Helmivauvat 2010

täällä on vatsalta selälleen käännytty kun poika oli 2kk, selältä kyljelleen menty 2,5kk asti, mutta selältä mahalleen vain kerran(viettävällä, pehmeällä sohvalla! :) )
meillä poika kans joskus röyhtäisee yöllä, mutta ei joka kerta, silloin laitan sänkyyn, eikä tunnu olevan uniin vaikutusta..

Nyt kysyn vähän tyhmän kysymyksen. kun me asutaan "maalla" ja ollaan menossa/menen Tampereelle useampaan otteeseen kesällä. Miten mun kannattaa siellä "liikkua" vauvan kans? shoppailemaan pääsen kyllä yksinkin mutta jos lähdetään kaupungille vauvan kanssa. Meillä on Brion yhdistelmät, iso auto, kantoliina ja kohta kantoreppu. Ollaan hotellissa ainakin jollakin reissulla yötä(sillon voidaan valita hotelli keskustasta niin ei tarvi bussiin mahtumista miettiä, paitsi että voidaanhan me tulla autolla parkkihalliinkin vaunut kyydissä, ei ongelma) mutta jollakin reissulla ollaan/olen pojan kummeilla.
Mutta siis lähinnä sitä kysyn, että millä liikutte ja missä? kiitoksia.. :whistle:
 
Sanv Me liikumme aika paljon. Minulla on matkarattaat tai vaunut mukana aina. Useimmiten neiti viihtyy siellä vaikka hereillä olisikin. Joskus olen sitten hetkeksi ottanut syliin ja kantanut siinä työntäen toisella kädellä vaunuja. Vaunut on siitä helppo, että niissä voi nukkua vaikka yönkin jos on jossain yökylässä.

Muoks. Ja liikun siis omalla autolla jonne saan pakattua kaiken tarvittavan mukaan. Kesällä minulla on aina jokin viltti tms. mukana jonka voi laittaa ulos maahan varjoon. Siis siellä kyläpaikassa ei shoppailureissulla :LOL:
 
bebo, harmillinen yö teillä. Toivottavasti seuraava yö olisi parempi. Ja usko pois, kyllä teilläkin kohta nukutaan kokonaisia öitä.

Meillä pojulla tulee kuolaa koko ajan ja runsaasti. Olen yrittänyt bongata ikenistä jotakin muutosta, mutta ei siellä mitään näy. Poju taitaa kuolata ihan huvikseen vaan!

Meillä poju ääntelee nauramalla, hihkumalla ja kiljumalla. Sitten hokee jotain tämän tapaisia yrrä, ärrä, orkh... :LOL: Tuo orkh-äännähdys on uusimpia ja se sanotaan korkelta, kovaa ja kurkusta kurlaamalla. :heart:

Nyt täytyis alkaa valmistautuun synntärireissulle. Poju nukahti illalla klo 21 ja heräsi klo 5 syömään ja nukkui klo 8 asti. :attn: Mutta laitoin pojun äsken hetkeksi sänkyyn, ei nukutus mielessä, ja hetken päästä kuului tuttu unituhina. :eek: :heart: No, ei auta... Mennään vauvelin tahtiin, vaikka niin suunnittelin, että syötän soseet vähän aikaisemmin, jne. Kerkeän tässä hyvin meikkaan itseni, jne.

-mervi-elina ja poju 4 ½ kk
 
bebo :hug: Ymmärrän hyvin, miten väsyttäviä nuo huonot yöt ovat, meillä kun ekat 2kk meni todella huonoilla öillä. Toivottavasti teilläkin pian nukutaan hyviä yöunia. Yöunet vaikuttaa omaan jaksamiseen kyllä todella paljon.

sanv mä olen käynyt paljonki kaupoilla ja kaupungissa tytön kanssa. Usein tyttö on vaunuissa, jos tässä lähellä käyn jossakin, mutta isommissa ostoskeskuksissa laitan tytön turvakaukalossa matkarattaisiin, jos siis autolla olen ollut liikenteessä. Kantorepussakin olen tyttöä ostoksilla pitänyt, tosin silloin ei kannata olla vaateostoksilla, kun sovittaminen on aika hankalaa, jos ei ole vaunuja mukana. Parhaiten tyttö viihtyy noissa matkarattaissa, kun näkee ympärilleen paremmin kuin vaunuissa makaamalla. Vaunuissa hereillä ollessa alkaa välillä itkeä kaupoilla, jos ei ole jatkuvasti liikkeessä, sieltä vaunuista kun ei meinaa mitään nähdä makuuasennossa.

Mä en ole yöllä röyhtäyttänyt tyttöä ikinä. :ashamed: Monesti nukahdan ennen kuin tyttö on edes lopettanut syömistä, ja tyttö havahtuu hereillä todella helposti, niin olen antanut nukkua. Mahavaivat on meillä kuitenkin helpottaneet niin paljon, etten usko, että tuosta on ollut kauheasti haittaa.

Tytöllä on tähän asti tullut kakka joka päivä, mutta nyt ei ole tullut kahteen vuorokauteen kakkaa. Tyttö näytti aamun tuskaiselta ja kauheasti yritti kakkaa punnata ulos tuloksetta. Puoli tuntia sitten onneksi nukahti uudelleen päiväunille. Tämä ilman viileneminen vaikuttaa meillä ainakin todella positiivisesti uniin!

Meillä hymyillään paljon ja "jutellaan", mutta naurua tai kiljumista/hihkumista ei ole vielä kuulunut.
 
Tuskin siis meidän huonoihin öihin tuo röyhtäyttämättä jättäminen vaikuttaa. Kiitos tsempistä! :)
Aamupäikkäreitä nukkui tunnin ja sitte taas heräs hirveeseen huutoon. Hetken sai huilata siis, vaikken ihan kunnon uneen ehtinyt vaipuakaan. Uskaltautuiskohan vaunulenkille...pitää varmaan alkaa kantaa kylttiä että "mopot ja moottoripyörät kiertäkää kaukaa" :)
 
Meilläkin on käännytty mahalta selälleen jo 1,5 kuukautta, mutta selältään ei vielä tajua tai osaa kääntyä mahalleen. Nyt reilun viikon on kyllä vängännyt kyljelleen, joten eiköhän se kohta sieltä tule se kääntyminenkin. Ja kaikenlaista hihkumista, kiljumista, röhönaurua yms. poju päästelee kovasti. Välillä itsekin selvästi pysähtyy kuuntelemaan, mitä oikein sai aikaan.

Eilen taisi selvitä rukiin lisäksi toinen pahis. Söin perunaa, minkä jälkeen poju systemaattisesti kieltäytyi rinnasta. Oli ihan inhon ilme kasvoilla, vaikka selvästi nälkä oli ja pullosta kyllä ruoka kelpasi. Aamulla taas pienen suostuttelun jälkeen rupesi rinta kelpaamaan. Alkuviikosta oli sama juttu, mutta en silloin osannut yhdistää sitä perunaan. Nyt kun toisen kerran teki saman perunaruuan jälkeen, niin ei tunnu sattumalta. Täytyy siis jättää kotimaisten viljojen lisäksi myös peruna pois ruokavaliosta. Toivottavasti maitoallergiaa ei altistuksessa ole ja toivottavasti munankin voi jossain vaiheessa ottaa takaisin. Vaikka eipä mulle pahaa tee vähän laihtuakin tässä samalla. Ja mitäpä sitä ei tekisi, että lapsi on oireeton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Meillä hymyillään paljon ja "jutellaan", mutta naurua tai kiljumista/hihkumista ei ole vielä kuulunut.

Ikuisuus
, meilla ihan samalla tavalla kuin teilla. Nauraessa tavallaan kurlaa vahan, mutta mitaan kikatusta ei viela tullut.

Lopetettiin cuplaton n. viikko sitten eika mitaan oireita huomattu.

Nyt aiomme ensimmaisen kerran maistaa jotakin muuta kuin maitoa. Eli kohta koitamme miten perunasose uppoaa. Videokamera valmiina =)
 
Joo, ei ollu kaupat auki ei... Harmi kun en lukenu viestejänne eilen, ajeltiin nimittäin 40 km kaupunkiin TURHAAN!! :kieh:

No oman kylän puutarhalta saatiin edes taimia jotka sitte vesisateessa istutettiin. Mekin asutaan maalla eikä olla pojan kans kaupungilla käyty, no tänään oli eka kerta. Yhdistelmien kans mentiin, on ne hieman hankalat, tai ainakin isot peräkontissa. Nyt metsästänkin matkarattaita. Niihin pitäis vaan ostaa kai pehmeä kantokoppa, kun yhdistelmissa on kova, ja se ei taida taipua rattaisiin jos ei niitä saa täysin makuuasentoon. Pitäiskö niiden rattaiden olla sellaiset et ne menee täysin makuuasentoon???

bebo :hug:

Joo niin, meillä tuo manduca tais olla turha ostos :ashamed: . Poika ei tykkää siitä yhtään. Ei nyt vielä myydä pois, katsotaan jos myöhemmin kelpaisi.

Mitäs piti vielä.. Löysin viikko sitten kirpparilta kuolalappuja, todella tarpeeseen...

Ei muista muuta. Nyt syömään!
 
Ihana kun tänään on ollut vähän viileämpi ja sateista,heti kulkee henki paremmin kun ei ole siitepölyä joka paikassa =)

tehilla meillä on abc:n matkarattaat (vanhat mutta toimivat pelit ) Ne mee aivan makuuasentoon ja olen niitä käyttänyt jo monesti neidillä. Talvella minulla oli niissä tuo äp:n makuupussi vielä lämpöä tuomassa. Tuultahan ne ei pidä niin hyvin kuin vaunut.
Matkarattaita on moneen lähtöön, kannattaa vähän tutustua niihin ja ostaa sitten sellaiset joilla olisi mahdollisimman pitkä käyttöikä. Toisissa nimittäin ei saa kovin pystyyn selkänojaa, mikä on sitten tulevaisuudessa tarpeellinen "toiminto".

Tule sarina kertomaan mitä mieltä siellä oltiin potusta? =)
 
:attn: Minä röyhtäytän pojun aina, yölläkin. Tuo on sellainen, ettei sitä edelleenkään voi laskea selälleen sänkyyn, jos ei ole röyhtäissyt.

Huomenna mennään pojun kanssa TAYS:aan keskoskontrolliin. Saa nyt nähdä, mitä siellä sanotaan. Pojulla on ollut syntymästä asti vinkuva hengitys ja haluan saada selvyyden, että onko se keskosille tyypillistä keuhkosairautta, BPD. On sellainen sairaus, joka paranee vuoden ikään mennessä. Ei poju kärsi tuosta hengityksestä, mutta mukava saada selvyys asiaan.

-mervi-elina ja poju 4 ½ kk
 
huhhahhei mikä yö! poika heräs kahden tunnin välein ja ähisi ja puhisi sängyssä ku vietävä, nyt nukkunut kaks tuntia sikeästi ja minen saa unta.. taitaa olla tää äiti liian hyvään tottunut! ;)
Kiitoksia vastauksista kaupungilla käynnin suhteen!

kahdelta ois 3kk neuvola, tuunpa sitten kirjottelemaan miten poju on kasvanu ja kuinka käy rokotteen kans, nouseeko kuume vai ei..
 
sanv nykyään tuollaiset yöt tuntuu melkein katastrofeilta, kun tyttö on meilläkin totuttanut nykyisin aika hyviin öihin. :) Ja hyvää neuvolakäyntiä teille!

mervi-elina toivottavasti saat selvyyttä asiaan kontrollissa ja muutenkin hyviä uutisia!

Tyttö nukkui viime yönä putkeen 8,5h, söi ja nukkui vielä 2h. Ihana olo, kun nukuin kerrankin itsekin 8h putkeen enkä heräillyt ja odottanut tytön heräämistä.

Mulla on vähän huolta nyt imetyksen suhteen. :ashamed: Alun suihkutisseistä ei ole enää jälkeäkään, ennen maitoa suihkusi ja tursusi joka välissä, nyt maitoa ei näytä imettäessä tulevan yhtään yli, eikä maitoa muutenkaan tunnu tulevan niin kuin ennen. Tyttö saa rinnalla hirveitä raivareita (ehkä siksi, ettei maitoa enää tule kuin paloletkusta? ), ja on syönyt jo varmaan kolmen viikon ajan päivisin melkein tunnin välein... Tuskin tiheän imun kausi kolmea viikko kestää? Tietysti tuossa välissä oli ne helteet, mutta tilanne ollut sitä ennen ja niiden jälkeen ihan samanlainen. Alkaa vähän usko loppua tähän hommaan, että tuleeko sitä maitoa riittävästi. Pumppaamalla tuli ennen ihan hetkessä 120ml yhdestä rinnasta, nyt tekee tiukkaa nyhtää 60ml yhteensä molemmista rinnoista. Tiedän kyllä, ettei pumpatun maidon määrä kerro mitään siitä, kuinka paljon vauva maitoa saa, mutta aikamoinen ero.

Meilläkin iltapäivällä 3kk neuvola, taidan ottaa siellä puheeksi tuon imetysasian. Tyttö saa ainoastaan rotavirusrokotteen, kun sai sen yhdistelmärokotteen jo aiemmin pneumokokkitutkimusrokotteen yhteydessä. Tulen myöhemmin kertomaan kuulumisia. :wave:
 
Terppistä pitkästä aikaan :wave:

käyn kyllä tasasin väliajoin lukemassa teiän juttujs,mutta mukamas niin kiireinen ettei itse ehi kirjoittaa.

Meillä on vasta ensi viikolla 3kk neuvola,saas nähä pojan mitat sitten,paljon on ainakin kasvanut ja on jo ihan kunnon jössikkä.

yöllä meillä syödään edelleen 2-4 krt useammin kyllä tuo 2 krt,muutama yö sitten oli semmonen että taisi 6 krt herätä,taisi olla tietysti kuumudella asiaan osansa (vai miten se sanotaa :LOL: ) poika on nukahtanut parisen viikkoa omaan sänkyyn eli illalla tai päivällä kun vie sänkyyn niin nukahtaa sinne ittekseen kun ennen aina nukahti syliin ja sitten heräsi melko pian sängyssä siihen kun ei enää olekkaan sylissä joten tää on tosi hyvä juttu.

Äsken poika maistoi ensimmäisen kerran hiukka maissivellia,ihan hyvin toi näytti maistuvan.
minkä ikäsenä tarkalleen olette antaneet ekan kerran maistaa soseita ne jotka on jo antaneet?

julkasen täällä nyt ensimmäisen kerran meiän pojan kuvan,aikaisemmin kyllä yritin laittaa kerhon puolelle mutta ei onnistunut joten laitan sitten tähän



On muuten mukavaa kun tänään vähän viileämpi päivä,mutta nyt viihdyttämään poikaa kun alkaa jo näköjään sitä kyllästyttämään olee puuhamatolla.
 
ikuisuus usko vaan että sitä maitoa riittää, kun kerran tyttö on tyytyväinen. Kysyntä ja tarjonta vaan taitaa alkaa kohdata, niin että maitoa ei enää suihkuakaan. Ja tietysti vauvan imu on vahvistunut ja mahaankin mahtuu jo paljon enemmän kuin ennen. Mulla kanssa tuntuu tissit välillä ihan tyhjiltä, mutta niinpä vaan heruminen alkaa kun vauva tulee rinnalle ja saa sitten vatsansa täyteen.

Meillä on ollut ihan kummallinen yö ja aamupäivä. Poika heräili yöllä normaaliin tyyliin 1-2 h välein, mutta eipä halunnutkaan tissiä ollenkaan joka kerta, kitisi vaan. En edes tiedä kuinka monta kertaa oikeesti söi, kun muutaman kerran nukahti uudelleen kun nosti syliin, käänsi kylkeä tai antoi tutin. Nukkui melkein koko yön mun vieressä, kun mies oli sohvalla, eikä nyt ollut enää edes kuumaa. Vähän näyttää olevan nenä tukossa, sellaisia kuivia kökköjä, mutta muuten vaikuttaa terveeltä. Ja nyt näköjään nukahti jo toisille päikkäreille tänään, vaikka ysiltä vasta noustiin... Taidetaan olla tää päivä ihan vaan kotona ja sisällä ja toivoa että ensi yö olisi taas normaali.
 
Jontsulii, ihana supermies teilla =) Meilla tytto nyt reilut 3 kk ja eilen annoin ensimmaisen kerran sosetta. Perunamaitososeella aloitimme. Upposi kylla ihan hyvin. Odottelin josko ois tullut vaikka mita ilmeita ja soseet lentaneet suusta, mutta ei. Kiltisti soi. Joskin luulen ettei pahemmin edes huomannut sosetta syovansa, koska katseli vaan videokameraa kiinnosuneena. Mies naet kuvasi samalla. Tanaan syotiin ilman filmiryhmaa ja ei ihan niin hyvin mennyt, mutta suht kuitenkin. Ihan teelusikallisella, parilla, aloitimme. Annatteko te soseita kuinka usein paivassa? Ajattelin, etta jos nain paivalla lounaalla ja sitten illemmalla paivallisen aikoihin antaisin. 5-7 paivaa ajateltiin menna tuolla perunalla ja sitten vaikka porkkanaa. Milla te muut olette aloittaneet ja miten on mennyt?

Eilan haimme tytolle ihanat uikkarit. Niin sopot :heart: Nyt vaan olisi missio loytaa aidille tarpeeksi isot uikkarit :ashamed: Ei kylla yhtaan kiinnostaisi moiseen urakkaan alkaa...

Toivottavasti mervi-elina sait selvyyden pojan rahisevaan hengitykseen.

Tehilla, itsekin olisin ostanut manducan, mutta onneksi sain tadilta baby bjornin, jonka oli ostanut kirpparilta kympilla. Ajattelin, etta koitetaan silla ja jos tykkaa olla kyydissa niin sitten manduca. Eika tytto tykkaa ollenkaan. Mutta saattaahan tuo viela muuttua. Itse ainakin yritan viela uudestaan, kun tulee sopivat ilmat.

Sanvlle tsemppia neuvolaan! Onhan sulla suppoja kotona? Meilla ainakin auttoivat hyvin.

 
:wave: Käytiin tänään pojun kanssa siellä TAYS:ssa keskoskontrollissa. Ensin tärkeimmät eli mitat: paino 8100 g ja pituus 59,5 cm. Pojulla on siis hyvin painoa, mutta pituutta uupuu. Fysioterapeutin mukaan kaikki pojun liikkeet vastaavat 3 kuukauden ikäisen liikkeitä (pojuhan on lasketunajan mukaan 3 kk). Kädet liikkuvat oikeita ratoja, jne. Kääntymisellä ei ole vielä kiire ja harva 3 kk iässä kääntyy tai menee edes kyljelleen. 4 ½ kuukauden iässä (laskettusta-ajasta katsottuna) eli 6 ½ kk pojun oikeassa iässä, voidaan olettaa, että kääntyminen onnistuu. Nyt sitten odotellaan, että pojun jalat löytävät ensin vatsan päälle ja siitä sitten alkaa kääntyä selältä vatsalle. Entistä enemmän pitää nyt vaan pitää pojua vatsallaan, vaikka tuo inhoaa vatsalla oloa yli kaiken. Keuhkojen vinkumiseen ja hiukan työlääseen hengitykseen saatiin kokeiluun ventolinea. Kokeillaan ensin pari viikkoa ja katsotaan sitten tilannetta uudestaan. Keuhkoista otettiin röntgen kuvat ja kyynärtaipeesta verikoe. Vastauksia odotellaan kotona! Nyt tuo raukka on kaikesta kokemastaan ihan väsynyt ja simahti sänkyynsä.

sarina13 olen antanut soseita 2 kertaa päivässä, klo 12 ja klo 18. Klo 12 saa liha-kasvissosetta + hedelmäsosetta ja klo 18 kasvissosetta + hedelmää. Neuvolasta sain sellaisen ohjeen, että kerralla pitäisi antaa yhteensä 1 dl sosetta eli 2 dl päivässä. Perunalla aloitettiin. Nyt on sitten kokeiltu porkkanaa, maissia, parsakaalia, palsternakkaa, bataattia, luumua, päärynää, vadelmaa, mustikkaa, omenaa, ruusunmarjaa, mangoa, en muista kaikkia hedelmiä), jauhelihaa, kanaa ja kinkkua. Mistään ruuista ei ole tullut mitään iho-oireita. Parsakaali oli aika tuhtia meidän herkkävatsaiselle pojulle. Bataatti ja peruna-palsternakka on suosikkeja.

jontsulii, meillä soseita alettiin maistella, kun poju täytti 4 kk. Tuo oli suositus keskososastolta. Meillä muutenkin nuo ruoka-aineet menee ihan erilailla kun täysiaikaisella. Eli poju saa jo nyt lihasoseita ja esim sellaisia vauvan jugurtteja, joissa ikäsuositus 5 kk tai enemmän. Pojun ruokaohjeet ja aloitusajat on laadittu ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Kalenterista sitten seuraan, että mitä ruoka-aineita aletaan maisteleen milloinkin.

-mervi-elina ja poju 4 ½ kk
 
Moroo!!

3kk neuvolassa käytiin ja mittatuloksina 6180g ja 61cm. Tommonen riuku.. Mutta kuulema ihan käyrillä. Pissasi taas kaikki märäksi.. Saatiin toinen rotarokote ja huomenna sit lääkärineuvola jossa tulee niitä piikkejä. Haettiin jo supot varalle. Mulla on samalla jälkitarkastus. Sanoin ettei tässä mitään ehkäisyä tarvita.. ja neuvolan täti sanoi että antaa mennä vaan kun terve olet! Nyt vaan pitäis harrastaa seksiä, muttei kyllä edelleenkään kiinnosta :/ , raskaaksitulo helpotuis huomattavasti jos harrastais...

Niin, tuosta maidon riittämisestä, kun tuntuu että rinnat tyhjät lonttanat, mut ilmeisesti riittää kuitenkin. Toivon hartaasti että riittäis kiinteisiin ruokiin saakka jotenkin.

Nyt sitten ulos vesisateeseen lompsimaan!
 
tehilla, minä taas olen tänään kuullut pojusta sanat: pulska, valtavasti kasvanut, painoa on hyvin pituuskasvua ja liikkumista ajatellen... En olisi koskaan uskonut kuulevani, että minulla on pulska poika, kun kaksi aikaisempaa ovat olleet ns riukuja. :LOL:
 
moi!

täällä uusi helmikuisen pojan äiti! Olen lueskellut palstaa nyt muutaman viikon ajan, vasta nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan keskusteluun. Ompas kiva seurailla muiden samanikäisten vauvojen kehitystä! Meidän pikku prinssi syntyi 22.2. ja tänään ikää on 3 kk ja 1 viikko. Ensimmäinen piikkirokotus on nyt takana, ja meni oikein hyvin: poika naureskeli hyväntuulisesti heti rokotteenannon jälkeen. Tosin seuraavana yönä oli hiukan lämpöä..

ikuisuus: mulla on samanlainen tilanne tuon tissiruokailun suhteen kun sullakin. Alkuun maitoa tuli oikein suihkuamalla, mutta pari viime viikkoa on tuntunut siltä, että tissit on ihan tyhjät ja suihkarit harvinaisia :) mutta eiköhän sieltä maitoa tule kun poika on tyytyväinen

Muuten, ootteko koskaan syöttäny vauvaa ns. "varmuuden vuoksi" esim. ennen pitkää kauppareissua? Kun itse olen pari kertaa syöttänyt pojan ilman, että olisi itkenyt nälkäänsä ja edellisestä ruokailusta on mennyt vaan noin tunti, kun olemme lähteneet ostoksille.. Tämä siis sen takia, ettei poika sitten hermostuis kesken ruokaostosten. Poika vaan näytti niin hämmentyneeltä viime kerralla kun annoin tissiä, vaikkei ollut yhtään nälkäinen.. mutta reippaasti söi ja kaikki pysyi sisällä :)

Meillä nuo yöt ovat alkaneet olla aikamoista ruokailua. Poika kyllä nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä klo 21-22 ja herää sitten aikalailla 7 aikaan, mutta parhaimmillaan välissä saattaa olla viisikin ruokailukertaa! Ja itsellä olo on aamulla kuin hakatulla ;) Päiväunetkaan eivät mitään superpitkiä ole: neljät tunnin päiväunet ovat tyypillisiä. Tosin kävelylenkkien aikana nukkuu hyvin.

Nyt vauvaa hellimään... :)
 
white tervetuloa! Mä ainakin harrastan tuota "etukäteen syöttämistä". Kun se nälkä tulee aina varoittamatta ja kovana, niin voi olla että se iskee 10 min lähdön jälkeen... Yleensä on kelvannut kyllä.
 
white tervetuloa :wave:

soseista Täällä on nyt syöty jo muutama viikko soseita ja poika tulee 29.5 4kk. Alotin suoraan peruna-porkkanalla, kun toi peruna pelkästään ei uponnut ollenkaan :x Peruna-porkkana on pojun mielestä ihan loistokamaa ja syö sitä ihan suurella intohimolla :D Viikko sitten otettiin lisäksi hedelmäsose, mango, joka sekin uppoaa kohtalaisen hyvin! Saa siis aamupäivällä ennen ensimmäisiä päikkäreitä (tai päikkäreiden jälkeen) tota kasvis-sosetta ja illalla ennen nukkumaan menoa hedelmäsosetta. Tällä hetkellä kasvis-sosetta menee joku vajaa ½purkkia ja hedelmä-sosetta vähän vähemmän! Huomenna ajattelin ottaa kokeiluun jonkun uuden kasvismaun :p Soseiden päälle tuo vetää vielä n. 120ml maitoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Yöuniin ei ole soseet vaikuttanut vaan edelleen herää sen 2krt yössä syömään.

Me oltiin taas viikonloppu mökillä ja kivat ilmat saatiin taas :heart: Lämmintä riitti, mutta hyttyset kiusas kyllä ihan riittämiin! Tais olla pojalle aikas rankka reissu kun nukkui viime yönä melkein 14 tunnin yöunet |O Meni nukkumaan eilen klo 20, heräs syömään 04 ja 06 ja nukuttiin 9.45 asti :heart: Ihanaa oli kerrankin saada nukkua vähän pitempään, mä kun en ole yhtään aamuvirkku :p

Tää päivä otetaan ihan rennosti vaan kotosalla, saa poikakin välillä hengähtää :)
 
No nyt on meilläkin verkottomia Pampers Active Fittejä... Aivan surkeita, ei ime yhtään kakkaa. Onko jollain tallessa se lappu, joka tällaisessa testipaketissa oli? Siinä oli osoite, missä voi antaa palautetta ja mä heitin sen lapun jo roskiin.
 
white tervetuloa mukaan! Mä harrastan myös tuota varuilta syöttämistä aina ennen kuin kotoa minnekään lähdetään. Nälkä kun voi tulla ihan hetkessä ja siitä kyllä kerrotaan kovaan ääneen.

Käytiin äsken 3kk neuvolassa. Pituus 58,1cm (2kk neuvolassa 55cm) ja paino 5405g (5025g). Pituus oli hyvin lisääntynyt, mutta paino ei enää seuraa pituutta vaan oli pudonnut kahden käyrän verran alaspäin. Terveydenhoitaja sanoi, että voisi kokeilla antaa maissivelliä tytölle. Saatiin neuvolan siunaus aloittaa soseiden maistelu noin 4kk iässä. Sain läjän kaikenlaisia ohjeita aiheeseen liittyen, mutta tuli mieleen, että onko teistä kukaan antanut vauvalle banaania? Tyttö sai rotavirusrokotteen ja oli todella vihainen, kun sitä suuhun lykättiin. :D Ei ollut lainkaan mieleistä puuhaa. Muuten oli oikein nätisti käynnin ajan ja esitteli hienosti taitonsa.

Tyttö näyttää protestoivan vaunuissa oloa vastaan nykyisin ilmasta riippumatta. Nytkin lämpömittari näyttää 16 astetta ja vaunuissa olo ei ollut lainkaan tytön mieleen. Sain taas lykkiä vaunuja toisella kädellä ja kantaa tyttöä toisella. On tää vähän mahdotonta, jos ei vaunukyytikään enää kelpaa...
 

Yhteistyössä