Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Glow
haavemamma mäkin oon kirjotellu maaliskuisiin 2010, mut jotenki tää pino on enemmän "oma" :)
Ja just niinku tos aiemmin totesin että luulis että kolmannen raskauden kohdalla jo jotain muistais/tietäis tms. mutta ihan yhtä pihalla olen kuin aiemminkin :D

Rakenneultra on mulla 19.10 sitä odotellessa...

 
Hengissä ollaan! :wave:
Ja pysyn mielelläni aktiivijäsenenä, Jospille lähti yv:tä FB:ssä! Labellolle suurkiitokset myös minulta ja Jospille tietty myös, kun otit urakan hoitaaksesi!
Sen verran vielä kiire purkaa laukkuja, etten ole ehtinyt kovin tarkkaan lukea syyskuun pinoa, ainoastaan sen verran, että Haavemmammalle paljon kateellisia onnitteluja myös täältä!
Toisaalta olisi ihana ruveta itsekin yrittämään, toisaalta tiedän, että mun on paras "palautua" tästä ekasta vauvavuodesta kunnolla, ihan siltä varalta, että meille tulisi toinenkin yöheräilijä. Vaikka Greta onkin päivisin aurinkoinen ja "helppo" vauva, niin nuo yöheräilyt ovat kaltaiselleni 11 tuntia riittää just ja just - nukkujalle olleet todella rankkoja.

Palasimme siis toissapäivänä kotiin mereltä ja 10 asteen lämpöero tuntui heti mukavana nuhana... Rantakelit jatkuivat ihan loppuun saakka ja täytyy sanoa, että sain mukavasti ladattua akkuja talvea varten, aivan ihana syyskuu ja loma oli kaikin puolin, sitä kelpaa nyt muistella.
Gretalle 7. ikäkuukausi on kyllä ollut kaikin puolin strateginen, oppi konttaamaan sekä etu- että takaperin (aivan liian nopeasti varsinkin jos näkyvissä on jotain "kiellettyä", kuten kenkiä... tullut tyttö äitiinsä kenkäinnostuksen suhteen :)), oppi nousemaan konttausasennosta istualleen ihan itse, ja mammasta tuli tosiaan pysyvä osa "sanavarastoa". Ensin mamma sanottiin vain, kun oltiin muiden sylissä ja haluttiin mamman syliin, sittemmin siitä lienee tullut myös tissin synonyymi, koska yleensä haluaa sitten tisua, eilen ja tänään on sitten sanonut mamma myös silloin, kun on kontannut minua kohti, vaikka ei näyttänytkään haluavan tisua.

Pinsettiotetta on myös harjoiteltu kovasti, erityisesti yrittää usein ottaa nännin etusormella ja peukalolla. Sana EI on onneksi myös tuttu, sen verran on tullut sitä toisteltua, kun tosiaan estän puristamasta tisua tai vetämästä hiuksista.

Eka hammas on osittain jo työntynyt ikenen läpi, kyllä sitä sitten valvottiinkin pari yötä...

Niin ja tänään sitten veti itsensä ekaa kertaa pystyyn pinnasängyn laitoja vasten, onneksi ihan vahingossa ja muksahti heti alas sängyn oikealle puolelle, mutta kyllä mä säikähdin kun näin tytön roikkuvan käsivarret ja pää laitojen ulkopuolella. Eli nyt sitten on aika laittaa pinnasängyn pohja matalalle siitä korkeammasta tasosta, jolla on ollut tähän saakka.

Onko muilla kasvu hidastunut, kun vauva on aloittanut kontaamisen oikein kunnolla? Maito suihkuaa samaan tahtiin kuin aiemminkin, mutta kiinteät eivät tässä välillä maistuneet aivan toivotulla tavalla, ja kun taas Gretan täytyy kuluttaa kaloreita ihan mahdottomasti vipeltäessään lattialla, niin tuloksena oli, että 1kk ja 10 päivässä oli tullut painoa vain 300g ja pituutta vain 0,5cm! (Jospi, eli Gretan mitat 7kk 20 päivää : 67,5cm ja 8300g, pipo 42,5cm) Lääkäri ei ollut yhtään huolissaan vaan sanoi, että on ihan normaalia, että kasvu hidastuu, mutta aiemmin Greta on kasvanut sentään pituutta 3cm kuussa! Ja tyttö onkin ruvennut syömään taas ainakin 2 kertaa yössä, kun välillä syötiin vain 1 krt yössä. Nyt sitten vähennettiin kasvissoseen määrää ja lisättiin lihaa sekä iltapäivällä annetaan jugurttia pelkän hedelmäsoseen sijaan. Kyllähän Gretalla onkin ollut tosi muhkeat reisimakkarat ja itse oli vauvana pullea ja heti kävelemään opittuani oikea riuku, mutta siltikin hiukan mietityttää, että jääkö meidän tyttö alle 70 senttiseksi :p

No niin, teitä on ollut hurja ikävä, vaikka yllättävän kevyesti tämä "nettilakko" syyskuussa sujuikin FB:n ja muun sellaisen osalta! Mutta toivottavasti pääsen taas jyvälle teidän kuulumisista, täällä saa vertaistukea vailla vertaa :heart:

Eli :hug: kaikille sivistyksen pariin päässeeltä Lentikseltä sekä Gretalta viikkoa vajaat 8kk :heart:
 
Tervetuloa Lentis takaisin nettimaailmaan :LOL: Kiva, että teillä oli ihanaa lomalla!

Kasvunhidastuminen, joo täällä myös,kuukaudessa tullut painoa sellanen 250g, muistaakseni. Mutta lääkärin mukaan tosissaan ihan ok ja kasvaa kuitenkin tasaisesti omilla käyrillään.

Viime yö oli taas yhtä huutoa. Kuinka kauan olette tassutelleet tms pisimmillään ennenkun vauva on rauhoittunut? Meillä meni viimeyönä 40min ja sitten annoin tissiä ja siihen rauhoittui ja nukahti. En tiedä olisko sitten ollut nälkä, vaikka iltasyömisestä oli vasta 5h :eek: Toivompa ensi yöstä parempaa...

Meille on nyt sadellut kutsuja rokotetutkimuksiin :attn: Possunuha ja RS-virus, onko muille tullut? Mitä olette tuumanneet, oletteko menossa? Mies on sitä mieltä, et RS olis ok, mut possunuhaan ei mentäis...

ÄP-pakkauksen toppahaalari otettiin käyttöön tänään eikä ollut yhtään liikaa. Luulin, et olis paistunut siihen, mut ihan oli ok. En muista kirjoitinko jo täällä, mut teistä innostuneena mäkin pongasin kirpparilta Reimatecin toppiksen (80cm) kympillä. Pikkusen on kulumaa polvissa, tosi siisti. Huvitti vaan, kun lähes viereisessä loossissa oli vastaava 59ekee :eek:

Hyvää viikonloppua kaikille :flower:
Tuiskunen ja Alexi huomenna 8kk :heart:
 
nopsasti käymässä! :wave:
Evakossa vielä ja sen sanon että jos pian ei päästä takasin omaan kotiin,polla hajoo!! :headwall: :kieh: Anopin kans otettiin täs yks päivä yhteen! :kieh: :kieh:

Haavemammalle todella paljon onnea,ihanaa!! :heart:

labellokiitos ku olet hoitanut päivityksiä ja kiitos Jospillekun otat homman itelles!


Tän ei erikoista,Miro ei vielä konttaa,mut kovasti harjottelee sitä ja nyt on parina päivänä menny sellaseen karhukävelyasentoon!Kovasti ryömitään kyl huoneesta toiseen!
imetän vielä ja myöskin öisin!Lopetan sen kunhan Miro ny parantuis,hän o ollu yli 3vko nuhas!

Kommentoin juttujanne myöhemmin,sit ku päästään joskus kotio!

tyyppien äippä ja Miro 8kk +
 
Haavemamma ihanaa :heart: paljon onnea!! :heart: :hug:

ei ole paljoo jaksanut täällä käydä edes lukemassa, on noi yöt
olleet edelleen ihan kamalia, kitinää, itkua, mylläystä ja ähräystä
täynnänsä. On äitin unet jääneet kyllä tosi vähälle ja sen
kyllä huomaa.. :whistle:
Mutta aktiivina aion silti pysyä eli Jospille lähtee yv:tä.

iitukka ja veikka 7+kk
 
nopeasti merkkiä vaan.
Ja taas otetaan vinkkejä vastaan. Kuinka tämän murusen saisi nukkumaan pidempään aamuisin? Nyt meillä herätään klo 5 hirmuisen vihaisina (olemme molemmat vihaisia) ja syynä ei ole esim. nälkä, koska sama huuto jatkuu puuron jälkeen. Nukkumaan Konsta käy nykyään helposti klo 20-21 aikaan ja nukkuu kohtalaisen hyvin omassa huoneessaan. Mutta uni loppuu turhan aikaisin ja takaisin ei nukahda millään. Ekat päiväunet onkin jo klo 7 aikaan. Nytkin nukkuu sylissä. Taidan mennä nukkumaan minäkin.

Kuume ja Konsta 7kk
 
Huomenta! Täällä harvinaisen hyväntuulinen äippä. :) Käytiin eilen miehen kanssa PMMP:n keikalla, ja kivaa oli, vaikka ihan autolla olin liikenteessä. Tomppelit vaan luultiin, että keikka alkaa klo 22, kun lipussa oli sellainen kellonaika, mutta se tarkoittikin, että ovet aukeaa silloin (huomaa, että ei oo oikeestaan VUOSIIN(!) käyty bilettämässä...) Tarkoitus oli palata kotiin heti keikan jälkeen, kun Vilja on vieläkin halunnut syödä jo puoliltaöin. No, keikkahan alkoi sitten vasta niihin aikoihin, ja sovin sitten puhelimessa, että äitini kokeilee sitten antaa pullosta maitoa, jos se ei asetu muuten. Pullosta ei ole tottunut juomaan, pientä vesihörppyä olen vaan tarjonnut siitä. Vähän jänskätti, miten tyttö reagoi, mutta oli sitten pienen mutta äänekkään protestin jälkeen syönyt ihan hyvin ja jatkanut uniaan. Kahden aikan kun palattiin, niin oli ihan rauhallista. Hulina (molempien pienten osalta) alkoi sitten kyllä just siinä vaiheessa, kun oltiin nukkumaan menossa. Mun yö kesti sitten 3,5 tuntia, ja siinä välissä oli 3-4 herätystä. Luulis, että väsyttäis, mutta ei. Sen verran kivaa vaihtelua! Onpa jotenkin vapauttavaakin toi, että näköjään se pullokin kelpaa. Vois siis toistekin lähteä!

Maitoa oli muuten mennyt 120 ml, vaikka edellisestä (tuhdista) ruokailusta oli alle neljä tuntia. Maitomääristä kun en yleensä tiedä mitään, mutta onko toi niin paljon, että siitä voisi päätellä, että tosiaan oli nälkä jo?

Tyyppien äipälle tsemppi :hug:

Rokotetutkimuksiin me ei olla osallistuttu. Possunuharokotetta harkitsin, kun esikoisen suhteen arvelluttaa, onko sen vastustuskyky palautunut vielä normaaliksi. Ei tarvinnut kauaa pähkäillä, kun kuulin, että olikin niin kysytty rokote, että enää ei olisikaan mahtunut mukaan tutkimukseen.

AIkaisiin aamuihin ei taida mitän taikoja olla. Aamuvirkku esikoisen kanssa olen kokeillut vauvana ja myöhemmin kaikenlaista - rytmin muuttamista ja muuta, mutta ei niistä ole ollut apua. Viiden aikoihin se on heräillyt yleensä silloin kun on ollut hampaita tulossa tai muuta vaivaa ja siis ollu ohimenevää. Kuuden aikaan heräily onkin sitten jo normaalia... Vilja mukavasti oppii kans kivasti noi aikaiset aamut, kun ei se enää malta nukkua, kun alkaa ääniä kuulumaan... :headwall:

Sanoja Vilja "heittelee" satunnaisesti. En tiedä, voiko niitä vielä ekoiksi sanoiksi sanoa. "Äti" tai jotain sinne päin on tullut silloin tällöin, "ite" on sanonut joskus peilin edessä, "apua" on sanonut muutaman kerran (on isoveljellä tiiviissä käytössä :D ), tänään aamulla huusi "mummu" kun mummu oli mennyt pois näkyvistä. Eilen sanoi "tämä hyvä" (on myös isoveljen sanontoja). Hauskaa, vaikka oliskin ihan satunnaisia äänteitä.

 
Huomenta!
Kannattaa näköjään valittaa aina joka asiasta :D Meillä alkaa nuha väistymään ja jasmin söi hirstoriallisesti eilen kaikki puuron,2purkkia ruokaa ja taas iltapuuron!! wau! :D

sanoja ei meillä vielä ole. ei edes niitä tavuja. "töhtöhtöh" välillä kuuluu,mut se on lähinnä semmosta tuhinaa jos touhuaa jotain oikein keskittyneenä (esim koittaa saada maissinaksun palaa suuhun :) ) Yhtään en yllättyis jos eka sana sattus sit oleenkin auto, isoveli kun ihan jatkuvaan autoista höpöttää :D

mä oon nyt miettiny urakalla sitä toppapukua. Lassiesta oon tykänny ja koittanu nyt huutiksesta katella. mutta. ottasko sitä 74 vai 80. argh. Lassien kotisuvujen mukaan periaatteessa 74 menis 1v asti... ei kai se auta kun käydä ensin kaupassa vähän sovittelemassa.

tyyppien äipälle tsemppiä evakkona oloon! :hug:

nyt jos kävis pukemassa ja sit miettis mitä sitä muuta sisällyttäis tähän päivään ku kauppareissun..

labello&jasmin 7kk+
 
Tässä taas tämä Pikkujoulu meettinki äänestyssivut, kiitos Toukan!

Käykää äänesämässä 10.10 mennessä!
Ohjeet äänestys sivuilla!

PAIKKA http://www.doodle.com/z6enz6ps46aukmrd

AIKA http://www.doodle.com/3vbygbdpcr58gct9


 
Mites tää aika onki taas kulunu nii nopeest ettei oo "ehtiny" tänne kirjottaa. Nii mones jutus oon ny mukana et aika menee niihin.

Meil mennää tukee pitkin eteenpäi ja yhtää hammast ei oo viälkää :| misä ne o...

Kiinteethän mä alotin vast 6kk iäs ja edelleen saa vaan päiväs puol purkkii liharuakaa ja iltapuuron hedelmäpilttikökön kaa. Välil saa hiuka enemmän mut pääasias mennää tissil viälki. Puuro on sellane mikä menee nopeest ja hyvi alas.

Haavemamma :heart: onneee!!

Tuskastuin iha toho kaukaloon ja kävin eile ostaa istuimen. Kaukalo painaa niiin paljo ja ku ei toi vaa mahu niihi hihnoihi ku on tiukat jo. Eikä toppiksen kaa ainakaa mahtuis.

J+J 7kk1vko
 
Kiva kuulla taas Lentiksestäkin! Voin kuvitella että teki tosi hyvää toi teidän lomakuukausi... B)

Meillä kans ollut eilisestä asti äippäpakkauksen puku käytössä, ainoa vaan että on siinä ja siinä että mahtuuko enää... Tosi harmi kun se on mun mielestä tosi kivan värinen ja mukavan oloinen muutenkin. Hattu oli jo heti kättelyssä liian pieni :ashamed: . Mulla on pari uutta vastaavaa perintöpukua odottamassa talven varalle, nekin kyllä 74cm ja toinen 80cm. Näyttävät kyllä jostain syystä ihan saman kokoisilta. Toinen oli Lassie tec ja toinen HM:n puku. No, toivottavasti niillä pärjäis ees jonkun aikaa.

Oliko Tuiskunen RS-viruksellekin joku rokotus olemassa? Tahtoo sen! Just oli neuvolantädin kans juttua että kohta se taas jyllää ja on tosi ikävä tauti näin pienelle... Kas kun ei tuo mitään maininnu. Possunuharokotusta mä en taida kyl ottaa kun satuin kuulemaan jostain telkkuohjelmasta ettei oiskaan välttämättä ihan turvallinen. Tavallista influenssarokotusta meille tarjottiin mut en oikein tiedä siitäkään, ainakin moni tuttu on tullut rokotuksesta huolimatta kipeeksi..

Joo ja kasvun hidastumista painon osalta meillä oli siinä mielessä että viime neuvolaan asti melkein joka kerta on tullut tyyliin kilo/kuukausi, mut nyt oli vaan vajaa 500g. Pituutta oli tullut kyllä sit suhteessa paljon (melkein 4cm).

Meillä kans herätään järjestään joka aamu n.klo5-5.30..... Kivaa. Eikä vaikuta vaikka venyttäis iltaa kuinka pitkäks.
 
Glow
No eipähän voi päikkäreille käydä toi kakara ei :kieh: huutaa, huutaa, huutaa! Luovutin hölmönä ja tossa toi nyt touhuaa kiukkusena :/ ja tietenki kokoajan jossain missä ei tarvis olla...

TOPPAPUKU; meillä on kirppikseltä bongattu reimatec 80cm todella reilun kokonen! Toinen on huutiksesta, lassietec 74cm, seki melko reilu mutta ei niin leveä kun reima. Toi reima on ollu parina pakkas aamuna käytössä mutta pääasiassa vielä villapuku+välikausipuku.

Tässä tää yks nyt sylissä häslää... Lattialla on hetken, mut tuntuu et väsynä se kaatuilee vähän väliä ja huuto päällä, paljo herkemmin...

Hittolainen, nyt jo on alkanu tuntua liitoskipuja ja mitälie tuol alapäässä :eek: :headwall:
Eikö ne alkanu paljon myöhemmin edellisessä raskaudessa... :whistle:

ROKOTETUTKIMUKSIIN on tullu kutsuja, just tuli taas joku. En aio osallistua, tai siis Onni ei osallistu.

Joo, eipä tässä ehdi nyt muuta... :wave:
 
Tyyppien äippä, :hug:

Tuiskunen ja Rosinante, kiva, jos tuo kasvun hidastuminen on ollut teilläkin ihan normaalia, vaikka 4cm kasvuhan on tosi paljon. Mutta just luin, että vauvoilla nuo mittavirheet ovat niin tavallisia, voihan olla, että silloin edellisellä kerralla Gretalle tuli joku puoli senttiä tai sentti liikaa. Tai no joka tapauksessa, lekurin mukaan kaikki oli ihan ok, itseä vaan huolestutti, kun olin tottunut ihan erimoisiin lukemiin.

Matma: tuulettuminen tekee kyllä hyvää! Ja myös, kun saa tehdä jotain ihan vaan kahdestaan miehen kanssa.

Me ei olla oikein iltameno-ihmisiä, mutta meille oli ihan huippua, kun saatiin peuhata meressä kuin kaksi teiniä ja snorklattiinkin käsi kädessä niin kuin ennen vanhaan samalla, kun isoäidit viihdyttivät Gretaa.
Glow:lle tsemppiä liitoskipuihin, ne ovat inhottavia!

Iitukalle sympatia :hug:, täällä on myös melkoinen väsy, parina yönä heräiltiin tunnin välein...
Kuume, mäkään en osaa sen kummin auttaa, meillä onneksi alkoi aamut pitenemään sen myötä, kun auringonnousu siirtyi myöhemmäksi, välillä oli heräilemässä jo kuuden maissa, mutta nykyään saattaa hyvällä tsäkällä heträtä vasta 8.30. Nukkumaan mennään 20-21 välillä, eli meillä yöunet (lyhyitä heräilyjä siis siinä välissä 2-5 krt) n. 11-12 tuntia.

Voi itku, Greta oksensi eilen illalla koko ilta-aterian, oksentelua ja puklailua ollut jo 3 päivää. Ja eilisillasta kakkakin ollut ripulia, lämpöä oli 37,7. Tänään ei ole toistaiseksi oksennel´lut, mutta lääkäri käski jättää nyt jugurtin ja iltaruualla tarjottavan uuden juuston nyt pois, siltä varalta, että ei olisikaan mahatauti vaan syy noissa uusissa maitotuotteissa.

Noihin 7-kk uusiin oppeihin liitettiin sitten myös polvilleen ja seisomaan nousu tukea vasten. Tai siis eilen nousi ekaa kertaa polvilleen ja hetkutteli siinä, tänään noustiin sitten jo puolittain seisomaan. Äsken ripustin pyykkiä kuivumaan, ja kun menin olkkariin käymään, yritti nousta seisomaan syöttötuolia vasten. No, siirsin syöttötuolin kauemmas ja panin maahan istumaan lelujen kanssa ja menin jatkaan pyykkäystä. No, kun menin takaisin olkkariin, oli typy kontannut sohvan taakse ja noussut polvilleen sohvaa vasten ja yritti seisomaan. Näytti niin huteralta meiningiltä, että siirsin taas lattialle istumaan. Seisoin sittem siinä parin metrin päässä, kun kuului että "mamma" ja Greta konttasi mun luokse ja nousi polvilleen ottamalla tukea mun sääristä :eek: . Taas laitoin maahan istumaan ja menin jatkaan sitä pyykkien ripustamista, kun kävin välillä tsekkaas tilannetta, oli noussut puolittain pystyyn olkkarin ranskalaisen ikkunan ikkunalautaa vasten. Kupsahti saman tie pyllylleen ja itki, että "mamma".

Niin kyllä tuo mamma näyttää tarkoittavan, että "ota syliin, anna tisua". Taitavat olla oikeassa ne, jotka sanovat, että isukin kanssa pidetään hauskaa, ja mammaan turvaudutaan aina hädän tullessa. Tai kun väsyttää. Tai muuten vain kaivataan lohdutusta/hellyyttä....

Vaikka nyt Greta on kyllä nauranut myös mulle ihan hulluna, kun harrastetaan kukkuu-leikkiä, eli menen seinä taakse piiloon ja tulen taas näkyviin. Nauraa ihan kippuralla, kun tulen taas esiin. Yleensä se on nimenomaan isukki, joka saa Gretan hirnumaan ääneen. Muutenkin Greta viihtyy loistavasti isänsä kanssa, jos isukki tulee töistä kotiin ja pikaisen suukottelun jälkeen menee esim. vaihtamaan vaatteita, niin Greta itkee perään!

On muuten tosi söpöä, kun Greta on ruvennut pusuttelemaan. Jos pyydetään italiaksi, saattaa antaa "kohteliaasti" pusun jopa vieraille, mutta monesti kun antaa meille pusuja, niin nauraa tosi vekkulisti siihen perään.

Tv. Lentis ja pusutyttö Greta melkein 8kk :heart:
 
V........U
Ukko läks eilen luvan kans bändikeikalle, sanoin viel et tuuthan ajois sit (menee veljelleen yöks) lauantaina. Joo tuun tuun! Oli vastaus! Keikka alko 22.30 hän lähti 16.00...
SE SAATANA ON VIELÄKIN VELJELLÄÄN, kun promillet 0,8...
Mä niin taas kiehun. Huusin sen jo pystyyn puhelimessa.
Joo ja mä kipeä, keskimmäisel koulupäivä, ja kun maalla niin piti kuskaa kouluun ja takas, isoveljen mopo rikki niin olis seki pitäny viedä treeneihi ja takas tuonne kylille. Mun voimat loppu tytön koulupäivään, kun pikkumiehen jo kahteen kertaan puin ja autost kannoin nukkuvana vaunuihin. En sitten enää herättäny kesken päikkäreiden et saadaan isoveli treeneihi ja tunti odottelua autos olis viel ollu.
Ruokaakin pitää tehdä ja te tiedätte mitä se on näiden hullueemeleiden kanssa... Onneksi isosisko tuli hätiin.
Mä NIIN kypsä. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O

Kiitos ja anteeksi :snotty:
 
Glow
Seranzu :hug: :hug: Otan osaa! mitä muutakaan voi kun vaan yrittää jaksaa!!!
Mä olin aika kypsä tänään ja kun ei toi heppu suostunu päikkäreille, sit se huus melkein 2 tuntia putkeen kunnes ovikello soi ja kaveri likkoineen tuli kylään. Huuto loppu siihen paikkaa! Tuossa se sit touhus muiden mukana, nurin on menty sata kertaa tänään oikeen kunnolla :whistle: Iltapäivästä sit pihalle ja sammu samantien rattaisiin tunniksi!
Niin, missä oli mies... mä luulin et ees viikonloppuna voisin huilia vähä, mut ei ei... hän oli viemässä jotain huonekaluja Hesaan porukoittesa... nyt tuolla makaa väsyneenä sohvalla!!! juu ja mä lähdenki tästä kylvettää mein pikku apinaa ja toivon että saan jossain kohtaa mennä YKSIN RAUHASSA saunaan.
Noista kivuista ku mainitsin täl viikol ukolle ja supistuksista niin hän sit sai älyn väläyksen että "no sun pitäs ottaa rauhallisemmin ja ei ainkaa imuroida" Nii joo, hiphei! kukas täällä sitte juoksee pojan perässä ja tekee kotityöt ja imuroi päivittäiset koiran karvat & hiekat :eek:
No, hän ystävällisesti eilen teki sen, vaik 3 kertaa piti muistuttaa/pyytää...ja mä vihaan sellasta pyytelyä. Jos ei kerralla mee perille niin useemmin en tuppaa sanomaan.
Ja asia koira, se lähtee viikonpäästä!!! kuulema 2 viikon koeajalla, pärjääkö. Niin että sormeet ja varpaat pystyyn ettei se tule sieltä takasin minne sit ikuna meneekin :whistle:
 
Seranzu: :hug: Siis toi on just niin sitä, kun kaikki kaatuu päälle yhtäaikaa :hug:

Mä vähän pelkäsin tätä ekaa yh-vkonloppua, mutta itse asiassa olikin helpompaa kuin muistinkaan. tai johtuu varmaan siitä, että Greta on nukkunut ihan tosi pitkiä päikkäreitä, vaikka ei ole kuumetta, niin ei taida voida kauhean hyvin. Tai sitten tuo liikkuminen väsyttää ihan mahdottomasti.
 
Seranzu :hug: ! Kyllä noi miehet on yksiä paskoja aina välillä! Musta ainakin tuntuu että toi mun siippa luulee että mä klaaraan kaikki kotikuviot ilman hänen osallistumistaan. Sopii omia menojaan miten sattuu ja kysyy vasta jälkeenpäin.... prkl! Mut sehän on vaan mies! :LOL: Tsemppiä ja jaksuja!
 
Kiitti edelleen onnitteluista :heart:

Halit valvottavien vaavien väsyneille äipille :hug: Voi Matma miten sä olet reipas, kun luin tota sun yötä ja vielä sanot ettei väsytä kun oli niin kiva olla tuulettumassa :heart:

Kuume en osaa auttaa. Itse olen huomannut että esim vaikka eilen likka meni nukkumaan vellin kera jo poikkeuksellisen aikaisin 19.30 kun oli umpiväsynyt ( normaalisti tuntia myöhemmin ja puuron kera) niin me tietty kuviteltiin et tulee aikasempi herätys mut eikä ku likka heräs vasta 8.30 :eek: Eli joku sisäinen kello kai niillä sit vaan on.

Glown Haukkulille toivon kanssa mukavia päiviä uudessa ihanassa kodissa :) Ja teitille muutenkin sen mukan auvoisempia aikoja :hug:

Seranzu Ai että mä niin voisin nähdä ton omalle kohdalleni |O Jaksuja sinne kovasti kans :hug:
Meillä ukko alko illalla mököttää tossa, kun oli siis jo eilen sovittu että se lähtee kaverinsa kans kaljottelee tänään ja sopivat sit että alottelevat vasta 20.30 "kun tämä kaverikin sano et olis kiva ottaa päikkärit" ja alko sitten itekkin kaljannaukkailun lomassa pötkötysasentoon tohon soffalle. Mä viel purin reissukasseja ja samalla yritin juosta pikkuneidin perässä, joka ihan ilmeisesti ei taaskaan menis iltapäikkäreille ku simahti autossa kotiin tullessa puoli tuntia. Noh sanoin, ehken ikävään sävyyn, että 'vai pitäs vielä päikkärit saada nukkua että jaksaa paremmin riekkua baarissa, että oliskohan isyyslomalainen ennemmin tyttärensä kanssa nyt hetken ennen lähtöä?' Ukko vastas " ton mä muistan ku sä haluat seuraavan kerran nukkua päikkärit!" Okei onko verrattavissa kun mä olen raskaana ja kahtena päivänä saanut nukkua päikkärit kun olen ollu umpiväsy ja öglis olo? Ukko siis isyyslomalla, mut olen silti liki joka yö mukisematta heränny tutittamaan kun mies ei vaan herää ja en viiti herättelee alkaa. Yhtenä aamuna jopa hissuksiin häivyttiin makkarista että sai nukkua pitempään...toivoin tietty et mulle olis tehty sama, mut EI tietenkään.
Juuh että oltiin sitte tuppisuuna tossa vikat puolituntia, ku olin ensin syöttäny umpiväsyneen kiljahtelijan ja laittanu unille. Prkl!!! Ja juuh näin 'lyhykäisesti' ;) pohjustettuna niin kyllä jänskättää taas että milloin ja missä kunnossa sieltä sitten tullaan :p ..tulis ny kuitenkin ennen aamua ja omin jaloin.
Kiitos ja anteeks myös :)

Apua, se leffaha on jo alkanu, alan tuijottaa sitä ja lämmittelen vähä eilisiä tex mexejä ja ehkä vielä pikkusen poppareitakin. Ihan kivaa olla joskus ihan itekseen :)

Hyvää yötä!

hm ja huomenna alkaakin 7+0
 
:wave: pikaseen käymässä kun tänne taaas kerran oon koittanu päästä, aina vaan herjaa jotain virhettä ja sit keskeyttää sivun latauksen :headwall: :headwall: nyt pääsin googlen kautta tänne :whistle:

juu tosiaan noi miehet :headwall: |O meillä ukko kiroilee keittiössä, ollaan laitettu ilta uusia keittiön kaapinovia, siis mä oon ollu mukana sen ajan mitä tyttö ollu unilla ja nyt sitten neljä kaapinovea ei sovi paikoilleen kun saranankohdat porattu väärin eikä sovi vanhoihin runkoihin.. hoh hoijaa.. |O |O pitihän se arvata että jotain vikaa taas löytyy.. on meinaan jo edellisessäkin talossa huonoja kokemuksia keittiörempasta kun se vaan venyi ja venyi mittamiehen virheiden takia ja tehtaalta tuli aina vääränlaisia ovia :/ tää on niin tätä taas :headwall:

Glow, toivottavasti koira saa uuden kodin ja saatte sen asian päätökseen.

tyyppien äippä, jaksuja sinne :hug:

Lentis, tervetuloo takaisin =)

toppapuvusta, meillä koitetaan mennä ainaki alkutalvi äippäpakkauksen puvulla mut joutuu varmaan lähteen ettiin kirppiksiltä sit isompaa lopputalveks.

Tänään illalla kun menin laittaan pyykkejä kuivuun ja Sara jäi isänsä kans keittiöön hetkeks ni kaamee huuto alkoi heti kun menin pois näkyvistä :( reppana luuli kun hain pyykit ensin kellarista koneesta ja sit laitoin oven kiinni ja jatkoin yläkertaan että nyt se äiti tulee ja sit huomas etten vielä tullutkaan niin kaamee poru jatkui heti.. kai tää on nyt sitä ikäkautta että on eroahdistusta heti kun äiti menee pois näkyvistä. Toinen oli vaan niin reppana kun itki ihan lohduttomasti :'(

Nyt meen kyllä soffalle ja avaan yhden siiderin :p

Kareliini ja Sara 6kk 3vkoa :heart:
 
Mae
Lentis kiva kuulla susta taas :)

seranzu halit sulle. Toi on ihan kun mun tekstiä! |O Miehet!

Glow toivotaan, että koira on ja pysyy siellä minne lähteekin. Mä oon mukana sormet ja varpaat ristissä :D

tyyppien äippä toivotaan että pääsisitte nopeasti kotiin. Kurjaa varmasti olla evakossa, etenkin anopilla :kieh:

rokotteista meille ei kyllä varmaan tuu nyt mitään ylimääräisiä rokotteita PAITSI influenssarokote noiden korvien takia. Ja meillähän joonalla oli se RS-virus (mitä ilmeisimmin) silloin 3kk vanhana

ruokailusta meillä on siis ihan hirveätä kaikki ruokailut. Joona ei söisi yhtään mitään! Mikä ihme sillä on? Pakko jotenkin viihdyttää sitä, että sais edes vähän ruokaa napaan, kun muuten sitten herätään yöllä syömään ja ollaan kiukkuisia. Vinkkejä kehiin naiset.

Ja sitten taas tätä omaa helvettiä... Meillä Joona edelleen kipeä, mutta korvat ei kuitenkaan VIELÄ vuoda =) . Mutta nyt sitten tähän samaan syssyyn esikoinen alkoi toissapäivänä oksentelemaan ja eilen oli yli 39 astetta kuumetta. No se on tänään ollut parempi, mutta sitten mies sai sen.... |O Ja voi kuinka hän onkaan niin pirun kipeä vaikka ei oksennakaan :(
Mietin vaan, että kuinkahan olisi jos mä sairastuisin. Ei mulla olis varaa ähistä ja voihkia sohvalla tai mennä YKSIN nukkumaan sänkyyn. Ymmärrän, että on kipeä jne. Mutta miks mä en saa sitten koskaan sairastaa rauhassa?! Joudun silti hoitamaan yhtälailla huushollin ja lapset. Mies menee sitten vaikka salille, kun ei oo just silloin pitkään aikaan käynyt. :kieh:

Nyt mua ärsyttää vielä sekin, että olin menossa huomenna kaverille kynttiläkutsuille (olen niitä odottanut kuin kuuta nousevaa) mutta enhän mä voi sinne lähteä tartuttamaan :( |O
Ja sitten ärsyttää se, että mies on ollut maanantaista asti lomalla. Ja ensin hän oli reissussa ( =ryyppyreissulla), sitten vietti eiliseen asti morkkista reissustaan ja nyt sitten on kipeänä. Sen lomasta ei ole ollut mulle kyllä mitään muuta kuin haittaa.

Tälläinen valitus tällä kertaa. Mulla alkaa olemaan kyllä mitta tosiaan aika täys. Ja mies tänään sanoi että "mene ihan koska vaan ja ihan mihin vaan"... Mut kun en mä sitä halua! Mä haluisin joskus nukkua YKSIN ja RAUHASSA. Mä haluisin istua sohvalla kattomassa telkkaria, kun mies hoitais molempien iltahommat ja laittais ne nukkumaan. Mä oon kuitenkin aika vähään tyytyväinen.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille

Mae ja Joona melkein 7kk :heart:
 
Joo, ukot on välillä niiin pölvästejä... ei ne tajuu vaikka ratakiskosta
asiat vääntäis. Niin se vaan on.

Meillä pikku-ukko ryömii vauhdilla edelleen. Ei yritä nousta istumaan
eikä seisomaankaan. Konttausasentoa hieman tapailee.
Hampaita on kaksi, tulivat yhtäaikaa.
Ruoka maistuu ja jätkä kasvaa, hintsusti pituutta tosin
mutta kuitenkin.
Näppärästi syö ihan sormipalojakin ja ruuassakin saa olla
sattumia. Ei mikään sihtikurkku ole.

TOPPAPUKU ä-pakkauksen puku on ja mahtuukin hyvin ja
kirpparilta ostin 2egellä lassien suprafill haalarit niin kelpaa
sitten pihalla möyriä.

ROKOTTEET osallistutaan siihen FinIp tutkimukseen muihin ei.
Influenssarokote, tavallinen siis, otetaan molemmille.
Toi RSV rokote kyllä kanssa kiinnostais.. mutta ei meille
ole mitään kutsua tullut.

Mae kuule mulla on ihan samanlaiset toiveet kun sulla,
vaan ei varmaan ne koskaan toteudu.. paitsi sitten kun lapset
jo maailmalla.

Jospi tulikohan se yv perille? Kun kone taas sopivalla
hetkellä jumahti..

ja sit untenmaille jos ehtis tirsat vetästä ennen
kun yösirkus taas alkaa..
 
Iltaa vielä,

tyyppien äipälle toivon että pääsette pian takaisin kotiin, oma koti kullan kallis :hug:

Samaten Maelle ja Kareliinille :hug:
Kyllä Mae teitä on nyt noitten sairauksien kanssa koeteltu pikkusen liikaa ja nyt tarttis sen ukkokullankin pikkusen törhistää tuntosarviaan, mutta mikä niillä miehillä on ku ei ne tajuu :headwall:

mulla meni se leffa ihan ohi että se siitä leffaillast aja poppareista. No aloin sitte aikani kuluks ja iloks ( ???? masokisti ) täyttää netissä sitä kelan hoitovapaa anomusta ja yllättäen se ei sit mennytkään ihan putkeen ja meni siinä si BB:kin ihan ohi, mut sain kuin sainkin vihdoin hakemuksen lähetettyä. Mä hain nyt niinku sit vuodeks sitä pelkkää hoitovapaata, ku en muutakaan keksiny, teinköhän järkevästi alkuunkaan? Sitä lisää en voi hakea. Siis vuodeks siks kun enhän tiedä pysyykö tää uus asukki mukana ja mikä sit onkaan LA. Siks toiseks jos se nyt menis kesken ni tiä vaiks haluis si jo töihin ja jos en ni sittehä voin hakea lisää??
No entäs jos uus vaavi sit tuleekin ni sit mun pitää vissiin peruuttaa hakemus ja hakeakin taas äippärahaa yms...Blaah! Mä sitten niin vihaan tälläsiä anomuksia!! |O

Jaaha, josko sitä sit menis nukkumaan..kunnes herään siihen kun haisuli tulee kotiin. Ja auta armias jos se on vielä vetäny röökiäkin |O Yöks!
Huomenna sellaseen vaate-alemyyntiin ja jumppaan, saa rapulainen hoitaa vaavia, vaiks mua hirvittää jo vaavin puolesta kun tuskin isukista kovin laadukasta seuraa on tiedossa :/

Hyvää yötä!!
 

Yhteistyössä