Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

Kettu Kaljalle vaan siitä tuulettumaan!!! Eihän se mies koskaan opi, jollei se opettele. Kyllä tuulettuminen on minusta yks tän lapsenhoidon perusasioita. Sitten jaksaa taas. Go kettu!!

...Siis en nyt tarkoita että se tarkottaisi aina juuri kaljalle menoa, mutta mitä nyt milloinkin -> pois kotinurkista.
 
Tuiskuselle ja Axulle onnitttelut hoitopaikasta! Kiva kun asiat järjestyy =)

Itsekin tässä yritän kovasti olla murehtimatta ennakkoon hoitoonviemisiä. Tiistaille sovin käynnin tuon hoitajan luona, hoitosopimus varmaan tehdään ellei hoitaja syystä tai toisesta peru :/ Mutta sitte tuleekin paniikki, et mitäs sitten! Viime yönä mietiskelin noita viemisiä ja hakemisia kuitenkin vähän ja mieskin ilmeisesti, kun tuli viesti että jos otetaan toinen auto käyttöön hänen vanhemmiltaan (siellä autoja on joka perheenjäsenelle ja pari ylimääräistäkin :whistle: , ekologista kyllä :LOL: ) Ehkä me koitetaan pärjätä yhdellä autolla ja julkisilla, tai siis minä kuljen bussilla, eihän avokki nyt voi bussilla mennä :headwall:
Niin ja almaa meillä on tuo päivähoitopaikka yksityiseltä perhepäivähoitajalta, menee siis yksityisen hoitotuen kautta meillä nää maksusysteemit. En tiiä tarkoititko tätä, ei nyt kuitenkaan itse etsitty hoitajaa ja palkattu itse varsinaisesti vaikka nyt ei kunnalliselle puolelle menekään tyttö hoitoon. Niin ja siksi menee yksityiselle, kun ei kunnallisella ole paikkoja vapaana.

Täällä laihis alkaa tuottaa tulosta, -1,4kg :D No pieni alku tämäkin. Mutta vissiin kuitenkin sen takia hidasta että syön vähän liian vähän, kun meinaa heikotus iskee näin iltapäivällä, vaikka välipalaa ottaa :/ Pitäis ilmeisesti energiansaantia lisätä, kun kuitenkin kulutan myös kun lenkkeillään päivittäin.

Mikähän tuossa tietokoneen keskusyksikössä oikein vetää puoleensa!? Osaa nimittäin aukoa noi cd-asemat ja virrat katkaisee tuossa touhutessaan |O Joo, haluisin niin sen läppärin.. Ei äippä ehdi koneella istuksia turhan pitkään :LOL:

Niin ja tytön syömisistä taasen. Nyt söi banaaninpaloja yökkäilemättä välipalaksi =) Jospa se tästä.
 
Glow
Mä saan kohta ahdistumisen teidän kuntoilu laihdutus intoilustanne :whistle:
Ette arvaa kuinka tekis mieli heittää kunnon lenkki! Mä kun olen tottunu lähes päivittäin tekee kävelylenkin ja nyt en voi :headwall:
Pelkkä kaupungilla rattaiden työntely eilen sai huimat supparit aikaan ja illalla/yöllä ihan hirmuinen iskiaskipu. Ja sen vuotopelon takiakaan ei sais mitään tehdä... Noooh, enää about 6 viikkoa. Siis oikeesti, noin 6 viikkoo ja meillä on pieni vauva!! mä en voi käsittää. Tää raskaus on menny ihan älyttömän nopeasti. Mulla ei sinällään ole mikään kiire päästä raskausmahasta, siis ei kiire synnyttämään vielä ollenkaan. Ainut vaan että onhan tää jo hemmetin hankalaa pukea Onnia, vaihtaa vaippaa jne...

Mutta niin, musta tuntuu että nyt mä vaan syön ja paisun. :attn:
Tähän mennessä on tullut vaan 5kg, tosi vähän, mutta tuntuu että tällä viimepäivien syömisellä ja viimeaikaisella liikkumattomuudella on kohta parissa viikossa tullu 5kg lisää :whistle: ei onneks oo vaakaa kotona...

Muksun syömisestä, meilläkään ei enää kelpaa lelu tai lusikka. Lentää lattialle samantien. Pitää olla leipää tai jotain pientä mitä itse nappaa ja laittaa suuhun ja mä siihen väliin koetan tunkea lusikan. Joskus saatetaan selviytyy melkeinpä puolet ruoasta ennenkun hän keksii ettei syö jos ei saa jotain itse...
Mä en oikeen tiedä vieläkään että söiskö toi 1 vai 2 lämmintä ruokaa.

Johan tästä joutais nukkumaan.... Ennen kuutta pitäny taas eilen ja tänään nousta :whistle:
 
Kiitos onnitteluista :hug: On kyllä hyvä fiilis :D

Rosinante
, mitäs jos kokeilisit joskus työntää tyhjät vaunut pihalle ja katsoo, et alkaako se naapuri heti elämöimään. Sittenhän sen ainaski tietäis, et tekevätkö tollasta tahalteen |O Ärsyttää kyllä tollanen :|

 
hälöy ja mukavaa viikonvaihdetta jokaiseen kotiin!

tuiskusella ihania uutisia kun hoitopaikkakin natsahti mieluiseen :heart: on vaan niin kiva viedä lapsi hoitoon kun tietää että on hyvä olla.

Mulla ihan pikkanen kiirus, täällä aika siivo, sen siitä saa kun oli antoisa shoppailu käynti kaupungissa kirppareilla ja kaupoissa..Pitkästä aikaa löysin siitejä ja hyviä vaatteita 3-7 vuotiaan kokoisille POJILLE. meillä ei jää vaaatteista mitään jäljelle eikä seuraavalle just pojilla, sen verran kontataan ja liuvutaan polvilla pitkin lattioita..

palataan, siskot :heart:
sini ja neito
 
merkkiä tähän :wave: :wave:

Ensiaskelkengät löytyi eilen kovan metsästyksen jälkeen k-kengästä, nyt reenaillaan niitten käyttöä hetki kerrallaan, kovasti ihmetytti neitiä moiset kengät =)

Palailen paremmalla aikaa taas :wave:
 
Nopeasti muutama rivi tänne. Täällä mummolassa ei ehdi/kehtaa olla kovin kauaa tietokoneella...

Meillä on pojalla muutamat omat kengät, mutta ei oikein tykkää pitää niitä. Tuollaset sandaalit antaa välillä olla jonku aikaa jalassa, jos hommaa muuta. Olis pitäny hoksaa opetella noitten kenkien pitoa aiemmin niin olis ehkä menny helpommin...

:wave:
 
Onnea Tuiskuselle, duunista sekä hoitopaikasta! :flower: Mun mielestä teit täysin oikean ratkaisun ja tottakai mieltä haikeuttaa pojasta erossa olo mutta jää sitä aikaa varmasti yllin kyllin yhdessäoloonkin kuten Almakin kertoi tuolla aiemmin :hug: Mua aina harmittaa kun naiset kantaa työssä olosta niin hirveän huonoa omaatuntoa ja naisia syyllistetäänkin aina että 'mites nyt meinaat yhdistää työn ja perheen', miksei miehiltä kysytä samaa? Onhan ne lapset miehenkin ja yhtä paljon miehet on erossa lapsista kun ovat töissä, murrrr :kieh: Joten hyvä Tuiskunen että tartuit tilaisuuteen koska ikävää olis miettiä sitten jälkikäteen että olis pitänyt sittenkin... Koittaa voi aina ja jos ei tunnu omalta tai verottaa liikaa niin sitten teet uusia ratkaisuja. Mä ainakin esimiehenä toimiessani aina psyykkasin omaa porukkaa eteenpäin sekä annoin mahdollisuuksia erilaisiin projekteihin, pysyy työvirekin parempana sekä yhteishenki.

Iitukka :hug: Hui kauheaa!! Toivottavasti nyt jo on mieli parempi :)

Lentis, tosi hyvä että sanoit suorat sanat ja sille mammalle on varmaan ollut pahin piikki se tukkakommentti ja nyt miettii kuumeisesti uutta hiusmallia :LOL:

Seranzu, jaksamisia isäsi kanssa :hug: Ei ole varmasti helppo tilanne vaikka onneks ihmismieli on sopeutuvainen tilanteisiin.

Haavemammalla oli kaikki ihanasti masussa uuden vauvan kanssa, hyvä hyvä :hug:

KÖ ja muut jotka hoitoon laiton kanssa painivat :hug: Alku on kriisiä ristiriitaisten ajatusten kanssa varmasti ja tulee syksyllä olemaan itselläkin mutta äkkiä siihen sitten tottuu ja tulee osaksi normaalia arkea :)

Mietityttää kyllä toi hoitoasia ja järkyttävää kuulla millaset jonot on... Ollaan katsottu yhtä päiväkotia Helsingissä joka on suht lähellä mun töitä ja se on pieni ja yksityinen ja siellä retkeillään paljon luonnossa jne kivaa mutta pitää käydä siellä vielä tutustumassa, pihassa ollaan käyty katsomassa että miltä se näyttää ulospäin :LOL:
Alma sanoikin tosta yksityisestä hoitajasta kotiin niin se olis tosi hyvä homma, meillä vaan kun on noi kaks koiraakin niin on varmaan haasteellista löytää hoitaja ja sit jos joku muu perhe olis ns. hoitoremmissä niin jos ne lapset ei ole tottuneetkaan koiriin ja sit kun on uima-allas niin musta tuntuu että meidän koti ei olis paras hoitopaikka ja mä pelkäisin töissä ollessani että jos ei se hoitaja valvokaan tarpeeks ja lapset hukkuu tai jotain kamalaa :/

sormiruoista ja ruoista yleensäkin niin meillä on kans syöty jo ihan kaikkea mahdollista ja hinkuu kaikkea meidän syömisiä ja itse tykkää väli ja iltapalansa syödä käsin, annan eri hedelmänpaloja, marjoja, mozzarellaa/rae tai muuta juustoa, sämpylän paloja leipomistani tattarisämpylöistä voilla, mitä nyt keksinkin. Jogurtteja syö ihan normeja. Juo pullosta aamumaidon, muuten ei maitoa ole enää pitkiin aikoihin juonut, saa kalkkitabuja ja syö jogurtteja ja juustoja hyvällä ruokahalulla. Vettä juo nokkamukista itse. Ei syö puuroja eikä vellejä, saa tattarisuurimoita riisin tilalla usein ruoan kanssa, eri kasviksia syö paljon ja kanaa tai lihaa, joskus kalaa. Kaupan hedelmäsoseita syö myös. Meillä on aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala eli on kaks lämmintä ateriaa. Nyt kun on ollut valvoilua ja siitä johtuvaa nukkumista 11 asti niin skipataan aamupala ja syö lounaan vähän ajan päästä herättyään.

Kengät on meillä tutut kapistukset kun äiti ja mummo on ostellut niitä aika paljon tytölle... :ashamed:

Ai niin, Tuiskunen: meillä on 1v neuvolakäynti neuvolatätille, ei ookaan lääkärille... en tiedä enää että mitä pitäis olla mutta näin sanoi kun aikaa varasin, mennään vasta 8.2 kun on lomalla enkä halunnut sijaiselle mennä.

En nyt muista mitä muuta piti kirjottaa tai kommentoida joten nyt kauppaan tai ei syödä koko viikonloppuna :wave:
 
:ashamed: :ashamed: :ashamed: On tää niin noloa,kun ei vaan muka ehdi täällä enää käydä lukemassa eikä kommentoimassa... :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Yritän välillä lukasta,mutta nopeesti tippuu kärryiltä,jos ei jokapäivä ehdi,joten enpä taaskaan osaa mihkään asiaan ottaa kantaa,vaik viimesimmät jutut oonkin lukenut... :/
ja sitten tämä neiti yleensä kiinnostuu äitin toimista,kun koneella hetken olis ja siihen jääkin sit koneella olo...
JOSPI, jos ehdit päivittää,niin Islan 11kk mitat olis 7450g ja 68,50cm.

nonnii,lahjetakiainen iski taas... palaan asiaan taas kun jossainkohtaa ehdin...

palstakarkuri tatuka ja lahjetakiainen Isla :heart:
 
hm lääkäri vaan katto suuhun, ja tunnusteli hampaat, ei sen kummemmin tutkinut/saanut tutkittua. Mä käytin ihan vaan siksi, kun mä oon joskus jostain lukenut että aina kun kaatuminen tai muu kohdistuu hampaisiin niin pitäs käydä. Mutta ens kerralla jos taas verta tulee noin ja ei hampaita heilu taikka arista, niin en lähtis välttämättä viemään uudelleen.

Niinkuin jo feispuukissa kerroin meillä opittiin taputtamaan ja juomaan pillillä :heart: Paljon tykkää matkia meitä.

Glow hienosti oot saanu painon pidettyä kurissa :)

Jospi ja Henni 11kk 1vko
 
Voi jösses mun on ikävä niitä aikoja, jolloin laitoin Gretan pinnikseen ja lähdin puuhaamaan omiani ja typy nukahti sinne parissa minuutissa... Siis nykyään joudun kukkimaan siinä pinniksen vieressä vähintään puoli tuntia, jos siirryn pois, niin alkaa nousta seisomaan ja pian alkaa sitten itkua tuhertaa :kieh: Niin että nopeuttaakseni nukahtamista (tämä siis aina, meni nukkumaan 3 tai 7 tunnin hereillä olon jälkeen, ei mitään eroa) joudun pitelemään unipussin jalkopäästä kiinni niin, ettei saa nostettua jalkoja, muuten potkii niillä. Ja käännän jatkuvasti mahalleen, kun selällään alkaa huitoa käsillään ja paukuttaa pinniksen päätyä. :headwall: Ja kuiskailen, että "ninna nanna", ne olis meidän nukahtamissanat Pantleyn oppeja seuraten, mutta ei niistä meillä mitään hyötyä ole. Selkä on ihan sökönä, kun joutuu siinä kumartuneena olemaan |O

Muuten Greta on kyllä ollut ihanan hyväntuulinen, nytkin oli taas 7 tuntia hereillä ja vain nauraa kikatti koko kauppareissun, kovasti taas kaupan tädit ihmetteli Gretan saparoita, ei kai kovin monelle tämän ikäiselle saparoita saakaan. On iloinen siis yleensä myös nukkumaan mennessää, kauhea papatus vain kuuluu sieltä pinniksestä, kauheasti olisi asiaa ja siksi näköjään vaikea nukahtaa :D

Onkos vauvojen sanavarasto kasvanut? Meillä sanat on yhä vain mamma ja ei. Kun mies osoittaa mua ja kysyy, että kuka tuo on, niin Greta osoittaa myös ja sanoo, että mamma :heart: Mutta papa:ta sieltä ei vielä tule, osoittaa kyllä isäänsäkin, mutta sanoo yleensä kokonaisen "lauseen" =) Tosin pari päivää sitten, kun sanoin, että nyt mennään vaihtamaan vaippa, tuli sieltä, että "aippa", mutta se saattoi olla ihan sattumaa.

Huomenna mennään lounaalle italialais-suomalaiseen perheeseen, siellä on 2,5 vuotias ja 10kk ikäinen poika, saas nähdä mitä Greta tuumaa moisesta. Tähän saakka ollut aina ihan onnessaan toisia lapsia tavatessaan, mutta vielä ei ole varsinaisesti "leikkinyt" saman ikäisen kanssa, aina ovat olleet Gretaa vanhempia.

Mies kokkaa tällä kertaa kalaa, mä taas höyrytin kasvikset. Löysin muuten huippuhyvän napolilaisen ruokablogin, pitääkin ensi viikolla kokeilla paria reseptiä, juustolla ja kinkulla höystetty lihamureke näytti tosi herkulliselta :p

:wave: Omanapaiselta Lentikseltä ja neiti Aurinkoiselta 11kk :heart:
 
Huomenta!

Neiti vielä unilla,nukahti uudestaan vasta puolen yön jälkeen ku aluks oli nukkunu sen pari tuntia.Imetystä ollaan nyt vähennetty.Mukista on nyt juonut ihan kylmää maitoa,se on hiukan alkanut kelpaan.Pulloa ei halua,ei kai mun edes kannata tota pulloa enään tarjoilla ku ei kelpaa,niin ei kelpaa.Kyllä ottaakin välillä niin lujille ku ei saakaan tissiä.Lähinnä just sellaset "turhat" tissittelyt ollaan yritetty lopettaa,eli ku haluis vaan huvikseen roikkua tissillä.Sitä ku tapahtu useesti päivässä ja yössä.Huh toivottavasti tämä tästä alkais sujumaan..

Sanoja meillä tulee,äiti oikeestaan kaikista selvinpänä,ihana :heart: sekin on hauska ku ei muuten sano mut jos alkaa kiukuttaan niin sit koko aika hokee äiti,äiti ja ihan selvästi :D ja sit hyvä ku kysyy jotain niin joko puistaa päätä tai nyökkäilee =)

mutta nyt neiti heräs..

hemuliina
 
sanoja; äiti, oho, heihei,mää(näyttää kuvasta lammasta)ihahhaa (heppaa) muu (lehmää)näähän ei ole sanoja vaan mitä eläimet sanoo, mutta ymmärtää yhtäläisyyden

HM; ihanaa että kaikki masussa hyvin. Oletko tehnyt hankintoja, millaisia kun kuitenkin neidille on ostettuna? Musta tuntui kun oli kauheesti kaikkea olemassa että haluaa kuitenkin ostaa aina uudelle tulokkaalle ihan uuttakin ja kun kaikille ostit, niin tällä vaatemäärällä nyt sitten pukis puolet taajaman lapsista :x Mutta se vauvan vaate shoppailu on jotenkin niin ihanaa, niin pikkuruisia nuttuja ja ja ja...Huomaa että meillä neiti tosiaan kohta sen vuoden ja joku vitsin ******kuume nostaa taas päätään..Mutta nyt ei pysty vauvan arkeen, mutta kauankos sitä osaa olla järkevä?? tää on kroonista, tiedän, mutta on nuo muksut niin ihania..

lentis; meillä nukkuun vienti ei ole enää sitä että laskenpa tytön sänkyyn ja plinks silmät sulkeutuu.Nyt täytyy vähän enemmän tehdä unille menoon töitä.Ei kohtuuttomasti, mutta kuitenkin.

Mä haluisin nyt vuorostaan pikku irtioton isin kans ihan kahden.Viimeksi ehdotin edes leffaan menoa niin pisemmän korren veti poika ja lähtivät moottoripyörällä treenaan, eli jäin lehdelle soittamaan..Pitäiskö kaapata vaan äijä, eikä vihjata mitään ja viedä lomalle :LOL: :kieh: Mulla kun alkaa duunit niin yhteinen aika on enemmän sovittelemista, eli ei niin simppeliä..

auts, kai mun pitäis lähtee laittaan pyykkejä kaappiin, että se homma on joskus vaan niin tyyyyyyylsääääää..

sini ja neito vielä vajaa kaksi vrk. vauva..sitten onkin taaperoikäinen :'( :'( minne se aika meni???
 
Meillä ei sanota vielä mitään sanoja. Annannannaanaa hokee kun jotain haluaa :D

Oltiin miehen kanssa la-su helsingissä viettämässä laatuaikaa (mun synttäreitä), oltiin hotellissa yötä shoppailtiin, syötiin ja naututtiin yhdessäolosta. Oli kyllä niin ihanaa ja tuli niin hyvään saumaan kun nyt alkaa projekti pojalle oma huone ja saattaa hiukan hermoja kiristellä :D Max oli ollut niin nätisti mummulassa hoidossa, mutta heti kun tulimme alkoi kiukuttelu ja minun syliin ei tullut pitkään aikaan :(

Jihuu, nyt taas hehkutan ja sitten kaikki menee taas pyllylleen, mutta Max nukkui viime yön kokonaan ja omassa sängyssään! Lähin yhdeksän aikaan töihin niin vieläkin omassa sängyssään tyytyväisenä veteli sikeitä :) Josko nyt vihdoin taas alkaisi nukkumaan kuten ennenkin. Nyt jo ainakin kuukauden nukkunut todella huonosti kun oppi kävelemään ja sitten tuli heti kipeäksi :( Nyt peukut pystyssä että taas alkaisi nukkumaan ja saataisiin siirrettyä omaan huoneeseen nukkumaan kunhan se on valmis :)

Aamue ja Max 11kk
 

niin meni taas viikonloppu hujauksessa... Lauantai meni puuhommissa ja eilen oli sit lepopäivä.. tunnin vaunulenkki kipakassa tuulessa ja sit herkuttelemaan vastaleivotuilla suklaamuffinsseilla :p

Meiän viikonlopun ilonaihe oli, että nyt meillä on KONTTAAJA!!! Jii-haa! Ellen oppi konttaamaan kunnolla pe-iltana. Ensin se keksi "sammakkohyppelyn" (kädet maassa suorina ja sit "hyppii" jaloilla -> nostaa jalat suoriks ilmaan) ja siitä se sit lähtiki konttaamaan:D :heart: meillä mä oon ollu tosi "huolestunu" ku Ellen ei oo kontannu, mut avokki on rauhotellu et kyllä kaikki ajallaan.. No niin näköjään..

Sanavarasto meillä on vielä suppea.. Mamma, nan nan (syömistä), nee-e (kielto), ti tee (tuolla).. Mutta eiköhän parin vuoden päästä tuu jo enemmä. Kovasti Ellen omaa "tii-tii tää-tää"kieltä käyttää leikkiessään/lukiessaan, mut ei siitä silleen saa selvää.

Tulevalla viikolla päästään 1v kekkereihin ku perhevalmennusryhmästä yks täyttää vuoden.. Ko. mamman kans ollaan nyt lenkkeilty ja käyty jumpas yhes joten saa sit tytöt leikkiä yhessä. Ja tutustuvatpahan toisiinsa jo ennen koulun alkamista.

Työt ja hoitokuviot.. mä oon nyt kovasti miettiny, et jos alottasinkin työt elo/syyskuussa mut tekisin 30h/vko eli jäisin osittaiselle hoitovapaalle. Pomo lupas selvitellä palkan suuruutta (lue: pienuutta) noilla tunneilla ja helmikuus meen juttelee sit et mitä ne työvuorot käytännössä sit tulis olee. Pelkkiin iltavuoroihin en suostu, sit oon kotona. Meillä pitää laittaa hoitopaikka-anomus 4kk ennen hoitopaikan tarvitsemista eli käytännössä meiän pitää hakee hoitopaikkaa maaliskuussa jos mä meinaan alotella töitä elokuussa. Kääk, maaliskuuhan on ihan kohta.
Mut mulle on tulossa syyskuussa käsileikkaus, joten sen takia ei ois kovin viisasta mennä töihi. Mähän jään saikulle (6vkoa vähintään) heti ku oon alottanu.. Mut saisinpahan sitte enemmä rahaa ku mitä jos oon hoitovapaalla... Pitää nyt sit tuo käsileikkauskin ottaa pomon kans puheeks, koska ei oo reilua työpaikkaa kohtaan olla ilmottamatta siitä koska tiiän sen jo näin hyvissä ajoin (leikkaus piti olla jo viime tammikuussa mut sitä ei tehty raskauden takia).

Onks teistä joku ollu Zumba-tunneilla?? Kertokaas kokemuksia.. mä näin telkussa siitä jonku pienen pätkän ja näytti mielenkiintoselta, mut sit mietin et jaksankohan mä kokonaisen tunnin sellasta... Tän illan selkä-hartiajumppa on oikeen hyvää "perusjumppaa", mut haluaisin jotain vähän vauhdikkaampaakin... sen takia tuota Zumbaa mietin..
Tänks Mae hintatiedoista yms liittyen Xtraan.. Kallis kyllä on:( Mut mä mietin sitä sit todenteolla, kun saan selvyyden jos työnantaja maksaa siitä osan.. ja sit jos alottasin sillä puolikkaalla teholla..

Nyt syömään kinkkukiusausta ja sit herättelee Ellen aamunokosiltaan.. On taas neiti nukkunu tunnin.. Eilen se nukku yli 3h päikkäreitä ja sitä se ei oo tehny varmasti yli puoleen vuoteen.. Piti käyä monta kertaa kattomassa vaunuun et hengittäähän se siellä!

Nanada ja Ellen
 
tuiskunen, onnittelut työpaikasta! :flower:

aamue kiva kun saitte miehen kanssa vietettyä aikaa kahden :heart:

Nanada Onnittelut konttaajasta! :heart:

sanoja meilä tulee äitä, tiitti (kiitti) annannanna(anna kun haluaa jotain) tyttö ja vauva (en tiedä tarkoittaako noita mutta siltä ne selkeesti kuulostaa. sitten ruoka pöydässä maiskuttaa suutaan kun haluaa syötävää. =)

mulla on tunnin päästä lääkärineuvola. jännittää. siis se että kuulee vihdoin ne sydänäänet. I hope! :heart:

sadee80 & tyttö 10kk+++
 
sadee; tule sitten kertomaan kuinka siellä puksuttaa sydän :heart:

aamue; *kade* ihanaa että saitte omaa aikaa, sitä tarvitaan että jaksaa myös arkea

meillä eka kattaus synttäreitä vietetty, huomenna on the päivä.. voi että näitä tunteita, valokuvia pitänyt katsoa ja nuuhkia pienen pieniä nuttuja. olen joo ihan täyspäinen mutta niin haikeena jotenkin kuitenkin vaikka innolla odotan myös tulevaa..Mutta kyllä te tiedätte tämän tunteen, ja varmaan jollain muullakin samankaltaista..

sini ja vielä päivän vauva
 
Mae
Heipsan taas pitkästä aikaa.
Nanada Onnea konttamisesta :) Mä olin kanssa alussa kovin huolestunut, kun ei mitään tapahtunut, mutta sitten ennen joulua rupesi ryömimään ja konttaamaan samana päivänä. Ja nyt ei herraa pidättele mikään :kieh: Seisomaankin pitää nousta joka paikassa.

sadee tulehan sitten kertomaan kuulumisia

aamue ihanaa, että saitte viettää laatuaikaa :) mä myös kaipaan yhteistä aikaa miehen kanssa. Tuntuu, että se on aina töissä (vuorotyö ) tai sitten meistä on toinen treenaamassa. Huoh, ehkä sitten joskus.

nukkumaan laitosta/nukkumisesta Kyllä se on vaan vaikeata, huutoa/vinkumista/seisomista/tutilla pinnojen hakkaamista :kieh: Ja nyt on 3 yötä kiljuttu 1h välein :| En tiedä mistä johtuu, onko nuo poskihampaat, korvat kun on ruvennut pulauttelemaan (pelkään tätä, vaikka putket ainakin viimeksi toimivat) vai se että on nyt saanut "kaikkea" viimeiset 3 viikkoa. Mutta en jotenkin usko allergiaan, kun ei muita oireita ole kuten piereskelyä tai maha mennyt sekaisin.

sanat on meiltäkin vähän hukassa. "tätä" huutaa kun jotain haluaa, välillä tulee "ätä" ja "si". Enemmän on tuota omaa "nänänää", "tätätää"

Mae (-7,5kg :D) ja Joona 10kk :heart:
 
Sini onnittelen jo yksivuotiasta näin etukäteen :flower: Hurjaa miten aika menee; nyt alkaa täällä pikkuhiljaa syntymäpäiviä olla =) Me tosin ootellaan vielä maaliskuulle asti :D

Sadee onnea ultraan ja toivottavasti kaikki hyvin!

Nanada onnea konttaajalle!

Aamue Tuo on kyllä niin luksusta kun saa vietettyä rauhassa yhtestä aikaa!

Täällä kerrankin nukuttu aamulla kello kahdeksaan asti =) On kyllä itselläkin eri pirteä olo! Nätä aamuja lisää meille :D Eilen oli jo pientä paniikkia ilmassa töihin menosta, tämä viikko ollaan vielä kotosalla. Tyttö keksi tänä aamuna, että keittiön laatikostot voi tyhjentää.. Ehkä ne pitkät kenkälusikat täytynee kauppareissulla ostaa!

Viikonloppuna kokeilin tavallista maitoa Nannin seassa ja en tiiä johtuko siitä, mutta pulautteli kovasti. Luultavasti oli, koska nyt kun en ole antanut, niin ei mitään. Ja nyt on parina päivänä maistuneet omatekoiset, vähän paksummat soseet :) Keitettyä riisiäkin pisteli eilen itse suuhunsa pöydältä.

Sähköpostista huomasin, että kirppikseltä tulee joka myyntipäivän jälkeen raporttia paljon ollut myyntiä. Pe-iltana vein tavarat ja jo lauantaina on pöydän hinta tullut takaisin ja voittoakin jo parikymppiä =) Sitten ne rahat voikin käyttää uusiin vaatteisiin :LOL:
 

Yhteistyössä