Helmivauvat 2010

Meillä meni yö äidin luona oikein hienosti!!! =) Poika nukkui n.21-3, tai olettaisin nukkuneen jos ei sitten ole sängyssä hiljakseen muuta touhaillut kun niin kova kahina sieltä välillä kuului. Eli söi vaan kerran ja sitten nukuttiin vielä melkein seitsemään. Syötön jälkeen oli kyllä vaikeuksia nukahtaa uudelleen, mutta simahti sitten lopulta! Taisi olla matkasängyssä mukava nukkua! Ja niitä matkasängyn seiniähän oli vallan hauska rapsutella kynsillä kun kuului hassu ääni. :D Kertaakaan poika ei itkenyt yöllä toisin kuin kotona edellisyönä vähän väliä...

Nyt päikkäreillä. Toivottavasti poju nukkuu nekin hyvin. Viime yönäkin kyllä heräili siihen että oli kääntynyt vatsalleen. Näköjään poika pärjäis ihan hyvin yhellä syötöllä yön. Ei kovin ahnaasti syönyt viime yönäkään. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, et välillä otan pojan öisin tissille vaan, että saan sen nopeammin takaisin uneen..

Meilläkin ois ens viikolla 5kk neuvola (poika tosin täytti jo 11.pvä). Ois kans rokotukset. Toivottavasti helle helpottais siihen mennessä, kun meilläkin pojalla nousi viime rokotuksista kuume.
 
Tänä aamuna annoin tytölle ihan tavallista kaurapuuroa, ei siis mitään vauvaversiota. Upposi tuhat kertaa paremmin kuin riisipuuroa! Kokkareetkaan ei haitaneet yhtään. Eiköhän me aloitella se iltapuurokin, kun puuro näyttää olevan herkkua.

Banaani puolestaan on taas vetänyt vatsan kovalle, ei taideta sitä enää antaa vaikka se tytölle maistuukin hyvin. Kauheeta kattoa, kun tytön kakka on ihan sementtiä.

Hienoja neuvolakuulumisia helmivaavilla. Kiva Bebo, että teidän yökyläily meni hyvin! Meillä kans ens ke 5kk neuvola.
 
bebo Kiva, että yö meni hyvin vieraammassakin paikassa ja sängyssä =)

ikuisuus Mä olen kans päättänyt, et kuhan saan ton Muksun riisipuuro-paketin loppuun niin alan syöttää pojalle ihan tavallista puuroa! Meilläkään tuo puuro ei ole ollut mikään hitti, mutta aamuisin menee vaihtelevasti kun laittaa sekaan hedelmä- tai marjasosetta :p

helmivaavi Onnittelut "ehjistä" öistä :flower: Meillä kun poika alkoi nukkumaan yönsä ilman heräämisiä (n. viikko sitten) niin pari ekaa yötä mä heräsin itse aina jossain välissä aamu yötä ihmettelemään, kun ei se poika nyt herääkkään :headwall: Nyt on kyllä jo jokunen yö mennyt niin, että kun illalla nukahtaa niin seuraavan kerran herää vasta aamulla, kun pinnasängystä alkaa kuulua meteliä :D On itsellä paljon virkeempi olo, kun saa yöt nukkua ilman heräämisiä!

Meikäläinen täällä viettää laatuaikaa itsensä kanssa :LOL: Mies on (vuorostaan) kaverinsa polttareissa ja poikakin on jo yöunilla :heart: Tein itselleni hyvää ruokaa ja jos vaikka pääsis ajoissa nukkumaan |O

Meillä onkin pitkä päivä takana, kun miehen piti olla jo puol ysi kaverillaan ja mun piti se tietenkin heittää sinne. Jäätiin sitten pojan kanssa mun kaverille viettämään päivää ja kotiuduttiin vasta neljän jälkeen! Käytiin sitten vielä koirien kanssa lenkillä ja poitsun kanssa yhessä suihkussa :heart: Pikkumies olikin hurjan väsynyt ja nukahti samantien iltavellin juotuaan |O
 
meillä joku perusnatina kausi meneillään..mikään ole hyvä!!ti/ke saakka ollu alaikenet tosi turvoksissa ja koholla keskeltä eli olisko hampaita nyt?milloin ne pitäs tulla läpi jos sen vuoksi kärtyää???? :attn: :attn:
 
Eivät jatkuneet hyvät yöunet enää kun kotiin palattiin...ekan kerran heräs itkuun jo 2 tunnin päästä nukahtamisesta. Noin on käynyt tosi usein, että poika herää melkein minuutilleen 2 tunnin päästä. Aamusta poika ois heräilly jo kuudelta, mutta otin viereeni ja silittelin aikani niin sai vielä torkkua jonkin aikaa.

Eilen huomasin, että nyt näkyy alaikenessä jo valkoinen viiva, saa nähdä koska hammas putkahtaa esiin! :)
 
Me aloitettiin maissivellillä, mutta siitä tais tulla vatsanväänteitä pojalle. Tai sit annettiin aluksi liian paljon. Sen jälkeen ollaan annettu perunaporkkanavelliä ja se onki pojan mieleen! :) Eilen kokeiltiin ekaa kertaa kauravelliä ja hyvin meni sekin alas. Mut pitäiskö sitä siirtyä ja suoraan puuroihin...? Te jotka annatte puuroja, annatteko vielä velliäkin jossain välissä?
 
huh, kylläpä oli taas rintaraivaripäiviä, melkeen löin hanskat tiskiin, kun ei meinannu ruoka kelvata, muutaman kerran imas ja sit kauhee hermoilu, ja söikin vain n 4 tunnin välein muutamia päiviä, täää päivä näyttäis olevan vähän paremmin, nätisti syö ja nätisti lopettaa, ja syö 2 tunnin välein.

Yöt alkaneet mennä täällä niin että nukahtaa n 21, syö n.05-06 ja herää 8-9, ja on kyllä mahtavaa kun saa itsekin nukutuks paljon paremmin ku ennen..

Minä oon antanut nyt pientä lusikallista perunaa ja päärynää, välillä ollu maha vetelällä, välillä kovalla, mutta eiköhän tuo totu :) Ei kuitenkaan kipeä ole ollut, seuraavaks ois peruna-kukkakaali kokeilu, sitten maissi, sitten ehkä taas joku hedelmä.. mut tosiaan oon pieniä lusikallisia antanut kun tarkotus on vielä imettää kun poika hyvin kasvaa.. Tai no, perjantaina on neuvola niin sitten tietää siitä paremmin.
 
Häät ja 2 hotelliyötä takana. Mukavasti meni! Hääpäivä oli hyvinkin lämmin ja hiostava. Poika tankkas vettä ja maitoa. Häissä jäi päiväunet väliin, kun juhlapaikalle ei voinut ottaa vaunuja mukaan. Poju nukkui sitten vaan lyhyitä pätkiä, joko sylissä tai kaukalossa. Yöllä nukkui sitten parivuoteessa minun vieressä. Meillä oli huoneessa kolme kapeeta sänkyä ja yksi parivuode. Poika nukkui kyllä kaksi ennätyspitkää yötä, eilenkin meni nukkuun klo 22 eli tunnin myöhemmin kuin yleensä ja heräsi aamulla klo 8. Oli tietty poikki edellispäivän häähumusta! Hyvillä mielin siis voi lähteä lomaileen! :heart:

Häissä ja hotellissa monet kyselivät pojun ikää. Eivät olleet millään uskoa, että poju on vasta 6 kk. On vaan niin potra poika, että näyttää vanhemmalta. Ja keskosuuteen ei uskottu ollenkaan! ;)

bebo, meillä poju söi vielä hetki sitten iltapuuroon + 200 ml velliä, mutta neuvolassa hienovaraisesti ohjeistettiin, että vaihdettaisiin tuo velli maitoon tai veteen! Velliä annan päiväunien jälkeen!

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
moikka taas. kotiuduttiin eilen mummilta ja oli oikein rentouttavaa olla täysihoidossa :)
kävimme uimassa päivittäin ja pakkohan oli pikakin uimaan päästää kun vesi oli 27-29 asteista.hän nauttikin oikein kovasti ja ihmetteli kylpyammeen kokoa :LOL:
poika ui kolmena päivänä. junalla matkustaminen oli oikein mukavaa, penkissä oli hyvä imettää tarvittaessa ja oli mukavan viileää.
meillä maistettiin lihasosetta ensimmäistä kertaa tänään. possua porkkanan, perunan ja kukkakaalin seassa. itse siis valmistin. velliä ei olla syöty ja ajattelin että mihin niitä tarvitaan. kaurapuuroa ajattelin keitellä joku päivä ihan normaaleista hiutaleista. muutenkaan ei pullo maistu pojalle niin jätän vellit väliin.
meillä poju käy nukkuu 20 aikaa, herää ekan kerran klo 23 tissille ja vielä muutaman kerran yössä, varsinkin nyt kuumilla varmaan janottaakin. herää aamulla 8.30-9.
poika maisteli tuoretta mansikkaa parina päivänä, murskasin haarukalla. hyvin osasi syödä vaikkei ihan hienoa tullutkaan ja tykkäsi kovasti :heart:

celia ja poika 5kk 4pvä
 
Me aloitettiin vellit maissivellillä ja nyt on annettu myös riisivelliä. Peruna-porkkanavelliä oon ostanut, mutten oo antanut, kun peruna pistää tytön mahan kovalle enkä viitsi ottaa riskiä. Nyt annetaan tosiaan ihan tavallista kaurapuuroa ja siitä tyttö tykkää. Teen Naniin ainakin toistaiseksi, sit kun tyttö alkaa ite harjoitella syömistä ajattelin siirtyä veteen, niin saa tehtyä mulle ja miehelle samalla. Annan aamulla puuroa ja illalla velliä, sit ehkä jätän vellit pois, kun toi puuron syönti onnistuu niin, että lähtee nälkä kunnolla ja siirrytään iltapuuroonkin. Vielä on harjoittelemista. Jos vasta nyt aloittelisin, niin aloittaisin ehkä suoraan puurolla?

mervi-elina kiva kuulla, että juhlat ja hotelliyöt meni hyvin!

Täällähän tulee vauvoilla hampaat aikasin, tuntuu, että tosi monella jo hampaita tuloillaan/tullut.

Täälläkin ollut semmosta ihme kitinää viime päivinä, suussa ei ainakaan tunnu eikä näy mitään, niin ei ainakaan hampaista johdu. Mikä lie vaihe meneillään.

ikuisuus ja tyttö huomenna 5kk :heart:
 
Kertokaahan mammat mitä puuhailette vauvojenne kanssa iltapäivisin/iltaisin??

Meillä kun poitsu on selkeesti viime aikoina kiukutellut juuri noihin aikoihin päivästä ja ihan silkkaa tylsyyttään :ashamed: Mä kun en yksinkertasesti keksi enää mitään ohjelmaa toiselle illaksi! Tämä ongelma siis jos ollaan oltu koko päivä kotiympäristössä, eli ei olla oltu kyläilemässä tms. Päivisin kun käydään ulkoilemassa (puistossa, lenkillä jne), leikitään leikkikaaren alla (tai poika leikkii), katsellaan ja ihmetellään leluja, joinain päivinä luen pojalle, muttei jaksa hirveen kauaa keskittyä yms, joten iltapäivälle/illalle pitäs keksiä nyt myös jotain, mutta mitä?

Mua on jopa alkanut vähän ehkä ahdistaa nää tylsät hetket ja ehkä poikakin sen vaistoo musta :/ Pikkusen tietty helpottaa kun mies tulee töistä kotiin, mutta viimeaikoina on meillä tehty kattoremppaa yms, joten lähinnä yksin olen ollut pojan kanssa.
 
Kyllähän sieltä hammas sitten tuli eilen läpi asti! :)

Dolly04 Tuntuu kanssa välillä, et on vaikea keksiä touhuamista kun poika myös osoittaa välillä kyllästymisen merkkejä..

Nyt tuntuu pojalle maistuvan itse tekemätkin soseet. Kun ajattelin jo että kaupan soseet vaan kelpaa. Eilen söi niin hienosti melko ison annoksen porkkanaperunasosetta ja maistoi vähän bataattiakin.

Alkaa häiritsemään meidän muutenki katkonaisia öitä tuo vatsalleen kääntyminen. Viime yönäkin 4 kertaa poika kääntyilly vatsalleen ja sitte heräili itkeen. Mies kyllä viestitteli et kun oli lähtenyt aamuvuoroon niin poika oli nukkunut vatsallaan, mutta siitä 5 minsan päästä heräsin kun poika itki sängyssä. Et ei kauaa osaa kai niin nukkua. Mitenköhän siihen vois totuttaa, vai oppiiko sitte ajan kanssa...?
 
Kiitos kaikille sose onnitteluista :D

Onkos Nappi87 teitin kissoilla enää ollenkaan karvoja =)

Meilläkin täällä vähän sellaista narinaa pukkaa kun joutuu olemaan yksin. Ja kun syödään niin ei suostuta enää selälleen, vaan istuma asento pitää olla!Sen myös huomannut, että jos laittaa tytön lattialle vatsalleen, niin aina ensin mennään konttausasentoon. Siitä kyllä sitten vielä äkkiä laskeudutaan. Viimeiset iltaunet jääneet pois. Eli nyt valvotaan iltapäivä kolmesta ilta seiskaan ja sitten valmistaudutaan yöpuulle. Myös päivällä hereilläolo aika pidentynyt ja nukkumaan meno päivällä monesti hankalampaa kuin ennen. Ei millään neiti malttaisi =)

Dolly04 meilläkin hieman samoja ongelmia iltaisin. Onneksi mies kotona niin voidaan viihdytys vuoroja vaihdella :) Meillä onneksi tuo terassi jossa tyttö viihtyy. Riipputuolissa istuu mielellään ja katselee puita ja pensaita. Aina parempi jos tuulee :)

Sarina ja Eva 5 kk ja 2 pvää
 
Meillä myös pitkästytään helposti. Kovasti täytyy puuhaa toiselle keksiä. :D Onneksi olemme saaneet asunnon viileämmäksi, niin neidillä myös mukavampi olla.

Yöunet kotona parantuneet huimasti. Reissussa herättiin vain yhden kerran yössä syömään, mutta kotona palattiin kahteen jopa kolmeen syöttöön. :/ Nyt huomasin, kun neiti on nukkunut 2x n.2h päikkärit, niin nukkuu yöt paaaljon paremmin. :heart: Nukkumaan neiti menee n. 20-21 ja herää syömään n. klo 6.00 ja jatkaa unia vielä pari tuntia. Tämä mamma on enemmän kuin tyytyväinen. :D

bebo Onnea hampaasta :flower: Meilläkin kääntyilyt haittaavat yöunia, joten pienensin sänkyä peitoilla sun muilla, ettei toinen pääse kääntymään. Nyt nukkuu, eikä ähise. :LOL: Peitot otan pois sitten kun neiti viihtyy mahallaan ja jopa nukahtaa mahalleen.

Miten muilla joilla on lemmikkejä? Kuinkas ovat pikkuisen ottaneet vastaan? Meillä kaksi koiraa ja ei oikein välitä pikkuisesta. Kohta varmasti karkuun lähtevät, kun neiti on kovin kiinnostunut heistä. :D
 
Huomenta!!

Poika heräilee aina klo 5-7, tänä aamunakin 5:30 |O sit kun itsellä unille meno menee puolilleöin ja pari kertaa herää syöttämään (tai kääntämään poikaa mahalta selälleen!) niin väsy on. Täytyi kai lopettaa kahvin juonti et sais nukuttua aiemmin. Mulla se vaikuttaa kun en ole kahvia paljon juonut. Mut nyt on tullut juotua et pysyis HEREILLÄ päivät..

No tänä aamuna käytiin aamupäikkäreille 7;50, ja minäkin nukahdin. Herättiin 10:30!! :eek:

Samoja viihdetysongelmia täälläkin. Itse olen niin väsynyt että zombiena vaan istuksin ja poika varmaan harkitsee lähtöä.. Tai poika varmaan viihtyy, kun vaihtelen leluja ja vien eri paikkoihin pötköttelemään. Mutta kääntyily on kovaa ja mahallaan ei (paikallaan)jaksa kauaa, hätiin pitää mennä USEIN. Tuli mieleen et MULLE pitäis varmaan saada sitä VIIHDYTYSTÄ. :saint: Nyt taas meenyt yli viikko etten ole käynyt missään, edes kaupassa :|
Nellis88 tuo sänkyyn "pakkaaminen" onkin hyvä. Meillä poika kääntyy vielä vain oikeelta puolen ympäri ja olen laittanut nukkumaan lähelle oikeeta sängynlaitaa joka myös VÄHÄN estää kääntymistä. Tosin kun siellä aikansa möyryää niin on jo ties mitenpäin! Kääntyilyssä meillä sekin inha et poika aikansa mahallaan kamppailtuaan oksentaa, ja mun VAIVALLA kehittämät tissimaidot menee hukkaan..

Mies oli kotona koko viikonlopun :D . Ja ei tehnyt mitään kotihommiakaan, höyläillyt tms. vaan oli perheen ja pojan kanssa. Tässä jonkin aikaa mennyt niin pitkää päivää ettei ole poikaa paljon hereillä nähnyt. Poika sunnuntaiaamuna katsoikin minua, sitten isäänsä ja taas minua, ikäänkuin kysyen :"Onks TOI vielä täällä?" :LOL:
 
meillä 5kk neuvola tänään, pituus 69,6 cm ja paino 8330, pää 43cm
pituutta tullut kivasti, ei ehitä pitää 68 vaatteita ollenkaan kun ei voi pitää vaatteita.. :eek: ja uusia monta kaapissa! :whistle:
poika parahti kerran kun rokotus annettiin ja sitten ei ollut moksiskaan. ei itkenyt, vaan yritti hymyillä hoitajan perään, kun hän kävi kaapilla. luuli armaan että itikka puraisi.. :LOL:
kääntyä ei halunnut neuvolassa, kun selälläänkin oli paljon ihmettelemistä. kotona kääntyy koko ajan , ja yritys liikkua on kova. välillä nousee pylly pystyyn, välillä mahallaan nostaa kädet ja jalat yhtaikaa ilammn ja näyttää kun olis lähössä lentoon. kohta varmaan hoksailee mitä pitää tehä et liikkuis. =)
meilläkin tuppaa välillä kotona olee tylsää, liikenteessä viihtyis. eilen väsykitinää joka ykskaks loppui ja hiljaista, menin kattoo niin oli saanut talouspaperirullan käsiinsä, purkanut jäljellä olevan paperin siitä ja rypisteli ihastuksissaan..eli kolttoset keksitty :D
 
Mäkin oon kokeillut pienentää pinnasänkyä kaikenlaisilla peitoilla ja tyynyillä, mutta meidän pikkumieshän alkaa niiden kanssa touhottaa ja leikkiä yöllä jos on vähänkin liian virkeä... :LOL: Ja eilen oli silti kääntynyt päikkäreillä vatsalleen ja makasi jalat ylhäällä peittorullan päällä! Vähän hankala nukkumisasento... :D

Taitaa meilläkin jäädä paljon 68cm vaatteita kokonaan käyttämättä. Poika on saanut lahjaksi sellaisen fleece-asunkin, jota tuskin tämmösillä säillä paljoa tarvitaan! Oon huomannut et esim. Lindexin vaatteet on pojalle melkein heti pieniä, eivät siis vastaa ihan sitä kokoa mitä ovat. Vai onko meidän poika vaan sen mallinen..
 
vaatteista sen verran, että kun kirppiksellä, tms. vaateosastolla käy, on vaikee ostaa muuta kuin nykyistä kokoa. Kun ei tiedä mitä kokoa tarvii minä vuodenaikana. Onhan paljon toki sellaistakin mitä voi pitää oli kesä tai talvi. Mut kun näkee esim. talvihaalareita laadukasta edullisesti , niin ostamatta jää, kun ei tiedä osuuko kyseinen koko kesälle. Vaikka kai noita löytöjä on jatkuvasti ja jossain vaiheessa se kasvukin tasaantuu ja sama koko käypi pidempään.
 
Meilläkin jää jonkin verran vaatteita varmaan kokonaan käyttämättä. Paljon 62cm vaatteita, joita ei ole käytetty kuin pari kertaa ja sitten tulikin niin kuuma, että tyttö on melkein koko ajan pelkässä vaipassa tai ottaa ilmakylpyjä ja vain, jos mennään autolla jonnekin, laitetaan vähän jotain paitaa/mekkoa päälle. 68cm vaatteet on vielä osa isoja, niin niistä toivottavasti saa suurta osaa käyttää. Oon ostanut ihania 68cm vaatteita ja oon tosi harmissani, jos niitä ei pääse käyttämään. Jos olis etukäteen tämän tajunnut, niin olisin ostanut vaan niitä pieniä vaatteita ja jättänyt hamstraamatta isompia. Ja Lindexillä tuntuu tosiaan olevan pientä kokoa vaatteet, ostin toukokuussa 62cm bodyn, jota en päässyt käyttämään kertaakaan, kun oli jo liian pieni tytölle. Ja housuissa 68cm on liian lyhyet, tytöllä pitkät koivet, vaikka muuten ei olekaan erityisen pitkä. Sitten taas 74cm housut on kaikin tavoin liian suuret.

Meillä tyttö viihtyy aamupäivisin tosi hyvin itseään viihdyttäen puuhamatolla, monesti tunninkin siinä pyörii itsekseen. Iltaa kohti alkaa olla väsynyt ja tarvitsee viihdytystä jatkuvasti ja maisemaa pitää vaihtaa usein. :)

Tyttö sai tänään tuoretta päärynää ja persikka soseena sekaisin, oli ilmeisesti suurta herkkua. Huomiseksi ostin lihasoseaineksia, niin meilläkin aloitellaan lihoja. Kaurapuuro kelvannyt nyt kaikkina kolmena aamuna hyvin, eikä ole mitään erikoisia mahaoireita tehnyt. Tyttö pierryt koko pienen ikänsä muutenkin paljon.

Mies lähtee viikonloppuna polttareihin, on reissullaan 2,5vrk ja ollaan tytön kanssa kaksin.
 
ikuisuus Meillä myös poika viihtyy itsekseen aamupäivisin oikein loistavasti! Joka aamu mä hyödynnän tän "hyvän tuulen" ja siivoilen ja poitsu sen kun vaan istuu sitterissä tai makaa lattialla oikeen tyytyväisenä :D Mutta tosiaan mitä lähemmäs iltaa mennään niin sitä haasteellisempaa on :headwall:

Tänään oltiin aamupäivä rannalla ja ihan hyvin poitsu viihtyi sen pari tuntia! Käytiin ihan uimassakin, molemmat :heart: Poika tykkäsi tosi paljon ja nopeesti tottui vähän viileempään veteen! Jäi sitten unet ton rantareissun takia vähän pieniks ja täällä on kitisty ihan koko ilta :kieh: Yritin ennen kuutta saada poikaa pienille unille ennen iltaunia, kun oli niiiiiin väsynyt, mutta ei!! Huusi ja raivosi sängyssä, joten mentiin sitten yhdessä suihkuun ja sen jälkeen olikin ihan tööt! Sanoin miehelle, että laittaa pojan nukkuun, mä lähen nyt lenkille! Ja poikahan olikin nukkumassa kun tulin takas :heart:

vaatteista Meillä menee tällä hetkellä 68cm ja mulla olis ihan hirveesti kaikkia ihania farkkuhaalareita, reisitaskuhousuja yms, mutta eihän niitä tämmöisillä helteillä voi käyttää!! Ja tuskin enää hetken päästä menee :ashamed: Tällä hetkellä mennään pääosin bodylla tai pelkällä vaipalla..

syömisestä Tänään on maitoa mennyt ihan älyttömän vähän :ashamed: Soseita tuo on syönyt ihan normaalisti, mutta maitoa ei ole suostunut juomaan nimeksikään!! Edes iltavelli ei kelvannut :/ Maitomäärä on kyllä tältä päivältä jäänyt reippaasti alle 500ml..

 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Ihana lukea teidän juttuja, vaikken itse ollenkaan ole jaksanut kirjoitella. Ensi alkuun 5 kk nla kuulumisia:

5 kk 8270 g, 69.8 cm, 44.5 cm
4 kk 7545 g, 66.2 cm, 43.6 cm
synt. 4065 g, 53 c, 38 cm

Poika on ottanut melkoisen kasvupyrähdyksen viime kuukauden aikana, ensimmäinen kokonainen kuukausi ilman rintamaitoa. Poika on tosi iloinen koko ajan, hymyilee kaikille eikä vierasta ollenkaan.

Dolly04 oli ainakin kysellyt lemmikkien suhtautumisesta kehittyvään vauvaan, meillä kaksi isoa koiraa on tosi hienosti, vaikka eivät ole noin muuten mitään helpompia tapauksia. Poika on koirista ihan innoissaan ja seuraa niitä erittäin mielellään sitteristä käsin (toistaiseksi). Ja heti jos jompikumpi on tarpeeksi lähellä, niin pieni koura tarttuu kiinni ja kohta onkin kädet ja kuolainen naama täynnä karvoja. :) Koirat eivät ole moksiskaan, onneksi.

Poika juo iltaisin klo 20 aikoihin nukkumaan mentäessä 200 ml perunaporkkanavelliä, öisin heräilee vähintään 5 kertaa ja tankkaa joka kerta maitoa tuttipullosta. Viime yönä tarkkailin määrää ja se oli kokonaiset (hirvittävät) 350 ml... Tuntuu todella isolta määrältä, vaikka päivisin syödään soseita kolmessa erässä, juodaan vettä ja maitoa melkein litra.

Yöheräilyjen jatkuminen ja äärimmäisen vähiin käyvä oma uni on saanut tämän äidin ihan pöhköksi. Oikein hävettää ja pelottaa sosiaaliset tilanteet, kun välillä sanat katoavat ja olen ihan pihalla. Onneksi mies on nyt lomalla, niin saan aamuisin nukuttua toisinaan tunnin putkeen kun mies on heränneen muksun seurana. Mutta pienessä asunnossa kuulee toisen jokaisen itkun ja naurun, niin se pitää kuitenkin puolittain hereillä. Voin sen sanoa, että odotan innolla sitä aikaa kun poika alkaa nukkua paremmin. Nukkuu siis jo omassa huoneessa omassa sängyssä, en tiedä "vieroitinko" sitten liian aikaisin ja olisiko yöt helpompia, jos pieni nukkuisi vieressä tai edes samassa huoneessa. Meidän makuuhuone on niin pieni, ettei sinne pinnasänky mahtuisi ja pojan ensisänky kävi jo kuukausi sitten (vieroituksen aikaan) aivan liian pieneksi.

Helteet helpottavat ja kohta voi taas ulkoilla entiseen malliin. Olen haaveillut että kesän loppuun mennessä voisi jopa aloittaa pihalla oleskelut, siis kerrostaloalueemme hiekkalaatikolla leikkimisen! Pojanhan pitäisi ilmeisesti ensin istua, ennen kuin sinne hiekkikselle voi pikkuista laittaa. Pitää hankkia valmiiksi jo oma pieni lapio ja ämpäri, ja ehkä joku pieni autokin. On niin ihanaa seurata pienen jokapäiväistä kehitystä ja samalla odottaa innolla tulevaisuutta ja uusia kokemuksia. :heart:
 
Pähkämö
Huh huh! Tuntuu, ettei ehdi kirjoitella tänne missään välissä, kun mies on kesälomalla ja pitää minut siinä sivussa kiireisenä kaikella ohjelmallaan... :D

Eilen oltiin naapurin pojan rippijuhlissa ja jouduimme huonoihin väleihin ampiaisen kanssa, joka meni ja pisti poikaa korvaan. Huuto oli hetken kova ja ohimon ja korvan iho punoitti kovin ja ehkä hieman turposikin, mutta onneksi ei tullut mitään sen kummempaa oiretta. Tuli siis testattua, että poika ei ole ampiaisille allerginen - hyvä niin!

Tänään pikkumies on pariin otteeseen harjoitellut konttaamisasentoa - siitä se lähtee!
 

Yhteistyössä