Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Mae
Lentis Mulle sanoi myös yks lääkäri (neuvolan diipa-daapa lekuri) ettei hormonikierukkaa voi laittaa imetyksen aikana. No sitten loppui imetys ja painelin sen hormonikierukan kanssa mun luotto gynelle ja se ihmetteli tätä ettei voi laittaa mukamas. Kun siinä hormonikierukassa (mirena) on samaa hormonia kun Cerazette pillereissä ja kierukastahan se tulee vain paikallisesti. Eli pillerit on jopa pahempi.... Mutta mielipiteitähän on monia.

vauvakuumeesta vielä.... Siis järkihän pitäis taas ottaa käteen, asunto ja auto menis vaihtoon jos 3. tulisi. Samoin varmaan mun hermot ;) Kun siis nää meidän pojat on kovia sairastelemaan ja on allergiaa ym. Ja sitten kun mä olen sellainen täydellisyyden tavoittelija kodin siisteydessä ym. Ja AINA pitäis keretä ulos ja jos ei keretä, poden todella huonoa omaatuntoa. Myös pyykkikorit pitää olla AINA tyhjänä, tiskikone valmiuksissa ja voi kun lattialle sattuu roska, niin mun päivä on pilalla. Nyt olen kuitenkin armahtanut itseäni niin, että Joona saa pääosin kaupan purkkiruokia. Esikoisen aikana niitäkin väänsin yötä myöden (kun herra ei suostunut nukkumaan kun 30min pätkiä päivällä )

tuiskunen nuo viljat voi tosiaan olla ongelma. Meillä juuri ne aiheutti ihan hirveätä piereskelyä ja kitinää.

Mae ja Joona 7,5kk
 
Glow
Mae kuulostaa niiin tutulle, niin tutulle tuo "täydellisyyden tavoittelija" ei vois enää paremmin sanoa, täällä toinen... oonki aatellu että millä mun hermot saa siihen jamaan kun kolmas syntyy että annan kaiken olla, jaan vastuuta miehelle ( vaikka siitä pitäs huomauttaa about 5x esim. että, pitäis imuroida, no nyt meillä ei onneksi ole enää koiraa ja sen karvoja, HUH helpotusta, ette usko miten ihanaa on kun ei tarvi jokapäivä imuroida!!! ) .
Toi ulosmenokin, mulla hajoo pää ja alkaa ahistaa, ei saa happea jos ei mennä jokapäivä ulos. Ja tämän takia tuntuu että lasten on ehdottomasti ulkoiltava... hohhoi.... Viimeistään iltapäivällä on vähäksi aikaa pakko mennä jos ei aamulla olla ehditty. Esikoinen kun oli pieni, oltiin aina aamu 9 jo ulkona :eek: Onninkanssa nyt vielä harvemmin, kun se melkein siihen aikaan jo käy ekoille päikkäreille.

Haa, kotikatu alkaa, joo, mä katon sitä :ashamed: ja ukko ei voi ymmärtää :LOL:
 
Iltaa

Pikaiseen taas. Meillä on näköjään ihan sama rytmi kuin Topismama tossa edellä kirjoitti, hauskaa! Ihan kohtalaisesti toimii, öitä ei kyllä nuku läpeensä; viime yönä 1,5 tuntia valvottiin... Luulen että nyt kostautui se nuhan ja korvakipujen aikainen viereen ottaminen ja imettäminen. Saa nähdä miten menee ensi yö, antibiootista huolimatta ainakin haroo korvia edelleen kovasti.

Aloitin uudestaan Cerazettetkin, kun ei niitä menkkoja alkanut kuulua, ettei vaan käy vahinkoa. Toivottavasti ei nyt tule mitään hormonimyrksyä saa!! Mä kun tulin niin helposti raskaaksi en uskalla ottaa riskiä - mullahan oli se vauvamahakuume tossa jokin aika sitten mutta ei onneksi vauvakuumetta. Onneksi, kun on suunniteltu että tämä poika on ainokainen, olisi aika rankkaa jos alkaisi haluta toista. Vaikka ihania ovat vauvat ja mietin jo kehtaisinko mennä sairaalaan katsomaan tossa n kk kuluttua kun kaveri saa vauvansa...

Nyt syön juustonaksuja, onpas hyviä. Illanjatkoja kaikille
almaa
 
Heips
Hypähdän taas seuraanne hetkeksi :)
Mä en vielä tiedä jatkanko teiän seurassa silloin ens vuoden puolella kun uudet sivut päivitetään :ashamed:
Mä en tykkää kauheesti tänne ees kirjoittaa omista asioistani kun tiedän että jotkut tuttavat tietävät mun olevan täällä ja näkevän mun kirjoituksia... Joten siksi en tiedä... Saisko näitä kirjoituksia mitenkään jonkun salasanan taakse??? =) Kun olisi kiva vaihdella kumminkin kuulumisia.
JA ISO KIITOS ONNITTELUISTA KAIKILLE :heart: :heart:
Mulla ois laskettuaika kp mukaan 19.6.2010, mut neukkutäti tänään laski et oisi 17.6.2010, mut jotenkin luulen et siirtyy taas eteen päin =) Sisu syntyi 16 päivää lasketun ajan jälkeen :LOL: :LOL: tullut äitiinsä :)
Voi että teillä on jo isoja ja taidokkaita teiän kaheksan ja jopa seittenkuiset :eek:
Me tänää ostettiin Sisun kanssa potta, ja ekaa kertaa siinä myös istui.. :heart: :heart: hienosti osasi istua ja otin kuvia ihan :D Muuutta sit meinas vissiin konttaamaan lähteä, mut menikin *kops* otsa edellä lattiaan :ashamed: Voi pientä...
Ja meillä oli tänään 8kk neuvola&lääkäri. Pituus 73cm (6kk neuvolassa 72cm) ja paino 8970g (6kk neuvolan jälkeen tullut pari grammaa vajaa 600g..) ja meillä on kontrollikäynti mun oman neuvolan yhteydessä 11.11, kun tarkkaillaan Sisun painoa :eek: kun kuulemman lääkärin mukaan tyssännyt.. :( :ashamed: Onko teillä käynyt näin? Mä luulin että on normaalia että jossain vaiheessa kasvu loppuu ja paino Sisulla on koko ajan ollut vähän "alakäyrällä"... Mut luulisi olevan ihan normaalia, kun liikkuu paljon ja justiin tällä viikolla puhkesi ylähampaat ja ennen sitä kauan ruokahaluttomuutta ja eiiii tuttipullolle :ashamed:
Mutta näin omaa napaa... Pitää mennä miehen kans kattelee leffaa :wave:
Hyvät viikonloput!!!
Sisu :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: , äiskä ja Aarre n.5+6 :heart: :heart:
 
KUKA tunnustaa vaihtaneensa meidän läpi yöt nukkuvan, reippaan hymytytön tähän 4k-6krtaa yössä tissille huutavaan kiukkuilijaan!!??? Tuokaa meidän ihanainen Isla heti takas!! (HUOH)

muuta ei varmaan tarvitse parista edellisyöstä sanoa... :headwall: :headwall: |O

tatuka ja "vaihdokas"
 
TUISKUNEN toi uni-kouluttajan aikataulu kuulostaa NIIN järkevältä ja hyvältä. Kiitos kun laitoit sen tänne. Pitäisi varmaan ruveta kääntämään siihen meidänkin rytmiä. Eilenkin nukkui päikkäreit puol kasiin asti illalla ja he sit menin Kaapsun kanssa yöunille 22.30 herättiin sit tänään kaikki 8.30 ja nyt on ekoilla unilla. Jospa nyt kun kellot siirretään niin ryhtyisi maanantaista pikkuhiljaa hilaamaan ukkelin tarharytmiin. :D

Mä oon kans varma, että jotkut tutut käy lukemassa juttuja, kun oon kertonu et oon tälläses nettijutuis mukana. Mut toisaalta jos ovat niin uteliait ja saavat siit jotaki irti ni ollos hyvä sitten. :eek: Ei oo tuttujen vaikee päätellä kuka oon..

S ja Kaapsu 8kk tänään :heart:
 
Topismamma joo ihmiset on tosi tökeröitä kaupungissa. Mä tuun kans aina kiukkuiseksi jos sinne päädyn. Tosin en just nyt muista millo olisin viimeksi ollu... He! Ei tuu lähdettyy, kun on noi kauppakaskusket lähempänä hyvine parkkiksineen.

Piti myös sanoo et me ei olla ikinä ulkona leikkimässä... :ashamed: Meil ei tääl oo pihas hiekkistä eikä ees keinua. ni ei kiinnosta mennä tonne ollenkaan vauvan kanssa. Pihalla on päiväunilla vain. Mun ulkoilut rajoittuu tosiaan niihin hetkiin kun odotan et Kaapsu nukahtaa vaunuihi. :eek: Pitäis ja pitäis. Täällä kun voi lenkkeillä tietä eteenpäin ja tulla sit takaisin. Tosi tylsää... Isolle tielle en halua rekkojen sekaan... kauppaanki on se 4km yhteen suuntaan ni ei kyllä tuu lähdettyä. Seki vaan valintatalo joten, kun pitää kaupaan mennä ni hurautan kylille autolla vajaa 10km...
 
Sisunäiskä meille neuvolantäti sanoi tosta painonnoususta että se yleensä tasaantuu siinä 6kk:n jälkeen kun lapsi alkaa enemmän liikkumaan ja kuluttamaan. Meillä se on tapahtunut nyt 8kk iässä, viime neuvolassa ei ollut tullut kuin 500g entisen kilon sijaan ja nyt kun punnittiin kotona niin ei ole tullut kuin 100g viime neuvolasta (reilu 3vk sitten). Th sanoi että joillain saattaa tulla jopa miinusta jos hampaat vaivaa ja tulee huonon ruokahalun kausia.

Mä oon ratkaissut meidän tuttipullokieltäytymisen niin että laitan NAN-jauhetta yhen mitallisen (mikä vastaa 30ml maitoa) ruokaan ja saman määrän myös nestemäistä NANia sekaan niin poika saa tuplamäärän maitoa siinä ruuan seassa, eli 60 ml. Onhan se ehkä vähän vetelämpää mutta saa kuitenkin syötettyä, eikä tarvii stressata että jois vettä sitten ruuan päälle sen tarvittavan 30ml. Puuroa saa nyt aamulla, välipalana ja illalla niin siinä se 5dl sitten jo tuleekin. Jälkiruuaksi annan ennen päikyillemenoa vielä hedelmää.

Mae mulla kans tota "perfektionismia", mä oon pilkuntarkka neitsytluonne enkä kans kestä yhtään epäjärjestystä ja sotkua. Mies on enempi boheemi ja siitäkös on useaan otteeseen väännetty. Mies on sitä mieltä ettö koti on koti eikä mikään näyttelyhuoneisto ja mulla taas hirttää kiinni kun jättää vaatteitaan ja tavaroitaan pitkin kämppää. Minkä sitä ihminen luonteelleen mahtaa, ei pääse koira karvoistaan (vai miten se nyt meni...?). Pyykit ja tiskit on laitettava hetimiten pois ja imuri viuhuu vähintään pari kertaa viikossa. Onhan tää aika stressaavaa huolehtia kaikesta pienen kanssa mut minkäs teet, kamalampi stressi siitä tulee jos ei saa hommia tehtyä..

Lentis mäkin oon funtsinut tota hampaiden valkaisua, mut en taida uskaltaa kun ei tiedä mitä ne myrkyt pitkällä juoksulla aiheuttaa... Mä oon niin skeptinen jotenkin noiden "uusien" juttujen kanssa, että pelkään että joskus 10v. päästä todetaankin että on aiheuttanut syöpää tmv. Ne on kuitenkin aika vahvoja kemikaaleja mitä niissä käytetään ja saako niitä ikeniä niin takuuvarmasti täysin suojattua...hmmm.

Mulla on alkanut kuumottamaan ajatus hiustenpidennyksestä! Ihan hölmöä toisaalta, mut kun mulla on aina ollut pitkä tukka ja nyt kesällä leikkautin polkan enkä osaa yhtään olla sen kanssa. Mä oon jotenkin ihan "pois itsestäni". Kampaajalla käydessä tuli juttua, eikä se niiin kallista enää ookkaan mitä luulin. Ja luonnonhiusta sais.... Juttelin jo miehelle, katto mua vähän vinosti mut sanoi että omapahan on asias.

Nyt syömään jotain kun poika nukkuu..
 
Unikouluasioista vielä Ekavauvaryhmässä viikolla kävi ensi- ja turvakodilta ihminen kertomassa unikoulusta ja nukkumisesta. Voisin vielä laittaa tähän ohjeita mitä saatiin,( vaikka Tuiskusenkin saama päivärytmi oli kyllä tosi hyvä!) : Ruokailurytmien tulisi olla selkeä; ruuat tuttuja, ei mahaa ärsyttäviä, säännölliset ruoka-ajat, ruokailutilanne tulee olla rauhallinen ja ruokailu tapahtuu pöydän ääressä. Lapsi laitetaan nukkumaan kylläisenä, ei ylisyötettynä! Tässä kohtaa sanoi, että alkuyön levottomuus voi johtua siitä, jos lapsi juo iltapuuron päälle vielä reilusti, toisin sanoen liikaa maitoa. Mikä sitten liika on, riippuu lapsesta.
Uni- ja valverytmi:
- päivällä iän mukaisia virikkeitä, illalla vältetään liiallista toimintaa
- päiväunet tulee nukkua klo 17 mennessä
- lapsi totutetaan normaaleihin arjen ääniin
- huone on sopivan lämpöinen
- lasta nukutetaan mahdollisuuksien mukaan päivällä ulkona
- lapsi laitetaan nukkumaan sänkyyn ilman ylimääräisiä rituaaleja (tutti, unirätti, nalle tms. voi olla)
- jos lapsi itkee, ei pidä reagoida liian nopeasti itkuun, seuraa tilanteen kehittymistä
- jos lapsi ei rauhoitu itsestään, rauhoita sänkyyn, älä nosta syliin (kokeile ensin pelkkää läsnäoloa ja sitten silittelyä, taputtelua, laulelua, kapalointia)
- lapsen nukahdettua vältä turhaa liikehdintää huoneessa
- kun lapsi herää kesken unien, älä reagoi liian nopeasti

Useimmat asiat ovat varmasti jokaiselle kyllä tuttuja, mutta tämmösiä ohjeita saatiin. Oli myös ouhetta, että jos unikouluun lähtee, niin sitten ei kannata antaa todellakaan periksi. Sama jos vaihtaa lapsen toiseen huoneeseen nukkumaan, niin silloin lapsi nukkuu siellä eikä vaihdeta takaisin parin päivän päästä. Myös lapsen sairaana ollessa tai esim. hampaita tehdessä ei tulisi antaa yöaikaan "ylimääräisiä palveluja" eli ei esim. maitoa. Tietysti sairaan lapsen kanssa tilanne on toinen, jos vaikka lääkäri sanoo että yölläkin annettava nestettä, jos on vaara lapsen kuivumisesta.

Meille tuli sellaisia ohjeita vielä, kun Aino nukkuu vielä useimmiten kolmet päiväunet päivässä, että pitäisi ulkoilurytmi muuttaa niin, että ensimmäisten ja viimeisten päikkäreiden aikaan ulkoillaan; keskimmäiset päikkärit olis pisimmät unet ja nimenomaan sisällä. Meillä kun rytmi menee niin, että Aino nukkuu keskimmäiset unet vaunutellessa. Mä en vaan ehdi ulos klo 8 mennessä, milloin Aino nukkuu ensimmäiset päikkärinsä :ashamed:
 
Hormonaalinen ehkäisy imetyksen aikana: Siis yhdistelmäpillerithän ovat kielletty sen vuoksi, että estrogeeni lopettaa maidontuotannon, mutta koska sitä ei ole minipillereissä tai kierukassa, niin siksi voi periaatteessa käyttää.
Mutta koska ne hormonit kuitenkin erittyvät maitoon ja ovat ylimääräisiä hormoneja, niin siksi jotkut gynet ovat varovaisempia kuin toiset, oma gyneni on sellainen harmaahapsi professori, joka suorittaa mun kaltaisten tavisten lisäksi myös julkkisten ja jalkapallotähtien vaimojen synnytyksiä ja on tooosi varovainen kaiken suhteen, niin että jos hänen neuvojaan noudattaa, ei ainakaan riskeeraa mitään :D Eli on tiukkis kaikessa (niin kuin tuo 1 vuosi pitäisi odottaa myös alatiesynnytyksen jälkeen), ei toi lääketiede mitään eksaktia tiedettä oo, vaan kyllä noissa ohjeissa painaa aina myös lekurin kokemus ja mielipide, kun tutkimuksia löytyy aina joka lähtöön ja niistä saa pontta ihan vastakkaisille mielipiteille lekureiden suhteen, varmaan meillä kaikilla on kokemusta siitä, kuinka diagnooseja ja lääkintäohjeita samaan vaivaan on just niin monta kuin on lekureitakin :LOL:

Rosinante: joo, mäkään en ole ennen uskaltanut valkaista, mutta täällä Italiassa käytetään nyt jotain uutta tekniikkaa, se valkaisu tehdään n. 5 päivän kuluessa silleen hellästi, hampilääkäri ottaa muotin hampaista jne. se just itse kauhisteli niitä yhden kerran valkaisuja, jotka ovat aivan liian aggressiivisia hampaalle. Se on kyllä totta, että vaikka ois miten hellävarainen, niin mistä tietää mitä tekee esim. ikenille, siis supermarkettien hammastahnoissahan on myös ihan karsinogeenisia aineita, vaikka se on ihan viranomaisten tiedossa, ei niitä vedetä pois markkinoilta :eek:

Jahas, alakerran rouva kävi tuomassa meille kastanjoita, niitä paistetaan täällä pannulla, oikein hyviä näin syksyisessä viimassa :p

Kylläpäs Gretalle maistúikin jugurtti nyt, kun laitoin sinne sekaan lämmintä velliä, etten tullut sitäkään aiemmin ajatelleeksi :ashamed:

Meillä ei ole kauheasti kiukuteltu, mutta muuten vain heräilty ja 3 krt on myös meillä taas vaihteeksi ne normi-imetyskerrat, tosin imetän vain yhden rinnan kerrallaan, kun pelkään, että haluaa kuitenkin 3 kertaa, mutta jos annan kummankin rinnan, niin eihän se sit syö päivällä enää mitään, nytkin aamulla vaan leikki tissin kanssa, kun on koko yö syöty :kieh:

Tv. kooma-Lentis ja yösyöppö Greta 8,5kk :heart:
 
:headwall: :headwall: :( :(
Ei jumankauta, siis avauduin ihan huolella ku olen nyt vaan niin s***tanan kypsä, mut sittehä se romaani katoskin. EI O TOTTA!!!

Tuo maailman kiltein vauva ei mitenkään liity tähän, vaan ukko se on mikä mättää. Se on nyt si tänään menos sinne fuckin saunoo ( = juopottelee), ja huomen oli tarkoitus mennä syömään ja leffaan ja nyytti anoppilaan. Ni paljonkos mua huvittaa jonkiu krapulaisen kanssa lähtee minnekkään... grrr!!!
Mä en ole kait näin kypsä viel ollutkaan ja uutta on tulossa..ei mitään järkee. Onneks tää menee ohi joskus, mut voi hetki mennä..... :x |O
 
pikaseen vaan käymässä kun neiti alkaa repiin taas johtoja =)

HM, ei voi muuta taas todeta kuin että miehet.. |O |O :headwall: :headwall:

Täällä myös ilmoittautuu yks täydellisyyden tavoittelija :wave: koti pitää olla ehdottomasti siistissä kunnossa ja tavarat paikoillaan, imurointia harrastan myös useamman kerran viikossa, myös siks että meillä koira ja voi sitä karvan määrää heti jos jää väliin imuroinnit :eek: Topismama, meillä sama juttu että mies ei oikein ymmärrä tätä mun touhua mut samanlailla aattelen et oon kuitenki suurimman osan päivästä kotona ja tykkään kans et paikat kunnossa.

Nyt vaipanvaihdolle =)
 
Tännekkin päivitystä, ennen kuin pitää mennä ruuan laittoon. :)

Mä oon mielessäni täydellisyyden tavoittelija, mutta mulla se ei aina tule käytännön tasolle. :LOL: Tykkään tietenki siististä asunnosta, mutta aina ei jaksa siivota, vaikka tarvetta oliskin. Oon (tässäkin) asiassa kausi-ihminen. Välillä siivoan koko ajan ja välillä taas ihan vaan välttämättömimmät...

En muista, oonko tänne vielä kirjoittanut, että nyt on meilläkin varmasti kaksi hammasta puhjennut. Vielä ei ole onneksi huomannut kokeilla niitä tissiin. Mutta hammasharjaa on kiva pureskella. Aloin tällä viikolla pestä aamusin noita kahta hammasta, kun poika näyttää siitä tykkäävän. Ja onhan se hyvä opettaa heti alussa hyvä hampaiden hoito.

Nyt mietimään sitä ruuan laittoa ja illalla miehen kanssa jääkiekkomatsia kattomaan. :heart:
 
HM, :hug:

Voi, mä luen noita teidän täydellisyyden tavoittelija -tunnustuksia :ashamed: En kuulu joukkoon, en todellakaan :ashamed: Meillä on koti aina ihan sekaisin, se on enemmän mies, joka sitä laittelee järjestykseen :ashamed:

Mä oikeasti tykkään vähän sellaisesta boheemista meiningistä. Juupa juu... :whistle:

Muoks* ei me nyt ihan eletä kuin siat pellossa, lakaisen pari kolme kertaa päivässä ja kylppärin ja keittiön siivoan päivittäin ja vihaan likaisia tiskejä tiskipöydällä, mutta sitten mulla on meidän kaikkien vaatteita siroteltuina ympäri kämppää ja kirjoja ja cd-levyjä myös joka kulmalla :ashamed: Eli ei likaa sentään, mutta epäjärjestystä kyllä... Hyi mua...
 
Oho, pikkujäpsteri nousi tänään ekaa kertaa tukea vasten! Oli anoppikin vieressä todistamassa.
Testattiin tänään ekaa kertaa uutta turvaistuinta, tilasin sen Vauvatar-nettikaupasta (suosittelen, nopea ja ilmainen kotiinkuljetus!). Trimaxkohan se merkki oli... ei voi tarkistaa, kun istuin matkaa jo kohti Jyväskylää, kun ei me täällä Tampereella sitä juuri tarvita.
Oli melko huokea istuin, mutta saanut hyviä arvioita, ja näyttikin kivalta.

Siisteysasiasta, minä olen luontaisesti ihan kauhea possu ja esimerkiksi kyläillessä kylvän hetkessä kaiken irtaimiston ympäriinsä ja etsin sitten kissain ja koirain kanssa hammasharjaa tai mitä milloinkin.
On aika rasittavaa, kun yritän kuitenkin edes jotakuinkin pitää kotona yllä perussiisteyttä, mutta onnistun vain sotkemaan. Toisaalta nykyään osaan jo aika hyvin tämän vie mennessäsi, tuo tullessasi-jutun ja mulla onkin jatkuvasti joku juttu kourassa. Ikävä kyllä ne jutut unohtuu aina välillä mikä minnekin...
Ei helpota yhtään, että olen keräilijäluonne, ja meillä on yllinkyllin kaikenlaista joutavaa (mutta kivaa/nättiä) nurkissa pyörimässä. Tämä minun yhdistetty askartelu/meikki/ompelupöytäkin on aina ihan hirveän näköinen. Puolen metrin säteellä on mm. iso peikonlehti, vanha vekkari, joka ei toimi, mutta jossa on kiva tytön kuva, monta purkillista puuvärikyniä, kaksi muumitaulua, kaksi laatikollista kaulakoruja, joita en koskaan käytä, kasa piirustuslehtiöitä, meikit levällään, kasa epämääräistä roinaa...

Ai niin, Haavemammalle pitkää, venyvää pinnaa. Minäkin vastaanotin eilen haisevan, krapulaisen miehen reissultansa. "Join vain kaksi viskipaukkua ja kaksi olutta", jaa jaa.
 
Miehet :whistle: Perskule... Ei sellasta nyt ole ja ja olis niin en varmaan jaksais... Täytyy katella sit myöhemmin kun Helmi on isompi..

Meillä yöt kaaosta ja ruokakaan ei maistu |O Joten lapsi on isovanhemmilla että saan siivota, leväta ja viettää laatuaikaa isomman kanssa. No isompi lähti yö kylään kaverilleen ja ei vaan nukuta ja siivota ei millään jaksais.... Että se siitä tehokkaasta vaapaa päivästä.

Niin ja Helmin 8kk mitat tulin laittamaan eli 9kg ja 72,7 pitkä....pipo 45
Mielenkiinnosta haluaisin tietää Haavemamman mitat. heh heh siis en Haavemamman vaan Haavemammam vaavin?? Kun aika samoissa ollaan menty siis ne vaavit on menny.... Ei helvatu mä oon sekasin. Taitaa olla vähän uni velkaa. Ihan kun ois kännissä vaik mitään en oo ottanu.

Mut yritän nyt suoriutuu ees pistää tiskit koneeseen. Moi
memsku ja Helmi
 
Tuohon kellojen siirtoon mäkin ajattelin vähän ujuttaa tota rytmin muutosta. Ja unikouluttaja sanoi, et rytmiä kannattaa rukata aina 15min suuntaansa muutama päivä ja sitten taas uus 15min jakso jne

Neitsytluonne täälläkin! Varsinkin juuri siivotussa kodissa saan hirveän paniikin, jos ukko kävelee läpi kämpän ja puristelee sahanpurut sukistaan ympäriämpäri! Siinä sitten noukin roskia lattialta puhisten :kieh: Ja just tuo miehen tyyli jättää vaatteet sinne minne ne nyt sattuu kädestä tippumaan! Sitten etsitään kauheessä kiireessä, et missä mun farkut on ja kysyy sitä multa!! No, usein sen kyllä tiedänkin, mut vastaan vaan tyyliin, et enpä ole käyttänyt :LOL: Toivon, että sit joskus oppis laskemaan vaatteensa vaikka tuolin karmille tai jotain.

Mulla kans yks tuttu lukee tätä palstaa. FB:ssä kehuskeli yks kerta laskeneensa yhteen yks + yks ja saaneensa 2+. No, kuten Seranzu kirjoitti, niin jos saa siitä jotain kiksejä niin saakoon sitten :(

Meillä nukuttiin viime yö kolmella herätyksellä! Ihanaa taas vaihteeks. Ei siis eilen annettu lainkaan viljoja ja näin mennään nyt hetki. Toivottavasti meidän yöt vähän paranis tällä konstilla.

Tuiskunen ja Axu 8kk 3vkoa
 
Hehee,en ollutkaan ainoa jolla on tänään ollu krapulainen ukko kämpässä haisemassa :kieh: ... läks eilenillalla mein kavereiden varpajaisia viettään,kun eilen syntyi heille tyttövauva, annoin hyvän asian kunniaks mennä... :LOL: ;) Ja sainpa olla illan ihan rauhassa,kun isommat muksut on molemmat toisilla vanhemmillaan. :p

siivouksesta... Mä tykkään että on siistiä ja kamat järjestyksessä,ja mahollisimman simppeliä ja vähän rojua... Siis,tykkäisin,mutta tää mun sisäinen askeetti ei tuu kyllä milläänlailla esille mein kämpän siisteystason ylläpidossa,,, :headwall: :headwall: :LOL: :ashamed: Ja edellisessä elämässä oon varmaan ollu hamsteri,kun pitää kamaa varastoida ja lisää rojua kantaa kirppareilta jne... :ashamed: ... Hyvä esimerkki on että Islalle on kertyny noita 62/68 bodyjäkin lähemmäs 50kpl :eek: :headwall: juu,kun ei vähemmällä pärjää :LOL: :kieh: . (siis huomatkaa:käytettynä ostettu/saatu 90% vaatteista,ettei kuitenkaan ihan uutena hankittua...) Sit kun tähän keräilijään yhdistyy tyypillinen laiska ja itsepäinen härkä,niin kaaos on taattu... :whistle: :whistle: No,kyllä mä parhaani yritän,mutta jotenkin meillä ei siivoomisen jälkeenkään näytä yhtä siistiltä kun mun himosiivooja-ystävällä ENNEN kun hän alottaa siivoomaan... :LOL: :whistle:
Toi ERGORAPIDO-imuri muuten on meidän huushollin pelastus,sillä on nii kätevä äkkiä imasta isoimmat pölyt ja roskat päivittäin pois jaloista pyörimästä(sitä roskaa siis kulkeutuu,kun puita sisälle kannetaan päivittäin,koska pönttöuuneja meillä käytetään paljon lämmitykseen...),jos joku on joskus miettiny hankkimista,niin voin kyllä lämpimästi suositella. Mä en jaksais aina kaivella tavallista imuria kaapista eestaas,ja edellisessä kämpässä se imuri olikin lähes jatkuvasti keskellä eteistä :headwall: Ja plussaa ergorapidossa on sekin että se on Islan mielestä ehkä maailman toisiks mielenkiintoisin kapistus,heti olkkarin kattoropelin jälkeen :D ..

Jännityksellä oottelen miten ensyö menee,laitoin supon,kun niitä ikeniäsnä kovasti hankaa,jos vaikka rauhottais noita viimeaikojen huuto/kitinäöitä... :/
Selviytyjät kohta alkaa, jos lähtis tekeen naposteltavaa,oon koukussa siihen sarjaan,mun lauantai-iltojen kohokohta!! :LOL: :headwall: (pienet on ilot...)

tatuka ja Isla-kylpytyttö
 
Mahtaako kukaan muistaa minua helmikuisten odotuspuolelta. Kirjottelu jäi kokonaan pojan syntymän jälkeen, mutta taustaillut olen aktiivisesti. Muutaman kerran olen pitkät pätkät tänne kirjoittanutkin, mutta lähetysvaiheessa hävinneet jonnekin.

On ollut ihana taustallakin seurata teidän muiden vauvojen kehitystä ym. Melkeinpä jokaiseen kysymykseeni ja ihmetykseeni olen saanut täältä vastauksen, kiitos siitä ihanaiset! :)

Meillä on mennyt hienosti, pari nuhaa sairastettu ja päivystyksessä käyty sängystä tippumisen jälkeen kun kuhmu kasvoi mahdottomasti. Säikähdyksellä selvittiin kuitenkin.

Rytmistä on ollut puhetta. Meillä meni kevät ja kesä remontoidessa, muuttaessa ja reissatessa, joten rytmi oli mitä oli. Syyskuussa päätin, ettei liikuta kotoa mihinkään ennenkuin rytmi on löytynyt. Tällaiseen päiväjärjestykseen päästiin melkeinpä heti kun elämä rauhottui:

7.30 Herätys
8.30 Aamupala
9.30-10.00 Unet
10.00-11.00 Ulkona
11.30 Lounas
12.00-15.00 Päiväunet ulkona vaunuissa
15.30 välipala
16.00-18.00 Touhutaan sään mukaan sisällä tai ulkona
18.00 Päivällinen
18.30-20 Isä-poika aikaa :)
20.00 Iltapuuro
20.30 Nukkumaan

Nyt en sitten mistään hinnasta luopuisi näistä rutiineista. Mummut ja ukit kovasti pyytelevät kyläilemään, mutta 700km matkat tuntuu nyt vaan ylivoimaisilta.

Vauvauutisia olisi myös täällä <3. Pikkuvelisiskon odotetaan syntyvän huhtikuun alussa. Laskettuaika on aprillipäivänä :D. Ikäeroa tulossa siis 1v1kk. Glow'lla vielä vähemmän, eikös?

Koitan nyt aktiivisemmin tuoda kuulumisia myös tältä suunnalta sekä osallistua keskusteluihin. Toivottavasti mahdun vielä mukaan...

Huanita, "Pepe" (tänään 8kk) ja pikkuvelisisko 17+2

PS. 8kk mitat oli 8660g / 72cm
 
Heippa! :wave:
harmittaa ku en oo ehtiny kirjottaan tänne! :ashamed: Ollaan vieläkin evakossa,toivotaan et ens viikolla päästäis muuttamaan! Sit ku päästään omaan kotiin,pystyn taas kirjottelemaan enemmän!Tää netti ku on mun miehen pikkuveljen huonees,ni ei ain viitti tän rynnätä tai olla ainakaan kauan aikaa!

Todella paljon onnea kaikille jotka odottavat vauvaa!!Ihanaa!! :heart: Tässähän tulee ihan vauvakuume...vai riittäisköhän nää meijän kaks viikaria! :D

Meijän täytyy kyl ruveta pitämään unikoulua Mirolle kun täält kotiudutaan!Tääl on toi nukkuminen menny ihan mahottomaks! :whistle: kiitos noist unikouluvinkeistä!

Nyt taas täytyy mennä!

Tyyppien äippä ja Miro 9kk+ :heart:
 
hm :hug:

Näin muuten hm susta unta. :D Siinä teijän tyttö osasi jo puhua. :LOL: B)

Siisteys Oishan se tosiaan ihan kivaa joo. mutta kolme lasta ja kaksi koiraa (joista tulee hiekkaa, kuraa ja karvoja) tekevät sen lähes mahdottomaksi. Välillä kiehuu kun on siivonut urakalla ja sitten ei mene kuin hetki ja siitä siivoomisesta ei näy jälkeäkään.. No, mulle ei kyl tuota kauheeta stressiä jos on vaatepinoja siellä, lehtipinoja tuolla, leluja siellä ja täällä.. Kunhan ne on jossain tietynlaisessa järjestyksessä kuitenkin niissä pinoissaan eikä ihan pitkin poikin. Välillä kyl tuntuu ettei mahdu ees kävelee kun pojat levittäneet lelunsa, sitteri yhdes kohdas, vaunut toisessa jne.. Mutta mä oon jotenkin sellanen että pystyn elää tässä tietynlaisessa kaaoksessa. mun onni tulee muista asioista kuin siisteydestä... tai siis sillee että se ei oo pääasia. Mutta toki siivoilen (joka päivä tulee imuroitua noita koirien karvoja jne) ja oishan se kivaa jos kaikki ois aina järjestyksessä mutta ei niin ei. ;) :heart:
 
Glow
Huanita Onnea :flower: kiva saada uusia odottajia tänne :D
Mulla on kumma tunne että ei tämä vaavi maaliskuuhun asti malta mahassa olla, vaan toinen helmikuinen tulee... saas nähdä... Jos laskettuna syntyis niin ikäeroa olis Onnilla ja vauvalla 1v 16pv.
Appiukko kyseli eilen joululahjatoivetta, vinkkasin sille että tuplat pitäis ostaa ja ne on kalliita... ;)

Oli eilen esikoisen 6v juhlat. Ekat kaverisynttärit, huh huh sitä hulinaa! Sukulaisia kävi muutama ja Onnihan tietenkin roikkui ihan kokoajan mussa kiinni ettei vaan "joudu" kenenkään "vieraan" syliin :whistle:
Illalla oli melkoisen väsynyttä porukkaa ja meikäläisellä kunnon selkä ja liitos kivut, ihanata...

PÄIVÄRYTMI, on taas palautunut siihen normaaliin, ihanaa! Sen takia mäkään en herkästi halua lähtee kylään mun tai miehen vanhempien luokse kauemmas, viikonlopuksi, kun ei se rytmi pysy siellä kuitenkaan ja toi muksu on tommonen äitissä roikkuva koti"kissa". Kotona se kestää vieraat vielä jotenki mutta usein kylässä on yhtä itkua, kun vierastaa! Kai tämän takia olis syytä enemmän kyläillä??? mutta mua se ressaa... ja ihan nurinkurista että toisinaan tuntuu että ois kiva päästä reissuun edes johonkin, ei oo helppoo ei :D

Kyllä munkin muutama tuttu tietää et palstailen täällä. Jos on niin utelias että käy lukemassa mun avautumiset ym. täällä, niin siinähän käy, eipä tarvi sit erikseen kysyä et mitä mulle/meille kuuluu :LOL:

Kellonkääntö ei juurikaan vaikuttanut Onniin, näillä näkymin mennään entisellä rytmillä koska herra nukkui ikäänkuin tunnin normaalia pitempään!! Sammu hetkessä eilen illalla 19 jälkeen, söi pari kertaa ja heräsi aamulla 8, eli tätä uutta "normaalia aikaa" 7. Nyt on ekoilla päikkäreillä.

Ois kai syytä lähtee heittää lenkkiä tänään tonne sateiseen säähän... on tullu hieman herkkuja syötyy, kauhulla odotan huomista vaa'an lukemaa.... :whistle:
 

Yhteistyössä