Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

särkylääkkeestä vielä,että mä olen antanut ihan reilusti 4-5 pvnä peräkkäin ja 8h välein,koska lääkärinlassa sanottiin,että se on lapselle jopa parempi kuin esim.pelkkä iltalääke. (hampaista oli sillon puhe,kun oli neitillä aika tuskasta).Tämä perustui siihen aika maalaisjärkiseen seikkaan,että kipu pysyy paremmin aisoissa kun lääkkeen teho ei ehdi välillä haihtua,ja näinollen lapsella on parempi olla. Se voi jopa nopeuttaa kivulista puhkeamista,kun kivun aiheuttamat stressireaktiot eivät häiritse puhkeamista... Suomessa kuulemma lapsia alilääkitään turhaan,eli tarpeeksi herkästi ei anneta sitä lääkettä...

Tämä meidän nlassa opittua siis,ja kuulostaa mun korvaan järkevältä. Toki ton viiden pvn jälkeen soittelisin jo neuvoa lisää,mutta turvallisin mielin mä ainakin lapsen oloa helpotan jos vaan voin.
 
Maelle hali. Ikävä tilanne. :hug:

Telkkaria meillä ei vielä oikeestaan katsella. Välillä saattaa vähän aikaa katsoa, jos kuuluu jänniä ääniä. Mutta muuten pitää olla ramplaamassa telkkarin nappeja, vaihtamassa kanavaa tai sammuttelee sitä. Nyt on ite yrittäny pitää kuntokuuria ja jumpata dvd:n tahtiin, niin poika käy aina välillä sammuttamassa telkkarin tai vaihtaa kanavaa kesken kaiken. Ei oikein tehokasta liikuntaa. |O

Päikkäreitä meillä nukutaan vaihtelevasti yhdet-kahdet päivässä. Yöunilta herätään kahdeksan aikoihin ja nukkumaan mennää viimesistä päikkäreistä riippuen 20-22. Nyt oli välillä tosi hyviä öitä, että herättiin vain joskus viiden kuuden aikaan, mutta nukahti samantien, mutta nyt on vissiin alkanu hampaat vaivaamaan, niin heräilee taas useammin.

1-vuotis kuvauksessa on tarkoitus käydä, mutta vielä en ole aikaa varannut...

Särkylääkettä oon antanu muistaakseni kolmena iltana peräkkäin. Silloin oli korkea kuume niin annoin päivälläkin lääkettä. Muuten oon antanu vain tyyliin yhdesti yöllä, jos on tuntunut, että sen vuoksi nukkuu huonommin, että on esim. hampaat kipeänä...

Hampaita pojalla ei ole vielä kuin kaksi alhaalla. Yläikenet ja alapuolen kakkoset on olleet turvoksissa jo pitkään, mutta ei varmaan ihan heti puhkea...

Me ollaan nyt siirtymässä kokonaan tavalliseen maitoon. Vielä on muutama Nan-purkki kaapissa, niin kunhan ne ollaan juotu pois, niin sitten ei enää osteta korviketta. Ja imetyksen lopetin kokonaan tällä viikolla. Loppuvuodesta vähensin ensin kahteen kertaan päivässä ja alkukuusta vain yhteen kertaan päivässä. Meni onneksi kivuttomasti tuo imetyksen lopettaminen. Sitä vielä syksyllä mietin, että mitenhän lie menee, kun poika tuntui niin tissitakiaiselta. :)
 
Mae - onpa kurja juttu. Mutta kuten miehesi sut on jo saanutkin psyykattua, ei sulla ole mitään velvollisuutta olla osallisena tuollaisessa. Kurja koska tasapainoinen äiti on todella iso juttu aikuisellekin lapselle - mutta onneksi sinä voit pitää itsestäsi huolta ja olla kunnon äiti omalle lapsellesi!

Kiitos Tatuka lääkekommentista, annoinkin nyt vielä Pronaxenia, josko sieltä jo jotain tulisi läpi ja seuraava yö pärjättäisiin ilman.

Siitä kyllä huomaa tämän työssäkäynnin rankkuuden, että huonojen yöiden jälkeen illat on aikalailla veto pois. Taas nukahdin pojan viereen nukuellessa.

Me otettiin kotona kastekiitoskorttikuva ja se oli kyllä todella onnistunut. Nyt on vaan 'hieman' liikkuvaisempi kohde joten epäilyttää kuinka mahtaa käydä. Ja kunnon salama taidettaisiin tarvita jotta oikeasti viitsisi kokeilla...

Ja nyt taidan jatkaa lepoa tässä sohvalla. Tsemppiä ja halauksia kaikille kanssasisarille!
 
Voi, fb:stä luin, että Glow on otettu tarkkailuun, :hug: :hug: :hug:

Mae: :hug: Se ottaa koville se napanuoran katkaisu, mutta oman mielenrauhan vuoksi on joskus tehtävä rankkojakin ratkaisuja :hug:

: apua, mikä tilanne, onneksi kaikki kuitenkin ok. :hug:

Sadeelle onnea sydänäänistä :heart: Ja miten muutitte päikkärirytmiä, kun unet parani? Entä imetitkö sä vai annoitteko iltamaidon pullosta?

Seranzulle ja Tuiskuselle onnea päivähoitopaikoista :flower:

Ja kvartille siis niin aidon kateelliset onnittelut, kun vaan voi :D Tarrasukkia :heart:

Ja kaikille 1-vuotta täyttäneille iiiiisot onnittelut! :heart: :flower:

Juu ja mä en kestä, että kaikki muut vain ovat raskaana ja mä en voi edes haaveilla. :( Miehelle turha puhuakaan koko asiasta pariin vuoteen ja järjellä tiedän, että mun on itsekin ensin toivuttava tästä vauvavuodesta kunnolla, että jaksaisin sitten seuraavan. Mutta minkäs teet, kun sydän jo kovasti kaipailisi pientä nyyttiä.

Varsinkin, kun meilläkin taitaa olla pian taapero ihan noin niin kuin liikunnallisestikin, Greta nimittäin oppi tänään nousemaan itse seisomaan. vahingossahan on noussut ilman tukea seisomaan jo pari kuukautta, mutta tänään oikein treenasi, varmaan parikyt kertaa nousi pystyyn iltapäivän ja illan mittaan. Kyllä on mamma ylpeä =)

Tuleekos musta pinon ainoa taaperoimettäjä? Onko kaikki lopettamassa imetystä? Onko lopetus sujunut itkuitta vai onko ollut vaikeaa? Varmaan tässä jossain vaiheessa munkin pitäisi alkaa lopetella, joskus suostuukin ottaa jugurttia heti päikyiltä herätessä, mutta useimmiten saa raivarit, ellei tissi ole parissa minuutissa suussa :eek: Ja yöllä 3-5 kertaa on nyt normi. Jos rupean lopettelemaan helmikuusta lähtien, kun täyttää vuoden, niin yksi imetyskerta/ viikko vähennystä tarkoittaa joka tapauksessa, että johonkin toukokuulle menee lopetus. Saas nyt nähdä. Jos typy oppisi tisulle vain aamuin illoin, niin jatkaisin pari vuotiaaksi, mutta tällaista "kokopäiväistä" imetystä en aio jatkaa.

Synttärikakuista täällä on ollut mun nettitauon aikana puhetta, mutta kysyn kuitenkin: aiotteko siis antaa kakkua myös vauvalle, vai onko vain vieraille? Ja jos annatte vauvalle, niin teettekö jotenkin erikoisella reseptillä. Mä en ole vielä munanvalkuista antanut, eli oisko sitten synttäreinä eka kerta? Entä millainen kuorrutus? Voiko vauvalle antaa sokeroitua kermavaahtoa? Kurjalta tuntuu, jos muut syö kakkua, mutta itse päivänsankari ei :(

Ruokaa olen nyt pikkuhiljaa muuttamassa taaperolle sopivaksi. Lihaa haudutin myös pakkaseen ja kasvikset ovat nyt kaikki yhtä, maksimissa kahta makua, tähän saakka siis syönyt aina seka-kasvis-sosetta. Ja riisijauhe on vaihdettu ihan riisiin, aamulla on vielä ihan jauhetta. Annatteko te jo ihan kokonaisia kaurahiutaleita kun teette puuroa, vai rikotteko vielä? Meillä ei onneksi ole mikään hienokurkku, vaan kaikki möykyt menee ja sormiruokana varsinkin keksin murenet ja riisimurot.

Apua, pitää varmaan mennä nukkumaan, huomenna tulee lounasvieraita, olen kehittänyt tosi herkullisen lihamureke-reseptin, johon sain ruokablogista inspistä.

:wave: Lentis ja tomera seisomaan nousija Greta 11,5kk :heart:
 
Mae :hug: Vanhempiaan kun ei voi valita niin älä ainakaan kanna asiasta syyllisyyttä, onneks miehesi on tuollainen että tsemppaa ja onneks sulla on oma ihana perhe :heart:

Lentikselle onnea pienestä pystyynnousijasta :flower: Niin ja mun mielestä sitä kakkua voi ihan hyvin antaa kun eihän sitä joka päivä syödä ja isoa annosta kuitenkaan :)

Meillä katsotaan jonkun verran telkkaa, lähinnä vain junioria ja ehdoton suosikki on seikkailija Dora, jos Doran musiikki alkaa niin kaikki toiminta pysähtyy ja jos on vaikka keittiössä niin tytöllä tulee kiire olkkariin näkemään ohjelma ja jos kaupassa näkee jotain Dora aiheista niin 'hihkutaan Doraa' :D Selkee tyttö kun esim tuomas veturi ei oo niinku mitään :D

Särkylääkettä ei olla annettu kuurina ihan vain sen takia kun ei ole ollut tarvetta eli ihan satunnaisin kertoja pari kertaa hampaisiin mutta jos tarvetta ilmenis niin varmaan annettais ihan tarpeen mukaan kun ei sitä kuitenkaan paria viikkoa anna vaan joitain päiviä.

Tuiskunen: De nada :D

1v kuva otetaan kotona että saa itse määritellä taustan ja ehkä ilmeetkin on lapsella luonnollisemmat kotona niin ei seinälle jouduta laittamaan sellasta pelästynyttä peuraa auton valokiilassa-ilmeistä kuvaa jota vanhempana tyttö joutuu häpeämään kun sitä äiti poikaystävälle esittelee :saint: :D

Nyt lähden heittämään nukkumatin silmiin hiekkaa :wave:
 
lentis muutin päikkärirytmiä niin että ekoille päikkäreille myöhemmin kuin ennen ja useimmiten nykyään sitten pärjääkin niillä yksillä (jos pitkät 2.3h) unilla. mut jos nukkuukin vaan lyhyet niin kyl sitten on vielä kahdet. meillä herätään aikasin aamulla, n 6.00. ennen laitoin pikku aamu-unille ysin maissa, siis ennen lounasta. Nykyään venytän ekat unet sinne lounaan jälkeen eli unet alkaa 10.30-11.00. Imetyksen lopetin syyskuussa eli öisin annoin maitoa pullosta. mutta nyt siis lopetin sen yömaidon antamisen, oisko ollut kolme viikkoa sitten. =)

valokuvaus meillä on kerhossa kuvaus helmikuun puolessa välissä, samalla viikolla vielä kun tytön 1v päivä, joten siinä sitten samalla tulee 1v kuvaus ja on halvempi kun jos valokuvaamosta tilais. ;)

kakusta meillä tyttö on saanut jo maistella kahvipöydästä keksiä ja pullaa.. :ashamed: joten kyllä se sitten saa maistaa omaa kakkuaankin. en nyt ehkä koko isoa palaa lautaselle mätkää mutta saa maistella muutamia lusikallisia kyllä. :heart:

kaurahiutaleet menee kokonaisina. Muutenkin syö jo hyvin kaikkea. Välillä tyttö jo syönytkin muun perheen kanssa samaa ruokaa.
Maitoa (tavallista) en oo uskaltanut vielä sekoittaa nanniin kun silloin kerran tytölle tuli maitotuotteesta niin kovat vatsan väänteet. :ashamed: No, siitä on aikaa ja nyt kyllä syö jo ihan jugurttia eikä ole vaivoja tullut. Voishan sitä kokeilla pikkuhiljaa. Ois kiva päästä noista nannien ostamisista. nyt edes hetkeks ;) :heart:

omaa napaa: on muuten ihanaa kun tuntee jo pikkuisen masukin liikkeet. varsinkin aamuisin ja iltaisin pieni jumppailee. Se on aina vaan yhtä ihmeellistä ja ihanaa. Pysähdyttävää, nostaa hymyn huulille.... :heart: (16+5)

sadee80 & tyttö 11kk :heart:
 
Hirveästi tullunna tekstiä =)

Toivottavasti Glow'lla ja pikkuisella menisi kaikki kuitenkin parhain päin :hug: Rankka tilanne kyllä!

Maelle kovasti jaksamista kanssa :hug:

Särkylääkkeistä Mä olen antanut tarvittaessa ihan kuurina 3xpäivässä muutamien päivien ajan, silloin kun on ollut ihan hirveän kipeää hampaiden kanssa, sekä kipeänä ollessa tuli annettua. Sairaalassa viime kesänä sanoivat että Panadolia vois tarvittaessa antaakin jopa 6h välein, itse olen antanut 7h välein, koska parin viimeisen tunnin aikana lääkettä on enää niin vähän verenkierrossa ettei se oikeen auta. Ja nyt korvatulehduksen aikaan apteekista neuvoi antamaan Pronaxenia 2xvrk + lisänä tarvittaessa suppoja 3xvrk. Näiden suositusten mukaan käyttöhän on turvallista, joskin määrät kuulostaa paljolta, mutta miksi en antaisi, jos pikkuinen on todella kipeä ja lääke helpottaa oloa?

Valokuvaus Meillä oli loppuvodesta kerhokuvaus, kuvat onnistuivat tosi hyvin, joten ei nyt viedä 1-v. kuvaukseen.

Synttärikakkua meinaan antaa vähän. Laitan kakun väliin varmaan noita hedelmä- ja marjasoseita, en tiiä laitanko vain pelkästään vai sotkenko hillon kanssa.. Vispikerman teen vähän vähempi sokerisena. Pitäähän sen päivän sankarinkin saada ;) Ja on meillä maisteltu muitakin herkkuja jo vähän :ashamed:

Kaurahiutaleet ja muu karkea eväs saattaa pari lusikallista mennä ennen kuin alkaa yökkäilee, sylkeä ja kaivaa pois suustaan :D Hitaasti hyvä tulee...

Seranzulle onnea hoitopaikasta! Tais siis Kaapsulle :D Mutta kyllä se helpottaa, kun viimein saa paikan eikä tarvitse stressata.

Kvartti onnea täältäkin :flower: Kade olen minäkin ;)

Omaa napaa: me ollaan käyty hoitajan luona tutustumassa Ainon kanssa. Eilen oli pari tuntia itsestään siellä, hyvin oli mennyt :) Helpottaa vähän omaa stressaamista. Maanantaina sitten alkaa työt. Jännittää jo. Mutta viikonloppuna lähdetään vielä kyläilemään mummolaan :)

Jaahas, ja nyt kaivataan äidin syliin :heart:
 
Siis onko Glow otettu osastolle? Huh, toivottavasti kaikki on hyvin. Ja toisaalta siellä on ainakin apu lähellä ja pakko levätä.

Lentis, mä just mietin tota vauvakuumeilua. Järjellä ajatellen - ei mitään järkeä - mutta jotenkin, kun tiedän ettei meille vauvoja enää tule, niin kovasti kaipaisin sitä pientä nyyttiä ja odotusta ja kaikkea. No, ehkä se järki voittaa. (Ja järkisyitä siis - en halua enää synnyttää (pikku este!), olen jo niin vanha, tämä vuosi on ollut aikast lailla rankka meille kaikille, haluan jatkaa työntekoakin. Onkohan noi edes järkisyitä : )

Meillä imetyksen lopetus sujui tosi helposti, kuten olen tainnut mainitakin. Halusin lopettaa ajoissa niin ettei tarvi mitään hankalaa vieroitusta ja hyvin meni - pian kk mennyt imettämättä ja itse asiassa se jäi jotenkin niin, etten enää muista edes tarkalleen viimeistä imetyskertaa..,. (yhh nyt se alkoi harmittaa). Ihanaa olisi ollut imettääkin mutta pelkäsin juuri sitä vieroitusta.

Mä olin ajatellut antaa vauvalle kakkua. Tota muna-asiaa en ollut kyllä ajatellut, hitsi, se kun on meillä oksettanut. Jos tekis munatonta kakkua, mitähän sekin nyt sit olis. Ja puurot on olleet jo pitkään ihan oikeita puuroja, hienontamatta.

Ja taaaaas töihin. Kiva kun täällä on pian joku muukin töissä ; :p
 
Perjantai! Aa nää viikot viuhuu ja tosiaan äsken vielä tuntui töihin lähtö kaukaisuudelta ja nyt on enää 5vko jäljellä. Pari viimeistä meneekin hoitoon opettelussa. Aamuherätyksessä ja käydään päikyssä tutustumassa ja totuttelemassa. Mua jo lohdutettiin, että voidaan mennä kaksilla unilla aivan mainiosti jos Kaapsu niitä tärvitsee.

LENTIS meillä ei syödä minkäänlaisia puuroja paria lusikkaa enempää... Ei kaupan hienoja eikä kotona tehtyjä karkeampia... Veeti kyllä saapi synttärikakkuansa :D Ja ihan tavallisen teen pakastessa on omia vattuja ja hiukan hilloa mukaan, rahkaa, kermaa ja banaania. Muutoin poju syö mielummin hienoa ruokaa, mutta karkeampikin menee, varsinkin jos saa itse syödä. Esim kanasuikaleita ja riisiä. Possusuikaleetkin menee kun haarukalla vähä jeesaa. Vauvan sosepurkeist ei tykkää, kun ei oo mitään makua missään... Ei niissä maistu marjat ei hedelmät ei mikään...... Ja ne 8kk ja muut purkkiruoat on aivan mauttomia... Vähän hankalaa reissussa jollei voi kotiruokaa tarjota, kun ei kelpaa nuo purkkiruoat.

Joku (en muista kuka :ashamed: ) kysyi FB joo on siellä meillä helmimammat tosin ei juuri siellä olla kirjoiteltu, vaan muuten vaan kuulumisia niinko nyt yleensäki FB:ssä mullakin on 46 helmimammaa kavereissa :D Toisten kanssa enempi ja toisten vähempi. Enkä muista kuka sai kutsutuksi helmimammoihin josta löytyy sitten muu porukka ja voi pyydellä kavereiksi :) Kuka muistaa???

Kaapsu muuten ottaa puhelimen, laittaa korvalle ja huutaa kovaa "ajoo!" ja kävelee ympäriinsä puhelin korvalla. :LOL: He ollaan aina sanottu sille että "haloo, kuka siellä puhuu" sanoja ei ole ellei lasketa annannaannaaa... ja äittättäää... jotka on anna ja äiti... En kirjottaisi vauvakirjaan vielä mitään sanoista :D

Nyt siivoomaan yök :headwall: :headwall: :headwall: meillä alkoi karvanlähtö elukoilla... :eek: :kieh: Saapi imurin kanssa heilua monta kertaa päivässä, mut kerta viikkoon koitan sit ottaa jokapaikan... On ees tunnin siistiä..
 
Niin joo MAELLE piti sanoo voimia, tosi kurjaa tuommoinen. Mulla kans ristiriitaiset tunteet tuon isän kanssa... Niin paljon pahaa on juomisellaan aiheuttanu ja nyt sitten saa sitä kuitenkin hoivata :ashamed:

JA uskallan GLOW:sta sanoa, että turvassa on ja lähellä apua tällä hetkellä. Voimia hälle kovasti ja pidetään peukut pystyssä. :heart: :heart:
 
imetys tääl imutellaan viel! :wave: yleensä aamulla,enne päikyi ja ennen yöunia!juo kyllä jo nokkamukista tavallista maitoo,eikä enää oo niin kauan tissil!mut näin jatketaan nyt jonkun aikaa,en oo oikeestaan ees aatellu et millo lopettaisin imetyksen!

kaurahiutaleet ihan menee kokonaisii kaurahiutalei,ei oo tarvinnu koskaan pienentää!ja aamu sekä iltapuuro o Miron herkkuu! :D

synttärikakkuluulen et vähän annetaan maistaa!yleensä oon kyl ollu aika tarkka(ehkä liiankin)et mitään herkkui ei viel syödä! :whistle: Esikoinenki oli reippaasti yli 2v ku söi eka kertaa karkkia!nyt on melkeen 3v eikä hän vieläkään syö sitä ku joskus sillo tällön(yleensä mummulas!)eikä hän oo myöskään viel koskaan syönny hampurilaisii,ranskiksii tai esim sipsei!mä olen sitä mieltä että ehtiihän sitä sit!oon kyl kuullu tosi paljon ihmettelyjä ja kritiikkii tosta,mut meil se nyt vaan menee näin!ja kyl meilläkin välil herkutellaan,esim.jäätelöö,keksei ja pullaa sillo jos ollaan kyläs tai meil o vierai!mut tosiaan Miro ei oo saanu herkui!kamala äiskä! ;)
 
Hohhoijaa näitä öitä nyt sitten.. :whistle: alkuyö meni ihan hyvin mutta sitten puolen yön jälkeen alkoi tukkoisuus todella vaivata ja sitten kieputtiinkin puoli kolmeen asti hereillä |O yöllä koitin imeä limaa nenäfriidalla mutta se vasta kauhistus onkin Saralle kun vaan sen kapistuksenkin näkee :whistle: ei tuu kyllä siitä touhusta mitään ilman isukin apua, jo pelkkä suun pyyhkiminenkin tekee kamalat raivarit :whistle:

Glow'lle valtavasti voimia :hug:

synttärikakkua saa maistella vähäsen =) luultavasti tulee tilattua kakku leipomosta kun en osaa tehdä mitään hienoja täytekakkuja.

Meillä ei syödä puuroja joten hiutaleasiaan en oikein osaa sanoa. Oon koittanut vähitellen siirtyä vähän karkeampiin ruokiin mutta ei tunnu oikein uppoovan varsinkaan jos on vähänkin jotain pieniä paloja joukossa, hankalaahan se tietysti on syödä kun vasta 2 hammasta alhaalla :/ ollaan nyt maisteltu noita 8kk ruokia aika heikolla menestyksellä, on ilmeisesti liian outoja makuja kun onhan niissä jo vähän mausteitakin laitettu.

Mä en jaksais yhtään näitä pakkasia enää :whistle: alkaa ahdistaan tää sisätiloissa oleilu tosissaan kun ei pääse yhtään ulkoileen :/ kauppaan pitäis kuitenkin tänään lähtee, että sen verran tulee poistuttua kotoa :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mae :hug:

Kakkuasiassa
löysin tällaisen ohjeen kun googletin http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/makeat/fi_FI/yksivuotiaanomakakku/ . Olin yksillä 1-vee synttäreillä, joilla oli tällainen kakku ja synttärisankari siellä ainakin veteli sitä kaksin käsin :LOL:

Meidän vehnäaltistus on edennyt kumman oireetta. Mut enpä nyt sit tiedä olenko ollut ihan idiootti, kun olen antanut Cuplatonia samalla :headwall: :eek: Tajusen sen toissa iltana ja tunsin itseni kyllä niin tyhmäksi!! Eilinen oltiin ilman Cuplatonia, yö oli vähän katkonaisempi, joten katsotaan nyt ainakin ens yö vielä ennen kuin vedän mitään johtopäätöksiä... Verikokeiden tulokset saadaan vasta tiistaina.

Ruokailut on kuin salaman iskusta muuttuneet rauhallisiksi ja poitsu vaan aukoo suutaan ja nieleskelee :saint: Oltiin miehen kanssa jo palkkaamassa Tivoli Sariolaa tuohon keittiön ikkunan alle viihdyttään pikkumiestä, mutta onneks ei ehditty, kun nyt oltais heti jouduttu lomauttaan :LOL: En tiedä mitä ihmettä on tapahtunut, mutta en valita. Lisäksi tänään meni eka kerran koskaan 150ml aamumaitoa yhteen menoon. Ennen on venyttämällä aamun mittaan juonut jonku 60-90ml. Hienosti tarttuu jo nokkamukiin, vie suuhun ja lutkuttaa ilmaa, mut ei tajua kallistaa... Lisäksi leuka vuotaa jonkin verran.

Imetyksen lopetuksesta tuli eilen muskarin jälkeen äitien kanssa juttua ja siellä on yksi 1,5v tyttö, jonka äiti tuskaili, kun tyttö ei millään päästä tissistä eroon. Syö kuulemma leipää samalla ja hörppää tisusta maidot päälle :LOL: Onko tää muuten joku urbaani legenda vai voiko imetyksen jälkeen rinnat jäädä erikokoisiksi, jos toiseen ns. jää maitoa? Onkohan nähnyt unta vai lukenut asiasta jostakin??

Mulla olis viikko vielä talvilomaa ja sitten töihin...

Tuiskunen ja pakkasessa uinuva Alexi 11,5kk+
 
Tuiskunen: Mulla oli rinnat ainakin jonkin aikaa erikoikoiset imetyksen lopettamisesta, ihan viimeisinta tilannetta en ole tarkistanut. :p Ero ei ollut mikään huomattava, mutta puristelin aina isommasta maitoja pois suihkussa. (Ihan niinkuin se nyt mitään olisi auttanut edes...) Maitoa multa tulee yhäkin kun puristaa, joskus heruu ihan itsestäänkin, ja imetys sentään loppui kokonaan jo useampi kuukausi sitten.

Sadee: Onnea sullekin plussasta! Käyn niin harvakseltaan, etten tiedä olenko edes onnitellut.

Kotonaolo: Voisin jatkaa vaikka x vuotta, en kaipaa töihin ollenkaan. Entinen uratykki-minä, heh... Ei kaadu seinät päälle ja yhtään kertaa en ole oma-aloitteisesti edes perhekahvilassakaan käynyt, kaverin mukana joskus mennyt. Sen sijaan ajatus töihin paluusta ahdistaa huomattavan kovaa. :$ Vaan kun rahaa jää elämiseen asumismenojen jälkeen muutama sata euroa kuussa, niin ei säästöt riitä kovin pitkälle. Ensi vuoden alusta kait on pakko palata. Ruokamenot on jo nyt karsittu minimiin, mennään linjalla hernekeitto, makkarakiusaus, ohrapuuro...

Synttärikakkua saa poika toki pienen palan. Ihan normikakku tulee olemaan, vaniljarahka-mansikkahillotäytteellä ja kermavaahdolla, slurp! :p

Telkku on päällä lastenohjelmien aikaan, mut eipä poitsu sitä tunnu katsovan. Kiipeilee siskojen päällä vaan. Tietokoneelta oon näyttänyt teletappeja ja Tomi Traktoria, mut eipä nekään kauan jaksa kiinnostaa.

Nyt hetkeksi pitkäkseen kun poika nukkuu.

Kössi & murunen 1v
 
Glow, Mea ja TÄ ryhmä- :hug:

Voihan pakkanen, eilen yritin 1,5 t nukuttaa päikkäreille pinnikseen ja ei vaan ollu unista tietoakaan, sitten illemmalla nukkui peräti 50 min kun oli pimeämpää. Mitenhän kesällä sitten nukutaan yölläkään? Täytynee hommata pimennysverho.
Tänään viilensin huoneen ja laitoin fleece päällä vaunuihin valjaisiin, niin nyt nukkunut 3 tuntia, AH!!!

Sain tehtyä tytölle hirvimureketta ja keittelin porkkanaa, bataattia ja makaroneja paloina. Ans kattoen ny miten hirvestäjän tyttäreille maistuu riista :)

Jaaha jopas herättiin.

Huomenna lähden ystävättären 40v kemuhin ja yökyläilemään. Harmittaa kun naama kukkii justa taas tietty kovaa :/

HYvää viikonloppua!!

HM
 
Meillä siis imetetään kanssa vielä aamulla, illalla ja kaks kertaa siinä välissä. Yö syötöt jätettiin keralla pois vähän yli viikko sitten ja hiljasta oli jo kolmannen yön jälkeen, eli kannatti!!! Elämänlaatu parani huomattavasti. Tarkotuksena kuitenkin olis imettää vielä ainaskin puolivuotta.

Kakkua saa maistaa synttäreinä ja olen kokeillut keittää meidän kaikkien kolmen aamupuuron luomukevytmaitoon, hyvällä menestyksellä. Ei tullut itkuja eikä muutakaan vaivaa siitä. Kaurapuuroa voi olla aamuisin vaan kolme ruokalusikallista piltin seassa, eli melkein hilloa puurolla maustettuna. muuten tavis kaurapuuro tökkii, mutta noin menee.

Kaupan purkkiruoat ei mene sitten millään. Kaks kertaa olen reissussa kokeillu ja huonolla menestyksellä. Vain kotitekoiset ja maustetut käyvät. Kana ja jauheliha soseet on parhaiten maistuvia. Tein tässä muutama viikko takaperin 10 litran kattilan kanasosetta ja vein sen pihalle hankeen jäähtymään. Mies tuli hommista kotiin ja päästi koirat häkistä pois ja se oli kanasoseen menoa. ei ollut huomannut sitä kattilaa ollenkaan ja kansi ei ollut koirille este.
että harmitti kun olin kipeellä ranteella kuorinut varmaan kaks tuntia bataatteja, porkkanoita, perunoita ja kesäkurpitsaa :kieh: noh, vahinkoja sattuu ja koirat oli tästä vahingosta tyytyväisiä ja täyteläisiä :LOL:

Mulla on ihan huono omatunto, ku meillä oli tänään vieraita ja pelailtiin lautapelejä nelisen tuntia. Remu leikki koko ajan itekseen ja kävi vaan välillä keittiössä moikkaamassa ja kerran tisulla. Oikeen ihmeteltiin miten viihtyykin välillä niin hyvin itekseen, mutta tietysti ihan hyvä, ettei kokoaikaa tarvii sylissä roikkua.
Nyt koko ilta sitten hyvitelty ja pikkumies on riuhtonut peppu paljaana menemään ympäri taloa ja äippä konttasi kiltisti perässä niin kauan kun polvet kesti (eli ei kovin kauaa) ja sitten oli isin vuoro. Tää on sen lempihommaa ja nimenomaan ilman vaippaa.
mutta täytynee mennä, jotain vikinää kuuluu tuolta pinnasängystä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Glowlle spesiaali terveiset! :hug:

Soikku ja RemuRakas
 
Puuro; En murenna enää hiutaleita vaan nyt uppoo puuro tavallinenkin siis.

Syöminen; meillä kun ei sais neitiä syöttää, hän syö itse KÄSIN.Lusikka on kädessä, siinä vasemmassa ja oikealla koukkii ruuat lautaselta.Tosi kivaa ja tosi likaista...

nyt sohvan koloon tuijottamaan telkkaria..
 
kotona olosta mulla ihan sama kuin kössillä. Voisin olla vaikka kuinka kauan. ihana, maailman ihanin työ. harmi vaan kun niin huono palkkanen :| Raha on tosiaan tiukilla mutta kyllähän ne hoitomaksutkin maksaisi näin monen lapsen kanssa.. Vielä on pärjätty ja toivon mukaan voin olla vielä ainakin 3-4 vuotta kotona. (kun se uusi pikkuinenkin syntyy :heart: ) Kesällä tulee kotiäitiyttä 6v täyteen. vuodet menneet tosi nopeesti. :heart:
 
Tuiskuselle kiitos kakkulinkistä! Ja jaksaisko/ehtiskö Seranzu laittaa kakkureseptiään, ois sitten varaa mistä valita ja kun tykkään kauheasti leipoa, niin uudet reseptit on muutenkin aina tervetulleita :wave:

Tyyppien äippä: mä olen kanssa vissin kauhea tiukkapipo makean ja sellaisen suhteen, saas nähdä sitten joustanko, mutta en haluaisi "roskaruokaa" itse antaa, kun varmasti oppii sitä jossain vaiheessa tyttö kinuamaankin :D

Greta otti eilen ekat askeleet :heart: Oli kummisteä perheineen kylässä. Kun lapset oli tarhassa laitoin meille lounasta ja sitten kun sain Greetun päiksyille me naiset mentiin shoppailemaan. Sitten takaisin tullessa meillä olikin mellastava villieläinlauma tai siis Greta, 3-vuotias tyttö ja 5-vuotias poika leikkimässä :D Oisko tuo vanhempien kavereiden seura vähän antanut itseluottamusta, kun ensin Greta esitteli pariin otteeseen, että kuinka noustaan seisomaan ja sitten otti kaksi askelta :heart: Oli kuulemma jo iltapäivällä yhden askeleen ottanut, mutta nyt oikein kaksi :D B)

Tänään sitten ilmoitin omille vanhemmilleni ja turhan lempeäsydäminen kun oon, niin soitin sitten appivanhemmillekin :kieh: Ei ois pitänyt, se ämmä on aivan yhtä hullu kuin ennenkin :headwall: Mutta mies oli kiitollinen, että soitin kuitenkin, kun hänen mielestään äitinsä on sairas, ja tottahan se onkin, elää ihan omassa maailmassaan |O |O |O

Hui, mulla on kauhea työputki päällä ja aikaa vaan Gretan päiksyjen ajan, eli :wave:

Tv. Lentis ja vauvan ammatista eläkkeelle siirtynyt ja taaperoksi ryhtynyt Greta 11,5kk :heart:
 
Seranzu täällä kans koiralla ihan mahdoton karvanlähtö! Ihmettelinkin jo että voiko se näin aikasin alkaa mut hyvä tietää että siellä sama. Pojan muovilelut kerää kivasti noita sähkösiä karvoja prkl....

Onnea Lentikselle ekoista askelista! :heart:

Tatukalle kiitokset särkylääkeinfosta! Noinhan se tietysti onkin että jatkuva lääkitys on tehokkaampi kuin vain yöksi annettu. Ihan järkeenkäypää..

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa siirtymään siihen tavaliseen maitoon, NANneja löytyy kyllä kaapista vielä aika paljon. Miten muut ootte aloittaneet? Niinkun että paljonko annoitte eka kerralla ja pelkästään vai NANin seassa?

Nyt kokkaamaan!
 
Rosinantelle piti sanomani, että kylläpä teillä on kehittynyt pojuli, ainakin Gretaan verrattuna. Meillä ei tosiaan osata laittaa mitään päällekäin oikeasta järjestyksestä puhumattakaan ja tavaroita vain otetaan kovin ottein ulos laatikoista, mitään ei osata laittaa laatikkoon sisälle :eek:

Rupesinkin miettimään, että siis hokaako vauva/taapero itse nuo jutut, vai olisko tarkoitus, että äiti jaksaisi sen verran opettaa :ashamed: Eli pitäiskö mun näyttää mallia vai odottaa, että itse jotenkin tajuaa? :p Mä oon nimittäin kauhean laiska, eihän me ole jaksettu opettaa Gretalle edes taaperokärryn työntöä tai edes juuri "kävelytetty" kainaloista tai käsistä pitäen :ashamed: Ootetaan vaan, että se itse hoksaa kaiken. No, ainaskin tuo ylösnousu ja enisaskeleet tuli luonnonlapsen tavoin, mutta siis mites noi "päättelyleikit" eli just palikat sisään oikeasta reiästä ja renakat oikeaan järjestykseen? Pitäisikö näyttää jatkuvasti, että kuinka ne laitetaan, vai voinko yhä hyvällä omallatunnolla surffailla netissä samalla, kun Greta leikkii itsekseen? :LOL:

Niin, ja pari päivää sitten Greta sanoi ihan selvällä suomen kielellä että Nalle, kun näytin nallen kuvaa vaipassa. Meillä myös hassua kyllä hoetaan äitiä, vaikkei oikein taida tietää, että mitä tarkoittaa, me kun käytetään vain sanaa mamma. Joo ja ruotsia ja saksaa meillä puhutaan kanssa, nej ja nein on usein käytössä :LOL:
 
Onnittelut kaikille ensimmäisiä synttäreitä juhliville, ensiaskeleet ottaneille ja plussanneille! :flower: :flower: :flower:

Kovasti on pitänyt osallistua keskusteluihin, mutta väsymys vienyt voiton niinä hetkinä kun aikaa kirjoitella olisi. Edelleen kuitenkin kuulumisia säännöllisesti käyn lukemassa ja saan niistä kovasti voimia, vastauksia ja tukea arjen pyörittämiseen.

Aurinkoista viikonloppua toivotellen,
Huanita, Poika (huomenna 11kk) ja "Sulo" (rv 30+)
 
merkkiä ja ihanat viikonloput kaikille, en oo yhtään ehtinyt käydä kirjoittamassa kun topi ekaa kertaa kipee!!!:((oli pari päivää kuumeessa ja käytin tietty huolestuneena heti lääkärissä, sanoi vaan että kurkku vähän punoittaa, panadolia vaan kuumeeseen..(lysti maksoi 70 euroo kun kävi 5 min yksityisellä.onnex on vakuutus)Nyt onneksi jo terve ja joku pikku flunssa vaan iski.

pikapikaa luin kaikki läpi.Glow'lle ja muillekin hali.pidän peukkuja.
 

Yhteistyössä