Kampiakseli - Kypsään päin on selkeesti menossa siellä! Voihan olla, että parin viikon päästä (sisällä?) se on jo menoa, eikä tartte sinne neuvolalääkäriin asti edes odotella
Mulla ne "oikeet" supparit käy just nivusiin ja yläreisiin. Paitsi viimeksi avotarjontaan kallellaan ollut tyttö aiheutti myös tosi kovan selkäkivun. Toivottavasti sun hepatoosi pysyy vielä hetken kurissa ja streptokin asettuisi! Just muistelen, kun lähipiiriin syntyi hiljan muksu, niin äidillä oli juuri tuommoisen kuuloista menoa ja siitä meni enää reilu viikko kun muksu oli maailmassa, syntyi siis spontaanisti rv38+1 tai jotain, kun sitä edellinen oli mennyt käynnistykseen. Hällä oli kuukauden supistellut muutenkin kipeästi jo ja synnytys oli tosi helppo ja nopea sitten.
mussukkanuppunen - Minkälaisen kokoarvion sä sait nyt, jos kerran lasketuun aikaan ei uskalleta päästää? Ja mimmoinen se edellinen oli? Mua ei vielä kauhistuta, kun noissa kokoarvioissa on helposti puolen kilonkin heittoa ihan ilman syytä.... Mutta voihan se olla, että mieli muuttuu, kun pääsen sinne 40+0 kontrolliin
Ekasta lapsesta veikattiin 3,5kg ja oli vaan vähän päälle 3. Tokan kohdalla osui aika lailla nappiin, mutta kätilö sanoi kyllä, että lapsi taisi menettää osan massasta siinä viimeisten viikkojen aikana, nahkasta päätellen. Eli hän olisi varmaan laskettuna aikana ollut turskimpi tyttö kuin sitten kaks viikkoa myöhemmin. Mulla laski itelläkin paino lopussa, ei vaan enää pystynyt syömään ja oli jotenkin niin poikki kaikkeen.
Mulla ei ole noita
paineen tunteita "värkissä" oikeen koskaan näkynyt, kun vauvat ovat aina laskeutuneet vasta juuri ennen synnytystä. Tästä kolmosesta huomaa, että välillä hän käy kokeilemassa itseään tuonne alemmas ja silloin tulee sukkapuikko/puukontökkäystä häpyluuhun ja isommalla hädällä käyminen tuntuu niin kuin koko alakerta pullahtaisi ulos
Mutta kuten lääkäri eilen totesi, ei ole kiinnittynyt vielä ainakaan.
pihlaja15 - Tämä kolmas tulokas on ollut kovasti ahkera liikkumaan ja olen sanonut useamman kerran, että on varmaan maailman eka lapsi, joka painovoimaa uhmaten tulee alien-tyylillä tuosta ylävatsasta ulos
Kertaakaan en ole joutunut tekemään liikelaskentaa, toisin kuin edellisestä, joka nukkui pitkiä aikoja kerrallaan loppupuolella raskautta eikä oikein reagoinut mihinkään sokeriherättelyihin nukkuessaan. Hyvä on ollut nukkumaan kohdun ulkopuolellakin! Pelkäänpä siis, että tämä seuraava on huomattavasti herkkäunisempaa sorttia.
Viime aikoina tosin on tällä tulokkaallakin selkeästi aktiivisuus- ja unijaksot jotenkin alkaneet keskittyä pitemmiksi jaksoiksi. Ei ole ihan semmoista vähän-väliä-mökellystä vaan saattaa olla tunnin pari aktiivinen ja sitten hiljetä lepäilemään. Eilen illalla esimerkiksi tuo ei herännyt vetämään iltasambaa enää mun nukkumaan menon yhteydessä vaan parilla töytäisyllä ilmaisi olevansa olemassa ja sitten alettiin molemmat nukkua. Eikä hän myöskään jää enää samalla tavalla mun yöllisten vessakäyntien yhteydessä kukkumaan.
Mulla on alkanut vaan itellä nuo
aamuyön valvomisjaksot näköjään jo. Kai se jotenkin hormoneihin liittyy... Herään n. klo 3-5 ilman mitään syytä tai ehkä vessaan ja sitten alkaa valvotuttaa. Aina siinä menee pari tuntia, että uni tulee uudestaan. Viime raskaudessa nousin aina suosiolla tekemään jotain, pelaamaan kännykkäpeliä tai syömään ja juomaan tai lukemaan sohvalle ja menin takas sänkyyn vasta kun väsytti. Tänäänkin olin sitten herättyäni ihan tötteröö klo 9.30 kun sain uudestaan unen päästä kiinni vasta vähän ennen seiskaa. Niin ja valkovuoto on tosi vetistä ja runsasta välillä, öyh. Nää on näitä lopun iloja.
PH rv36