Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Rosinante, juu en mäkään ole huomannu, et olis mitään vaikutusta sillä mitä ja kuinka paljon syö illalla. Aika samal kaavalla menee yöunet siitä huoimatta. Niin ja tuo valvottaminen. Mäkin eilen kuvittelin, et 21 mais nukahtaneena olis vetäny aamuun saakka. Kun valvotettiin 17 lähtien, en uskaltanu päästää nokosille, ku ajattelin et sit valvotaan taas 23 asti. hee joo heräs sit puolen tunnin kuluttua ja välvo sinne 23 asti anysay... :headwall: Ei päästetty edes sängyst pois, siellä sit huhuili tuttinsa kanssa leikkien ja väliin pystyyn nousten. Ja sammus sit 23... Eli sama tulos olis ollu jos olis ottanu ne torkkunsa 19-20 välillä! Ihmeteltiin, ku ei sil hermo ees menny, vaikka pimeässä makkarissa itekesens sängys joutu olemaan. :eek:

Sil on vaan niin kova meno illalla päällä... Et hiki tulee.. Uusin leikki on, et mennään kiljuen ja kikattaen ja KOVAA karkuun, kun joku vaan tulee perään.. Pakkohan se on mennä, kun menee eri huoneeseen kolaroimaan. :LOL: Siitäkös vaan innostuu ja "karkaa" kerta toisensa jälkeen.

Oppis ny ees laskeutumaan turvallisesti, nyt jo vähän koittaa mennä kyykkyyn, mut tyyli on viel suorinvartaloin heittäytyen alas seisomasta :headwall: Kissa on pari kertaa ollu laskeutumisalustana :attn: JA nuo tolvakkeet ei vieläkään osaa varoa viiksistä kiskojaa, kun koira ei edelleenkään tule metriä lähemäksi. :whistle: Ei enää sentään murise niin herkästi. Mutta uusimpana on alkanut vahtimaan, Kaapsun syöttötuolin ympäril tippunutta ruokaa... Menee heti nuolemaan lattioita, kun joku vieras tulee käymään... Pöljäkkeitä kaikki nelijalkaiset!! :eek:

Joo meillä nukutaan ja mamma tönöttää tässä ;) Pitäiskö hankkia joku harrastus...
 
Heippa!
Huhuu onko kellään mun menkkoja?!? :whistle: Onko kellään niitä gerasette pillereitä? Mites menkkojen on käynyt?
Ensimmäisen laatan puolivälissä oli ekat menkat synnytyksen jälkeen, kesti 2 viikkoa, mutta nyt jo kolmas laatta menossa eikä ole menkkoja sen jälkeen kuulunut eikä näkynyt!
Hui pitääkö mun tehdä testi? Eihän pillerivauvoja oikeesti tuu!!!! :eek: Nyt kyllä alko hieman jännittään...
Eipä muuta tällä erää :wave:
 
Hemuliina Aivan ihana pieni malli teillä! :heart: Kävin nettisivuilta kurkkimassa.

Seranzu Hauskaa, että teillä leikitään jo hippaa. :) On niin suloista, kun nuo pienet keksii jonkun tekemisensä olevan huvittavaa. Kiva kun näin pienen kanssa voi jo harrastaa pieniä leikintapaisia.

Meillä koira siivoaa aika tunnollisesti syöttötuolinympäryksen. Jos ei oma-alotteisesti tule, niin välillä huutelen sen tekemään oman osuutensa kotitöistä. Voisinko olla enää yhtään laiskempi... Meidän koiruudelle maistuu muuten ihan mikä tahansa Viljalta jäänyt ruoka. Kyllä menee kesäkurpitsat ja kaikki. Jos muuten yrittäis sellaista tarjota, niin varmaan loukkaantuis...

Pikkujoululahjaideaa kannatan!

 
neuvolassa käyty, otinpa samalla infuluenssarokotteen pojalle, kun vuoden alusta hoitoon menee, niin oispa ainakin yks tauti vähemmän...
mittoja pojalla oli 8700g ja 72,5cm, painosta kommentoi sen verran että puuroon voita ja ruokiin öljyä sekaan että paino lähtee nousuun... eipä mitenkään muuten huolissaan ollu.. enkä minäkään.. kukin viivallaan...että semmosta
 
Glow
Hemuliinan pikku mallia kävin ihastelemassa, veikee :heart:
Harmi ettei oo lähistöllä halpahallia, siellähän ois tosi kivan näkösiä ja edullisia toppapukuja, naistenkin!

Piti tulla marmattamaan taas, tällä kertaa neuvolasta. Mä niin odotin tätä 8kk neuvola-lääkäriä, oisi kyselly sitä ja tätä, vaan kuinkas ollakaan! Meidät otti vastaan opiskelija ( no ei siinä mitään, mut oisin kaivannu omaa tätiä pitkästä aikaa! tämä ei kyselly yhtikäs mitään! ) Katto mitat ja totes että ok, voitte mennä lääkärille. Noooh, läkäriltäki oli meinattu kysellä kaikkee, mutta seki oli yhtä tyhjän kanssa. Hän tutki mitä piti, hyvä niin, tiedämmepä että on kaikki hyvin, korvatkaan ei ole flunssasta huolimatta tulehtunu. Sitten oliki jo kiitti hei, seuraava.
Jäi ihan :eek: olo. Terveydenhoitaja käväs sanomassa että, joulukuun alussa on sitte niitä influenssarokotteita, että lehdestä voi kattoo, niin päättää sit itse haluaako vai ei. Siitäkin mulle jäi ihan suu auki. Olisko mun pitäny tietää tästä jo jotain?! Ja meille ei tule lehteä mistä voisin niitä päivä sitten katsoa :whistle:
Onko teille tarjottu ja aiotteko ottaa vauvalle INFLUENSSAROKOTTEEN?

Onni kasvaa oikeen kivasti =) 11kg ja 75cm, pää 46,6cm.

Ruoan koostumuksestahan mun piti sanoa, että ihan kun meillä menis toi ruoka nyt paremmin, kun se on vähän rakeisempaa. Jauhelihakeittoa tein viikonlopulla ja Onnille vaan haarukalla muussasin ja hyvin meni. Valmisruokiakin meillä silloin tällöin tarjotaan ja niissä on nyt maisteltu 8kk ruokia ja oikeen hyvin uppoaa, ehkä ne maistuu jo enemmän joltain kun ne pienemmät.
 
Ompa Onni hyvän kokoinen mies! On GLOW sulla siinä nosteleminen...

Ja jee mun kierukka edistyy! Heti kun menkat alkaa soitto tohtoriin ja se sen tuikkasee paikalleen. Mä niin hehkutan sen perään. Mirena merkkinen, vie kaikki PMS oireet, kuukautiset loppuu ja kivut multa poijes, mulla myös ovulaation aikaan tuskia meinaan...
KARVATONKOIRA mulle ei oo sopinu koskaan mitkään valtakunnan pillerit ja lääkäri sanos, et ainakaan minipillereit ei kannata edes kokeilla, niiden kanssa vielä enempi häiriöitä...

Tyttö tuli koulusta ja lämpö 37.7 joten meidän sairastelut jatkuu, onkin köhiny jo viikonlopun, mut kun ei oo lämpöä ollu niin pistin kouluun... Virhe.. :ashamed:

Isukki läks hakemaan kävelytuolia Kaapsulle. :)

Tein muuten mustaherukkarouheesta kiisseliä, kelpas neidille, mut Kaapsu tykkäs, et mitä hemmettiä ja suu ei auennu enää yhen lusikan jälkeen... :LOL:

GLOW mä oon kans joskus pettyny tohon neuvolatouhuun... Juurikin lääkärineuvolas.. Meil vaihtuu nyt lääkäri (jää mammalomalle) ja tulee kuulemma joku ulkomaalaistaustainen :eek: :eek: Oon vähä skeptinen, mut toivotaan parasta. Joskus vaan ollu päivystykses sellasii, jotka puhuu niin huonoa Suomea, että oon automaattisesti ruvennu puhuu enkuks, kun en ymmärtäny mitä se sano suomeksi... |O JA sit en ymmärtäny sen enklannist senkään vertaa... :headwall: :headwall:

Saas nähdä miten mein ukon painon kanssa. Veikkaan ettei 8500g mee rikki, mut tässä vielä melkei 3vko aikaa...

Meillä jää suuhun pyörimään ainakin jos liha on jääny isommaksi soseissa ja sylkee kyl isommat palat muutenki. Noist valmisruoista en tie, kun ei ole kokeiltu. Mun tekis mieli kans tarjoo jo omii muun perheen ruokia, mut kun sit pitää maustaa ja suolata vast ihan lopuks, ni en oo viel niit tarjonnu. Nii ja tosiaan kun noit ruokakermoi tulee laitettua, niin niit ei viel voi muutenkaan antaa... Katsotaan ny kun pääsee sinne 8kk ni jos sitten jo rohkenis. :D
 
Karvatonkoira, mä kanssa olen menkkoja odotellut jo jonkun aikaa. Lopetin yöimetyksen, ei auttanut, sitten lopetin Cerazettet eikä auttanut sekään (joillain jää kai noiden pillereiden kanssa menkat kokonaan pois.) Raskautta en ole edes ajatellut vaihtoehtona, hui, se oliskin ylläri. Kai se on toi imetys siis vielä mulla.

Meillä on kanssa ensi viikolla 8 kk lääkärineuvola, viimeksi oli niin nuoren ja aran näköinen mies että hyvä kun lääkäriksi uskoi. Saapa nähdä onko sama kaveri nyt, onko ne oikein erikoislääkäreitä kun ihmettelen miten tuo olisi erikoistuakin ehtinyt jo?

Käyiin katsomassa asuntoa, ei ollut hyvä, hirveesti pitäisi rempata. Onneksi ei ole kiirettä, kunhan joskus pojalle oma huone saadaan. Tosin nyt taitaa jo olla ikä jolloin suositellaan omaan huoneeseen siirtoa?

Onko muuten kellään kokemusta tai muuta tietoa, missä iässä kannattaisi ja pitäisi lopettaa imetys? Imettäähän voi toki vaikka miten pitkään mutta mietin tuleeko vierottamisesta vaikeampaa mitä vanhempi lapsi on?

terveisin
almaa
 
Täällä tutustuttiin taas eilen kunnan päivystykseen eilen... nyt kolme viikkoa, neljäs viikko alkoi aivan kauheaa flunssaa/yskää ilman kuumetta johon meinaa tukehtua, etenkin öisin, tänään oli verikokeet ja ens maanantaina tulokset ja päällimmäinen epäily on hinkuyskä ja jos sitä ei ole niin sitten vaan paha virus, viikon hevoskuuri antibioottia auttoi yhtä paljon kuin olisin karkkia syönyt. Pääasia että tyttö on pysynyt edelleen terveenä ja jos hinkuyskä on niin sitten sille annetaan varotoimiksi antibioottikuuri vaikka sen olis periaatteessa kuulemma pitänyt jo tarttua jos olis tarttunut. Ja lääkäri tosiaan kertoi että rokotukset ei anna suojaa, tietää paljon tapauksia joissa vahvistusrokotteetkin saaneet lapset ovat sairastuneet ja hinkuyskää kuulemma on aina välillä jonkinverrankin. Toivon ettei tää ole sitä vaan joku paha virus! Olo on kuin rekan alle jääneenä ja yleiskunto on niin alhaalla että saan varmaan kaikki muutkin flunssat tähän päälle vielä. Joudun kahta eri astmapiippua vetämään, toinen kortisonilla (wuhuuuu.. NOT! :kieh: ) jotta henki kulkee, rajuin ja pisin tauti mitä oon ikinä sairastanut, voi kestä vielä viikkoja. Koko rintaranka on kuin hiusmurtumia täynnä, sekin vaikeuttaa hengitystä, ihan kovasta yskimisestä kipeytynyt. Ja vauvaahan mun on jaksettava koko ajan silti hoitaa ja öitäkään kun ei pysty nukkumaan kun yskittää ja en osaa istuma-asennossa nukkua niin olo on tosi ruusuinen :| Ja on kiva kanniskella tuota reilu 10 kilosta jötkälettä kun sattuu "pikkasen" rintakehään :/

"kiva" kuulla että on toisiakin arjen yh-tilanteesta kärsiviä Rosinante ja Kareliini. Ei ole helppoa ei kun kaikki on yksin tehtävä ja vaan pärjättävä ja kun sairastuu niin silti on pärjättävä, ainakin mun koska ketään sukulaisia ei täällä ole eikä tyttö ole kertaakaan ollut missään hoidossa kun vierastaa.

Kateellisena luen Seranzun tilannetta kun on mies kotona jakamassa vastuuta :whistle: No mutta oon tosi onnellinen sun puolesta, ja nauti ihanasta tilanteesta ja omasta ajasta :)

Mä en muista nyt näillä aivoilla että vastasinko Tuiskunen meidän neuvola kuvioihin että meillä on ollut sama täti sekä raskausaikana sekä nyt vauva-aikana että onnessaan saadaan sitten olla jos teillä on koko ajan vaihtunut! Outoa että samassa neuvolassa näin erilaista touhua!

Ei aiota osallistua rokotetutkimuksiin eikä oteta influenssarokotetta

Lentoemo Kysel painon tulon hidastumisesta niin meillä oli tullut hieman reilu 500g/kk, aiemmin tullut noin kilon verran. Oleellistahan noissa on se että onko kasvu tasaista ja jos painoa ei kerry niin hidastaa se sitten pituuden kehittymistäkin.

Tuli mieleen että ketkä käyttää ihan normaaleja "aikuisten" puurohiutaleita niin suosittelisin lisäämään rasvaa koska eikös kaupan muksu tms puuroihin ole myös lisätty rasvoja ja jos kotona tekee kaiken ruoan itse soseita myöten niin se rasvan osuus on muistettava myöskin lisätä tai vauva ei saa tarvittavaa energiamäärää ja tärkeitä rasvoja kasvuunsa ja kehitykseensä. Kaupan ruokiin rasvoja on lisätty. Ja jos painoa ei tunnu kertyvän ja koska ei lapseen tietenkään pysty ahtamaan enempää ruokaa kuin mitä huolii niin ruoasta saatavia kaloreita voi rasvan avulla lisätä ja se on lapsen hyväksi. Kertauksena vielä että vauvan tulisi saada noin 1000kcal per päivä, joskus on ihan mielenkiintoista tsekata että täyttyykö tuo vaikka ei sitä neuroottisesti tarvitse vahdata.
Rasva on erittäin tärkeä asia koko kehitykselle ja vastustuskyvylle joten sitä ei pidä pelätä, aikuisenkaan, vaikka siitä onkin (täysin virheellisesti) hirveä asia tehty.
Kipeydestä huolimatta jaksan näköjään näitä mielenkiinnon kohteita miettiä :D

Tyyppien äippä Toivotaan todella että pääsette mahd pian omaan kotiin takasin :hug:

Olikohan jotain vielä... viihteellä käymisestä oli puhe, itse oon käynyt tasan kerran, mies ei kertaakaan, me ollaan pahimmat kotihiiret varmaankin. Joskus on kiva mennä mut mukavuudenhalu monesti ajaa edelle (vanhuus? :D )Käyntikerrat on viime vuosina ollut pari kertaa vuodessa, sen kerran kun käydään en kiellä miestä juomasta, saa pitää hauskaa ja juoda haluamallaan tavalla, itsehän olonsa sitten tietää ja kärsii. Mies ei käy baareissa kavereidensa kanssa, näkevät kuntosalilla tms, aika paljon haluaa olla van kotona kun työ verottaa niin paljon. Työjutuistakin tulee heti kotiin kun virallinen ohjelma päättyy ja ihan vapaaehtoisesti, ei mun painostuksesta :LOL: En ole halunnut kieltää mitään enkä aio jatkossakaan, ne on ihan sen omia päätöksiä ollut, en myöskään kestä itse jos mua ruvettaisiin kieltämään tekemästä jotain joten hyvä näin. Mä olen meistä tän kymmenen vuoden aikana se joka on varmaan jonkun kertaa enemmän käynyt ulkona :D
Niin se vaan on että lapsi kun on niin oli krapula tai ei, jaksettava ja haluttava on hoitaa, myös miehen :attn:

Meillä opitaan sanoja koko ajan lisää että mitä mikäkin tarkoittaa, helpottaa huomattavasti jokapäiväistä kommunkointia kun voi sanoa juttuja ja tyttö ymmärtää ne. Heiluttaa ja taputtaa myöskin osaa, äiti ja isi on nyt jokapäivä puheissa läsnä, hoki labrassakin tänään niitä ihmisten huvitukseksi :D Harjottelee siis sanoja ja kuulostelee itse miltä ne kuulostaa, samoin erilaisia nauruja testailee ja kuulostelee Hohohohoo, hahahahaaaa, voi tsiisus :LOL: Muutenkin pälättää kuin papupata. Tuntuu että kauhean nopeasti kaikkea tulee, kai ne kehitykset aina tulee ryöppyinä sitten.

Pikkujouluihin lahjaidea on tosi hyvä :)

Anteeksi osittainen omanapaisuus ja ylipitkähkö viesti :ashamed:

Huoh, nyt tyttö kaipailee, ja mä niin tarvitsisin vain lepoa... :| :wave:
 
No hitsi kun muutaman päivän kirjottelut lukee kerralla,nii mun pää ei riitä muistamaan mitä kukin on kirjoitellut,jotta vois vastata henk.koht... :ashamed: :ashamed: :headwall: Yleisesti kuitenkin komppaan NIIN paljon noita ukko-juttuja!!! Meillä ihan samoja vääntöjä menemisistä jne! Hyvä kuulla ettei olla ainoita jolla känätään,vaan tuntuu "kuuluvan" arkeen useimmilla,että välillä miehet tuntuu "lisälapsilta" tai käyttäytyvät kuin asuisivat naapurissa(eli ei paljoo kotona näy...) :LOL: :kieh: :headwall:
No juu,loppui lyhyeen tää sessio,neiti tuotiin syliin huutaan,kun iskän piti taas jonnekin lähtee,johan kotona olikin kolme varttia... :LOL: :headwall: Islan kanssa pitää olla oikeesti leikissä mukana,protesti on kuuluva,jos vaikka vaan yrittäis kattoo telkkaria toisella silmällä samalla kun leikitään, ja koneella olosta ei tuu sitäkään vähää neidin kanssa,joten palaan kohta!

tatuka :LOL: :kieh:
 
Huh, sötnos! Kuulostaa tosi rankalle tuo sairastelu. Tuli itelle sellanen olo, että saa tosiaan olla kiitollinen, että ollaan selvitty vain pienillä flunssilla. Voimia sinne. :hug:

Ja voimia muillekkin, jotka säätää joko miesten tai muitten asioitten kanssa. :hug:

Itsellä on nyt ihanan rentoutunut olo. Kävin äsken hierojalla. Hieroi selän ja niskat. Ihmetteli, kun mun hartiat, kaulalihakset ja lapaluut oli tosi jumissa. Kysyi, että onko ollu vaikeuksia nostaa käsiä ylös ja onko ollu pää kipeä. Tiesin kyllä että jumissa on paikat, kun viime kerrasta on jo useampi kuukausi, mutt onneksi ei ole ollu pää kipeä noiden takia. Ei oo kyllä ihmekkään, että paikat menee jumiin, kun tuota 10+kg poika kantelee päivät ja liikkuminen on aika minimaalista... :ashamed:

Meille tuli kutsu influenssarokotetutkimukseen, mutta en ole siihen ehtinyt vielä perehtymään... Voi olla ettei siihen osallistuta. Osallistuttiin itse muutama vuosi takaperin miehen kanssa influenssarokotukseen ja saatiin sillon vaan lumerokotteet. Influenssa ei kuitenkaan onneksi kummallekkaan silloin iskeny.

Mies katsoi eilen kaupassa, että pojallehan voi alkaa kohta ostamaan niitä 8kk ruokapurkkeja. Hurjaa, että tuo meidän vauva saa alkaa kohta syömään spagetti ym. ruokia. Sillon kuukausia sitte tuntu, että menee vielä kauan ennen kuin noita ruokia aletaan syömään.

Jeps, poika ei enää viihdy lattialla yksin, niin menempäs viihdyttämään häntä. :wave:
 
Glowlla on kyllä hyvän kokoinen poika =) Että ei ihme, jos sinulla jo supistelee... Veljen vaimoke vuos sitten ootti toista lasta ja esikoinen oli reilu puolivuotias ja hänkin kärsi jatkuvista supisteluista. Joutui myöhemmin sitten ihan nostokieltoon, toivottavasti sinulle ei käy niin. Täytyisi muistaa välillä huilata, mutta mites sen teet kun lapsi hoidettava ja mies töissä.

Sötnos kovasti jaksuja sinne, ei ole mukavaa sairastaa ja varsinkaan monta viikkoa. Toivottavasti ei ole hinkuyskää, karmee tauti. Minä olen kakarana sen sairastanut, vaikka rokotuksen sitä vastaan olen saanut :| Että ei se aina auta.

Rokotteista muutenkin, en ole varma tuosta influenssa-rokotteesta, possulenssua vastaan ei meinata ottaa, jos tarjotaan. Kun mietin että mitäs jos sitten kehittäis sen taudin siitä rokotteesta?

Ja sitten äkkiä omaa napaa. Ehkäisystä oli jotain puhetta, mä juuri varasin ensi kuulle ajan kierukan laittoon. Päätin sittenkin vaihtaa pillerit siihen, loppuu menkat, kivut ja toivottavasti ei mieli niin heittele sen jälkeen :kieh: Ja kun ei vielä ole tarkoitus toista lasta alulle laittaa, vaikka vauvakuume meinaa päätään jo nostaa :headwall:

Aino on tänään syönyt pitkästä aikaa hyvin =) Sihtikurkku on, ei saa olla yhtään mitään kokkareita tai loppu siihen paikkaan. Ja löydettiin viimein kai Ainolle sopiva ruokarytmi, Puurojen lisäksi syödään lounas ja välipala, enempää soseita ei suostu vain syömään, ilmeisesti ei ole nälkä? Lisään puuroihin ja kasvis- ja lihasoseisiin ruokaöljyä, jo viimeisen kuukauden niin tehnyt. saa nähdä mitä paino on nyt, keskiviikkona se selviää =)

Tilasin aamulla valokuvia taasn. Tilasin tällä kertaa "vain" 100 kuvaa :D Karsin toiset 100 pois, tulee niin paljon otettua kuvia tytöstä :whistle:

Mutta joo, karmee huuto kuuluu olkkarista
 
SÖTNÖS voi kamalaa, kuulostaa toosi kauhealle. Toivotaan et vihdoin ja viimein tulisit kuntoon.

Mua ihan nolottaa, et kehuskelin tuon isännän kotona olemisella... :ashamed: Kerrottakoon lohdutukseksi, et kevät ja kesä menikin sitten siitä helmikuusta (Kaapsun synnyttyä) syyskuun puoliväliin tasan kolmella ylimääräisellä vapaapäivällä, isännän osalta. Ilman isyyslomia ja kesälomia. Oli ihan tasan tarkkaan koulua tai töitä kaikille arkipäiville. Siksi tää nyt niin luksukselta tuntuukin! :attn:

Auts, en oo joo lisänny öljyä mihinkään ja ruoat teen ite. Juo tosin korviketta ja kaupan vellei jokapäivä. Hedelmäsoseit syö purkist, ei kyl jokapäivä. Pitääkö SÖTNÖS silti lisää öljyä ruokiin? Tuo kalorimäärä ei varmaan täyty maidon ja vellin ja noiden soseiden kanssa.... Eipä parist ruokalusikast lihaa, kalaa ja perunast, bataatist millään saa.. Kun muis kasviksis juuri kaloreit ole.
 
Seranzu mä sain neuvolasta ohjeeksi lisäillä öljyä ruokiin 2-3tl/vrk. Mä lisäilen Ainolle puuroihin aamulla ja illalla, joskus muihin ruokiin jos puurot ei mene. Kun pitäisi tuo neidin paino saada nousemaan edes vähän.

Tyttö sai kunnon hepulin iskänsä kanssa. Piti mennä itse sitten nukuttaa. Tänään muutenkin miehen kanssa taas vaihteeksi ollut yhtä kinastelua, milloinkahan meilläkin rauha laskeutuisi taloon :ashamed: Ei vaan jaksa itse kunnolla kun toista päivää jo päätä särkee. Joko niskat jumissa ja/tai silmälasit pitäis uusia. Varasinkin tänään ajan näöntarkastukseen. Ja sitten ensi viikolla uudet lasit valkkaamaan =) Niin ja tuskin tähän päänsärkyyn auttaa koneella notkuminen :whistle:
 
Olipas taas vaikea päästä palstalle :headwall: Heitti monta kertaa pihalle, pöh!

Sötnokselle
pikaista paranemista. Kuullostaa kurjalle! :hug:

Öljyt ruuissa... mä olen ihan unohtanut ne. Kiitos taas Sötnokselle, kun huolehdit meistä muista :flower: Olisko siinä vastaus meidän risasiin öihin. Josko poitsu ei vaan saa tarpeeks sapuskaa ja sit pitää olla tissillä yö kaudet. Pitänee kokeilla.

Tuiskunen ja Alexi 8kk+
 
Nonnii,uus yritys,kun isäntä palautuikin näin nopsasti...

sötnos,kuulostaa kurjalta taudilta,jaksuja ja :hug: ! Mä oon kans miettinyt tota rasvan lisäystä omiin sörsseleihin,tähän asti en o lisännyt,kun ehkä 2/3 käytetään noita valmiita soseita,enkä oikeen o tienny mitä rasvaa sinne lisätä...Rypsiöljyä???

Pikkujoululahja on hyvä idea, olisko se sitten äideille vai lapsille tarkoitettu(että tietäís minkä tyyppistä hankkii...)? Eihän nää pienet tosin juuri pakettien päälle ymmärrä, korkeintaan paperit on kiva repiä... =)

SULOINEN pikku mallinalku hemuliinalla! :)

On mukava lukea kuinka muilla jo liikutaan ja sanoja tapaillaan,eikä tietysti verrata pitäis,mutta,meillä ei kyllä oo sanoista tietookaa,eikä toi liikkuminenkaan kiinnosta neitiä pätkän vertaa,paitsi jos joku kantaa... :LOL: :kieh: . Kävelytuolissa jonkunverran rullailee,mutten oo kauheesti pitänyt,kun ajattelin että jos se vielä hidastaa ominvoimin liikkumaan lähtöä,niin meillä kävellään varmaan joskus 2veenä... :D No,ei sillä että kiire olis,saapahan äitin perintöfestivot olla rauhassa senverran pidempään,kun ei vielä kirjahyllyille pääse... :LOL:

päivärytmistä oli puhe tuolla,meillä mennään kutakuinkin näin:
7-8 herää
8.00 maissa aamupuuro
10-10.30 päikkärit
11.00 kasvissose
13-13.30 päikkärit
14.00 hedelmäsose/jugurtti
16-16.30(17) päikkärit
17.00 lihasose
19.30 iltapuuro
20.00 yöunille
Päikkärit yleensä ton 3*30min,joskus saattaa yllättää ja nukkua tunnin,puoltoistakin,mutta näin käy ehkä kerran viikkoon max. Ei tarvi paljoo siivoilla tms,kun neiti jo herää kun pölyrätin ja ämpärin ehtii kaapista kaivaa :LOL: :headwall:
Yöt nukutaan välillä 20-08,mutta useimmiten vielä kerran herää 4-5 maissa tissille. Ja sitten on tietty näitä huutoöitä,kun huudetaan puolituntia,tuntikin ,eikä mikään auta. Useemman jakson housea tms olen öisin katsonut neitiä kantaessa :kieh: :(
Eikähän noi ajat tietenkään mitään kiveenkirjotettuja ole,neitin mukaan mennään,mutta varsinkin ruoka-ajoista yritän suunnilleen pitää kiinni...

Suunnitteilla olis ensimmäinen äitin "ulkoilutus" joulukuulle,kun Lauri Tähkää pitäis päästä katsomaan
:p,ihan innoissani odotan,saas nähdä onnistuuko,kun neiti ei viä oo hoidossa ollut muutamaa päivätuntia pisempään. Kyllä nyt jo pärjää ilman tissiä päivänkin välillä,joten pitäis yönkin onnistua...

Jaaha,iltapuurolle mars! kuuluu siihen malliin nousevaa kimitystä,että paree mennä :D

tatuka ja Isla-pupu
 
Voi jessus tuota Sötnosin tilannetta... ei käy kateeksi. Toivottavasti paranee äkisti. Sili sili.

Rokotetutkimuksiin ei aiota osallistua eikä ottaa mitään ns. ylimääräisiä, jotenkin ei vaan tunnu niin tarpeelliselta.

Meidän pikkutyyppi osaa melkein kontata! Kauheasti testaillaan polvien kantavuutta, istutaan ja noustaan ja taas istahdetaan, hirveä touhu ja tohina. Kissanruokakuppi on ihan hirveän jännä, niitä raksuja voisi räveltää jatkuvasti! Pitäisi totisesti hommata niitä tulppia jakorasioihin, kun kaveri tuntuu jatkuvasti hakeutuvan niiden tykö. Yksi varsin kyseenalainen bravuuri on pyykinkuivaustelineessä koikkuminen, kerran se on jo kaatunut päälle, silloin selvittiin ilman vaurioita. Niin no lapsi selvisi mutta äidille tuli mustelma jalkapöytään.
Ihme, että vaikka heppu on noin liikkuvainen ja varsinainen sähköjänis, tuntuu posket taas vain paisuneen ja masu näyttää aikamoiselta pallolta. Reidetkin on yhtä pitkät kuin paksut. Veikkailen, että paino lähentelee jos ei kahtatoista, ainakin yhtätoista kiloa. Edellinen neuvola tuotti tuloksen 10100g, saa nähdä mitä kahdeksankuukautisneuvolassa vaaka narisee.
Eipä tarvitse lisäillä öljyjä juurikaan ruokiin... joskus laitan makua lisäämään pari tippaa.
Lihaa annan vain toisella aterialla. Noh, tissimaito maistuu edelleen ja lisäruokamäärätkin ovat kasvaneet, onpahan hyvä ettei nirsoa mitään.

Hurraa maissinaksuille! Niillä on kyllä niiiiin kätevä tukevoittaa litkuksi pakasteessa ja sulatuksessa mennyt sose! Makeuttaakin mukavasti.
Leipääkin on maisteltu aterioilla, tuntuu maistuvan sekin (no ylläri...). Tomaatti on melkoista herkkua, täytynee tehdä joku tomaattipohjainen sose. Meillä syödään aika paljon tomaattipohjaisia ruokia, pastoja ja intialaisvaikutteisia sössöjä, ja minä voisin periaatteessa elää tomaattivoileivillä. Ehkä tuo muksu pääsi tomaatin makuun jo masussa, kun söin sitä ihan ylenpalttisesti raskausaikana.

Käytiin tänään kirjastossa nukkumassa pienet tirkut, olen havainnut hyväksi! Kirjastossa on rauhallista ja äiti saa samalla "sivistää" itseään. No ehtii siinä ainakin jonkun sarjiksen lukea, tai pari lehteä. Ihan hyvä totutella lasta jo nyt kirjastomeininkiin, siellä tullaan hengailemaan toivottavasti paljon tulevaisuudessa!
Suosittelen niillekin, jotka eivät muuten sarjakuvia lue, Anne Muhosen Sydänääniä, ja saman tekijän ihan uutta Jokeltelua. Ensinmainitusta tuli aika nostalgiset fiilikset... muistelin omaa vauvamasua ja kaikkia niitä tunteita mitä silloin kävi läpi, niitä oli niin laidasta laitaan.
Muita hyviä vauva- ja lapsiperheaiheisia sarjakuvia on Katja Tukiaisen Rusina ja Karri Laitisen Kafkan tutti, joka korkealentoisesta nimestään huolimatta kertoo ihan rennosti lapsiperheen kakkajutuista ja muista.
Aika jännä, että vasta ihan viime vuosina on tullut useampi lapsiperheen arkea kuvaava sarjakuva! Ilmeisesti aihe ei ole ollut kovin kuumaa hottia aiemmin.

Luin hetken myös Fingerpori2:sta mut oli pakko lopettaa kun nauratti niin saakelisti et meinasi tulla pissa housuun ja ihmiset alkoi katsoa pahasti kun yksi tyrskii nurkassa... eräskin pottatreenejä sivuava juttu nauratti vielä tuntien päästäkin.

Jaa jaa, josko sitä menis nukkumaan kun on saanut turista kaikki joutavat jutut teidän kärsittäväksi... sori vaan kun oon aina tällanen minäjamunlapsi-ihminen, mut oon niin lahopäinen et aina pitäisi kirjoitella ylös mitä mihinkin pitäisi kommentoida ja enhän minä niin järjestelmällinen ole.

Öitä öitä sitten vain.



 
Voi meidän sötnöstä, koita parannella ja ota rauhallisesti. Kuullostaa kyllä kamalalta :snotty: Parane pian! :heart:

Pikkujoululahja kuullostaa hyvältä. Joku järkevä hinta ja "teema" ois varmasti hyvä keksiä. Glögit ja piparithan sit kans ois kiva olla, sekä joulutortutkin maistuis ;) :xmas:

8kk valmisruokia me ollaan jo maisteltu, jos äidillä on ollut laiska päivä. Uppoo tosi hyvin ja niistä sitten aina saan vinkkejä oman ruoan valmistukseen

Glown Onni kasvaakin hyvin :)

Hemuliinalla onkin söpö mallivauva :heart: Kuinka pääsitte tuohon mainokseen?

En minäkään kyllä ole lisäillyt öljyä ruokiin. Kai ehkä pitäisi, kun suurimmaksi osaksi omia pöperöitä syö. Kai se rypsiöljy käy?

Kuka per**le on antanut meidän lapselle taas yöllä tutin suuhun? Ja siitä taas alko unettomat itkuiset yöt. Ihan tosi, mies antoi ekana yönä tutin ja otti sen pois kun nukahti (halusi siis päästä helpolla). No toisena yönä se tuti olikin sitten jäänyt sänkyyn ja kas kummaa, Henni oli sen löytänyt itse. No viime yönä minä olin sitten olevinaan n iin väsy että tyrkkäsin tutin suuhun ja nukahti, mutta eipäs siitä sitten sen helpommalla päästykkään, vaan meillä huudeltiin taas pitkin yötä tutin perään. :kieh: Ja toinen on että anoppi on kans sitä mieltä että nyt on hyvä aika vierottaa tutista niin itse sen tunkee sen sitten yöllä ja autossa suuhun...Siis HITTO! Mä leikkaan kaikki tutit niin ei tuu houkutuksia kenelläkään...
Nyt siis koetetaan tassutella syöntien välissä jos herää, kamalaa puuhaahan se on, mutta minkäs teet. Minä ainakin haluan nukkua!!!


Seranzu; Niin mikä painon pudotus? Sain mä muutaman kilon pois, thäts it...Eipä lähteny 10kg jonka uhkasin pudottaa :ashamed: ja tekin niin kivasti mua kannustitte :ashamed: voi että mä rakastan tuota fatzerin sinivalko-suklaapatukkaa, se on niiiin hyväää :heart: :p

Jospi ja Henni lauantaina jo 8kk! :eek:
 
Seranzu niin se painonpudotus.. pari kiloo lähti ja siihen jumi. Tosin eilenkin leivoin omppupiirakkaa :p

Öljylisä ruokaan, rypsiöljyä mä olen laittanut.

Jospille tsemppiä tutista vieroitukseen.

Tapaamista mä mietin, mutta kun katsoin noita päiviä ja kaupunkia, niin näyttäisi siltä ettei me päästä osallistuu :ashamed: Marraskuussa meillä on yhdet häät, sitten mennään miehen kanssa konserttiin ja jossain välissä olisi kiva olla kotonakin ihan perheen kesken... Ja jos se tapaaminen on pääkaupunkiseudulla, niin tulee pitkä matka ajella sinne päin. Harmi.

Mulla taas viime yönä meinas mennä hermo miehen kanssa. Meillä on ollut sitä unikoulua ja hyvin on mennyt yöt. Viime yönä Aino innostui kesken uniensa jyräämään perä pystyssä sängyssä ja mä annoin sen touhuta, kun ei itkenyt tai kitissyt, ajattelin että kyllä tyttö asettuu sinne. Sitten havahduin jonkun ajan päästä että mies on ottanut tytön viereen jyräämään :kieh: Että se siitä unikoulusta ja omassa sängyssä nukkumisesta, laiska ajatteli pääsevänsä helpolla. Tyttöhän virkistyi ja oli työ saada tassuteltua uudelleen uneen omaan sänkyynsä, ja eihän sitä mies tietenkään voinut tehdä. Aamulla taasen mies tiuskaisee mulle että etsä kuule kun tyttö huutaa sängyssä? Olin ihan että :eek: Kuulin kyllä että äänteli ja jutteli itsekseen, mutta ei nyt huutanut... Ja sitten oli illalla puhe, että kun mies menee myöhemmin töihin tänään niin voisi auttaa minua aamutoimissa. Noh, mitä se tekee: syö itse ja menee pelaa pleikkaria :kieh: |O Suututti ja mökötin sitten siihen asti kun lähti, ei siis mitään apua siitä ollut, päinvastoin sai minut vaan huonolle tuulella heti aamusta.... Siis helkkari, ei tuo ukko tajua!! Ja kun en jaksaisi päivästä toiseen samoista asioista sanoa, pitäisi nyt itekin tajuta jotain!

Ja heti perään pyydän anteeksi valitustani :ashamed: Kiehuttaa vaan!
 
Moi!

Tänään on meillä 8kk neuvola-lääkäri.Meillä kans viimeks neuvolassa moitittiin painoa,että liian vähän tullu ja käski lisätä öljyä ruokiin.n.300g oli tullut vain melkeen kuukaudessa.Painoa neitosella oli 7290g ja pituutta 68,5cm.Tänään siis punnitus et saas nähä onko painoa tullut.

Jospi:Meillä isi ku on halppiksessa mainospuolella töissä niin sitä kautta tuli pyyntö josko neiti menis kuvaan.Isi itse oli valinnut kuvan :D Aina välillä käy noi isommatkin,nyt oli eka kerta ku nepsu pääsi kuvaan.

Meillä alkoi aamu jo ennen kuutta,mä ku oisin voinu vielä nukkua,mut ei,ei sit millään neiti halunnu enään pötkötelläkkään sägyssä et oli pakko nousta ylös.Nyt meniki sitten jo kasin pintaa nukkuun.

Mä en oikeesti tiedä miten ton neidin sais nukkuun omassa sägyssä,ku ei millään sielä haluu olla.Sais varmaan itekki vähän paremmin nukuttua ja sitten viime yönäki neiti roikku tississä vähän väliä.Joku kyseliki imetyksen lopettamisesta.Mä lopetin tolta meidän neloselta 10kk iässä(vähän ylikin) ja meni hienosti.Aattelin nytkin siinä korvilla lopettaa.Mut tää neiti onki sellanen tissityyppi et en tiedä mitenhän tulee onnistuun..

ei mut nyt vielä kahvin keittoon ja pitäs varmaan itekki vähän valmistautua :wave:

hemuliina
 
Sötnos Huh. Kamalalta kuulostaa. Toivottavasti ei enää kauaa tarvi kärvistellä.

Glowlla hienon kokoinen poika. Mun esikoinen oli samoissa mitoissa 1-vuotisneuvolassa...

Mä olen lisännyt ihan rypsiöljyä ruokiin. En kyllä ole mittaillut, ihan pienen tirauksen. Kaverin pikkuisella oli painokäyrä notkahtanut, niin oli saanut ohjeeksi lisätä jopa 1-2rkl öljyä / ateria?!

Imetyksen olin ajatellut lopettaa siinä 11-12 kk ikäisenä. Nyt en ole kyllä lukenut mistään, mikä olisi "paras aika" vieroittaa. Esikoisen imetyksen lopettelin just tossa 11-kuisena ja vähän allekin aloitin. Jätin pois yhden imetyskerran / viikko, enkä muista, että olisi tissin perään itkeskellyt (paitsi öisin, yösyötön lopetinkin vasta viimeiseksi). Nyt olen ajatellut toimia kuta kuinkin samoin. Oon mä välillä miettinyt, josko ton lopettaisi aikaisemmin jo, mutta vielä ainakin on tosi tärkeää tuolle pikkuiselle. Varmaan on yksilöllistä, mutta meillä ei ainakaan ole vielä aika kypsä vieroittamiseen. Toivottavasti jossain vaiheessa on...

 
nessu, noi miehet on sitten... :kieh: :kieh: !! Meil aamulla isäntä ilmesty aamupalapöytään kuulosuojaimet päässä,kun siihenhän voi vaikka kuolla,jos puolituntia päivässä kuulee radio novaa!! :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: Siis voi v...! Mä en juuri musikin kuuntelusta välitä,mut on mukava päivisin että radio on päällä,kun neidin kanssa kotona kaksin ollaan,välillä tanssitaankin ja laulellaan kun tulee mukavia biisejä. Isäntä on rokkimiehiä,ja mikään muu musiikki ei oo mitään,tai ehkä jopa jonkun tartunnan voi saada jos jotain muuta kuulee kun rokkia!! Mä oon sopeutunut esim automatkoilla kuunteleen sitä huudatusta,mutta nyt meni kyllä yli!! Varsinainen musiikkirasisti!! Nappasin radion keittiön pöydältä ja sulloin sen siivouskomeroon, ketutti NIIN paljon!! Ukko ei sanonu mitään,katto vaan hitaasti... :headwall: Että pienellä oli aamu pilattu,vai olikohan se ittestä kiinni..?? Otti vaan pattiin ne saakelin luurit!! :kieh: :eek: Onneks lähti jo töihin,mutta nyt ollaan ilman musiikkia me täällä,kun minähän sitä ratioo en takas keittiöön kiikuta... Huhhuh,ja kiitos kun sain tänkin avautua! Helpottaa kummasti!! :D

imetyksen lopettamista olen miettinyt myös,mutta ajattelin tonne vuodenvaihteeseen ainakin ootella,josko sitten jo alkais ittekseekin jo tissittelyä neiti lopetteleen...?! tai sit ei. Mietin vaan tota nesteen määrää,kun en yhtään tiedä paljonko päivässä sitä maitoa saa?? :eek: Aterioilla aina tarjoan nokkamukista NaN:ia,muutaman pikku hörpyn ottaa,muttei juomalla juo,ja kun sitä tissimiadon määrää ei pysty mittaamaan,niin saako tarpeekis?? no,ei nälkäänsä huuda tms,ja puurotkin teen puolet vettä ja puolet nan.ni,että saa niistäkin jotain,mut mut...
huomen mennään 8kk lääkärineuvolaan,täytyy siä kysellä asiasta tarkemmin...

Neiti tais nukahtaa,sänkyynsä äsken kitisijän laitoin ja sinne hiljeni =) :heart:

Komian näköinen päivä tulossa,vaikkakin kylmä aamu ainakin, mutta kyllä ulos lähdetään päikkärien ja ruuan jälkeen :D Huomenna tulee anoppi Islaa hoitaan,ni mä saan rauhassa siivoilla, meillä kun tää uusi koti on kolmessa kerroksessa,nii aina jossain nurkassa on siivoomista. Tosin isommat muksut hoitaa yläkerrassa makkarinsa ja vessan ja käytävän,mutta kyllähän noiden 11v.n jäljiltä vielä saa vähän käydä sipasemassa pölyjä ;) . Kellarikerroksessa on sauna ja takkahuone+tietty kellaritilaa,ne on sit isännän päävastuulla,joten mulle jää onneksi pääasiassa vaan tää keskikerroksen siivoilu :) .

Aurinkoista päivää kaikille! Palaillaan!

tatuka ja nukkuva neiti pymminkäinen :heart: :heart:
 
Moiks pikapikaa!

"korkkaan" nyt tän kuun pinon.. Kiireinen kuukauden alku ja se vaan jatkuu... Huomenna meen illalla koululle kirpparitapahtumaan myymään pois pieniä Ellenin vaatteita, snif :'( Surumielellä pakkailin pieniä vaatteita laatikkoon, jotka lähtee huomenna mukaan. Toivottavasti ees jotain saan myytyä pois.

Jösses ku teillä on eteviä vauvoja -nousee pystyy, ottaa askelia, istuu yksin jne.. meillä mennään edelleen ryömimällä eteenpäin, istutaan hetki yksin jonka jälkeen kupsahdetaan sivulle tai taakse ilman mitään suojausrefleksiä.. Pystyyn ei nousta ellei joku nosta.. Askeleita ei todellakaan ota eikähän meillä oo vielä ees yhen yhtä hammasta!! Mutta kaippa tuo meiän Ellen-neiti on silti ihan normaali?? Rakas se ainaki on :heart:

Ups, en oo tiennykään et jos sapuskat tekee ite et niihin pitää lisätä rasvaa. Meillä Ellen syö vaan kotiruokaa. kaupan purkkiruokia on kokeiltu nii hän vaan yökkää. Hedelmäsoseet menee mut ei ne "oikeet" ruuat.

Huomenna meil on 8kk neuvola-lääkäri. Sit näkee kuinka on kasvanu, painoo on ainaki tullu lisää ("näppituntuma" kertoo sen, ei jaksa niin pitkään enää sylissä pitää yhellä puolella).

Imetyksen lopettamisesta mäkin mietin/haaveilen. Mut toi meiän "tissitakiainen" on kyllä niin tissin perään, että enpä todellakaan tiiä kuinka vaikeeta siitä tulee... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!! Ja missä on ne lapset, jotka "hylkää" tissin oma-alotteisesti?? Oih, se kuulostaa liian helpolta.

Tapaaminen jää meiltä kyllä väliin tälläkin kertaa:( Niin kiva kun teitä oiskin nähä livenä. Vaikken kaikkein aktiivisin nyt enää ookaan -ai niin, pitää muistaa laittaa Jospille yv- niin silti tuntuu,et teiät tuntee jollai tapaa.

Nyt ei sit enää viihdytäkään yksin lattialla. kirjottaminen loppuu tähän.

Kipakoita syssypäiviä:)
Nanada ja Ellen 8kk2pv
 
TAPAAMISESTA

Tuossa Toukan kanssa puhuttiin, kun toistaiseksi, ei ole tullut mitään äänirynnäkköä mihinkään paikkaan tai aikaan. Monelle kävi myös useampi vaihtoehto. Niin tehdään vielä kahden paikan välillä äänestys, joka on sitten myös samalla SITOVA, mikä näin ollen tarkoittaa sitten, että olen varmasti tulossa jollemme sairastu.

Ehdottaisin tasapuolisuuden nimissä vaihtoehdoiksi Tamperetta ja Helsinkiä.

Samalla lyödään aika lukkoon. Nyt siellä on 22.11 ja 28.11 ne järkevimmät vaihtoehdot äänestämiseen. Samoin tässäkin monelle sopi useampi päivä.

Onko kaikille OK!
vieläkö jaksatte käydä klikkaamassa lopullisen äänestystuloksen?

S ja uniukko Kaapsu 7kk 2vko
 

Yhteistyössä