Helmivauvat 2009

Juu, Dada kyllä mä tiedän, että se on osa raskaanaolevan naisen kokonaisuutta. Siis hermoileminen ja huolehtiminen siitä, onko kaikki kunnossa. :) Mutta sulla ei ole vielä mitään syytä olla huolissasi. :hug:

Ja p.s. varaudu jo valmiiksi siihen, että alkuraskauteen kuuluu jos jonkinmoista tuntemusta ja kipuakin. Kivut johtuu pitkälle kohdun kasvamisesta ja kohdun kannattimien löystymisestä eikä niistä ole haittaa. Toki, jos tosi kovia kipuja esiintyy, kantsii selvittää, mistä johtuu, mutta ihan normaalistikin kaikenlaista tuntemusta siellä vatsanpohjassa alkaa tuntua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
DADA: ei sitä mahdollista keskenmenoa kannata etukäteen murehtia. Itse sitä pelkäsin ekaa odottaessani enemmän kun mitään ja mitään raskasta en tehnyt ja keskenhän se meni. Nauti nyt vaan kun kaikki on hyvin. Kyllä niitä murheita tähän palloon mahtuu vaikka kuinka. =)
Mulla oli vähän sama juttu. ...mutta silläpä ehkä sitten tähän raskauteen osaankin suhtautua vähän eri tavalla. Kasvattavia ne on huonotkin kokemukset. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
KYRSÄ: jos ei se pahalta tuntunu nii ei kai siinä mitää. aattelen kai vähä nii että on ne naiset ennenki elelly elämäänsä iha tavallisesti.. :whistle:
joo, mut ei kai ne sitä pomppimista oikeen suosittele.... :xmas: Pitäs vaan ottaa ihan iisisti.

Mulla on ollut kaikki raskaudet sellasii, et olen oksentanut rv 6-12, 7-24, 8-25... Ja kahdesta viimeisestä supisstelut alkoi rv 17:lla ja oli ennenaikasen synty,än riski suuri. Kuopuksesta jouduin syömään supistusten estolääkkeitä rv 23-36... Niin siks halua varmasti ottaa iisisti :)

mä näköjään esittelen itseni tälleen osissa :LOL: Mut siis joo, minä täytin juurikin 24v ja mies täyttää piakkoin 26v. esikoinen siis 6v Poika (vielä en nimiä paljasta, ettei kukaan tuttu tunnista), tyttö 4v4kk ja poika 2v4kk. Kotona minä näiden kaikkien vintiöiden kanssa olen ollut koko heidän eliniän ja ei vielä kiire pois kotoo.

tervetuloa uusille...!!!!

dada: mulla kuulu esikoisesta sydänäänet, np-ultran jälkeen, kun eka neuvola oli viikolla 8+, niin ei ees kuunneltu ja seuraava oli vasta np-ultran jälkeen eli rv 12+, mutta ultra mulle tehtiin jo heti 10+ ku oli kysta munasarjoissa, niin se katottiin onko se vielä tuolla..

ja minä itse meinaan seku vaan kysyä eka neuvolassa, voiko se jo kuunnella sydänääniä, vaikka epäilen että ne eivät silloin vielä kuulukaan, mutta onpas sitten ainakin testattu ja kumminkin heti melkein seuraavana päivänä ultra, jossa näkyy toivon mukaan, yksi (tai kaksi) elävää sikiötä..

ja nyt siis mulla tästä ensimmäinen neuvola on 1.7 (!!!! tänään vaihtui, oikeesti piti olla 2.7, mutta ei se mua haittaa) ja silloin viikkoja 8+3, jonka jälkeen 3.7 (rv 8+5) ultra, sen takia kun mulla maha niin paisunu ja muutenkin epäilyttää että millä viikoilla on menossa, niin sellainen tarkastus vaan.. ja sitten heinäkuun lopussa rv 11+ np-ultra, jos sitten tuossa ensi viikon ultrassa ei laskettu aika ja viikot mene mihin sattuu.. toivon mukaan siellä on ees jotain kotona..

ei minunkaan mielestä tätä porukkaa kannata jakaa, jotenkin vaan sekoittaa tunnelmia, ja kumminkin täältä joku (ehkä myös minä) en pääse kirjoittelemaan kesän jälkeen enään näin usein, joten kaventuu joukko varmaan..

nyt kenties sänkyyn... jos sais yksin nukuttua, eilen meni sängyssä 2tuntia pyörien..

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+2

koko ajan tulee uusia plussia :flower: :heart:

Mulla koko paivan tullut sita verta paperiin, ei paljoo, ehka hiukkasen enempi kun 3viikkoo siten,mut mitaan kipuja ei (viela,kopkop) ole. Mut mun hermot alkaa rauhottuun,jospa se siita ja jos ei niin sit sille ei voi mitaan. Eikohan luonto nama hommat osaa.

Joku mainitsi etta tekee mieli kirpeita, mulle on tullu himo sitruunaan :D Ihan pelkastaan sita tykkaan popsia,samalla tavalla kun greippia, syon seka hedelmalihat etta mehun :p makeita ei tee mieli juuri ollenkaan enaa,mika on ihme,oon sokerihiiri...suklaata en esim edes pysty syomaan, mutta kunnon munkkipossua tekee kylla mieli B)

Nyt vetaydyn loppuviikoksi hiljaiseloon, seuraavan kerran paasen koneelle aikasintaan varmaan perjantaina kun selvitaan kokonaan kotiin. Sita ennen odottaa mun isin luona vierailu (kiva menna tan turvotuksen kanssa...) ja sarkanniemen elaintarha ja delfinaario :)

labello rv7+6

ILTAA HELMIKUISET!

Kävin jo kurkkaamassa tänne ja kirjotin, että odotan tämän päivän ultran ennen kuin ilmoittaudun mukaan. Eli ultrassa käyty, raskaus kohdussa ja :heart: näkyi =) Yhtenäkään päivänä en ole vielä tästä raskaudesta nauttinut, vaan pelko selkäytimessä tässä edetään päivä kerrallaan. Meidän edellinen raskaus päättyi 02/08, kun pikkuruisen sydän lakkasi lyömästä rv 15. Nöyrin askelein edetään...

Olen siis > 30 vee, nelosta odotellaan, lapset 00, 01, 05 ja km 02/08. Laskettu aika nyt 10.2.2009. "Kestokrapula" vaivannut n. viikon verran, iltapalelu ja tajuton väsymys jo hiukan hellittäneet (tai sitten sitä ei huomaa väsymystä näin kesälomalla ollessa). Turvottaa ja närästää, mahaa välillä juilii...riittäähän näitä oireita nyt jo :headwall:

Onnittelut teille kaikille helmikuisille :flower: Paljonhan täällä on jo porukkaa, toivotaan kaikille vauvaliimaa matkaan mukaan :heart:

Terveisin
Muumiska ja Näppylä rv 6+5 :wave:

Pidetään sitten vaan porukka kasassa. Tuntuu vaan näin peräpäässä joukkoon liittyneeltä niin valtavalta tää joukkio, et miten voi kaikkia muistaakaan. Mut tosiaan alkuinnostuksen jälkeen varmaan vähän hiljenee ja ajan kanssa tässä tutustuu paremmin väkeen. :heart:

muumiska Ihanat ultrakuulumiset! :heart: Onnea ja toivotaan, että tämä raskaus sujuisi onnellisesti!

Hitto kun ei meinaa millään tulla uni silmään.. :( Samanlaista valvomista yöstä toiseen ja päivällä taasen meinaa nukahtaa seisovilleen. Ootan oikeen, josko tulis tässäkin raskaudessa semmonen kunnon väsy, et vois nukkua 12h putkeen ihan vaivatta. :D Viimeks se tais alkaa rv:lla 7.

Pilkkis ja Myyrä 5+0

Abu
Moi kaikki!

Voisin hypätä kelkkaan jos huolitte? Tietoja: LA 25.2., sairaala on HYS ja esikoinen syntyi 10/07.
En ole ehtinyt kahlata koko ketjua läpi, mutta jos olen jostain ihan pihalla niin kertonette siitä?

Sen verran taustaa että esikoinen on tosiaan vajaa 9kk ja ruvettiin tekemään likalle siskoa tai veljeä. Tyttö antoi odottaa itseään 1,5 vuotta, eli ajateltiin yrittämisessä menevän tälläkin kertaa pidempään. Mutta niinpä sitten kävi että ekasta "oikeasta" yrityskierrosta napsahti viivat testiin :D . Tämä kakkonen on siis tosi iloinen yllätys!

Me kerrottiin isovanhemmille jo juhannuksena ja kaikki olivat innoissaan ja vaikuttivat siltä että osasivat jo uutisia odotellakin! Olo on vielä suht normaali, mitä nyt väsyttää pirusti ja munkin yöt menee pyöriessä |O . Viime yönä tuntui siltä että maha on niin turvoksissa ettei oikein saanut hyvää asentoa missä se saisi levätä.. Onko oikeasti mahdollista että turvotus alkaa jo rv 4+6? On se vaan kumma miten nainen on rakennettu niin että kaikki se kuvotus, närästys, kolotus, kömpelyys, virtsanpidätysvaikeudet ja ennenkaikkea synnytystuskat unohtuu! Vielä lokakuussa vannoin etten tähän rääkkiin uudestaan ryhdy ja tässä sitä ollaan :LOL:

Ekan neuvolan varailen ensi viikolla kun tytöllä on neuvola-aika!

-Abu 4+6

tervetuloa uusille!!!

olen niin kade teille joilla on ollut jo ultra, kun tiedätte varmuudella että siellä ainakin kaikki on tällä hetkellä hyvin *koputtaa puuta ja tarrasukkia kaikille mukaan* kun itsellä pitää vielä reilu viikko odottaa, mutta onneksi en ole vielä ainoa joka ei ole käynyt ultrassa..

meillä siis nukkumaan tyttö eilen 20.30 ja heräskin jo 7.00 tänään.. vähä tuntuu tuskalta, kun ei oo tottunu pitkään aikaan heräämään näin aikasten..

ollaan pyyhitty tytön kanssa kaappeja mitkä tyhjinä ja nyt serkun äiti tuli käymää.. sitten tässä tunteroisen päästä tulee tätä asuntoa joku kattoo ja sen jälkeen lähdetään mun äitin luo.. oli tarkoitus käydä tänää markkinoilla ja tivolissa, mutta kun siellä sataa vettä niin ei kauheena välittämättä kehtaa lähtee käveleen tuonne mutta no, kattoo nyt.. ties vaikka sää alkaa kirkastumaan päivää myöten..

t.pia, tytti 10/06, nökö rv 7+3

Tänään oli eka neuvola mutta eipä siellä oikein mitään tehty vielä, verenpaine oli alhainen joten saan kuulemma hyvällä omalla tunnolla syödä salmiakkia ja lakritsia :p Painoo ei ollu onneks tullu vaikka tuntuu että turvotusta on 10 kiloo :x No lääkäri on sit parin viikon päästä niin jos sieltä olis sit jo jotain kerrottavaa. Kuvotus jatkuu mutta ehkä hiukan parempaan päin menossa B)

BH 8+2

Muakaan ei haittaa, vaikka joukko kasvaa isoksi. Pysytään yhdessä, jookos? Väkisinkin osa jättää kirjoittelut vähemmälle jossain vaiheessa. Pysyypähän ketju eloisana :heart:

Sydänäänistä: Mulla oli esikoisen eka neuvola rv10 ja terkka ei suostunut silloin vielä kuuntelemaan. Muistaakseni rv14 kuunneltiin ekan kerran ja silloin ne kuuluikin. Myöhemminkään, siis edes loppuvaiheessa, äänet ei kuuluneet samantien eli niitä sai aina etsiä.

Labello: Oletko menossa varhaisultraan joskus lähiaikoina? Saisit sieltä mielenrauhan tuon vuodon suhteen :hug:

Onnea Muumiskalle ultrakuulumisista :flower: :heart:

Abu: Meilläkin tuli tämä kakkonen heti ekasta yrityskierrosta, kun taas esikoista odoteltiin melkein vuosi. Jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroksi tulee n. 1v3kk.

(.) Noniin, eilen alkoi kauan kaivatut oireet. Piti kiukutella oikein olan takaa miehelle väsymyksen takia. Eli väsymys, mielialanmuutokset ja sitten turposi se mahakin iltaa kohti :LOL:

Mimona ja Murunen 7+4

sleeping
Jana85 En voinut olla huomaamatta yhtäläisyyksiä. Asun myös Leppävaarassa ja mulla on myös synnärinä naistenklinikka. :wave:

Mulla ei ole vieläkään mitään oireita. Ei sitten mitään. Yritin tänään soittaa omalle lääkärille tai edes hoitajalle, mutta kukaan ei vastaa. :/ Jos ei iltapäivälläkään onnistu, niin sitten soitan neuvolaan.

sleeping
Piti vielä kysyä, että missä ois sellainen laskuri, jossa saisi tietää millä viikolla menen, siis tarkkaan. Omien laskujeni mukaan mulla on kasassa 4+6, mutta missä voisin sen takistaa? Tuossa kaksplussan laskurissa sanotaan vaan, että on meneillään 4.raskausviikko, mutta ei sen tarkempia tietoja saanut.

Hei,
tulin varovasti kurkkimaan tuolta alkuraskauden hermoilija-pinosta. Jospa kohta rohkenisin tännekin liittyä...

sleeping: tässä on linkki raskauskiekkoon, joka näyttää raskausviikot:
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

Sleeping: Kokeilepa tätä OYS:n raskauskiekkoa, siitä pystyy katsomaan esim. millä viikolla olet syyskuuhn puolessa välissä. Meidän neuvolassa noudatetaan jotain eri kiekkoa, koska esikoisen la heitti päivällä, mutta ainakin suurinpiirtein...

www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Meinasitko muuten oireettomuuden takia soittaa neuvolaan vai jonkun muun asian?

Pakko oli viela pikasesti tulla hermoja lepuuttaan palstalle, on pakkauspuuhat nyt tehty ja nyt vaan odotellaan lahtoa lentokentalle. huhhui nyt alka ajannittaan :D jospa tuo uhmis jaksais istua,ei lento onneks kesta kun n.2 ja puol tuntia. Varmaan eniten jannittaa sinne kentalle meno kun kahestaan lahetaan taksilla seikkailemaan, iso matkalaukku ja rattaat ei oo kovin hyva yhdistelma :s Rattaa menee siksakkia kun joutuu tyontaan yhella kadella, voi kun ois kunnon yhdistelmat mukana

mimona en ole menossa varhaisultraan, turhan paljon maksaa ja jotenkin vaan en koe sita tarpeellisena, ehka se tahan miettimiseen auttaisi,mut ei siita sit mulle muuta hyotya oliskaan. Vuotokin taas lopahti tana aamuna.,toivottavasti pysyy poissa! Kumma juttu. Voiskohan stressilla olla jotain tekemista sen kanssa...

Joo mutta. Palaan loppuviikosta.

labello rv8+0

Hellurei ja onnea + tervetuloa uusille :flower:

Täällä mennään samaan tahtiin, titsit kipeenä, väsymys ja ruokahalu yhä korkealla. Toisaalta välillä tulee myös ällötys-kohtauksia, muttei sen vakavampaa. Tykkimäen vempaimessa tuli eilen niin paha olo ja kylmänhiki että siihen loppui meikäläisen kieppuminen laitteissa.
Siskon lapset ollu mulla jussista saakka joten kiirua pukkaa näin lomalaisella..

haavemamma73 RV 7+5

vähä aikaa omaa rauhaa..

asuntoa käytiin kattoo ja sitten häippästiin tytön kaa äiskän luo.. äiti lähti tytön kaa käveleen kaupunkiin markkinoille, ja mä tulin vähäksi aikaa (n.20minsaa ehin olla kotona) kotiin, ja lähden sitten autolla sinne.. olipas meidän neiti vaan väsy, yleensä nukkuu päikkärit siinä 14-16 välillä jonku vajaa tunnin, mutta nyt jo oli niin väsy, no toivon mukaan vähä aikaa nukkuu, että sitten illalla valvoo pikkuisen pitempään, että nukkuu aamullakin vähä pitempään..

t.pia

Yhteistyössä