Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

KVARTILLE :heart: :heart: Onnea ja tarrasukkia pikkiriikkiselle!!
Noin kävi mullekin tyttöä tehdessä esikkoa väkerrettiin vuosi ja tyttö sai alkunsa heti :whistle: Kaapsua taas sitten 1,5v...

GLOW haleja ja voimia kovasti!! Nyt on vaan pakko olla hissuksiin.

TUISKUNEN toivotaan että ei tulisi reaktiota

 
Merks, mutta nopeasti :hug: Glowlle ja nyt on otettava vaan niin iisisti ettei ole tosikaan!!

Onnea Kvartille, aivan ihana uutinen :flower: :heart:

Loput kommentoin huomenna jos kerkeen uhmaavalta lapsukaiselta :kieh:

Tuiskunen: You've got mail :D
 
Enpä ole aikoihin kirjoittanut. Lukemassa käyn kyllä joka päivä.

Glow :hug: hirmuisesti hermoja paikallaan pysymiseen. Ja tosiaan kannattaa neuvolasta kysellä onko mahdollista saada hoitoapua kotiin.

Kvartille :flower: :flower: :heart: :heart: itellä olis hirmuinen kuume taasen, mutta mies on ilmoittanut ryhtyvänsä yritykseen vasta vuoden kuluttua. Ihana kuulla, että teillä tärppää noin nopeasti. Kun meilläkin meni melkein 1,5vuotta Konstan alulle saamisessa. Antaa uskoa, että toinen vois tulla helpommin.

TÄ pikaista paranemista sinne pikkuiselle.

Niin ja sadee onnea :heart:äänistä.

Meillä kävellään ja puhuminen on sen myötä jäänyt tosi vähälle. Oikeastaa pallo ja lamppu on edelleen ainoat selvät sanat. Joskus tulee jotain äitiä muistuttavaa, mutta ei mitään selvää. Ai niin " täh?" tulee usein ja selvästi. :)

Imetystä ollaan lopeteltu, kun on tarkoitus saada se loppumaan hyvissä ajoin ennen isäkuukautta. :'( Kerran päivässä enää imetän, hirmuisen ristiriitaiset tunteet, kun toisaalta olen nauttinut imetyksestä ja sen tuomasta läheisyydestä hirmuisesti. Ja se on jotain mitä en saa enää takaisin. Toisaalta ihanaa lopettaa tää imetysdieetti. Tarkoituksena olis, että sunnuntai-iltana en enää imetä ja jos sujuu hyvin, syön maanantaina ihan normiruokaa. :p

Meillä on hiljalleen yöunet parantunut. Sen seurauksena mun mieliala on noussut ainakin 10 pykälää. Vielä on vanhoja univelkoja nukkumatta, mutta enää ei herää joka aamu entistä väsyneempänä. Konsta herää pari kertaa yössä mutta nukahtaa yleensä tuttia antamalla takaisin. Ja unet kestää nykyään 20-07, huima parannus muutaman kuukauden takaiseen, kun herattiin viideltä. :)

Mutta nyt nukkumaan tai univelkaa on kohta taas reilusti.

Kuume ja Konsta 10kk++
 
TÄ ja miro paljon onnea 1vuotiaalle ja pikaista paranemista! :heart:

Glow :hug: Huih mikä tilanne. Koita nyt lepäillä (minkä tietysti teetkin) minkä vaan pystyt. Voimia!! :heart:

OIh, ihanaaaaa!! :heart: :heart: Onnea oikein paljon!! :heart: :heart: :heart:

Meillä sujuu yöt vaihtelevasti. Viikonloppuna tyttö nukkui elämänsä ekaa kertaa koko yön putkeen! =) toissayönä oli sitten taas se normi 5 herätystä. viime yönä nukkui sitten taas 8h putkeen, tutin laitto ja sitten vielä 1,5h. =) Ihanaa kun saa nukkua. edes välillä. meillä auttoi yöuniin muutokset. Niitä tapahtui samanaikaisesti 3 joten en tiedä mikä niistä auttoi vai kaikkien yhteisvaikutus. ;) 1) yömaito jätettiin pois 2) Aloin nukuttaa iltaisin tytön omaan pinnasänkyyn, perhepedin sijaan (heräili varmaan aina myös mun kyljen kääntämiseen) 3) muutin päivärytmiä (päiväunia) =)

Mun piti mennä tänään lasten kanssa siskolle mutta siellä on taas noin pirun kylmä että eipä toi auto taida tosta käyntiin lähteä.. :/

tyttö on alkanut enemmän olla pysty asennossa. Yhä siis tuesta kiinni pitäen. ja ottaa siinä muutamia pieniä askelia. =)

sanoja on muuten myös he-e (heihei ja heiluttaa samalla) :heart:

Kauhee huoli meijän koiravanhuksesta. se on nyt jotenkin parin viikon aikana vanhentunut silmissä. liikkuminenkin tuntuu olevan sillä jo niin hidasta ja vaikeeta. :'( :'(

sadee80 & tyttö huomenna 11kk :heart:
 
KÖ; JIIHAAA :heart: :heart: onnea ihan kilo tolkulla. IIK!!

Glow; oletko kysynyt saisitko kotipalvelusta apua kotiin ja vaikka jonkun hoitaan pienimmäistä kotiin tms järjestelyjä.Nyt on tiukat kurit pidettävä itsellä,siinä repeämisessä on isot riskit teillä molemmilla joten oothan varovainen ystäväiseni :heart:

taas poistun takavasemmalle, lapset heittelee laskuja ympäri kämppää..
 
Onnea SINIRAITA ja TYYPPIENÄIPPÄ pikkuisille 1v johdosta :heart: :heart: :heart:
perässä tullaan :wave:

Sadee voi kun kurjaa. Toivotaan että tein haukku virkistyy, talvi on vaikeaa aikaa kaikille vanhuksille. Meilläkin anopin seniilit kissat vaan lojuu... Meidän katit taas riehuvat sisällä yökaudetkin :kieh: Eivät viihdy pihalla ja johonkinhan on tota tarmoa purettava. Onneksi niil on toisensa. Painivat niin et karvat pöllyää... Ompahan ihmeteltävää Kaapsullakin.

Oon kehittäny itselleni hirveän stressin..... :ashamed: Viime yön valvoin 4 asti ja sen jälkeen jotenkin nukuin 7,30...
Päivähoitoasia ja isän tilanne |O |O Tuntuu, että hajoan ihan kappaleiksi kohta.
En ymmärrä miten oon saanuki tälläsen stressin kehitettyä... :(

Mun on muuten ihan mahdoton olla koneella enää puolta minuuttia pidempään jos Kaapsu on hereillä... Pongaa mut jakkaralta heti ja lahkeessa kiinni, HALUAA ehdottomasti HETI hakkaamaan konetta :LOL: :D Siksikin nyt jääny vähiin mun tarinat...

Seranzu ja Kaapsu varttia vaille 11kk
 
glow voi ei, iisisti nyt vaan,vaikka taitaa olla helpommin sanottu,kuin tehty. Jarrua sekä masukille että sulle itsellesi! :hug:

:flower: ONNEA :flower: ! Hitsi,kun näitä uutisia lukiessa alkaa itelläkin kuume nostaa päätään...Isäntää en kyllä saa enää puhuttua ympäri,hänen mielestään lapsiluku on täynnä :/

ONNITTELUT myös kaikille 1v jo täyttäneille! :heart: Tää aika vaan hujahtaa jonnekin...

Sairasteleville paranemisia ja malttia levätä...

Meillä jyllää sunnuntaina alkanut mahatauti, mä alotin su-ma yöllä,Isla seur.aamuna,isäntä toissayönä, isompi neiti eilenillalla ja viimeyönä esikkokin sit viimeisimpänä joutui taudin kouriin... Pyykkikone laulaa,ja kämppä on sellasessakin kunnossa että...Ei vaan oo jaksanut/ehtinyt muuta kun noita sotkuja siivoilla,kun eilen viä oli omakin olo aikas hutera. Nyt alkaa onneks jo helpottaa itellä,joten huomenna pitäis alkaa nää viimesetkin potilaat toipumaan... Isla oli kyllä tosi reipas vaikka maanantaina kaikki tuli ulos,mitä meni sisään. Yllättävän pirteenä jaksoi olla,eli kun vähän väliä tarjoa jotain syötävää ja juotavaa,nii tais osa sittenkin auttaa oloa,vaikkei paljoa kerralla ottanutkaan... Tänään jo näyttää normalisoituneen syöminen ja unirytmi.
Jaahas,huutelu kuuluu pinniksestä, tää sessio siis loppuu tähän,30min jo nukkuikin... :whistle:

tatuka ja toipilas Isla :heart:
 
Voi Glow!! Kurja juttu. Onneksi sentään huomasivat tuon, ja kohtelivat vihdoin asiallisesti. Kaikki ne vuodot on siis saattaneet olla seurausta tuosta? Ota nyt rauhallisesti vaan, tai joudut sairaalaan lepoon. Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!!

KÖ, jättionnittelut! Ihania uutisia!

Meillä puhe on enimmäkseen sitä pappamamma-osastoa edelleen. Lamppu tulee kuitenkin aika hyvin ja yleensä meidän keskustelut päätyykin aina lamppuun. Loppua ja vaippaa on kanssa kokeiltu, ei paljon muuta. Ja ei tosiaan kovin siisti kaveri (vrt Rosinanten poikaan) - kaikki lelut vaan pitkin lattiaa ja siinä on hyvä. Vähän sitä samaa FP rinkulaleula jo kokoilee ja kirjoista tykkää kyllä kovin, enimmäkseen edelleen siitä sivujen kääntelystä. Monia asioita kyllä ymmärtää jo, 'anna tutti pois' + maito, vesi, pusu ja hali ainakin.

Vaateasiaa olen kanssa miettinyt, äitiyspakkauksen puku ei pitkään enää mene ja olisi tietty kiva jos uusi puku menisi ensi syksynäkin. Eli tuota 86 cm olin kanssa miettinyt mutta siis ilmeisen iso olisi meilläkin vielä. Yhdestä kaupasta vasta katsoin, reimatec ei ollut ainakaan lainkaan alennettu, täytynee siis katsastaa muualtakin jos alessa. olisko netissä missään?

Seranzulle vielä tsempit. Asioilla on taipumus ratketa, etkä murehtimalla saa niitä eteenpäin kuitenkaan. Tosin tiedän ettei se nyt auta, aikansa on vaan murehdittava.

almaa
 
Pur ja kvartti Onnea tosi paljon!! :heart: ihanaa!

Glow voi ei! :hug: toivottavasti saat jotain apua sinne!nyt vaan mahdollisimman hissuksiin! jaksamisia sinne!

sadee on se vaan ihana se sydänääni!! :heart:

tatuka :hug: jaksamisia sinne!

tuiskunen onnea hoitopaikasta,hyvä et kaikki järjesty!

seranzu :hug: jaksamisia sinne,kyllä kaikki järjestyy! :heart:


Mirolla oli eilen aikast ikävä 1-vuotis päivä! :ashamed: Hän alkoi rajusti oksentamaan illal(yhteensä seittemän kertaa)lopulta hän meni ihan veteläks,oli ihan valkonen ja silmät pyöri pääs!Ei saatu häneen mitään kontaktii! :ashamed: Ei siin muu auttanu ku soittaa ambulanssi!ku mentiin lanssiin,poika yllättäen virkistyi!silmät aukes ja alkoi lohduttomasti itkeä!Siinä sit häntä tutkittiin ja lääkärikin kävi siinä!kaikki oli taas hyvin ja ei tarvinu lähtee sairaalaan!!
Mutta kyllä oli sellanen pelästys toi juttu että kyl siinä aatteli et menetänkö mä nyt tän lapsen!! :snotty: :ashamed: Hän oli kyl niin kamalan näkönen,ku näytti ihan ku ois eloton! :snotty:
Mut nyt tosiaan kaik on ok!ei oksentanu enää,nuha ja yskä kyl o viel!

tyyppien äippä ja Miro!! :heart:
 
Pikakäynti nyt vaan, neiti roikkuu housunlahkeessa taas.. :whistle:

Kvartti, ihania uutisia!! Onnea :heart: :heart:

Glow, voi kurja mikä tilanne, nyt tarvis vaan koittaa olla ihan hissukseen, tietty helpommin sanottu kuin tehty. Kannattaa kyllä tiedustella kaupungin kotihoidosta että tekevätkö perhetyötä että saisit hoitoapua kotiin.

Jaksamista kovasti kaikille joilla sairastellaan :hug:

TÄ, oli varmasti tosi pelottava kokemus! Onneks Mirolla nyt kaikki hyvin :hug:

Seranzu :hug:

Nyt mentävä taas :wave:
 
Haa Kaapsu pääsikin siihen pieneen päivähoitopaikkaan!!! :D :D :attn: :wave: :LOL: :heart: :heart:

En sit turhaan oo soitellu, joka päivä eri ihmisille päivähoidossa. Meinasivat varmaan että ton mielenterveys on jo vaakalaudalla :whistle: :eek:

Happy happy Seranzu ja kaikesta tietämätön pieni mies :heart:
 
Seranzu Jei! Järjestyhän se sitten. :)

Mae Huisi painonpudotus jo, vau!! Mistä ihmeestä sä tollasia määriä pudotat?

Glow Tosi hurjaa, kurjaa ja pelottavaa! Soita tosiaan neuvolaan. Tollasessa tilanteessa varmaan saa kaupungin puolestakin hoitoapua. Viljan syntymän jälkeen mulle ainakin neuvolassa mainostettiin että voi saada hoitoapua jos tuntuu vaikeelta kahden pienen kanssa. Aluksi vähän aikaa ilmaista ja sit pienehköllä korvauksella. Jos niinkin saisi apua, niin kai nyt sun tilanteessa! Et voi kyllä riskeerata yhtään. On varmaan kyllä kamalaa, jos ei pysty hoitamaan omaa lastaan, mutta nyt ei taida olla vihtoehtoja. Sympatiaa ja jaksamista täältä. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

:hug: Hui hui, miten pelottava kokemus! Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin.

Kvartti :heart: Ihania uutisia. Onnea plussasta!

Pur Onnea kovasti sullekin, jos en vielä ole onnitellut!

Imetystä mäkin lopettelen. Nyt imetän kaksi kertaa päivän aikana ja kerran, kaksi yössä. Aika hissukseen lopettelen, ens viikolla jätän toisen päiväimetyksen pois, sit toisen ja vasta sitten sen yöimetyksen. Se kun on ehdottomasti tuolle se tärkein.

Vastikkeeseen siirrytään nyt sit kuitenkin vaikka olin ajatellut että suoraan tavalliseen maitoon. Maitoallergiaa meillä ei ehkä sit ollukaan, kun ainakin vatsaoireet on nyt jääny pois. Olikin siis ehkä vaan sellaista samanlaista herkkävatsaisen reagointia, kun Viljalla on ollut tositosi monen uuden ruoka-aineen kanssa. Lastenlääkärille ollaan kuitenkin menossa, mutta kas, kun se taitaa siirtyä vielä helmikuun alkuun. Nyt en silti kiirehdi, kun ei tuolla taida nyt olla minkäänlaista vaivaa.

Meillä ei vielä kävellä kuin tuen kanssa ja sekin on vielä vähän huteraa. Kiivetään, mihin vaan päästään. Ja on pakko olla vieressä valmiina koppaamaan, kun ei taidot riitä. Kotityöt odottaa turhaan tekijäänsä...
 
Heipähei pitkästä aikaa.
Mä oon varmaan universumin laiskin tyyppi, kun aina jaksan käydä lukemassa täältä muiden kuulumiset, mut kirjottaa en sit muka ehdi.
:LOL:

Meiltäkin löytyy noita kenkiä jo useammat ja eri kokoja. Yhdet on jo käyneet pieneksi. Kauhee huuto aina alkaa, jos kengät survoo jalkaan. Valtsu repii nimittäin aina sukatkin heti pois, kun vaan saa tilaisuuden.

Varasin tuossa 1-vuotis neuvola-ajan ja voi että tuli haikee olo. Kohta tuo meidän vauva on ollut viihdyttämässä meitä jo vuoden. Meillähän ei oo ollu neuvolaa ollenkaan 8kk jälkeen, niin kiinnostaa jo ihan minkä kokoinen talliainen tuosta on tullu.

Onnea muuten kaikille näin yhteisesti, kellä on jo vauva täyttänyt 1-vuotta.

Glow voi että miten kurjaa, toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti ja saatte hoitoapua! Mä käyn aina sillöin tällöin ihailemassa sun vauvamahaa. :)

Meillä eletään nyt jänniä aikoja, miehellä on työhakemus vetämässä (jota mä rustasin mooonta tuntia) ja toivon niin kovin että sais paikan. Pääsis noista osittaisista lomautuksista ja yövuoroista eroon. Palkkakin ois parempi. Mä tosissaan tein sitä hakemusta, kun ois ollu henki kyseessä. Mut tuli siitä kyllä niin hyvä, et haastatteluun jos ei pääse, niin käyn polttamassa koko paikan maan tasalle. :LOL:

Valtsu on kans kasvanu hirveesti, kävele ei vielä kuin tukia pitkin. Sanoja tapailee jonkin verran ja rakastaa lukea kirjojaan "omalla kielellä". Yks mikä on kans maailman kiinnostavin on mun ja miehen napa! Tosi ärsyttävää, kun tulee repimään paitaa ylös koko ajan ja sit tökkii napaan. Se oikeesti saattuu.

Mut nyt oon ylpee ittestäni, kun sain ees tän verran kirjoitettua. Nyt meen hetkeks selälleen, kauhee päänsärky. Nukkuspa rääpäle vielä ainakin tunnin.

Smirge ja Valtteri viittä vaille vuos!
 
Glow
Noh, ei taideta apua kaupungilta saada ei :(
Mies ei saa töistä olla pois tässä kohtaa kuin palkattomalla ( mikä on aika hurja vaihtoehto, mutta kohta lienee ainut ) . Ollaan soiteltu tänään ympäriinsä kaupungin ihmisille ja seurakunnan, vaan kaikki sanoo että "voi voi" tai että joku kysyy joltain jotain ja ottaa yhteyttä joskus. Mies on nyt ainakin loppuviikon kotona, sai palkkaa tai ei, muuta vaihtoehtoa ei ole. Mun sisko kans auttelee sen minkä pystyy ja äitini tulee kyllä heti viikonlopuksi.
Neuvolasta olen odotellu puhelua aamusta asti kun ei sieltäkään osattu heti sanoa mitään
:/ Meillä on kuulema niin harvinainen tilanne :|

Viimeyö meni kyllä valvoessa ja oikeastaan hirveässä pelossa kun asioita mietin. Lääkäri tosiaan ei säästellyt kun faktoja kertoi, mutta hyvä että kertoi etten arastele enää mennä sinne. Nyt on vaan kauhea paniikki pienestäkin vihlaisusta tms. mahassa. Ja ihan kokoajan miettii kuinka tuo muksu on tänään liikkunut.

Rupesin vähän itsekin miettimään että miksi mua ei otettu osastolle tai puhuttu vielä synnytyksestä mitään. Selvinnee ensiviikolla nämä asiat, ehkä?! Jos ja toivottavasti kun ei aiemmin tule kiire sairaalaan mennä.

Ainiin, kelasta kyselin silloin jo aiemmin kun vuoteli, mutta sieltäkin oli vastaus että "ei saa mitään tukea". Täytynee ottaa yhteyttä uudestaan. Ensiviikollahan mun hoitovapaa vaihtuu äitiyslomaksi. Tiedä sitten voitaisko me saada yksityisenhoidon tukea samaan aikaan kun mä olen äitiyslomalla?
 
GLOW voi miten tylsän tutulle tuo kuulostaa... :ashamed: Kamalan kurja tilanne!!
Haleja ja voimia!!!

Kokemusta eri tilanteesta mut yhtä kaikki olisin tarvinnut leikkauksen jälkeen apua kotiin... Ei herunut olin yh ja lapset 6 ja 3v. Sanottiin etten ole sosiaalitapaus....

soitapa päivähoitoon ja kysy löytyisikö Onnille muutamaksi viikoksi hoitopaikka miehen töiden ajaksi? Muistelen että joku oli näin toiminut kun oli vastaava tilanne. Niin että ei kyllä mun mielestä ainakaan ole mitenkään ennenkuulumaton tilanne...
 
Glow :hug: on kyllä tosi kurja tilanne!uskomatonta et mitään apua ei saa!

Seranzu hieno homma! =)

smirgelinkiva kuulla teistä! =)

Mae vaude,tosi hienoa!!onnea painonpudotuksesta!


Miro aina syönny tosi hyvin ja ei oo tarvinu pitkään aikaa muusata,mut tänään tökki syöminen! :/ millään ei menny isommat palaset alas!en sit tiiä et onko kurkku kipee vai pelästyttikö se eilinen oksentaminen jotenkin!ja kauhee jano o pojal koko ajan,vettä tarttis ol koko ajan hörppimäs!

Ukkeli sit nukahti äsken päikkäreil EKAA kertaa ihan täysin itekseen! :D ei tarvinu silitel eikä tassutel!jes! =)
 
hui apua... voin kuvitella millanen paniikki ja mitä oot ehtinyt jo mielessä käydä läpi... Onneksi ei ollut vakavampaa! :hug:
Isla oli mahataudissa maanantain,ja jaksoi silloin ihan hyvin touhuilla,mutta seuraavana aamuna,kun heräs ja alettiin aamutoimille,niin sippas kesken vaipanvaihdon vartiksi ja 10min sen jälkeen nukahti syöttötuoliin kesken aamupalan ja kyllä siinäkin jo mietti kaikenlaista,vaikka tieskin että reppana on vielä toipilas,ja siks niin sippi...

mae paljastapa meillekin salaisuutesi noin hurjaan painonpudotukseen,vinkkejä kaivattais ainakin täällä :whistle:

seranzulle oivia uutisia hoitopaikasta,hienoo!! :D

Meillä ei juuri sanoja vielä oo, "annanna" "ämmä" "ännä" tarkottaa kaikki anna,muuta tollasta tiettyä tarkottavaa ei oo. Puheesta ymmärtää kuitenkin jo niin paljon,että mä sitä lähes päivittäin hämmästyn,että tajusko neiti tonkin.. :heart:

Lelusuosikkeja on ne sisäkkäin/torniksi kasattavat purkit, sekä Brion klassikko klovni(se missä palikoista kasataan klovni puutappiin...),veikan peruja molemmat suosikit... :) Ja sellanen lähes tyhjä ilmapallo,mitä saa puristella mielinmäärin,on vaippojen lisäks ei-leluista suosikki. tavallinen pallo tietty kans. Kovasti tykkäs nlassa siitä perinteisestä palikkalaatikosta,jospa synttäriksi joku sellaisen hälle toisi...

:D

Nyt kirpparipöytää järkkäämään,kun muu väki alkoi päikkäreille,ovat vielä reporankoja mahataudin jäljiltä,mä jo tokenin,kun ekana sairastuinkin...

palaamma astialle :D

siivousintoinen(!??!) tatuka ja uninen Isla
 
Glowlle tsemppiä! Meet tosiaan näytille heti jos tulee semmonen olo, oma tuntemus on se tärkein vaikka lekuri ois mitä mieltä.

ihanaa!!! Mä oon kuullut kans monet onnelliset tarinat miten ekaa on yritetty pitkään ja sit toinen tuleekin jo kenties yllätyksenä tai muuten vaan tosi "helposti". Kieltämättä täs alkaa vähän pientä vauvakuumeen poikasta tulla...

voi apua mikä tilanne teillä ollut!!! Selviskö se tarkemmin että mistä johtui? Mä oisin ollu aivan hysteerinen! Mulla on heti kaikki kamalimmat jutut mielessä jos vaikka poika vaan kolauttaa vähän päätään.. Hui. Hyvä kun meni ohi kuitenkin noin nopsaan.

Meil on aika kivasti nyt alkanut vakiintumaan tää kaksien päikkäreiden päivärytmi; aamulla herää melkein aina siinä 6.30, nukkuu aamupäiväunet siinä 9.30 ja toiset unet iltapäivällä n.klo 14. Yhteensä nukkuu päikkyjä sellaset 2,5 tuntia ja yöunille meneekin sitten jo siinä klo18.30-19. Eli selkeesti yöunet pidentyi samalla kun jäi yhet päikyt pois. Tosi kiva kyllä kun on sitä "omaa aikaa" ees illalla, ainoa vaan että meillä toi isi tulee töistä vasta n.klo19-20 eikä siis juuri ehdi poikaa näkemään muuten kuin aamuisin.

Nyt täytyy saada jotakin namia, meen kohnaamaan löytyiskö suklaata =) .
 
Mae
soikku tavoite on 15kg, ehkä jopa 20kg, mutta se taitaa olla mahdottomuus jos meinaa lihaksia yhtään pitää.

1-vuotiaille ONNEA :flower: :heart:

ihanaa :heart: :heart: :heart: Mä kateellisena vaan haikailen, meillä ei miehen päätä käännä varmaan MIKÄÄN.

siis ihan kauhea tilanne, hui! Toivottavasti nyt jo parempaan päin. Voimia!

matma kyllä sitä LÄSKIÄ kuule on, 15kg PELKKÄÄ rasvaa (ihan se vaa'an laskuri kertoo, että tuon verran RASVAMASSAA liikaa)

tatuka ei tää oo mikään salaisuus/taikatemppu. Olen sellaisessa xtravaganza laihdutus-elämäntapamuutosryhmässä. Alkuun lähtee paljon painoa, kun ollaan pelkillä "pussisopilla", sitten opetellaan uudelta (puhtaalta) pöydältä syömään NORMAALISTI.

Sitten meidän elämää. Joona on nyt oppinut vaikka mitä temppuja. Seisoo, kävelee rahia työntäen ja kiipesipä tänään tiskikoneen kannelle :kieh: No nukahtaminenhan on sitten vaikeata, kun pitää vaan seisoskella ja HUUUUUUUUTAAAAAAAAAA. Jos jotain haluaa, niin kovaan ääneen huutaa "annnannnannaaaa".
Ja itsestäni vähän, kävin eilen gynellä, kun mulla on ollu yli 6kk kierukka ja EDELLEEN enemmän ja vähemmän vuodan 28pv/kk. No setä ilmoitti sitten, että mulla on vaan niin voimakas hormonitoiminta, että mulle tarvittais 2 kierukkaa, jolloin kumoaisi estrogeenitasot |O Nyt sitten syön kierukan lisäksi keltarauhashormonia 1tbl/pv, jos ei auta nostetaan määrää aina 3 tbl asti. Ja tää aiheuttaa paljon turvotusta |O Sitten jos ei tämäkään tehoa, joudun alkamaan mahdollisesti syömään kierukan lisäksi e-pillereitä. Että voi P****** sanon minä.

Mae ja touhu-Joona 10kk+
 
Seranzu; kivaa että hoitoasiat alkaa järjestymään. On puolet helpompaa lähteä töihin kun voi luottaa ja tietää että lapsella on kaikki hyvin.

TÄ; raju oksentelu voi tehdä hurjiakin juttuja, mä olen aikanaan yskinyt niin että pyörryin, eli en saanut happea sisään kun vain kaiken köhin ulos, eli hetkellinen hapenpuutos. Onneksi kaikki nyt ok. Meillä kanssa oli kesällä tilanne että luulin menettäväni tytön. Tilanteesta sen enempää, mutta se tunne kun tajusin mitä tapahtui.. Minäkin joka ollut kaikenmoisissa tilanteissa työni puolesta niin tärisin niin että tyttö sylissä painuin maahan polvilleen kun jalat ei kantanut.Meidän lapsella oikeasti oli pienen pieni enkeli olalla, niin lähellä kävi. Mutta vain se tunne että menetänkö, on niin kamala että ei pysty juuri kuvittelemaan.

Mä en jaksa joka päiväistä siivousrumbaa.. Kuka meillä sotkee näin kamalasti.. Mä en ala.

 
Rosinante sitä oksenteluu ei tiietä mist johtu,mut se velttous ym.ilmeisesti just siitä oksentamisesta ja ku oli jo muutenkin kipee,ku o se keuhkoputkentulehdus!

siniraita kamala tilanne sit ollu teilläkin! :hug: kyllä se tunne on mitä kamalin ja se ku et voi tehä mitään!toinen meni koko ajan vaan pahempaan kuntoon,eikä reagoi vaiks teki mitä! :ashamed: vieläkin tulee kamala olo ku sitä aattelee ja itku tulee simmuun! :'(
nyt taas osaa arvostaa sitä mitä on!kaksi ihanaa poikaa ja ihana mies! :heart:
 
Kvartille onnea ihan näin ensiks ja kiva että muutkin on saanut asioitaan hoideltua parhain päin. =)

Glown tilanne on kyllä aikas paha ja oli illalla mietteissä kun nukkumaan menin. Mutta täytyy vaan ajatella että kyllä kaikki järjestyy.

Mulla alkaa olla ihan hillitön vauvakuumeilu! Tänään alko menkat ja olin hieman pettynyt, vaikkei edes olla yritetty vauvaa alulle saada. Vielä. Ihan vaan jos pyhällä hengellä olis alkunsa saanu. Siis on toimintaa ollut kyllä enemmän kun pitkästä aikaa, mutta jotenkin vaan tuntuu että pitäis se sappileikkaus hoitaa ensin alta pois ja keskeytetty ehkäsynäkään ei ole varmin apu raskaaksi tuloon. :LOL:

Onko vaarallista jos pudottaa painoa raskausaikana liikkumalla ja terveellisesti syöden? Siis sitä sikiötä ajatellen. Mä en vaan yksinkertasesti jaksa odottaa, vaan haluaisin uuden vauvelin välittömästi. :/ Mulla on kauhee ikävä raskausaikaa ja vauva-aikaa ja olishan se kiva saada poitsulle kaverikin. :snotty:

soikku ja remu
 

Yhteistyössä