Helmivauvat 2010

Mä jouduin tänään käyttää tyttöä lääkärissä kun sydän ei kestänyt sen raastavaa nyyhkytystä. Arvasin, että se on jostakin kipiä ja olihan sillä raukalla korvatulehdus. Sitä se varmaan on ollut, kun tyttö ei halua olla ollenkaan makuullaan, eikä ole ollut vähään aikaan oma ilonen itsensä. Nenäkin tytöllä oli kovasti yöllä tukossa. Hyvä, että sai syötyä tissiä.

Onneksi löyty syy vaivoihin ja antibiootit, että pikkuinen paranee. Ehkä sitten alkais paremmat ajat ja yötkin. :)
 
Pähkämö täällä samanlaisia "oireita" kuin teillä! eli kuola valuu, nyrkit, olkapää, sormet, tissi kovassa otteessa ikenien välissä, hyökkäyksiä ja tyytymättömyyttä! eli voi olla että hampaite tehdään(nehän voi kyllä siis puhjeta vasta ajan päästä vaikka oireita jo nyt näkyisikin). mutta nyt alkoi vaivaamaan että "millälailla" teillä murukisu näkyi tuo korvatulehdus jos osaat tarkemmin kuvailla. kun täälläkin tosiaan nenä välillä tukossa ja aika tyytymätön poika on.. toisaalta voihan tuota varmaan varalta päivystyksessä käyttää..
 
Eipä tainnut olla vyöhyketerapiasta apua meidän öihin, sillä viime yönä pisin unipätkä oli taas vaan 1h 45min...selvästi oli jonkinlaista vatsavaivaa. Tuntuu, et oon tuntikausia istunut pinnasängyn laidalla poikaa takaisin uneen...alkaa olla aika toivoton olo... :( :(
 
Täällä poika nukkui klo 23-8, välillä 4 syöttöä ja yksi muu herätys... Ei siis kovin kehuttavaa, eikä tolla pojalla kyllä ole mitään vialla tai kipeänä. Jonkun aikaa tätä varmaan vielä jaksaa ja riittää "ymmärrystä" pienelle kullannupulle :) :heart: Silti odotan kovasti seuraavaa yli kolme tunnin unipätkää. Pidän pojan muuten vieressä ekasta syötästä asti eli melkein koko yön, muuten en olisi elävien kirjoissaa aamuisin, jos siis nousisin sängystä joka välissä... Nyt sentään nukahdan aina kesken pojan syönnin ja nukun sitten tissi paljaana.
 
BEBO: mekin käytiin vyöhyketerapiassa kun vaavi oli 5vk ikäinen.ekan kerran jälkeen huusi koko illan mutta kun sitten hierottiin kotona häntä päivittäin niin alkoi vaivat helpottamaan.onko sulla muita lapsia?meijän 4 vuotias tyttö on myös hieroskellut vauvan jalkapohjia ja siitä vaavi kovasti tykkää ja nauttii.eli suosittelen hieroskelemaan itsekin jatkossa.
 
Luulin aluksi sitä vain nenän tukkoisuudeksi ja nuhaksi, mutta kannatti käydä lääkärissä kun selvisi, että olikin korvatulehdus. Aloin ihmettelemään, miks tyttö ei enää viihdy ollenkaan selällään sängyllä, sohvalla tai edes sylissä. Heti alkoi kitisemään tai kovasti itkemään. Sitä jatkui muutaman päivän. Yleensä se on naureskellut iloiselle naaman kuvalle hoitopöydän päällä vaippaa vaihdettaessa, mutta siinäkin tuli aina itku kun pisti tytön selälleen. Myös syödessä saattoi irrottaa otteen tissistä välillä ja kitistä. Ihan kun olis sattunut johonkin. Tyttö viihtyi ainoastaan sylissä istuma-asennossa. Näistä kun kerroin lääkärille, niin hän tuumasi, että ne on kaikki selviä korvatulehduksen merkkejä. Ja toisesta korvasta tuli aina välillä vaikkua.

Lääkäri sanoi, että korvakäytävässä näkyy olevan samanlaista karstaa kun päässäkin mikä varmaan aiheuttaa korvatulehdusta. Yllättävän nopeasti se lääke tuntuu vaikuttavan kun kahden kerran jälkeen jo tyttö on vähän iloisempi. Viime yö tosin meni vielä itkuillen ja hyssytellen. Taisi olla kurkku vähän kipiä tytöllä kun oli itkuinen ääni ihan karhean kuuloinen.
 
Hui kun on tullut paljon tekstia kaikilta! Kivaa kylla lukea, mutta kommentoimaan ei pysty kun ei millaan muista kaikkea lukemaansa. Hyva jos osan edes ymmartaa :whistle:

Nauroin kylla aikkast kovastikin noille tipat sekoittaneille :LOL: Ois kylla kiva, kun joku filmais aiteja yolla. Vois olla aikkast hyvaa viihdetta =) Aiteja ei ehka itseaan niin naurattaisi, mutta muita kylla :D

Meilla on selvasti alettu allittelemaan. Tai jotakin sen tyylista on ilmassa. Aina ennen mennyt ihan mielellaan nukkumaan, mutta nykyaan vahintaan pari kertaa paivassa saa vahan "taistella". Eli tytto ilmiselvasti vasynyt, mutta kun laittaa sankyyn alkaa aivan hirvea huuto ja itku. Ensin en tajunnut, etta ei vaan halua nukkua, vaan otin takaisin syliin kun luulin jonkin olevan hatana. Aina syliin nostettaessa itku loppui heti. Jos vaan laskin kasista (sohvalle,sitteriin,leikkimatolle) niin itku alkoi valittomasti. Ja loppui taas kun otin syliin. Lopulta kylla aina nukahtaa, mutta tosiaan tuollaista. Onhan tuo vahan hassuakin =) Kun siis ei tapahdu yolla. Yot nukkuu aina hyvin.

Paivan kulku tietty vaihtelee, mutta mika yleensa vakio on, etta herataan 6.00. Syodaan ja takaisin nukkumaan. 9.00 syonti ja pesu. Sitten rasvaillaan, talkitaan, harjaillaan yms. Samalla ehka kuunnellaan musiikkia ja leikitaankin vahan. Tuossa menee parisen tuntia ja sitten tytto nukkumaan. Paiva menee syottojen ja nukkumisen valilla leikkimatolla (yksin tai sitten leikimme siina hanen kanssaan tai katselee siita telkkaria). Neuvolasta kysyin, etta onko haittaa jos noin pieni katselee telkkua. Ei kuulema ole. Pidan myos sitterissa. Sielta katselee mielellaan mita aiti touhuilee ja aiti saa hommat tehtya. Tietty juttelen tytolle siina samalla. Naytan tavaroita ja annan myos koskea. Jos hanta nyt jaksaa kiinnostaa. Joskus leikimme vauvan vaaka cdn musiikin tahdissa. Eli ihan tavallisia juttuja. Viimeistaan 22.00 nukkumaan. Ja aamuun asti nukkuu ilman ruokailua =)

Vauvat kait yleensa tykkaavat peilista, mutta meidan neiti ei sitten valita patkaakaan. Jos vien peilin eteen ei kylla paria sekuntia kauemmin viitsi sita katsella.
 
tv:n katselusta Mulle tulee hirveet omantunnon tuskat, kun poika niin mielellään tuijottelee teeveetä ja mä sallin sen :ashamed: Jos ei viihdy leikkikaaren alla niin laitan välistä sitteriin ja tv:n päälle jos pitää jotain saada itse tehdyksi :/ Ei tuo nyt montaa hetkeä päivässä telkun ääressä todellakaan vietä, mutta stressin voi näköjään tämmöisestäkin asiasta saada :LOL:

Toinen juttu, mä olen ihan älyttömän huono keksimään mitään leikkejä tuon pienen kanssa :ashamed: En osaa laulaa ja lorujakin muistan omasta lapsuudesta tosi heikosti! Meillä ei ole edes lastenlauluja ja päivisin kuunnellaan vaan radiota tai MTV:tä :( Vauva kun makaa lattialla yritän aina miettiä pääni puhki mitähän sitä voisi keksiä yhdessä leikkimiseksi, tähän asti on jumpattu, kutiteltu, katsottu peilistä toisiamme, mutta koko aika tuntuu etten keksi vauvalle tarpeeksi virikkeitä :ashamed: Enemmän tuo päivisin seuraa sitteristä, kun teen kotitöitä, (imuroin, laitan pyykkejä, täytän astianpesukonetta yms.) tietenkin kokoaika vauvalle höpöttäen, kun että tehtäs oikeesti jotain "vauvajuttuja".. Huono äiti-fiilikset siis täällä :'(

Kertokaahan viisaammat ja kokeneemmat mitä sen vauvan kanssa kannattaapi tehdä? Onko jotain tiettyjä esim. joku lasten cd mikä ehdottomasti kannattais hommata yhteisiin hetkiin? Entäs kirjat sitten? Tykkääkö tän ikäset jo saduista?

Joitain asioita sitä huomaa jo tietävänsä, mutta sitten on osa-alueita joista ei näköjään tiedä mitään!

Terv. oikeen supermama :LOL:
 
Mua harmitti kans kovasti kun en muistanut mitään lauluja tai laulunsanoja. Lauloin paljon lapsena äitini kanssa, mutta nyt ei muistu yhtäkkiä mitään mieleen ja kotoa en löytänyt enää lastenlaulukirjoja. Sitten kekkasin, että netistähän niitä löytyy. Youtuuppi vain päälle ja sieltä hakusanalla lastenlaulut. Löytyy perinteisiä ja uusia. Jos tietsikka ei ole keskeisellä paikalla (kuten meillä olkkarissa) niin sieltä vaan kirjottelemaan laulunsanoja ylös ja kuuntelemaan mitenkäs ne laulut meni.

Meillä tyttö tykkää katsella kuvia lehdistä ja kirjoista. Vaikkei vielä ehkä ymmärrä satujen lukemisen päälle niin voi aina mennä pötkölleen tyttelin viereen sängylle ja näyttää kuvia lastenkirjoista ja lukeakin. Telkkaria meilläkin katellaan mielellään. Ei kai se mitään haittaa, siinä saa äitikin hetken levähtää kun katsoo lempparisarjat telkusta. Sitten kun se vähän kasvaa ja ymmärtää paremmin ni joutuu kumminki nauhottelemaan omat sarjat, ettei pikkuinen kattele niitä silmä tarkkana. Tai sitten pitää vaihtaa lemppariohjelmat ittelleki pikkukakkosen postiksi :D
 
Imetyksen kanssa nyt painitaan. Tyttö juonut eilen rintamaidon päälle vielä sellaisen 100ml maitoa. Syö 45min. välein ja väliajat vaikuttaa kiukkuiselta ja nälkäiseltä. Tänään annoin tytölle rintamaidon jälkeen maissivelliä, otti vielä 60ml sitä maidon päälle. Soittelin neuvolaan ja kyselin apuja, terveydenhoitaja sanoi, että monet aloittaa kiinteät jo 3kk:n iässä eikä ole kauaa kuin se oli yleinen suositus. Kehotti imettämään aina ensin, mutta alkaa harjoitella kiinteitä. Toi maissivelli meni nyt muuten hyvin, kun annoin siitä Tommee Tippee -tuttipullosta vähän isommalla reiällä olevalla tuttiosalla. Vähän näytti tyttö epäileväiseltä, mutta nieli kyllä tosiin kuin viime kerralla. :D

Oon ollut vähän laiska keittämään pulloja. Ehkä kerran tai pari viikossa olen keitellyt, muuten vaan tiskannut. Kuinka usein te niitä keittelette?

Dolly mulla myös välillä huono omatunto siitä, etten osaa keksiä tytölle riittävästi tekemistä. Lauleskelen jotain lastenlauluja, katsellaan peilistä, tyttö makaa puuhamatolla ja "esittelen" niitä siinä roikkuvia leluja... Mutta paljon tyttö on vaan sylissä ja jutustelen jotain, iltaisin katsoo monesti telkkaria :ashamed: ja istuu sitterissä. Tuntuu, että pitäis olla enemmän jotain ohjelmaa, jotenkin tuntuu laiskalta, että enkö vaan jaksa keksiä leikkejä. Mutta tiedän tunteen, eiköhän me olla oikein hyviä äitejä siitä huolimatta. :hug:

murukisu hyvä, että lääkkeet alkaa jo auttaa! Näistä pienistä on tosiaan hankala aina sanoa, että mikä on hätänä, niin parempi varmaan mennäkin herkästi lääkäriin, jos tuntuu, että vauvan käytös muuttuu.

krisulle ihan mielettömästi voimia, jaksamista ja kärsivällisyyttä. :hug: Onko teillä alkanut tuo yövalvominen nyt vai onko sitä ollut ihan alusta asti? Mulla meni ekat pari kuukautta valvoessa tytön mahakipujen kanssa ja se oli kyllä todella raskasta. Tuntui kuin jossain sumussa olisi elänyt. Mä oon kanssa sellanen, että jo yksi huonosti nukuttu yö vaikuttaa ja olo on ihan karmea.

bebo me käytiin vyöhyketerapiassa koliikkiaikana tytön kanssa kolme kertaa, ja sen jälkeen tein vielä muutaman viikon kotona joka päivä niitä hierontoja. Monet saa vyöhyketerapiasta apua vasta muutaman kerran jälkeen, ja ekan kerran jälkeen tilanne saattaa jopa pahentua. Eli kannattaa mennä uudelleenkin ja kysyä terapeutilta ohjeita, mitä voi kotona itse tehdä!

Hoitopaikoista olitte puhuneet. Mä en ole vielä pahemmin asiaa ajatellut, ens vuoden huhtikuussa varmaan menen itse takaisin töihin. Ihan tavalliseen päiväkotiin näillä näkymin haetaan paikkaa.

Tyttö on ollut jo melkein tunnin päiväunilla! Nukahti rinnalle ja siirsin sänkyyn nukkumaan. Ehdin kerrankin käydä rauhasa suihkussa. :) Mies kun tulee kotiin, lähden itsekseni vähän kaupungille hengähtämään.
 
Täällä kans podetaan huonoa äitiyttä. Onneksi tuo poika on vähään tyytyväinen (ei muusta parka tiedä) mutta sehän se huonoutta aiheuttaa, kun poika paljon "vaan on". Mulla ei ole lauluääntä, mutten välitä. Lauluja en osaa, mutta keksin itse sanat "sävellyksiini" :LOL: (poika parka..)
Ei kai tuo kovin onneton ole kun on oikea hymypoika =) Nauraa hekottelee itsekseenkin (syytä huoleen? :/ :saint: )
Viikonlopuksi sukulaisille poikaa näyttämään, tosin ikävissä merkeissä, on hautajaiset. :'(

Hyvää viikonloppua teille!!! Kestäkää!!!
 
Dolly04, ei se tee sinusta huonoa äitiä, jos vauva katselee ja kuuntelee sinun arkiaskareita. :hug:

Minä työskentelen koulussa, lasten parissa ja takataskussa on joitakin lasten lauluja ja loruja. Silti välillä tuntuu, että poju on vielä liian pieni niihin leikkeihin, mitä olen työssäni vetänyt! :attn: Tilasin sen Vauvan vaaka-cd:n ja kirjan, kun täältä sain vinkin. Ensin poju ei oikein ymmärtänyt, että miksi äiti vääntelee minun käsiä ja jalkoja. Mutta hyvin pian alkoi hihkua ja naureskella tuolle touhulle. :heart: Kuvakirjat kiinnostavat pojua joskus. On ihan hänen mielialasta kiinni, että milloin jaksaa katsella kuvia. Usein kuvia katsellessa puhelen kuvista. Meillä on yksi syömistä kestävä kirja, joten jos kuvien katselu alkaa kyllästyttää, voi kirjan pistää suuhunsa! :LOL: :heart:

Meilläkin poju kuolaa jatkuvasti. Sitä kuolaa tulee välillä ihan valumalla. :attn: Ja aina puree ikenillä minun sormia, jos kokeilen ikeniä.

-mervi-elina ja poju kohta 5 kk
 
Muutamastakin paikasta luin, etta aidit monesti stressaavat juuri tuosta virikkeiden antamisesta vauvalle. Eika kuulema niin kauheasti virikkeita viela tarvitse. Etta ihan yksikin lelu kerrallaan riittaa ja juuri suosittelivat tuota, etta ottaa vauvan mukaan joka paivaisiin askareihin. Eli laittaa siihen sitteriin ja antaa siita seurata. Ei tietenkaan tunti tolkulla.

Hoitopaikkaa jo haettu. Joudun taloudellisista syista (mies tyoton ja lainaa niin perskuleesti) menemaan toihin jo marraskuun lopulla :( Ihan normi paivakotiin hain. On tuossa 100m paassa kotoa, etta siina mielessa katevaa. Itsella olisi vuorotyota, mutta yritan sopia, etta voisin tehda vain aamu- ja paivavuoroja. Toivottavasti onnistuu!

Taallakaan ei mitaan loruja muisteta ja laulu aani aivan kauhia! Netista itsekin hain joitain lauluja. Ja kaytossa tuo jo aiemmin mainostamani Vauvan Vaaka cd seka siihen se lehtinen jossa lauluihin leikit. Kuulun jo yhteen lasten kirjakerhoon, joten sielta on yksi unilaulu cd tullut seka kirjoja. Eniten katselemme kuitenkin sellasta kirpparilta ostettua pehmeaa kirjaa. Jos tytto ei ole vasynyt tai nalkainen jaksaa siihen keskittya. Ja tykkaa katsella. Ei viela tietty mitaan pitkia aikoja riita karsivallisyys. Tuossa on vain kuvia ja niita hanelle selitan. Mita tapahtuu, mita vareja, paastelen kuviin sopivia aania yms. Ja nain pienina tykkaavat vain kun samoja juttuja toistaa. Ei tarvi aina uusia loruja ja lauluja. Kunnes tietty jossain vaiheessa kyllastyvat ;)

Tassa yksi loru johon varmaan muistatte leikin?

Harakka huttua keittaa, hannallansa hammentaa. Kayttaa pienta kammentaan ja suolat sekaan heittaa! Antaa tuolle, antaa tuolle, antaa tuolle, antaa tuolle, tuolle ei annakaan. Se menee itse ottamaan!

 
Mäkin just mietin yks päivä tuota, että mitä kaikkea vauvan kanssa voisi touhailla..sitterissä viihtyy vaihtelevasti ja seurailee mun touhuja. Sitten lattialla köllötellään päivittäin ja katsellaan vähän leluja ja lauleskellaan. Lasten parissa työskennelleenä lauluja kyllä on muistissa, mutta lauluääni ei todellakaan mikään hyvä ole! :LOL: Mutta eikös sitä sanota ettei vauva siitä välitä. Sylissä olisi kiva pitää poikaa enemmänkin, mutta ei siinä kovin kauaa viihdy.

Miten muuten annatte d-vitamiini- ja muut tipat..? Itse annan veteen sekoitettuna lusikalla. Nyt vaan poikaa on alkanut ilmeisesti tympiä jatkuva tippojen nieleskely (kun ollaan annettu myös Disflatylia ja välillä Rela-tippoja), kun laittaa suun tiukasti kiinni kun tulee lusikan kanssa lähellekin...toivottavasti on ohimenevä vaihe! :) Kun olisi kuitenkin kiva niitä kiinteitäkin pian aloitella.
 
Mäkin oon potenut huonoa omatuntoa siitä, et vauva katselee telkkaria. Mut se on vaan itselle niin helppo vauvan viihdytyskeino. Meillä ainaskin poju katsoo ihan innoissaan American Idolia, siinä on just kivoja värivaloja ja musiikkia. Mä olen lauleskellut vauvalle ihan kaikenlaisia lauluja, en pelkästään lastenlauluja. Mutta hämähämähäkki taitaa olla kyllä silti suosikki, ja muutkin sellaiset laulut mitä oon toistanut jo niin paljon, että ovat jo tuttuja.

Onko kenenkään vauvalla kakkarytmi muuttunut yhtäkkiä? Meillä muuttui pari viikkoa sitten. Aikasemmin tuli kunnon satsit vähintään pari kertaa päivässä ja nyt yhtäkkiä kakka tuleekin vaan joka kolmas päivä. En keksi mistä vois johtua, kun mikään omassa tai vauvan syömisessä ei oo muuttunut. Tuntuu, et nyt poitsu on kärsinyt enemmän ilmavaivoista. Aikaisemmin ilmat tuli aika hyvin ulos kakatessa. Piereskelee kyllä aika paljon ja välillä pierut on aika kaameen hajuisia.

Tehilla luulen että teidän poika tykkää oikein kovasti sun itse keksimistä lauluista :)
 
Meilläkin oli ennen vähän vääntelyä varsinkin tuon relan antamisen kanssa. Se taitaa maistua vähän kirpeältä. Tyttö pinnisti aina suuta suppuun kun tuli lusikkaa suuhun. Nyt kun ollaan syöty jo kohta kuukausi kiinteitä, niin menee muutkin tipat alas hyvin. Suu on aina auki valmiina kun lusikka on näköpiirissä :)

Minäkin hain jo pariin lähimpään päiväkotiin. Aion alottaa työt maaliskuussa kun tyttö on vuoden ikänen. Vaihtoehtoja ei monia edes ollut kun molemmat ollaan vuorotyössä. Toivottavasti pääsis sitten, ettei tarvi alata miettimään muita vaihtoehtoja. En ees tullut ajatelleeksi veisinkö perhepäivähoitoon vai päiväkotiin. Eiköhän se pikkuinen sopeudu sinne minne sen vie, jos itse on sitä mieltä, että paikka on muuten hyvä ja hoitajat kivoja. Täytyy vaan käydä ahkerasti moikkailemassa serkkuja ennen sitä, että tyttö tottuu muihinkin lapsiin.
 
Hei mulla on jemmassa tosi paljon loruja lapsille, jos haluatte voin aina silloin tällöin niitä tänne kirjoitella? Mutta muutenhan vauvat kyllä pärjäävät ilman erityisiä virikkeitä, periaatteessa just nuo "normaalitoimet"; hoitopöydällä jutustelu, lelujen näyttäminen, vastavuoroinen"juttelu", hymyily ja ilmeily ihan piisaavat, vauva vaan keittiöön mukaan kun ruokaa teette ja vaikka kantoliinaan tai reppuun kun imuroitte, niin kyllä piisaa. Mun äiti ei todellakaan osaa laulaa(anteeksi :) ) mutta aina on meille laulanut ja ite muistan tosi ihanana ne nukkumaanmenohetket kun äiti laulo(isoveli tosin väittää, että oppi vasta kerhossa sen laulun oikeen mitä äiti meille illalla lauloi :LOL: )

Minä kävin tänään keskisellä pojan ja sen kummitädin kanssa, ja hyvin meni! oli aivan ihana reissu vaikka vähän rähjäännyttiinkin :)

toissaviikolla kun poika vetäs meille oudon 7tunnin pätkän putkeen ja heräs siitä syömään niin nostin pojan sängystään, laitoin olalle ja aloin taputtamaan pyllylle, hetken päästä mies kysyi että miks poika kitisee, että syötitkö ollenkaan :LOL: Ajattelin varmaan että helpommalla pääsee jos jättää syöttämisen väliin ja siirtyy suoraan röyhtäytykseen. :)

minä oon antanut tippoja nyt "raakana" kun ei tarvi muutakuin disflatylejä ja jekovittiä, joskus laitan nenäänkin niitä, jotenkin helpompaa, mutta huutaa kyllä jostain syystä enemmän. :LOL:

ei täällä varmaan korvatulehdus onneks ollutkaan! on kyllä vähän tukkonen, mutta jotenkin tuntuu että tyytymättömyys tais johtua tulisen ruuan ja tankkausjakson päällekkäisyydestä.. suunnilleen 5 päivää ja yötä, jos oikeen muistan, poika söi 1-2tunnin välein, mutta voittajana taisin selvitä ja nyt taas yösyönnit harventuneet. huh
 
Tyttö on tainnut alkaa vierastaa ihan lähiaikoina. Eilen oli sellaista havaittavissa miehen vanhempien luona, ja tänään miehen vanhemmat kävi meidän luona just tuosta syystä, kun tyttö on menossa sunnuntaina muutamaksi tunniksi hoitoon, että päästään rauhassa kaupoille. Tyttö taas aluksi tuntui vierastavan. Kai tän ikäiset sitten voi vierastaa, kun täällä jo aiemmin asiasta keskusteltiin? Täytyy ahkerasti nyt tavata isovanhempia, että tyttö ne tunnistaa.

Mä annan kanssa tipat ihan raakana vaan lusikalla. Nykyisin annetaan enää d-tippoja, disflatyliä ehkä kerran kahdessa päivässä. Ootteko maistaneet itse Jekovitiä? Aika kammottavan makuista tavaraa, mutta vauvathan siitä taitaa ihan pitää. Meillä nyt käytössä d-tippa -niminen valmiste, se maistuu lähinnä vedeltä, kun piti itsekin maistaa, mitä tytön suuhun survoo. :D

sanv kirjoittele vaan loruja tänne! Anoppi onneksi loruttelee tytölle ihan urakalla, kun on ollut vuosikymmeniä päiväkodissa töissä ja on hyvät varastot mielessä.

Mulla on lastenlaulukirja mistä aina muistelen mieleeni lauluja ja laulan kyllä paljon. Muutama laulu on sellaisia vakioita, mitä joka päivä laulan. Tyttö alkaa hymyillä heti kun laulu alkaa. :heart:
 
Ihanaa etten ole ainoa "huono äiti" täällä :LOL:

sanv Laita ihmeessä loruja/leikkejä tänne, varmasti on monelle hyödyksi :p

Mä olen tänään "laulanut" pojalle "körö körö kirkkoon..", tosin en muista tuostakaan lorusta pitkää pätkää, mutta hauskaa tuntui pojalla olevan kun heiluttelin sitä puolelta toiselle ja toinen melkein hihkui naurusta :heart: Pieneen se on reppana tyytyväinen!

Mun isä oli ostanut pojalle kirpputorilta jo hyppykiikun ja 5 kpl Puuha-Pete dvd:tä :LOL: Poika kun on mun isän ensimmäinen ja ainut lapsenlapsi, on hän ihan innoissaan aina hankkimassa pojalle kaikennäköstä :heart: Hän osti mm. jo mun raskausaikana pojalle keppihevosen, kun pitäähän se kuulemma joka pojalla oma hevonen olla :D Viimeksi kun oltiin siellä käymässä, viritti isäni pojalle "leikkikaaren" pyykkitelineestä johon ripusti kaikennäköstä härpätintä ja poika ihan onnessaan siellä alla! Mun ihana iskä, yhtä pihalla kun minäkin :heart: :D

D-vitamiini on meillä ihan alusta asti annettu lusikalla suoraan suuhun ja näin mennään edelleen. Hyvin on poika ottanut tipat!

Ikuisuus Meillä poika vierastanut jo jonkin aikaa eli kyllä se vain on mahdollista :/ Nyt on tosin jo helpottunut ja viihtyy muidenkin sylissä jos ei ole väsynyt tai nälkäinen :)
 
Nyt on sitten ekan kerran kannettu poika vaunulenkiltä kotiin.... Tai siis heräsi kaupalla ja sitten ei enää viihtynytkään vaunuissa vaan oli pakko napata kainaloon ja lykkiä vaunut kotiin. Tulipa hiki! Palkitsen itseni juuri lasillisellä kylmää valkkaria, kylläpä maistuu ihanalta. Koskahan tulee se aika, että vois juoda useammankin lasillisen?

Mulla on kyllä muutenkin vähän erikoinen ilta, kun oon kaksin pojan kanssa kotona. Mies viettää varpajaisia toista kertaa, kun kaverinsa olivat sitä mieltä että pitää ottaa uusiksi. Eka kerta olikin ihan maltillinen, joten suotakoon toiset. Siirryn pakastepizzan, lakupussin ja ihanan poikani seuraan, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä annettu d-tipat aina lusikalla missä on tilkka maitoa ja aina aamu ruuan yhteydessä,mä olen kanssa välillä potenut huonoa omaatuntoa siitä kun ei aina keksi että mitä kaikkia virikkeitä tuon lapsen kanssa keksisi,sitterissä viihtyy jos laitan ruokaa tai tiskailen ja jos menen suihkuun tai laittamaan pyykkejä kuivumaan ni sitterissä kantelen sitä mukana ettei tarvitse olla yksin =) lasten lorut ja leikit on täysin unohduksissa myös täällä ja mun äiti monesti sanookin että vauvoille pitää laulaa mutta kun ei muistu mitään mieleen ni oon nyt muutaman kerran kokeillu ihan mp3 soittimesta laulella esim.lady gagaa tai rihannaa niin alahuuli menee meillä välittömästi väärinpäin eli onko biiseissä vikaa vai onko äitin lauluääni niin kaunis että sieltä tulee ihan itku :LOL: no kaikkea kun on kokeiltava :headwall:
 
D-vitamiineista vielä... Mä tiputtelen d-vitamiinin (Devitol) pullosta suoraan pojan suuhun. Ei mene ainakaan hukkaan yhtään ja pojalle ei ilmekään värähdä kun vaan nielee tipat. Yksi pullo Rela-tippoja meillä annettiin n. 1 kk iässä ja silloin käytin lusikkaa, kun se pullo oli jotenkin hankalampi kuin tuo Devitol.
 

Yhteistyössä