Täällä tutustuttiin taas eilen kunnan päivystykseen eilen... nyt kolme viikkoa, neljäs viikko alkoi aivan kauheaa flunssaa/yskää ilman kuumetta johon meinaa tukehtua, etenkin öisin, tänään oli verikokeet ja ens maanantaina tulokset ja päällimmäinen epäily on hinkuyskä ja jos sitä ei ole niin sitten vaan paha virus, viikon hevoskuuri antibioottia auttoi yhtä paljon kuin olisin karkkia syönyt. Pääasia että tyttö on pysynyt edelleen terveenä ja jos hinkuyskä on niin sitten sille annetaan varotoimiksi antibioottikuuri vaikka sen olis periaatteessa kuulemma pitänyt jo tarttua jos olis tarttunut. Ja lääkäri tosiaan kertoi että rokotukset ei anna suojaa, tietää paljon tapauksia joissa vahvistusrokotteetkin saaneet lapset ovat sairastuneet ja hinkuyskää kuulemma on aina välillä jonkinverrankin. Toivon ettei tää ole sitä vaan joku paha virus! Olo on kuin rekan alle jääneenä ja yleiskunto on niin alhaalla että saan varmaan kaikki muutkin flunssat tähän päälle vielä. Joudun kahta eri astmapiippua vetämään, toinen kortisonilla (wuhuuuu.. NOT! :kieh: ) jotta henki kulkee, rajuin ja pisin tauti mitä oon ikinä sairastanut, voi kestä vielä viikkoja. Koko rintaranka on kuin hiusmurtumia täynnä, sekin vaikeuttaa hengitystä, ihan kovasta yskimisestä kipeytynyt. Ja vauvaahan mun on jaksettava koko ajan silti hoitaa ja öitäkään kun ei pysty nukkumaan kun yskittää ja en osaa istuma-asennossa nukkua niin olo on tosi ruusuinen :| Ja on kiva kanniskella tuota reilu 10 kilosta jötkälettä kun sattuu "pikkasen" rintakehään :/
"kiva" kuulla että on toisiakin arjen yh-tilanteesta kärsiviä Rosinante ja Kareliini. Ei ole helppoa ei kun kaikki on yksin tehtävä ja vaan pärjättävä ja kun sairastuu niin silti on pärjättävä, ainakin mun koska ketään sukulaisia ei täällä ole eikä tyttö ole kertaakaan ollut missään hoidossa kun vierastaa.
Kateellisena luen
Seranzun tilannetta kun on mies kotona jakamassa vastuuta
No mutta oon tosi onnellinen sun puolesta, ja nauti ihanasta tilanteesta ja omasta ajasta
Mä en muista nyt näillä aivoilla että vastasinko
Tuiskunen meidän neuvola kuvioihin että meillä on ollut sama täti sekä raskausaikana sekä nyt vauva-aikana että onnessaan saadaan sitten olla jos teillä on koko ajan vaihtunut! Outoa että samassa neuvolassa näin erilaista touhua!
Ei aiota osallistua
rokotetutkimuksiin eikä oteta
influenssarokotetta
Lentoemo Kysel painon tulon hidastumisesta niin meillä oli tullut hieman reilu 500g/kk, aiemmin tullut noin kilon verran. Oleellistahan noissa on se että onko kasvu tasaista ja jos painoa ei kerry niin hidastaa se sitten pituuden kehittymistäkin.
Tuli mieleen että ketkä käyttää ihan normaaleja "aikuisten" puurohiutaleita niin suosittelisin lisäämään rasvaa koska eikös kaupan muksu tms puuroihin ole myös lisätty rasvoja ja jos kotona tekee kaiken ruoan itse soseita myöten niin se rasvan osuus on muistettava myöskin lisätä tai vauva ei saa tarvittavaa energiamäärää ja tärkeitä rasvoja kasvuunsa ja kehitykseensä. Kaupan ruokiin rasvoja on lisätty. Ja jos painoa ei tunnu kertyvän ja koska ei lapseen tietenkään pysty ahtamaan enempää ruokaa kuin mitä huolii niin ruoasta saatavia kaloreita voi rasvan avulla lisätä ja se on lapsen hyväksi. Kertauksena vielä että vauvan tulisi saada noin 1000kcal per päivä, joskus on ihan mielenkiintoista tsekata että täyttyykö tuo vaikka ei sitä neuroottisesti tarvitse vahdata.
Rasva on erittäin tärkeä asia koko kehitykselle ja vastustuskyvylle joten sitä ei pidä pelätä, aikuisenkaan, vaikka siitä onkin (täysin virheellisesti) hirveä asia tehty.
Kipeydestä huolimatta jaksan näköjään näitä mielenkiinnon kohteita miettiä
Tyyppien äippä Toivotaan todella että pääsette mahd pian omaan kotiin takasin :hug:
Olikohan jotain vielä... viihteellä käymisestä oli puhe, itse oon käynyt tasan kerran, mies ei kertaakaan, me ollaan pahimmat kotihiiret varmaankin. Joskus on kiva mennä mut mukavuudenhalu monesti ajaa edelle (vanhuus?
)Käyntikerrat on viime vuosina ollut pari kertaa vuodessa, sen kerran kun käydään en kiellä miestä juomasta, saa pitää hauskaa ja juoda haluamallaan tavalla, itsehän olonsa sitten tietää ja kärsii. Mies ei käy baareissa kavereidensa kanssa, näkevät kuntosalilla tms, aika paljon haluaa olla van kotona kun työ verottaa niin paljon. Työjutuistakin tulee heti kotiin kun virallinen ohjelma päättyy ja ihan vapaaehtoisesti, ei mun painostuksesta
En ole halunnut kieltää mitään enkä aio jatkossakaan, ne on ihan sen omia päätöksiä ollut, en myöskään kestä itse jos mua ruvettaisiin kieltämään tekemästä jotain joten hyvä näin. Mä olen meistä tän kymmenen vuoden aikana se joka on varmaan jonkun kertaa enemmän käynyt ulkona
Niin se vaan on että lapsi kun on niin oli krapula tai ei, jaksettava ja haluttava on hoitaa, myös miehen :attn:
Meillä opitaan sanoja koko ajan lisää että mitä mikäkin tarkoittaa, helpottaa huomattavasti jokapäiväistä kommunkointia kun voi sanoa juttuja ja tyttö ymmärtää ne. Heiluttaa ja taputtaa myöskin osaa, äiti ja isi on nyt jokapäivä puheissa läsnä, hoki labrassakin tänään niitä ihmisten huvitukseksi
Harjottelee siis sanoja ja kuulostelee itse miltä ne kuulostaa, samoin erilaisia nauruja testailee ja kuulostelee Hohohohoo, hahahahaaaa, voi tsiisus
Muutenkin pälättää kuin papupata. Tuntuu että kauhean nopeasti kaikkea tulee, kai ne kehitykset aina tulee ryöppyinä sitten.
Pikkujouluihin lahjaidea on tosi hyvä
Anteeksi osittainen omanapaisuus ja ylipitkähkö viesti :ashamed:
Huoh, nyt tyttö kaipailee, ja mä niin tarvitsisin vain lepoa... :| :wave: