Helmivauvat 2010

Syysväsymystä ilmassa myös täällä |O
Tuntuu, ettei mitään jaksais ja jo aamulla sängystä nouseminen on tuskallisen vaikeaa, kun on niin pimeetä! Tänäänki on ulkona ollut koko päivän niin harmaata, että on joutunut sisällä pitämään valoja päällä, keskellä päivää : / Tulis edes lunta nopeesti, jos se vähän piristäis..

mervi-elina Hienot on kyllä lukemat teillä :D Mutta hyvähän se vain on, että ruoka maittaa ja poika kasvaa!

bebo Myös täällä poika flunssassa :( Inhottavaa, kun pikkuiset sairastaa. Meillä ei ainakaan vielä ole flunssa vaikuttanut yöuniin, vaan hienosti on nukuttu räkätaudista huolimatta. Meillä ei tosin olekkaan poika noin tukkoinen. Paranemisia teille :hug:

sarina Toivotaan, että miehesi tervehtyy pian ja pääset sinäkin kampaajalle! Mä kävin kampaajalla tiistaina 9kuukauden odotuksen jälkeen ja päätin vetästä ihan totaalimuutoksen :rolleyes: Nyt on pitkä vaalee tukka historiaa, kun päässä on polkkatukkamainen erittäin kerrostettu ja tumma, vaaleilla raidoilla, uus ihana tukka :heart:
Me käydään myös kerran viikossa perhekerhossa ja poika tykkää ihan mielettömästi!! Ei ujostele toisia lapsia yhtään, vaan menee heti leikkeihin mukaan :heart:

Mies on ollut tämän viikon viimeisellä isyyslomaviikolla ja on ollut ihanaa, kun ei ole tarvinnut kaikesta huolehtia yksin! Niin ja mä pääsin kampaajalle ;) Lähti tänään kuitenkin koko viikonlopun kestävälle mökkireissulle kavereidensa kanssa, joten me täällä pojan kanssa ollaan kaksin! Poju tosin lähtee lauantaina mun isän kanssa mökille, mulla kun on taas hela viikonloppu töitä =) Pääsen kuitenkin lauantaina ystäväni synttärijuhliin, joten ihan kiva viikonloppu tiedossa myös mulle :p Vähän kyllä jänskättää, että miten tuo ukkinsa kanssa pärjää, mutta kai se on vaan luotettava kaiken menevän hyvin!
 
sarina13, yleinen ohjehan on se, että hapanmaitotuotteita saa alkaa antaan 10 kk iässä. Mutta me saatiin jo heti lupa aloittaa ihan tavallinen maito (tota neuvoa en ihan heti noudata, kun pikkasen pelottais vatsan puolesta!). Toi jugurtti on ihan Ingmanin maustamaton luonnonjugurtti. Tänään poju on maistellut tavallista maitoa noin 40 ml ja 50 ml tota maustamatonta jugurttia. Pikkuhiljaa edetään! Ja kuulostellaan vatsaa!
 
Käytiin pojan kanssa eilen päivystyksessä, kun alkoi yskä ja hengitys kuulostaa sen verran pahalta. Pojalla todettiin kurkunpääntulehdus, johon sai adrenaliinia höyryhengityksenä. Saatiin ohjeeksi viedä poika ulos, jos alkaa henkeä ahdistaa. Adrenaliini ei tainnut oikein auttaa, kun poika heräsi jo reilun tunnin unien jälkeen itkien, eikä meinannut saada kunnolla henkeä. Istuttiin avoimen ikkunan äärellä ja nukuttiin ikkuna auki, mutta taas tunnin päästä sama juttu. Sitten nappasin pojan kainaloon ja mentiin ulos istumaan. Vähän auttoi ja poika sai vähän nukuttua, kunnes taas sama juttu. Mentiin taas ulos, mutta hengitys kuulosti niin pahalta, että soitin yöpäivystykseen. Saatiin käydä aamuyöllä neljän aikaan pojan kanssa hengittelemässä lisää adrenaliinia. Sitten tultiin kotiin, annoin vielä särkylääkettä ja imetin pojan ja poika saikin sitten nukuttua 3h. Aamulla kuulosti hengitys kumminkin vielä hankalalta, joten käytiin ottamassa uusi satsi adrenaliinia. Saa nähdä, pitääkö vielä mennä uudelleen. Kamalan kuuloista on kun pikkuinen ei saa kunnolla henkeä, tulee itselle niin avuton olo!

Me käydään myös perhekerhossa ja poika tykkää tosi paljon! Samoin muskarissa tykkää olla, tosin ei jaksais nykyään enää istua sitä aikaa sylissä, kun olis niin kiva mennä tutkimaan kaikkea. :D

Täällä kanssa syysväsymystä ilmassa...nyt on kyllä väsy vaan sen takia, kun en oo nukkunut juuri ollenkaan kun koko ajan kuulostelin pojan hengitystä. Kahvinkeittoon siis, jos vähän virkistäis!
 
Bebo, meillä oli tuolla toukkatuvassa kanssa yksi äiti, jonka lapsella tuo kurkunpääntulehdus. Vauva muutaman kuukauden nuorempi, kuin meidän vauvelit. Olivat menneet Tayssiin ja siellä oli pidetty yön yli. Itse ainakin mieluummin jäisin sairaalaan,jossa tiedän, että apu lähellä. Vaihtoehtona juuri tuo mitä sinulle ja pojalle kävi. Eli kotona kauhea stressi ja huoli ja kuitenkin pitää vielä käydä erikseen monta kertaa sairaalassa. Toivottavasti poika jo parempi! Minä kanssa lähetän tsemppiä ja voimia!
 
bebo paranemista ja iso voima:hug:.

Meillähän pojulla oli kesäkuun puolivälissä flunssa ja muutenkin toisella on astma, joten rohinat vaan paheni. Käytiin siis 3 kertaa päivässä terkkarissa tai aluesairaalaan puolella hengittelemässä spiraa. Ja kotona annettiin vielä Ventolinea 4 painallusta x 4 päivässä eli yhteensä 16 annosta. Vaikka hengitys oli noinkin pahan kuulosta, silti ei annettu sairaalaan lähetettä, vaan kotona piti hoitaa ja juosta monta päivää tuolla terkkarissa/sairaalassa. Tätä perusteltiin sillä, että osastolla on suurempi mahdollisuus sairastua vielä pahemmin... En tiedä sitten! :rolleyes:

-mervi-elina ja poju 10 kk
 
Viimeksi muokattu:
Meitä ei taidettais huolia osastolle yöksi. Soitin vielä, että voimmeko tulla illalla ottamaan annoksen adrenaliinia. Saatiin aika, mutta muuten ohjeeksi saatiin että ulos, ulos ja ulos! Että vaikka se on tosi rankkaa, niin tarvittaessa vaikka 10 kertaa yön aikana hengittelemään ulkoilmaa.
Sisällä poika nukkui päikkäreitä levottomasti vain n.30min, mutta äsken tehtiin piiiitkä lenkki ulkona rattailla, että sai nukuttua pidemmän pätkän. Toivottavasti ens yö menis paremmin!
 
Ensiksikin voimia syysväsymyksen kanssa kamppaileville! Mä olen siinä mielessä vähän outo, että rakastan pimeneviä iltoja ja päiviä ja musta tuntuu, että herän eloon sitä mukaa, kun syksy etenee ja päivä lyhenee. :) Oon oikea talvenlapsi, nautin talvesta ihan mielettömästi ja kylmät säät on mun mielestä oikeasti mukavia.

sarina kiva kuulla, että teillä viihdytään perhekerhossa! Meilläkin tyttö nauttii muiden lasten seurasta mutta parempi on, jos seura on vähän vanhempaa. Tyttö on niin utelias ja vähän kovakourainenkin, että on saanut monet lapset itkemään ottamalla naamasta kiinni ja toiset tän ikäisetkään ei vielä osaa puolustautua. Joten kivempi, kun tyttö leikkii sen ikäisten lasten kanssa, ettei pääse niin helposti vahingoittamaan. Ja tyttö tykkää katsella vähän isompian vauvojen/lasten touhuja!

aani mulla on välillä kauhea ikävä tollasta perhepetisysteemiä. Tyttö siis kieltäytyi joskus 6kk ikäisenä yhtäkkiä nukkumasta vieressä ja sen jälkeen on nukkunut vaan omassa sängyssä tai rattaissa. Ei nukahta koskaan syliin eikä suostu nukkumaan vieressä. Muistan niin ne hetket, kun tyttö pienempänä tuhisi kainalossa ja nukuttiin vierekkäin. Oli se vaan niin ihanaa!

Bebo kuulostaapa todella ikävältä tuo tauti. Toivottavasti pikkumies paranee pian ja teillä menisi yö kohtalaisesti!

Dolly paranemista teillekin! Kuulostaa tosi hyvältä tuo sun tukka. :) Mäkin varasin ensi tiistaiksi kampaajan. Luulin jo, että joudun perumaan sen, kun oonkin ens viikon taas yksin kotona, mutta miehen vanhemmat tulevatkin hoitamaan tyttöä tähän meille siksi aikaa kun käyn kampaajalla. Ja tosi kivaa, että perhekerhossa on viihdytty!

mervi-elina onpa kivaa, että teillä jo syödään hapanmaitotuotteita ja normaalitkin maitotuotteet jo kokeilussa!

Me hankittiin tytölle tänään rytmimuna ja kapulat. Tyttö on ihan innoissaan noista soittimista, rytmimuna heilui kädessä koko illan. :D Tyttö oli tänään miehen isän hoidossa muutaman tunnin kun käytiin korjauttamassa turvaistuimesta hajonnut osa ja miehen kanssa ihan kahdestaan syömässä. :) Hyvin oli hoito mennyt!

Viime yönä tyttö nukkui 11,5h putkeen. Mä olen edelleen ihan ihmeissäni näistä öistä, taidettiin lopettaa yösyötöt juuri oikeaan aikaan - tyttö oli valmis luopumaan yömaidosta ja maito oli todellakin vain tapa, vaikka litkikin maitoa hullunlailla öisin.
 
Iltaa siskot!

Parturissa käyty ja hyvältä näyttää. Ainakin paremmalta kuin ennen. Että se pipokin sai nyt jäädä odottamaan kovempia pakkasia.

Yösyötöstä, meillä siis herätty kerran yössä. Yleensä neljän ja kuuden välillä. Nyt muutamana yönä heräsi neiti kolmen aikaan. Ajattelin jo, että unikoulu alkakoon, mutta kun tuo mies oli kipeänä niin en viitsinyt. Viime yönä sitten neiti heräsikin jo yhdeltä. Ja luultavasti olisi herännyt vielä toisenkin kerran syömään jos olisi maitoa annettu. Eli ei sitten annettu viime yönä maitoa ollenkaan. Yhdestä kahteen jaksoi huutaa aivan täysillä ja siitä sitten laimeni ja nukahti. Saa nähdä kuinka tänä yönä. Tuokin tuntui jo niin pitkältä ajalta, että miten jaksoi huutaa, niin entäs Ikuisuuden tyttelin 2,5 h. Kyllä sulle on Ikuisuus reipas tyttö :D
 
sarina joo, onhan meillä aika "reipas tyttö". :D Yöllä minuutit tuntuu kyllä pitkiltä, mutta ihmeesti auttaa kun välillä katsoo kelloa ja huomaa, ettei aikaa ole oikeasti mennyt kauhean kauaa. Tsemppiä teille tuohon vierotukseen!

Meillä toissayönä otettiin vähän takapakkia ja tyttö söi 100ml vesi-maitoseosta yöllä. Tyttö ei ollut juonut koko päivän ja illan aikana kuin 150ml ja ruokailutkin olleet vähän huonoja, joten taisi tytöllä olla oikeasti nälkä. Eilen pelkäsin, että mitä yö tuo tullessaan ja oppiko tyttö taas huonoille tavoille, mutta nukkua porskutti viime yönä 11,5h putkeen ja mä nukuin 9 kokonaista tuntia yhteen menoon! On muuten melkolailla uudestisyntynyt olo. :)
 
ikuisuus =)

Meillä tullut takapakkia, tai poika ottanut uuden vaihteen yömeiningeissä. Huutaa kovasti eikä meinaa luovuttaa MILLÄÄN. Tämän lisäksi päivärytmit hukassa. Monta viikkoa oli hyvä rytmi, jossa ruokaa meni ja unta tuli. Nyt ei maistu ruoka ja uni maistuisi kyllä päivällä, muttei yöllä. Poika herää kokonaan joskus 5-6 aikaan ja nukkuu uudelleen oltuaan hereillä tunnin pari. Toissa aamúna en antanut nukkua, vaan herätin kasilta (virhe?). Tänä aamuna nukuttiin koko sakki ysiin, ja kas kummaa, sain päivän silti lähtemään vanhoille urille. (tosin kellon siirtäminen loi tästä kyllä väärän illuusion..) Poika söi 11 ja nukkui 12. Taitaa nyt olla sitä eroahdistusta täälläkin kun vieressä pitäis vaan olla, ei sentään sylissä tartte koko ajan pitää. Yölläkin jos sänkynsä viereltä poistuu, niin huuto alkaa. Meidän pieni suuri mies :heart:
 
sarina13 Onnea uudesta tukasta! :) Tekis kanssa mieli jotain uutta, leikkausta ja väriä. Alkaa kyllä kohta otsatukka kasvaa silmille, että ehkä ois aika mennä leikkauttamaan...:D Tsemppiä teille yösyöttöjen poisjättämiseen!

ikuisuus Onnea teille hyvin menneestä yöstä! Nyt kun poika paranee, otan kyllä itteäni niskasta kiinni ja kokeilen lopettaa yösyötöt. Nyt oon syöttänyt, kun poika ei ole syönyt eikä juonut moneen päivään juuri mitään, ja niistäkin on aina osa tullut ylös.

tehilla Teille kanssa tsemppiä öihin! Ja toivottavasti rytmit löytyis uudestaan.

Meillä kanssa meni rytmit (jos semmosia kunnolla onkaan) sekaisin sairastelun myötä. Poika on nukkunut useampana päivänä kolmet päikkärit. Niinä päivinä, jolloin käytiin päivystyksessä, jouduttiin odottelemaan siellä niin kauan, että yöunille meno siirtyi melkein kymmeneen. Nyt poika alkaa olla jo selkeästi paremmassa kunnossa, nukkui sisälläkin päikkäreitä melkein 2h. Aamuyöstä silti käytiin pari kertaa ulkona istuskelemassa, kun hengitys alkoi sen verran vaikeutua. Näin hereilläollessa pojalla ei kuitenkaan enää hengitys korise, että ehkä alkaa nyt parantua!

Olin kyllä viime yönä ihan sekaisin tästä kellojen siirtämisestä. Siirsin kellon jo ennen nukkumaanmenoa ja tiesin mihin suuntaan se olis pitänyt siirtää, mutta olin kuitenkin ajatuksissani siirtänyt sen väärään suuntaan. Piti vähä aamuyöstä sitten miettiä, että mitä se kello nyt OIKEASTI on!
 
Bebo voi hurja minkälaiseks pojan flunssa äity! Mutta hyvä kuulla että pahin on ohi! Pikaista paranemista! Ei ihmekään jos uni nyt maittaa normaalia enemmän, ja hyvä vaan niin. Levossa poika varmasti toipuu parhaiten. :hug:

Kiva kuulla hienoista uusista kampauksista ;) Mun täytys kans päästä pikasesti! Mä oon jo ohittanu sen vaiheen kun etutukka roikkuu silmillä, sen saa jo vedetty korvien taa. :D

Ikuisuus teiän yöt kuulostaa aina vaan paremmalta!

Meillä vaan takutaan edelleen... : / On vähän syyllinen olo itellä, kun alotin unikoulun noin vaan yhtään tyttöä kuulostelematta, ja koko ajan tuntuu vaan vahvemmin siltä että tämä ei ollu oikee hetki. Tekis mieli lopettaa, mutta kun näin pitkälle ollaan jo päästy, ja siis yöt ilman maitoa, parina yönä olen antanu vettä. Mutta kun yöt vaihtu niistä hyvin menneistä yhden herätyksen öistä näihin 1-3h välein herätyksiin... :(

Tosin noihin herätyksiin vaikuttaa ihan varmaan nyt tytön ihan hurja eroahdistus! Onkos muilla tätä nyt? Eilen illalla olin saunassa kun isänsä yritti laittaa tyttöö nukkumaan, ei ollu suostunu juomaan edes maitoa isänsä tarjoamana! Tyttö alko myös kontata eilen, joten eiköhän sekin unissa kummittele.

Syysväsymyksestä: mä oon kans ihan ehdottomasti talvi-ihminen!! Rakastan lunta, pakkasta ja kun saa oikein kunnolla pukea vaatetta päälle. =) Viime talvi oli ihan unelma. :heart: Kylmässä tuntuu sekä kroppa että pääkin toimivan paremmin. Viime kesän helteet oli ihan kamalaa, hyvä kun sain eväänsä liikautettua. Mut jotenkin just tämä aika syksystä, kun lumi ei vielä tuo valoa, sataa tihuuttaa, aurinko ei tunnu nousevan koko päivänä ja on vaan tasasen synkkää koko ajan + huonosti nukutut yöt... :(

Kellon siirrosta ei tarvinne muuta mainita kuin että päivä alkoi puoli kuuden maissa, kuten odottaa saattokin.

Mutta hyvää halloween iltaa kaikille! Juu, ei tarvii kyllä mitään hirviömaskia laittaa, löytyy tänä vuonna omasta takaa. BÖÖ! :eek:
 
Sunnuntaita kaikille :wave:

bebo Kuulostaapa rankan puoleiselta flunssalta! Kovasti paranemisia teille, onneksi näytti jo menevän parempaan suuntaan(?) :hug:

tehilla Tsemppiä teille uuden rytmin löytymiseen =)

sarina Kiva että säkin pääsit kampaajalle! Kyllä meidän nyt kelpaa ;)

aani Mäkin tykkään talvesta, lumesta ja pakkasista todella, mutta nyt kun ei vielä ole mitään näistä, niin meinaa vähän väsyttää : / Kuten kuvailit, niin tuntuu ettei päivä oikeen "ala" missään vaiheessa, kun on niin tasasen harmaata :(

ikuisuus Ihania unia olet saanut itsekkin nukkua, kiva että yöt menee noin hyvin! Ja pääsitte miehenkin kanssa viettämään vähän kahdenkeskistä aikaa =)

Mä olen juuri saanut molemmat miehet kotiin reissuiltaan, ihanaa! :heart: Mieshän oli kavereidensa kanssa viettämässä mökkiviikonloppua to-su ja pikkumies oli mun isän kanssa mökillä la-su! Oli ihan törkeen ihanaa kuulla eilen illalla, kun isäni soitti mökiltä, että kaikki on mennyt ihan törkeen hyvin. Poika oli ollut hyvän tuulinen ihan koko ajan, syönyt todella reippaasti ja nukkunut reiluja päikkäreitä!!!! Myös tänään töissä ollessani sain mieltä piristävän puhelun, että yö oli mennyt todella hyvin yhdellä syönnillä ja kaikki muukin mennyt loistavasti! Eli poju ei ollut kyllä ikävöinyt äippää ja iskää yhtään, päinvastoin, oli nauttinut täysin rinnoin "uusista" naamoista :saint:

Ja mä sain hyvällä mielellä rentoutua lauantai iltana ystäväni luona hyvän ruoan, juoman ja seuran parissa, kun tiesin pikkumiehellä olevan kaikki kunnossa :heart: Tekipä hyvää!!
 
Dolly04, olipa miehillä mennyt hyvin mökillä. Mahtavaa! Ja hienon kuuloinen lauantai-ilta on sullakin ollut.

Minäkin kyllä pidän talvesta jos vaan on lunta. Innolla odotan, että pääsen hiihtämään.

Kellon siirrosta sen verran, että pääsi unohtumaan. Oltiin oman kellon mukaan 12.30 Gigantin oven takana ja ihmeteltiin, että mikäs pirun erikoispyhä muka nyt on kun kaikki kaupat kiinni.

Eroahdistusta löytyy meidän tytöltä, mutta ei koske ainoastaan äitiä ja isää. Eilen oli kaksi naapuria kaivertamassa kurpitsoja meillä ja kun lähtivät niin tyttö alkoi itkemään. Ja myöhemmin tuli eräs toinen naapuri katsomaan mun uusia hiuksia ja kun hän lähti niin tyttö alkoi taas itkemään. Että niin kivaa on äiteen ja isän kanssa kotona :O

Viime meni aivan uskomattoman hyvin. Tunti oltiin hereillä, mutta maitoa ei tarvinnut antaa, eikä edes vettä. Neiti heräsi kahden aikaan ähisemään ja pyöri sängyssä kuin hyrrä puolisen tuntia. Yritin siinä pimeässä sitten vähän taputella, mutta joka toinen taputus meni ohi, kun oli taas vaihdettu paikkaa. Toinen puoli tuntinen oli vähän äänekkäämpi, mutta kunnon itkuksi ei mennyt ollenkaan. Tuon jälkeen sitten nukuttiinkin puoli kasiin asti. Mutta eipähän nuolaista ennen kuin tipahtaa... :p
 
aani Tsemppiä teille unikoulutteluun, toivottavasti tyttö alkais nukkua taas paremmin! Meillä ei paljoa eroahdistusta havaittavissa. Joskus poika tosin vähän itkeskelee, jos minä (tai mies) menen toiseen huoneeseen. Yhtenä päivänä tosin vähän itkeskeli, kun miehen äiti lähti meiltä.

Syysväsymyksestä Oon kanssa silti ehdottomasti syksy/talvi-ihminen, vaikka nyt väsymystä on ilmassa..kesästä ja helteistä en nauti yhtään. Tämä aika ennen kunnon lumen tuloa tuntuu vaan niin pimeältä ja synkältä, varsinkin kun on ollut sateisia päiviä. Joulua odotellessa! :)

Dolly04 Kiva että viikonloppu sujui noin hyvin! Mukava jatkossakin varmaan jättää poika hoitoon, kun noin hienosti sujui.

sarina13 Hienosti sujui teillä yö, kyllä se siitä! :)

Poika nyt paljon paremmassa kunnossa, vaikka onkin vielä räkäinen. Yöllä nukkui reilut 7h putkeen, jolloin heräsi tosi tukkoisena, mutta helpotti kun otin pojan syliini istuma-asentoon. Siitä vaan oli seurauksena se, että poju piristyi eikä meinannut nukahtaa uudelleen. Jonkin ajan päästä nukahti, mutta heräsi pian taas uudestaan jolloin sain "mahtavan" idean että nytpä kokeilen antaa vaan vettä. Sitten ei taas nukuttanutkaan, mutta loppujen lopuksi torkahdettiin vielä ja heräiltiin sitten kuuden jälkeen. Imetin vasta silloin, ja aika ahnaasti poika imikin jonkin aikaa.

Meillä siis ei ongelmana oo, et poika itkis tuntikausia tissin perään, vaan se, että sitten ollaan pitkin yötä hereillä. Joskus tuntuu, et eikö tuo poika tarvi enempää unta, kun monesti on esim. 7h unien jälkeen virkeän tuntuinen, vähän niinku "eihän nyt enää nukuta"...täytyypä kokeilla ens yönä paremmalla onnella.
 
Pähkämö
Meidän pikkumiehestä on tullut kauhea lörpöttelijä! Nykyään yöt menee toisen höpöttelyä kuunnellessa... =) Itse tuo taitaa olla täydessä unessa, mutta suu käy silti!
Ja muutenkin varsinainen veli elohopea, koko ajan johonkin suuntaan vilahtamassa. Mitenkäs sitten, kun oppii kulkemaan kahdella jalalla... ;)

Täälläpäs on paljon syys- ja talvi-ihmisiä! Itse pidän syksystä pienen hetken :) Se alkuviehätys kesän jälkeen, kun illat pimenevät ja saa nauttia kynttilän valosta. Mutta äkkiä alan toivoa, että tulisi jo talvi ja lunta ja täällä rannikkoseudulla sitä saakin odottaa! Yleensä vasta joskus tammikuussa tulee varsinaisesti lumi ja talvi. Tylsää... Itse rakastan ehdottomasti kevättä ja sitä, kun luonto herää talven jäljiltä! Mutta kyllähän jokaisessa vuodenajassa on oma viehätyksensä. =)

Sitten ällö-gallup. Minkälainen teidän vauvojen kakka on? Kiinteä vai löysä?
Meillä muuttui kiinteiden ruokien aloituksen jälkeen kakka kovaksi, mutta 8 kk neuvolan jälkeen muuttui ihan löysäksi. Kirjoittelinkin tänne ripulista, mutta muutosta kovempaan ei ole tapahtunut. Minkähänlainen olisi "normaali" kakka tämän ikäisellä? Tuolloin muutoksen aikoihin lopettelin imetystä ja mietinkin, että liittyyköhän tuo löysyyn korvikkeeseen.
 
Ällö-gallup: En osaa sanoa millasita kuuluisi olla, mutta meillä yleensä kovaa ja tummaa. Kun otimme kaurapuuron ruokavalioon ja maidottoman margariinin, muuttui kakka todella löysäksi ja keltaiseksi. Melkeinpä ripuliksi. Ajattelimmen josko olisi allergista ja lopetimme noiden syönnin. Kakka muuttui taas kovemmaksi ja tummaksi. Nyt aloitimme kaurapuuron uudestaan ja testaamme miten vaikuttaa. Tällä viikolla myös neuvola,josta aion asiaa kysyä.
 
ällö-gallup kas kummaa tätä juuri mietin eilen, että millaista pökälettä tulee.. Selkeesti kolmea tyyppiä: 1) kovia pieniä "klik-klik" kikkareita (HAISEE) 2) mämmi- versio 3) muovailuvaha- versio. Tämä viimeisin muotoutuu sellaiseksi kolmioksi pojan pakaravakoon..

sarina ah kiitos että sain nauraa!:LOL: teidän, ehkä hieman poikkeavalle, eroahdistukselle, sekä ohi menneille taputuksille. Tässä on ollut vähän naurut vähissä viimeaikoina joten kiva edes vähän muistella sitä taitoa..

Dolly onnittelut loistavasti menneestä vkonlopusta!=)

vuodenajoista sen verran että parasta on, että ne vaihtuu. Aina muutos tuntuu hyvälle. Tosin syksy on jotenkin ominta aikaani.
 
Pähkämö: täällä kakka vaihtelee kovista pienistä papanoista sellaseen puuromaiseen. Yleensä on tosi tummaa, melkein mustaa. Löysä kakka on vaaleempaa. Nyt sen kuukauden syömälakkoilun jälkeen, kun alko taas ruoka vähän paremmin maittaa, maha oli ihan löysällä muutaman päivän, kakka vihertävää ja todella pahan hajusta! Mulle joskus terkkari sanoi, että jos kakan haju muuttuu epänormaaliksi/epänormaalin pahanhajuiseksi (kun ei kai se koskaan hyvällekään haise ;) ) niin silloin voi olla jotain vialla, ei siis välttämättä mitään vakavaa, mutta normaalista poikkeavaa.
 
Meiän tytsy muuten täytti tänään 9kk. :heart: En tiedä miks 9kk tuntuu jotenkin erityiseltä iältä, jonkinlaisen välietapin saavuttamiselta: 3kk, 6kk, 9kk, 1v, 1,5v, 2v, 3v, 4v... Kohta lähdetään hakemaan lasten kanssa jotain herkkua kaupasta. Aina on hyvä syy juhlia. :D
 
Kiirettä on pitänyt kun en ole tännekään ehtinyt kirjoitella :)

Syysväsymystä Vuorotellen tunnen itseni pirteäksi ja taas toisena päivänä olen kovin väsynyt. :/

Ällögallup Kiinteitä papanoita tai muovailuvahaa. Hampaiden puhjetessa on ollut kuralla.

8kk neuvolassa käytiin ja painoa saatiin 9kg ja pituutta 72,5cm. Taisi minin poika olla melko saman kokoinen? :) Lääkäri kehui kovasti tyttöä, tyttö näytti kaikki taitonsa...käytti jakkaraa rollaatorina ja käveli ympäri huonetta :D Naureskeli ja jutteli lääkärille.

Äh...pitää mennä erotuomariksi, palaan asiaan
 

Yhteistyössä