Jospi Yv:tä laitettu.
Ei olla aikoihin tänne kirjoitettu, S tosin lukee tätä päivittäin, mutta meikäläiseltä (eli siis siltä työssäkäyvältä mammalta, vai miten sen nyt sanois) hieman jäänyt.. Mutta lyhyesti omat kuulumiset.
Naamakirjalaiset tietävätkin suurinpiirtein, missä meillä mennään.
Ronja oli siis täysimetyksellä 5kk asti, jolloin alotettiin kiinteät, nyt kokeiltu kaikenlaisia versioita, ainostaan siis ne suomalaiset viljat ja peruna on vielä kokeilematta, ja ajateltiin, että siinä 8-9kk paikkeilla aletaan niitä sitten kokeileen. Kotiäiti on ollut ahkera ja tehnyt melkein kaikki soseet itse, hattua nostan kyllä hänelle, saa nähdä miten käy kun oma vuoro tulee olla äitiyslomalla, ku olen vähän laiskanpuoleinen...
Rokotetutkimukseen osallistuttu meilläkin.
Ronjan pitkistä yöunista ei ole enää tietoakaan, siitä lähtien kun ensin oppi nouseen itse istumaan, sitten oppi nouseen seisomaan, sitten konttaamaan (ryömimisvaihettakin oli jossain vaiheessa, mutta melkein kokonaan peruutusvaihteella) niin yöt ovat olleet tosi katkonaisia ja yölläkin raasu on sängyssään konttailemassa ja nousemassa pystyyn ja sitten tulee itku..
Tassukoulua ollaan käyty ja vaikuttaa olevan tuloksia, ei enää niin usein heräile ja rauhoittuu nopeammin.
Hampaita meillä ei ole vielä ensimmäistäkään! Monta kuukautta niitä jo odoteltu!! Ku merkit on jo pitkään viitannu siihen, et niitä olis tulossa, mutta toisaalta monta kuukautta niitä voi vauva tehdäkin..
Vierastus on myös alkanut kunnolla, eka vierastus oli siinä 3-4kk iässä ja nyt tullut takas, varsinkin miehiä vierastaa (lienevätkö pelottavia partoineen ja muine karvoineen
) No joo, kuulemma kaikki vauvat enemmän miehiä vierastavat kuin naisia.
Vauvauinnissa alotettiin nyt syksyllä käydä, ja kovin on Ronja tykännyt, ja aiotaan jatkaa.
Ens viikolla tulossa 7-kk lääkäri ja neuvola, toivottavasti ei oo paino nyt kovasti tippunut, kun on alottanu ton liikkumisen.. Ei huvittais alkaa missään painokontrolleissa käymään ku tytöstä kumminki näkee et terve on! Onneks meidän terkkari on aika mukava ja ymmärtäväinen *koputtaa puuta*, toivotaan parasta!
Haha, luin tätä lokakuun palstaa, ja sori vaan, mut sympatiat menee kyllä välillä teidän miehille.
Tai ku ite oikeestaan samassa asemassa, niin ymmärtää heidän tilannettaan.. En mä tosin kyl käsittääkseni ihan noin toope oo ku mitä te jotkut kertoneet miestenne aivoituksista
Mut joo hyvää syksyn jatkoa mammoille, me (tai minä ) täällä välillä käydään jatkossa päivittelemässä Ronjan kuulumisia ja feisbuukissa tulee sitten enemmän oltua yhteyksissä, ja ihana nähdä aina uusia kuvia, ne kumminki kertoo paljon enemmän ku mitat tai ku kertoo et mitä uutta oppinu.. no tulipas sekava lause, siis pointti oli et on kiva katsella muiden vauvakuvia ja nähdä miten vauvelit kasvaa.
No joo, tässä meidän kuulumisia, omaa napaa..
Äiti, mommy + Ronja 7,5kk :heart:
*muoks* tuli typo, eli kyseessä siis 8-kk neuvola... järki ei toimi ku hullut huutaa taustalla
(töissä siis kirjoittelen)