Iltaa!
Koitan ehtiä jotain kirjoitella.
Mä olen ollut vähän väsynyt, nää päivät on oikeasti välillä aika rankkoja. Tyttö kun nukkuu ne kahdet puolen tunnin päikkärit joista vähintään toiset ollaan ulkoilemassa, niin ei hirveästi ehdi rentoutua päivän aikana. Melkein tikahduin nauruun kun lehtimyyjä soitti viime viikolla ja koitti myydä mulle Kauneutta & Terveyttä. Sanoin, että mulla on pieni lapsi ja en yksinkertaisesti ehdi lukea mitään lehtiä, että hyvä kun saan päivän hesarin jossain vaiheessa kahlattua nopeasti läpi. Tää puhelinmyyjä siihen, että "nukkuuhan ton ikäiset lapset päiväunia, että niiden aikana ehtii lukea".
Tytöllä tuntuu olevan kaksi mielentilaa, täysi raivo ja suunnaton innostus. Tuo innostus on ihanaa ja saa minutkin innostumaan, tyttö vaikuttaa oikealta humoristilta ja kertoilee omia "vitsejään" ja keksii uusia leikkejä. Uusimpana tyttö nostaa kätensä ilmaan ja siihen täytyy lyödä käsi ja huutaa "give me five". Jos istutaan koko perhe saman pöydän ääressä, tyttö nostaa kätensä vuoroin mulle ja vuoroin miehelle.
Mutta se totaalinen raivo... Se väsyttää. Ja kun se raivo kohdustuu ihan joka päiväisiin askareisiin kuten nukuttamiseen ja pukemiseen. Toi pukeminen on ehkä ärsyttävintä kun täytyy monta kertaa päivässä pukea ja riisua. Olen alkanut jännittää jo muskarista lähtöäkin kun viime viikolla joku nainen kysyi, että enkö mä nukuta lastani päiväunille ennen muskaria kun tyttö oli niin vauhkona pukiessa. Eihän se sille naiselle mitään kuulu, mutta kyllä otti päähän. Tyttö kun raivoaa joka ainut kerta kun puen sen päälle yhtää mitään, olipa kyseessä vaippa tai haalari. Ja kun se raivo on ihan kuin uhmaikäisen raivoa, tyttö heittäytyy kaarelle, työntää mua pois päin, valuu sylistä, ravistelee päätä puolelta toiselle.
Sellaista. Mutta pääasiassa meillä menee kivasti ja tytön hauska luonne on kyllä mitä mainoin! Tyttö tuntuu myös olevan kiinnostunut ihan kaikesta ja kaikista, ottaa kylillä kontaktia jokaiseen näkemäänsä ihmiseen ja haluaa tutustua jokaiseen tavaraan joka sattuu näköpiiriin. Tuosta sosiaalisuudesta saa olla ylpeä.
Me ollaan oltu pian kolme viikkoa ilman
yömaitoa ja ihan ok menee. Yöt on vaihtelevia, välillä tyttö nukkuu 11h yhteen putkeen ja välillä herää 10 kertaa yön aikana. Toisinaan rauhoittuu minuutissa ja toisinaan huutaa tunnin.
mervi-elinan rentoutusviikonloppu kuulostaa ihanalta!
bebo meillä on selvästi menossa eroahdistus ja tyttö itkeskelee monesti öisin, joskus kyllä rauhoittuu siihen itsekseenkin, mutta monesti tuntuu, että haluaa vaan nähdä, ettei olla hävitty minnekään. Ja nukuttaminen on vaikeutunut, tytön sängyn viereltä on vaikeaa päästä pois, kun aiemmin tyttö jäi sänkyynsä suht tyytyväisenä odottelemaan unta. Että sopis kyllä eroahdistukseen nuo "oireet".
aani paljon voimia lähetän teille. Ihanaa, että sulla on ystävä, joka lupasi ottaa sinut heille hoitoon. Nyt vaan suunnittelemaan ajankohtaa!
NuuNuu voimia teille tuohon unikouluasiaan! Te tunnette lapsenne parhaiten ja varmasti tiedätte, mikä unikoulu tuottaa tulosta ja mikä ei. Pääasia, että poika tietää teidän kuitenkin olevan läsnä. Tässä äitiydessä on hirveästi sellaisia tilanteita, jolloin miettii, että mitähän muut ajattelee, mutta oikeasti tärkeintä on vaan se, että teidän perheellä on asiat hyvin.
sarina vai lyheni teilläkin unet ainakin tilapäisesti. Hienot uudet mitat!
Mini kiva kuulla teidänkin kuulumisia!
Pähkämö onnea 9kk synttäreistä!
Täällä ei ole lunta tullut paljoa, mutta hirveä tuuli ollut. Ylimmässä kerroksessa kun asutaan niin kuulostaa hurjalta, kun koko katto tuntuu tärisevän.