Helmivauvat 2010

Saisinkos tulla mukaan tänne kirjottelemaan ku kaikki tutut tuolta odotuspuolelta täällä?? =) vaikka meidän neiti syntyikin 1.3 ??

Nyt neidillä kauhea räkätauti päällä, sai sen esikoiselta joka niiskuttanut jo pari päivää..
tyksissä meinasivat rs-virusta. Nyt tarkkaillaan tilannetta.. Viimeyö meni valvoessa ku tytöllä oli niin huono olla :ashamed:

Nemu ja tyttö 14vrk
 
Tottakai sa Nemu kirjoittelet taalla meidan kanssa!

Prinpressa, meidan neiti taytti tanaan 4 vkoa ja ulkona nukkuu jo tunteja. Jo ennen kuin oli 2 vkoa neuvolasta sanottiin, etta saa vieda ulos. Aloitin silla 20 min lenkilla ja siita sitten pidensin reippaasti joka paiva.

Omaa-aikaa mulla on nyt ihan kivasti, kun appi ja anoppi vierailee meilla. Eilen olin kielikurssilla ja tanaan menen Sinooperista hakemaan ainekset ristiaiskutsuihin.

Sarina ja Sisu 4vkoa eli 1kk synttarit!!! :)
 
Vaipoista Täällä myös tuntuu falskaavan vaipat varsinkin öisin! Käytössä oli aikasemmin Valintatalosta ainakin saatavia Bambo vaippoja (ovat puolet halvempia kun Pampersit), mutta joka yö herättiin pissalammikosta, joten suosiolla vaihdettiin takas Pamperseihin :/ Kyllähän nuokin falskaa jos on vähänkin liian pitkä väli vaipan vaihdossa ja nykyään onkin öisin vaihdettava vaippa vähintään kahdesti, että pysyy vaatteet kuivina (käytössä siis Papmpersin kakkos koko). Alkuun en vaihtanut vaippaa laisinkaan öisin, näin neuvoivat sairaalasta, mutta nykysin on pakko. Tiedä sitten onko poikalapsilla enemmän tuota falskaamista, kuin tytöillä, pippelin sojottaessa millon minnekkin :D

Rytmistä Aamusin poika alkaa heräileen siinä ennen seitsemää, mutta tungen toiselle tissin suuhun (vaikken enää imetäkkään) ja näin torkumme yhdeksään-kymmeneen. Aamupäivästä tuo ottaa vaan pikkutirsoja, max. 30min ja iltapäivällä yhdet pidemmät unet (ehkä pari tuntia). Illat on meillä mennyt lähinnä kitistessä ilmavaivoja joten sillon tuo saattaa nukahtaa, mutta vain hetkeksi. Yöunille poika käy melkeinpä joka ilta klo. 22. Öisin herää ehkä kolme kertaa syömään. Näin siis jos ollaan kotosalla, autossahan tuo nukkuu lähestulkoon aina (ja vaunuissa) ja jos mennään jonnekkin kyläilemään autolla, saattaa tuo vielä kyläpaikassakin nukkua puoli tuntia!

Päivisin sitä sitten yrittää hirveellä kiireellä saada jotain aikaseksi aina kun tuo nukahtaa, kun tietää ettei se kuitenkaan kauaa nuku.

Mites teillä reagoidaan meluun ja hälinään? Joutuuko kulkemaan varpasillaan, ettei vaavit herää vai nukkuuko ne melusta huolimatta?
Meillä kundi on tottunut tasaseen "meluun", koiria kun on ja mulla on päivisin aina radio päällä, ei meillä koskaan oo täysin hiljasta, paitsi öisin. Imurinkin ääneen tuo aina rauhottuu ja nukahtaa, meillä siis nykyään imuroidaan usein :D
 
Nemu Meidän tytöllä oli rs-virus ja hän oli 10 päivää sairaalassa hoidossa. Pahimmillaan vauva oli kaksi päivää pelkällä tipalla, kun ei jaksanut syödä. Kannattaa siis olla tarkkana :attn: :attn:
Meidän neiti oli siis 2 vko kun joutui sairaalaan.

Voisin kai minäkin tulla mukaan - ainakin välillä yritän muistaa käydä :ashamed:

Eli Develly - tyttö - 11.2.2010 - 3714g - 50cm
 
En ole ehtinyt pinoon tutustumaan, mutta jonain päivänä luen viestit läpi..

Mutta minutkin saisi lisätä listaan.. Matami-mimmi rv 40+1 tyttö 8.2.2010 2860g 48cm

Meillä todettiin neidillä RS.virus toissa päivänä, vielä olemme kotona pärjänneet --> ei kuumetta ja hengitys ok. Mutta seuraillaan tarkasti ja heti osastolle jos pahenee. Kunhan tästä tokenemme, tulen kirjoittelemaan ja lukemaan viestit. :wave:
 
hajottaa.. täällä itketty mahaa jo neljä päivää(siis lapsi omaansa ja äiti lapsen omaa) :( ei meinaa jaksaa. onneks yöllä nukuttu suht hyvin. nyt löhöämään ku äiti tuli kylään auttelemaan ja siivoamaan...
 
Tervehdys!

Ilmoittaudun myös mukaan, vaikka maaliskuulle meidän pojun syntymä vierähtikin. Eli poika rv 41+6, 3.3.2010, 4060g ja 53cm. Tänään vietetään siis synttäreitä - 2 viikkoa! Ja perjantaina juhlitaan esikoisen 1,5v etappia :heart:

Arki aika haipakkaa näiden kahden kanssa, kun mies ollut jo reilun viikon takaisin töissä. Toistaiseksi isovanhemmat on vuorotelleet auttamassa, eikä ole tarvinnut olla vielä kolmisteen lasten kanssa. Hieman hirvittää miten käy, kun tarttis kohta alkaa opettelemaan tuota itsekseen oloa. Muuten menis ehkä ihan ok, mutta tämä vauva on varsinainen suursyömäri eikä muuta tekis kuin olis tissillä. Ja siinä vaiheessa tietysti esikoinen haluais just sitä huomiota hirveesti kun yritän pienempää syöttää. Miten teillä muilla joilla on vauvan lisäksi taapero kotona on arki lähtenyt käyntiin? Meillä esikoinen vielä erityisen vaativa tapaus, ei koskaan ollut mikään helppo lapsi. Tämä uusi tulokas sen sijaan on todella rauhallinen ja sopeutuvainen - aivan veljensä vastakohta. Ja hyvä niin. Olisin kyllä aivan helisemässä, jos olis toinen yhtä vaativa. Osaan todella arvostaa sitä, että pikkuveli vaikuttaa ainakin melko helpolta lapselta vaativan esikoisen jälkeen. Ikuisuus: kuulostaa hyvinkin tutulta nuo teidän yöhuudot yms. Samanlaista oli meillä esikoisen kanssa.

Yöt oli alkuun aika rankkoja, tunnin välein syötiin. Sit tuli kuvioihin yksi pidempi unipätkä, joka on pari kertaa ollut jo peräti 5 tuntia, mutta loppuyö meneekin sitten 1,5-2 tunnin välein syödessä. Ja esikoinenkin heräilee vielä 1-2 kertaa yössä, mutta onneks ne heräilyt on miehen vastuulla. Pari päivää sitten testattiin pienelle pullosta syöttämistä ja vaikuttaa olevan tyytyväinen riippumatta siitä mistä sitä maitoa saa :D Tänään päästään esikoisen kanssa sitten muskariin, kun olen pumpannut maitoa varoiksi ja mummi ja vaari ovat vauvan kanssa sen aikaa. Olenkin ollut päivän vauvan kanssa kahdestaan, esikoinen ollut mummilassa hoidossa. Aivan mahtavaa, olen voinut itsekin elää lapsentahtisesti, eli nukkua kun vauvakin nukkuu!

Sain muuten synnyttämässä ollessani aivan hirveän flunssan, joka on ollut siis nyt 2 viikkoa päällä. Alkupäivät vauvan kanssa olivat yhtä tuskaa kun itsellä yöt meni köhiessä ja niistäessä. Vieläkin heräilen yöllä hirveisiin yskänkohtauksiin, mutta poispäin on tauti onneks jo menossa. Toivotaan vaan ettei nämä perheen pienimmät sairastuisi.

Miten tuonne kerhon puolelle muuten pääsikään? Pää sen verran pehmennyt tässä imetystouhuissa, etten tuolta odotuspinon puolelta muista...

Zucchero + poju 2vkoa
 
Zucchero kerho löytyy täältä: http://kaksplus.fi/kerhot/ Ootko jäsenyyttä vielä hakenut? Jos et, niin Devellylta saa yksityisviestillä salasanan, jolla pääset kirjautumaan ja anomaan jäsenyyttä. Ja kerhon nimi on siis HelmikuunHurmaajat 2010. Hienoa, että sulla on ollut apuja nyt alkuun, voin kuvitella, että taaperon ja vauvan kanssa on kädet täynnä töitä.

matami-mimmi toivottavasti pääsette tuon rs-viruksen kanssa noin helpolla, eikä tilanne pahene. :hug: Nemulle myös jaksamista tautien kanssa! Kyllä tuntuu olevan liikkeellä jos jonkinlaista nuhaa nyt.

Dolly meillä tyttöä ei tunnu melu haittaavan. Yritän kaksin tytön kanssa ollessani pitää musiikkia soimassa tai muuten melua, että tyttö erottaisi yön ja päivän sitten jossain vaiheessa. Ja muutenkin totuttaa tyttöä pieneen meluun. Imurointi ei tunnu haittaavan yhtään, tyttö vetelee sikeitä tyytyväisenä, kun äiti imuroi. Monesti tyttö myös rauhoittuu musiikkiin. Välillä tytön ollessa oikein itkuinen, olen laittanut musiikkia soimaan, ja tyttö on hiljentynyt ja saattanut nukahtaakin melko pian. Voihan tuo olla sattumaa, mutta aika monta kertaa näin on tapahtunut.

Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa viikonloppuna ostamaani Ainun käsikäyttöistä rintapumppua. Hyvin tuntuu pelaavan, ja hintaakin oli vain vaivaiset 23 euroa Prismassa. Eli ei muuta kuin pumppaamaan, jos omia menoja mielin. :)

Jaksamista kaikille mahakipujen kanssa kamppaileville. :hug: Niin tuttua, niin tuttua. Meillä meni viime yö vähän paremmin kuin edellinen, mutta vauva huusi taas illan ja keikkui hereillä puoli neljään asti. Mä olen varsinainen iltatorkku ja olisin valmis yöunille jo yhdeksän aikaan, joten nämä aamuyöhön asti valvomiset tuntuvat todella raskailta. Onneksi tyttö antoi aamulla nukkua kymmeneen asti, niin olo on kuitenkin suht pirteä.

Huomenna tyttö täyttääkin 1kk :heart:
 
Ihanaa, että täälläkin keskustelua viriää! :) On niin kiva jakaa odotusajan jälkeen kokemuksia itse vauvasta. :)

Kuinka paljon Cuplatonia pitää antaa? Siis aina ennen syöttöä, mutta monta tippaa tms.? Oon sitä käyttänyt viikon ajan yhden purkillisen jo... Kävin ostamassa sitä Disflatyliä ja kokeilen sitä seuraavaksi, kun pikkuisella mahanpuruja riittää aika paljon.

Ja sitten tissiraivarit, eli meillä käy siten usein, että poika syö tissillä, mutta on vähän hermostunut. Saattaa alkaa yhtäkkiä huutamaan "raivoamaan" kesken kaiken, jolloin tissi irtoaa ja sitten huudetaan vielä kovempaa. Yritän sitten aina vaihtaa asentoa tai hyssytellä jotta rauhottuu ja sitten kokeilen uudelleen. Tämä siis etenkin yöaikaan. Onneksi poika sitten rauhottuu melko nopeaan. Saattaa olla noita mahanpuruja tai sitten on niin väsy tai sitten maitoa tulee liikaa?

Voimia pikkuisten kanssa ja toivottavasti RS-virukset parantuvat nopeasti. :hug:
 
Jadel siinä pakkauksessa lukee mun muistaakseni 4 tippaa ennen jokaista syöttöä, ja vissiin sekoitettuna nesteeseen, mut mä oon aina antanu ton 4 tippaa suoraan suuhun ja sit tissiä perään.
 
Malinda
Esikoisen antibiootit alkoi onneks heti purra ja edellisen yön valvominen sai aikaan sen, että viime yönä ei herännyt kertaakaan! :) Vauvakin nukkui yllättävän hyvin yön, kun hänet vaan ensin nukkumaan saatiin. Meillä on nuo päivät oikeestaan paljon pahempia. Vähän huolettaa, kun vauvalla tuntuu olevan aika pahoja refluksioireita. On niin tuskasen näköstä kakomista ja korinaa, vähän väliä heräilee uniltaan tuskaisen näköisenä ja yskii ja kakoo ja välillä pulauttelee. Soitin neuvolaankin, mutta sanoivat että on normaalia. Tuntuu vain että voiko noin tuskaisan näköinen olo olla normaalia ja kauanko sitä kestää? Ajan kanssa pitäis mennä ohi, mutta kuinka pitkän ajan? Kamala jos pieni joutuu pitkään kärsiä. Ollaan nukutettu vauvaa nyt puoli-istuvassa asennossa ja oon nyt imettänyt istualtani niin, että vauvan pää on mahdollisimman koholla suhteessa vartaloon, mutta ei siitä hirveesti tunnu apua olevan.

Dolly. Meillä ei meteli häiritse vauvaa ollenkaan :) Esikoinen on aika äänekäs tapaus, mutta ei vauva tunnu välittävän sen metelöinnistä mitään. On varmaan tottunut siihen jo masussa ollessaan. Myöskään tv, musiikki tai imurointi ei haittaa ainakaan vielä ja ihan tarkoituksella ollaan eletty normaalilla volyymilla, ettei vauva totu hiljaisuuteen eikä sitten tarvi jatkossakaan hiiviskellä kun se nukkuu.

Zucchero. Meillä on 1v7kk vanha esikoistyttö vauvan lisäksi. Nää ekat pari viikkoa on menny yllättävän hyvin :) Mies on ollu kyllä suurimman osan ajasta kotona, mutta oon ollut lasten kanssa muutaman tunnin pätkiä myös yksin ja hyvin ollaan pärjätty. Haastavat ajat on varmaan vasta edessä päin, koska vauva kuitenkin nukkuu vielä niin paljon, että esikoiselle jää hyvin aikaa. Pahin hetki on meilläkin ehkä imettäminen kun esikoinen tulee siihen viereen sängylle hyppimään ja pomppimaan ja saa pelätä millon se rojahtaa vauvan niskaan. :eek: Muuten se on suhtautunut tosi hyvin vauvaan. Haluais koko ajan suukotella ja paijata eikä muutenkaan tunnu olevan mustasukkainen. Jännityksellä odotan mihin suuntaan tilanne tästä kehittyy, koska meidänkin esikoinen on tosi vaativa tapaus, on ollut vauvasta asti. Ja meillä myös tämä uusi vauva ihan vastakohta, rauhallinen ja vähään tyytyväinen. Kiva että täällä porukassa on joku toinenkin, jolla on vauvan lisäks taapero niin voidaan senkin suhteen vaihdella kuulumisia ja vinkkejä :) Ja meillä on muuten sekin yhteistä, että mäkin sain synnyttämässä ollessa kamalan flunssan ja oon kanssa sen kaks viikkoa nyt yskiny ja niistäny. Yskin jo siellä lapsivuodeosastolla jatkuvasti ja se oli aivan järkyttävää, kun alapää oli synnytyksen jäljiltä hellänä ja jokainen yskäisy sattu ja suoraan sanottuna tuntu siltä että suurin piirtein peräsuoli pullahtaa yskän voimasta ulos tai tikit irtoaa tai jotain muuta vastaavaa. Aivan kammottavaa tosiaan! Nyt on jo helpompi, mutta ärsyttää, kun lasten lisäksi yskiminen aiheuttaa yöheräämisiä!
 
Huomenta |O

Kukahan älypää on keksinyt sanonnan "vauvat vaan nukkuu ja syö"..hölynpölyä sanon minä :kieh: :kieh: :kieh:

Juuh,eilen oli se mun kauan pelkäämäni jälkitarkastus :/ mutta ihan turhaan pelkäsin,kaikki oli hyvin ja tuo alapää näytti kuulemma todella siistiltä. Kipuilee kyllä vielä varsinkin iltasin,mutta siihen ei lääkäri oikeen kantaa ottanut,kun kaikki näytti kuitenkin kunnossa olevan. Täytyy vissiin vaan antaa itselleen aikaa toipumiseen..kroppa kuitenkin kovia kokenut.

Tänään ois sitten pikku palleron neuvola :heart: . Saas nähdä hajoaako neuvolan vaaka ,kun tää jäppinen syö ja kasvaa niin hirmusta vauhtia :D
Nyt menee maitoo 100-140ml noin 8 kertaa päivässä..mitens muilla??

Malinda hyvinkin yleistä tuo, että neuvolassa vähätellään oireita ja aina sanotaan kaiken olevan normaalia. Äitinä sitä kuitenkin sitten tietää missä menee normaalin raja, joten luotat vaan itseesi. Meidän esikoisella oli refluksia, osittain rakenteellinen ja osittain maitoallergiasta johtuva. Kauan meni,että löydettiin lääkäri(YKSITYINEN) joka meidät tosissaan otti ja jos neuvolan "apuun" oltas jääty,niin painittas varmaan vieläkin näiden
asioiden kanssa.

zucchero täällä myös vauvan lisäksi uhmaikäinen 2v5kk tyttö eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää...juuri yksi päivä tyttö oli "tutkimassa" vauvan silmää eli työntämässä sormea sinne :headwall:

aamutoimille :wave:

krisu ja poitsu 6vko
 
Matti Myöhäisenä ilmoittaudun.

Tyttö 5.2.2010, pituus 50 cm, paino 3850 grammaa ja pään ympärys 37 cm.


Perheeseen kuuluu minun ja vauvan lisäksi isä ja 4-vuotias isosisko.

Tuulia79 ja Senni huomenna 6vko
 
Jadel84 meillä oli ensin käytössä libero 2-4 kg, ne toimivat hienosti. Sitten vaihdettiin libero 3-6 kg ja ne vaan eivät jotenkin istu pojun päälle. Vatsa ei vaan sovi kunnolla teippien väliin. :LOL: Pissa tulee liberossa jostain kainalon alta pihalle. :eek: Nyt meillä on kokeilussa pampers 3-6 kg ja ovat juurikin tuosta vatsan kohdalta istuvammat.

Onko muilla kokemusta napatyrästä? Meillä on pojulla pullahtanut tuo napa ulos ja on siis neuvolatädin mukaan napatyrä. Ei kuulemma ole vaarallinen, mutta itseä välillä hirvittää, kun on niin pinkeä. Neuvolasta saatiin sellaiset ohjeet, että napaa voi painaa sisälle vatsaan ja sitten teippi päälle. :eek: Jotenkin vaan ei haluais toisen iholle laittaa teippejä, kun se irrottaminen on aina niin tuskallista.

Oma aika on minulle se tunti illassa, kun jumppaan tai poljen kuntopyörällä. Sen aikaa mies on pojun kanssa ja saan olla ihan yksin. :whistle: Päivällä poju nukkuu 1-2 tuntia ja se aika menee kotitöihin. Vielä ei ole tehnyt mieli mennä ravintolaan siiderille, riittää ihan käynti omilla vanhemmilla tai se että joku vierailee täällä meillä. Poju on varmaan reippaasti yli vuoden ikäinen ennenkuin raaskin olla useamman tunnin erossa, jos silloinkaan.

-mervi-elina ja poju 2½ kk
 
Meilläkin tyytyväinen tuhisija on muuttunut vatsaa(?) valittavaksi kitisijäksi. Tai voipi tuo kitinä olla osittain sitäkin että haluais vaan olla sylissä. Otin eilen käyttöö rintarepun että saan edes jotain hommia tehtyä kotona.
Meillä on ennestään 5- ja 3-vuotiaat lapset ja vauhtia täälläkin riittää. Kaikkein eniten kuitenkin tällä hetkellä rasittaa kireät välit miehen kanssa. :( Mutta eiköhän se tästä taas.. Jaahas, typykkä torkkui vissiin 3 minuuttia ja taas alkoi huuto, pitänee mennä.
Aurinkoista torstaita kaikille(vai onks tänään torstai...) =)

Alina
 
parempi yö ja parempi päivä.. mies onkin varmaan vielä ens viikon töissä ennenku jatkaa lomiaan :( mut kyllä täällä pärjätään. disflatyl on olevinaan auttanut. vieläkin vatsanpuruja mutta huuto on vähentynyt ja päiväunet selkeämpää nukkumista eikä vain torkkuilua ja itkua.. kiva jos menis näin.

sanv ja rääpäle 3vkoa ja 2päivää :)
 
Onko kukaan rintapumpulla pumppaillut? Itse olen ja saalis on molemmista rinnoista yhteensä max. 20-40ml jos sitäkään. Ensin maitoa tulee hyvin ja hetken päästä tulee muutama tippa ja kohta ei mitään... Onkohan mun rintaruokinta ehtymässä kokonaan. Vai mikä ihme voi olla.
 
Tänne vaan kaikki jatkamaan jutustelua! :)

krisu samaa miettinyt, kyllä ne vauvat itkeekin. :LOL:

laaraliini mä eilen kokeilin ensimmäistä kertaa rintapumppua ja tänään oon myös pumpannut. Toisesta rinnasta sain saaliiksi 90ml, mutta toisesta en saanut eilen enkä tänään yhtikäs mitään. Tyttö kyllä syö molemmista rinnoista, että uskon, että toisestakin rinnasta maitoa oikeasti tulee. Ihmeellistä, ettei sitä sitten pumpulla kuitenkaan saa ulos. Ja pumpulla saatu maidon määrähän ei kerro välttämättä mitään siitä, kuinka paljon vauva maitoa saa imemällä.

Tyttö on ehtinyt muutamassa viikossa unohtaa tuttipullosta syömisen taidon. Eilen pumppasin iltamaidon, että mies sai syöttää, mutta eipä tyttö huolinutkaan pulloa kuin pitkällisen taistelun jälkeen. Ihan hyvä, että huomattiin asia nyt, eikä sitten, kun mies on tytön kanssa kaksin ja minä omilla menoillani. Nyt ei auta kuin antaa päivittäin ainakin yksi ruoka pullosta ja opettaa tyttö syömään tuostakin.

Meilläkin oli viime yö onneksi parempi. Tyttö nukahti puolilta öin (mitenköhän tuota iltaunille menoa saisi aikaistettua, kun ikinä ei ole toivoakaan ennen puolta yötä nukahtamisesta?), ja heräsi pari kertaa yön aikana syömään. Seitsemän aikaan alkoi ähistä vatsavaivoja, mutta nukahti vielä pariksi tunniksi kuitenkin.

ikuisuus ja tyttö tänään tasan 1kk :heart:
 
Miten ihmeessä ton tytön saa opetettua juomaan pullosta? :attn:

Tänään ei ole onnistunut ei sitten millään. Tyttö karjuu kuin hullu ja sylkee tuttia ja jos suuhun jotain menee, sylkee sen pois.

Ei tästä tule mitään, alkaa itseäkin jo ahdistaa, että enkö mä ikinä pääse minnekään omille menoille, kun koko ajan pitäisi tissi olla saatavilla. :ashamed:
 
Malinda
Kiitos krisu kommentista! Täytyy todellakin tarkkailla tilannetta ja jos näyttää siltä, ettei vauvan olo helpota niin mennään sitte vaikka yksityiselle jos ei muu auta. Tänään tuntui kyllä siltä, että vauvan olo olis ehkä hivenen parempi. Edelleen välillä yskii ja kakoo, mutta on välillä nukkunut pitkiäkin pätkiä ihan rauhallisesti :) Katsotaan miltä huomenna näyttää ja soitan kyllä uudestaan sinne päivystykseen jos yhtään tuntuu, että vauva ei oo kunnossa.

laaraliini. Mäkään en saa paljoa maitoa pumppaamalla rinnoistani irti. Yleensä just johonki 40 milliin asti jaksan äheltää sen pumpun kanssa, mutta sitte on pakko luovuttaa, kun sitä maitoa tiputtelee niin hitaasti että siinä vaiheessa loppuu pumppaavasta kädestä puhti :LOL: Vauva kyllä saa rinnasta hyvin juotua, koska paino nousee hyvin eikä jää nälkäiseksi. Esikoisen vauva-aikana oli sama ongelma, että pumppaaminen oli tosi työlästä, mutta imetin kuitenkin 13kk, joten maitoa kyllä riitti hyvin vaikken sitä pumppaamalla saanutkaan ulos. Ei siis syytä huoleen, kyllä sulla varmasti maitoa riittää vauvalle. Ite pumppasin vaan sillon kun oli ihan pakko, niin ison työn ja tuskan takana se oli.

ikuisuus. Millanen se sun pullo on? Kannattaa hommata ensimmäiseksi pulloksi sellanen anatominen pullo joka jäljittelee rinnan muotoa. Ja sen tuttiosan reiän kannattaa olla mahdollisimman pieni, niin että vauva joutuu samalla tavalla kunnolla imemään niin kuin rinnalla ollessaankin. Voi olla että vauva säikkyy, jos tutista valuu maitoa kuin itsestään ja kyllähän se kumi tietysti erilaiselta tuntuu suussa kuin rinta, että varmasti se pientä totuttelua vaatii. Meidän esikoinen vastusteli myös aluksi pulloa, mutta kyllä se siitä viimein otti kun oli tarpeeks nälkäinen ja kun tissiä ei tosiaan ollut saatavilla. Mulle sanottiin, että sellaisesta anatomisesta, pienireikäisestä pullosta on myös se etu, että sen ei pitäis häiritä imetystä, kun taas sellasesta pullosta, josta tulee maitoa ilman että vauva joutuu tekemään töitä sen eteen voi olla seurauksena, että vauva oppii "liian hyvälle" ja alkaa hylkiä rintaa, kun pullosta maito tulee helpommin. Meillä oli nuk-merkkinen pullo ja ostin samanlaisen tälle uudellekin vauvalle, mutta hänen kanssaan ei olla vielä testattu. mutta taatusti testataan, koska täytyyhän äidinkin joskus päästä itekseen jonnekin, edes hetkeksi! Malttia vaan, kyllä se vauva oppii :)
 
Tulin päivittämään, mukavasti on porukkaa :wave: Meillä on koliikkivauva, käytiin lääkärissä ja ollaan kokeiltu kaikkea.. Hieron vauvaa nyt päivittäin, tuntuu tykkäävän. Seuraavaksi vyöhyketerapiaan. Raskasta on mutta ei auta itkut markkinoilla. Pari kuukautta vielä ja pitäisi mennä ohi. Ne pienet hetket kun tyttöä ei koske mahaan on kultaakin arvokkaampia, silloin jutellaan ja halitellaan oikein kunnolla :heart:
 

Yhteistyössä