Helmivauvat 2010

Voi itku, ei meillä taida onnistua enää ulkona nukkuminen...nukkuin vaan 25 min ja heräsi kovaan huutoon, sitten taas 20 min ja sama huuto. Toin sisälle ja rauhoittelin sylissä kun ei muuten rauhoittunut. Sitten siirsin takaisin vaunuihin ja koisaa siellä..laitoin vaan vaunut viileämpään eteiseen. Saa nähä kauanko nukkuu! Eilen meni viimeset päikkärit myöhälle, nukkui 19.15 asti, mutta eipä näkynyt vaikuttavan yöuniin. Ei yhtään sen huonommin/paremmin nukkunut kuitenkaan!

ikuisuus Musta on tullut kanssa tosi arka lähtemään vaunuilla minnekään, kun menee helposti huudoksi. Talvella vielä käytiin monesti kaupassakin. Eipä käydä enää...ei kyllä voida sisällekään ihan linnoittautua, pitääköhän vaan ahkerasti harjoitella...Laitoin muuten sen vaunun päällisen hakaneulalla kiinni, kun poika aina potkii sen irti, mutta eiköhän tämä tänään potkinut sen hakaneulankin suoraksi...voimia piisaa! :)

white, meillä pojua kiinnostaa lelut. Nyt on alkanut tarttua kaikkeen. Meillä on esim sellainen viidakko-puuhamatto. Siinä on sellainen kisu, johon laittaa itse musiikkia. Roikkuvat lelut on suosikkeja ja sitten se äitiyspakkauksen helistin.

Päivisin puuhaillaan pojun kanssa hänen ehdoilla. Harvoin viihtyy yksin lelujen kanssa, joten paljon tulee leikittyä yhdessä. Nyt on kuunneltu ja leikitty sitä Vauvan vaaka-cd:tä. Syödään ja sylkytellään. Käydään vaunulenkillä. Laulan pojulle.

Meidän päivä alkaa tuossa 07-08 kun molemmat lapset herää. Päiväunille neiti menee tuossa 11-12 aikaan, joskus ottaa kauneus unet ennen päiväunia.
Illan suussa ( kuten juuri nytkin ) ottaa kauneustirsat ja yöunille mennään tuossa 20-21. Annan maidon, röyhtäytän ja laitan sänkyynsä. Tutti suuhun ja unirätti olalle. Nukahtaa yleensä alle vartissa itsekseen.

Hereillä olo ajat käytetään sitten "leikkimiseen" yms. Kauppaan/kylään menot ajoitan niin että neiti nukkuisi automatkalla ...sitä huutoa ei kuuntele kukaan jos neiti on hereillä autossa pitemmän aikaa :D

D-vitamiinit oli jonkin aikaa poissa ja nyt taas käytössä.

Heippa kaikille! Oon jo pidemmän aikaa aktiivisesti seuraillut tätä ketjua, ja aattelin, että pitäähän munkin osallistua, etten vaan täällä taustalla lymyile ;)

Meille syntyi esikoispoika 25.02. Mitat hällä oli 3620g ja 52cm. Poitsu on kasvanut rintamaidolla aikast rivakasti, 2kk neuvolassa painoa oli 6850g ja pituutta 63cm. Jännä kuulla nykyiset mitat parin viikon päästä neuvolassa. Tuntuu, että pituutta on ainakin tullut, kun jotkut 68 senttiset bodyt tuntuu jo lyhyiltä.

Poika on ollut suhteellisen helppo ja tyytyväinen tapaus. Ainut asia missä aina välillä äitskältä vaaditaan kärsivällisyyttä, on päikkärien nukkuminen. Meillä on jo puolitoista kuukautta ollut sellaista, että pidempään kuin 30min nukuttais vaan liikkuvissa vaunuissa. Eli tasan 30min nukkuu paikallaan olevissa vaunuissa, ja sen jälkeen saa käydä heiluttelemassa vaunuja 1-30min välein. Tuntuu, että se uni on hirveän kevyttä päivisin. Heti kun kuuluu pienikin inahdus, niin tietää, että nyt siellä aletaan kohta itkeä. Saapa nähdä kauanko tätä vielä jatkuu...
Jonkinlainen rytmi meillä on jo päiviin muodostunut. Meillä herätään klo 8-9. Ekat puolen tunnin unet otetaan noin klo 11. Sitten noin klo 14 alkaen nukutaan vaunuissa mun vahvalla avituksella, 2-3h. Sitten iltasella otetaan vielä 30min-tunnin unet, usein vaunuissa. Ja unille mennään noin klo 21. Yöt menee 1-2 syötöllä.

Hereillä ollessa poika on tosi hymyileväinen ja ääneenkin nauretaan jo äidin hassuille ilmeille ja joillekin leluille. Sitä naurua on kyllä niin ihana kuunnella!! Lelukaaren alla jaksaa jonkin aikaa huitoa leluja ja lattialla ollessaan kovasti jo yrittää kääntyä selältä mahalleen. Kyljelleen pääsee jo, mutta ei ihan vielä vatsalleen. Kaikkein hauskin aktiviteetti tällä hetkellä on istua mun sylissä kun soitan pianoa ja laulan. Poitsu potkii innoissaan pianon reunaa ja pitää sellasta hassua hööö, hööö ääntä, ihan kuin laulais mukana :D Hoitopöydän yläpuolella oleva mobile naurattaa ja jutteluttaa hirveästi.

Piude ja poitsu 3kk 1vko

voi ei..nyt se sitten tapahtui, maitoa ei enää tuukkaan! Olen ihmetellyt viikon verran, että miksi poika on niin rimpuilevainen syödessään, ja itselläkin rinnat ovat tuntuneet tyhjiltä. Poika tankkaa yleensä illalla paljon, mutta äskenkin syöminen oli yhtä rimpuilua, kunnes tuli ihan ennenkuulumaton itkukohtaus.. Kun en enää muuta keksinyt, niin kaivoin kaapista purkillisen NANnia, jo jätkähän vetäs purkillisen yhdessä hujauksessa. Sen jälkeen nukahti tyytyväisenä. Voikohan viimeaikaiset 6-7 kerran yölliset syönnit kertoa myös siitä, että maitoa ei tosiaan enää tuukkaan niinkuin ennen. Nytköhän sitä mekin siirrytään pulloruokintaan? Mitä mieltä olette, jos poika ei ole tyytyväinen rintamaidon jälkeen, antaisinko korvikemaitoa vai kiinteitä? Miten teillä neuvolantäti on ohjeistanut?

Nyt ihanan rauhallista, poika nukkuu tyytyväisen näköisenä sängyssään. Nukkuva lapsi on muuten ihana näky, sitä voisi katsella vaikka miten pitkään :)

Mulle ohjeistettiin, että kannattaa antaa kiinteitä. Meidän tyttö oli sillon 2,5 kk ikänen kun alotin kiinteät. Tosin mulla tulee vielä maitoa niiden lisäks, mutta se ei ihan riitä kun tyttö on nälkäinen varsinkin aamuyöstä. Alotin porkkanalla ja siitä tyttö tykkää kovasti. Maissi ei sulanut mahassa millään ja tuli kovasti huutoa ja peruna taas ei mee alas kun maistuu niin pahalta. Sitten kokeilin Bataattia ja siitä tyttö tykkää kans kovasti kun se maistuu aika lailla samalta kun porkkana. Ja se taitaa olla vähän täyttävämpää. Silti meillä herätään yöllä tunnin välein syömään, vaikka tyttö saa illalla ennen nukkumaanmenoa bataattia.

Päiväunia meillä nukutaan aika hyvin enimmäkseen. Välillä saattaa olla muutama päivä, ettei uni maistu mutta pääsääntöisesti kyllä 2,5-3 h unet kahesti päivässä. Yöt sitten taas menee vähän huonommin. Nukkumaan tyttö menee 7-8 välillä illalla, mutta heräilee tunnin välein, jolloinka riittää tutin laittaminen suuhun ja silittäminen hetken aikaa. 1 sitten tyttö syö ensimmäisen kerran ja siitä tunnin välein aamukuuteen asti. Joskus saattaa mennä 2 h välein syömisellä. Ylös noustaan yleensä sitten viimeistään 8.

Atooppisen ihottuman takia meidän tyttö on aika vaativainen. Nykyään sitä itkettää herkästi vaipan vaihto kun yleensä rasvataan samalla jos ei koko kroppaa niin ainakin jalkoja. Aiemmin se viihty sitterissä hyvin sen aikaa kun itse söi aamupalaa ja ruokaa. Nykyään se alkaa vain itkemään kun ei saakaan ruokaa ite (ei ehkä pitäis pitää sitä sitteriä pöydällä kun syö) Lelut ei tällä hetkellä kiinnosta kovinkaan paljon, mutta tv:tä katsellaan yhdessä äitin kans mielellään. Ihan kun sillä olis joku läheisyydenkaipuukausi meneillään kun heti alkaa itku kun laskee sen selälleen sohvalle tai sängylle, vaikka ite olis siinä vieressä koko ajan. Meillä ei vielä käännytä mahalleen, mutta sohvalla mahallaan ollessa se on muutaman kerran kääntynyt selälleen. Tyttö vaan ei oikein viihdy mahallaan. Mielipuuhaa sillä tällä hetkellä taitaa olla nyrkkien armoton imeskely :)

Niistä D-vitamiinitipoista mulle sanottiin sillon kun alotin ja luulin itkuilun johtuvan siitä, että usein luullaan mahanpurujen johtuvan d-vitamiinitipoista. Neuvolatäti sanoi, että joku äiti oli lopettanut tipat niin vauva oli silti itkenyt yhtä lailla. Siks jatkoin vain sitkeästi ja luotin siihen että kyllä se niihin tottuu ja niin tottukin. Ja meidän neitillä ei tainnu johtua edes niistä. Oli vain muuten vain mahanpuruja...

white, minulla maidon tulo alkoi hiipua tuossa maaliskuun alussa. Samoihin aikoihin poju alkoi sitten "sylkemään" äidinmaitoa suustansa. Ei suostunut syömään tissistä eikä pullosta. :xmas: Korvikemaitoa kyllä huoli silloin pullosta! Valtteri oli silloin reilut 2 kk. Neuvolassa suositeltiin silloin korvikkeen antamista. Minulta tihkuu edelleen maitoa, mutta poju ei sitä huoli ja en ole enää kyllä tarjonnutkaan!

Ohhoh, onpa teillä selkeitä päivärytmejä... Meillä ei sitten niin minkäänlaista selkeyttä, joka päivä tuntuu olevan niin paljon ohjelmaa että en vaan saa rytmitystä tehtyä. Jokseenkin huono omatunto kun en saa asiaa korjattua. Syynä siis mun opiskelut ja muut "pakottavat" menot kuten ihmisten tapaamisia yms. Aion pitää koulusta lomaa heinäkuun niin toivottavasti rytmin saisi silloin muodostettua.

Meidän poika kun ei nuku kotona sisällä ollessa päikkäreitä, vetää nokoset vaunuissa matkalla aina ties minne ja niiden kesto on ehkä n. 30 min. Muuten saattaa sitten torkkua max 10 min. Välillä on käynyt kyllä niin että päivällä imettäessä oonkin itse nukahtanut ja poika samalla mutta noi omat päikkärit on myös melko harvinaisia.

White meillä heräillään myös öisin erittäin monta kertaa. Ehkäpä 4 syöttöä vähintään. Oon epäillyt että maito olisi hiipumassa ja siksi herää niin usein syömään. Odotan neuvolasta lupaa aloittaa vellit ja muut niin ehkä helpottaa sitten.

Lämmitättekö korvikemaidon? Hoitajia ja vauvan isää olen ohjeistanut lämmittämään maidon, mutta olen nähnyt tapauksen kun se vaan hujautetaan tölkistä tuttipulloon ja vauvalle. Samoin pullon desinfiointi keittämällä, siis eikös niin pidä tehdä vielä jonkin aikaa? Kyselee hysteerinen äiti, joka siis vielä jokin aika sitten silitti vauvan alushousutkin... :ashamed:

Onkos kukaan miettinyt vielä erilaisia päiväkoteja tms? Niitä kun tuntuu olevan ties minkä sorttista erikoishoitopaikkoja ja kunnallisia ja yksityisiä ja tietty oman alueen paikat on täynnä jne. en itse tiedä yhtään milloin palaisin takaisin töihin, mutta päivähoitopaikkaan kannattaa kuulemma ilmoittaa / hakea jo 5 kk ennen...

Jadel Olen totuttanut huoneenlämpöiseen maitoon ja annan sitä silloin tällöin, koska joskus on tilanteita ettei ole mahdollisuutta lämmittää. Meille maistuu huoneenlämpöisenäkin. Yöllä en nouse lämmittämään myöskään vaan yöpöydältä löytyy nan-purkki,sakset ja tuttipullo. Siitä saa tarvittaessa jos toinen herää yöllä. Eikä mun tarvitse juosta alakertaan lämmittämään :whistle: :saint:

Esikoisen kanssa olin ehdoton, vein hänet hoitoon vuoden ikäisenä ja halusin ehdottomasti pph. Mielestäni hän oli liian pieni "suureen" päiväkotiin. Nyt sitten ensi vuonna onkin uusi murhe...esikoinen on neljä, neiti yksi. Esikoiselle pph ei kykene tarjoamaan tarvittavia virikkeitä/puuhailuita. Enkä siis vähättele pph, ( meillä on mukava pph) mutta yksi ihminen ei voi puuhastella samalla tavalla kuin päiväkodissa voidaan.
Mutta en tahtoisi viedä kahteen eri paikkaankaan lapsia, eli haemme noita päiväkotiin jossa on pienten puoli erikseen.

Mielipiteistä ei voi kuin kinata, ja itselläänkin ne muuttuu :D

piude79, teidän rytmi on melkein prikulleen samanlainen kuin meillä, siis hyvinä päivinä kun rytmi pysyy. Vaunuissa nukkuminenkin on samanlaista, kokoajan pitää olla vahtimassa ja keikuttamassa, joskus saattaa nukkua suht pitkäänkin ilman hyssytystä. Yritän pitää typyn vaunuissa siitä huolimatta että huutelee siellä koska huutaa silmät kiinni ja selvästi yrittää nukkua.

matami-mimmi minä olen pph, ja ymmärrän kyllä täysin miksi et välttämättä halua pph:lle viedä kumpaakin. Oletko ajatellut ryhmistä? vai onko teilläpäin niitä? siellä kuitenkin pienemmät ryhmät ja yksilöllisempää hoitoa ja kummatkin mahtuvat samaan ryhmään, toinen vaihtoehto sitten tietenkin päiväkoti. tänä yönä saatiin "kunnon" unet, 21-07 kahdella syötöllä, plus 2tunnin päikkärit jotka juuri kuulu loppuvan. Noh, ehdinpä siivota ja pyykätä ja tiskata :) meinaa kaikki jäädä tekemättä jos on noita huonoja öitä kovin peräkkäin..

white kysyin kätilökaverilta(pojan kummi) että minkä takia tankkaa koko ajan että onkohan maito vähissä, niin se sanoi että voi myös olla että on kasvupyrähdys meneillään. näköjään mulla ainakin niin kun nyt yö meni aika normaalisti eikä herätty tunnin tai kahden välein syömään. Mutta tarkkaileppa vielä jos jaksat! :hug: mutta voihan toki olla että maito lopussa, mistä sen tietää..

nyt syöttämään nälkäistä pikkumiestä :) kiitos ilon/surun jakamisesta jekovitnenässä-osion suhteen ;)

tervetuloa piude! :wave:

ja päivärytmi. aamupäiväunet, nukahtaa "nätisti" ja nukkuu n. kaks tuntia. loppupäivä miten milloinkin, yleensä päiväunille pikku kitinän kanssa. nukkumaan 20-21

Jadel84, kotona lämmitän AINA maidon. Joskus kun ollaan jossain liikenteessä ja lähettyvillä ei ole mikroa, olen antanut suoraan purkista. :attn: Pullojen ja tuttien keittämistä suositellaan 4 kuukauden ikään asti. Keittelin pulloja tuohon 4 kk ikään asti ja nyt sitten vaan tiskaan! B) Oli muuten hankala luopua tuosta tavasta, että keittää kaiken; pullot, tutit ja lusikat!

Kun käytiin pojun kanssa tuolla TAYS:ssa keskoskontrollissa, lääkäri sanoi, että pojulle voisi antaa jo vettä janojuomaksi. Ajattelin itse, että odotan vielä kesään, kun poju on sitten 6 kk. Kai tuo lääkäri vähän vihjaili siihen suuntaan, että pojulla on ihan tarpeeksi painoa, ettei tarvitse aina maitohuikkaa janoonsa! :LOL: :heart:

-mervi-elina ja poju kohta 5 kk

päivähoidon tarpeesta (alan ammattilainen nyt kirjoittaa :) ) eli, olisi todella jos hoidon tarpeesta tietää ajoissa ja siitä ilmoittaa hetimmiten. Samoin toivomukset hoitopaikan suhteen. Myös "epämääräinen" hoidon aloitus (esim. mahdollisesti joulukuussa) on hyvä ilmoittaa jos tietää menevänsä töihin takaisin ja haluaa lapsensa tietyyn paikkaan. Jos paikalla ei suuremmin väliä, ja useampi paikka käy(paikkaahan voi myös vaihtaa, mutta helpompaa tietenkin jos löytyy heti sopiva paikka), niin työn tai opiskelun takia, lapselle täytyy löytyä hoitopaikka vaikka vanhemmat ilmoittaisivat hoidon tarpeesta kaksi viikkoa ennen hoidon tarvetta. Tämä on siis lakisääteistä. Eli kaksikin viikkoa riittää, mutta parempi jos ennemmin tietää.

Nyt tää äiti ei enää jaksais :'(
Kokoajan ahistaa kaikki..päivätkin tuntuu kuluvan vaan siihen,että koittaa saada pikku miestä nukkumaan ja jos nukahtaa niin joutuu päivystämään,kun herra herää 5-15min välein huutamaan ja taas saa hyssytellä. Sitten tuolla esikoisella on tänään viimeinen päiväkotipäivä niin tästä lähin sitten joutuu joka päivä kuuntelee hänenkin kiukkujaan(kun aiemmin oli 2päivää siltä osalta vapaata)..sitä on varmaaan jossain hoidossa ennenku töihin palaa :ashamed: :(
plaah..ja nyt kun pieni mies nukkuu pitäs mennä tekee äkkii ruokaa,ennen ku tuo herää taas huutamaan,vaikka tekis vaan mieli kömpii peiton alle, laittaa korvatulpat korviin ja jäädä sinne!
huh,anteeksi purkaus!

jotain hyvääkin..ostettiin eilen 0,5hehtaaria metsää ja tässä jossain vaiheessa ois tarkotus alkaa taloa rakentamaan :D

Tuttu tunne krisu! Välillä kyllä tekis mieli vaan mennä peiton alle, et äiti nukkuu nyt! Meillä kun on nuo yöunet olleet aika katkonaisia. Meillä tosin on vaan tämä vauva, ettei muita lapsia.

Tänään käytiin vyöhyketerapiassa, jos siitä olisi apua noihin levottomiin öihin. Saa nähdä oliko apua!

No nyt tuo poika on alkanut syödä peukaloa! En tiedä miten estäisi, otan kyllä aina peukalon pois suusta ja tarjoan tuttia tilalle, mutta eihän tuota aina voi vahtia. Eilenkin illalla jäi sänkyynsä tutti suussa puoli unessa ja kun menin hetken päästä katsomaan, nukkui sikeästi peukalo suussa... Ja hereillä ollessa on oikeastaan aika mainio, kun ihan kuin hän tietäisi että peukaloa ei saa syödä ja yrittää tehdä sitä salassa vaikka harson alla =) Ja leveä hymy tulee kun hänet yllättää "itse teossa"... Olisko vaan ohi menevää vai mitä pitäis tehdä?

Pähkämö
:wave: Tervehdys uusille helmikuisille! Ja vanhoille toki myös... ;)

Meillä pikkuäijä taitaa tehdä hampaita. Kovin on tyytymättömän oloinen, jos jää yksin oloaan tunnustelemaan - koko ajan täytyisi viihdyttää, että pysyy hyvällä tuulella. Aikaisemmin on imeskellyt omia sormiansa, nyt jyystää niitä. Samoin vanhempiensa sormet ovat kivaa pureskeltavaa ja miksei myös äitinsä nännit imetettäessä... Auts! Välillä päästää sylissä kimeän karatehuudon ja "hyökkää kimppuun" yrittäen purra mistä sitten ylettääkin. Tuo tapa saa kyllä jäädä viimeistään siinä vaiheessa, kun niitä hampaita viimein on, ettei tarvitse omaa poikaansa karkuun juosta :D

Voimia krisulle ja muillekin valvojille :hug:

krisu, :hug:

Hoitopaikkaa olen jonkinverran ajatellut, vaikka näillä näkymin aloitan työt vasta tammikuussa 2012 tai elokuussa 2012. Mieluiten poju saisi olla 3v, kun menen töihin, mutta tyydyn tuohon 2v. Olisin tyytyväinen, jos saisin pojun päiväkotiin tähän meidän lähelle. On minun ja mieheni työmatkan varrella ja lähellä kotia. Päiväkoti on vieläpä ihan uusi. Toisaalta tähän meidän kodin naapuriin suunnitellaan yksityistä päiväkotia. Aikoinaan, kun kaksoset aloittivat 3-vuotiaina hoidon, oli helpotus, kun pääsivät ensin perhepäivähoitajalle. Meillä poika oli silloin hyvin arka ja olisi kärsinyt isossa ryhmässä. Tytölle olisi ollut yksi ja sama, mikä hoitopaikka olisi ollut. Mutta poika sai rauhassa totutella hoitopaikkaan ja toisiin lapsiin. On näin jälkeenpäin ajateltuna tehnyt hyvää pojan sosiaalisuudelle, kun nykyisin on hyvin supliikki ja omaa kavereita! Kaksoset siirtyivät perhepäivähoitajalta pienryhmikseen ja sitten eskariin. MUTTA voi olla, että tässä meidän kaupungissa ei paljoa enää pysty vaikuttamaan tuohon hoitomuotoon, kun joka päiväkoti tuntuu olevan tupaten täynnä.

Kirjotin piiitkän viestin ja sitten tietenkin koko perhanan sivusto lopetti toimintansa ja kirjotukset katos jonnekin bittiavaruuteen :kieh:

hoitopaikasta Näillä näkymin joudutaan laittaa pikkumies jo lokakuussa hoitoon, kun mun on palattava rahatilanteen takia töihin :ashamed: Mielellään en häntä tarhaan haluaisi, vaan itsekin perhepäivähoidossa olleena, halusin pojan myös sinne! Itse muistan tykänneeni kovasti ja tarhassa kävin vain eskarin. Vielä en ole hoitopaikkoja pahemmin katsellut, tuntuu niin kovin kaukaiselta koko asia, vaikkei sitten kumminkaan olekkaan :/

pullojen yms keittäminen Mä oon ottanu aika lunkin asenteen tän kanssa! Meillä ei todellakaan päivittäin pulloja keitellä vaan n. kerta viikkoon :x Meillä on kokonaiset kaksi pulloa (kun joillain niitä tuntuu olevan kymmenittäin) ja vaikka potsu on kokonaan pulloruokinnalla, niin vuorotellaan noita kahta! Tottakai joka syötön jälkeen huuhtelen pullon ja useesti myös pesen pulloharjalla :)

Käytiin eilen kirppiksellä pojun kanssa ja mukaan lähti mulle kaks paitaa ja vaunuihin sadesuoja! Kaikki yhteensä 6,50? :LOL: Löysin myös lähes käyttämättömät Gracon matkarattaat 40?, mutta en sitten jostain syystä niitä ostanut ja nyt harmittaa :ashamed: Joutunee ehkä huomenna käydä katsomassa vieläkö ne siellä olis ja ostaa pois!

Krisulle ja muille valvojille ihan törkeesti voimia :hug: Mulle itselle uni on ihan äärettömän tärkeetä ja yksikin huonosti nukuttu yö vaikuttaa heti! Toivottavasti tilanne teillä helpottuu pian!

Mini Täälä myös millon etusormi ja millon peukalo suussa :kieh: Välillä olen yrittänyt sormia ottaa pois sieltä suusta, mutta poika kun ei syö tuttia ni hetken päästä ne on jo siellä uudestaan :p Toivottavasti tämäkin on vaan joku ohimenevä vaihe!

Täällä taas kommentoimassa :LOL: mä lopetin pullojen keittämisen noi pari viikkoa sitten eli nyt aina aamusin tiskailen koko läjän pois(meillä pulloja noin 9 kappaletta) =) peukkua täällä imetään kans hurjaa vauhtia ja oon yrittäny katella noihin ikeniin josko sieltä jotain näkyis mut ei kyl viel mitää ja kuolaa tulee kans valtavat määrät varsinkin mahalla ollessa.Poika viihtyy yllättävän pitkää mahallaan ja kova ois jo menohalu lähteä kyntää eteenpäin =) tänää maisteltiin vähän päärynä sosetta ja kun purkki vietiin pois ni sit alko hirveä kiljuminen eli oli sit vissii hyvää....kova on myös höpöttelemään vaan kun täälläkään ei äiti oikeen ymmärrä kaikkia juttuja :eek: meillä yöt menee vielä hyvin ja toivottavasti menee myös jatkossakin.

Täällä taas kommentoimassa :LOL: mä lopetin pullojen keittämisen noi pari viikkoa sitten eli nyt aina aamusin tiskailen koko läjän pois(meillä pulloja noin 9 kappaletta) =) peukkua täällä imetään kans hurjaa vauhtia ja oon yrittäny katella noihin ikeniin josko sieltä jotain näkyis mut ei kyl viel mitää ja kuolaa tulee kans valtavat määrät varsinkin mahalla ollessa.Poika viihtyy yllättävän pitkää mahallaan ja kova ois jo menohalu lähteä kyntää eteenpäin =) tänää maisteltiin vähän päärynä sosetta ja kun purkki vietiin pois ni sit alko hirveä kiljuminen eli oli sit vissii hyvää....kova on myös höpöttelemään vaan kun täälläkään ei äiti oikeen ymmärrä kaikkia juttuja :eek: meillä yöt menee vielä hyvin ja toivottavasti menee myös jatkossakin.

Yhteistyössä