Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

Heips taas pitkästä aikaa!

Onkos kukaan käynyt jo 10 kk nla:ssa? Meillä poika painokontrollissa 7450 g ja 70 cm. Oli kasvanut ihan kivasti kuitenkin. Seuraavaksi vasta sitten 1 v neuvola. Apua miten tämä aika menee..

Ja käydäänkö kaikilla jo potalla? Tänään taas yritin, kun aamuvaipassa ei ollut kakkaa, ajattelin että no puuron jälkeenhän se tulee. Ei suostunut poika istumaan taas potalla yhtään. Oli hetken aikaa ilman vaippaa ja pisut ehti tehdä parketille ilman että edes huomasin. Taitaa olla sama juttu kuin isommilla, että suoraan vaan pöntölle supistajan kanssa. Jää perintöpottani jälleen tyhjäkäytölle. :D

Tulispa lunta (ja poika oppis kävelemään :p), vois ruveta käymään puistossa. Menee nää aamupäivät tälleen haahuillessa aamutakissa, kun ei jaksa lähteä mihinkään. Yöt poitsu nukkuu kyllä hyvin, oma syyni kun valvon yhteen-kahteen. Ilman tukea seisoskellaan jo, mut eipä herra siitä yritä vielä askelia ottaa.

Jaksamista kaikille väsyneille ja parisuhdekiemuraisille!

Kössi ja poikanen 10,5 kk :heart:
 
Kössik: meillä ei edes ole koko pottaa :D Mulla on jotenkin iskostunut se 70-lukulainen ajattelu, että liian aikaisella siisteyskasvatuksella traumatisoidaan koko penska joka sitten jää koko loppuiäkseen anaalivaiheeseen neuroottisena käsiään pesemään :D Tai sitten toisen version mukaan oon vaan ollut niin laiska, etten oo jaksanut ees ajatella moista. :LOL:
Kun ens viikolla mennään Torinossa hakemaan kamaa Ikeasta uuteen kotiin, niin varmaan joku potta tarttuu mukaan. Oletteko ensin antaneet potan vauvalle "leikkikaluksi" että tutustuu siihen rauhassa, vai ootteko istuttaneet siihen suoraan?

Tv. Lentis ja Greta tänään 10 kk :heart: (mihin tää aika hurahtaa?)
 
ISOT :hug: :hug: :hug: Kaikille tarvitsijoille!

LENTIS: Ns ammattihoitajaksi kai mut vois luokitella vastasyntyneiden ja keskosten parissa enne äippälomaa työskentelleenä, joo luulisin että apua on ollut aluksi, eli siis kun vauva oli vielä pieni, nyt sitten oonkin ihan uuno, vaikka pitäis kai terkkarina koko elämänkaari taitaa, toisaalta tiedän taas paljon asioita joita ei muut välttämättä tuu ajatelleek ja siksi osaankin huolestua aivan turhasta ja murehtia olemattomia, että en nyt sitte loppu pelissä tiedä onko ollu muuta hyötyä kun se että osaa vaipan vaihataa jo ennestään....

Toukka
 
Moikka!

Meillä ollaan käyty siitä puolivuotiaasta asti potalla. Aina ei tule saalista, mutta suurin osa kakoista tulee pottaan. :)
Lentis Mä istutin pojan suorilta potalle. Itku tuli ekalla kerralla, mutta jo tokalla kerralla pissasi.

Poika pääsi eilen ensimmäistä kertaa linja-auton kyytiin. Oli kyllä reippaasti. Käytiin diabetestutkimuskäynnillä. Muuten meni hyvin siellä, mutta labrassa taisi olla ensin joku harjoittelija, kun ei meinannut saada pojalta verta tulemaan. Sitten toinen täti tuli ja otti verinäytteen. Poika raukalle tuli mustelmat tuohon käsitaipeeseen. :( Palatessa käytiin marketissa ja poika oli tosi kiltisti koko kotimatkan! :heart:

Tänään on sitten ollut huono aamu, kun poika poltti kätensä kuumaan puuroon. Puuro oli pöydällä jäähtymässä, niin poika ylettyikin lattialta nappaamaan lautasen alas. :eek: On kyllä ihan paska äiti fiilis, kun en edes ensin hoksannut, että käteen tuli pieni rakkokin. Laitoin siihen kylmän kääreen ja bepanthenia. Nyt poika on nukkunu päikkäreitä, joten toivottavasti käsi ei ole enää kipeä. :ashamed:

Nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä siivoamaan. En ookkaan kuin koko aamun sitä suunnitellu. :whistle:
 
tuiskunen :hug: onneksi asiat selvisi

abidei kiva kun olet palannut :heart: :hug: meillä oli 8kk neuvolalääkäri (se vissiin täällä normisti 9kk?) ja sit me käyty pituuskontrollissa,muuten ei vissiin ois olut kun sit 1v neuvola seuraavaks. Näin ainakin ymmärsin neukkutätin jutuista.

Mä tiedän tehneeni nyt ainakin oikean ratkaisun tuon välien katkasun isään suhteen. Se soitti tänään jostain toisesta numerosta (olen jättänyt vastaamatta ja pananut vaan punasta luuria ku on soittanu) jmut nyt erehdyin vastaamaan. "Semmosta asiaa vaan että miltäs sitten tuntuu kun poliisit tulee taluttaan verikokeeseen....." En sen enempää viittiny kuunnella vaan iskin luurin kii. Voi hyvää päivää sentään :headwall: Juu ei tarvii olla isä jos on noin vaikeeta. :snotty:

ja tietysti nuhanenä neiti just nyt taas heräs huutamaan
labello ja nötterö 9kk+
 
Lukemassa olen kyllä käynyt, muttei ole vaan saanut kirjoitettua... :headwall:

Tuiskunen kiva että saitte asiat puhuttua. Olisi meilläkin tullunna keskustelua moisesta.

Labellolle jaksuja! Ei ole kivaa ei, kun on tuollainen iskä... :headwall:

Abidei kyseli neuvolakäynneistä. Meillä on 10kk neuvola vuoden alussa, mutta meillä onkin kirppu, jonka kasvua seurataan. Täällä ei ilmeisesti olisi kuin 8kk ja sitten 1v. neuvola.

Pottailua meillä on säännöllisen epäsäännöllisesti. Minä käytän päivittäin, mutta avokki ei viitsi... Niin ja laitoin ihan suoraan istumaan siihen ensimmäisellä kerrallakin. Mielellään istuu siinä ja ihmettelee. Kovin harvoin tulosta kyllä tulee, parhaiten silloin jos leikkii jollain lelulla samalla :D Unohtaa sen istumisensa siinä.

Meilläkin alkoi ne yöhulinat ihan todella |O Neiti kun oppi nyt tuon seisomaan nousun tukea vasten, niin yölläkin reenaillaan. Ja huudetaan, kun ei osaa vielä laskeutua alas. Meillä menee yöt ihan kivasti tuonne klo 2 kieppeille ja sitten alkaa nuo ylösnousut, konttailut, tutin nostot, huudot... Tyttö nukkuu meillä siis omassa huoneessaan, pienemmiltä kitinöiltä saa itse nukuttua. Mutta tuo avokki, prkl, kun se joka yö hakee neidin meidän sänkyyn kun "ei jaksa kuunnella" kitinää :headwall: Että yritä nyt tuo neiti saada nyt sitten nukkumaan huoneessaan.. Viime yönä mä kävin pari kertaa nostaa tutin ja yö menikin hyvin, kun en viereen ottanut. Jos tyttö on vieressä niin en saa nukuttua kun kierii ja hyörii, potkii ja repii minua.

Meillä oli viikonloppuna minun vanhemmat käymässä. ja tuhlattiin osa veronpalautuksista olohuoneen kalusteisiin. kivaa, kun saa jotain uutta välillä =) Mutta nyt tekisi mieli laittaa muutkin huonekalut vaihtoon, mutta ei näillä tuloilla :headwall: Kävin eilen lelukutsuillakin. Kivoja leluja oli, kaikki sellaisia puisia leluja. Pari piti Ainolle ostaa ja itselle sellainen logiikkapeli :ashamed: Tietää mitä tekee tytön päikkäreiden aikaan, kun lelut tulee :D
 
Terppa,

Tuiskuselle ensiks pitää sanoo että mulla olis kait menny eniten herne nenään siitä että mikä idea on tuohon aikaan umpijuovukkeessa ylipäänsä avata kalja ja valvoa edelleen? ..sen jälkeen oliski voitu keskustella että oliko tuo sitten niin hyvä syy valvoskella ja mitä ilmeisimmin siis ei, kun uni tuli kesken kaiken :kieh: Hyvä että rauha maassa :)

Labellolle :hug: Voi ilkeys, muutenkin kun yksin pääsäntöisesti arkea pyörittää, niin ei varmaan kaipaisi läheisiltä raskasta käytöstä.

Mepä oltiin eilen uimassa ja oli tosi mukavaa. Meidän synnäri kaverit oli mukana tai ne meitit pyysi, en mä yksin olis lähtenyt. Siellä suihkulan seinässä oli vauvapidike mihin laitoin typyn siksiaikaa kun pesin pikana itseni. Tytölle käsisuihku käteen että pysyi lämpimänä :)
Kaverin äippä oli myös mukana joten oli yhdet lisäkädet, mikä helpotti sekin. Saunan lämmössäkin käytiin 2 x.
Toinen ilouutinen oli kun kerroin että meille tulee 2. vaavi, niin heillekin tulee, vaikkakin 2 kk myöhemmin. Fantsuu :heart:

Jep, ukko tuli, ukko meni..vielä pari viikkoa noi metsästyshommat työllistää, sitten ah alkaa uudet ajat :)

Mä en stressaa joulua yhtään. No aattona mennään anoppilaan että sinänsä ei huolta aaton ateriastakaan. Vaikka kyllä me kotiinkin ostetaan taas vissiin kaikki ja syödään niitä sitten ensi vuoden puolelle ja kyllästymiseen saakka. :p Itse meinaan kokeilla perunalaatikon imellytystä, muut suunnilleen valmiina.

Huomenna uuden tulokkaan nla. Ne seloilee tuolla meitin nlassa ihan huolella, ku olivat laittaneet mulle että sokerirasitus olis vko 16 :eek: ..no labrassa ei näkynyt lähetettä ollenkaan ja soitin tätille niin se että eiku 24+ vkol ja että miks jätin viime vkol tulematta neuvolaan? Mä "No ku sieltä soitettiin että aika siirtyy viikolla." No onneks soitin koska mun kalenterin mukaan oltais menty sinne siis tänään ja siellä mitään aikaa olis meille sitten ollutkaan, niin sain sitte huomiselle ajan. Sama homma oli viimeks että mun aika oli hävinnyt koneelta kokonaan |O ..saattaa toki olla et olen itsekin jonkun laittanu väärään kohtaan, mutta noita kaikkia en kyllä mitenkään!!

16+2 HM ja pikkuneiti pian 10kk
 
Voi Tuiskunen, hyvä että olette saaneet asiat puhuttua halki, poikki ja pinoon! :hug: Mä olen niin huono lohduttamaan tässä asiassa, kun meillä muutenkin ollaan ja käydään milloin missäkin sivuilla :whistle: Mut sen verran sanon että siellä sivuilla on paljon muutakin kuin pelkkiä "seksitreffejä" ;)

Meillä viskellään tuteja sängystä, jos ei ennätetä nopeesti paikalle. Saa sit ettiä pimeessä niitä ties miestä... :kieh:

Labellolla on tosi kurjaa. Julma isä, mä oisin tosi katkera. On varmasti vaikeaa kun oma isä on tuollainen. Onneksi sulla kuitenkin ihana äiti joka rakastaa ja välittää! :) :hug:

uimisesta, mekin ollaan nyt kaksi kertaa käyty uimassa, tosin ennen eilistä, viimeksi pari-kolmekuukautta sitten. Mukavaa oli, sai lillua lämpimässä lastenaltaassa. Harmi vaan kun meidän lähiö hallissa ei ole noita "vauvapidikkeitä" niin ei voi niihin laittaa, ja lattialle en missään nimessä halua lapsen takapuolellaan istuvan :x No sen hetken Henni seisoi tukea vasten ja mä äkkiä suihkutin itseni puhtaaksi. Kylmä tuli suihkutiloissa, raasu vaan tärisi. Sitten pukuhuonekkin oli kylmä ja minä hullua vauhtia puen pikkuiselle päälle vaatteet.

Kiva Kvartti että teillä paremmin jo öisin :)

Jospi ja Henni
 
Abidei Kiva tosiaan, että oot palannut! =)

Hm Vauvapidike kuulostaa aika mielenkiintoselta. Mulle tuli kans aika hauska mielikuva. :D

Neuvolakäyntejä meillä on nyt vielä kahden kuukauden välein. Nyt just oli se 10 kk neuvola, seuraavaks sit helmikuussa. Sit on vissiin 1 v 3 kk "ylimääräisenä". Tai mulla on ainakin sellainen käsitys, että sitä ei kans joka paikassa oo.

Labello Voi :eek:! Kuulostaa edelleen aika älyttömältä. :hug:

Virme Noilta pieniltä on vissiin tosi vaikee ottaa verikokeita. Meidän 2-vuotiasta kun on kiusattu niillä aika monta kertaa, ja tosi usein pyydetään paikalle joku tietty, joka on tottuneempi ottamaan näytteitä lapsilta. Kerran erehdyttiin käymään meidän omassa pienessä tk:ssa, jossa on vaan yks täti labrassa, ja se touhu oli ihan kauheeta, kun se ei saanu otettua sitä ekasta kädestä (ja mulla oli ollu vaan yks emla, ja vaan se toinen käsi puudutettuna) ja toisesta sit piti ottaa ja voi, kun piti kääntää ja vääntää ja naputtaa ja vaikka mitä, että se sai edes osan niistä kokeista otettua. Ja poika HUUSI. :/ Nyt taas viisastuneena mennään vaan aina aluesairaalan labraan, siellä on varmasti joku, jolta se luonnistuu. Ja on varmasti molemmat kyynärtaipeet puudutettu. Samoin sit Viljalta, kun ainakin parin kuukauden päästä siltä katotaan verestä keliakia-vasta-aineet.

Uimisesta olis kysyttävää. Kun me ei olla käyty missään vauvauinnissa, niin joko noiden kanssa voi siis mennä uimaan ihan omatoimisesti? Ja mitä pitää osata ottaa huomioon?
 
Nukkumaan mennessä alkoi pienokainen oksentaa. Kolmeen otteeseen meni petivehkeet, yöpaidat yms uusiks. Ei huolinut edes vettä lopulta kun kaikki oli tullut aiemmin ylös.
Nukahti lopulta umpiväsyneenä masulleen eli maha täysin tyhjänä. :(
Käytännän vinkkiä kaipailen? Milloin lääkäriin? Jos ei ruoka/ vesi maistu niin mitä tehdä? Uskallanko antaa nukkua ihan normaalisti, siis jos vaan nyt ylipäänsä nukkuis aamuun saakka??
Meillä kun ei olla sairastettu aiemmin, saati että nyt aloitettiin se näin niin ihan kaikki vinkit on kultaakin kalliimpia :eek: :attn: Me ollaan ihan uunoina!
 
hm meillä ei ole vielä mahatautia ollut, isommallakaan, joten
neuvoa en valitettavasti osaa..
Pikaista paranemista!! :hug:

pottailua ei ole edes kokeiltu. Huono äiti tuossa asiassa
olen kun reilu 3-v kulkee edelleen vaipoissa.. :ashamed:
Mutkun ei se opi niin eihän sitä pakottaakkaan voi.

10kk neuvola on meillä 16.pvä. Kuuluu ihan ohjelmaan täällä.
Seuraava on 1v tarkastus.

Voi hiisi sentäs että oli taas vaikeeta, siis pojan nukahtaminen.
Päikkärit nukkui 11.30-14.30. Yleensä viim 21 on unilla.
Nyt sain sen uuvahtamaan vasta 22.30 ja heräs jo kerran :headwall:
Ei viittis mennä ollenkaan ite nukkumaan kun melko
varmana koko yö on taas ihan huutoa ja hulinaa.
Kun ei vaan enää millään jaksais |O
*haukotus ja huokaus*
 
Uimisesta Me käydään tosiaan vauvauinnissa ja nyt viikolla käytiin ihan omatoimisesti. Mä pidän mukana hallissa joko sitteriä tai kaukaloa, jonka vuoraan muovitetulla froteella. Siihen voi vauvan laittaa siksi aikaa,kun itse peseytyy ja pukeutuu, ei tarvitse lattialle laskea. Otan tuon sitterin/kaukalon myös pesuhuoneeseen siis ja jätän siihen odottamaan. Muutenkin olen ratkaissut uintikäynnit niin, että helpompaa kun pukuhuoneessa ensin itse riisuuntuu ja sitten vasta vauva. Pesuhuoneessa ensin itse peseytyy ja laittaa uikkarit päälle, sitten mukula. Pois tullessa käydään pikasuihkussa ja saunassa lämmittelemässä, jonka jälkeen pukuhuoneeessa pukee ensin lapsen ja sitte itsensä. Kaikista helpoin, kun laittaa lapselle päälle jotkut helposti puettavat ja lämpimät vaatteet.
Pyyhkeitä mulla on mukana itselle yksi ja tytölle 2, koska usein toiseen tulee pissit.
Altaassa kun pysyy paljon liikkeessä, pysyy vauva paremmin lämpimänä. ja me ollaan vaan max. puoli tuntia kerrallaan, ei sen pisempään tyttö jaksa ja tulee kylmäkin jo.
Tämmösiä vinkkejä mä antaisin uimaan menijöille =)

oksennustauti meillä ei ole vielä ollut, mutta tärkeää on huolehtia nesteytyksestä. Ei haittaa vaikka ei nyt ruokaa päivään pariin söisi, mutta nestettä tyrkyttäisin. Ja jos ei joisi tai oksentaisi saman tien ulos, niin en kyllä päivää pisempää kotona katselisi. Käyttäisin lääkärissä ihan oman mielenrauhan vuoksi. Meillä neiti oli 3kk iässä hengitystieinfektiossa ja lopulta 4 päivää nesteytyksessä, kun pari päivää joi tosi huonosti ja lopulta ei ollenkaan. En nyt halua pelotella, mutta maalaisjärjen käyttö on ihan hyvä tässä asiassa. Niin ja pissavaippojen määrää seuraamalla pystyy sitä nestetarpeen riittävyyttä arvioimaan. Ei huolta jos reilusti pissasia vaippoja tulee kumminkin useampi päivässä (olikohan määrä joku 5-6, en tarkkaan muista).

Ja nyt ei muuta ehdikään. Palaan myöhemmin!
 
HM, toivottavasti tyttö voi jo paremmin! Omia kokemuksia jo kolmen oksuttelun jäljiltä... Meillä noi on tulleet kanssa illalla, pari tuntia oksennettu ja kun maha tyhjä on tullut uni. Olen juottanut pieniä määriä osmosalia ja imettänyt välillä - meillä on kelvannut oikeastaan koko ajan ja vaikka olisi tullut ylöskin niin antanut uudestaan. Nukkua olen antanut mutta itse en ole oikein osannut / uskaltanut vaan olen vahtinut sitä unta enemmänkin. Ja lääkäriin neuvottiin menemään (ihan pienenä) jos ei aamullakaan mikään pysy sisällä, eli noin puolen vuorokauden jälkeen.

Tässäkin kyllä oppii, eka kerralla kaikki paikat oksennuksessa ja vanhemmat paniikissa, viimeksi enää tosi vähän sotkua ja pysyin paljon rauhallisempanakin.

Niin ja siis epäilen että meillä tuo oksentaminen johtuu kananmunasta. En taida testata ihan vähään aikaan sopiiko pojalle...

almaa
 
...enää kaks viikkoo jouluun.. Oltiin eilen Ellenin kans jouluostoksilla koko päivä. Lähettiin aamulla avopuoliskon mukana kun hän lähti töihin ja tultiin illalla kotiin seittemän jälkeen. Onneks avokin työpaikka on sellanen, että sitä voi pitää "tukikohtana" eli käytiin siellä syömässä ja leikkimässä välillä:) Nyt on joululahjoja vaatekaappi puolillaan, pitäs paketoida ettei isommat mee kattelee kassien sisältöö etukäteen. En oo niitä mitenkää piilottanu vaan ovat siinä keskellä lattiaa..
Ellen jakso hienosti koko päivän kaupoilla, ei kitinää eikä vikinää:) :heart: se on kyllä periny mamman shoppailugeenit;)

Neuvolakäynneistä.. meillä oli siis jo 10kk neuvola ja seuraava on sit helmikuussa 1v neuvola.

HM toivottavasti oksutauti on teillä jo ohi! Nesteytyksestä vaan pidät huolen, sitähän ne toitottaa... Mutta jos mikään ei pysy sisällä, nii en empis soittaa neuvolaan/lääkäriin. Sitä vartenhan ne on töissä et antaa neuvoo ja kertoo, millon hakeutua hoitoon näin pienten lasten kans.

Potta tulee meille vasta parin viikon kuluttua (pukin paketista), joten meilläkään ei pottailla. Ja kun tuo Ellenin istuminen ei oo mitenkää varmaa, nii en tiiä miten sit potallekaan alkaa istumaan. Siinä istuessa kun ei tapahdu mitään liikettä...

Meillä on nimittäin nyt sellanen kiipemisvaihde päällä, että ei tosikaan. Tukee vasten vetää/nousee pystyyn ja sit irrotetaan kädet ja HUPS! kumoon... Ei oikein vielä oo tuo tasapaino kehittyny riittävästi. Uusia taitoja, joita myös harjotellaan, on vilkuttaminen ja taputtaminen:)

Abidei, hauskaa että oot taas palstalla =) kuinkas nuori herra kasvaa ja voi??

Nyt tarvii mennä paketoimaan niitä lahjoja ees jokunen... Ellen nukkuu, nii saa rauhassa touhuta eikä se oo häärimässä apuna..

Joulunodotusta :xmas:
Nanada ja Ellen
 
HM:lle tsemppiä potilaan kanssa, sama ohje mullakin mielessä että nestettä vaan ja jos kelpaa niin ehkä jotain banaanisosetta (vatsaa kovettamaan) tai muuta hedelmäsosetta (ovat niin vetisiä että saa hyvin nestettä). Onko sulla Rela-tipat vielä käytössä? Vois rauhoittaa mahaa nekin...

Lentis joo onhan tosta "ammattilaisuudesta" tietyllä tapaa apua, ainakin kokemuksia karttunut eri ikäisten lasten hoidosta, mutta kyllä se vaan on kumma että oman lapsen kohdalla tuntuu välistä että "suutarin lapsella ei ole kenkiä" :LOL: . Eli aika urpo olo ongelmatilanteissa ja vaikka tietäisikin mitä pitää tehdä niin silti sitä epäilee tietyllä tapaa. Vaikka töissä olis kuinka itsevarma ja osais hommansa niin oman lapsen kanssa on kuitenkin ihan eri juttu. Sitä sanotaankin että oman lapsen kohdalla ihminen "sokeutuu" eikä nää asioita yhtä selvästi kuin ulkopuoliset näkevät. Monta juttua mullakin ollut aikanaan mielessä että noin en ainakaan ikinä oman lapsen kanssa tekisi ja nyt sitten olen kuitenkin tehnyt :headwall: . No joo, eihän sitä yhtä ja oikeaa tapaa olekaan, mut hauska todeta ettei olekaan niin ehdoton ja varma päätöksissään mitä on luullut olevansa..

Kössikenguru me oltiin kans 10kk-nlassa...

Meillä on nyt sitten toinen flunssa päällänsä. Saatiin tartunta arvatenkin lauantaina kummipojan 1v-synttäreillä... Arvasin että tauti iskee kun molemmat päivänsankarit olivat nuhassa :headwall: . Kyllä harmitti, vaikka eihän noille flunssille mitään mahda, mut oltais jätetty menemättä jos oltais tiedetty. Varsinkin kun viime flunssan jälkeen tuli se kamala kurkunpäätulehdus.. Toivottavasti nyt säästyttäis siltä! Vielä ei oo kuumetta, mut nenä vuotaa kuin seula ja yskii ja aivastelee vuoron perään.

Ai niin ja Lentikselle vielä; potta on hankittuna mut kerran vasta käyty koeistumassa. Ajattelin pikkuhiljaa totuttaa istumaan siinä, ettei tulis pottakammoa heti kättelyssä. Päiväkodissa moni lapsi viihtyi paremmin potalla kun vessassa oli muutama kirja mitä sai katsella potalla istuesaan. Mun mielestä kannattaa kyllä pitää se potta heti semmosena vessaan kuuluvana juttuna eikä ottaa sitä leikkeihin. Voi olla myöhemmin aika hankalaa saada lapsi ymmärtämään että potta on vessa-asiointia varten eikä leikkikalu.

Nyt vielä fb-kuulumiset.
 
Pikapikaa käymässä ja lukemassa kuulumiset! Tyttö jäi tuohon mummolaan päikkäreille kun olin siellä laittamassa illan kynttiläkutsuja varten pöytää valmiiksi ja nyt kurkin ikkunasta että onko vielä verho siellä alhaalla, siitä tiedän että vielä nukutaan =) mummula on siis melkein tien toisella puolella :D

HM, toivottavasti tyttö jo paremmassa kunnossa :hug: en oikein kans muuta osaa neuvoo kuin että nestettä tarvisi saada jotenkin menemään kun pieni kuivuu niin helposti. Apteekista saa sitä Osmosalia joka on tarkoitettu juuri vatsataudin/ripulin hoitoon.

neuvola, meillä on nyt tammikuussa 10kk käynti ja sit 1.v seur.kerran.

Labello, jaksuja :hug: ei oo kyllä kovin sivistynyttä käytöstä isälläs..

Viimeyönä taas heiluttiin pinniksessä ja huudeltiin :whistle: pari tuntia nukkui aluks ihan hyvin ja sit yhtäkkiä heräs ja oltiin niin virkeetä että, siinä menikin taas kahteen asti ennenku simahti :whistle: voi näitä öitä sanon minä, edellisyö oli oikein hyvä ja nyt taas tämmöstä.. :headwall:

Jaahas, pitää mennä taas :wave:
 
Glow
Heipä hei.

Pultit oisin vetäny minä(kin) jos oma ukko olis tehny saman kun TUISKUSEN. :headwall: :hug:

Meidän "pikkuisen" 10kk mitat 12,5 kg ja 79cm ! :D
Esikoinen oli suht koht tuon kokoinen ollessaan 1v6kk ! (paino toi mut pituutta hivenen enemmän) :whistle:
Oli pitkästä aikaa "oma" neuvolan th, kiva käynti =)
Seuraava sitten helmikuussa. Laitto ihan helmikuun alkuun että mäkin pääsisin mukaan :D JOS vaikka satun olee synnyttämässä...

Olenpa alkanu saamaan kommentteja "joko se kohta syntyy?? on sulla tosi iso maha" jne...
ei tää mun mielestä mikään jätti ole vaikka joskus jo hiukka kömpelölle tuntuu.

Nyt pitää mennä antaa pojille välipalaa ja jospa lähdettäis viel pihalle.
On tänään pikku ukon päikkärit vähä sekasin. Aamu unet jäi kesken kun piti lähtee asioille ja nukku sitte rattaissa.... enää ei viitti laittaa unille jos ei sit illalla asetu... yks päivä nukku 15-16 ja saatii yöunille vasta 22.
Kunpa sais jotenki sen yksille pitkille päikkäreille....

28+1 Glow ja poikaset
 
Labello: :hug: Olipas suoraan sanoen törkeää kommentointia isältäsi. :(

HM: Kantsii seurailla, että pissoja tulis kuitenkin, ettei kuivu. Pojalla on ollut yksi ykätauti. Oksenteli muutamaan otteeseen, mutta söikin ja joikin, niin ei ehtinyt kovin huolestua. Petivaatteita sai kyllä vaihtaa niin, että kerkesivät loppua. Lääkäriin kannattaa tietty näin pienen kanssa vielä lähteä aika herkästi, tai ainakin soittaa.

Uiminen: Oon ajatellu mennä pojan kanssa, kun lähihallissa on tosi lämmin vesi. Mitään vauvapidikkeitä siel ei kyl oo. :D Täytyy ottaa isosisarus mukaan pidikkeeksi. =)

Kössi & poika
 
Kiitos vinkeistä :heart: Tyttö nukkui ihan normi yöunet ( vaikka äippä kävi n. 5x tarkastamassa ettei ole unissaan oksentanut ) ja aamulla menikin sitten vettä ja 200ml velliä ja kaikki on pysynyt sisällä ja ollut ihan kuin eilinen ilta olis ollut painajaista vaan :eek:
Ruokaa söi lounaaksi linnun annoksen ( maitohappobakteerien kera ) , päälle 180ml maitoa ja nyt vaunuissa päikyillä jo toista tuntia. Eli vaikuttaa ihan normaalilta päivältä.
Käytiin silti osmosalia apteekista vastaisuuden varalle.
Oksupyykit pyörii jo toista kertaa 60°c:ssa kun tahrat oli niin sitkeessä, uutta tämäkin.

Joo kerrassaan kokemus ja nimenomaan paniikki. Olin muutenkin umpiväsy kun 3 päivää hoitanut neidin ihan aamusta iltaan kun ukolla ollut iltamenoja. Tänään olis mun vapaa ilta mut ihan kuitti ja ehkä itsellä vähä öglis olo. Almaa Tarttuiko teillä oksutauti aikuisiin?

Rosinantelle Pikaista flunssan nujerrusta!!

Potasta Aloitellessa neiti alkoi kiukuta n 5x kun istutti pottaan mutta sitten jo alkoi istuskella ihan hymyssä suin. Kutakuinkin 4 x on saatu pissa pottaan ja yksi märkä pieru :D :LOL: Me istahdetaan siihen silloin tällöin ei niinkään järjestelmällisesti :whistle:

Uimahallista Se vauvapidike oli joo mielenkiintoinen, aukes seinästä kuin hoitopöydät konsanaan ja ihan turvavyökin oli siinä. Ohut pyyhe alle ja hyvin meni. Kaveri tosin sanoi ettei heidän neiti-duracel pysyisi siinä aloillaan, mutta meitin typy kun on rauhallista sorttia niin hyvin viihtyi ja tosissaan se käsisuihku kädessä ettei viluunnu.
Mennen tullen lämmittelyt saunassa ja puoli tuntia altaassa. Meillä oli myös pyyhe ja kylpytakki ja kylpytakki otettiin altaalle saakka lämmikkeeksi. Niin ja uintivaippa oli päällä alusta saakka kunnes loppupesujen yhteydessä sitten otettiin pois, ettei pissaile minne sattuu.
Ihana kokemus..paitti jos tuo pirun oksutauti tuli sieltä niin grrr!!! ..no ei tosissaan voihan niitä saada mistä tahansa.
Sitteri varppisti hyvä idea jos yksin menisi. Kevyempikin kuin kaukalo.

Glow Aika mötkäle teillä! Mulla alkaa oikeesti jo kädet totisesti väsyä vaikka painoa likimain se 10 kg. Tänäänkin siellä apteekkireissussa meinas kädet pettää kun roikotin pientä sylissä :p ..autolta apteekkiin jne siis. ja kaupasta kun tultiin kauppakassi toisessa kädessä niin varmaan näky oltiinkin vasta.

Kävin muute nyt vasta siellä K-kaupassa, missä se kauppias silloin mua myymälävarkaaksi vuosi takaperin mahani kanssa luuli. Näin kauppiaankin ja kiersin kaukaa. :kieh:

16+2 HM ja toivottavasti tervehtynyt pikkuneiti :heart:
 
Äkkiä ennenkuin ajatus katkeaa tai poika ehtii hankkiutua hankaluuksiin,
potta oli ensin hetken olohuoneessa ihmeteltävänä, sitä kolisteltiin ja käänneltiin.
Kun ensi-istuminen oli suoritettu hurraahuutojen säestyksellä (idioottivanhemmat heiluttaa käsiä pään päällä ja huutaa et "jeejee potta, potta jeeeee"), ja ekat pisut saatu tiristettyä (samat rituaalit kuin edellä), potta on ollut vessassa ja aina käsillä joku kirja tai lelu, että malttaa istua sen aikaa kuin toimitus vaatii. Olen ihan yllättynyt, kuinka helposti tuo idea on uponnut pojalle.
Kirjan katseluakin on harjoiteltu potalla istuessa, muuten niitä lähinnä vain syödään tai paukutetaan johonkin.

Niin ja Labellolle iso iso voimahalaus. Ei ole varmasti kovin mieltäylentävää tuommoinen umpitollous lähiomaiselta.
Haavemammalle myös sympatiat, toivottavasti pikkupotilas ei enää ykäile.

Mitähän vielä piti sanomani... äh.
No, soitin eilen neuvolaan kysyäkseni neuvoja (...) tuohon pojan yöpiereskelyyn, ohjeistukseksi tuli Rela-tipat ja Cuplaton, tämä selvä. Olisihan ehkä itsekin pitänyt älytä kokeilla niitä. Tosin Reloja ollaan testailtu tämän tästä, mutta ei käytetty pitempään koskaan kun ei ole huomattu mitään apuja. Noh, ehkä pitemmällä käytöllä sitten.
Yöt on jotain niin... järkyttävää hyörinää ja lyllertämistä. Viimeyönä heräilin itse useampaan otteeseen vaikka poika nukkuikin, ihme pää tämä minun.
Näin kyllä aika viihdyttäviä unia siinä heräilyjen välissä, aamulla vähän nauratti mm. The Cosby Show-polaroidkamera, joka oli Disney-linnan muotoinen ja jolla saa kuvattua itsensä Bill Cosbyn perheen kanssa (katsoin Oprahin showta eilen).

Muoks Jänniä hymiöitä puskenut, en minä noita tilannut.
 
Kiitos kaikille :hug:

HM toivotavasti tauti olis selätetty!

pottaan ei olla juurikaan yritetty vielä saalista saada. pari kertaa olen siihen laittanut istuskelemaan.hetken on ja naureskelee,mutta ei kauaa jaksa kiinnostua vaikka koittais lelulla huijata.

Meillä on nukuttu nyt kahtena päivänä vaan yhdet päikkärit :eek: kahdet tarvis kyllä vielä,kun nyt nukahti sitten väkisin pikkasta vaille 19 ja kiva jos herää nyt vielä. muutenkin kun öisin herää sen 10kertaa edelleen,niin mitenkä sitä unta millään tulee riittävästi. Ehkä ois fiksua ajatella jotain unikoulua mut mun on pakko myöntää et mun rahkeet ei taida siihen kyllä riittää. Ennemmin nukutan syliin parivuotiaaks ja herään yöllä 10kertaa tissitteleen, kun alan siihen et sit nuo huutaa monta yötä molemmat ja kiukkuavat sit päivät unenpuutteen vuoks. ja mä tarviin nää illat itelleni :ashamed: Eihän sitä kai kauaa kestäs,mut jos mun motivaatio unikouluun on nolla, niin ehkä paree antaa olla.


kiipeily on nyt alkanut kiinnostaan Jasminia. Sain hepulin tänään,kun menin keittiöön laittamaankahvia porisemaan ja kun tulin takasin,istu neiti sohvalla ja mutusteli isoveljen pikkuautoa :eek: Ihan niin reunalla oli,et puoli peppua roikku reunan yli,selkä tyhjän päällä. Hui kauhistus! Ensin oli noussu lelukopan päälle ja siitä sohvalle. Ja koko illan nyt sit treenaili sen kopan päälle nousua ja kirjahyllyynkin koitti jalkaa nostaa.

askelia on tullut 2-3lisää, eli nyt mennään 5-6askelta kaatumatta. Ei vaan osaa kunnolla ottaa vielä käsillä vastaan sitten kun muksahtaa ja aika paljon vaikuttaa niitä "promilleja" olevan tuossa tyylissä,et vähän hirvittää äitiä.

nyt fb kurkkaus ja sit jos lopettelisin sharon osbournen elämänkerran.

labello ja nöttönen 9kk+
 
Glow
No joo kiva ilta oli.... muksu kun nukkui vaan yhdet päikkärit turhan aikasinki vielä.... simahti sitten pikku kakkosen aikaan olkkarin lattialle!!!! siinä ehti torkkua jonkun 30 min. Heräsi jo oli kiukkunen ku mikä. Iltapala ja pesulle ja sänkyyn.... siinä sitä sit parkua ja kiljua kuunneltiin about tunti ainakin kun ei herra halunnukaan nukkumaan käydä |O alko olla mamman pinna katkeemis pisteessä ja riita syntyä ukonkanssa "ei niin mistään" :attn: :headwall: aina ei vaan jaksais.............. :whistle:

ainiin, POTTA, tuossa se vessan nurkassa on... laiskana en ole vielä ottanu käyttöön :ashamed:
mut kyl esikoinenki oli lähemmäs 1v6kk kun alettiin harjottelee. Hän ei ollenkaan osannu pissiä istuvilleen, hankalaks meinas mennä... kunnes yks tuttu sanoi että kokeilepas opettaa niin et poju seisoo ja kas kummaa, alko sujua! Enpä mä jaksa mitään potta ressiä viel Onninkans ottaa, jospa sitten kesällä alotellaan...
 
Merkkiä ja terveisiä sydämen tutkimuksista.
KAIKKI hyvin :heart: :heart:

Labellolle tosiaan halit, miten voikin olla noin äääliö ihminen!!!

Onneksi meni noin nopeaan ohitte HM. Oksutauti on vihoviimeinen sairaus!

Kiireisenä oon tämän ja ensi viikon. Kaupoissa juoksua! Mun Isä sairaalassa (koitamme saada hoitokoti paikkaa ), pukkaa synttäriä, kaksosten ristiäisiä, pikkujoulua meidän neidin toimesta ja naapurissakin, isännän isän etukäteisjouluateriaa. Joululahjat on edelleen kaupassa suurimmaksi osaksi.
MITÄ TOLLE ukolle osaa ostaa. IIK IIK. Tai mun äidille.... JOS rahassa rypisi...
Miten tässä näin kiire tuli??? Kuvittelin et, kun oon kotona, NIIN teen tänä jouluna kaikkee kaikes rauhassa. :headwall: :headwall: :D Hyvin mä oon uohtanu millast on vauvaperheen elämä. Hyvä jos saa viikkosiivoukset välil tehtyä ja päivän ruoan laitettua. :whistle: :wave:

Halia ja jaksuja kailille!

Seranzu ja Kaapsu 9,5kk
 

Yhteistyössä