Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

lentis noi tollaset eroahdistuskohtaukset on toisaalta välillä hellyttäviä ja välillä esim.arkena kotona rasittavia :) . Meillä oli eilen neidin serkut kylässä (5v, 3v ja 9kk) ja toimintaa oli kerrakseen.Isla tohkeissaan serkkutyttöjen kanssa leikki(siis katteli toisten touhuja...) kun lähdin keittiöön kehvinkeittoon,luulin ettei mun läsnäoloo ollu ees huomannut,mutta eikö vaan huuto tullu :p :heart: . Arkisinhan meillä neiti on otettava vessaankin mukaan,kun kaksin päivät kotona ollaan,yhtään ei jää itekseen... :eek: Nyt on tällänen vaihe =) .

haavemamma tajusin etten viä ole edes sua onnitellut :ashamed: ,joten ONNEA ja kiva kun on kaveri jonka kanssa jakaa raskausaika. Ja glowllekin myös onnea! :flower:

Viimeyö meillä menikin kohtalaisesti =) . Tarkottaa etten kertaakaan noussut neitiä hyssyttelemään,vaikka ainakin 6 krtaa huuteli :eek: . Juu,käänsin vaan kylkeä kun käninä alkoi,niin yllättävän nopeesti se myös loppuikin,alle minuutin jaksoi itekseen mölistä. Tai voihan olla että unissaan huuteli,ja unet jatkui kun äiti ei tullut siihen säheltään tuttia tms... :whistle: :whistle: . Eli tätä taktiikkaa koitan jatkossakin :D . Nyt oli helpompi olla nousematta hyssyttään,kun isommat muksut ei oo kotona ja viimeyön mieskin oli viihteellä,ja kaljahöyryissään määrätty yläkertaan nukkumaan. Ei tuu sellasta oloa,että shhhh nyt,ettei koko talo herää...

Aloin aamusta lämmittään keittön puuhellaa,kun oli kämpässä 18 astetta vaan lämmintä,yöllä oli melki -5 pakkasta (ulkona siis,ei keittössä :LOL: ). Nyt on 24 astetta keittössä,ettei pitäis palella :whistle: . Mä oon sellanen vilukissa että ihanaa kun on lämmintä! Oon taatusti syntynyt ihan väärille leveysasteille,kun aina palelee... :headwall: :LOL:
Nyt neiti hiljen sänkyynsä, alankin omille aamutoimille,kun rauhassa saa ne tehdä :wave:

tatuka+isla-pikkuinen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
:attn: PIKKUJOULUMEETTING :attn:

Suuri kiitos Toukalle!
Toukka siis laati tarkemman kallupin meille!

Nyt sitten vaan kaikki tositoimiin ja merkkaamaan.

Tämä on nyt sitten SE, jonne laitamme vain, jos olemme oikeasti tulossa ja varmasti pääsemässä. Ei ehkä juttuja! Miettikää ja voi tosiaan laittaa useamman vaihtoehdon, jotka sinulle sopii! Tästä sitten eniten ääniä saanut päivä ja paikka ON meidän PIKKUJOULUMEETTINKI.

Siellä on myös ruksikohta, jos voit osallistua organiseeraamaan tapaamista.

http://www.doodle.com/z75f88a5edfmthw2

Seranzu

Muoks. Niin ja käykäähän laittamassa viimeistään 10.10!!
 
Lauantaita ladyt!

Meillä nukuttu ihmeen hyvin viime yö, 03.40 heräs itkien mut rauhoittui heijjaamalla. Sama toistui muutaman minuutin päästä mut sitten nukkui 06.30 asti. Ja HUOM! eilen illalla oli niin väsynyt ilmeisesti vauhdikkaasta kaupunkipäivästä, että nukahti yöunille jo klo18.30! Olin ihan varma että herää jo puol5 enkä saa enää unille mut yllätys yllätys, nukkuikin sitte 12t syömättä! :eek: Arvatenkin ens yö on taas jotain ihan muuta...

Meillä kans tota eroahdistusta ilmaantunut, tosi rasittavaa kun huutaa niinkuin ois isompikin hätä ja sit on taas kaikki paremmin kuin hyvin kun pääsee äipän syliin.. Ei muuten, mut tosi hankala tehdä mitään kotihommia.

Meillä taaaaas tiedossa kahenkeskinen lauantai-ilta pojan kanssa, miehellä turnaus ja siihen päälle työpaikan bileet. Huomenna tulee vielä mun veli perheineen kylään ja tietty siippa makaa taas kuolemanpierunvärisenä soffalla rapelossa.. Hohhoijjaa, saa kyllä vahtia poikaa kaikesta huolimatta että saan jotain tarjottavaa leipastua. Oon jo alkanu miettiä että monikohan muija sulattais tämmöstä että ukolla on vähän väliä sitä sun tätä iltamenoa, niin arkena kuin viikonloppunakin ja mä nyhjään aina kotona pojan kanssa? En tiedä, mun tarvis vaan kait kasvattaa munat tässä asiassa ja antaa ukolle palautetta. Mä vaan en oo yhtään nalkuttajatyyppiä enkä muutenkaan jaksa mitään ylimääräisiä nappauksia, mut varmaan tekis hyvää vähän antaa palautetta :kieh: . Eikä mulla siinä mitään ettenkö haluis olla kotona, en mä mihkään baariin haikailekaan, mut ois kiva että toi iskäkin ois joskus poikansa kanssa. Kohta poika varmaan jo miettii että kuka toi mies on kun meillä käy... :ashamed:

Sorry taas tämä omanapa... :ashamed: Se on vaan niin kiva että teille saa vähän purkaa.

Ai niin ja HM tosi kiva että sait mammakaverin! Mulla oli odotusaikana kans paras ystävä raskaana, odotti kaksosia. Meijän lapsilla on 2kk ja 1pv ikäeroa. Oli tooosi ihana kun saatiin vertailla oloja ja kokemuksia, puhelin oli kuumana lähes joka ilta :LOL:

Nyt kaffetta.
 
Lentis josko se Gretan refluksi ei olekaan niin pahana ja kun alkoikin vasta myöhemmin niin jos se lääke sitten tepsikin noin pian? No joka tapauksessa öihin jos tuo helpotusta niin loistavaa :hug:

Juttelin puhelimessa varmaan tunnin tän raskaana olevan ystävänikanssa, oli käyny vielä toisenkin testin hih! Ovat niin hellyyttäviä kun aivan pihalla molemmat että hitsi vie vauva!! :heart: Olen enempi inskana heitin esikoisesta tällä hetkellä kuin omasta kakkosesta. Niin ja LA eroa on siis vain 2 vko!! Siis niin fantsuu!! ...muistettakoon että JOS kaikki menee hyvin.

Tatukalle kans kiitokset onnitteluista!

Sisunäiskä Sitte vaan uutta putkeen :)

Rosinante Ei kait sitä tarvii nalkuttaa jos ilmaisee ettei ole kiva kun toinen on kokoaika jossain. Mä en ainaskaan jaksais jos ukko olis harvase viikonloppu se kuolemanpierunvärinen kuollu kala tossa :LOL:
No nyt se on muuten vaan kaikki vkl:t hirvimettällä mut se oki vähä eri jutska kun ei siellä sentäs krapulaa saa aikasiks.

Pikkutypy nukkunu vaunuissa 2,5 tuntia, nyt äkkiä sapuskaa naamariin koska pian kuuluu byäää.

Ihana aurinkoinen keli, mä olen niin laiskalla päällä ( ollu jo ainaki viikon) että millähän saisin luuni tonne pihalle?? En tajuu ku sit aina iltaa kohti piristyn ja ukkoki sanonu että 'sulla virtaa riittää' muttaku jotenki aamupäivät vaan nysvään täällä tekemättä paljoakaan ni illalla si teke ejo onneks mieli tehdä jotain.

Aurinkoista lauantaita!

HM, unikeko ja pienen pieni 7+6
 
Merkkiä, pikku-uimari herää varmaan just. Eka sukellus takana!
Syöminen on mennyt huonommaksi vaan, nyt kelpaa rinta eikä ole purtu mutta muuta ruokaa ei oikein olekaan tänään syönyt. Taitaa hammas vaivata ihan huolella kun en muutakaan keksi. Luin Anna Wahlgrenin Lapsikirjasta, että tässä iässä 'lapsi syntyy' tajuamaan olevansa erillinen ihminen (sama asia kuin eroahdistus) ja että siihen voi liittyä hieman agressiivisuutta yms. Juu on vedettu korvasta, nenästä, tukasta jne.
Jaha ja nyt taitaa heräillä heppu
almaa
 
Voi itku, siis se lääkitys näytti tepsivän tosi hyvin, ei yhtään puklaillu eilen ja yö meni loistavasti, heräsi vain klo 23 ja 3.30 (imi ihan oikeasti nälkäisen oloisena ja nukkui 20-07.30.)
Mutta tänä aamuna sitten käskin miehenkin tarkkailla Gretaa, kun musta se eilen aamulla oli ihan humalassa sen lääkkeen jälkeen, mutta kun tunnetusti olen hysteerinen, niin halusin sit miehenkin mielipiteen. No, mies oli kanssa ihan samaa mieltä, että tyttö oli kännissä kuin käki. Ei pysynyt ees istumasennossa, ei kyennyt konttaamaan vaan luuskahti nenälleen (oli siis sängys meidän välissä) ja ensin syöksähti tissin kimppuun ihan onnessaan ja yritti sitten imeä ihan ihme asennoissa :eek: Siis meinasi mulla tulla itku, kun tajusin, että se on ihan oikeasti humalassa |O

Siis miten tuollaisia lääkkeitä voi olla ees markkinoilla? Ohjeen mukaan 0-16 vuotiailla tutkittu eikä havaittu sen kummempia sivuvaikutuksia kuin aikusilla. Mä vaan toivon, ettei Greta ole jo saanut jotain aivovaurioita, 3 krt ehdin antaa. Puoli tuntia se sen iloinen nousuhumala kesti, sitten meni ohi. Voi helekutti :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Lentis voi kurjaa, miten voikaan sattua noin? :hug: Jospa siitä lääkkeestä ei nyt kuitenkaan mitään tullut, toivotaan niin.

Almaa onnea onnistuneesta sukelluksesta! Meillä oli tänään myös toinen sukellus ja se meni paremmin kuin ensimmäinen, ei tullut itkua =) Mutta kyllä hurjalle tuntuu, kun meidän tyttö sukeltaa suu auki :eek: mutta ei siiis tietenkään vedä vettä henkeensä, on kuulemma niitä harvoja lapsia jotka niin tekee.

HM Tuo on mukavaa, kun on ystävä, jonka kanssa jakaa raskausajan ilot ja surut :) Veljen vaimoke odotti heille yhtäaikaa toista lasta, kuin minä AInoa. Tytöillä oli pari kuukautta eroa lasketuissa ajoissa ja kuinka ollakaan, Aino syntyi lasketun ajan jälkeen, toinen etuajassa käynnistettynä, tarkoittaa sitä että serkuille tuli 5 pv ikäeroa :) Ja Aino on nuorempi tapaus :LOL: Kyllä ketutti kun toinen pääs synnyttää etuajassa ja mulla synnytyksestä ollut mitään tietoa siinä vaiheessa :kieh:

Rosinante ei ole kiva, jos toinen koko ajan menossa. Entä jos kumminkin sanot asiasta nalkuttamatta? Meillä avokki olis viikolla kanssa milloin missäkin, salikäynnit on mun mielestä ok, tosin ei ihan joka ilta, mutta muita menoja saa kyllä vähän katsoa minne menee. Heillä olis työpaikallakin jatkuvasti illlanistujaisia ja on kyllä jättänyt menemättä tai tullut jopa selvin päin kotiin aikaiseen! Mutta mitään ei tapahdu, jos en sano asiasta. Onneksi tältä syksyltä peruuntui hirvimetsästys avokin osalta, sittenhän sitä oltais oltu anoppilassa joka viikonloppu :kieh:

Meillä oli tänään ohjelmassa siis vauvauintia ja käytiin sitten vähän shoppailee päivällä porukassa :) Ja Aino teki ensimmäisen pissan pottaan =) Heräsi uniltaan ja vaippa oli ihan kuiva ja vein potalle, hetken päästä tulikin tulosta =)

Ja kun ukkoa olen parjannut, täytyy jotain kehuakin: hän muisti että meillä on tänään 4-vuotis kihlajaispäivä =) Eipä sen kummemmin juhlita, kiva kun muisti. Mutta mä lähden illalla syömään ja iltaa istumaan mammakavereiden kanssa! :D
 
Hui, Lentis minkänimistä se lääke on? Kuulostaa hurjilta oireilta! Toivottavasti olisi ohimenevää, tai että saisitte helposti vaikka vaihdettua lääkettä.

Eroahdistusta ei ole vielä kovasti havaittavissa, ihan joskus kovasti väsynä säikähtää jos äiti menee näkyvistä pois.
Kauhean reippaasti veikisteli tänään vaikka oli ihan vieraita herroja olohuone täysi, kun miehen soittokavereita kävi kylässä. Oli hauskaa kun mustiinpukeutuneet punkkiäijät kutittelee vuorollaan poikaa ja kissaa.

Mutta nuo päiväunet... aamulla herättiin puoli kahdeksan maissa, eli tosi myöhään. Aamupäiväunille meni vasta yhdentoista jälkeen, torkut kesti 10 min.. Iltapäivällä nukkui sentään tunnin, mutta mikä ihmeen juttu nämä tämmöiset iltakuuden, joskus -seitsemänkin jälkeen alkavat torkut on? Kiva arpoa, että milloinkohan kaverin tänäiltana saa yöunille.

Mulla on ristiselkä niin muhjuna, kun on viimeisen viikon aikana tullut nukuttua kaveri kainalossa imetysasennossa... ja tuon pontsokaisen sänkyynnostaminenkin on aika työlästä nykyisin, selkä prakaa heti jos joutuu monet kerrat nostamaan ja taas imetyksen tai hyssyttelyn jälkeen laskemaan.

Kukahan pesis meidän ikkunat? Äyh, ei yhtään kiinnostaisi, vaikka kirkkaat akkunat kieltämättä olisi kivat.
Niin ja valivali-osastolla kun ollaan, niin valitan vielä sitä, että tänään olisin päässyt kaljalle, mutta kaikille ketä houkuttelin tuli joku este. Voisin lähteä koti-iltamiin, mutta siellä saattaa olla liiankin viinaanmenevää jengiä. Enkä mä periaatteessa halua viettää iltaa keskinkertaisessa seurassa kuppia kallistellen, mieluummin menisin vaikka katsomaan jotain keikkaa mutta mitään hyvää ei tänään ole kaupungissa.
Ehkä mä vaan käperryn sohvannurkkaan lukemaan sarjiksia viinilasillisen kanssa.
Ja nyt toi meidän pikku "power napper" heräsi. Mamin söppyrä.
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja Jospi:
Siis ette voi ikinä arvata! Mies KIELTI menemästä enää avoimeenpäiväkotiin meitä, koska sieltä tarttuu flunssa :kieh: Siis JUMALAUTA mulla nyt keittää!!!!!!
No voi juma |O :headwall:
Justiin puhuttiin kaverinkanssa että jos tuollai aattelee, niin missään ei voi enää käydä... Tää nyt vaan on kovin flunssaista aikaa ja yks sun toinen on sairastellu vähän väliä...
Kyllä me ainaki käydään srk avoimessa kerhossa kun sen iloihin päästiin mukaan! muuten tuun hulluksi jos en näe ketään aikuisia ihmisiä/muita äitejä ikinä.
Enpä juuri osaa mitään neuvoja antaa, kuin että mä oisin vaan kovapää ja menisin...sanoisin että ei sille mitään nyt voi... :hug:

Mä olen siivonnu tänää kämpän katosta lattiaan!! Ihanan puhdasta ja raikasta, siis muhun iskee raskaana ollessa joku extra älytön siivouspiru! Muutenki olen aika ärsyttävänki siisteys intoilija ehkäpä...niin että itteääkin rasittaa. Musta ois ihanaa pystyy elää viikko "kaaoksessa". Noh, mut nyt on koiran karvat ja koirakin poissa!!! Samoin isäntä, paineli kaupungille.... Että se taas siitä yhteisestä lauantai-illasta... muutenki ollu vaikeaa ja surumieli ja kiukku jne... ni sit se meni... ei tää normaalisti haittais mutta huomaan olevani nyt super herkkä tässäkin kohtaa!
Ja kun mä tiedän yhden toisen sukupuolen edustajan joka lähes aina tuppaa ukon seuraan siellä baarissa ja ukko tästä kauheen ilosesti mulle kertoilee, mulla ei siinä kohti ole yhtään iloinen mieli ja tätähän ukko ei ymmärrä :attn: :'(

Ihanaa, pikku pallero mahassa rupes tönimään, siitäkin kun ressasin kun ei hirveesti mitään ole tuntunu... vielä ihan hitusen reilu viikko ultraan!


 
Kettu.. jos löydät ikkunan pesijän niin passita seuraavaks tänne. Nyt kun aurinko paistelee niin olen kans kauhistellu että miten täällä 'maalla' voi noi ikkunat noin paskaseks tullakkaan, eihän siitä ole kuin puoli vuotta kun pesin ne ( typyn ristiäisiin ). Sen ymmärtää kun asuin HKi ja ikkunan alta kulki kaikki mahdolliset kulkuneuvot yötä päivää, mutta että täällä kun ikkunan alta kulkee enimmäkseen kissoja ja lintuja :p

Jospi Voihan ne miehet kaikkea hätäpäissään suustaan päästellä, ei kantsi ehkä ottaa ihan vakavasti :)

Glow Mä saan kans joskus illoiks siivousenergiaa ( ihan kiva et edes joskus ku olenki ollu niin laiskimus) ja olen luutunnu milloin mitäkin täällä.
Ihanaa että tuntuu jo liikkeet!!! Laita aina välillä hei koordinaatit, että millä viikolla mennään, jookos? :)
Ukolta ikävää käytöstä et läx. Tänäänkö se koiruuski sit lähti? Josko mies osoittaa mieltään noin. Raskaana ihan karseeta riidellä ja kaikki toi teidän koirajuttukin ja kun on tunteet muutenki niin vuoristorataa. Mä vetistelen täällä kans milloin mitäkin tv ohjelmaa, Dr Philiä, sitä Jenkkien keksintö ohjelmaa, meille tulee vauva tietty itkettää jne.. joka pvä joku laittaa kyyneltä silmään. Herkillä on ihan ilman mitään 'ylimääräistäkin'. Voisitteko yrittää keskustella asiasta " nyt kun koiruus on poissa niin voitaisko aloittaa puhtaalta pöydältä.." tyylillä ja jos/ kun (?) ukollaki on hampaan kolossa jotain niin olis hyvä senkin avautua aiheesta. Luuletko että vois helpottaa?
Ikävää jos se viel jostain vieraasta eukosta kertoilee :headwall: Kostaa??? Nää siis ihan tälläsiä mun ajatelmia ihan vaan mitä tuli mieleen ilman mitään suurempaa tilanteen tuntemusta, luonnollisestikaan.

Jep, typy nukku 11-14.30 päikkäreitä ja sitten oli taas umpiväsy 17.30. Vein pinnikseen niin möykkäs ja möyri siellä TUNNIN!! Kävin useasti milloin mitäkin lauleskelee, tarjosin maitoa, rauhoittelin, mut ei nukahtanu ei :eek: Oli pakko luovuttaa sitten. Syötiin välipaklaks luumusose ja yöunille mennessä n klo 19 oli taas/ edellen umpiväsy, melki simahti kesken leikkiensä tohon lattialle. Noh ei kelpaakkaan sitten iltavelli eikä maito, ei edes vesi???? Siis täh? Ei sitä voinu laittaa nukkumaankaan ilman syömistä. No odoteltiin ja odoteltiiin kunnes sit suostu 100 ml imasee maitoa puolen tunnin odottelun jälkeen. Hoh hoijakkaa, ihan ihme tilanne. Saas nähdä millainen yö. Tipahti kyllä sänkyyn sitten ihan yhellä kääntämiskäynnillä.

Ei tullu hirvee mettältä tänään, no josko huomenna si :)
 
Noniin, nyt oon taas hieman rauhoittunut eilisestä, mutta voi juma että otti päähän! :kieh:
Henni siis kipeänä ja minä olin ennen Henniä. No nyt ollan jouduttu pikkusta rääkkäämään kun on laitettu silmiin kylmiä tippoja ja nenää imetty fridalla (on muuten superhyvä vehje, pikkuniistäjään verrattuna). Niin mies sitten kehtas ihan pokkana sanoo mulle, että sinä sitten lopetat sen käymisen siellä päiväkodissa, että hän ei tahdo enää rääkätä meidän lasta täällä tavalla... :eek: ai siis että minä tahdon ihan tietentahtoen?! Voi perkule! Sitten saadaan mennä kun Henni kuulema osaa niistää itse?! Siis what? :eek: :LOL: Joudunko mä oleen vielä parivuotta kotona, ilman että me saadaan käydä missään kerhoissa ja muissa? Ei tuu onnistumaan! Sitten kysyin että entäs jo on päiväkodissa hoidossa, että sieltähän niitä vasta tarttuukin...on kuulema eriasia ja silloin jo lapsikin isompi. HAISTAKOOSA pitkän peen! :kieh:
Kyllä mä tänään kysyin sitten uudelleen (vähän huumoria heittäen), eipä tullu vastausta...

Meillä kontataan jo hurjaa kyytiä, ihan muutaman päivän sisään tullut tuo into. :)

Glow, kiva että kaveri siellä kertoo olemassaolostaan :) :heart: Minä oon niin mukana teidän kaikkien odotuksessa, joten innolla odotan aina uusia kuulumisia!

Jospi ja pipi Henni 8kk
 
Me siis tapaamme Helsingissä 21.11

Mä viimeiseen saakka toivoin että tapaaminen olisi ollut 22pv :eek: Mulla on nimittäin perjantaina duunin illanvietto ja ajattelin todellakin mennä ja meinasin kyllä pitkän kaavan mukaan... Kun tasan kerran olen ollu juhlimassa viimeisen 1,5v aikana. No eipä mitään haluan kuitenkin teidät nähdä, niin josko sitten otankin ihan rauhallisen kaavan mukaan ja ajoissa kotiin niin jaksan tulla virkeänä meetinkiin. :LOL: No joo tapani ei kyl ole muutenkaan yliäyräiden juoda koskaan. Mutta jo valvominen vaikuttaa.

KVARTTI ONKO VIELÄ MAHDOLLISTA SE SUN TAPAAMISPAIKKA SAADA JÄRKÄTTYÄ MEILLE???
VAI ONKO JOLLAKIN MUULLA MIELESSÄ TILA? Luulisi Hki löytyvän tälläkin varoitusajalla paikka. Heitän siis pallon pääkaupungissa asustaville. Ite en Hki tunne niin hyvin, että osaisin ottaa yhteyttä mihinkään paikaan näin äkkiseltään.

S ja Kaapsu 7,5kk
 
Sitten asiaan. Voi hyvää päivää noita ukkeleita. :headwall: :headwall: Kyllä ne meitä koittelee. Eikun pitkää pinnaa tolvakkeiden kanssa...

Noita kolhuja sattuu ihan varmaan kaikille ja nyt kun liikkuvat ja ovat niin näppäriä sormistaan, saa tosiaan olla silmät selässä ja mielellään myös kristallipallo. Sujuvasti meilläkin poimitaan pikkuruiset roskat lattialta, ja suuhunhan ne päätyvät. :eek: Koitetaan olla ottamatta hirveää stressiä jokainen teke parhaansa ihan varmasti.

HM ihana kun ystävä myös odottaa. Mun vanhin ystävä odottaa kaksosia ja on ihana, että joku oma ihminen on pikkuvauva ja lapsi vaiheessa. Kun tälläi kypsällä iällä vielä vauvahommiin ryhtyy, niin ne omat ystävät on lähinnä teinien vanhempa muutoin... Munkin ystävä 3v koitti vauvaa ja nyt sitten ollaan loppumetreillä. Vauvojen pitäisi ensikuussa saapua. :heart:

Lentis hirveää troppia, en kuitenkaan usko, että antaisivat mitään vahingollista vauvoille. Olis kyllä tooosi ihmeellistä ja hurjaa. :hug:

Nyt en sitten muistakaan mitä piti vielä kommentoida... :ashamed:
Siirryn omaan napaan siis.

Täällä aikas rauhallista Kaapsu on jo taitavampi laskeutumaan seisomasta ja haluaa jumpata. Pitää käsistä kiinni ja tekee kyykkyjä. :LOL: Ihan selvästi reenaa polvia että vahvistuvat. Kävelytuolin käytön kekkas päivässä ja suorastaan juoksee sen kanssa paikasta toiseen. Päikkäreitä nukkuu hyvin ja illat on suuri mysteeri edelleen. eilenkin kävi 21 koisiin ja heräs sitten hillumaan 21.30 ja vast 23 taas yöunille. Nukkuu sitten aamuun saakka. Tutti saattaa olla kerran pari korkeintaan hukassa, muuten nukkuu tosi hyvin. Jännitänkin milloin meil alkaa tuo yöjuhliminen. Serkkulikka on jo pari kuukautta bilettänyt yöllä. Ikää 10kk B) Kaapsu ei juuri itkeskele, niin että sillai ei ole ollenkaan hankala. Narinaa tulee vaan jos on nälkä ja väsy. Nukkumaan käy nyt melko helposti pystyynkampeaminen on vähentynyt unenpöpperössä selvästi. Ainakin tiedetään mitä on odotettavissa, kun järjestään vauvat menee samoin metkuin.. Kiitos mammat. He ei tule yllätyksenä mitä on odotettavissa, kun säännöllisesti lukee palstaa. :heart:

Mun isä on jälleen selviytynyt! Lääkärit eivät antaneet mitään toivoa... Epileptisten kohtausten aiheuttama tajuttomuus ja keuhkokuume. Mutta pappa on taas pystyssä ja virkeänä. Nuppi ei kyllä pelaa enää. :ashamed: Muistaa onneksi ihmiset mutta tapahtumat ja aika ei ole enää hallussa. Ei musta meillä käyneensä ikinä. On asuttu 3v samassa paikassa ja luuli että olen edelleen mun ex miehen kanssa. On tosiaan erottu yli 10v sitten.

Nyt nappula heräs meen siis. Palataan.

Nyt sitten innolla puuhaamaan tapaamista!!!!
 
Heh, Seranzu, mullakin on duunin pikkujoulut just silloin perjantaina. Mutta en tosin tiedä vielä, meenkö sinne. Palstapikkujouluihin tullaan jokatapauksessa! :) Mulla olis mielessä yksi mahdollinen paikka tapaamispaikaksi - tosin Helsingistä kun puhutaan, niin on vaikeampi löytää paikkaa joka olisi a) suht lähellä rautatieasemaa ja b) jonka luona olisi myös hyvät pysäköintitilat.

Nyt on sitten pojan ensimmäinen vatsatauti koettu. :/ Meillä oli kaikilla se, mutta pienimpään iski voimakkaimpana, poitsu oksensi parina päivänä. Itse olin onneks suht kondiksessa vaihtamaan lakanoita ja pyörittämään pyykkikonetta. :whistle:

Jospi: Miehelläsi taisi mennä nyt tunteet järjen edelle. :) Eipä kai se lapsellekaan olisi hyväksi olla koko ajan samojen neljän seinän sisällä. Ja vaikka flunssat onkin ikäviä, niin jonkinlainen määrä sairastelua kyllä kuuluu luontaisesti lapsen elämään, sillä tavalla se vastustuskyky kasvaa. En minäkään tiedä, mistä tuo vatsatauti meille tuli. Oltiin eräässä mammatapaamisessa tiistaina, mutta yhtä hyvin keskimmäinen on voinut tuoda pöpön tarhasta tai esikoinen koulusta tai minä itse vaikka kaupan oven kahvasta.. :x

Kössi ja sairastelustaan huolimatta iloinen poikanen 8,5 kk :heart:
 
Sunnuntaita

Nyt pikaseen käymässä ja teidän kirjoitukset lukemassa kun tyttö vielä nukkuu, toivottavasti ei oo reppana tulossa kipeeks kun välillä aivastelee.. :(

HM, kivaa kun ystävä odottaa samaan aikaan. Saa jakaa odotuksen ilot ja surut hyvän ystävän kanssa :)

Lentis, voi kurja mikä juttu, luulisi kuitenkin että lääkettä tosiaan on testattu riittävästi kun pienillekin lapsille sitä määrätään. Kannattaisko kysyä lääkäriltä että onko jotakin muuta lääkettä mahdollisesti olemassa ja onko tuollaiset sivuvaikutukset normaaleja joita lääke aiheutti Gretalle?

Jospi, tuohon ei voi taas muuta todeta kuin että miehet.. :headwall: :headwall: Hennille pikaista paranemista!

Seranzu, hyvä että isäsi on paremmassa kunnossa, on varmaan vaan kurja tunne kun ei muista kaikkia asioita enää, onneksi kuitenkin teidät tunnistaa ja muistaa.

Pikkujoulumeetingista, nyt siis pakko tarkistaa vielä tämä asia, eli äänestin siis tapaamispaikaksi tamperetta koska sinne pääsisin tulemaan ja nyt äänestystulos on helsinki. Tiedän että ilmoittautuminen oli sitova, mutta olin siis ilmoittautunut tulemaan tampereelle jos se olisi tapaamispaikaksi äänestetty. Mulla vaan tuottaa hankaluuksia sitten lähteä helsinkiin kun on tuota matkaa enemmän ja omalla autolla en sinne uskalla lähteä seikkailemaan.. Että jos vielä voi peruuttaa ilmoittautumisen niin sen tekisin nyt?? :ashamed: anteeksi jos on mennyt nyt joku juttu ohi tuossa äänestysasiassa.

Nyt ottaan ruoka uunista :wave:

Kareliini ja Sara huomenna 7kk :heart:
 
Hei kaikki helmimammat!Työnnyn törkeesti tuolta huhtivauvojen pinosta tänne teille. :) Lähinnä haluaisin tentata tuota lentoemoa.Lapsellasi on ilmeisesti refluksi todettu.Voisitko kertoa vielä että millaisia oireita on matkan varrella ollut,millaista on ollut syöminen ja nukkuminen jne.Olen alkanut epäillä omallani tuota samaa.Tytär nyt 5,5kk.Ja toki muutkin voi kommentoida jos jollakin muulla oli tietoa.Kiitos!

mamma67 ja alina 5,5 kk
 
Jospin Hennille pikaista paanemista! Sehän on tosiasia, että lapset sairastelevat välillä. Kotiinkaan kun ei kannata vain jäädä!

Seranzu kiva että isäsi on vähän paremmassa kunnossa.

Glowlle jaksamista :hug:

Täällä on selvitty eilisillan juhlinnasta =) Oli kyllä kivaa pitkästä aikaa olla ulkona akkaporukalla :) Käytiin syömässä ja vähän katselee yöelämää. Isillä ja tytöllä oli mennyt ihan ok, tosin oli unohtanut kaikki unikouluhommat :kieh: mutta sallittakoon se. Ja aamulla kiikutti tytön jo puol 9 mulle :kieh: , otin viereen aamu-unille ja nukuttiin puoli 11 :) Väsymys meinasin vähän painaa, mutta käytiin jo vähän ulkoilee, se auttoi vähän :) Nätti ilma kyllä tänään.

Niin ja meillä on nyt pari päivää kelvannut neidille maito tosi hyvin. Vetelee 5dl-8dl per päivä :) En tiiä mistä moinen. Tosin pari päivää ollut kokeilussa Nan Tuttelin sijaan. Mietin sitten, että onko Nannissa ja Tuttelissa oikeastaan mitään eroa maussa? Nyt kun loppuu Nan, niin kokeilen Tuttelia ja jos ei kelpaa taaskaan niin on vaihdettava sitten merkkiä.

Mutta nyt isi ilmoittelee että tuli pssat vaipasta yli :kieh:
 
mammameeting(at)gmail.com

Tässä nyt sitten s-posti minne jokainen, joka onpi tulossa lähettää viestin, jossa on Nikki/oma oikea nimi ja oma s.posti osoite

Te ketkä haluatte osallistua järjestelyihin, niin ehdotus siitä mitä haluat tehdä, Toukka pitää sposti ringin kasassa ja muulta osin delegoi kaikki hommat eteenpäin.

Tarvitaan ainaki ruokavastaavii, paikka vastaavi, ja jos joku haluaa niin sponssivastaavii.
Kun lähetät Toukalle sähköpostia, se on sitova ilmottauminen ja näin osallistuu paikan vuokran maksuun, ja toki ymmärrämme jos sairauden takia ei pääse paikalle, silloin ei tietenkään tarvitse maksaa.

Jee jee näin mennään! :attn:
 
Tapaamisesta, mulla on huomenna tentti, mutta tiistaina alan sitten soittelemaan noita tietämiäni paikkoja läpi. Uskoisin että joku paikka saadaan! Noi mun tietämät ei oo kyllä ihan missään Rautatieasemalla, mutta yhdellä ratikalla pääsee sieltä perille. Ja täällä Helsingissähän saa rattaiden/vaunujen kanssa kulkea julkisilla ilmaiseksi (liinaa tai reppua käyttäessä muuten joutuu maksamaan, mikä sinänsä on harmi) ja ratikoita menee lauantaisinkin vähintään 10 minuutin välein. Nuo pysäköintitilat onkin sitten hankalampi homma...

palaan myöh. mies huutelee syömään :D
 
Jospi; miehellesi terveisiä että samat pöpöt on sitten kaupoissakin ja varsinkin ostoskärryissä =) ei muuta kuin mies ostoksille..Eli oikeesti sen taudin saa mistä vaan kun sitä on enemmän liikkeellä.Mutta kaupat on yksi isoimpia tautipesiä oikeesti..

HM; sä et kyllä lähe mihkään vaan oot meitin kanssa ja kerrot Hennin metkut ja juniorin :heart: Eli tottakai me halutaan kuulla kaikki vaivat,ilot ja liikkeet ym ihanuudet tässä nipussa.

seranzu ja Toukka; kiitos taasen meidän kokoamisesta kasaan. sinne sitten, toivotaan että löytyy selkeä paikka jonne maalaishiirikin osaa autolla B)

Glow; puhukaa kun kotiutuu mies reissusta. Kissa pöydälle. tsemppiä.

KÖ; luku ja opiskeluintoa.. mulla ei nyt pysy ajatus kasassa vaikka pitäis lukeakkin..Hauki on kala hauki on kala..

Sitten omaa napaa; meillä tyttö sanoo äiti :heart: :heart: :heart: Hokee sitä, kun haluaa sykkyyn ja aamulla kainalossa ja tänään toistelin ja pyysin sanomaan niin äiti sieltä tuli ja ruttunenänauru päälle. Mua alkoi itkettämään, miten kaunis sana se on ja miten liikuttavaa se on joka kerta kun lapsi sen sanoo ekoja kertoja :heart:
Pottatouhut ihan hyvällä mallilla, kakka tulee, pissat vaippaan.
Nukkuminen tosi vaihtelevaa hampaiden takia. Välillä kellon ympäri unia ja välillä useamman kerran yössä itkua..

Nyt täytyy mennä kun treenit odottaa ja hetki olisi vielä ihan omaa aikaa vaikka pyöritellä peukaloita

sini ja tyty ens ma 9kk :/ :'( iso tyttö :heart:
 
Siniraita: on varmasti ihanaa, kun teidän tyttö sanoo äiti :heart: On liikuttavaa ja ihana tietää, että se on aivan yhtä suloista, vaikka kyseessä onkin viides lapsi :heart:

Meillä myös mamma on ihan selvästi "syliin, tissiä", nyt sitten kun oon ottanut syliin useammin ja tarjonnut tissiä itse, niin itse asiassa ei ole enää juuri kuulunut mammaa lainkaan.Hm, pitäisköhän ruveta pihtaamaan tisua, niin saisi taas kuulla "mammaa" :LOL: Ja ekan kerran meilläkin sanottiin mamma just aamulla viekussa, kun halusi isin sylistä mun kainaloon (tai siis tisuun kiinni ;)

Kössi: onneksi pysyit tolpillasi, oli varmastio kova huoli pikkusesta

Jospi argh, tuota miesten logiikkaa! Niin kuin muut ovat sanoneet, niin ne pöpöthän voi tarttua ihan mistä vaan

Kiitos kaikille myötunnosta Greta-paran suhteen :hug:

Siis siinä lääkkeessä on vakauttavana aineena etanoli, eli Greta oli siis ihan oikeasti humalassa. Siinä lääkeohjeessa vielä luki, että on paljon alkoholia, että tosi tarkasti pitää laskea pienten annokset, ja mä laskin itsekin sen Gretan annoksen lääkärin jälkeen, ja ihan oikein se oli sen laskenut, eli mikään annosteluvirhe ei ollut kyseessä, mutta eihän noin pienelle voi tuollaista lääkettä antaa, josta pieni tulee humalaan :kieh:

Nyt ollaan sitten pulauteltu ja yökköilty taas niin kuin ennenkin, oksennettu ei sentään, mutta välillä kyllä alkaa itkeskellä yhtäkkiä ja sit huomaan, että pulautusta suunpielissä raukalla :'( Eli kyllä siellä vaan täytyy polttaa inhottavasti tuolla kurkussa :'(

Joo, maanantaina yritän käydä uudestaan lääkärissä ja pyytää jotain toista lääkettä. Tosin mä alan menettää uskoni tähän meidän "neuvolalääkäriin" (Italiassa ei siis neuvolaa vaan ainoastaan lastenlääkäri, jonka luona käydään n. kerran kuussa kontrollissa, ihan ilmainen, mutta selvä yleislääkäri), pitää etsiä jostain erikoislääkäri, ei vaan ole helppoa löytää gastroenterologia, joka on myös lastenlääkäri :headwall:

Mamma67: meillä ei ole virallisesti todettu refluksia, vaan siihen viittaavat oireet, ja usein refluksi todetaankin niin, ettei tehdä niitä vauvalle monen mielestä aivan liian rankkoja kokeita kuten ph-mittausta tai tähystystä, vaan määrätään heti lääkettä, koska jos oireet sillä helpottavat, niin silloin on kyseessä refluksi. Se on sitten eri asia, että onko kyseessä allergioiden vai rakennevian aiheuttama refluksi, jälkimmäinen on jossain määrin kaikilla vauvoilla (8kk tienoilla alkaa normaalisti helpottamaan tuo rakenteellinen, jos ei ole paha) mutta tämän nyt varmaan jo tiesitkin.

Niin siis meillä oireina on ollut huonosti nukkuminen vaakatasossa (kantoliinassa pystyasennossa sen sijaan olisi nukkunut vaikka kuinka kauan), pienempänä saattoi huutaa suoraa huutoa unissaan (kuulemma saattaa kurkkuun koskea ja siksi huutaa unissaankin tuskissaan), itku vaakatasoon laskettaessa (nukkuminen parantui, kun alkoi nukkua mahallaan), jatkuvaa nieleskelyä, hikka 3-4 krt päivässä, yökkäily (joka yllättäen nyt 8 kk:n jälkeen on muuttunut myös oksenteluksi ja pulautteluksi. Tai siis Greta on oksentanut aina n. kerran viikossa tai 10 päivässä, mutta se on kuulemma normaalin rajoissa)
Monet noista oireista ovat niin yleisiä refluksivauvoilla, että itse epäilin sitä jo Gretan ollessa ihan vastasyntynyt, mutta kun ei ikinä pulautellut erityisen paljoa ja kasvoi niin hyvin (moni refluksivauva itse asiassa kasvaa hyvin, koska "syö suruunsa", ennen kiinteitä mäkin imetin Gretaa 14-15 krt päivässä), niin lääkäri ei ikinä suostunut miettimään koko refluksia, se ei näytä ees kuulleen silent refluksista, vasta nyt, kun Greta alkoi pulautella näkyvästi, niin nuo kaikki muut oireet sen mielestä kertovat refluksista :headwall:

Iloisempia uutisia ovat sen sijaan se, että eilen Greta vetäisi itsensä ihan suoraan seisomaan pinniksessä, seisoi siellä oikein tomerana ja nauroi, kun oli kauheasti treenannut, ja tähän mennessä päässyt vain silleen linkkuveitsi asentoon kumaraan ja siinäkin asennossa keikkunut ja heilunut, nyt taas seisoi selkä suorana hyvin vakaana. Oli kiva, että sekä minä, että mies olimme siinä vieressä, mies kun ei ole nähnyt kahden ekan lapsen "virstanpylväitä" lainkaan.

Ja tänään sitten Greta "käveli" ekaa kertaa isänsä käsistä kiinni pitäen, horjuvaahan se meno oli, mutta oi kuinka ihanaa, kun sai pistää jalkaa toisen eteen.

Tv. Lentis ja Greta 8kk 3 päivää :heart:
 

Yhteistyössä