Helmivauvat 2010

Helteistä kesäpäivää!! Olikos muiden muksuille tullut vielä hampuleita? Pähkämö on ainakin tainnut niistä jutella? Meidän pojulla pilkottaa kaksi hammasta alhaalla ja kauhulla odottelen tekeekö ne hirveen kipeetä enemmän puhjetessaan. Vielä en oo huomannut ainakaan mitään erityistä. Toki ne kourat on jatkuvasti suussa ja kuola lentää.

Me saatiin hyppykeinu lahjaksi ja ollaan jo poikaa muutamia minuutteja siinä pidetty. Yleensä niistä on kait 6kk ikäsuosituksena. Poika tykkää ihan hirveästi olla siinä, kun saa olla seisomaasennossa. Jostain luin, että se keinu pitäis laittaa tarpeeksi alas, niin, että jalanpohjat osuu kunnolla maahan, niin ei sitä varvistamista tulis niin paljon...mut tiedä nyt sit näistä...Monet lapsethan varvistaa vaikka ei ois ikinä ollut hyppykeinussa. Ei kait siitä haittaa oo jos hetken pitää??
 
heippa! vihdoinkin me päästään mökille, kohta ihan lähetään. katotaan mitä siitä pojun kans tulee. B)
hampaat on kuultanu jo kauan ikemien alta mut ei oo viel tullu esiin. tooivottavasti siinä kestää, pelkää sit imetystä.. :| kun nytkin sattuu kun poju joskus leikkii niin et laittaa ikenensä yhteen ja vetää nänniä taaksepäin.
rytmit ei oo viel kauheesti kohillaan. herätään 8-9.30 välillä ja aika nopeasti haluaa ottaa aamupäivätirsat, jotka ei kauan kestä. syödään sosetta yleensä sit 11 aikoihin tai jotain, jääpalan verran. seuraavat unet 13 aikoihin, joskus nukkuu ihanasti tunteja mutta todella harvemmin. sit noita ruikku - unia pitkin päivää tai ei välttämättä kun ees pari kertaa jolloin illalla hyvin väsynyt. nukkumaan yleensä 20 maissa. syö rintamaitoa aina tarpeen vaatiessä päivin ja öin. joskus annan viel sosetta illemmalla.
hyppykiikkua katoin kaupasti, siinä mallissa luki ainakin 6kk eteenpäin.
tota, luumusosetta suositeltiin neuvolassa kun meillä kakkaa ei kuulunut tosi pitkään aikaan. en ehtinyt antaa, kun kakka tuli sit heti puhelun jälkee :) mutta kakka tulee harvoin, taitaa mennä se kaikki tavara hyötykäyttöön niin ei riuitä ulos asti.
mutta hyvää lomaa meille ja nähdään! :LOL:
 
Dolly04, miltä tuntui kun poika istuu jo syöttötuolissa? Söpö poika sinulla. Onko hiuksissa punertavaa?

Hyppykiikusta
itsekin kuullut, että pitäisi asentaa niin alas, että koko jalkapohja osuu maahan. Ja jos nyt silloin tällöin vauva siinä on, niin tuskin mitään onglemia. Eri asia varmaan jos joka päivä monta tuntia...

Tehilla, saanko tulla katsomaan esitystä? Muistan kun ihan pienenä kävin aina kirjastolla katsomassa nukketeatteria. Oli tosi kivaa ja jännää! Hieno ostos.

Celia81, lämmintä ja muistorikasta lomaa!

Täällä oli muistaakseni muitakin äitejä, jotka joutuvat heti kun vanhempainvapaa loppuu menemään töihin. Itselläni loppuu 24.11. Soitin ja ilmoitin, että pidän kesälomat heti tuohon perään. Katsoin sitten, että pitäisi mennä töihin 24.12 :eek: Eli aionkin hakea hoitovapaata vuoden loppuun ja mennä töihin 1.1.2011 (käytännössä 3.1.) Hoitovapaata pitää ottaa min. kuukausi. Lomarahat eivät vaikuta hoitovapaan korvaukseen. Eli nyt jään hoitovapaalle 25.11. ja menen töihin 3.1.2011. Tänä aikana saan lomakorvauksen ja palkan loman ajalta sekä hoitorahan. Hoitolisää voin hakea siltä ajalta, kun ei ole lomalla, eli 24.12. alkaen. Hoitoraha jatkuu siihen asti kun palaan töihin. Hoitolisään vaikuttavat perheen tulot. Hoitorahaan ei. Hoitorahahan on aina sama kaikilla, sen saamisen ehtona, että lapsi kotona. Tosi monimutkaisesti selitetty, mutta jos tosta jollekkin aukeni, niin hyvä. Itse ensikertalaisena kun en tiennyt näistä systeemeistä mitään... Juu ja toiset onnelliset vielä saavat kuntalisääkin. Sitä ei täällä ole.

 
Täällä jatkuu tyytymättömyyspäivä pojalla. Turhautuu kun ei pääse liikkumaan, lelut ei mahdu suuhun (tämä pahin) vaikka kuinka raivokkaasti ja vauhdilla suuhun tunkisi.. :LOL: Varmaan on jano, kun tissi kelpaa usein (ja taas on tissit lettuina ja huolettaa) ja uni voittaa joka tissittelyllä. Emme ole helleihmisiä me!

celia oikein mukavaa mökkeilyä!!

sarina13 ja muut mä nyt treenailen nukkateatteri -esityksiä tässä ennen maailman ensi-iltaa. Nukkeja viisi, mulla käsiä kaksi,, hmm.. jalat avuksi!
 
Celia mukavaa ja lämmintä mökkeilyä!

Vuorokausirytmeistä olitte puhuneet. Meillä ei ole mitään kovin tarkkaa rytmiä, mutta jotenkin näin päivä menee:

07.30-09.30 herätys ja aamuvelli
11.00 kasvissosetta
12-13 tai vähän myöhemmin pienet päiväunet, yleensä noin puoli tuntia
13-16 leikkiä, laulua, jutustelua yms.
16-> mahdollisesti taas pienet unet max 45min.
17.00 hedelmäsosetta
17-19 seurustelua, leikkiä yms.
19 iltatoimia (vaipanvaihto, vaatteet pois, hämärään huoneeseen, iltavelliä, nukutus)
19.30-21.00 välillä yöunille. Ennen aamua mahdollisesti yksi herätys, yleensä nukkuu kuitenkin 8-10h putkeen.

Päiväunien ajat voi vaihdella, mutta suunnilleen noin. Pitkiä päikkäreitä ei ole ollut aikoihin, en edes muista, milloin viimeksi. Parit pienet unet päivässä, hyvänä päivänä kolmet. Ruoka-ajoista pyrin pitämään kiinni, ja illat on vakiintuneet, mutta muuten päivän kulkua on vaikea ennustaa.

Ei olla tosiaan mitään erityistä unikoulua pidetty, mutta meidän neiti on tainnut oppia nukahtamaan itseksensä. Iltavellin kun antaa ja vie väsyneen näköisenä sänkyyn, nukahtaa monesti vähän pyöriskeltyään unipupun viereen. En ota mitään paineita tästä vielä, koska näin ei aina tapahdu, ja tyttö on kuitenkin vasta parin viikon kuluttua edes 5kk ikäinen. Mutta kiva, että edes joinakin iltoina onnistuu tällainen.

Tänä aamuna tyttö teki heräämistä klo: 6.30 ja olin itse niin väsynyt, että mietin, miten saisin itse jatkaa unia. :ashamed: Hain puuhamaton makkarin lattialle ja tyttö alkoi siinä leikkiä. 20min. myöhemmin heräsin ja tyttö nukkui puuhamatolla lattialla ja nukkuikin 1,5h vielä siinä. Ehkä siinä lattianrajassa oli viileämpi, niin sai paremmin nukuttua.

Tänään maisteltiin tuoretta banaania. Banaanista jäi vähän kokkareista, kun haarukalla survoi, mutta siitä huolimatta tyttö söi ihan hyvin ja vielä maisteltiin päärynää jälkiruuaksi.
 
Kiitos kun olette jaksaneet noita päivärytmejänne kirjotella, niitä on aina mukava lukea :wave:

sarina Eipä tuo poika vielä montaa kertaa ole tossa tuolissa istunut, syö edelleen sitterissä, kun istuminen on vielä sen verran kiikkerää ;) Mutta tuntuuhan se hurjalta, kun vastahan se oli ihan pikkuinen ja nyt jo "iso" poika :heart: Pojan tukka näyttää jossain valossa vähän punertavalta, kummallakaan meistä vanhemmista ei ole punaista tukkaa, mutta mulla kyllä punapigmenttiä löytyy =) Olishan se ihanaa jos sille tuliskii punanen tukka :heart:

Muistuttaisin kaikkia jotka vaunuja/rattaita käytätte ja kohta ne vauvat alkaa jo vähän istumaankin siellä, että käyttäkää niitä valjaita !! Itse opin eilen kantapään kautta, että niin vaan tuo poika punkee rattaissa istumaan ja ne valjaat on oltava kiinni!!
Oltiin siis kirppiksellä ja poika rattaissa. Jäin sitten yhden pöydän ääreen ihmettelemään jotain paitaa yms, kunnes kuului "kops" ja katoin alas, poika oli tullut rattaista sen "kaaren" yli ja tippunut pää edellä betonilattialle :eek: Aivan järkyttävä huuto ja mä tietty ihan paniikissa jotta sattuko pahemminkin :ashamed: Hetken siinä poikaa rauhottelin sylissä ja katoin, ettei verta tuu mistään tai muuten käyny pahemmin. Poika rauhottui aika nopeasti ja kuhmu saatiin muistoksi! Soiton vielä kotimatkalla neuvolaan, että pitäskö tulla näytille, mutta neuvolassa olivat sitä mieltä, että harvemmin noista lapsille oikeesti tulee mitään. Tottakai seurattiin mahdollisen aivotärähdyksen varalta. Neuvolatäti kyllä ihanasti mua lohdutti, ettei tarvitse tuntea syyllisyyttä, harvassa ovat ne 2v lapset jotka eivät olisi koskaan tippuneet mistään ;) No juu, tuli hieman parempi olo, mutta silti sitä miettii, miksen vaan laittanut niitä valjaita..

ikuisuus Mäkin monesti aamulla mietin, että mitä keksin pojalle jotta sais ite nukkua vielä hetken, mutta aina olen sitten raahautunut sängystä silmät ristissä kahvin keittoon :D Ihanaa, että teillä aamu alkoi noin ja sait itse vielä jatkaa unia =)
 
Dolly04 :hug: ja älä huoli, sattuu varmasti meille kaikille vahinkoja lasten kanssa. Ennemmin tai myöhemmin. Onneksi selvisitte kuitenkin vain säikähdyksellä ja varmasti otit opiksi. Kiva myös, että kerroit meille muille niin tiedämme olla varovaisia.
 
dolly: meillä on jokanen nuista edellisistä lapsista tippunu sängystä n. ½ vuotiaana ja vanhin tippu kerran tiskipöydältä ei onneksi pää edellä ja miljoona muuta kertaa ovat tippuneet!!viimeksi kuukausi sitten 5 vuotias tippu sängyltä niin että sai aivotärähdyksen eli voin vannoa että tämäkin tulee muksahtelemaan useammankin kerran!!!et ole ainoa.
meillä unet nyt aivan helevettiä!!!nukkuu 10-15 min ja herää huutamaan eikä nukahda takasin.sitten on väsynyt kokoajan ja mikään ei suju!!!
 


Sanoiko joku, että kaikki täytyy laittaa suuhun ja koolla ei ole väliä. :LOL:

Dolly04, hyvä, ettei käynyt huonommin. :eek: Hyvä muistutus tosiaan meille kaikille... Tosin meillä on vasta kerran kokeiltu rattaita. :attn:

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
Hei taas :wave:

Aivan mielettömän ihanat ilmat ollut. Ollaan nautittu aamusta iltaan ulkosalla, sisällä käyty vain pakollinen päivälepo ottamassa. Mä olen kesänlapsi :heart: :heart: :heart:

Hyttyset ovat vähän iltaisin olleet kiusana, mutta pahemmilta paukamilta on vältytty.

Soseissa syödään edelleen paria makua, en ole enää hötkyillyt. Ehtiihän niitä tässä maistelemaan

Huomenna olisi 5kk neuvola , miten tämä aika menee näin äkkiä. :eek: Vastahan sitä oli helmikuu ja tuo pieni tyttö syntyi :heart:

Olemme ahertaneet viime viikon, sain pestyä kaikki matot ja nyt saa sateet tulla. Pakkasin aamuisin esikoisen ja tytön autoon ja hurautimme mattorantaan. Ja samalla käytiin uimassa. Mutta sen tietysti huomaa, että päivät ollaan pihalla, sisätyöt jää vähemmälle :whistle: No onneksi pyykit saa ulkona nopeasti kuivaksi ja taloudesta löytyy astianpesukone.

Meillä olisi myös mökkireissu edessä parin viikon päästä. Innolla odotan,että pääsen kalastamaan piiiiiitkään aikaan. Täytyy vain pikku hiljaa pestä jo vaatteita matkaan ja alkaa pakkaamaan.

Hauskoja ja hienoja kuvia olitte laittaneet. =)

Dolly Tiedän tunteen :hug: :hug: :hug: Esikoinen tippui sängystämme reilu puolen vuoden iässä. Ja viime viikolla tyttö tippui sohvalta. Luoja miten säikähdin. Se kävi äkkiä. :ashamed: :eek: :'( :'( En löytänyt kuhmua, en mustelmaa. Huuto oli tietysti sydäntä raastavaa, mutta rauhoittui äkkiä. Minäkin pelkäsin aivotärähdystä tms.


Mitähän muuta piti kommentoida.. :xmas:

Muoks. Niitä valjaita olen alusta asti käyttänyt matkarattaissa. Vauinuissa meillä on koppa vielä. Mutta kohta saa pelätä milloin sieltä kampeaa ylös. Tarttuu jo reunoihin ja yrittää kyljeltä istumaan. (Mihin ei luonnollisesti vielä kykene ONNEKSI!! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja tehilla:
Täällä jatkuu tyytymättömyyspäivä pojalla. Turhautuu kun ei pääse liikkumaan, lelut ei mahdu suuhun (tämä pahin) vaikka kuinka raivokkaasti ja vauhdilla suuhun tunkisi.. :LOL: Varmaan on jano, kun tissi kelpaa usein (ja taas on tissit lettuina ja huolettaa) ja uni voittaa joka tissittelyllä. Emme ole helleihmisiä me!

celia oikein mukavaa mökkeilyä!!

sarina13 ja muut mä nyt treenailen nukkateatteri -esityksiä tässä ennen maailman ensi-iltaa. Nukkeja viisi, mulla käsiä kaksi,, hmm.. jalat avuksi!





:LOL: :LOL: Näen sieluni silmin jo esityksestä pätkän :LOL: :LOL:
 
sarina13 :LOL: Olipas hauskoja kuvia! Mä yritin myös juottaa tänään pojalle pullosta vettä mutta huonolla menestyksellä!

ikuisuus Voi pientä, näin oikein mielessäni kuvan puuhamatolla nukkuvasta vauvasta! =) Itekki välillä tekis mieli vaan jatkaa unia kun poika herää, mutta ei poju jaksa kauaa yksin touhottaa ja ilmoittaa sen kyllä! =)

Enpä ois tämmöstä päivää uskonut enää näkeväni. Lähdettiin pojan kanssa rattailla lenkille, kun viltillä köllöttely ulkona ei poikaa tänään jaksanut kiinnostaa. Tehtiin sitten pieni lenkki ja just kun oltiin tulossa kotiin, poika nukahti!!! Tein sitten pienen lenkin vielä, että ressu sais nukkua. Olin aivan ihmeissäni, viimeksi poika kun on nukkunut vaunuissa joskus toukokuun lopulla/kesäkuun alussa, rattaissa ei koskaan. =) =) Poju heräili sitten itsekseen kun tultiin takaisin kotipihaan, mutta sielläkin katseli vielä rauhassa kun kastelin kukkia.

Vähän sitä jo ehkä odottaa, että poika oppis liikkumaan vähän itekseen. On nimittäin nykyään niin kärttyinen, kun ei pääse vatsallaan ollessaan eteenpäin! :D Selällään kun ei huvita olla enää juuri ollenkaan. Oon muuten huomannut, että poika kääntyy vatsalleen vaan oikean kyljen kautta, vasemmalta ei ollenkaan. Mites teillä...?
Hah, lelukaaren allakaan ei näköjään malteta enää olla selällään, vaan sielläkin pitää kääntyä vatsalleen! :LOL:
 
bebo tosi hienoa, että poika nukahti rattaisiin! Meilläkään tuollaista ei ole tapahtunut viimeisten 2kk aikana kuin muutaman kerran, mutta tänään se tapahtui - ja vieläpä sisällä. Tyttö oli aivan väsynyt ja kitisi ja raivosi, enkä keksinyt enää mitään muuta kuin laittaa tyttöä vaunuihin ja keinuttaa edestakaisin. Hetken tyttö huusi, mutta sen jälkeen nukahti! Nukkui 30min., mikä meillä on aika tavallinen päiväunien kesto. Tänään päiväunet olleet kyllä ihan mahdottomia, tyttö ei meinaa nukahtaa millään ja on kaikin tavoin jotenkin ärtyisä...

mervi-elina tutulta näyttää, mitä isompia esineitä, sitä mieluummin ne menisivät tytön suuhun, ja kauhea turhautuminen, kun ei esinettä suuhun saakaan... :D Nykyään tosiaan KAIKKI laitetaan suuhun, heti kun jotakin käteen saa, se on jo silmänräpäyksessä suussa. Voin vaan kuvitella, mitä kyytiä kaikki tavarat saavat sitten, kun tyttö oppii liikkumaan.

Dolly inhottavaa, että noin pääsi käymään, mutta kuten edellä jo todettu, varmasti jokainen vauva mukahtaa jonakin hetkenä! Ja vaikka vauvan saisi tiettyyn pisteeseen asti pysymään ilman putoamisia, kolahtelee pää varmasti siinä vaiheessa, kun opetellaan seisomaan ja kävelemään. Ja vauva tosiaan putoaa samalla tavalla kuin humalainen eli rentona, jolloin mitään vakavampaa pääsee harvoin tapahtumaan. Mutta varmasti säikäytti ja otat opiksesi, että valjaat täytyy pitää kiinni. :hug:

Nykyään tyttö ei juuri itkeskele, jos ei ole nälkä, väsy tai jokin muu perustavaa laatua oleva ongelma/puute. Muuten tyttö on tyytyväinen ja hymyileväinen ja jaksaa touhuilla itsekseenkin. Nautin aivan suunnattoman paljon, kun alkuajat oli niin hankalia. Tosin pieni palautus maanpinnalle saatiin eilen, kun tyttö söi ensimmäistä kertaa banaania ja siitähän maha ottikin itteensä ja tyttö itkeskeli mahaa eilen illalla jonkin aikaa samaan aikaan kuin koliikkiaikana... Luojan kiitos itku kesti vain reilun tunnin ja sen ajan jaksoi olla itsekin kärsivällinen. Mutta kuitenkin, olen niin onnellinen siitä, että tytöstä on kuoriutunut kaikesta temperamentistaan huolimatta näin perustyytyväinen ja ihana tyttö! Ja temperamentti on ihan positiivista, pitääpähän puolensa. ;)

Ihania kuvia olitte laittaneet! Olen koittanut muutaman kerran antaa tytölle tuttipullosta keitettyä vettä, mutta tyttö ei suostu juomaan sitä ensinkään, kun ei se maistu miltään...

Sitten typerä kysymys vauvan puuron teosta. Nimittäin ostin riisipuurojauhetta ja tuossa lukee, että jauhe sekoitetaan veteen tai vauvan syömään maitoon, niin miten mä sen veden lämmitän? Otan hanasta kylmää vettä ja lämmitän sopivaksi, tarvitseeko keittää? Oon ihan uunona, että pitääkö kaikki vielä keitellä, kun soseita syödään jo kovaa kyytiä... :attn:

Kerään univelkaa pahemmin kuin alkuaikoina, kun en malta millään iltaisin mennä nukkumaan, kun vihdoin on rauha olla itsekseen ja nauttia hiljaisuudesta. Kömmin sänkyyn vasta puolen yön jälkeen ja tyttö heräilee jo seitsemältä aamulla. Joka aamu vannon itselleni, että tänään menen aiemmin nukkumaan. Jospa tänään olisi se päivä. :whistle:
 
ikuisuus, lopetin pullojen ja tuttien keittämisen, kun poju täytti 4 kk. Vesikin, jota poju juo, on ihan suoraan hanasta, jne. Puuron vesi on suoraan hanasta. Lämmitän veden mikrossa, noin 30 sekunttia ja laitan jauhot kuumaan veteen.
 
Meilläkin käännyttiin vatsallaan ensin vain toiselta puolelta, mutta nyt jo varmaan kuukauden päivät kääntynyt molempiin suuntiin.

Minä en myöskään osaa mennä ajoissa nukkumaan, eilenkin kello oli puoli yö ennen kuin kiipesin sänkyyn. Eilen varsinkin oli niin hiostava ilma :kieh: Ja sen huomasi tytöstäkin, pientä kitinää hikipäässä oli havaittavissa.

Yöt menee onneksi hyvin, ja tyttö nukkuu vieläkin. Esikoinen heräilee yleensä viimeistään kahdeksan aikaan joten sitten on itsekin noustava.

Päivärytmi on aika lailla sama :

07-08 Heräillään
08-10 leikitään/ulkoillaan
10-11 kasvissose
11-12 päiväunet ( yleensä noin tunnin / puolentoista tunnin tirsat )
13-16 leikkiä/kaupassa käyntiä / ulkoilua yms. puuhastelua
16-17 tyttö ottaa tunnin tirsat
17-19 puuhastelua ja iltatoimia
20-21 nukkumaan


Saattaa ottaa automatkoilla pieniä tirsoja päivän aikana, ja yleensä ottaakin, mutta ne on sellaisia vartin pätkiä.

Ulkoillessa tyttö viihtyy vaihtelevasti vaunujen kopassa / viltillä ja toki sylissä tutkitaan kaikkea. Ja miten ihana onkaan apilaa/nurmikkoa nyppiä.
Sylissä pitäminen meinaa olla haasteellista, joka puolella on kaikkea mielenkiintoista ja menohaluja riittää. :D

 
Pähkämö
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Vauvalelut on ihan tylsiä :saint: tytön mielestä. Paljon kiinnostavampia ovat isoveljen traktorit,autot ja muut lelut. :LOL: :kieh:
Meidän pikkumiestä kiinnostaa omia lelujansa enemmän tv:n kaukosäädin, kännykät, kamera... Mahtaiskos meitin poika olla pieni insinöörin alku?

:LOL: Yritin tarjota telkun kaken tilalle vanhaa videoiden kaukosäädintä, mutta eihän se tietenkään kelpaa. :D

Täällä odotellaan kauhulla luvattua ukkosta... :/
 
ihania kuvia olitte tänne laittaneet!!

meillä päivärytmi kutakuinkin näin:
08 heräillään->rintaa
08-10 leikkiä
10 rintaa->unille
11-12heräillään->rintaa
12-15leikkiä yms
15-16rintaa->päikkärit
16-18leikkiä yms, välillä rintaa
n18 20min tirsat
->leikkiä
19.30-20.30/21 tankkailua useampaan kertaan->unille

eka unipätkä yöllä7-8tuntia, eli 03-05 välillä herää syömään, sit siitä nukkuu n kuuteen ja syö tai tarvii tutin, ja n 08 herää.
Riippuen yöstä joskus heräilee syömään useammin, viime yönä taas söi vain kerran ja nukkkui kahdeksaan

täällä kans sylissäpito melko hankalaa, aina pitäis olla johonkin päin menossa, oi! tätä tapahtuu tosi harvoin!! poika nukahti itekseen sitteriin!! mutta ihan eri aikaan kuin mitä tohon päiväjärjestykseen kirjoitin :) poikkeus tekee säännön

meillä ei oo kääntyilty selältä vatsalleen vaikka poika todella jäntevä onkin, toisin päin kylläkin..

toisaalta, meillä on nyt muutama päivä(tai ehkä oikeammin muutama viikko) ollut niin hulinaa ettei poika ole edes EHTINYT olla lattialla pitkiä aikoja taitojaan harjoittamassa..(anoppilassa kun poika on kuulemma niin pieni ettei sitä voi kauaa maassa pitää kun siellä vetää ja meidän vilttiäkään ei voi lattialle laittaa kun siinä on kaikki niin kovasti kävelleet jne jne...) =)
 
mervi-elina tutulta touhulta näyttää!

sanv meillä on ollut vähän samanlaista, "kiirettä" pitänyt. Ollaan oltu paljon isovanhemmilla, ja isovanhemmat ei raaski päästää tyttöä sylistään, niin tyttö ei ole juuri päässyt lattialle makoilemaan. Nyt onneksi muutama päivä enemmän kotosalla, niin ehtii tyttökin touhuilla lattiatasossa.

Meilläkin tyttöä kiinnostaa kännykät, kaukosäätimet jne. paljon enemmän kuin omat lelut...

Riisipuuro ei herättänyt tytössä kovinkaan suurta innostusta. Hyvä jos yhden pienen lusikallisen sai nielaistua. Onnistuin tosin tekemään puurosta melkoista liisteriä, mutta en tiedä, voiko tuosta jauheesta muuta saadakaan... Laitoin luumusosetta rinnalle, muttei auttanut. No, illalla uusi kokeilu.

Nyt tytön kanssa suihkuun ja vaunuttelemaan. :)
 

Yhteistyössä