Helmivauvat 2010

celia81, meille just neuvolassa neuvottiin, että mieluiten hedelmät raakana eli ainakin kaikki pehmeät hedelmät! Itse olin ajatellut, että parin kuukauden päästä teen jotain omenaraasteita, yms, mutta EI... Neuvolasta tuli jo nyt sellaiset ohjeet, että mielellään raakana!
 
Helteistä iltapäivää!

Meillä poika ei säiky muiden lasten ääniä, mutta ei oikein syö eikä nukukaan, kun kuuntelee ääniä. Siskon tyttö varsinkin on melko kovaääninen 4v, ja tykkäis pojan kanssa touhata. Aina poika ei oikein jaksais, kun toinen on vähän yli-innokas... :D Aika vähän on tuttavapiirissä loppujen lopuks pieniä lapsia, miehen sisarusten lapsetkin on jo niin isoja ja ystävillä ei kovin monilla ole lapsia tai sitten asuvat niin kaukana, ettei paljoa nähdä.

Voi mikä kakka-episodi tänään! Syötin pojalle päivällä sosetta, ja kuulin kyllä että jotain vaippaan tuli. En nostanut heti poikaa pois, kun ajattelin että tekee nyt rauhassa koko satsin, kun on taas 5 päivää ollut kakkaamatta. No, sitten kun nostin pojan sitteristä pois, oli koko sitterikin kakassa ja sitä tippui pitkin lattiaa.... :LOL: Poika oli siis sitterissä pelkällä vaipalla. No, ei muuta ku pesulle ja jatkamaan sosemaisteluja. Melko hyvin poika on syönyt, mutta en ole vielä kovin paljoa uskaltanut antaa. Täytyy kai ruveta suurentamaan pian annoksia, kun rintamaitoa tuntuu menevän niin vähän.

Voiko korviketta muuten pakastaa...? Kun oon ite tehnyt soseita ja laittanut sekaan omaa maitoa, mutta ei rinnoista tahdo lypsämällä enää tulla imettämisen jälkeen juuri mitään.
 
Meillä ollut nyt pari päivää itkukänkkää. Ilmeisesti samantyyppistä levottomuutta kuin muilla ollut aiemmin. Että ei saa unille eikä syömäänkään millään, poika vaan huutaa ja venkoilee, kääntyilee. Tänään olen yrittänyt aavistaa pojan tarpeet jo tosi ajoissa. Aamulla sain näin syömään, vain pientä karjuntaa. Vaunulenkillä ajattelin pojan nukuttaa ja alkumatka oli karjuntaa, lähtiessä poika siis hyväntuulinen. Onneksi kuitenkin nukahti suht nopeesti ja nukkuikin 2,5h! (Eilen superhuutopäivänä nukkui tunnin koko päivänä). Eile tosiaan itki niin että illalla itku oli vain pihinää, ja minä itkin mukana. Molemmat tosi väsyneinä.

Ja tänään kääntyillyt ihan oikeesti ekoja kertoja. Poika kun syntynyt loppukuussa, niin todellakin monen teidän vauvat tekee kaikki jutut aiemmin, jolloin minä voin lukea täältä mitä tuleman pitää... :)

Soseissa mennään ihan atomimäärissä. En ole viittinyt kasvattaa määriä, kun tuo tissi tuntu (taas tälläerää) riittävän.
 
minäkin aattelin että alan nyt antamaan soseita maisteltavaksi, tuota maitoa kun tuntuu piisaavan niin en vielä mitään isoja annoksia viitsi..

Eilen oli veljen hät mutta jouduttiin lähteen vähän kesken kun ohjelma alko niin venymaan ja oli aivan kamalan painostava ilma, eikä ollut kunnon ilmastointia juhlapaikalla, ja kaiken lisäks poika aloitti iltakitinäsnä niin veli ja tuore vaimokin sanoi ettei haittaa vaikka joudutaan menemään. En ois kyllä itsekään enää jaksanut, kun miehen kanssa jouduttiin pitämään vuorotellen hikistä poikaa kun kaukalossa se ainakin hikosi..

Jouduin taas viikolla viemään pissatestejä kun poika alkoi taas oireilemaan.. Onneksi ei ollut kuin lievää bakteerikannan kasvua niin sanoivat että odottaa päivä tai pari että paheneeko vai meneekö itsestään ohi. Tais mennä itsestään kun nyt mennyt kaksi päivää/yötä niinkuin ennenkin. Hyvä näin, mitä vähemmän antibioottia niin sen parempi. Se kai tuhoaa niin paljon niin omia hyviä bakteereja vauvan mahasta, niin vastustuskyky heikkenee..

Aika ihanaa kun nyt tullut pitkin kevättä vanhoilta hoitolapsilta ja niiden vanhemmilta tosi paljon onnitteluja ja on jotkut oikeen käyneetkin. Kävivät yhdestä ryhmiksestäkin täällä vierailulla vauvaa katsomassa :) Ne kaikki hoitolapset on kuitenkin jokainen jollain lailla jääneet niin mieleen, niin on ihanaa kun minäkin oon niitten mieleen jäänyt, se on ehkä paras kiitos mitä tuosta työstä voi saada.
 
En tiedä onko tuo lämpö vai mikä, mutta tyttö on ollut aika outo viime päivinä. Tai siis miten sen sanoo, ei suostu syömään oikein mitään muuta kuin maitoa vaikka söi jo soseita tosi hienosti ja mikään ei ole oikein hyvin muttei oikein huonostikaan. Ota siitä nyt sitten selvää. Kääntymistä kuitenkin harjoitellaan ahkerasti ja yöt menee edelleen tosi hyvin, joten ei valittamista.

bebo mä olin näkevinäni Nan-purkissa tekstin, että pakastamista ei suositella. Mutta etkö voi pakastaa ilman maitoa ja lisätä syöntivaiheessa maitoa soseeseen? Ja "ihana" kakkaepisodi teillä. :D

sanv kuulostaa aivan ihanalta, että sinua on noin muistettu! Varmasti tuntuu hyvältä ja oot ollut hyvä hoitaja, kun olet noin jäänyt mieleen ja ihmiset onnittelee. :) Ja hauskoja sosehetkiä, ne ensi-ilmeet on tosiaankin näkemisen arvoisia! Harmillista, että pojulla aina vaan on noita pissavaivoja, toivottavasti alkavat helpottaa.

tehilla teillähän on eilen ollut ihan super hyvät päiväunet! Ja tota känkkäränkkää löytyy täältäkin, tyttö on jotenkin kauhean tyytymätön kaikkeen ja jos menee yhtään liian väsyneeksi tai nälkäiseksi, ei suostu enää nukkumaan/syömään ja sitten onkin melkoinen show edessä. Täytyy yrittää hoksata tarpeet riittävän ajoissa.

celia voi antaa ihan tuoreena hedelmiä!

Maistatin tytöllä eilen tuoretta kirsikkaa. Kuorin ja muussasin haarukalla, ihan hyvin maistui, vaikka oli pieniä rakeita. Yhdestä kirsikasta nyt ei tosiaan mitään isoa annosta saa aikaiseksi, mutta ainakin nyt makuannoksen. Tänään voisin antaa toisen. Tyttö on kauhean kiinnostunut kaikesta mitä syödään, ja jos pidän tyttöä sylissä kun syön, olisi viemässä mun kädestä kaiken mitä suuhuni laitan! Mutta omia soseitaan ei niin innokkaasti syö. Luulen, että homma helpottuu kun tyttö kasvaa ja voi alkaa sormiruokailla.

Nyt ulos jäähdyttelemään, meidän koti on melkoinen sauna.
 
ikuisuus Joo täytyypä pakastaa ilman maitoa. Enpä tullu hölmö ajatelleeksi! Vaikka näyttää pojalle maistuvan noi kaupan soseet paremmin kuin itse tekemät.

Meillä poju sitten meinas viime yönä kahdelta, että nyt on yön unikiintiö täynnä... :/ Syötön jälkeen oli ihan pirteä. Ensi tais olla vähän pieru hukassa ja sängyssä alkas kova jokeltelu. Välillä kitinää ja melkein itkuks meni ja sitten piti vielä vähän päristellä..pitkälti reilu tunti oltiin välillä hereillä! Varmaan 45min silittelin poikaa uneen ja lopulta sitten nukahti. :) Hereillä kumminki oltiin taas 5 jälkeen eikä millään enää nukahtanut. Rupesin oikein laskemaan, että pahimpina päivinä poika ei välttämättä nuku KOKO vuorokauden aikana kuin 9-10h. Se on kyllä tosi vähän!!!

 
Minä en lisää vauvan soseisiin yhtään maitoa. Eli minun tekemissä soseissa ainoa neste on se keitinliemi. Monissa ohjeissakin nesteenä on vain tuo keitinliemi. Eli olen voinut ihan rauhassa pakastaa.

Me syötiin eilen tuoretta banaania ja persikkaa. Kumpaakin oli noin puolikas siinä soseessa ja kaikki meni. Taisi tuoreet hedelmät tehdä kauppansa! :heart:

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
aatteelin tulla taas kertomaan kuulumisia...nimittäin meidän poika ryömii jo ihan tosissaan :saint: kyllä saa kissat kyytiää :D
Ja niin meillä on nyt helteillä noustu yölläkin tissille pari kertaa ja päivisin annan vettä janoon..silloin tällöin annan myös korviketta ku se tuntuu menevän paremmin napaan ku lämmin tissimaito :LOL:
Ja känkkäränkkää on meilläkin..oikeen käy välillä hermoon ku ei mikään kelpaa...
No nyt poika unilla ja kunhan herää ni mennää kylpyyn pihalle :)
 
:attn: Meillä on tehty historiaa... Poika on nyt sitten ihan itse kääntynyt selältä vatsalleen. Käänty jopa pari kerta! Viikko sitten ei ollut merkkiäkään uudesta taidosta, kun poika pötkötteli vaan selällään tai kyljellään. :heart:
 
Onnittelut nappi ja mervi-elina teidän vauvoilla uusista taidoista!

bebo meillä oli pari yötä sitten kanssa tollanen hetki, että tyttö päätti aamuyöllä yhtäkkiä valvoa reilun tunnin! Tosin jossain vaiheessa nukahdin itse ja tyttö pyöriskeli meidän sängyssä ja potki mua selkään, mutta oli jossain vaiheessa nukahtanut.

Heh, oon koittanut helteillä antaa tytölle korviketta vähän viileämpänä kuin se noin 37 astetta, mutta tytöllepä ei kelpaa varmaan edes 35 asteinen maito. :kieh: Tyttö on tarkka näistä lämpötiloista, ja vettä ei juo ollenkaan, kun ei maistu millekään.

Täällä tehtiin historiaa, tyttö vetäs tänään 1,5h päiväunet, tosin niin myöhään illalla, että saa nähdä, miten menee tänään yöunille. Toivottavasti ei hirveästi sekoita rytmiä, kun meillä ainoa pysyvä rytmi on yöunet, ja se jo helpottaa elämää kummasti. Pystyy edes jotain ennakoida. :)

Käytiin tänään pienessä lasten piha-altaassa tytön kanssa. Lämmintä vettä altaaseen, miehen kanssa uikkarit päälle ja tytön kanssa pulikoimaan. :D Oli tosi mukavaa ja tyttö nauttii selvästi, kun pääsee kylpemään. En olis uskonut tätä päivää nähtävän vielä muutama viikko sitten, niin paljon tyttö kylpyä inhosi. On tää elämä pienen ihmisen kanssa vaan aina täynnä yllätyksiä.
 
Onnea uusista taidoista pikkuisille :flower: =) :heart:

Mahtavat kesä ilmat ollut, tyttö toki hikinen ja välillä hieman kärttyinen kuumuudesta. Mutta yllättävän vähän. Viihtyy ulkona viltillä ( lue: ryömii viltiltä pois nykii nurmikkoa suuhunsa ) tai välilä vaunuissa lelujensa kanssa. Kuumimpaan aikaan olemme sisällä päiväunilla (nukkuu päiväunet vaunuissa eteisessä ) jossa on hieman mukavampi olla. Meillä pihaan paistaa aamusta iltapäivään paahtavasti. Iltapäivällä tulee sitten onneksi jo varjopaikka.

Minä en ole vielä sisäistänyt tätä ryömimistä. Olin unohtanut uuden kaksplussa-lehden lattialle. Laittelin keittiössä ruokaa, yks kaks kuulin "kikatusta" olohuoneesta --> tyttö tyytyväisenä luki lehteä ja maisteli etusivua. :LOL: :LOL:

Hampaita kaksi alhaalla, ylös tulossa, ainakin ikenet ovat turvoksissa kovasti.

Tyttö juo vettä, ilmeisesti ihan mielelläänkin. Välillä ottaa pitkätkin hörpyt.

Ainiin, meilläkin tuli 5kk täyteen pari päivää sitten. :heart:

 
Huh huh hellettä :wave: :p

Täällä on myös vähän kitinää ollut viime päivinä, kenties johtuu tästä kuumuudesta, kun itsekkin on kokoajan hiestä märkä :/

Onko muilla helle vaikuttanut uniin?
Meillä siis poika nukkuu nyt kuumalla huomattavasti enemmän, kuin aikasemmin!! Tänäänkin oli herännyt vasta ysiltä (itse olin yön pois, lue alempaa), ekoilla päikkäreillä jo kymmenen aikaan. Toiset päikkärit kahentoista jälkeen, n. puoltuntii. Tunnin hereillä, jonka jälkeen 2 tunnin päikkärit!! Ja vielä kuuden jälkeen pistin toisen sänkyyn, kun vaikutti väsyneeltä, että jos ottais pienet torkut ennenkun käy yöunille, ni mitä vielä, mä jouduin herättämään pojan kaheksalta, jottei nukkuis aamuun asti !!! Jaksohan tuo olla sitten 45min hereillä, pullo velliä ja yöunille |O |O |O

Mä olin siis itse tosiaan eilen kaverin polttareissa!! Lähin "reissuun" jo eilen aamu ysiltä ja tänään kotiuduttu puolen päivän aikoihin joten vauvaton vuorokausi takana ;) :p Oli ihan törkeen hauskaa ja ihanaa, oltiin mm. tankotanssi-tunnilla, piknikillä, saunomassa, baareilemassa ym. ja ilmahan oli kuin morsian :heart: Jäin tosiaan kaverille vielä yöksi, asutaan sen verran kaukana ettei taksia kannata ottaa eikä mies tietenkään voi yöllä pojan kanssa lähteä mua hakemaan! Ihanaa oli saada nukkua yö ilman heräämisiä ja aamullakin sai nukkua pitkään :heart:

Pojat oli täällä pärjänneet todella hyvin :heart: Mies oli päässyt helpolla sillä poika ei ollut herännyt viime yönä kertaakaan syömään ja oli nukkunut aamulla jopa yheksään :eek: Miksei äiskän kanssa nukuta noin? :whistle:

nappi87 ja matami-mimmi Oi ihanaa ja onnea uusista taidoista :heart: Täällä niin ootetaan millon tuo lähtee ryömimään, toivottavasti pian!

ikuisuus Onnittelut päikkäreistä ja ihanalta kuulostaa teidän "kylpemiset" :heart: Mäkin oon miettinyt jos joku päivä tois tuon pojan ammeen tohon pihalle, niin pääsis poika ulos kylpemään :p
 
Dolly04, saat sinä surkutella rahanmenoa. Ainahan se on kamalaa. Paitsi silloin, kun sillä saa jotakin tosi kivaa ;) Ajattelin vaan kertoa meitin tilanteesta, niin ensi kerralla voit tulla iloisena kaupasta pois, että "noin vähän meni rahaa, vaan 30e" =)

Krisu, kannattaa vaan itse vielä tarkkailla. Teillä kun vatsaoireita, niin voi olla vaikeampi todeta, että maitoallergiaa. Meidän tytölle kun taas tulee iho-oireita niin nehän näkyvät niin selkeästi, ettei kukaan voi erehtyä.

Celia81, kiitos vinkistä. Taidankin siirtää sitten töihin menoa vielä viikolla. Eiköhän sen verran aina vielä pysty taloudellisesti venymään. Kiitos vinkistä! Jos vaan millään viitsit laittaa minulle ysäriä kokemuksistasi tuossa ryhmässä ja mitä vanhemman tulisi ottaa huomioon, vaatia jne. Olisin erittäin, erittäin kiitollinen!

Onnittelut kaikille uusille taidoille ja kommeluksille :D

Olishan tässä vaikka mitä kommentoitavaa kun on ollut muutaman päivän poissa niin on kauhiasti tekstiä.

Meidän neidillä sitten todettiin maitoallergia. Tänään varaan ajan jatkotutkimuksiin, koska kela korvaa ensimmäisen rasituksen jälkeen almiron maidon. Sekään ei mielestäni neidille sovi, joten seuraavaski sille altistus. Saispa nyt nopeasti ajan, niin olisi sekin hoidettu ja ehkä mekin pääsisimme viimeinkin soseilemaan. Kävin uimassa viikonloppuna ja neidinkin varpaat kastelin meriveteen. Näytti kyllä, että olisi halunnut kokonaan sinne veteen mennä, mutten uskaltanut kastaa enempi, ettei vaan tule kipeäksi.

Ihania hellepäiviä kaikille! Jos vaan pystytte, niin menkää vauvan kanssa rannalle. Sieltä löytyy varmaankin varjopaikkoja ja pientä tuulen virettä. Sekä paljon katseltavaa. Ehkäpä ne vauveliinit siellä nukkuukin paremmin. Näin ainakin meillä.
 
Huomenta!

Unohtuikin tuossa jo että celia81 samat sanat täältä kuin sarina13 sanoi! Enpä olis älynnyt tuollaista. Soitin äsken sinne päiväkotiin ja kohta sieltä joku johtaja(tar) soittaa mulle että miten tuo haku hoidetaan jouhevasti.

Kiukuttelu jatkuu meillä. Eilinen vähän parempi, mut tänään näyttäis taas kenkuttavan. Selällään pysyy sekunnin, sit mahalleen ja itkua, takas selälleen, itkua. Tissille ei malta, itkee nälkää ja väsymystä. Sit kun saa harhautettua tissille, syö vimmalla hetken kunnes taas herpaantuu keskittyminen ja alkaa itkettää. Äsken kävi aamupäikkäreille, nukahti tissille ja kun nousin pois, kierähti HETI unissaan mahalleen ja jäi siihen. Käsi vaan jäi alle ikävästi, mutten viittiny riskeerata ja alkaa kaivaa kättä pois, olis vaivalla hankittu uni katkennut.

Kun tästä nyt iltaan selvittäis..

Niin, ja kaivoepisodi jatkuu niin, et nyt otetaan vesinäytteet. Terveystarkastaja epäili et nyt kun on kuivaa niin vedessä oleva rauta ja mangaani saattavat alkaa maistua ja haista. Silleen.

B)
 
celia kirjoittele vaan tänne jotain vinkkejä, mitä ottaa huomioon, kun lapsi menee päiväkotiin! Vaikkei olekaan vielä aivan ajankohtaista niin kuitenkin. Varmaan moni haluaisi lukea. :)

Tyttö söi aamulla riisipuuroa koko annoksen! Tosin tein puolikkaan annoksen eli puoli desiä vettä ja lisäsin sekaan niin paljon luumusosetta, että puuro maistui lähinnä luumulta... Mutta jos näin saisi tytön hoksaamaan, että aamulla syödään aamupuuro. Ehkä tällä kertaa meni näin hyvin, kun tyttö sattui heräämään syömää vast 7.30 niin keittelin kiireesti puuron ennen kuin annoin maitoa. Aiempina aamuina tyttö on syönyt joskus kuuden jälkeen maitoa ja puuro ei olekaan sitten maistunut kahdeksan pintaan.

Me mennään tänään rokotetutkimusklinikalle ottamaan se pneumokokkitutkimusrokote ja kaiketi siellä pistetään taas samalla se yhdistelmärokotekin. Mielenkiinnolla odotan tytön reaktiota. Viimeksi tyttö itki hysteerisesti ja oli korkeassa kuumeessa 2vrk:tta. Toivottavasti tällä kertaa päästäis helpommalla!
 
huomenta. me ollaan lähdössä tänään mummin luo Lahteen, junalla mennään kahdestaan. tunti kestää tuossa matkassa, mutta valitsin junan koska voin ottaa pojan syliin ja ei oo sitä 100 astetta, kuten autossa. ja en jaksa oottaa et mies tulis töistä meitä viemään..ajattelin nyt ottaa myös käyttöön ratasosan yhdistelmistä, että poika vois katella maisemia. kun tuo vaunuissa viihtyminen on huonoa. olisin vaan halunnu työnnellä vielä vaunuja ja mun vauvaa, ei se voi olla jo näin iso..:( mut onhan se ihanaa ottaa näitä edistysaskeleitakin. :) ollaan varmaan perjantaihin saakka ja äidillä ei oo konetta niin olen poissa. =)
oi, oon kateellinen teille kel on omat pihat, olis niin ihanaa. meillä parvekekin kuukausikaupalla ummessa tän rempan takia ja muovit ikkunoissa, tuskaa. :'(
meillä kans poika kääntynyt nyt parina päivänä taas vatsalleen kun pelkäsin jo ettei enää osaa, kun piti siinä yli kuukauden tauon. onneksi osaa. :D
me ollaan oltu monena päivänä rantsussa, ei poika kyl nuku sieläkään ennen kun lähtiessä..pitää huolen ettei äiti pääse palamaan makaamalla auringossa :LOL:
no voisin laittaa tänne yleisesti päiväkotikokemuksia kunhan kerkeen jos monet haluu lukee.
ja huomenna poika 5kk!! :heart:
 
Täällä on nyt yksi väsynyt äippä.. Herättiin yöllä 2 syömään ja siitä eteenpäin ähinää ja puhinaa joten noustiin neljältä ylös. Laitoin pimun sitteriin ihmettelemään ja lähdin keittää kahvia niin sinne asti kuului kun ruvettiin vääntää tavaraa vaippaan. Tää sama on toistunut nyt jo pari kertaa. Eli hätä pitää hereillä ja tietysti tulee yöllä eikä makuuasennossa pysty asiaa toimittamaan :ashamed: Meillä ei ennen kiinteitä juurikaan heräilty öisin mutta nyt on toisin.


Kuuma Minä tykkään mut tuo pieni ei joten saisivat ilmat hieman viilentyä tästä. Sänkyyn on ihan mahdoton nukuttaa kun pieni on ihan hikinen pyörittyään siellä 5min.

Velliä kokeillaan nyt kun 5kk tulee täyteen. Tuntuu muuten että meillä kasvetaan pituutta huimaa vauhtia ei niinkään pyöristytä. Neuvola onkin kohta joten saas nähdä.
 
Minä tykkään, kun on lämmintä ja aurinkoa riittää... B) Poju ei ole moksiskaan auringosta tai kuumasta. Nukkuu sekä sisällä että ulkona. Olen asiasto tosi tyytyväinen, kun itse tykkään lekotella auringossa, jne.

Poju juo vettä. Äitini oli yksi päivä käymässä ja halusi antaa pojalle vettä. Pullossa oli 50 ml vettä ja minä toppuuttelin, että "älä anna juoda kaikkea", kun toinen oli hetki sitten syönyt ruuan ja maidon. Äitini vaan sanoi, että "mutta kun toinen juo..." Ja vesi vaan meni kurkusta alas, koko 50 milliä. :heart: Pelkäsin hiukan, että nyt tulee sitten puklua, mutta ei onneks tullut. :whistle:

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
Pähkämö
Meilläkin on otettu veden tarjoaminen tavaksi näiden helteiden saavuttua. Vettä juodaan tai ainakin yritetään juoda nokkamukista. Siinä on molemmin puolin kahvat, joista pikkumies nappaa kiinni ja yrittää sihdata nokan suuhunsa - yleensä aika heikolla menestyksellä ja saa siinä samalla mukavat viilennykset, kun vesi valuu paidan kauluksesta sisään :LOL: Nokkaosaa on myös kiva narskutella uusilla hampailla :D

Meillä on myös aloitettu hampaiden pesu ja voi että toinen tykkää siitä! Rasvauksetkin onnistuu hienosti, kun toinen jyystää hammasharjaansa antaumuksella :D

Pari yötä on nukuttu nyt todella huonosti! Viime yönäkin poika nukkui klo 3-8, minä klo 5-8 - nyt väsyttää.... Helteestä ei pitäisi olla kiinni, sillä meillä on sisällä kohtuu viileätä, eikä mitään uusia ruokia ole nyt aloitettu. Ei vaikuta kipuiselta, ihan hyväntuulisena vain valvoskelee. Tai vaikuttaa kyllä väsyneeltä, mutta ei nukahda... Mikä lie sekoittanut unet :(

Lämmintä viikon jatkoa kaikille! :wave:
 
Onnea uusista opituista taidoista! =) Huomasin tänä aamuna myös, kuinka näppärästi poika kääntää itsensä mahallaan toiseen suuntaan. Ei mennyt kuin muutama sekunti, kun oli kääntynyt jalkopään suuntaan pinnasängyssä.

tehilla Kuulostaa ihan samanlaiselta kiukuttelulta kuin meillä on ollut useamman päivän. Kuinkaan päin ei oikein tunnu olevan hyvä..ei selällään, ei vatsallaan, ei sylissä (varsinkaan jos äiti istuu), lelutkaan ei tottele niin ku poika meinaa! :D Meinaa kyllä itseä tuskastuttaa jo, ku on niin kuumakin!

Meillä poika on nyt nukkunut lyhyempiä päikkäreitä, johtuneeko sitten helteestä. Ekoille unille tosin meni jo 8 jälkeen aamulla, että aika väsynyt on kuitenkin. Iltapäivällä nukahtaminen oli kuitenki vaikeeta, sain lopulta nukahtaan viereeni kun aikani silittelin. Poika nukkui mahallaan, vaikka jokin aika sitten taisin tänne kirjotella ettei osaa nukkua mahallaan. Heräs kyllä sitten heti kun itse nousin pois vierestä. En vaan meidän sänkyyn uskalla enää jättää nukkumaan ilman valvontaa, kun poika on niin kova liikkumaan.
 

Yhteistyössä