Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

pur
LENTIS Kiitos kysymästä. Sitähän tässä oon vähä ihmetellykki kun ei oikeestaan oo mitään oireita ja kymmenes vko kuitenki menos. Tietty ihan kiva näinki. Ja siis on mulla vähän semmonen huimaava olo välillä ja tosi väsy ja verta tulee välil nenästä. Mut mulla noi on ihan tavallisia talvioireita muutenkin ja väsynyt ois kuka vaan näillä meidän perheen öillä, etten silleen oo tullu huomanneeks erityisiä raskausoireita.
Hyvä kun vähä puhdistit ilmaa anoppilan suuntaan, kyllä semmonen välil kannataa jos ei muuten niin oman pään takia :) .
Omaa kokemusta mulla ei pidemmästä imemetyksestä oo mut kaverin mies painosti häntä imettää heidän poikaa kaks vuotiaaks asti. Hän oli vasta lopettanu imetyksen kokonaan ku tässä syksyllä kävivät yökylässä koko konkkaronkka. Ja voin kertoo, että kaksvuotiaalle on kerinny jo kertyy aikamoinen reprtuaari temppuja ja kun sanavarastonkäyttöä tahtonsa läpiviemiseksi. Ihan sitkeydellä ja päättäväisyydellä ystäväni näytti väsyneesti asiasta suoriutuvan. Vaan ehkä se on niin joillain muillaki ku meillä, joka taas on kokoajan sanonu et mä en kyllä jaksa opetella/opettaa mitään öisin mut nyt oon niin väsyny jo et puolikuolleena sit oon valmis tekemään tarvittavia muutoksia ;)
Meijä neiti heräilee just noihin vatsan väänteisiin. Ottaa se maidonki ja rauhottuu hetkeks jos tarjoon mut paremmin rauhottuu ku vähän hellästi hieron hänen vatsaansa ja ilma tulee helpommin pihalle jotenkin sit kai.
 
Hyvä Lentis että sanoit anopille suoraan, kiesus.Mä seurustelin joskus epsanjalaisen mammanpojan kanssa jonka mutsi oli NIIIIIn raivostuttava!soitteli päivittäin että pidänkö hänen hijosta hyvää huolta..jep jep.nyt oma aviomies on sentään iki-ihana, suomalainen äijä joka ei puhu eikä paljon pussaa, paitsi jos mäkätän tarpeeksi kauan:)hehe..ja huomaan että miehessä on täysin samoja piirteitä kun omassa isässäni ja myös miehen isä on samanlainen perussuomalainen hissukka.:)mutta ihania ne on kaikki;)

Glow
ihanaa että pääsit neuvolassa tarkastukseen! ja sullahan on viikkojakin jo noin paljon!
nyt otat rauhallisesti ettei vaaveli tule ennen aikojaan..
mä itse olen keskonen ja syntynyt rv 27..ja synnyin saksassa ja 70 luvulla joten keskosten hoito on kehittynyt huomattavasti siitä!ja ihan terve ja "normaali" musta tuli..hih..ehkä hieman hullu mutta terve muuten:)

käytiin tänäänkin taas uimassa topn kanssa kun ei vaan jaaaakkksssaaaa olla kotona koko päivää:)kivaa oli:)
ja asiasta kukkaruukkuun..koska imetys on loppunut meiltä pari viikkoa sitten, rupesin antamaan topille vieroitusvalmistetta ja nyt en ole ihan varma, mutta saattaa liittyä valmisteeseen että topilla on posket tosi kuivat välillä, eli iho punoittaa ja sitten on tosi kuiva..onko tuo ruoka-allergiaa?
mulla ei itselläni ole ikinä ollut mitään allergiaa joten en ole varma..toisaalta saattaa liittyä myös pakkaseen ja lämpimään huone-ilmaan kun poskien kuivuus näkyy parhaiten silloin kun ollaan käyty pakkasessa ulkona vaunuilemassa..

hellyydestä topi on oikein halinalle, tulee aina halaamaan ja pussaamaan kun istun lattialla..
ja lähettelee lentosuukkoja kun valmistan hänelle ruokaa..tai sit se on vaan nälkänen ja maiskuttelee..mutta mulle ne on lentosuukkoja:)hih.


monelta teidän taaperot menee yöunille? meillä aikataulu on nykyään sellainen että 19 nukkumassa, siis melkein päivittäin tasan klo 19!mutta sit herätään klo 6 am.krooh.
mutta hyvä asia on että topi nukkuu tosi hyvin, läpi yön.mutta itse olen niiiin aamu-uninen ja mies myös joten kiukkua tulee meidän välille aina siitä kumpi nousee antamaan aamupuurot topille...

nyt töllöä tuijottamaan.

topismama ja topi..TÄNÄÄN 11 kk:)
 
pur
:D mä täällä vaan notkun. Mut joo
Topsimama meijän tytöl ainakin on suores yhteydes vatsan väänteisiin tuo nimenomainen poskien pounoitus ja kuivuminen, pahimmiillaan on posket ollut kuin kantapäät. On meillä kuivia ihoalueita jotka ei kyl punota mut noina aikoina myös jaloissa ja käsivarsissa on. Meille neuvolassa sanottiin et jos on semmosta laikkumaista aluetta tuo kuivuus vaikkei varsinaista ihottumaan ookkaan niin on luultavasti allerginen reaktio. Et jos iho on vaan kuiva niin on tasasemmin sit. Mitä lie tarkoitat vieroitusvalmisteella mut ainakin usein tällasis tapauksis suositellaan korvikkeiden kohdalla koilemaan merkin vaihtoa. Meillä ei tuo auttanut kun kaikissa korvikkeissa on maissia. Mut jos mahdollista niin kannaataa varmaan kokeilla tuota ensin. :hug: voimia vaan sinne, mulle ainakin tää allergian selvitys alkaa olee suoraan sanottuna vittumaista puuhaa kun tuke ei tunnu tulevan mistään. Toivottavasti saat selvitettyä pian ongelman.
 
Hyvä Lentis! Repesin täysin nauruun, vaikka eihän tossa sinänsä mitään huvittavaa ole. Hyvä että sanoit suoraan, tuli ainakin ilma puhdistettua.

Siis mikä Sormiruoka? Mä en pelkää että vetää liian isoja paloja kurkkuun jos vaan istuu penkissä eikä pelleile, mutta kun toi AINA oksentaa jos ruuassa on vähänkin isompi klöntti... Eli meillä ei onnistu. Kurkkua pupeltaa, mutta leipäpalan kun saa kolmella hampaallaan sellaiseksi että siitä irtoaa jotain niin jo lentää yrjöt. Mandariinia saa syötyä, mutta siitäkin pitää ottaa ne kalvot pois tai saa taas siivota. Samoin käy kaikkien 8kk-valmisruokien kanssa. Ja parin viikon päästä pitäisi syödä jo päiväkodissa, me taidetaan olla kusessa...

Saatiin siis päiväkotipaikka. Mulla jatkuu koulu vielä kevään ajan ja toivon kovasti että sitten valmistuisin viimein. En oo saanut yhtään opiskeltua Helmin kanssa kotona ollessa, joten ei ole paljon vaihtoehtoja tässä. Hoitajaa mietittiin kotiin ensin, mutta pitäisi tuntea se hoitaja valmiiksi, ei uskalleta vieraalle jättää. Ja kun tarvitaan kuitenkin 4 päivää viikossa hoitoa, oli päiväkoti oikeastaan helpoin vaihtoehto, vaikka anoppi ja mun serkku (ja pari kaveriakin) kyllä auttaisivat. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että on lapselle helpompaa mennä aina samaan paikkaan.

Aika sekavat tunnelmat vaan tästä kaikesta... Toisaalta on ihana päästä taas opintojen pariin ja saada ne alta pois ahdistamasta. Eniten kuitenkin ahdistaa, koska en haluaisi millään laittaa Helmiä vielä hoitoon. Ja haluaisin itekin olla vielä kotona! Nyt se paras aika vasta on alkamassa kun yöheräilyjen pitäisi vähentyä ja päivärytmi selkiintyä. Haluaisin nauttia vielä pitkät päivät tosta ihanasta pikkukikattajasta ja olla vaan äiti!!! Viime yö meni murehtiessa. Mutta ei tässä nyt muutakaan voi, en voi opiskella ikuisesti eikä lainoja montaa vuotta yhden palkalla makseta... Elättelen toiveita että se olisi vaan tämä kevät, että mä valmistuisin ja saisin oikean työpaikan heti ja sitten saisinkin jo jäädä äitiyslomalle taas ja Helmi saisi olla taas kotona.

Onneksi tyttö on nyt sitten hoidossa vaan 3 tai 4 päivää viikossa ja niinäkin päivinä hoitoaikaa on lyhennetty. Olisi vielä kotona mahdollisimman paljon :'(

Kvartti ja Helmi kohta 11kk
 
Pur: Hyvä kun tuli juttua noista vatsanväänteistä, nimittäin meillähän Gretan posket ovat ruvenneet punottamaan oudosti. Ollaan aateltu, että olis tuo isukin parta, mutta kun ne punottaa vaikkei mies antaisikaan pusuja ja esim. selässä on joskus sellaisia kuivia ei punoittavia iholäikkiä. Menivät kyllä Bepanthenolilla pois. Lastenlääkärin mukaan ei näyttänyt allergiselta ihottumalta, mutta mä nyt en enää luota siihen vanhaan lekuriin. Pian pitää mennä uudelle lekurille täällä Torinossa, "varattiin" jo Gretalle omalääkäri, toivottavasti parempi kuin edellinen.

Voi että, kattoin FB:ssä Glown masukuvaa, aivan ihana :heart: Voi, mun on kauhea ikävä raskausmasua. Ja raskausaikaa, se oli niin jännittävää aikaa. Mutta mä oon niin poikki näistä valvomisista ja muutenkin mä tiedän omat rajani. No, jos kävis onnellinen "vahinko", niin sitten, mutta eipä taideta oikein suunnittelemalla toista tehdä. Varsinkin kun mä tartten myös omaa aikaa, haluan myös opinnot loppuun ja tehdä töitä. Yhden tenavan kanssa vielä mä (ehkä) jotenkuten pystyn, mutta ei mulla millään riittäisi aikaa/energiaa sekä opinnoille, töille että useammalle lapselle. Keskityn nyt mieluummin Gretaan ja teen sitten töitä ja opintoja sen mukaan mitä jää aikaa. Viimeistään sitten, kun Greta 3-vuotiaana menee hoitoon, aion kyllä käydä noiden omien juttujen kimppuun. Mutta itseni tuntien en pystyisi antamaan kahdelle lapselle tarpeeksi, kun yhdenkin kanssa tulee syyllinen olo siitä, että teen liikaa kotihommia tai omia juttuja. Mutta ai että kun oisi ihanaa saada vielä kerran olla raskaana. Ja oi kun ois ihanaa vielä saada helliä pikkuvauvaa. Nyyh... :'(

Topismama: kyllä siis tää latinolainen mammakulttuuri on jotain ihan järkyttävää. Aattelin kyllä ottaa siitä kaiken irti ja kasvattaa Gretasta samanlaisen mammanpalvojan :LOL: Tosin typy on jo nyt sellainen isin tyttö, että enpä tiedä ;)

Niin, paitsi tietysti tämä tissimania, joka mua melkein alkaa pelottamaan. En ihan alkuaikoja lukuunottamatta ole imetyksestä joutunut stressaamaan, kun se on sujunut niin lupsakasti ja nyt sitten alkaa ahdistamaan, että tytöstä on tulossa liian tissiriippuvainen. Tissittelee mitä kummallisimmissa asennoissa, hihkuu ja heiluu ihan innoissaan, kun tajuaa mun tajunneen, että mitä haluaa ja tänä aamuna miehen oli pakko tulla herättään mut imettämään (vaikka Gretalla ei nälkä taatusti ollut aamupalan jälkeen), kun typy oli hokannut imetysärtteinä käytettävän harsoliinaan ja siitä sai päähänsä, että oli päästävä mamman luo ja saatava tissiä. Ensin oli leikkinyt ihan iloisena isukin kanssa, sitten nähnyt sen rätin ja alkanut ulvoen kontata makkarin oven taa. Voi jösses sentään. Taitaa jäädä mun haaveet taaperoimetyksestä tähän, tissistä on tullut tytölle kuin huumetta. :/

Kvartti: :hug: Ei varmasti ole helppoa hoitoon jättäminen, mutta se varmasti helpottaa, ettei ole joka päivä ja sen lisäksi, että opiskelu kannattaa taloudellisesti (siis valmistuminen, suom. huom), niin harvan äidin pää kai kestää pelkkää lastenhoitoa.

Siis todellinen hatunnosto kotiäideille, jotka jaksaa olla kotona vuosikausia. No, mä nyt aion olla itse kotona niin pitkään kuin vain voin, mutta kyllä tässä sivussa pitää jotain omia intressejä olla, muuten pää hajoaa. Vaikka kummasti zeniläisellä asenteella niitä kiksejä saa vaikka silityksestä tai siivoamisesta, olen sen huomannut aiemmissakin ammateissa, että omasta asenteesta riippuu todella paljon. Ellei kaikki.
Zeniläisen filosofianhan mukaan, jos päätät rakastaa helvettiä, tulee siitä sinulle paratiisi. Omasta päästä kaikki on kiinni. Olisinhan mäkin voinut jaksaa sietää anoppiakin mitään sanomatta, mä vaan päätin, etten jaksa :D
Mutta joka tapauksessa, olen ollut nyt niin onnellinen, kun oon ees pari tuntia saanut näprätä omia juttuja tietskalla, että kai se jostain kertoo ;)

Hyvät yöt :wave:
 
Lentis: Meillä on täälä ihan samanlainen tissi takiainen.Mä oon yrittäny lopetella imetystä,mut arvaatkaas mitä mieltä neiti on..tissi tänne mulle ja heti kiitos!Ennen on juonut (joskus) ku on tarvinnut mun olla pois korviketta eikä mitään ongelmia oo ollu,mu nyt sit ei millään :/ ei tuttipullosta,ei nokkamukista,ei mukista,ei mistään.Ei edes suostu maistamaan.Oon yrittäny antaa tavallista maitoo ja sama homma jatkuu..Tissi on ihan ykkönen ja sitä pitää vaan saada!Mä en ymmärrä miten saisin ton tytön edes pikkasen maisteleen ja sitä kautta pääsis makuun,mut vähän hankalaa ku jo valmiiks kädellä työntää pois :( voi apuva sanon minä..

Tänään pitäs käyttää toi neiti verikokeissa ihan vaan kontrolli ja valmiiks jo hirvittää :'( Ens viikolla on neuvola ja saas nähä onko tullu painoo,ku viime viikkolla oli vielä se mahatautiki.Aaarghh..mä en kyl jaksais sitä paasaamista taas painosta :kieh:

hemuliina
 
tuiskunen upea juttu toi työpaikka asia. mutta uskon kyllä että mietityttää noi matkat nyt kun on pieni lapsi. olisiko niitä useinkin? Mutta upealta jutulta kyllä kuulostaa. :flower:

topismama meillä kans mennään ajoissa nukkumaan, 19.00 maissa. Kaikki lapset menee aikasin nukkuu. Sitten tosiaan herätäänkin aikasin mutta tykkään pitkästä rauhallisesta aamusta joten tää rytmi on meille just sopiva. mun täytyy saada istua aamuisin kaikessa rauhassa kahvikuppini kanssa ennenkuin täytyy rientää kerhoihin jne. ja myöskin mulle on sitten tärkeetä se oma aika iltaisin kun lapset on mennyt nukkumaan. ja hyvin jaksaa aamuisin herätä, meen itekkin nukkuu aikasin eli 21-22 maissa. =)

Tyttö on muuten sanonut tähän asti äitä, äittä. Tänä aamuna tuli selkeä äiti. :heart: :heart: :heart: Kyllä se vaan on niin ihanaa kuulla oman pikkuisen suusta. :heart:
tänään taas alkaa perhekerho, sinne ollaan menossa. Saas vaan nähdä kuinka meijän käy kun tyttö menee yleensä päikkäreille 10-10.30 ja kerho kestää 11.00 saakka. pystytäänkö olee loppuun saakka vai pitääkö lähteä vähän aikasemmin. No, otan eväät mukaan tytölle niin saa sitten siitä suoraan pihalle nukkuu :heart:

noista 8kk ruuista vielä. Meillä ei kans meinannut mennä ne alas alkuun ollenkaan. Aattelin sit kuitenkin että ois hyvä että niitä söis, ihan sen takia kun niissä kuitenkin jo enempi makua jne.. (?) tein sitten niin että alkuun murskasin sen ruuan lautasella haarukalla hienommaksi ja se meni niin. =)

sadee80 & tyttö 10kk++

 
pur kiitos komentista, on toi hitto vie sit jotain allergiaa. prkl.toi vieroitusvalmiste on niin kuin korvike mutta sitä NAN 3:sta.pitää kai koittaa sit toista merkkiä kun se tuntuu kuivattavan ihoa.tai sit joku muu..en tiiiä!Ei tule mitään muutakaan oikein mieleen..kiva kun miehen vanhemmat oli just ostanut monta laatikkoa tuota nan 3:sta.
voi kun menis ohi.

Sade
mä meen kans aina klo 21-22 nukkumaan, mut silti tuntuu väsyttävän tosi paljon!:(
noh, ihan ok pituiset yöunet sitä kuitenkin saa..

Lentis
..mä kans nostan hattua niille jotka jaksaa olla kotona vuosikausia..mä palaan töihin tossa kesäkuussa, muutin sopparia niin että teen vaan pari kertaa viikossa töitä ja jatkan sit joskus vanhalla sopparilla jossa teen töitä toooosi paljon enemmän.(ei mitään kiirettä sille tosin) mutta
mielestäni mä voisin nyt jo ihan hyvin tehdä noita paria päivää viikossa, sais nähdä työkavereita ja topi olis mummolassa hoidossa niinä päivinä..(tai öinä.vuorotyö sucks mutta maksetaan iltalisistä ja aamulisistä hyvin)

tänään ajattelin nyt mennä topin kanssa tutustumaan tuohon avoimeen päiväkotiin, jos sieltä sais jutteluseuraa ja topi leikkiseuraa.Onhan tää tosi yksinäistä tää kotona hoitaminen.

nyt joku roikkuu lahkeessa ja housut tippuu ihan just.gotta go.

Hauskaa päivää kaikille:))pusss
 
Pikapikaa. En ehtiny lukee kaikkee, palaan, mutta huomasin, että muillakin on just samanlaisia oireita, kun Viljalla, posket tullu punaisiksi, karheiksi (pakkasta jne. syytin ensiks), ja sit on vatsanväänteitä. Oon tosiaan viemässä tänään Viljaa sen takia lastenlääkärille. Raportoin sitten, mitä sieltä sanotaan. Mä yhdistän noihin maitotuotteisiin. Vatsa helpotti heti, kun en oo antanu hapanmaitotuotteita, (korviketta tosin on nyt saanu n. 1 prk / vrk, kun vähentelen tota imetystä ) posket punottaa silti.

Jännä, kun muillekin on tullu näitä oireita samoihin aikoihin, jospa ei sit ookaan allergiaa.
 
Meillä on nyt imetys loppunut pari viikkoa sitten ja tuntui onnistuvan tosi helposti. Aloin antaa illalla imetyksen päälle vähän pullosta maitoa, kohta ei illalla tissi kelvannutkaan vaan heti piti saada se pullo. Sitten vaan jätin aamullakin imettämättä, vähän hölmistyneeltä tuo poika taisi näyttää mutta ei pahemmin mukissut. Viime yönä otin viereen kun en jaksanut omassa sängyssä hyssytellä (hampaita taas tulossa) ja huomasin että vieressä ollessa hieman tissiä silitteli mutta nukahti silti, melkoisen kiehnäämisen jälkeen kyllä, ilman.

Meillehän ei myöskään ole tulossa toista vauvaa ja kaiholla muistelen odotusaikoja. Melkein tasan vuosi sitten alkoi äitiysloma ja kaikki tuntui niin ihanalta, vaikka se vauvan koko kyllä pelotti koko ajan. Ja nyt töissä taas ja kovin arkista kaikki. Vaikka on tuo poika ihana mutta silti mulle jäi joku lopunikää vaivaava vauvakuume varmaan.

Meilläkin posket punoittavat ja ovat karheat. Olen epäillyt kylmää ja kuivaa ilmaa ja tuntuu että sitrushedelmät saa kanssa punoittamaan. Mahanväänteitä (paitsi tosiaan ilmavaivoja ollut aika paljon pojalla?) en ole huomannut joten taidan jatkaa siedätystä vielä. Mutta kerro Matma mitä sanotaan! Me ollaan menossa korvien jälki-jälkitarkastukseen taas tänään, kurjaa sekin
 
"Lääkäri on sairastunut, ei ota tänään vastaan". Ens tostaiks saatiin seuraava aika. Harmittaa, mutta eipä meillä mikään hätä taida ton asian kanssa olla, kun meillä nukuttiin viime yönä historialliset 7 tuntia putkeen, jei! Edellisenä yönä ei nukahtanu edes tissille, vain silittelemällä viereen sai tarpeeksi rennoksi.

Sanokaas vielä, kun mä oon niin onneton noiden allergiajuttujen kanssa, että kannattaako niitä omin päin testailla vai odottaa, mitä lääkäri sanoo? Esim. tuo maito - jos itse toteaa, että hapanmaitotuotteet aiheuttaa vaivaa ja jättää ne pois, niin onko sit niin, että johtui se sitten allergiasta tai vaan alkukankeudesta, niin ei näy sit enää allergiatestissä jos ei oo enää altistunut sille? Olikohan sekavasti sanottu...
 
Meillä myös poskien punoitusta ja karheutta. Mutta mä miellän meillä sen atooppiseksi ihoksi. Iho kuivaa muualtakin ja poskista nyt enempi nyt näin pakkauskauden jälkeen. Mutta voihan se toisilla olla allergiankin oire.

Meillä myös aikainen nukkumaanmenijä :wave: siinä klo 19-19.30 menee nukkuu ja herää 6-7 aikaan.

Pakko nyt vielä täälläkin kertoa uutisia, fb:ssä mainitsin jo; mä sain työpaikan ja työt alkaa jo 25.1! Toisaalta olen iloinen työpaikasta, mutta taas toisaalta sitten tulee vähän surku :/ Mutta sitähän tää elämä tulee olemaan, työpaikan ja kodin kanssa tasapainoillessa... Tulee vähän kiire ettiä hoitopaikka ja mietityttää, kun neidille ei kelpaa mikään muu kuin sose vieläkään! :ashamed: Täytyy nyt oikein kovasti alkaa tarjoamaan ja totuttamaan muuhunkin ja kohta puoliin kokeilla pikkuhiljaa tavan maitoon siirtymistä, meillä kun tuo korvike jo muutenkin tuntuu tökkivän. Tavalliseen maitoon siirtymistä olin siis harkinnut jo ilman, että tiesin tytön menevän hoitoon.
Mutta joo, äitin vauva menee hoitoon :'( Kyllä mä ehkä ens viikolla vielä panikoin asiasta! Mutta itsekkäästi ajateltuna itselle tekee hyvää päästä töihin, en ehtinyt olla kauaa valmistumisen jälkeen töissä ja ei tuo rahakaan pahaa tee. Ja mun suunnitelma on olla töissä hetki, loppuvuodesta vois alkaa uudelleen raskautumista miettiä ja sitten voikin taas jäädä äitiyslomalle :D

Mutta nyt kirppiskamoja laittelee
 
MOi!

..mä en ymmärrä... en enää ennätä koneellekaan joka päivä, mihin aika menee??? Tänä aamuna oli taaperomuskari ja oli kyllä kiva nähä muitakin:)

Työkuvioita mietin minäki ja parina iltana oon miettiny niin,ettei oo meinannu uni tulla.. Mähän oon siis ilmottanu, et oon hoitovapaalla 31.7.2010 asti eli 1.elokuuta menisin töihi. Haluaisin NIIIIIN kovasti olla vielä ens syksyn kotona Ellenin kans ja mennä sit ens vuoden tammikuus töihin (siinä vaihees Ellen ois jo melkeen 2v).. Mut ku rahatilanne on sellanen, et tuo 220?/kk ei riitä ku pariin kauppareissuun ja puhelinlaskuun. Tietysti avopuolisko antaa rahaa kun sitä tarviin, mutta jatkuva "kerjääminen" ei tunnu omalta. Nyt on siis puntarissa raha vai Ellen... Ja kun työ on pitkälti iltatyötä, nii yhteistä aikaa muun perheen kans ei oo sit oikeestaan ollenkaa...
Tänään kävin viemäs parit laput työpaikalle, nii ensimmäinen kysymys oli työkaverilta et "millon tuut takas töihi" johon toinen työkaveri jatko "tuu mahollisimman äkkiä". En tiiä, mikä siellä nyt oikeen on tilanne. Yks työntekijä irtisanoutu joulukuussa eikä uutta oo otettu tilalle (säästöö) ja se, joka on mun sijaisena siellä on ollu alusta asti ihan oma persoonansa! Siis kaikella kunnioituksella häntä kohtaan, mut työkaverien kertomista jutuista olen päätellyt, että ei oo ollu ihan nappivalinta sijaiseks. (olikohan riittävän nätisti sanottu).

Nukkuma-ajoista.. Meillä Ellen menee nukkumaan yleensä n.klo 20.30-21 välisenä aikana. Eilen illalla kello oli tosin jo 22 ku se nukahti. Oli taas niin kamala vauhti päällä ku sänkyyn laitto. Mut sit ei jaksa lattialla enää leikkiä eikä viihdy sylissäkään.. Mut sit ku se nukahti, nii aamulla klo 08 heräs:) Eli 10h nukku viime yönä.

Nokkamuki.. meillä on sellanen ollu käytössä jo jonkin aikaa ja aika hyvin se toimaa. Tosin joskus Ellen juo niin kovasti, että sit valuu vedet osittain suusta ulos ja vetää väärään kurkkuun vettä=yskittää. Meillä on joku Nalle Puh-muki (alesta ostettu), jossa on sellane venttiili siellä kannen alapuolella.. Ei tiputa kamalasti vaikka kääntää mukin ylösalas. Meillä on myös NUK:n nokkamuki/-pullo, mut siitä tulee niin kamalan kovalla "paineella" se vesi, et se ei oo vielä oikeen passeli.

Sormiruuista.. Meillä Ellenillä on vasta 2 alahammasta, joten kamalan isoja paloja ei voi antaa ku ei se saa niitä purtua pieniks. Mutta omenaa, päärynää, banaania, kurkkua, leipää yms annetaan n.nopan kokosina paloina ja hyvin menee. Jos on isompi pala, nii nielastessa huomaa ku vedet tulee silmiin et se oli liian iso pala... sit tietää, et pitää antaa pienempänä.

Punasia kuivia iholäikkiä on meilläki Ellenillä etenki mahassa. Mut ne on nyt vaalentunu, mut ovat edelleen kuivia. Mä luulen, et joulun tienoilla piparkakut aiheutti ainaki osittain niitä koska nyt ku ei oo pipareita syöty nii eivätpä enää punota niin.

Mae ja XtraVaganza... Mä oon miettiny sitä kans. Sit jos mä meen töihi, nii mun mielestä meillä siihen saa jopa jotain TYKY-tukee;) Mut mua ei vaan ne pussikeittokuurit houkuttele. Musta tulee niin jumalattoman äkänen, jos en saa syödä kunnolla. Alotin nyt taas selkä-niskajumpan (olin samas jumpas syksynki), olisin sinne Zumbaan halunnu mut ryhmä täytty niin nopeesti. Pitää nyt kattoo, jos mä jotenki eksyyntyisin salille.. Mut ku mä en niitä kuntosalien laitteita osaa ilman opastusta käyttää, eli ohjaajaa tarviisin. Pitääköhän siitä maksaa jotai ekstraa, jos tarvii ohjaajan apua???? Nimim. ei kovinkaan usein salilla käyny;)
Maaliskuussa on häät (ei omat), ja mekon oon sinne jo löytäny. Nyt vaan pitäs saaha tuota löysää mahaa jotenki pois.. Tietyillä vaatteilla mun maha näyttää siltä, et olisin taas raskaana! Joten jotain ois tehtävä...

sori, tästä tuli taas romaani mut nyt oli sen verran aikaa että sain rauhas kirjottaa.. Ellen on päikkäreillä ja toiset koulus/töissä.

Nanada ja Ellen11kk+
 
Mistä ihmeestä tommosia aikasin nukkumaan meneviä ja hyvin nukkuvia
lapsia oikein saa? Meillä esikoinenkin menee nukkumaan
vasta 22-23 eikä sitä mitenkään saa aikastettua. Nukkuu kyllä
ysiin. Ja poikanen sit sammuu samoihin aikoihin ja aamulla herää
7-8 välillä ja yöt on ollut ihan mahottomia, heräilee miljoona kertaa..

Ja sit, kertokaas mistä sammas tulee?
Mä ihmettelin et miks se ei syö mitään ja äänikin ihan maassa.
Vein sitten lääkäriin kun aattelin et jos se kumminkin
sai savua sunnuntaina siitä tulipalosta. Kas kummaa, sammashan
siellä suussa. Tulihan taas paska mutsi-fiilis kun en ite tajunnu
sinne suuhun katsoa kun toinen ei syö :ashamed:
aattelin vaan et niitä hampaita varmaan nyt tulee.
No nyt sit daktarin geeli ja suppo pitää laittaa puol tuntia ennen
ruokailua. Mutta ei se kyllä tänäänkään suostunut syömään kun leipää ja maitoa.

Nii, meillä tosiaan sunnuntaina paloi tossa talon vieressä oleva
konehalli jossa samassa lämmityskeskus ja autotalli.
Pannuhuone ja se lämmityskattila säästyi että se
nyt toimii sähkövastuksilla ja saadaan torppa lämpöseksi.
Ei tarvinu olla evakossa kun yks yö.
Hirmuinen selvitys nyt vaan vakuutusyhtiön kanssa.
Ja autokin saatiin sielt ulos mutta mutta, taitaa
se lunastukseen mennä.
Että näin. Yritän edelleen toipua järkytyksestä..
Niitä tapahtumia ja sitä näkyä kelailee päässä jatkuvasti.
Olo on ihan turta ja entistäkin väsyneempi, silmien aluset
on ihan mustat.. mutta kai se tästä.

iitukka ja veikka 10,5kk
 
Mae
Nanada sulle nopeasti.... Tuon xtravaganzan voi aloittaa myös puolivauhdilla, jolloin saa syödä 3krt/pv kevyt xtravaganza lautasellisen (=nyrkillinen lihaa, kanaa, kalaa+nyrkillinen lämpöisiä kasviksia+kämmenellinen salaattia) ja 2krt/pv joko se pussisoppa tai sellainen vlcd-patukka. Tässä on n. 1400kcal ja paino putoaa n. 1kg/vk
Mä ite tarviin nopean aloituksen, jotta motivaatio pysyy. Tänään näytti vaaka -5,5kg kahdessa viikossa :D

Mulla teki ohjaaja sen saliohjelman (meillä kuuluu siihen kk maksuun 1krt/2 vuoteen, muuten on vissiin muutaman kympin) ja sitten käytiin se läpi yhdessä ja parin viikon jälkeen siitä oli tarkistus, että kaikki liikkeet tuntuu hyviltä eikä käy liikaa selkään (mikä on mun ongelma kohta)
 
MAE kerrohan mitä se xr---joku maksaa? Mä tääl taistoa käyn ja kateellisena sun pudotusta ihailen... Nopea alkustrartti on just sitä mitä kaipaan. Mut ei kyl mult nyt tunnu onnistuvan normiruokavaliolla.... Tie miten pal tuokin vaikuttaa kun on miljoonasti jo painoa pudottanu :eek:

Meillä mennään nyt 21 mennessä nukkuun ja herätys oli tänään 7.00 ja tätä pitää vielä tunnilla aikaistaa!! Mun mentävä töihin 7.00. Ja hoitopaikka ollukaan varma. :headwall: :headwall: Päättävät vasta kuun vaihutessa maaliskuun aloittavat. PrKL! Mä en ala jos ei saadakaan sitä pientä taloa. Sit on jotakin keksittävä! Kaapsu ei isoon taloon hoitoon mene. ISO PISTE!

Hyvä Iitukka ettette joutunukaan olee kauempaa poissa! Sammaksesta en osaa sanoo mitään :ashamed:

Pappa oli hoidossa mulla pari tuntia... Voi hyvää päivää sen juttuja. No meni leppoisasti aika, kuuntelin kun suunnittelee ameriikanreissua, pilkkimistä ja ties mitä kaikkee... Kaapsun voin viedä sille hoitoon millo vaan jne... Sääliksi käy. kaksi ihmistä oli meille saattamassa... Ja huilaa piti tos meidän pihassaki, et pääsi ulko-ovelle..

Nyt pötkälleen hetkeksi.. Levotonta on yöllä. :headwall:
 
Rosinante, meillä on ruokailut kans muuttuneet ihan hirveeksi sirkukseksi. Kuukausi sitten vielä söi ilman mitään leluja tai viihdykettä enkä mä muista/tajua missä vaiheessa tää muuttu tällaseks. Vähintään sosepurkin kansi pitää olla käsissä, vähän aikaa sitä jaksaa pyöritellä ja sit alkaa se lattialle heittely :headwall: Mäkin kaipasin jotain apuja asiaan, ei vaan jaksais heilutella ja kilistää kokoa ajan jotakin lelua, et poika avais ees kerran/5min suunsa lusikalle :headwall:

Pur, yhdyn sun mielipiteeseen, että allergian selvitys on vittumaista puuhaa! Meillä itkettiin eilen illalla tunti vatsavaivoja ennenkuin viimein antoi unelle periksi, kun makasi selällään sängyssä ja mä pumppasin jalkoja vatsanpäälle ja suoraksi, et pieru tuli pihalle. Itku tuli itseltä, kun urakka oli viimein ohi :snotty: Kun joku sanois mulle, et mitä mä teen väärin tuon lapsen kanssa, että sen maha on aina noin sekaisin :eek: Mies vaan hyssyttää, et se on vauva ja sen mahan kuuluu olla sekaisin... JUST! Perjantaina päästään labrakokeisiin koskien vilja- ja maitoallergiaa, valvottu vehnäaltistus on 26.1.

Nokkamukina meillä käytössä Tupperware. Itse ei osaa juoda, mutta äidin tai isän kaatamana kyllä menee.

Iitukka, hui kamalaa tollanen tulipalo!

Onnea painoa pudottaneille! Mulla ei ole nyt vaakaa käytössä, kun se on pakattu paikkaan jemma rempan tieltä. Joulukuussa kävin uimahallin vaakassa ja kauhistuin sen lukemaa |O Sunnuntaina on taas vauvauinti, josko muistaisin itseni punnata. Tänään kävin ekaa kertaa salilla, edellisestä kerrasta on yli 2vuotta :ashamed: Oma ohjaaja teki saliohjelman, vaan sellasen 5 liikkeen ohjelman, jota voin tehdä spinning tai zumba tunnin jälkeen nopeasti. Tavoitteena olis ehtiä edes kerran/vko liikkumaan, siis vaunulenkkeilyn päälle. Ja vaunulenkithän multa jää viikolla, kun palaan töihin. Että hyvin menee munkin painonpudotuksen kanssa varmasti :LOL: :eek:

Työkuvioista; otin sen työn vastaan, ainakin nyt kokeilen. Mä rakastan kans matkustamista :D Olkoon työmatka tai lomamatka, kunhan pääsee lentokoneeseen :LOL: Matkoja on ihan epäsäännöllisesti, olettaisin. Menen jutteleen käytännön asioista joku päivä, kunhan tämä top secret asia saadaan julkisuuteen tuolla työpaikalla edes isompien pomojen kesken. Mun oma esimies ei siis soittanut mulle tästä, vaan meni ihan hänen ohi. Luultavasti meidän toimari tulee mun esimieheksi, mut se on mulle ihan ok, koska tulen hänen kanssaan juttuun tosi hyvin. Ainakin vielä oon tullut :LOL: Toisaalta mua pelottaa kolleegojen reaktiot, kun nyt ovat siinä uskossa, että tulen takaisin remmiin heitä auttelemaan ja nyt sit pääsenkin "parempiin" hommiin suoraan äippälomalta vaikka he on siellä puurtaneet niska hiessä koko vuoden. Eikä sitä hoitopaikkaakaan ole vielä! Kvartille onnittelut siis hoitopaikasta! Kaveri (samasta kunnasta siis) oli jo eilen saanut hoitopäätöksen, miks mun puhelin ei soi :(

Tais olla aika sekava sepostus, sorry vaan!

Tutkimusrokote saatiin tänään. Pistin miehen asialle yksin, niin saa hänkin vähän tuta millasta on yksin reissata, pukee ja riisua ja pukee ja taas reissata tuon pienen ihmeen kanssa. Hyvin oli mennyt, mitä nyt unohti nvl-kortin ja oirepäiväkirjan sinne ja joutui sitten ajeleen eestaas monta kertaa. Kun ei kuulemma kädet riitä pojan pitelemiseen ja omien vaatteiden pukemiseen ja tavaroille... Heh, ai eikö? :LOL:

Tuiskunen ja piikitetty Axu 11kk 1vko+
 
Ai niin, mies oli pyytänyt rokotetutkimuskeskuksen tätiä mittaan ja punnitseen pojan, kun ei neuvolassa saa sellasta palvelua :kieh: Tässä Axun 11kk (+10pv) mitat; 9450g 72,5cm. Jospi, päivitätkö, kun ehdit, kiitos! :flower:
 
Mae
Seranzu se on vissiin paikkakunta kohtaista, mutta mulla se tulee maksamaan 1600-2000?/vuosi. Eli liittyminen 90?, ensimmäiset 6kk 89?/kk, seuraavat 6kk 69?/kk. Näiden lisäksi ne pussisopat maksaa 59?/vk ja se aika mitä niillä on vaihtelee 3 viikosta 10 (tosin nyt sitä ollaan vissiin muuttamassa 3-6viikkoa). Ja sitten vielä sen pussisoppakuurin jälkeen, puolivauhdilla, noita pusseja (tai sitten saa myös syödä sellaisia patukoita) 2-3/pv. Ja sillä puolivauhdilla ollaan niin kauan kuin päästään tavoitteeseen, sen jälkeen alkaa tasapainovaihe eli tasapainoillaan ruuan ja liikunnan kanssa niin, että paino pysyy siinä missä pitääkin.
 
merkkiä! :wave:
kommentoin juttui myöhemmin!
hienoa Mae,upeesti oot saanu pudotettuu painoo!

ite oon kans tosi tyytyväinen,oon pudottanu yli 4kg vajaas kahes viikos! :D ja oikeestaan pelkäl ruokavalion muutoksel,ei mitään herkkui,pienemmät lautaskoot ja paljon hedelmii ja vihanneksii! täst o hyvä jatkaa!

mut nyt täytyy men! :wave:

tyyppien äippä ja Miro(ens viikol 1v! :heart: )
 

Yhteistyössä