanut moitetta sen enempää neuvolassa kuin KYS:issäkään.
Siitä voisin tietysti päivittää tämän päivän kuulumisia, kun takana neuvola ja kontrollikäynti Kuopiossa, että näin ne käytänteet heittää. Minulla siis "en syö juuri mitään, eikä kyllä mikään oikein maitakaan" -ruokavalio
Päivässä menee ehkä 1 pala leipää, perunat, pastat ym. jääneet oikeastaan kokonaan pois. Aamupalan saan naamaani joskus kymmenen jälkeen, kun olen muun poppoon "passannut". Sitten saattaa päivä vilahtaa iltaruokaan, jolloin syön lohi- tai kanasalaattia (oon ihan koukussa Ikean sinappi-tillisoossiin ton lohen kanssa) ja illalla syön yleensä Skyr-rahkan (joihin myös olen addiktoitunut). Joskus iskee järkyttävä suolaisenhimo (se oikeastaan ainoa) ja silloin saatan veistää muutaman juustosiivun tai niin kuin yks ilta vedin kylmiltään lenkkimakkaraa pätkän (jestas se oli hyvää <3, eikä ollu aamulla arvot yhtään kohollaan ;D ). Puuroa syön joskus aamulla, useinmiten mukin teetä ja voileivän. No, ei ole arvot yli menneet, mutta voinette arvata mitä puntari näytti tänään
Olen nyt 7,5 kiloa kevyempi, kuin odotuksen alkaessa, ja viikkopudotus on melkein kilo/vko. Ja kyllä, jos on 40 kiloa ylipainoa, niin ei itketä, mutta eipä nuo kyllä mitään moitetta näistä infoista sanoneet. KYS:illä lääkäri vaan totesi, että pitäis vaikka porkkana kuoria päivällä, jos ei muuta ehdi, mutta siinäpä se. Kovasti lohdutteli, että riittää kun parina päivänä mittailee... Joo-o, mutta kerro se mun typerälle pääkopalle! Mä edelleen julistan, että kun tämä odotus päättyy, toi ...keleen mittari ei päivänvaloa enää näe
!
Poitsua syynäili, mittaili virtauksia ja yks vaan potki ja huito suoraan siihen anturiin, niin että rupes jo lekuriakin hymyilyttämään <3 Opiskelijoita oli "puol tupaa", ja minulla ainakin sellanen asenne, että tere tulemast vaan. Milläs ne oppii, jos ei kokeilemalla? Aina olen antanut kokeilla ja ronkkia, tuo nyt siitä enempää "kulu"
Kaikki näytti ok:lta ja joulukuussa sitten uudestaan kaveria moikkailemaan. Painoarvio oli omasta mielestä ihan kamala (n.1500g), mutta kuulemma kaikissa viitearvoissa, ja lapsiveden määrä ja ne maha-päämittasuhteetkin kuulemma ihan ok, ei viitteitä mihinkään sokerijättiläiseen. Kummasti vaan, kun kotia pääsin, niin hirveetä kyytiä kaivoin kaikki äitiyskortit esille ja aloin syynäämään noiden painoarvioita. Mulla siis pienin lapsista esikoinen 2840g rv 38+4 ja suurin nelonen (perätilasta) 3990g rv 39+6. Ja kyllä vaan, tuon nelosen kanssa on tismalleen saman kokoinen samoilla viikoilla. Noh, tässä koittaa nyt vielä lohduttautua ajatuksella, että jospa tämäkin edellisten kahden tapaan tulis ajoissa (5. rv.38+6 ja 6. rv. 37+3), niin ei sinne mun "kipurajaan" eli neljään kiloon tarttis mennä
Mut hei, pakko on vähän hehkuttaa, että kotia on käännety ylösalaisin viime viikot tehokkaasti, ja olen kyllä tyytyväinen, vaikka vielä täällä tavarat hakee paikkaansa ja tuo miehen toimisto on täynnä kamaa, joille pitäisi koti keksiä. Sain ulostettua huonekaluja, puratettua pätkän seinää, ja jos nyt viimein saisin laitettua kaipaamiani valokuvia, kun jäi tollainen kiva seinänpätkä vapaaksi aivan kuin niitä varten. Kirppikselle olen vienyt nyt 4 isoa Ikean kassia vaatetta ja tavaraa, ja voi miten "helpottunut" olo on kun saa pois täältä tota turhaa "roskaa". No pakko tunnustaa, että on jonkin verran tullut sorruttua fb-kirppiksillä, mutta perustelen sen sillä, ettei ton edellisen jäljiltä pieniä vaatteita ole kuin hänen muistolaatikossa, kun niin tomerana silloin kaiken hävitin. Mitään valmisteluja en ole tehnyt, toi rottinkinen kori on tököttänyt täällä edellisen jäljiltä, kun en halua sitä kylmiin tiloihin säilytykseen, ettei menis pilalle. Tuskin ennen joulua ainakaan on aikaakaan ruveta sen kummemmin sepeämään, varsinkin nyt kun yh-äitiys viikko sitten alkoi, ja jatkuu näillä näkymin jonkun matkaa joulukuun puolelle. Mies lähti siis Oslon lähelle töihin 4-5 viikoksi.
Tämän päivän hauskin kevennys oli just siellä kirpparilla, kun vein tavaraa lisää, ja törmäsin yhteen samalla kylällä asuvaan rouvaan. Siinä niitä näitä haasteltiin, ja jotenkin sanoin, että pitäis kai niitä pienenkin kamoja alkaa kasailla pikku hiljaa taas läjään. Katto ihan hölmönä ja sitten alko suhisemaan, että ootanko ja voi herranen aika ja koska on laskettu jne. Kyllä jotenkin luulisin, että tuo jo näkyis sen verran selvästi ettei epäilystä ole, mutta ei kaikki ehkä sitten kuitenkaan kato sillä tavalla ja kai ne täälläkin ajattelee ettei me niin hulluja enää olla
Mutta tässäpä tätä taas turinaa, ja aika omanapaista tais taas tulla :/ Kävin tossa aiemmin lukemassa marraskuisten pinoa, kun on niin kivaa kun sinne syntyy nyt vauvoja
Jännittelen, kuinka monta putkahtaa perjantaina, niin päästään samoille päiville
Yhtään ei kyllä huvittais vanheta :/ Voisko sitä vuosikiekkoa ruveta pyörittämään takaperin? Mutta ajatella, että pari kuukautta ja näitäkin murusia alkaa putkahdella <3 Jos tässä olis "samassa vauhdissa", niin vajaa yhdeksän viikkoa aikaa... Huom. yritää olla optimistinen
Tsemppiä kaikille mahojen kasvatteluun (se mitta muuten mulla 26cm ja vaan sentti tullu edellisestä mittauksesta lisää) ja tulkaahan turisemaan
Terkuin s-päärynä ja PiPo 28+2