Helmivauvat 2010

Meillä myös kaamea yö takana. Lähinnä siksi että esikoinenkin heräili ja itki unissaan monta kertaa yön aikana, taitaa olla tulossa kipeäksi kun muuten ei kyllä enää öisin ole heräillyt. Kävin sitten hänen luonaan monta kertaa ja välillä vauvan syöttöä ja sitten en saanutkaan unta. Viiden jälkeen vauva alkoi taas kakkaamaan ja valvomaan ja oli ihan pirteä ja kuudelta vien pojan miehelle joka nukkui sohvalla, niin että sain itse vähän unta. Ehkä ensi yönä taas nukutaan paremmin...
 
Tosta nukkumisesta. Täällä ollaan onnekkaita kun vauva nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä. Siellä se haahuilee aikansa ja sit simahtaa. Huudatettu ei olla, jos huutaa otetaan pois sängystään, yleensä haluaa vaan vielä tissiä. Pitemmät päikärit pihalla vaunuissa. Huvittaa kun jätkä nukahtaa jo kun vaan näkee puvun jossa se vaunuihin laitetaan :LOL: . Tuo on nukkunut neljäkin tuntia pihalla..

Räkätauti helpottaa. aamuyöllä taas kyllä alkoi turista pahasti ja yritin räkää imeä. Mut tuntui olevan niin syvällä jossain etten uskaltanut kai tarpeeksi voimakkaasti imeä (ettei tule pienen aivotkin pihalle ;) )

Ps. mulla on melkeinpä vauvakuume....
 
tehilla normaali iltoina ja öinä poju nukahtaa syliin samalla, kun syö. Joskus on yöllä hereillä, kun syö. Ei silti juttele tai hihku, jota tekee kyllä päivällä. Olen yöllä laittanut pojan sänkyyn, vaikka hän on silmät auki. Hetken on käännellyt päätään, mutta ei ole itkenyt ja hetken kuluttua hengitys on taasaantunut ja poju on unessa. :heart: Sitten kun täyttää sen 6 kuukautta aloitan sen tassuhoidon. On mielestäni ihanteellinen tapa opettaa lapsi nukahtamaan omaan sänkyyn. :heart: Kaksosten aikana oli vielä käytäntönä huudattaminen. Minusta se oli julmaa ja sovelsin jo silloin jotain tassuhoidon tapaista. Se toimi meillä! =) Tosin monessa asiassa olen huomannut, että tämä poju on niin erilainen kuin kaksoset, että aika näyttää, mikä tepsii. :kieh:
 
Ikuisuus voimia ja toivottavasti paranet! Itsekin täällä kipeänä. Hain apteekista Toncils-nimistä kurkkutablettia, jota saa käyttää imettäessä. Se vähän lieventää tätä.

Meillä ei ole vauva kakannut tänään ollenkaan! Ei siis edes aamukakkaa tullut. Yleensä kakkaa lentää n. 5 vaipallista päivässä. Vauva ei ole kyllä nyt edes syönyt normaalisti. Yöllä heräsi kerran siten että suostui vähän syömään, heräsi kyllä pari muutakin kertaa mutta ei tissi maistunut. :eek: Jouduin uudelleen tänään lääkäriin ja sain vahvemman antibiootin, kun nyt on molemmat korvat tulehtuntu. Lääkäri sanoi, että vaikuttaa että on virusperäinen tauti kuiteskin, että panadol on oikeastaan paras apu. Antibiootti on voinut kai vaikuttaa maidon makuun... Ostin korviketta varmuuden vuoksi.

Virtsankarkailu on tosi ikävä riesa. Nyt kun kipeenä yskin paljon, niin pitää kyllä myös käydä usein vessassa ja pitää sidettä varmuuden vuoksi. :ashamed: Lantionpohjalihakset on kyllä ottanut eron toisistaan kun esim. pissatessa en voi edes lopettaa kesken. Siten mua neuvottiin testaamaan niitä. Jossain vauvalehdessä oli mainos pienestä jumppalaitteesta, joka auttaisi vahvistamaan lihaksia. Sitä myydään apteekissa, mutta ei ollut hintaa. Mulla on jälkitarkastus ens viikolla ja kysyn lekurilta sitten lisää vinkkejä.

Ihanaa kun katujen puhdistaminen on aloitettu! Haaveilen jo juoksulenkistä koirien kanssa puhtailla kaduilla. =) Mutta muuten ulkona on kyllä tosi ruman näköistä, mutta kohta se kevät aloittaa kukkimisen.

Reipasta viikonloppua!
Jadel & Jamppa (huomenna 7 vk, IIIK! aika juoksee, minä en)
 
Oho, laiton kirjoittelun ajaksi pojan sitteriin, missä on sellanen tärinä-istun, niin johan alkoi tapahtumaan. Poika turisutteli ihan kunnolla ja nyt on vaippa vaihdettu! =) Oli kyllä tummempaa ja enemmän "nesteistä" kuin ennen, johtunee nyt sitten kai siitä antibiootista tai ehkä uusista d-tipoista...

Jos joku olisi mulle vuosi sitten sanonut, että oon kohta netissä avautumassa virtsankarkailusta tai selostamassa siitä kuuluisasta vauvankakasta, niin en olisi uskonut sitten millään. :LOL:
 
Poju kääntyi juuri mahaltaan selälleen! Nyt on äiti ihan älyttömän ylpeä :D .

Pientä flunssanpoikasta meilläkin on pojulla ollut. Muutamana päivänä oli varmaan vähän lämpöäkin, kun poju tuntui normaalia kuumemmalta. En ruvennut mittailemaan, kun ei poika muuten ollut mitenkään kovin kipeän oloinen. Eiköhän se siitä vähitellen. Ensi viikolla olisi saanut neuvolassa pneumokokkirokotteen, jos oltaisiin se otettu. Päädyttiin kuitenkin osallistumaan rokotetutkimukseen, koska reseptillä saatavan rokotteen kattavuus täkäläisiin taudinaiheuttajiin ei ole kovin hyvä. Tutkimuksessa saa sentään jonkin tehokkaan rokotteen.

Lihaksia ei täälläkään taida enää olla. Pitäisi varmaan jotenkin yrittää ruveta treenaamaan, kunhan nyt ensin tunnistaisi, missä koko lihasten jäänteet yleensäkin on. Muutenkin odotan kovasti, että tulisi kauniita kevätilmoja, niin viitsisi enemmän kävellä vaunujen kanssa. Nyt ei yhtään innosta, jos on kovin harmaa päivä.
 
Jadel samat sanat, että enpä minäkään olis uskonut että pierut ja kurat voi tuottaa niin suurta iloa, ja vielä netissä pitää tilittää!

Kanella onnittelut vauvan edistysaskeleesta! Täällä vasta on alettu hymyillä kunnolla. ja jonkinlaista jutteluakin tulee, vastailee ääntelemällä "puhutellessa"

Nyt imettämään!
 
Heipä hei, täällä matti myöhänen ilmottautuu tähän ryhmään :LOL:
Elikkäs meille syntyi poika 9.2.2010 elikkä nyt jo kahden kuukauden ikäinen..mitat oli syntyessä 3610g ja 49,5cm ...viime viikolla oli neuvola elikkäs 7vk:n vanhana mitat 5015g ja 57cm... =)
Meillä ollut ongelmia vatsavaivojen kanssa, en oo oikeen saanu vielä selville mistä johtuu, mutta rela-tipoista tulee ripuli...
Poika seurustelee ja hymyilee kovasti ja tykkäis kun joku vaan hyppyyttäis sitä...kovasti ois liikkeelle lähdössä mut eipä vielä pääse..Pään pitää hienosti pystyssä ja tykkää olla masullaan lattialla...
Meitä on koeteltu imetyksen suhteen koko 2kk, kun ensin ei poika osannut imeä (pieni kielisyys)eli 2vk pulloruokinnalla ja sit onnistu tissityskin.No eipä menny ku pari viikkoo ku mulle nous korkee kuume, ei mitään muita oireita.Selvis että mulla on virtsatie- ja munuaistulehdus, sitten 10pv:n antibioottikuuri ja ei saanut imettää, joten korvikkeella poika kuurin ajan..no sit taas imetettiin ja se onnistui oikeen hyvin ja imetys sujuu tänä päivänäkin...tosin eilen vein pissanäytteen labraan ja siinä oli tarkotus katsoa että onko tulehdus menny ohi, ei ollut :'( minä sitten tippa linssissä ajattelin että nyt kun lääkäri määrää taas lääkkeet niin että en voi imettää, ni taas menee kaikki sekaisin, mutta eipä mennykään..sain sellaiset lääkkeet joilla saa imettää..putos kivi sydämeltä.. :heart:

Että tälläistä täälläpäin..
Nyt lähden nukkumaan, kirjoittelen toisella kertaa lisää..
:wave:
 
kanella Onnittelut! :flower: Itse olen merkannut kalenteriin pojun tekemisiä. ;) :heart: Minulla on kalenterissa, että poju kääntyi vatsalta selälle 19.3. On siis ollut noin 2 ½ kuukautta vanha silloin. Kyllä sitä vaan täytyy olla ylpeä lapsestaan! :LOL: :heart: Nyt poju on alkanut selällä maatessa kääntyä toiselle kyljelle, mutta ei vielä ole ollut voimia kääntyä.

:whistle: Viime yö oli taas tuttu ja turvallinen. Poju nukahti klo 21, heräsi klo 2 syömään ja heräsi sitten klo 7. Yöllä vaati kyllä kaksi pikkupullollista maitoa (200ml) ennenkuin oli tyytyväinen. :heart: Jos jostakin olen ylpeä, niin ruokahalut on tällä lapsella kohdallaan!

Ja sitten on vielä pakko hehkuttaa zumpan puolesta. Itsellä on nyt pelkän liikunnan avulla lähtenyt 4 kiloa, vyötäröltä 5 cm... Ihan hyvä, kun ruokavalio ei ole kuitenkaan muuttunut.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
Moi kaikille!

Viime kerrasta onkin aikaa...

Tervetuloa kaikki uudet
ja kiitos teille ahkerille kirjoittajille. On aina kivaa ja mielenkiintoista lukea kuulumisia vaikka itse onkin todella laiska kirjoittamaan :ashamed:

Minulla tippui noita kiloja ihan kivast synnytyksen jalkeen, mutta nyt tullut takaisin monta kiloa :( Johtunee noista anopin keitoksista. Eli meillahan on mukavasti taalla appi ja anoppi asumassa... Olleet jo 4 vkoa ja viela 3 jaljella. Saisko saalia ja halauksia keneltakaan? On ollut vahan raskasta henkisesti. Muutoin tietty helpottaa, kun on anoppikin hoitamassa, siivoamassa ja kokkaamassa. Mutta kylla ma mieluummiin itse... Kaytko Mervi-elina jossain zumbaamassa vai ihan kotona dvdlta?

Virtsankarkailua ei minulla varsinaisesti ole, mutta voisihan tuo vahan tiukempikin olla ;) Yleensa yosyotoilla jumppailen lihaksia, kun ei silloin oikein muutakaan ole ja muistaa hyvin kun aina samaan aikaan jumppailee. Jalkivuoto kesti meikalaiselle mukavat 7 vkoa. Ensi viikolla lopputarkastus. Synnytyksesta silloin 2 kuukautta. Mitakohan siihen lopputarkastukseen kuuluu?

Tuo meidan tytto on onneksi ollut todella helppo. Itkee oikeastaan vain nalkaa. Nukkuu saannollisesti 3-4 tunnin unia ja yolla pidempiakin. Tuo noin yleensa. Tokihan poikkeuksellisia paiviakin loytyy. Kerralla syodaan 150ml ja painoa tullutkin aika reippaasti. Eivat neuvolassa siita kylla mitaan sanoneet. Itse sitten kysyin koska minusta painoa oli aika paljon. Sanoivat vaan, etta tuossa iassa sita kuuluukin tulla ja lapsen kuuluukin olla vahan pyorea jotta sita energiaa on kaytettavissa kun alkaa enemman liikkua.

Kakka hanella aluksi keltaista, mutta hyvin nopeasti muuttui vihreaksi. Ja ollut sita viikkoja. En imeta, koska ei tule maitoa joten korvikkeilla mennaan. Kaytossa on ollut tuo Nan. Edellispaivana vaihdoin Nanin Tutteliin ja kakan vari vaihtui takaisin keltaiseksi. Laakari sanoi, etta korvikkeiden valkuaisaine maarissa saattaa olla eroja ja siita ehka johtuu tuo kakan eri varit. Kyseessa voi myos olla maitoallergia, mutta siita tuskin meidan tapauksessa onneksi kysymys, koska vari vaihtui takaisin tuohon keltaiseen. Liityn niihin, jotka eivat olisi uskoneet keskustelevansa kakasta netissa :D

Hauskaa kevatta kaikille :flower:

Sarina ja "Sisu" reilut 7 vkoa
 
sarina13 kotona zumpailen, kun en raaski pientä jättää useaksi tunniksi miehen hoiviin. Tunnin olen illalla zumpannut ja mies on hoitanut pojua. Zumpan myötä on lähtenyt 4 kiloa ja synnytyksen jälkeen yhteensä 17 kiloa ja minulle raskauskiloja tuli ihan muutama kilo. Minulla tosin aloituspainoa oli enemmän kuin tarpeeksi. :attn: :ashamed: Mutta nyt paino on taas menossa oikeaan suuntaan. Näin kävi viimeksikin, kun olin kaksosten kanssa kotona. :whistle: Kun aloitin viime äitiysloman jälkeen työt, paino nousi. Täytyy siis olla tarkkana, kun taas aloitan työt. ;)
 
Meillä tyttö nukahtaa omia aikojaan joko omaan sänkyyn tai vanhempien sänkyyn. On joskus öisin hereillä ja möngertää sängyssään eteenpäin. Koska ei huuda nälkäänsä niin olen antanut olla.

Kääntynyt pari kertaa mahalta selälleen lattialla. Ikää siis neitosella 9 viikkoa.
 
Tulihan taas testattua, jekovittia ei meillä enää anneta :kieh: Täytyy tänään hakea jotain muuta.

Muuten tyttönen iloinen ja juttelevainen. Öisin herää edelleen yleensä kerran syömään ja sitten toisen kerran 05-07 välillä. useammat päiväunet nukkuu ulkona, syystä että me esikoisen kanssa vietetään paljon aikaa ulkosalla jos on hyvät ilmat. Ja kun kesä tulee, "asutaan" päivät ulkona. Mie niin pidän kesästä :heart:

Meilläkin on käännytty jo muutaman viikon ajan mahalta selälleen, mutta luulenpa että se pää mikä vie kroppaa :saint: Masulla ollessaan jalat menee konttaus asentoon mahan alle, mutta eihän tuo vielä liikkeelle pääse, luojan kiitos :saint: Aivan täydellisesti ei pääse vielä itse kyljelleen.

Mutta nyt taas ulos nauttimaan auringosta! :wave:
 
Tulihan taas testattua, jekovittia ei meillä enää anneta :kieh: Täytyy tänään hakea jotain muuta.

Muuten tyttönen iloinen ja juttelevainen. Öisin herää edelleen yleensä kerran syömään ja sitten toisen kerran 05-07 välillä. useammat päiväunet nukkuu ulkona, syystä että me esikoisen kanssa vietetään paljon aikaa ulkosalla jos on hyvät ilmat. Ja kun kesä tulee, "asutaan" päivät ulkona. Mie niin pidän kesästä :heart:

Meilläkin on käännytty jo muutaman viikon ajan mahalta selälleen, mutta luulenpa että se pää mikä vie kroppaa :saint: Masulla ollessaan jalat menee konttaus asentoon mahan alle, mutta eihän tuo vielä liikkeelle pääse, luojan kiitos :saint: Aivan täydellisesti ei pääse vielä itse kyljelleen.

Mutta nyt taas ulos nauttimaan auringosta! :wave:
 
sarina :hug: Uskon kyllä, että on raskasta, kun on noin monta viikkoa perheeseen kuulumattomia ihmisiä nurkissa pyörimässä. Varmasti on paljon apuakin, mutta minä ainakin olen sellainen, että kaipaan sitä omaa rauhaa. Jälkitarkastuksessa tehdään sisätutkimus, jossa kohdun asentoa ja kokoa tarkastetaan. Puhuttiin ehkäisystä ja lääkäri kyseli, miten olen palautunut synnytyksestä. Ennen lääkärin tarkastusta otettiin paino, pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine. Ei kovin kummoista siis.

Meillä oli eilen nimiäiset, jotka menivät todella hyvin. Oli ihanat juhlat. :heart: Tytön nimen kirjoitin kerhon puolella.

Jäätiin miehen vanhempien luokse yöksi juhlien jälkeen, kun viimeiset vieraat lähtivät vasta yhdeksän aikaan illalla, ja tyttö nukahti niin nätisti. Viime yö menikin ihan mukavasti. Mulla on tosin kamala flunssa, eikä ääntä tule pihaustakaan. Onneksi eilen vielä tuli, niin pystyi vähän seurustellakin vieraiden kanssa. :)

ikuisuus ja tyttö 7 viikkoa
 
Kavin tuolla kerho puolella katselemassa kuvia ja huomasin, etta Devellyn tytolla sama mekko kuin meidan tytolle tulee ristiaisiin. Myos villatakki loytyy meilta, mutta valkoisena :)

Ikuisuudella aivan ihana hymy-kuva ja Mervi-elinan vauvalla taasen ihana nimi.

Kiitos Ikuisuus halauksesta! Ymmarsit juuri mita tarkoitin. Ja kiitti myos lopputarkastus infosta.

Eilen illalla oli tytolla vatsavaivoja. Huusi niin sydantasarkevasti :'( Kun ei rauhoittunut millaan niin ajattelin koittaa laittaa ulos vaunuissa. Heti kun laitoin ulkohaalarin paalle ja neidin vaunukoppaan niin rauhoittui. Vein kuitenkin ulos terassille ja siella nukkuikin kymmeneen asti illalla (lampohan oli viela +6). Otin sitten sisalle ja yritin etta heraisi syomaan, mutta ei sitten millaan. Eli siita sitten pinnikseen ja younille. =)

 
Täällä on reissusta palattu kotiin ja arki taasen alkakoon :wave:

Matka meno todella kivasti, pienistä sairasteluista huolimatta! Perillä Kanariansaarilla oltiin lauantaina ja maanantaina jouduttiin poikaa käyttään lääkärissä, kun lopetti kokonaan syömisen ja iltaa kohden huusi suoraa huutoa! Lääkäriasemalla oli onneksi suomalainen hoitaja ja lääkärikin oli todella mukava! Pojalta löytyi korvatulehdus ja myös ripuli vaivasi toista. Saatiin sitten korvatipat, antibioottikuuri, suppoja, ripulilääkettä ja resepti apteekista saatavaan soijamaito-korvikkeeseen! Heti seuraavana päivänä poju oli jo paljon parempi, mutta itse sain kovan kuumeen ja vatsataudin :/ Mun tauti kesti tasan sen yhden päivän ja keskiviikkona oltiin koko porukka taas terveitä ja saatiin nauttia loppulomasta :heart:

Täytynee sanoa että vaikka matka maksoikin vähän enemmän, kun meillä oli neljän tähden hotelli All inclusive-paketilla, oli se ihan paras pienen vauvan kanssa! Mihinkään ei olisi tarvinnut hotellilta poistua, kun ruokaa ja juomaa oli koko ajan tarjolla, eli ihan täysihoidossa oltiin :D Päivät meni altaalla kölliessä, poika nukkui vaippasillaan vaunuissa ja illat vietettiin rauhallisesti huoneessa, kerran käytiin "kaupungilla" kiertelemässä ja syömässä! Lennot meni älyttömän hyvin, vaikka etukäteen jännitettiin huutako tuo koko kuus tuntua :p

Lomailu on mukavaa, mutta kyllä kotiin on aina kiva palata :heart:

Meillä on muuten nyt kaks viime yötä mennyt yhdellä syötöllä per yö! Viime yönä poika kävi nukkumaan puolen yön aikaan (kotiuduttiin vasta sillon) ja heräs vasta seitsemältä syömään ja ulös noustiin 9.30 =) Mii laiks!

-Dolly ja Ilia 10vko
 
Dolly04 kivalta kuullosti, sairasteluista huolimatta!!! alkaa täälläkin matkakuume tehdä tuloaan..
Mies oli veljiensä ja joidenki muiden jätkien kans viikonlopun levillä ja minä oli äiskän ja iskän turvissa koko viikonlopun myös, oli kyllä kivaa vaihtelua molemmille! Mun äitikään ei onneks oo mikään hössöttäjä, täyspalvelu pelas moitteettomasti, olisin saanut toimia pelkän imettäjän roolissa jos olisin halunnut :) oli kyllä rentouttavaa.. nyt miehellä vielä puolitoista viikkoa isyyslomaa ja ens viikonloppuna ristiäiset.. ja tänään hääpäivä!! kaks vuotta siis naimisissa oltu.

suihkutissit!
ja miksei muutkin! tilasin pompolilta bambuliivinsuojat ja aivan huippuhyvät!!!! tavalliset liivinsuojat kastuu mulla litslätsläpimäräks yhden syöttökerran jälkeen mutta nää pysy kolme syöttökertaa tosi kuivina, ja vieläkin ois maitoa niihin imeytynyt, eikä tuntunut juurikaan märiltä!!! eli suosittelen miljoonasti ja tilaan itselleni ehdottomasti lisää, aivan uskomattoman hyvät!!

sanv ja poika 1 1/2 kk
 
Dolly , ihailtavaa rohkeutta, täytyy sanoa että mä en olis uskaltanu lähtee vauvan kans reissuun, oon niin arkajalka. Ihana kun jotkut uskaltaa. Ja tekin saitte nauttia vaikka sairastelua olikin matkassa, varmasti lähdette uudelleenkin!

Sanv kiitos vinkistä! Mulla ei ole suihkutissit, mut SILTI liivinsuojukset heti läpimärät. Kaikki kauppa-merkit kokeiltu. Miten ne onkin niin huonoja? Jälkivuotoa varten mulla oli sellasia megasiteitä, leikkasin niistä liivinsuojia. Ei kastuneet ei, mut niistä irtos jotain ihme kosteuttasitovaa geeliä, eli ei hyvä.

Meidän poika ollut illat tosi kärttynen. Ei kelpaa tissi, ei seura. Omassa sängyssään yksin rauhoittuu...?? Ilmeisesti yli väsy ja nälkä. Ja räkä vaan rohisee..
 
Dolly, alku aina hankalaa, lopussa jne. Mahtavaa, etta olette uskaltautuneet reissuun ja kiva kuulla, etta pienoisista vaikeuksista huolimatta reissu voi onnistua pienenkin vauvan kanssa.

Sanvlle onnittelut 2 v haapaivan johdosta :flower: Meillakin on ristiaiset ensi viikonloppuna. Tarkemmin sanottuna sunnuntaina. Olen hyvin saanut ulkoistettua kaiken leivonnan ja ruoanlaiton :) Eli hirvean kovaa stressia ei ole ja innolla odotan, etta paasee herkkuja syomaan ja voi alkaa kutsua vauvaa varsinaisella nimella.

Tassa on pari viimeista aamuyota menty nukkumatta. Tytto syo 4 aikaan ja sen jalkeen pitaa ihan hirveaa ahkymista ja muuta aantelya. Ei itke. Onko muilla ja mista johtuu?

Sarina ja "Sisu" 7 vkoa
 
Viimeksi kirjoittelin kun ihmettelin ettei vauva tykkää nukkua vaunussa, no nyt on nukkunut jo monena päivänä pitkät 4 tunnin unet vaunussa eikä vaunuja ole tarvinnut heilutella, kunhan vaan pakkaa muksun vaunuun ja tyrkkää ikkunan alle. =) Käy aina suunn. samaan aikaa iltapäivästä pitkille unille, saa nähdä kuinka kauan tämä rytmi pysyy.

Odottakaas vaan kun muksut on sen ikäisiä että alkavat opettelemaan potalle, muistan kuinka esikoisen kohdalla soitin läpi kaikki mummit ja kummit kun pissat tuli muutaman kerran pottaan ekoilla kerroilla, olin ihan tohkeissani. :) Kyllä täälläkin ollaan iloisia turauksista ja pöräyksistä. :D
 
sarina13 :wave: täällä sama homma! eka syöttö (joskus 00-02 välissä) on tosi nopea, mutta n.4 jälkeen alkaa ähkintä, joskus tuleee kakka muttei aina, ei suutu kun laitan syötön jälkeen sänkyyn mutta kauhea metakka kuuluu :( joskus pidän siis kippurassa niin saattaa tulla paljon kakkaa, joskus ei auta muu kuin ähkimisen kuuntelu... tänä aamuna pitkästä aikaa heräsi "vasta" viideltä ja kakkasi kamalan paljon syötön aikana ja hoitopöydällä (onneks ei saanut sotkettua mitään ü) ja nukkui vähän aikaa mutta heräsi sitten kunnolla juttelemaan. nyt nukkunut kahdeksasta asti. ja tää toistuu usein, mutta siis jo suunnilleen sen neljän jälkeen ja voi jatkua parikin tuntia.. ja minä kun oon aamuvirkku niin en saa enää sen jälkeen unta vaikka vauva nukkuisikin.
 
Ähinää täälläkin kuunneltu taas koko aamuyö, joten oma olo ei ole pirtein :) Viime yönä tuntui että poika ei edes kunnolla syönyt kertaakaan, kun syöminen keskeytyi ähinään, kakkaamiseen ja paukutteluun. Mutta siis kuitenkin suurimman osan yötä poju nukkui, heräili vaan kovaäänisiin paukkuihinsa ja sitten jatkoi unia tutin avulla. Ja minä sitten tietysti olin koko ajan hereillä, turhaan. Vaippaakin vaihdettiin pitkästä aikaa aamuyöllä.

Alkaa tulla paniikki ristiäisistä. Pitopalvelu ei ole vastaillut yhetydenottoihin ja omat vaatteet on hankkimatta ja kaikenlaista muuta pientä pitää vielä hoitaa. Ja en saa mitään aikaiseksi :( Kai sitä pitäisi pakata poika autoon ja mennä shoppailemaan.
 

Yhteistyössä