Helmivauvat 2010

Malinda
Heissan!

Saako liittyä seuraan, vaikka vauveli syntyikin maaliskuun puolella? On niin paljon odotuspuolelta tuttua porukkaa täällä, että olis kiva jatkaa teidän kanssa, vaikka kai se täytyy maaliskuisiinkin liittyä, kun siellä on sitten enmmän samanikäisiä vauvoja.

Eli meidän poika syntyi rv 40+6 eli 4.3.2010, pituus 51cm, paino 3900g, päänympärys 37cm.

Yhteistä elämää siis viikko takana ja oikein rauhallisissa merkeissä on mennyt tähän asti. Poika vaan syö ja nukkuu ja kakkii. Ei juuri itkeskele tai valvota, nukahtaa saman tien ruokailun jälkeen. Nukuttaa ei tarvi vaan nukahtaa itsekseen sinne missä sattuu olemaan :) Tähänhän voi kyllä hyvinkin tulla muutos, kunhan ikää tulee vähän lisää, mutta nautiskellaan nyt tästä niin kauan kuin sitä kestää. Maitoa tulee sopivasti, mutta rinnanpäät on vielä aika kipeät ei tosin niin pahasti kuin aikoinaan esikoisesta. Esikoinen 1v7kk ottanut vauvan innoissaan vastaan, koko ajan olis paijaamassa ja suukottamassa, mutta kovasti täytyy hänen otteita tarkkailla, ettei vaan satuta vauvaa. Ainakaan vielä ei oo ollu yhtään mustasukkainen :) Meillä ei oo vielä nimiäispäivää lyöty lukkoon. Kummeja on mietitty (varmaan 3kpl tulossa) ja etunimi on jo melko varma, mutta toinen nimi on vielä hakusessa.
 
Tottakai Malinda tuut tänne tuttuun seuraan jutustelemaan! :)

Kurjaa tehilla tuo napasieni, mutta hyvä jos se lääkityksellä paranee! Tiedätkö, että mistä tuo sieni on tullut tai mistä se johtuu?

Olen tänään menossa kaverin kanssa kahville kaupungille ja tyttö tulee luonnollisesti mukaan. Vähän jo jännittää, että miten meillä menee. :D

Mahavaivoja on edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tyttö nukkuu ainakin puolet yöstä meidän sängyssä, kun rauhoittuu viereen paremmin, ja monesti yösyötöllä nukahdan itse ja herään sitten pitkän ajan kuluttua tyttö vierestä. Kolme viikkoa on mennyt ihan hurjan nopeasti ja tuntuu jo siltä kuin tyttö olisi aina ollut meidän kanssa. On tuo neiti vaan niin ihana ja rakastettava, vaikka välillä yön pimeinä tunteina tuntuukin erilaiselta. :heart:

Päätettiin pitää nimiäiset miehen vanhempien luona, kun siellä on riittävästi tilaa, ja päivämääräksi lyötiin lukkoon 10.4.

Ikuisuus ja tyttö 3 viikkoa
 
Ikuisuus käsittääkseni tuo sieni kasvaa jos navan pohjalla kosteutta. Jossain luki myös että se miten napa on sidottu voi vaikuttaa.
Kaikkea sitä näkee.

Meillä vauva nukkunut meidän välissä, samassa sängyssä. On onneksi leveä sänky (180) niin ainakin mahdutaan hyvin. Tarkoitus olis kyllä nukuttaa vauva omassa sängyssään.

Me tehtiin tänään eka kävelylenkki! Sellanen 20 min ulkoiltiin. Hyvin näytti kyyti kelpaavan, ja uni tuli silmään. :D
 
:wave:
Meille syntyi 23.2. poika 3180g ja 48cm. Tosin muutama päivä sitten kaksi viikkois-neuvolassa painoa oli kertynyt jo 3720g =)

Mielelläni tulisin mukaan tänne turisemaan samanikäisten vauvojen vanhempien kanssa.

Vauvan rytmeistä ootte jutelleet. Ei oo mitää tiettyä rytmiä mut eihän näin vastasyntyneillä vielä olekaan! =) En nyt kyl muista yhtään, että minkä ikäisenä se rytmi alkaa sitten muokkaantua.... Mein esikoinen nyt 1,5-vuotias niin ei meinaa oikein muistaa vaikka ei hänenkään vauva-ajoista kovin kauaa oo.

Mahavaivoista meillä johtunu ne kans siitä, kun vauva ois tissillä vähän väliä ja usein käyttää mua vaan tuttina, toisinsanoen kova imemisentarve vauvalla. Imetessään sitten helposti ahmii itsensä ihan ääriämyöten täyteen niin että sitten onkin masu pipinä. Eli imee maitoa vaikka ei nälkä oiskaan. Tutti usein auttaa tähän vaivaan.

Kannattaa myös muistaa röyhtäyttää vauvaa syöttöjen välissä ja lopuksi, ettei ainakaan ilmaa kerää masuun.
 
minäkin tahtoisin mukaan, eli meille syntyi Tyttö 22.2.2010 mitoin:3650g, 50 cm, pää 35,5.
kovasti vauvantahtista elämä nyt, ja imetys sitoo tehokkaasti, sitten vielä 2,5vuotias tyttö pyörii jaloissa :D
vauva on hyvä syömään,yleensä syö 2-3 tunnin välein, mutta iltaisin tankkaa tunninkin välein, pisin väli yöllä on 5 tuntia kun nukkui putkeen. vauva on ihana eikä yövalvomiset haittaa :D
 
Kyselisin muiden kokemuksia vaipoista? Meillä tuntuu kaikki vaipat falskaavan, eli toisen koiven kohdalta tai selästä (riippuu miten poika makoilee) aina vuotaa. Poika ähertää sitä kakkaa aina melko pitkään, ja puolen tunnin sisään saatan vaihtaa muutamat vaipat ja aina sitten on kerennyt jostain jo leviämään... Kakkaa tulee aika paljon, mikä on vissiin ihan hyvä asia. :) Pampers, Libero ja nyt Pirkka-vaipat (4-8 kg) kokeilussa.

Haluan suositella yhtä ihanaa kirjaa, "Ensimmäinen vuosi" ja kirjottaja on K. Janouch. Se kertoo musta asiat just niin kuin ne ovat, kirjailija kirjottaa omista kokemuksistaan ja tuntuu kuin olisi juuri itse ollut tilanteissa mukana. Siis aivan ihana ja lämminhenkinen "opas". Löyty ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta ja siellä oli muitakin kirjoja samasta sarjasta (Synnytys yms).

Jadel ja Jamppa 20 vrk
 
Meillä on ollut käytössä Pampersin ja Liberon pienimmät vaipat. Liberoista en jotenkin tykännyt ja ne falskasi monesti, joten Pamperseja ollaan käytetty. Välillä tulee lahkeesta tai selän puolelta kakat ulos, jos tavaraa on paljon, mutta onneksi melko harvoin näin käy. En ole oikeastaan edes aktiivisesti etsinyt muita vaippoja, kun jotenkin noihin Pamperseihin olen tykästynyt.

Käytiin tänään tosiaan tytön kanssa kaupungilla kahvilassa ensimmäistä kertaa. Meni ihan mukavasti, vaikka tyttö tietysti välillä itkeskelikin. Yritin olla huomaamatta muiden kahvilassa olijoiden ikäviä katseita tytön huutaessa. :ashamed:

Tiet on täällä aika huonossa kunnossa, kun aurinko on paistanut ja loskaa kertynyt teille. Raskasta työntää vaunuja, mutta jospa tässä kunto kasvaisi samalla. :D Huomenna otetaan uudet matkarattaat+turvakaukalo käyttöön ensimmäistä kertaa, kun mennään ostoskeskukseen vaateostoksille. Ajattelin etsiä itselleni jotain oikein kivaa, kun niin monta kuukautta tuli käytettyä kaksia housuja ja paria paitaa.

Täytyykin Jadel painaa mieleen tuo kirja ja lainata joku kerta kirjastosta.

Niin ja meillä tyttö nukkuu suurimman osan öistä meidän vieressä ja meillä on sänky 120cm. :LOL: Meinaa olla vähän ahdasta, mutta sopu sijaa antaa ja läheisyys lämmittää. :D

Ihanaa kun on viikonloppu ja mies kotona. :heart:
 
Kävin taas päivittämässä :wave: Meillä kovin itkuinen tapaus täällä, siksi en pääse päivittämään ihan joka päivä. Kovin odotan jo että vauva olisi 3 kuukautta kun sanotaan että sitten helpottaa :whistle:
 
Täällä yks mattimyöhänen haluis kans vielä mukaan eli meille syntyi suloinen poikavauva 12.2 ja painoa oli 3160 ja pituutta 50cm mutta pari viikkoa sitten oli neuvolassa 3720 ja 53 eli hyvin kasvaa poika =) nyt sitten on taas ens torstaina neuvola eli jännitetään lukemia.Täälläkään ei vielä varsinaista rytmiä ole päivällä mutta illalla 10 aikaan poika nukahtaa ja herää ekan kerran 1 syömään ja sitten taas 4 aikaan.Vatsavaivoista on täälläkin kärsitty kovasti ja todettu että mitkään cuplatonit ei ainekaan auta :headwall: Poika örisee ja mörisee mutta ei itke kun vasta ruokaaikaan jos sitä ei ole sekunnissa saatavilla =)
 
prinpressa, oltiin sitten yhtäaikaa synnärillä... =)

Täällä kaikki sujunut oikein hyvin. Typykkä jaksaa olla jo vähän kauemmin hereillä ja tapittaa ihmisiä hyvin tarkasti, tuntuu että näkee sisimpään asti kun niin terävästi tuijottaa. Tutin annoin vaikka hïukan olin sitä vastaan. Tosiasia vaan on että kun on jo kahdessa vanhemmassa muksussa niin paljon hommaa niin hyvä että tutti sitten jeesaa ettei aina tarvi sylitellä ja olla tississä kiinni jos ei uni meinaa tulla.
Neuvolassa käytiin ja kaikki hyvin, painoa oli tullut jo reilusti yli syntymäpainon ja pituutta pari senttiä. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! =) :heart:
 
Vaippana meilla Pampers. Ovat olleet hyvia ja myos edullisempia kuin nuo Liberot. Muistuttaisin kaikkia tarkastamaan ne "resorit" siita jalkojen ymparilta. Kun jos eivat ole hyvin niin sitten ainakin siita falskaa.

Meille eilen vieraita yokylaan ja tanaan muuten vaan kaffittelu vieraita. Kivaa kun vieraita kay, mutta en tahdo nahda itse vauvaa ollenkaan, kun kaikki haluavat syottaa ja royhtayttaa. No, yosyotot saan kylla hoitaa. Niihin ei ole tunkua. Huomenna sitten saapuvat appivanhemmat. Heilla vain tulolippu. Ei paluuta ostettuna. Ristiaiset 18.4, etta ainakin siihen asti asuvat meidan kaksiossa. Toivottavasti edes joskus saan vauvan syliin... No, kyllahan heista varmaan apuakin on. Toivottavasti kaikkien hermot kestaa...

Sarina ja Sisu 3vk 3pv
 
Tervehdys :wave:

Kysymystä pukkais... repeskö jollain synnytyksessä väliliha? Kun mullahan repes ja 11 tikkiä laitettiin.. synnytyksestä nyt 5,5vko ja tuo alapää edelleen tuntuu ihan oudolta,kiristävältä :/
Seksiä ei ole voinut kuvitellakkaan, kun pelottaa niin pirusti :(
Tokihan tuo paraneminen varmastikkin kestää,mutta että näin kauan?? Miten muilla?
keskiviikkona ois jälkitarkastus ja sekin pelottaa, että jos sattuu...
jos kätilö laitto tikit liian tiukalle? tai jotenkin väärin? voiko näin edes käydä?

Muuten ei uutta auringon alla..välillä itketään masua ja välillä hymyillään :heart:
 
Krisu, mullakin repesi valiliha ja aikkast paljon noita tikkeja laitettiin. Synnytyksesta nyt reilut 3 viikkoa ja mulla alapaa on ihan ok muuten, eli ei kirista, mutta kun tunnustelen sormella, niin kylla siella jotakin outoa on. Eli tuntuu sellainen kova, pitkula "viiva". Taitaa olla arpi? En ole uskaltanut paremmin tunnustella, saati sitten katsoa. Mies lupasi tarkistaa, etta milta nayttaa. Seksia ei viela harrastettu, kun itseakin pelottaa...
 
Minäkin vihdoin ilmoittautuisin joukkoon... Eipä juuri ole tullut konetta avattua viime päivinä, kun vauvalta vapaaksi jäänyt aika on mennyt tuon esikoisen kanssa. Nyt onkin sitten taas viikko erilaista vauva-arkea kun tyttö on isällään. Saa ainakin nukkua päikkäreitä silloin kun huvittaa.

Listalle voisi siis lisätä minut ja pojan, joka syntyi 23.2. rv 40+4, 3650g ja 52 cm.
Reippaasti poika kasvaa, painoa oli 2 vko 2 päivää iässä jo 4340g! Kiltti vauva nukkuu ja syö ja huutaa vain nälkäänsä. Kakka on välillä aika hankala ja joutuu kauan ähisemään (tietty yöllä) ja pulauttelee aika paljon eli pyykkiä tulee. Vaippojen kanssa meilläkin vähän ongelmaa, pissa tulee aina vyötäröstä/kyljestä eli aina pidemmiltä unilta herätään lätäköstä :( En tiedä mikä auttaisi, kun tuo jotenkin tuntuu johtuvan siitä että vaippa on vaan täynnä? Liberon koko 2:sta käytetään.

Nyt kutsu käy taas...
 
Malinda
Iltaa!

Mulla vähän sama ongelma kuin Mini77:lla, että ei hirveesti ehi surffailemaan, kun esikoinen vie kaiken vauvalta liikenevän ajan. Oikeestaan on vaan nämä illat sitten kn se nukkuu. Vauva on kyllä tosi kova nukkumaan vielä. Käytännössä heti syötön jälkeen nukahtaa ja päivässä ehkä kaks kertaa innostuu vartin verran kattelemaan ympärilleen. Meillä tulee kans pyykkiä kivasti, kun vauva pulauttelee vähän väliä. Tää onkin mulle ihan uusi vauva, esikoinen ei pulautellut oikeestaan koskaan. Sitä taas piti röyhtäyttää pariin otteeseen syötön aikana kun taas tää uusi tulokas ei oo vielä kertaakaan röyhtäissyt. Jännä, että vauvat on niin erilaisia, vaikka samoista geeneistä ovat. Ja kun tämä nuorempi on niin rauhallinenkin siskoonsa verrattuna.
Käytiin neuvolassakin tuossa viikon iässä ja painoa oli tullut 300g. Tosi hyvin siis noussut. Sairaalasta lähdettäessä oltiin käytännössä syntymäpainossa jo, joten nuo 300g on tullut siis neljässä päivässä! Eli ilmeisesti maitoa tulee riittämiin... :) Seuraava neuvola on vasta 30.3, mitä vähän ihmettelin, koska vauvahan on sillon melkein 1kk. Onko muilla noin pitkä väli? Muistelisin että meillä esikoisen kanssa oli alussa käyntejä enemmänkin.
 
Malinda meillä kans pitkä matka seuraavaan neuvolaan, vasta 7.4. ja viime perjantaina tekivät siis kotikäynnin.

Täällä tuo maha on totisesti alkanut vaivaamaan, kovin itkuinen vauveli ei onneksi ole mutta melkeen koko päivä menee ähistessä ja puhistessa ja puklua ja röyhtäyksiä tulee ja pieruja kans. johtuu varmaan pitkälti mun suihkutisseistä :ashamed: ja vauvahan ei varmaan vielä oo niin kehittynyt eikä ime niin tehokkaasti.. huomenna siis 3 viikkoa täyteen.. tänään kyllä hajottanut niin että oksat pois..
 
sanv :hug: Kuulostaa niin tutulta, niin tutulta. Meillä on onneksi nyt muutama päivä ollut helpompi, tai siis yöt menneet hyvin niin päivätkin tuntuu helpommilta. Nukuttiin lauantai-sunnuntai yönä 9h ja tyttö heräsi kerran syömään. :eek: Ja nyt parina yönä muutenkin tyttö nukahtanut yöllä heti syötön jälkeen, kun vielä viime viikolla yösyötön jälkeen kannoin itkevää tyttöä sylissäni tunnin-pari ennen kuin tyttö nukahti uudelleen. Nyt pitäisi varmaan koputtaa sitä kuuluisaa puuta, kun ei ikinä tiedä, mitä seuraava yö tuo tullessaan.

Mulle on ollut ihan mieletön henkireikä päästä ulkoilemaan tytön kanssa. Äskenkin tehtiin tunnin reipas vaunulenkki tuolla auringonpaisteessa. Tyttö nukkuu vaunukopassa edelleen tyytyväisenä ja mulla on todella hyvä olo ulkoilun jäljiltä.

Onko kukaan vielä nukuttanut vauvaa ulkona? Anoppi vaahtoaa, että kyllä tyttö pitäisi jo pian laittaa parvekkeelle päikkäreille, että yöt menisi hyvin ja tyttö nukkuisi paremmin. Meillä on lasitettu parveke, jossa on muutama aste lämpimämpää kuin ulkona, mutta jotenkin silti tuntuu, että vielä on liian kylmä. Anoppi kuulostaa siltä, että mahavaivat ja huonot yöt johtuisi vaan siitä, että mä en saa aikaiseksi laitettua tyttöä parvekkeelle nukkumaan. :ashamed: Tuo parvekkeella nukuttaminen epäilyttää senkin takia, että tyttö nukahtaa vaunuihin nimenomaan liikkeessä. Jos paikallaan oleviin vaunuihin tytön lykkää, niin tuloksena on vaan itkua.

Meillä on ollut neuvola 1,5 ja 2,5 viikon ikäisenä. Seuraavaksi on puolentoista viikon kuluttua 1kk neuvola ja sen jälkeen 2kk neuvola. Edellisellä asuinpaikkakunnallani neuvolat on vaan viikon ja kuukauden iässä, eli paikkakuntakohtaista tuo, kuinka monta käyntiä alussa on.

Ostin kaupasta Ainun käsikäyttöisen rintapumpun, mutta en ole sitä vielä ehtinyt kokeilla. Lähinnä sen takia ostin, että pääsisi joskus omille menoille edes pieneksi hetkeksi, kun olisi miehelle jättää ruokaa.

ikuisuus ja tyttö 3,5 viikkoa :heart:
 
Kylläpä vauva pitää kiireisenä, ei kyllä vastaa ihan täysillä mun mielikuvaa tästä vauva-ajasta. Siis kuvittelin oikeasti, että vauva nukkuu paljon ja mulla on virtaa tehdä ihan kaikkea. No ei se nyt niin menekään, yleensä nukun tai yritän nukkua sillonkin kun vauva. Konetta en edes jaksa joinain päivinä avata ollenkaan.

Käytiin äsken tunnustamassa isyys ja samalla korkkasin julkisissa kulkemisen vaunujen kera. Eli bussilla ja metrolla mennään täältä Helsingin keskustaan. Menomatka meni tosi hyvin, mutta paluumatkalla toi yksi huusi kurkku suorana nälkää ja seisaalteen imetin sitä Herttoniemen metroaseman siniseksi valaistussa maailman likasimmassa vessassa. Johan rauhottu ja nukahti, mutta oli kyllä äärimmäisen tukalaa! Ens kerralla mulla on kyllä tuttipullo valmiina. :/ Kotimatkalla kävin vielä uusimassa lottokupongin ja kioskin myyjä pyysi papereita. Olin niin räjähtäneen näköinen varmaan tosta reissusta ja "pikkuveli" vaunuissa. Noissahan on ikäraja kait 15-v?! :eek:

Meillä on nukuttu ulkona tai ainakin yritetty... Itkuhälytin vaunuihin seuraksi, niin uskaltaa jättää sen sinne. Mutta täällä sama ongelma Ikuisuuden kanssa, eli vaunujen pitäisi olla liikkeessä koko ajan. Sen takia vauvan unet on vaan jotain 20 min parvekkeella. Kävellessä ollessa toi on nukkunut jo parikin tuntia.

Mulla on vähän huono omatunto siitä, että jätän vauvan aika usein yksin. Tai siis isän hoitoon, kun mulla on muita menoja ja vastuita. Ja nyt keskiviikkona vien sen mun äidille hoitoon, kun oon menossa kampaajalle. Pakko yrittää vähän "kaunistautua", se piristää varmasti paljon. Samalla käyn lounaalla kaverin kanssa. Onneksi on niin joustavat ja hyvät hoitajat olemassa, niin voi periaatteessa hyvillä mielin jättää sen hoitoon, mutta kyllä silti tuntuu että vauvan pitää saada olla äitinsä kanssa. :( Ja koko ajan sitä on kauhea ikävä ja odotan vaan, että saisin vauvan taas pian syliin. Ja on toisaalta ihanaa, kun ei enää kaikkiin rientoihin tarvitse osallistua, kun voi sanoa että on pieni vauva kotona odottamassa. Ihan tervetullut "hidaste" siis meikäläiselle. Pakko taas vaan kirjottaa näitä asiota, kun en tiedä koska ennätän koneelle ensi kerran.

Jadel & Jamppa 3 vk
 
Alina78 niinpä juu taidettiin samaan aikaan olla synnärillä. Varmaan siellä sitten törmättiinkin mutta vaikee sanoo :LOL:

Jadel84 tuo huono oma tunto omasta ajasta on ihan varmasti jokaisen tunnollisen äidin ongelma =) Mutta kyllähän sitä omaakin aikaa aina välillä tarvitsee, että pysyy omakin mieli virkeenä ja jaksaa taas olla hyvä äiti. Itse en oo vielä oikein saanu aikaiseksi ottaa sitä ihan omaa aikaa itselleni. Kovasti kyl houkuttais käydä ihan ilman vauvaa taikka esikoista vaikka ihan vaan kävelylenkillä, salilla tai jossain..! Mut jotenkin en malta enkä kehtaa jättää molempia pikkuisia isänsä hoitoon ku tiiän, että heissä molemmissa on aikamoinen homma... Etenkin toi uhmaileva puolitoista vuotias esikko osaa käydä tosi hankalaksikin etenkin silloin, ku vauvaa pitäis hoitaa. Nii ja toinen syy, miks en oo viel omaa aikaa ottanu/saanut, niin ku ei tuo vauveli oikein taida tuttipullosta osata syödä. Pari kertaa kokeiltu, niin ei oikein ottanu sitä omakseen vielä. Mutta kyllä se varmaan "treenillä" siitä... =)

Oon muuten minäkin miettiny sitä ulkona nukuttamista. Missäs vaiheessa voi alkaa nukuttaan ulkos...? Ku ei muista yhtää...! :ashamed: Meillä tuo pikkumies kun nukkuu yleensä semmoisia parin-kolmen tunnin pätkiä. Voiko vielä niin pitkiä aikoja antaa pihalla olla...? Ei kai ihan viel...? Ei olla tähän mennessä oltu vauvan kanssa kuin reilut puoli tuntia aina kerralla ulkoilemassa. Nyt tuo vauva 3 viikkoa vanha.
 
Heipä hei vaan kaikille mammoille :wave:

Minäkin ilmottaudun mukaan vaikka tammikuisia ollaanki, eli poika syntyi 29.1, 3720g ja 50cm

Tuonne kerhon puolelle olenkin silloin tällöin kirjotellu! Täällä myös kärsitään kovasti mahavaivoista ja illat meneekin aina enemmän tai vähemmän huutaessa ja tästä syystä mun omat menot on aikalailla kortilla, mies kun ei uskalla jäädä huutavan vauvan kanssa yksin :ashamed: Lauantaina kävin ensimmäistä kertaa poitsun syntymän jälkeen istumassa kavereiden kanssa iltaa kera muutaman siiderin, mies kun oli vanhemmillaan pojan kanssa! Hyvää teki päästä vähän muihin ympyröihin :)

Ulkona nukutaan meillä melkein päivittäin, joskus jopa muutamaan otteeseen, koska poika nukkuu selkeesti paremmin siellä ja sisällä suostuu päivisin nukkumaan vaan lähinnä sylissä. Itkuhälytin vaan vaunuihin, sekin löytyi kirppikseltä 15 eurolla ;)

Dolly ja pikku jätkä 6vko
 
Malinda
Nyt on tää äiti väsynyt! Sain nukuttua klo 00-03 ja sen jälkeen lapsukaiset piti vuorotellen hereillä. Vauvalla nenä aivan tukossa. Haettiin illalla keittosuolatippoja, jotka vähän autto, mutta silti itkeskeli pitkin yötä kun ei henki kulkenut ja syöminenkin oli sen takia hankalaa. Esikoinen itki kolmesta alkaen aamuun asti sellasella volyymilla ettei ikinä ennen ja valitteli korvaansa. Miehen kanssa vuorotellen pidettiin sitä sylissä ja mä aina välillä lohdutin vauvaa. Kumpikaan ei enää ennen aamua silmäänsä ummistanut. Nyt on käyty esikoisen kanssa lääkärissä ja ärhäkkä korvatulehdushan siellä oli. Lääkkeet saatiin ja nyt se onneksi vihdoin nukkuu rauhallisesti :) Miehen olikin heti pakko päästä lepuuttamaan hermoja kahvikupposen äärelle kavereiden kanssa ja mullakin täällä kotona pieni oma hetki nyt kun vauvakin nukahti. Kamala kattoa noita pieniä kun niillä on paha olla, itellekin meinaa itku tulla kun ei voi oikein mitään tehdä paitsi yrittää lohduttaa ja pitää sylissä :( Toivottavasti ensi yö on jo parempi. Ja toivottavasti vauvaan ei tartu mitään sen kummempaa! Pitää vähän yrittää rajoittaa esikoisen suukottelua, että pysyis bakteerit kurissa.
 
Dolly kuulostaa ihanalta tuo illanvietto. Voi että mä kaipaan jo tuollaisia hetkiä!

Täällä oman ajan kanssa on se ongelma, että mies tuntuu välillä olevan vähän pulassa itkevän vauvan kanssa, ja helposti lykkää tytön mun syliin silloin kun tyttö oikein itkee, vaikka ihan samalla tavalla se rahoittuu myös miehen sylissä. Ja jos mahakivut on kovat, siihen itkuun ei auta sen paremmin minunkaan syli. Ja tietysti mun pitäisi ensin opetella käyttämään tota rintapumppua ja pumpata maitoa. Mä niin kaipaisin muutamaa tuntia itselleni, vaikka sen verran, että ehtisi kahville kaverin kanssa ihan kahdestaan. :ashamed: No, parin viikon kuluttua ajattelin mennä kampaajalle, joten silloin mies ainakin saa tytön kanssa viettää pari tuntia kahestaan.

Malinda :hug: Toivottavasti lääkkeet alkaa pian vaikuttaa ja teilläkin tilanne helpottaa! Täällä kanssa takana erittäin huonosti nukuttu yö. :ashamed: Tyttö karjui klo 22-04 täyttä kurkkua, ei auttanut tissi eikä syli eikä mikään. Kolmen aikaan annoin tytön miehelle, kun alkoi olla omat voimat ihan loppu ja kärsivällisyys sen verran koetuksella, että tuntui, etten jaksa enää hetkeäkään rauhoitella tyttöä ennen kuin kärsivällisyys loppuu. Miestä käy sääliksi, kun tällaisten öiden jälkeen hän herää aikaisin aamulla töihin.

Nyt tyttö taas nukkuu vaunuissa lenkin jäljiltä. Taidan itse mennä laittamaan ruokaa ja löhöämään sohvalla.
 

Yhteistyössä