Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

Kiva kuulla soikustakin pitkästä aikaa :)

Sanoja meillä tulee kukka, äiti, isi, iskä, hei, koirien nimet, tukka ja mahdoton määrä omaa löpinää, varsinainen papupata :D

Tyyppien äippä :hug: Hui kamalaa mikä tilanne ollu, voin kuvitella miltä on tuntunut!! :|

Siniraidallakin ollut ihan järkky tilanne, tuli ihan kylmät väreet kun luin ton :(

Maelle tsemppiä laihdutukseen, oot niin hienosti jo saanut kiloja pois että ei varmasti ole ongelma päästä tavoitteeseen! :flower: :)

Meillä ei kotona kyl enää ole hetkeen asunut vauvaa vaan pikkulapsi! Osataan niin hienosti kiukuta kaikesta mikä ei mene oman mielen mukaan. Kaupassakin kun näkee niitä karuselleja ja muita lasten härveleitä niin niihin on päästävä vaikkei edes kyydissä pysyttäis :xmas: Eilen laitoin tytön istumaan sit sellasen elukan selkään pysähdyksissä olevaan karuselliin ja oli niin onnessaan ja hihkui mut ootas kun tuli aika lähteä niin hirveet itkupotkuraivarit kun nosti pois ja laittoi takasin ostoskärreihin |O On kyllä niin tempperamenttinen tapaus ja luja oma tahto ja selkeesti koettelee rajoja ja et josko annetaan periksi, mut periks ei anneta, sori :LOL:

Onnea kaikille 1 vuotta täyttäneille mussukoille :flower: :heart:

Ihania uusia taitojakin monelle kehittynyt :heart:

Meillä vietetään kuun vaihteessa 1v synttäreitä ja on ollut tosi ihana suunnitella kakkua ja kaikkea :heart:

Rytmi meillä on tällähetkellä ihan sekasin kun päikkärit etsii paikkaansa ja kehitys sotkee välillä yöunia jolloin sit heräillään yöllä mut kaipa se tästä 17 vuoden sisällä tasaantuu.

Nyt ruokakauppaan :wave:
 
Glow
kiitos teille, te ootte kyllä niin ihania :hug:

ROSINANTE, meillähän on miltei ihan samat nukkumisajat kun teillä =) silloin siis kun on normaali päivä!

Joo, mun pitää huomenna soittaa päivähoidonohjaajalle, ellei sieltä soiteta meille ensin. Mies soitteli sillekin tänään ja lupasivat selvittää asiaa.... tuntuis kyllä aivan kamalalle laittaa onni nyt hoitoon, mutta vaihtoehdot on aika vähissä. Tänään mun sisko oli meillä, mut onnihan parkuu heti kun täti ottaa syliin tai yrittää syöttää tms. nyhjää minussa kiinni ja on ihan kauheaa kun en voi nostaa toista syliin :'( Lattiallakin kun "leikitään" niin kokoajan mun kimpussa ja pitää varoa mahaa ihan extrana ettei täräytä siihen :/
Tuntuu niiiiiin pahalta. Mutta pakko koettaa ajatella ettei tätä enää montaa viikkoa kestä.
Toki sitten on pikkuinen vauva vaatimassa äitin huomiota mutta kuitenkin....
Lienee syytä kertoa kaikki nämä asiat ensi viikolla lääkärille, JOS ne vaikka voisi harkita synnytyksen käynnistystä kohta/leikkausta.
Neuvolan th:n kanssa juttelin tänään ja hän sanoi että yleensä tämmöisessä tapauksessa niin on voitu tehdä, kun on katsottu että vauvalla on tarpeeksi kokoa ja voi hyvin. Mutta se jää nähtäväksi...
 
pur
Glow iha pakko oli tulla nopee viel kirjottaa ku on niin älytön tuo teijä tilanne. Ei saa apua :eek: |O , johan nyt on kumma. Noh hei ainaki jos otattee kotiapua vaikkapa siivouksen tms muodossa niin ainakin tuntuvat verovähennyksethän siitä saa. Eihän siitä just ny oo apua mut tuli vaan mielee. Varmasti löydätte vielä jonkun ratkaisun voimia siihen asti :hug:
 
Onnea ihan älyttömästi plussasta, jee!

Sormiruoka: Mitä tahansa mitä lattialta löytyy. :xmas: Jos jää pidemmäksi aikaa suuhun pyörimään, kyseessä on yleensä kengissä kulkeutunut kivi, ja sen käyn kaivamassa pois. Lisäksi pojasta on tullut kova vaatimaan kaikkea ruokaa, mitä itse syön, ja kun kerran annoin, niin nythän se kiljunta ei enää lopu.. Joten olen alistunut ja annan paloja kaikesta mitä syön, oli se sitten ruisleipää tai suklaata. =)

Muutenkin poitsu on nyt pikkuhiljaa siirtymässä samaan ruokaan muun perheen kanssa. Mausteita käytän aika paljon, mutta en juurikaan suolaa. Valkosipulia olen käyttänyt jo vauvan soseissakin, jotta tottuisi, ja hyvin on kelvannut.

Meidän 1v-mitat: 8060 g ja 70,8 cm. Tappi on, minkäs teet. Siksipä onkin kovin huvittavaa, kun tuo vauvan näköinen pikkumies kävelee. :heart: Pari viikkoa askeltanut jo pidempiä pätkiä.

Poikanen tulee tosiaan huomenna jo vuoden. Pientä haikeutta on ilmassa, mihin tää vauvavuosi taas hävisi. Vauvankaipuuta ei kuitenkaan enää ole, tästä on hyvä jatkaa. :) Itse asiassa on tosi mukavakin tunne, kun on päässyt yli 10 v kestäneestä vauvakuumesta eroon. :D

Nähdään maaliskuussa!! :wave:

Kössi ja poikanen 1 v
 
Kvartti Onnea, Ihanaa!! :heart: :flower: :hug: :D

:hug:

SEranzu
:hug: Onnea hoitopaikasta. Et sitten turhaan valvonut :LOL:

Glow
:hug: Toivottavasti nyt saisitte jostakin apua kotiin!

Sitten on ihan pakko ihmetellä miten hyvin meidän viime yö meni!! Nukahti 20.30, kitisi 22.30 ja 23.00, mutta talttui takaisin pelkällä tutilla. Sitten nukkuikin 6.00 saakka, tutti ja 6.45 viekkuun, jossa nukkui 8.15 saakka. Mä odotin jotain ihan paljon kauheempaa sen mannapuuron jälkeen :eek: No, katsotaan nyt tuleva yö, koska altistusta pitää nyt jatkaa muutama päivä, että oireita ehtii mahdollisesti tulla... Tää ilta/yö onkin alkanut jo lupaavasti; nukahti taas 20.30, eka kerran kitisi 21.30, sitten 22 ja 23. Ja pieree niin vietävästi :( :eek: Pakko ottaa syliin ja rauhoittaa ja antaa kakkajumppaa, että pieru tulee pihalle. Siispä valmistaudun tässä henkisesti valvomaan ens yönä...

Oli muuten jotenkin ihana tunne tänä aamuna, kun mies toi pojan meidän väliin; siinä se tuhisi ja puristi mun sormesta :heart: Ooih, mun oma pieni poika :heart:

Hoitotätiä käytiin tänään moikkaamassa ja tehtiin sopparitkin samantien, koska oli tosi mukava paikka ja täti. Leikkikavereina 1,5v. tyttö ja 3v. tyttö ja poika. Maaliskuussa aloittaa 9pv/kk 5v. tyttö. Axu leikki siellä kuin vanha tekijä ja kävi välillä keittiössä katsomassa vanhempia :heart: Ensi viikolla sitten 3pv tutustutaan yhdessä ja perjantaina treenataan niin, että Axu jää hoitoon muutamaksi tunniksi ilman äitiä :eek: Maanantaina se sitten alkaakin tosi toimet!

Tää menee nyt nukkumaan ja huomenna aamulla Zumbaamaan =)

Tuiskunen ja Axu 11,5kk+
 
Tuiskunen77 Sun tekstistä lainaus:
"Oli muuten jotenkin ihana tunne tänä aamuna, kun mies toi pojan meidän väliin; siinä se tuhisi ja puristi mun sormesta :heart: Ooih, mun oma pieni poika :heart: "
Ihan kun mun näppikseltä kirjotettu =) Meinaan pakahtua onnesta, kun olen niin ylpeä pikkuisesta pojastani!
 
seranzu just miehen kanssa muisteltiin että toi meijän koiravanhus taisi viime talvenakin olla vähän huonona ton kävelyn kanssa. Mut kyl se nyt on jotenkin muutenkin niin vaisu. :'( Kyllä on iso huoli eilen illalla sitä silittelin ja suukottelin ja kyllähän sitä kyyneleet lähti vierimään. on niin rakas haukku :heart: No, toivotaan että tuosta vielä piristyy. :heart:
Onnittelut hoitopaikasta, hieno juttu!! :heart:

Glow tosi kurja tilanne. Tsemppiä, voimia ja kaikkea hyvää :heart:

Kössi Onnittelut 1vuotiaalle :heart:

sadee80 & tyttö tasan 11kk :heart:
 
Kvartti =) onnea plussasta!!! ja Glow:lle suuresti empatioita!! Ihan kamala tilanne, ku joka "luukulta" tulee vaan kielteistä vastausta.. Toivotaan nyt vaan, että kaikki sujuu hyvin ja vauva siellä masussa jaksais nyt vielä vähän aikaa oottaa..

Ja onnea kaikille 1v täyttäneille! Niin se vaan on vuos hujahtanu, vaikee uskoo todeks. Vielä vuos sitte sitä kulki VALTAVAN mahan kans täällä kotona ja kuulosteli koko ajan, josko supistais ja tulisko limoja tms.. Nyt saa sitten vaan ihaillen katella tuota pientä ihmislasta, joka oppii päivittäin uusia taitoja ja osaa ihmetellä kaikkea uutta suurella mielenkiinnolla :heart:

Päivähoitokuvioista.. Eilen sain taas vahvistusta sille ajatukselle, etten haluu Elleniä päiväkotiin nyt ihan heti.. Muskarissa on yks vuorotteluvapaalla oleva päiväkodin täti lapsenlapsensa kans ja sano, et jäi osittain ton lapsenlapsen takia vapaalle ettei niin pientä tarvii sinne "tautipesäkkeeseen" viedä. Hän sanoi olleensa lähemmä 30v mukana työelämässä ja sano, että on niin surullista ku vanhemmat vie puolkuntosena lapsia hoitoon ja sitä kautta ne taudit jyllää pitkään.. Ja eilen kummipojan äiti kerto, et niitten lasten hoitopaikas (perhepäivähoito) on yhellä lapsella kihomatoja :x Mutta tämän "matolapsen" äiti oli suunnitellu, et ko. lapsi on vaan päivän kotona ja tulee sit takas hoitoon!!! En tiiä, kuin pitkään tollanen matorumba kestää hoitoineen mutta voiko siitä parantua PÄIVÄSSÄ???
Nyt ku kuuli eilen kaks tollasta tautitarinaa päivähoidosta, nii vahvistaa edelleen mun käsitystä siitä, että pienten kans pitäs pystyä olee kotona mahd. pitkään.. Mutta s##kelin kotihoidontuki ja sen pienuus :kieh:

Seranzu (tai joku muu leipojaimmeinen)...miten saan muffinssit onnistuu ilman et ne läsähtää sen jälkeen ku ne on otettu pois uunista ja hetken jäähtyny?? Oon tehny nyt 2x suklaamuffinsseja ja molemmilla kerroilla sama juttu... Uunissa ollessa ovat niin hienoja ja kohonneita, mut sit ku pelti on hetken uunin päällä nii kaikissa vuokissa on läsähtäny muffinssi...
En tiiä vielä, mitä leipos 1v kekkereille (kuun lopussa).. Onneks mun äiti tulee ens viikolla to:na tänne leipomaan! Pitää vaan hankkia ainekset valmiiks, nii sit rupee tapahtumaan.. Mä haluaisin prinsessakakun, mut sitä marsipaanikuorrutusta mietin et osattaiskohan me se kaulita ja laittaa päälle kunnolla... Meille tulee vieraita n.25hlöä (avopuolisolla monta sisarusta) joten aika iso kakku pitää tehä -> miten ihmeessä sen marsipaanin saa kaulittua niin isoks.... Äh.

Nyt kokeilen josko FB toimais.. ja sitte tiskikoneen tyhjentämiseen.. Oi näitä kotitöitä...

Nanada ja Ellen 2vkoa vaille vuos
 
Rosinante, pitikin just kysellä miten teillä aamuisin nykyään nukutaan kun muistin että teillä oli kanssa aika aamuvirkku. Kiva kun on vähän pidentynyt aamut!

Meillä on taas monta yötä mennyt vehdatessa, joku hammas nyt kiusaa. Tai siis yö menee hyvin jos annan illalla Pronaxenia noin milloin, mutta jos en anna niin herää ja joku kiusaa. Kauanko olette antaneet hampaisiin särkylääkettä, siis monenako yönä peräkkäin esim? Annoin kahtena yönä enkä olisi viitsinyt antaa enempää ja sitten tosiaan valvottiin viime yönä. Oli ihan sekoväsy mutta ei vaan voinut nukkua. Niin ja meillä heräillään 6-6.30 edelleen.

Mae, en tiennytkään että kierukka ei ehkä riitä noihin kuukautisiin. Joudutko syömään pillereitä jotta kuukautiset loppuisi, vai jotta et tulisi raskaaksi? Tosi tylsä että laittaa kierukan joka osoittuukin sitten 'tarpeettomaksi.'. Mä odottelen, jos joskus keväällä sesn saisin.

Joo mä kanssa toivon että löytyy muita vaihtoehtoja poitsun hoidolle kuin päiväkoti. Perhepäivähoitoon ensisijaisesti haettu (ensi syksynä ) ja isovanhemmatkin ovat innoissaan alkamassa hoitajiksi. Hieman kyllä mietityttää sekin, missä iässä sitä lapsi alkaisi kaivata leikkiseuraksi muita lapsia?

Yksivuotiskysymys vielä, oletteko menossa valokuvaan ja onko hauskoja kuvaideoita?

ja töihin taas mars
almaa
 
merkkiä

Viime yö melkoista kitinää ja vääntöä, nuha tarttui sit meikäläisestä Saraan ja nyt niiskutellaan kumpikin :snotty:

almaa, hyvä kun muistutit tuosta valokuvauksesta, pitäis varailla kohtapuoleen aikaa johonkin valokuvaamoon.

Nuhanenät Kareliini ja Sara
 
Nanada toi hoitoon vienti kuumaperuna meilläkin tällähetkellä.Mieluusti kotona olis piiiiiiitkään,jos vaan takapuoli kestäis,mutta,mutta...

Tällä erää oon työmaalle ilmottanut,että helmikuun lopussa tulisin töihin. Näyttää vaan siltä,etten kyllä millään vielä raaskis neitiä hoitoon viedä... Tässä nyt mietitään eri vaihtoehtoja,esim.lyhennettyä työpäivää, mummoa hoitajaksi kotiin, tai sit vaan jään viä kesäks ite kotiin. Mietin sen niin,että kun tämä on mun viimoinen mahdollisuuteni pienen lapseni kanssa olla kotona hänen elämänsä alkutaipaleella,niin haen vaikka pankista lainaa sitä varten,jos ei muuten pärjätä,prkl... :D Pitkässäjuoksussahan nää muutama kuukausi on niin pieni aika,ja lapsen elämässä kuitenkin tärkeitä,tärkeitä kuukausia...
Jos sais töihinmenoa lykättyä tonne elokuulle vaikka,niin onhan se iso ero viedä hoitoon melki 1,5v kuin 1v... Enkä tällä halua mitenkään aiemmin töihinmeneviä arvostella,tämä vaan meidän tilanne nyt...
Vähän jopa jännittää lähtee työmaalle näitä sopimaan,kun mein työnjohtaja on melko isoegoinen mies,jolla on asenteena kaikkivoipa "ehkä minä nyt sinulle tälläisen asian voin suoda" :kieh: ... Tänään pitäis siä kuiteskin käydä, pitäkää peukkuja,että pomo ois hyvällä päällä...

Neitin synttäreitäkin pitäis alkaa miettiä,että pidetäänkö veikan kanssa yhteiset,kun synttäripäivillä on vaan 4pv väliä... Pääsis yksillä siivouksilla ja laittamisilla,kun pitäis yhteiset päivät...

Tänään on neljäs kalsaripäivä menossa,pitäisköhän vähän ryhdistäytyä nyt,kun alkaa masupöpö tässä huushollissa helpottaa,hmmm... No,ehkä sinne työmaalle täytyy vetästä päälle jtn muuta kuin kulahtanut yöpaita ja risat collarihousut...hehee...

tatuka ja Isla ihanainen
:heart:
 
Mae
almaa joo, en mäkään tienny. Nytpä tiedän :kieh: Tässä on siis 2 vaihtoehtoa. Joko kierukan keltarauhashormoni (jota erittyy kuulemma PALJON) ei riitä ja kropan estrogeeni pääsee paksuntamaan edelleen kohdun seinämää (ja siis keltarauhashormoni yrittää ohentaa, jotta munasolu ei pääse kiinnittymään) ja aiheuttaa vuodon/tiputtelun. Tän hoitona on syödä suun kautta LISÄÄ keltarauhashormonia, jotta saadaan se estrogeeni nujerrettua.
Toinen vaihtoehto on se, että sitä keltarauhashormonia on LIIKAA ja kierukka hiertää herkkää limakalvoa, joka on ohentunut liikaa. Ja siihen on korjauksena se, että syödään kierukan lisäksi e-pillereitä, jotka siis sisältävät estrogeenia ja paksuntavat limakalvoa.
Mutta mä en tohon viimeiseen vaihtoehtoon sitten enää rupea. Sitten lähtee kierukka!

Mae
 
Mae
Niin ja unohdin tuohon ed. viestiin narista.

Mut on liitetty sellaiseen soppaan ja sitä ruvetaan selvittelemään ensi viikolla ja MUA AHDISTAA suunnattomasti. |O |O

Pitkä tarina lyhyesti (voi olla, että kukaan ei saa mitään tolkkua, mutta pakko purkaa nyt vähän johonkin). Mä olen muuttanut äidiltä isälle 15-vuotiaana, kun mun äiti kysyi kovaan ääneen keskellä prismaa multa "ootko sä joku yleinen täällä kaupungissa" ja siis kävelin pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa käsikädessä vaikka meillä oli ollut aiemmin riitaa. Mä en tätä sulattanut ollenkaan ja pistin välit poikki puoleksi vuodeksi.
Pyytelin sitten anteeksi, vain ja ainoastaan mun pikkusiskojen vuoksi, jotka olivat silloin 6- ja 8-vuotiaat.
Ammattikouluaikana mulla oli erittäin syvä masennus (lukee siis ihan papereissa) ja siitäkin sain haukut ja kommentin "et voi olla masentunut, kun ethän sä edes ole yrittänyt itsemurhaa" (hänen ystävänsä oli tehnyt itsemurhan maanis-depressiivisenä )

Näiden episodien jälkeen meillä on ollut todella viileät/tuttavalliset välit. No viime keväänä oli taas eräänlainen show ja sanoin, että en todellakaan jaksa tällaista. Taas rauhoittui tilanne.

Nyt äiti ja mun sisko on riidelleet kauan ja mun sisko sitten sotki minutkin siihen. Joo, voin olla siskon kanssa samaa mieltä, olen myös äitini kanssa samaa mieltä joistain, en todellakaan halunnut kuitenkaan puuttua tähän milläänlailla. Mutta mä en jaksa riidellä. Mua ei kiinnosta yksin kertaisesti selvitellä tällaisia "paskoja" enää IKINÄ, joten se on sitten tehtävä nyt.
Ja mun äiti on maailman hankalin luonne; alistaa, haukkuu (mua mun siskolle ja toisin päin tai jopa päin näköä, mun yhtä nuoremmista siskoista lumpuksi ym ), jos jotain yrittää sanoa ns. vastaan niin löytää jonkun haavan ja "vääntää veistä siinä"

Mulla on yleensä aika pitkä pinna ja nieleskellen kuuntelen kaiken sonnan mitä mun niskaan kaadetaan, en halua loukata ketään tai riidellä yhtään enempää ja usein tää johtaa siihen, että loukkaan itseäni ja ahdistun. Mutta nyt, nyt mun mitta on erittäin täysi. Ja onneksi mun mies on saanut "psyykattua" mut uskomaan itseeni ja siihen, että olen hyvä äiti ja vaimo, eikä mun tarvii kestää.
Mä olen aina halunnut laittaa välit jäihin äidin kanssa, mutta en ole sitä tehnyt mun siskojen vuoksi.

Joo, piti tulla lyhyt tarina, mutta aika pitkä tää silti on. Kuitenkin vain pääpiirteet.

Anteeksi tämä ahdistunut teksti.
 
Heippuli

NANDANA kuulostaa silt et sul on hiuka liian vähä aikaa uunissa tai sit liian vähä jauhoi... Vaikee kyl sanoo. Millanen sun ohje on? Se kertoisi enempi...

TATUKA jää ihmeellä kotiin jos vain mahdollista. Mäkin olisin jääny jos vaan selvittäisi rahallisesti jotenkin.

TAPAAMISESTA olis varmaan nyt syytä alkaa valmistelemaan!!!!! Mä heitän nyt pallon muille! Töihin lähtö ja tuo faijan tilanne on nyt mulle ihan riittävästi "puuhailua".

KATSOOKO muiden muksut telkkaria? Meillä on se Fröbelin palikat ihan ykkösjuttu ja sitä pitäis sit olla toljottamassa monta kertaa päivässä. Tönöttää ku tatti notkutellen itteään välillä... Vaikka koko tunnin levyn ajan.... Ja tuo levyä monesti laitettavaksi pyörittelee jo päätään samalla ei, ei, ei kun ei olla ihan jokavälissä annettu katsoa. :LOL: Suuttuu hirmisesti myös kun ei saa tahtomaansa läpi. :kieh:

ALMAA on niin muksusta kiinni milloin kaipailee leikkikaveria. Mut alle 2v ei kyllä osaa sellasta odotella. Muistan kun isoveikka oli pieni, niin se oli juuri 3v kun jäin kotiin uudelleen, niin kyllä kaipasi seuraa..

Jaha heräs jatkan...
 
Mae todella ikävä tilanne! En osaa muuta sanoa kun iso :hug: hali sinne!!Itse olen tullut siihen tulokseen että en tarvitse elämääni ihmisiä jotka kerta toisensa jälkeen satuttavat teoilla ja sanoilla!Elämä on niin lyhyt seikkailu että haluan nauttia tästä kaikesta enkä kuunnella paskaa toisilta ihmisiltä! ite oon kans saannu kokee kaikkee ikävää joten tiiän vähän mistä puhut! tosiaan iso :hug: !! :heart:

töihin meneminen ite oon kotona ainakin nyt viel vuoden,jos ei sit löydy jotain megahyvää työpaikkaa!Mulla tosiaan ei oo sitä työpaikkaa mihin palata ku valmistuin sosionomiks sillo ku esikoinen oli 3kk! Rahatilanne ei meil oo mikään hääppönen,ku periaattees miehen palkal eletään ja asuntolainaakin o!Mut jotenkin vaan ain ollaan selvitty ja tosiaan toivottavasti pärjätään viel se vuos ainakin!

tuiskunen kiva kuulla että oli kiva hoitaja! =)

5kg kevyempi tyyppien äippä ja jo vähän terveempi Miro 1v! :heart:
 
En muista että kauheesti haittaa on jos keventää, mutta jos meinaa ihan mahdotonta pudotusta niin sitten. Muistaisitko syödä kevyemmin ja terveellisesti ja lisäisit hyötyliikuntaa ja lisäksi kunnon liikuntaa 3-4 päivänä.Ja eihän se vauva heti masussa ole :p joten onhan sulla nytkin aikaa ennen kuin tärppää niin ottaa heti kunnon rutistus ja kevennellä kun odotat.Ihana sinä, haluan vauvan välittömästi :LOL: :kieh: niin ihanaa vauvakuumetta, kun sen haluaa heti ..Niin tuttua..

ei muuta tällä rintamalla, isille avauduin aamusella.. Tuli sanottua asiasta ja asian vierestä.Eli osa meni lillukan varsiin asti, taas. Mutkun mäkin haluun osan isin huomiosta ja haluisin ihan vähän sitä yhteistäkin aikaa, ja kah tänään olis ollu yhteinen kaupunkireissu kahden mutta aamun tunnelmat tuhos koko romanttisen päivän suunnitelmat.Menkööt yksinään, kun kuitenkin oli asiaakin.. Että näin.Eli ei paras päivä..Yhteinen vapaa vaan taas moneen viikkoon joten :x :/ :ashamed: :'(
 
Maella raskas tilanne, mutta totta, joskus on laitettava lopullisesti synnyinkotiin napanuora poikki, jos tilanne menee liian vaikeaksi. Tsemppiä!
Mun äiti kanssa yritti pompottaa mua ennen kuinka päin tahansa mutta kerran pistin luun kurkkuun ja siitä lähtien on pysynyt aisoissa. Jos vääntää veistä haavassa niin joudun sanomaan sille tosi rumasti -mistään muusta ei ollut mitään hyötyä, mutta se auttoi jopa niin että meillä on nykyään hyvät välit. Ennen se sai siitä hillittömät raivarit, mutta nykyään se tietää ettei kannata tulla mulle turhista avautuun tai lässyttään. Mun toista siskoo se pompottaa kuin vieteriä, mutta minkäs teet, jokaisen on itse selvittävä välinsä.

Telkkarista. Meillä Hello Kitty on ihan ykkönen ja varsinkin siitä se jakso missä on vihree vekotin, eli Keroppi ajelee autolla. Tanssii ja hytkyy musiikin tahdissa ja naama on kuin aurinko. =)

Hampaista. viiden kuukauden vanhana tuli ekat kaks, nyt yhteensä 6. neljä yläkerrassa ja kaks alhaalla. Mun sisko itseasiassa huomasi sillon kesällä että ekat hampuusit oli tullut, eli ei niitä kyllä itkenyt. Muutenkin taitaa olla aika kova kipukynnys pikkumiehellä, kun pari päivää sitten vetäs sormensa hiirenloukkuun eikä edes pillahtanut. ja astuin vahingossa jalan päälle niin karjas kovaa, muttei itkeny. Itellä kyllä meinas sen jälkeen pillahtaa, koska tiedän että sitä oikeesti sattu! :'(

Tuleeko maitoa kuinka pitkään jos vain kerran vuorokaudessa imettää? Loppuuko sen tulo siis itsestään, vai mitä? Ja voiko uhkata rintatulehdus sitten ku lopettaa imettämisen kokonaan?

Nukutaanko teillä useammat kuin yhdet päikkärit? Jos kyllä, niin kuinka pitkiä suunnilleen. Yritän venyttää pojan unet kahdesta eteenpäin, jolloin pärjätään yksillä ja nukkuun sitte illalla ysin maissa. Jos nukahtaa vaikka aamupäivällä yheltätoista, niin sitten toiset unet viiden kuuden aikaan ja nukkuun menee illalla 22-23.

Meillä myös joku ihme juttu että se saa hillittömät itkukohtauset jos jää hetkeksikin yksin tonne makkariin omaan pinnasänkyyn. Ennen nukahti sinne kun vaan vei niin omia aikojaan. nyt saa nukuttaa joka ilta melkein tunnin. mites muilla?


-Soikku :heart: Remu
 
Voi että Mae, kuulostaa kyllä tosi kurjalta... Onneksi sä oot noin hienosti sinut ton äitis asian kanssa, heikompi ei varmaan ois jaksanut. Mun mielestä kamalinta mitä äiti voi tehdä, on haukkua ja alistaa lapsiansa. Kaikkien lasten pitäis olla vanhempiensa silmäteriä ja ylpeyden aiheita.

Almaa oon antanut Panadolia kait max.4-5 iltaa peräkkäin silloin kun on ollut oikein känkkispäiviä ja selkeesti ollut hammasvaivaa. Mä koen kyllä pientä morkkista särkylääkkeen antamisesta mut täytyy vaan ajatella että se on lapselle hyväksi kun ei särje. Turvallisiahan noi on antaa mut silti vähän kolkuttaa. Päivisin en sit oo antanutkaan, ainoastaan yötä vastaan.

1v-kuva otetaan kaiketi ihan kotona vaan, poika pelästyis ensin kuitenkin sitä kuvaajaa/kameroita ja sit sais odotella että naaman väri tasoittuu :LOL: ja sittenkään ei ois mitään takeita että saatais onnistunut kuva. Parempi otos tulee tod.näk. kotioloissa....

Nyt syömään, jatkan myöhemmin jos muistuu mieleen vielä kommentoitavaa....
 
Maelle tsempit. suku on pahin, ja jossain kohtiin ihan tottakin. ja kun rakas ihminen satuttaa ja loukkaa niin se sattuu vielä enemmän.Mutta ole sinä se vahva ja näytä että et ole poljettavissa maan rakoon. onneksi miehesi osaa olla tukenasi.

siivoamaan, eli tätä arkista settiä väännetään.

 
Mae, en yhtään ihmettele että mitta on täysi! Onneks oot osannut jättää asian ja ihmisen puheet omaan arvoonsa, ikävää että oma äiti puhuu tuollaisia asioita. Jaksuja sinne :hug:

Päikkäreistä, tällä hetkellä mennään vaihtelevasti 1-2 päikkärit. Päivällä klo 12-13 maissa on ekat ja sit alkuillasta toiset mut nyt näyttäis siltä että nuo myöhäsemmät unet olis jäämässä pois. Yöunille menee siinä 21 aikoihin. Tähän asti ainakin on nukkumaanlaitto sujunut ilman mitään isompia ongelmia, mulla on yleensä tapana jäädä sängylle odotteleen että neiti nukahtaa pinnikseensä koska vaistoo jotenkin sen jos poistun huoneesta.

siniraita :hug:

töihinmenosta, tarkoitus olis olla nyt tän vuoden loppuun kotona ja pitempäänkin jos vaan suinkin mahdollista. Mua ei muutenkaan yhtään kiinnostais palata töihin kun ei oo mikään ihanteellinen työpaikka, vakituinen työ kuitenkin mutta oon ollut väsynyt jo niin kauan nykyiseen työhöni. Työnkuvassa ei ole vikaa, pidän työstä kovasti mutta se kaikki muu p**** työyhteisössä ja asioiden hoitaminen ahdistaa :( tulipas valitusta taas :ashamed:

telkkarista, Saralla ei oo mitään lempparijuttua tv:ssä mutta heti jos tulee musiikkia esim. jossain mainoksessa niin alkaa polvet nytkyyn ja heilutteleen itseensä :D sitten kun kysyy että kuinka Sara tanssii niin heti alkaa esiintyyn =)

Nyt pitää mennä taas :wave:
 
Mae ikävä tilanne äitisi kanssa :( . Hyvä kuitenkin,että oot saanut rajat vedettyä ja puolesi pidettyä,vaikkei oo koskaan helppoja asioita nuo... Äiti-tytär suhde taitaa olla yks maailman hankalampia :eek: Niin tärkeä,mutta niin haavoittuvainen,jos jompikumpi haluaa sitä väärin käyttää... :(

päikkäreitä neiti nukkuu kahdet,kestoltaan puolestatunnista reiluun tuntiin kipale. Nyt kun oli taas noita ulkoilukelejä,niin vaunuissa päikyt maistuu monesti pidempään,joskus niin,että päivän toiset unet voi olla melkein 2h!! :D Ja toi 2h on meidän neidille paljon!! Sillon pienempänä tämä kun nukkui välillä vaan niitä 10-20min tirsoja 2-3/pv,niin nyt jo 45min unet on tosi hyvin :D .
Unille meno on yleensä suht.simppeliä, vien sänkyynsä ja useimmiten sinne jää,ainakin illalla. Päikytkin onnistuu samoin,jos ei liian aikaisin vie pötkölleen,10min.voi olla ratkaiseva ero ;). Tietty poikkeuksiakin on,jos kipeenä tai muuten jotain hässäkkää ollut,niin voi joutua ottaan syliin rauhottumaan hetkeksi,joskus pidemmäksikin... Mutta huomattavasti on helpompia öitä taas ollut,kuin jokuaika sitten... (kop,kop,koputtaa puuta,kun täällä pitää mainostaa...)

hampaita on 8 täysin puhjennutta(4 etuylh. ja 4 etualh.) ja yksi osittain puhjennut poskihammas. Kulmurienkin kohdat alhaalla näyttää aika kypsiltä,vielä ei tosin oo läpi niistä mitään,mutta siihen malliin taas tunkee kättä kitaansa,että ehkä siellä joku kutittelee.

telkkaria ei viä juuri kattele,joskus voi pariks minuutiks joku hyvä mainos tai musiikki vangita huomion,mutta ei enempää välitä...

Kävin siä työmaalla,ja ilokseni olivatkin jo varautuneet siihen,että saatan ilmoittaa jatkavani viä hoitovapaata =) . Joten tälläerää elokuulle olisin kotona,jihaa!! :D :D Ja hyvä puoli asiassa on vielä sekin,että jos tilanne muuttuu,niin kahden vkon varoitusajalla voin palata töihin missä vaiheessa vaan. Että hyvällä mallilla tämä! Enää ei puutu kuin se lottovoitto,jonka turvin pystyis eläänkin hoitovapaan ajan... :LOL: No,suu säkkiä myöten vaan,ja viimehädässä pankinjohtajan pakeille...

työasioista huojentunut tatuka ja ihanakultarakas Isla :heart:
 
siniraita :hug:

telkkari Miron isoveli tykkää kattoa Mainio Manua nauhalta ja sitä kattelee Mirokin! :D Ihanaa ku saa jotain tehtyy kotona ku pojat kattelee Manua!Mut kauheesti en anna heijän sitä kattoo!Esikoinen oli n.2v3kk ku alko pikkasii aikoi kattomaan just tota Manua!Ja noin kuukausi sit(2v9kk) hän pysty keskittymään niin kauan et jakso kattoo kaks jaksoo paikallaan!

päikkärit meil nukutaan yhet unet!Paitsi jos ollaan autol jossain ni yleensä nukkuu ain siel!Yöunilt herätään klo 7-8 ja päikkäreil mennään klo 13!Isoveli menee samaan aikaan!Pojat nukkuvat noin 2h,mut Miro herää yleensä ainakin kerran ja sit hänet pitää nukuttaa uudestaan!
Meil tosiaan Miro on yhen kerran menny unille niin et o ite nukahtanu sänkyyn! :whistle:

kuvaus me oltiin 1-vuotis kuvas viime lauantaina,just ennen ku Miro tuli kipeeks!Me ei kauheesti saatu ite valita rekvisiittaa tai muutakaan!Mut ihan hyvin meni,kuvaaja osas todella työskennel lasten kanssa!

särkylääke mä oon antanu n.kolmen peräkkäisen iltana!mut meil ei lääke kauheesti oo auttanu! :/ mirol o ny 11 hammasta ja tulos kolme lisää! :D
 

Yhteistyössä