Ihanaa taas, lisää hyviä ultrauutisia! Onnittelut
AnnuLiisa ja
raputyttö84 :flower: (ja jos oli muitakin vielä, keitä en huomannut, mun keskittymiskyky on taas tätä raskausdementiatasoa...!)
Heikko-Peikko: Hieno mies sinulla, noinhan se parhaimmillaan menee, että yhdessä selvitään vaikeistakin tilanteista, yhteistyöllä. Niin ja onnittelut liikkeistä! Mulla tuntui myös ekat just rv 13 aikana. Mulle (ja yllättäen miehellenikin) tämä kolmas tai toinen yhteinen oli jotenkin selviö, kun tämä perhekokonaisuus vakiintui tämmöiseksi mikä tämä on, edellisessä elämässä en missään nimessä halunnut enempää lapsia, mutta ei ollut oikea kumppanikaan. Jos ikää olisi vaikka 5v vähemmän, saattaisin haluta vielä neljännenkin, mutta nyt kyllä riittää kropan rassaus näillä hommilla
Aika monella tuntuu olevan noita vuotoja kyllä, ja ihan vaarattomia sellaisia. Mutta kyllähän se mietityttää. Onneksi lääkärissä ne nähdään aika helposti, onko kyse hematoomasta tai alhaalla sijaitsevasta istukan reunasta tms. Helpottaa varmasti, jos syy löytyy. Itse olen selvinnyt kaikki raskaudet ilman mitään tiputteluita, voin vaan kuvitella, miten pelästyisin jos jotain tulisikin.
Heilanga: Helsingissä ainakin homma menee just niin, että virallinen laskettuaika on se, jonka nt-ultra ilmoittaa. Tosin tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja, olen huomannut. Mutta meillä esim. päivän siirtyi menkoista laskettu aika ja se kirjattiin äitiyskorttiin. Oli miten oli, laskettua aikaa ei tarvita kuin KELAa varten, vauvahan syntyy sitten siinä n. kuukauden aikaikkunassa LA:n ympärillä
Eilen oli
toka neuvolakäynti, ei otettu hemppaa, pissasta proteiinit ja sokerit (miinusta molemmat), mutta kyllä oli kroppa kuivana kun pH-arvo pissassa >8. En ymmärrä miten paljon pitäisi sitten juoda, että homma pysyisi tasapainossa... Paino oli noussut ihan tarpeeksi ja sykkeet saatiin kuuluville :heart: Oli se vaan ihanaa kuulla se tsuku-tsuku-juna, meidän pikku mönkijäinen siellä! Ens käynti onkin sit neuvolalääkäri parin viikon päästä ja rv22 neuvola meneekin uuden neuvolan piiriin sitten.
Sen opin, että meillä
Rh- äideillä, jos on Rh+ lapsia, niin annetaan se vasta-ainepistos jo loppupuoliskolla neuvolassa eikä vasta synnärillä. Ihan hyvä, että hoidetaan. Vasta-ainekokeita otetaan pariin otteeseen muutenkin ja selvitetään ilmeisesti näytteestä jotenkin vatkaamalla verestä se vauvankin veriryhmä. Mitäs vielä... Ilmoitin, että
menen sinne 24-26 raskausviikkojen sokerirasitukseen nyt kuitenkin, kyllä sen siinä vaiheessa sitten kestää kun skippasin tämän ekan. Sukurasitteen takia olisi pitänyt mennä jo nyt 12-16 viikoilla, mutta siitä kieltäydyin, koska missään raskaudessa ei ole ongelmia ollut ja lapset ovat normaalikokoisia, jopa pienenpuoleisia. Mulla on tavoitteena pitää painonnousu muutenkin maltillisena eli syön hiilaritietoisesti ja hyvin se on nyt pysynytkin kun alun pahaan oloon mättämisen kausi loppui. Varaa painonnousuun on kokonaisuudessaan semmoinen 8-9kg, ja nyt on tullut 3kg, josta kaksi tuli heti ekan kuun aikana ja sen jälkeen tasaantui.
Muuttopäivä tiedossa, reilu viikon päästä ollaan jo uudessa kodissa! Nyt vaan kamoja karsimaan, seuraavaksi oma vaatekaappi
PH rv14+2