Helmivauvat 2010

Rytmistä Meillä tyttö on virkeimmillään joka ilta noin klo: 22-24, ennen puolta yötä ei ole mitään toivoa saada tyttöä unille ja päästä itsekin nukkumaan. Muuten mitään rytmiä ei ole, päiviä tuntuu rytmittävän tytön mahavaivat. :ashamed: Viime yönä nukuttiin pätkissä 4h ja muun ajan rauhoittelin tyttöä olohuoneessa. Tänään ainoa rauhallinen hetki oli puolen tunnin vaunulenkki, muuten mennyt koko päivä itkiessä. Nyt tyttö nukkuu sylissä, mutta herää jos siirrän sylistä pois.

Nukutan tytön yleensä syliin/yöllä viereen, ja siirrän sen jälkeen muualle nukkumaan. Muualle kuin syliin ei tyttö ole koskaan nukahtanut. Jos tytön hereillä ollessaan laittaa sänkyynsä, tulee vain kauhea itku.

krisu onko jekovit vesipohjainen? Olen kokeillut gefilus d-vitamiinia, mutta se tuntuu vaan pahentavan mahavaivoja.

Mulla on jälkivuoto nyt 2,5 viikossa melkein loppunut, mutta käsittääkseni voi jatkua vaikka 6 viikkoa ja on ihan normaalia.
 
Laalaa- , kiitos päivityksestä. =) En näköjään tajua että tämä kolmas lapsi oli niinkin pieni että alle 4-kiloinen tuli kun olin ilmoittanut että painoi 4980g :ashamed: Oikea paino on siis 3980g. =) =)

krisu, mulla jälkivuoto kestänyt aiemmilta muksuilta 5 viikkoa. Normaaliaika on kai 4-6 viikkoa. Ihmettelen kyllä kun tutulla kesti jälkivuoto 1 päivän! Mutta kyllä se ärsyttävän kauan yleensä kestää.

Meillä ei vielä ole mitään rytmiä edes ajateltu hakea kun tyttö 2 viikkoa vasta mutta kyllä hää yhdeksän ja kymmenen aikaan tuppaa nukahtamaan illalla ja nukkuu 3-4 tuntia ja sen jälkeen 2-3 tunnin pätkiä. Moni yö on mennyt hiukan "sumussa" kun otan tytön viereen syömään ja nukahdan samantien itse. Viime yönä syötin istualtaan ja vähän tarkkailin miten monta kertaa typy syö ja millä välein. Onneksi syö nyt suht nopeasti eli n.10 minuuttia meni viime yönä kun hotkaisi yöpalansa.

Oikein sydäntä kylmää kun kuuntelee tuota Varkauden vauvasieppausta! Ihan kamala juttu, hui! :eek:
 
Hei, ilmottautuisin myös mukaan.. :)
Tyttö syntyi 26.2 , strategiset mitat oli 3725kg 51cm ja pipo 34cm.
Kaikki menny tähän asti hyvin vauvan kanssa, saa nähdä kun kaks viikkoo tulee täyteen alkaako mahavaivat.. :|
Mukavaa viikonalkua kaikille!

:heart:

 
Ihan kauhea kyllä tuo Varkauden juttu, onneksi vauva löytyi. Mutta kuka hullu nappaa lapsen vaunuista ja jättää lumihankeen. :'(

Meillä oli viime yönä poikkeuksellisen hyvä yö. Tyttö meni nukkumaan 20.30, heräsi syömään klo 23. Tuohon aikaan valvottiinkin sitten 1,5h mahavaivojen takia, mutta tyttö nukahti vihdoin 00.30 ja heräsi kaksi kertaa yön aikana syömään. Ja syönnin jälkeen nukahti tissille, eikä itkenyt mahavaivoja lainkaan! Viimeksi syötin tytön vajaa kolme tuntia sitten ja tyttö vetelee sikeitä edelleen. Minä olen ehtinyt vähän järjestellä asuntoa ja käydä suihkussa ja syödä aamiaisenkin rauhassa. Ihana olo hyvin nukutun yön jälkeen, nyt on tällä äidillä taas uudet voimat käytössä. Onneksi aina välillä on tällaisiakin öitä, muuten olisi voimat aika vähissä.

Tänään onkin taas neuvolapäivä ja äitini tulee koko päiväksi tänne auttelemaan. :heart:

Ikuisuus ja tyttö 2,5viikkoa
 
Huomenta! (päivää)

Meilä valvotaan öisin 01-04, ihan vaan silmät auki ihmetellään elämää, ei itketä.

Hei, mitenkäs on napatyngät irtoilleet?? Nyt Ekillä ikää 10pv ja tynkä vain vähän kiinni. Siihen näyttöis jäävän vielä jonkinlainen tynkä, sellanen "tuoreempi". saapa nähdä miten saan sitä putsattua.

(nyt kuului tulevan pojalta ihana, helpottava kura. Että voi ihminen iloita pieruista ja röyhtäisyistä.. :LOL: )

Oon aika poikki kun en oikein osaa nukkua päivällä. Joskus imettäessä kyllä "tipahdan". Kun oppis nukkumaan silloin kuin vauvakin, huoh.

Katsotaan millainen päivä tästä kehkeytyy

Tehilla ja Eki
 
ikuisuus jekovit on tosiaan vesipohjainen. kannattaa kokeilla sitä. :)
Ihana kuulla,että teillä mennyt yö paremmin :hug: se antaa kyllä aina voimia taas jaksaa!


meilläkin nyt jo toinen hyvä päivä meneillään :) poika tuntuu olevan tosi tyytyväinen..leikkimatollakin on jaksanut olla ja katsella :heart:
Kun vaan sais tuon tytön uskomaan,että kokajan ei tartte sörkkii vauvaa :kieh: eilenkin työnsi sormeansa pikkuisen silmään ja tänään repi hiuksista :headwall: että sitä sisar rakkautta juu....
 
Ensimmäinen ulkoilu vauvan kanssa suoritettu ja kyllä teki hyvää, olisin voinut olla kauemminkin mutta mennään nyt ohjeiden mukaan ja totutetaan typykkä hiljalleen ulkoilmaan. Huomenna ollaan jo vähän kauemmin ja loppuviikosta voikin sitten olla jo kunnolla ulkona, jos ilmat sallii. =)

tehilla, kyseli napatyngän irtoamisesta ja täällä irtosi 12 päivän iässä. Pitää tuossa iltasella katsoa onko haavapinta jo kiinni jos vaikka laittais pienokaisen ekaan kylpyyn tänään.

=)
 
tehilla meillä irtosi napatynkä 10 päivän ikäisenä. Ja tuo on kyllä totta, että pieruja odottelee aina ihan intona ja tekee mieli onnitella vauvaa, kun se ilmaa saa äkistettyä ulos. :D Mutta kun heti näkee, että se toisen oloa helpottaa.

krisu nuo vesipohjaiset siis on vai yleensä paremmin siedettyjä?

Käytiin tänään neuvolassa ja tyttö on kasvanut taas huimaa vauhtia. Ikää tänään siis 18 vuorokautta. Viime viikosta painoa tullut 200g ja pituutta sentti lisää. Tyttö on jo 3725g (syntyessä 3205) ja 49,8cm (47). :heart: Neuvolantäti sanoi, että tytöllä on harvinaisen kovaääninen itku, ja että kannattaisi ehkä naapureille tilanteesta kertoa, etteivät soita pahimmassa tapauksessa poliiseja ovelle. :eek: Muuten kaikki onkin oikein hyvin, tyttö on jäntevä kuin mikä ja päätä kannattelee ihan tosissaan ja mahalla ollessaan jo nostelee päätä.

Ihana ilma oli tänään ulkoilla. Toivottavasti nämä aurinkoiset päivät jatkuu!
 
ikuisuus näin olen ymmärtänyt. Kaikilla tuttujenikin lapsilla on nuo käytössä kun siitä öljypohjasesta devitolista(?) tullut masu kipeäksi.
Esikoiselle ensi alkuun annoin tuota öljypohjasta kun neuvolasta purkki saatiin,mutta aika pian vaihdoin jekovittiin ja totesin paremmaksi.
 
Meillä on ollut Jekovit käytössä nyt kolme päivää ja mitään eroa en ole huomannut. Tosin siis annostus vasta kolme tippaa, eli ei täyttä annostusta vielä käynnissä.

Milloin vauvan voi nukuttaa ulkona? Meillä olisi houkuttelevasti parveke tuossa ja siellä vaunut valmiina, mutta mietityttää josko siinä on joku ikäraja tms. milloin vauvan voi sinne viedä. Toi meidän tapaus kun nukahtaa vain vaunuun / turvakaukaloon / syliin. Sylkystä kun yrittää siirtää omaan sänkyyn niin alkaa itku. Pitäisi odottaa vauvan syvään uneen asti kait, mutta ilmeisesti olen joka kerta liian malttamaton. Öisin saan sen ehkä ekan kerran omaan sänkyyn, josta sitten ensimmäisen syötön jälkeen se nukkuukin tiiviisti mun vieressä.

Tänään oli niin kaunis päivä, että käytiin koko perhe koirien ja miehen kera ulkoilemassa. Käveltiin sitten vähän pidempi lenkki ja en meinannut sitten jaksaa takaisin. Ihan kokonaan kunto loppui kesken. :( Noh, lisää tuollaista rääkkiä ja kohta oonkin paremmassa kunnossa kuin ikinä ennen. Tuon lenkin tarkoitus oli samalla nukuttaa vauva päiväunille, mutta se heräsi saman tien kun sain kärryt takaisin kellarin käytävälle. :(

Jadel84 & Jamppa 17 vrk
 
koskaan EI KOSKAAN sais mennä sanomaan, että on päivä mennyt hyvin..se kun kostautuu heti..yö siis ei mennyt hyvin :kieh: ja nyt väsyttää niin hitsisti |O

Niin,että huomenta vaan kaikille :D

Jadel84 kyllä mun mielestä voit jo alkaa nukuttaa ulkosalla, kun se 2vko on tullut täyteen ja jos nyt ei hirmu kovaa pakkasta ole.
Itse en esikoistakaan koskaan "osannut" nukuttaa ulkosalla niin voi olla, että ei tätä poitsuakaan tuu ulkona nukutettuu, mutta saas nyt nähdä jos tää ei sisällä suostu nukkuu niin sitten täytyy tuota takapihaa kokeilla.

Jokos muilla on ristiäis/nimiäis päivät päätetty? Meillä pidetään nimiäiset 27.3.
Nimi taidettiin eilen saada päätettyä,mutta kummit vielä hakusessa :LOL: mutta eihän tässä kiire ei ;) :whistle:
Montakos kummia olette ajatelleet? meille ois vaan 2 tulossa niinku esikoisellakin on, mutta kun sais vaan tosiaan päätettyä ketkä 2.

Jaahans,jos kävis suihkussa ja menis aamupalalle RAUHASSA,kun poikakin vielä nukahti ja tyttö on tänään päiväkodissa :D :wave:
 
krisu täällä hengenheimolainen. :wave: Yö siis mennyt valvoessa ja nyt aamulla kun tyttö olisi nukkunut niin eiköhän me lähdetä isyyttä tunnustamaan. :kieh:

Nimiäiset pidetään pääsiäisen jälkeen ja kummeja tulee kaksi. Toinen on jo päätetty ja kummi (tai "kummi" ) lupautunut tehtävään. Toiseksi kummiksi ollaaan ajateltu mun veljeä, muttei olla vielä saatu aikaiseksi kysyä asiasta. Sitten onkin enää se suuri kysymys, että missä juhlat pidetään, meidän kaksioon kun ei mahduta.

Jadel mä olen kanssa pohtinut, että joko voi parvekkeella nukuttaa. Meillä on kyllä lasit ja lämpötilaa näyttää olevan tälläkin hetkellä +10c, kun aamuaurinko paistaa, että ehkä tuonne uskaltaa jo laittaa.

Nyt täytyy lähteä sinne ristikuulusteluun. Iltapäivällä tuleekin kylään mun kaveri viikkoa vanhemman pojan kanssa. :)
 
Krisu, onnittelut hymyista! =)

Rytmi meilla on 3-4 tuntia unta ja syonti. Talla mennaan koko paiva lapi. Noin karkeasti yleistettyna. Joskus on hereilla tuon 9-12 valin paivalla.

Nukkuu syliin tai vaunuun syonnin jalkeen. Kun on nukahtanut voi vapaasti siirrella, ei heraa. Aidilta perityt nukkumisen lahjat.

Ristiaiset meilla sunnuntaina 18.4. Kummit on kysytty ja suostumukset saatu. Sylikummina minun siskoni. Kummeina myos miehen sisko ja sen poikaystava. Sen lisaksi kysyin parasta ystavaani ja hanen kihlattuaan. Onhan tossa noita vahan liiankin kanssa, mutta kun halusin kysya kaikkia ja kaikki asuvat aika kaukana. Pari ulkomailla asti, joten ei kauhean useasti tule heita nahtya. Ja kun pitaa myos olla kaksi ev.lut. kirkkoon kuuluvaa, etta voi kysya toiseen uskontokuntaan kuuluvaa. Joten myos olosuhteista johtuen, kummeja nuo 5 kpl. Ja isa haluaa etta ristiaiset, ei nimijuhlat. Paikka on myos vuokrattuna. Ihana vanha puutalo (ent. pappila) jarven rannalla. Pappikin sovittu. Etta silla puolella asiat suht jarjestyksessa. Nyt vaan kovasti yritan pahkailla koristelua ja tarjottavaa. Juu ja kutsut pitaisi lahettaa...

Onko teilla jo vauvan nimi tiedossa? Meilla oli jo ennen syntymaa paatettyna nimi tytolle. Pojalle tuntui kauhean vaikelta loytaa sopivaa. Onneksi tuli sitten tytto =) Ainakin viela pitaydytty tuossa nimessa, mutta ehtiihan sen viela monesti vaihtaa...:whistle:

Tanaan kolmelta ensimmainen lastenneuvola. Mitakohan siella tapahtuu?

Sarina ja Sisu 3vk 1 pv
 
me ilmottaudutaan myös....

HubaG 23.2 poika 3848g 53,5cm


Mein poika on kyl tosi suloisen kiltti tapaus. Öisin hää vaa inisee ja öhisee,ei siis huua kurkku suorana mikä herättäis muutki ku vaan mut :LOL: :LOL: Mies ihmettelee et kui mä voin olla väsyny jos poika kerta nukkuu yöt eikä kilju niinku siskonsa aikoinaan teki. Miehen unenlahjoil sais talo kaatua ympäriltä ni se vaan kääntäis kylkeä ja jatkais kuorsausta :D

No aikansa kutakin...niitä katkeamattomia yöunia odotellessa =)
En mä oikeen osaa mein arjesta mitää kertoa...poika syö nukkuu ja paskoo :D Eilen aloitettiin ulkoilut ja hyvin maistu uni myös vaunuis. Sisko oli silminnähden ylpeä ku sai työnnellä veljeään vaunuis.

Nyt ei kerkeä enempää kirjoittelee...poika ilmoitti nälästään ja hyvä niin..mun maitobaari onkin jo avannut hanansa :LOL:
 
Meillä oli ennen syntymää vauvalle etunimi+toinen nimi -ehdotus, ja tyttö näyttää aivan tuolle nimelle. Nyt kyllä pohditaan, että lisättäiskö vielä tuohon väliin yksi nimi, että tytölle tuliskin sitten kolme nimeä. Vaikeita päätöksiä, kun pitää miettiä, että jos nyt annetaan kolme niin annetaan sit seuraavallekin muksulle jos sellanen joskus hamassa tulevaisuudessa siunaantuu. :D

Mulla on HubaG kanssa sellanen maitobaari, joka monesti avaa hanansa jo ennen kuin vauvan suu on lähelläkään. Ja siinä vaiheessa kun vauva pääsee tissille, suihkuaa maitoa sellaisella voimalla, että sitä onkin kaikkialla. :LOL: Taidan kärsiä suihkutissistä, mikä ei ainakaan helpota tuon tytön mahavaivoja.

Meillä ei ole kyllä minkäänlaista rytmiä. Välillä vauva nukkuu muutaman tunnin ja herää syömään, välillä nukkumaan meno kestää jopa 5h (ei niin kivaa etenkin iltaisin ja öisin) ja välillä heräilee syömään alle tunninkin välein. :ashamed: Ei taida tyttö aina oikein jaksaa keskittyä tuohon syömiseen, eikä sitten syö mahaansa täyteen. Ainoa varma homma on se, että klo 22 tyttö on hereillä virkeämpänä kuin koko päivänä. Mietin eilen, että kohdussakin tyttö melskasi aina tuohon aikaan (äidin nukkumaanmenoaika ajoittunut juurikin noihin hetkiin).

Nyt on isyys tunnustettu. Käytiin tuon virastoseikkailun jälkeen vielä tunnin vaunulenkillä neidin kanssa. Oli aivan ihanaa työnnellä kärryjä, kun aurinko paistoi ja lämmitti. Kreivin aikaan mentiinkin, nyt näyttää ilma taas aika harmaalta. On tuo vaunuttelu kyllä omalle mielenterveydelle aika mukava juttu ensimmäisten viikkojan kotona kökkimisen jälkeen. :heart:
 
Täälläkin varattiin aika isyyden tunnustukseen ja ristiäisetkin saatiin sovittua Pääsiäiseksi.
Nimi lyötiin lukkoon eilen. Se oli jo valmiina ennen syntymää, tai oli 2 vaihtoehtoa joista sitten naaman perusteella valittiin sopivampi. Toinen nimi vaihdettiin vielä eilen. Siis 2 nimeä ja 2 kummia.

Rytmiä ei ole täälläkään. Mä olen niin sekaisin ajoista että päätin vähän laittaa paperille ylös noita syöntejä ja nukkumisia. Jos joku nimittäin kysyy että kakkiiko monesti tai paljonko syö, en muista ollenkaan. Täällä vauva usein väsynyt ja nälkäinen, sitten tissillä sammuu heti. kohta taas herää nälkäraivoissaan, imee vähän, nukahtaa jne.

Pihalle tekis mieli, mutta kun vauvan kans päivät kaksin ollaan niin ei pysty. Mies töistä tultuaan ottaa pojan hoitoonsa ja sitten voin käväistä pihalla ja touhuilla omiani. Mutta nukkua en osaa. Viimeyönä saikin nukkua ilman 3 tunnin valvontasessiota. Herättiin vain syömään pari kertaa.

Huomenna neuvolaa. Katsotaan saadaanko tippoja rähmäsilmään.
 
Neuvolassa kayty. Neiti 3 vkoa. Paino syntyessa 3495g ja nyt 3885g. Pituus synt. 50 cm ja nyt 53.5 cm. Kommenttina: Suloinen pikkuneiti molempien vanhempien kanssa ensi kertaa neuvolassa. Kasvaa hienosti, janteva tytto. Heijasteet tallella. Nako ok. Iho siisti.

Paaosin tuolla kaynnilla vain juteltiin, etta miten arki mennyt, mika olo jai synnytyksesta, miten aiti voi jne. Kiva ja rento tapahtuma.

Meidan prinsessa sai alkunsa hedelmallisyyshoidoilla. Muuten ei mitaan mahdollisuutta raskautua, koska toinen munanjohdin puuttuu ja toinenkin totaalisesti tukossa. Tanaan menemme sinne ns. kiitos kaynnille ja viemme tyton naytille. Toivottavasti tapaamme myos laakarin joka meita hoiti. Tuliaisina viemme kakun. Kyselin etukateen, etta sopiiko vauvan kanssa tulla ja sanoivat etta tottakai. Hieman epailyttava olo, etta jos joku siella hoidossa olevista ahdistuu, kun tullaan pienen kanssa, mutta ajattelin etta kyllahan se antaa myos toivoa...

Sarina ja Sisu
 
Tässä vielä pojan mitat jos en ole niitä aikaisemmin kertonut. 1.3 3378g 49cm

Meillä odotellaan kovasti että päästäisi ulkoilemaan,eilen kyllä käytii ekaa kertaa autolla kaupassa ja oli ihana olla edes autossa,ihanan aurinkoinen ilma ja keväinen olo tuli:)

Meillä menee ihan kivasti pojan kanssa,isommat pojat eivät onneksi ole yhtään mustasukkasia (ainakaan vielä) isompi varsinkin kokoajan hehkuttaa kuinka vauva on ihana ja että tämä on sen paras kaveri jne,nuorempi sitten kyllä silittelee,mutta ei niinkään hehkuttele sen ihanuutta =)

Meillä on mennyt 70 vaippaa!! 8vrk mitä ollaan oltu kotona ja syy tähän ainoastaan on se että poika kakkaa kokoajan,hyvähän se sinäänsä on,öisin ei niin kiva,kun ekana herään syöttämään,ehin just nukahtamaan ja sitten se herää siihen että kakka on tullut ja poika tekee n. 5 kakat yössä,että siitä voi laskea suunilleen herätyksen määrään.

Väsyttää välillä kovastikkin,en vaan oikein tykkää nukkua päiväunia ja niitä en olekkaan nyt parina päivänä nukkunut,onneksi hormoonit vaiko mitkä lie auttaa jaksamaan.

Mies kyllä kovasti patistaa nukkumaan,mutta en malta,on niin paljon muutakin tekemistä + että haluan sitten olla miehen kanssa nekin vähäiset rauhalliset hetket.

Meillä myöskin alkanut masu vähän vaivaamaan,varsinkin iltasin,kyllä se kakkaa silloinkin,mutta saattaa olla jumissa/kateissa pieru/kakka n.tunnin verran ja sitten kun se tulee niin helpottaa ja pääsee poikakin nukkumaan ja saa sitten sen jälkeen taas nukuttua.

jekovittiä ajattelin minäkin tällä kertaa ostaa,aikaisemmin olen lapsilleni antanut devitolia.

imetyksestä Maitoa tulee,ei varmaan ihan pojan tarpeille asti joten kokoajan olen antanut nannia lisäksi,nyt sitten huomaan kokoajan mielummin antavani pullosta maitoa kun imettäväni,tosin sanoin jo neuvolan eka käynnillä että en tule kauaa imettämään koska tiesin että se tuntuu mielestäni aika epämielyttävälle jne.En imettänyt isompia lapsiakaan kauaa,ja 1-2 korvatulehdusta niillä on ollut ja muuten perusterveitä,tosin sitä en kiellä etteikö rintamaito olisi parasta lapselle ja monen mielestä olen varmaan itsekäs,mutta näin minusta on mukavempi ja itsellä parempi olo.Imetän toki osittain vielä,mutta kyllähän tämä maito varmasti ehtyy tätä menoa.

Nyt jotain aamupalaa,jontsulii ja poika 10 vrk
 
Täälläkin siis suihkutissi-kerhoon kuuluva :) ehkä tämä kohta tasaantuu.. :p

Rytmiä löytyy, elikkäs aamulla hereillä 6-8, nukahtaa, syö kerran tai kaksi ja nukkuu kahteen tai kolmeen, "hereillä" viiteen tai kahdeksaan, nukkuu aamuun. syö yleensä 2-3tunnin välein
 
Neuvolassa käyty. Ikää 1,5 vkoa ja painoa tullut 400g ja pituuttakin 1,5cm. Silmään ei tarvinnu tippoja, mut navassa oli sitä (jotain) sientä. Saatiin siihen lääkettä. Siihen napaanhan jäi sellanen pieni tappi, ja nyt sitä on hankala putsata kun ei saa vedettyä siitä. Jos se siitä.

Olipa muuten vaikea ajaa kun tuo häntäluu on paskana. Puolipakaralla yritin siinä keikkua. Tosi turvallista...

Nyt huilaamaan!!!!
 

Yhteistyössä