Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

Hyvä HM, että laatoitus meni nopeesti ohi! Olisko kuitenkin sieltä uimahallista tullut joku pöpö? Tylsää tollanen, hyvä ettei kestänyt kuitenkaan kauempaa. Ja en kyllä ihmettele paniikkia yhtään, mä kiipeilisin varmaan seinille myös.

Seranzu, ihana asia että Kaapsun sydän on kunnossa! Hienoa että pääsitte näin nopeasti sinne tutkimuksiin ja saitte varmuuden. Nyt voi sit olla huoleton (sen asian suhteen :p).

Potta on ollut meillä ahkerassa käytössä 7-kuisesta asti. Ite oon ollut samaa mieltä mitä Lentiskin sanoi, että turha alkaa liian aikaisin "opettamaan" potalle kun ei ne kuitenkaan vielä tajua ja tulee vaan liikaa stressiä siitä hommasta itelle ja lapselle. Meillä kuitenkin kävi niin, että tytöllä oli maha niin kovalla ettei saanut kakkaa millään väännettyä ulos saakka, kiljui vaan kun sattui kovasti. Mä sit ajattelin että jos saisi sen istuvassa asennossa paremmin ulos ja niinhän se sitten tuli. Muutama kerta mentiin kiljumisen takia potalle ja nyt nähdään naamasta kun alkaa vääntää (nykyään myös hakee katseella meitä silloin) ja ollaan menty sitten potalle (kestovaipoista on niin ikävä kaapia kakkaa irti!) ja melkein aina tulee saalista. Nyt oli parina päivänä rukiin antamisen jälkeen sen verran liukkaalla maha ettei ehditty potalle asti (ts. tulivat niin huomaamatta ilman naaman vääntelyjä), mutta oliskohan yhteensä n. 10 kakkaa tullut vaippaan pottailun aloittamisen jälkeen. Pisuja ei oo montaa pottaan tullut.

Joululahjavinkki mummoille, jotka siis tietenkin kaikki rakastavat pyyteettömästi lapsenlapsiaan ja haluavat katsoa näiden kuvia aamusta iltaan ( ;) ): digitaalinen kuvakehys! Siihen voi sitten ladata ison läjän kuvia lapsista, perheestä, matkoilta ja muista yhteisistä muistoista. Me ajateltiin sellainen mun äidille ja ehkä miehen isovanhemmillekin. Jostain (no en nyt muista mistä..) sai alle 40e.

Ainiin ja Labello, kun mietit ettet jaksa tuota unikoulua pitää niin mä voisin kyllä suositella sen perusteella miten meillä on nyt mennyt. Tietenkään se ei aina kai toimi yhtä hyvin. Me ei nyt viikkoon olla herätty kertaakaan, parina yönä on ollut yksi lyhyt herätys (luulen että johtuu hampaista) ja iltaisinkin nukkumaanmeno tuntuu käyvän koko ajan helpommaksi. Ja siis aiemminhan noita herätyksiä ja tissin imemisiä oli meillä parhaillaan 8 kertaa yössä. Mä oon nyt ihmetellyt, että miksi ei tehty tätä jo aiemmin, niin ihanaa oli taas tänä aamuna herätä 8 tunnin katkeamattomien unien jälkeen! :D (ja nyt kun tänne tämän kerroin niin ensi yönä odotettavissa kamala härdelli...)

Mä aloitin muuten joogan. Oon aina pitänyt sitä hippien hommana, pari kertaa kokeillut ja aina inhonnut mutta nyt päätin vielä kerran kokeilla ja sattui ihana ohjaaja kohdalle. Kahden kerran jälkeen tuntuu jo että selkä on paljon parempi ja mielikin siellä rentoutuu :) Koitan siis jatkaa harrastusta, muutenkin ihanaa käydä jossain itsekseen vaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, huomenna on jo perjantai! Ja pakkasiakin on luvattu, jee!

Seranzulla tosi ihania uutisia! =)

HM: hyvä, kun meni noin nopsaa ohi, mäkin aattelin heti, että oisko tullut pöpö uimahallista? Kloorista huolimattahan siellä vedessä on vaikka mitä :x

Nessulla tosi hyviä vinkkejä sinne uimahalliin, Torinon seudulla ois kiva koklata. tosin Italiassa pääsee uimahalliin vain uimalakki päässä ja mistä mä sellaisen tolle meidän pörrötukalle löydän? :eek:

Kvartilla hyvä lahjavinkkin, kiitos :flower:
Mä olen kanssa ollut aina enemmänkin dynaamisten lajien (karate, tanssi, juoksu) harrastaja, mutta kun rupesin harrastamaan laitesukellusta, niin alkoi joogakin kiinnostamaan, kun kummassakin on sellainen rauhoittumiselementti ja nimenomaan hengitykseen on kiinnitettävä huomiota. Plus tietyt joogaliikkeet tekee todella gutaa selälle! Tosin senkin kanssa on oltava varovainen, meidän legendaarisen roomalaisen fysioterapeutin asiakkaissa on paljon joogan opettajia, hän ei sitä varsinaisesti suositellutkaan mulle, kun on noita välilevynpullistumia!

Täällä pakkaaminen on jo loppusuoralla, mies lähtee muuttokuorman kanssa lauantaina Torinoa kohti, apua! tulee rankka reissu, kun kahdessa päivässä ajaa pakulla 1300km + täyttää ja tyhjentää pakun, siellä on mun 1000 kirjaa painamassa. :whistle:

Hetken päästä mennään 10-kk lääkärintarkastukseen, Torinossa pitääkin ettiä uusi lastenlääkäri.

:wave: Lentis ja Greta 10kk :heart:

Glow
Pakko tulla tänee ihan vaan sanomaan kun on pitkästä aikaa jotenki niin typerä olo! Ihan surku, yksinäinen, masentunu itkuherkkis :'( :headwall: :headwall: :attn:
ja kaupan päälle ärsyttää kaikki vaikkei virallisesti niin mikään :eek: :eek: :eek:

Kai se on ku toi isäntä lähti parin viikon loman jälkeen töihin ja on koko pitkän päivän pois.... enkä ole nähny oikeen ketään kaveria aikoihin... :attn:
Tuntuu vaan että purskahdan itkuun hetkenä minä hyvänsä. Enkä jaksa mitään enkä ketään.

Työkaveri laitteli viestiä jostain työpaikan lauantaisesta teatterista että haluaisinko lähtee mukaan. No ekana vaan tuli mieleen että kukahan hoitaa lapset ja toisekseen, ei vois vähempää kiinnostaa tälläytyä ja lähtee ison mahankaa minnekään.
Mies on ilmeiseti koko lauantai päivän kaverinsa muuttoapuna ja arvatenkin illan sitten jossain juopottelemassa....

:whistle:

:attn: täällä sataa lunta hiljalleen :) ihanaa kun tulee vähän valoa tähän synkkyyteen!

HM, hyvä että tauti meni pian ohi!

Seranzu, hieno juttu että kaikki oli sydämessä kunnossa!

Lentis, tsemppiä muuttotouhuihin!

Glow :hug: Toivottavasti saisit nyt juttukaveria niin tulis parempi mieli, tuo teatterijuttu kuulostais tosi kivalle ja olis piristävääkin, saisitko jonkun katsomaan lapsia niin pääsisit tuulettuun vähän?

Nyt pitää mennä taas kattoon kun neiti huutelee :wave:

Pika,pikaa ja merkkiä..

Seranzu:Hienoa että kaikki hyvin!!Kyllä noi aina säikäyttää ja hyvä tutkia.

Mä lähen kohta käymään cittarissa,just tuli lehti ja sielä on alennuksessa 3v tytölle hyvä lahja,saas ny nähä onko kerinny jo mennä kaikki.Miehellä on tänään työpaikan pikkujoulut niin en sit illemmalla pääse sitä hakeen.Nyt onki jo ihan kivasti tullu ostettua noita lahjoja.Eilinen päivä meniki kaupoilla,mutta musta on niin kiva ostella lahjoja :whistle: :D

10kk neuvolassa tääläkin käyty painoa oli 7775g ja pituutta 72,5cm.Ja taas kerran sanottiin painosta että liian vähän on painoa tullut :kieh: neuvolantäti kehtas vielä tokasta ku otti neidin syliin et onpas kevyt tyttö |O pituus menee hienosti käyrillä,mut paino ei..toi neiti kuiteski syö hyvin,mut on todella liikkuvainen.Vaatteita ei edes meinaa saada päälle puettua ku koko aika pitäs mennä..mutta nyt täytyypi mennä :wave:

hemuliina

Glow, :hug: :hug: Itsellä oli myös itku herkässä viime vuonna tähän aikaan :hug:

Itse asiassa nyyhkin yhä joka kerta, kun luen vauva-lehteä. Mä en tajua, miksi noi vastasyntynyt -jutut ja synnytykset yhä itkettää, luulin, että liittyivät vain raskauteen. Onko muka imetys-hormonit yhtä voimakkaita parkuhuumeita? :eek: Kauheaa, kun suunnilleen nyyhkin siinä juttua sijoitetuista vauvoista ja Greta-raukka naureskelee vieressä, enhän mä nyt voi sille selittää, että miksi mammaa itkettää jutut vieraista vauvoista.

Kareliini, kiitos tsempityksitä! Onneksi tämä väsymys auttaa siinä, ettei yhtään jaksa stressata, vaan pakkailen täällä ihan leppoisasti sen kummemmin huolehtimatta. Sitten kyllä alkaa stressi, kun mies lähtee ajamaan, mä oon aina huolestunut, kun on tien päällä. Tai lentää, se tietää jo, että mulle pitää soittaa heti, usein ei ole ees matkustajat vielä koneesta pois :ashamed: Jokaisella on omat neuroosinsa :snotty:

Hemuliini: paljonko teille oli sitten tullut painoa kuukaudessa? Gretalle oli tullut 350g ja oli kuulemma tosi hyvin, Italiassa 200g kuussa on ihan hyvä tässä iässä. Ja tyttöhän on kasvanut hyvin pituutta, eikö se nyt kerro aivan yhtä hyvin kasvusta (ellei paremminkin)?

Jospi: Gretan 10 kk mitat : 9250g, 73,5cm ja pipo 43cm. Kiitos, kun jaksat päivittää!

Glow
Kyllähän se jo vähän helepotti kun otti ja leipoi kakun, teki vähän ruokaa ja kävi kävelyllä :) nyt onki päivän energiat loppu! Onneks alkaa olla ilta ja muksut kohta nukkumaan...

LENTIS, kuulostipa tutulle toi vauva-lehti+itkut synnytys yms jutuista. Kai se johtuu ihan siitä että nyt on jotenki herkkänä tommosille kun omasta synnytyksestä on kuitenki aika lyhyt aika vielä. Ja voihan se itkettää vielä 5, 10 vuodenki päästä. Tulee aina oma synnytys mieleen.
Tekee extra pahaa lukea tai nähdä telkusta joku juttu vauvoista / lapsista kellä ei kaikki ole ihan hyvin. Se jopa suututtaa ettei asialle voi tehdä mitään, itse.

Hah, mä olin muutaman päivän ihan pois palstalta ja tänään sit terrorisoin vähän väliä :ashamed: :LOL:

HM hyvä, että oksutauti on ohi! Olisko voinut tulla vaikka siitä, jos vahingossa nieli paljon sitä vettä altaassa. Hauskalle kuullosti tuo vauvapidike :LOL:

Jospi, meilläkin heitellään tuttia :eek: Mulla onkin neljä tuttia sängyn vieressä, että nopeesti löydän uuden, varsinkin yöllä.

Seranzu
, ihanaa, että Kaapsun sydän on kunnossa :heart:

Oltiin tänään koko perhe vauvakinossa, käytiin Amarillossa syömässä ja shoppailtiin vähän Jumbossa. Kaupan päälle Axu nukahti kotimatkalla autoon ja jatkoi unta lähes kolme tuntia. Nukuttiin miehenkin kanssa sitten päikkärit 2,5h. Ihan luxusta meidän yöhillumisten keskellä.

FBssä jo eilen manasinkin, kun keksin tiistai aamuna antaa kokeeksi pojalle kaurapuuroa. Iltapäivällä alkoi jo posket punottamaan ja pylly rupsuttamaan ja yö menikin sitten 20min-1h herätyksillä |O Onneksi mies hoiti nukutukset kahteen saakka ja mä siitä eteenpäin. Aamulla mies antoi sitten mun nukkua kymmeneen. Varasinkin ajan allergologille tulevalle maanantaille. Ottaa niiiiiiin päähän, jos/kun tuolla pienellä nyt on vielä vilja-allergiatkin.

Ihanaa, kun sataa lunta.

Tuiskunen ja rupsutteleva Alexi 10kk 1vko[/b][/b][/b]

Iltaa mammat. Väsynyt työäiti täällä taas. Poika on onneksi nukkunut yöt ihan hyvin vaikka hiukan räkäinen vielä onkin.

HM, tää tullee hiukan myöhässä mutta ei, millään kolmesta kerrasta meille ei tullut oksupoksua. Toivottavasti ei sullekaan!

Ja Lentis, niinpä niin - mä olen ihan herkkis ihan kaiken vauvoihin liittyvän kanssa. Ikinä en olis uskonut itsestäni, siis lapsista olen tykännyt kyllä aina mutta muuten olen (omasta mielestäni) ollut tasainen luonne. Ja nyt kaikki pikkuvauvat ja vauvajutut on ihan vieneet sydämen! Ja yhtään ei auta ajatus siitä, että kahden kuukauden kuluttua meillä ei olekaan enää vauva vaan taapero!
No, onneksi toi poika on päivä päivältä ihanampi :heart:

Muuten, olen huomannut ihan selvästi olevani kireämpi nyt kuin ennen, miehelle tulee aika tiukasti sanottua välillä :ashamed:

No jospa nyt rentoutuisi
almaa

Pikapikaa

Glow Raskausajan tunnekuohut hyvin muistissa. Ei ole helppoa aikaa... :hug:

Tuiskunen :/ Kurjaa, jos ne viljatkaan ei passaa.

Seranzu :attn: Mä kokeilin sitä fudgea ja se jäi liian löysäksi. Keitinkö mä liian vähän aikaa? Kuinka kauan siinä suunnilleen menee, että olis tarpeeksi?

Glow, voi kun saisit lähdettyä sinne teatteriin! Piristäisi ihan varmasti!

Lentis, mäkin nyyhkin Vauva-lehdelle! Varsinkin just toi sijoitetusta vauvasta kirjoitettu juttu sai mut ihan tolaltani enkä saanut unta... Ja tänään tuli postissa oma synnytyskertomus, siinä ei paljon itse tapahtumasta ollut kirjattu, mutta lapsivuodeosaston merkintöjä lukiessa kyllä tuli tippa linssiin! Muistuu niin mieleen ne kaikki omat kokemukset, siitä se varmaan johtuu toi nyyhkiminen.

Täällä pikkuapina on sit nukkunut koko päivän aikana kahdet alle puolen tunnin päiväunet... Joo, meno on sen mukaista! Vieläkin riekkuu sängyssä vähän väliä vaikka yli tunti ollaan yritetty jo nukuttaa. Ihme päivä tänään, ikinä ei oo näin paljon valvonut! Onneksi mies on kotona niin voidaan vähän vuorotella, hermo meinaa välillä mennä... Se on sit hyvä välissä rauhoittua niin jaksaa taas. Nyt taitaakin itseasiassa olla mun vuoro, päästän miehen kattelemaan telkkua.

Matma vaikee sanoo.... Mä en keitelly ekoi kahta satsia kun 10min, oli levy 5:lla ja tuli rapeeta. Mut sit kun tein sen ison satsin ni keitin 4:lla puol tuntia ja oli vaaleen ruskeeta MUT ei hyytyny mullakaan... :headwall: :headwall: Niin et nyt en osaa kyl neuvoa... :(

LENTIKSELLE voimia muuttoon! Mä inhoan sitä hommaa ylikaiken. Pakkaamista, mut sit on ihana järjestää uutta kotia.

GLOW :hug:

Kävin tänään siel kaksostytsyjen luona 5vko ikää ( muistin et 2kk... Onneks ei aika ihan noi nopeasti mee. ) Voi mitä rimpuloit ne on :heart: Mut jo ihan vauvoja ei enää keijuja. Molemmat oli jo reilusti yli 3kg. Toinen jopa HYMYILI! Siinä se päivä vierähti vauvoja hoidellessa ja Kaapsu oli jättiläinen :LOL: Oli ihmeissään pikkuisista. Vähän hämmentyny eka kun pidin toista sylis, mut sit touhus omiaan ja testaili kukkaruukkuja, kaiuttimia, kaapinovia. :wave:

HYVÄ KVARTTI! En muistanukaan moista kehystä. Mutsille just hyvä lahja! Kun on kaukana ja näkee vähän muksui.

Huomenna on siivottava, kämppä kaatuu niskaan, kun oon viikon huidellu pitkin poikin!

Hyviä unia kaikille!

Terveisiä vaan kaikille meiltä taustailijoiltakin! Poitsu täyttää kohta 10kk, muutaman päivän päästä, ja neuvolassa käytiin eilen. Pituus 78cm ja paino 11980g. Kaikki on mennyt loistavasti ja koko perhe voi hyvin. Unia vedetään kahdeksasta aamu yhdeksään, ruoka maittaa, höpötellään omia juttuja ja kiipeillään mihin jalka saadaan yltämään.. Omatahtoinen ja -aloitteinen nuori herra on täällä kasvamassa;) Vierasteta ei ollenkaan, mitä nyt vähän katsotaan uusia ihmisiä. Laulut ja lorut on kivoja, samoin kissan kanssa leikkiminen.. Mukavaa joulun odotusta kaikille helmikuisille!

Lentis:pAinoa on tullut n.200g kuukaudessa..ääh emmä tiedä miks ne koko aika vouhkaa tosta painosta..verikokeissakin käytiin sen takia,sielä kaikki ok.Pituutta on tullu tosi hyvin,viimeks mittaskin 2 kertaa et saatiinko oikee tulos,mut sit siitä ei sanokkaan mitään..

Kohta meinasin näitten pienempien kanssa lähtee käymään ystävän luona.Vaan ku sais muksut puettua ja vähän paikkoja laitettua järjestykseen.Kahvin hörppään tässä samalla ja sitten menox.

Nyt muuten meillä on eka hammas tullut läpi :D

Hyviä v-loppuja kaikille!

hemuliina

pikapikaa jälleen... päivittäin käyn lukemassa,mutta on olevinaan niin kiire/väsy/tms,ettei ehdi kirjotella... :ashamed: :ashamed:
Neitin päikkyjen jälkeen lähdetään kyläileen,leikkikaveri on 8pv Islaa vanhempi,kiva seurailla tyttöjen touhuja =) . Illalla sit tiedossa ensimmäinen äipän "ulkoilutus" vuoteen: Lähtään akkaporukalla jammaileen Lauri Tähkää :p . Ei mikään ryyppyreissu oo kyseessä,jos yhen tai kaks siideriä illan aikaan ottais,huomenna ois aamukymmeneltä töihin meno...(käyn mun äitillä liikkeessä sesonkiapuna vkonloppuisin näin joulunalla...) Isukki sitten ekaa kertaa neidistä vastuussa illan,yön ja seuraavan päivänkin viä perään,vaik tokihan mä oon kotona viä neitin yöunille mennessä ja aamullakin,mutta kuitenkin...

Lauria fanittava tatuka ja nukkuvainen Isla
sellasta tällepäivää! :heart:

seranzulta viä piti kysästä,kun multa on mennyt tuo paljonpuhutun fudgen ohje ihan ohi,että viitsisitkös mitenkään sitä vielä laittaa? :p Vaikka yv.nä,jos täällä on jo siihen kyllästytty... :whistle: Kiits!!

Heips!
Mä oon ihan pihalla kaikista jutuista täällä :ashamed: ei oo tullut vaan käytyy, fb:ssa kyllä liikaakin |O
Elias kävi tänään 10kk neuvolassa painoa 8850g ja 72.8 cm py 46.3cm hyvin tasaisesti kasvaa. Ilfuenssarokotteen tehosteen sai.

Meillä ollut kahdellä pienemmällä viikonlopusta asti räkätauti, hirveä kuiva yskä ja nuha. Ja taas vaihteeks perhekerhosta tauti haettiin. Siellä oli yksi poika jolla valui vihreet räkäputket nenästä ja kipeen olonen muutenkin, niin eiku pitää semmonen tua vaan kerhoon...oli hyvin lähellä ettei kiehunu yli. Sit sitä räkää ei edes pyyhitty pois joten lapsi levitti sen käsissään kaikkialle! Onneks sain pidettyy suuni kiinni...ois se äiti saattanu kuulla kunniansa ei varmaan olis enää uskaltanu tulla koko kerhoon. Ärsyttävää!!!!

Pikainen morotus!

Jätkis nukkuu päikkäreitä, toivottavasti vielä hetken.

Karvatonkoira mua kans sieppaa toi kun kipeitä lapsia kuskataan tartuttamaan muita! Me oltiin viikonloppuna synttäreillä missä oli flunssaa kahella pienellä ja kolmas oli vielä toipilas, näitten flunssaisten äiti vielä tyrkytti lapsiaan pussaamaan kaikkia juhlavieraita! Onneks mies oli sen verrran hereillä ettei antanut pusutella meidän poikaa (poika oli hänellä sylissä ) mut siltikin flunssa saatiin tuliaisena. Tuleehan noita flunssia vähän väliä mut ärsyttää toi joidenkin vanhempien asenne että "laitetaan vahinko kiertämään", mur! Onneks tauti tuntuu nyt olevan jo aikalailla ohi (kop kop..)

Almaa ja muutkin "herkkikset". Täällä kans yks herkistelijä! Mä en kans oikein ymmärrä kun en oo koskaan ollut mikään "tunteilijatyyppi", enemmänkin sellainen viileä realisti :LOL: . Vaan lapsen myötä olen kyllä tooosi paljon "pehminnyt". Silmä kiiltää vauvajutuista ja oikeastaan ihan mistä vaan mikä muistuttaa vauvoista tai lapsista.. Tuttu just sanoi että hänen aikuinen poikansa heittää hänet kaupungille asioille, niin eiköhän siitäkin tullut mieleen että jos joskus meidänkin poika heittäis vanhan äitinsä kaupungille asioille... ja taas silmä kiilsi :LOL: . Ihan outoa tämmönen.

Huh huijjaa, sain just huushollin siivottua ja selkä huutaa taas hoosiannaa. Mun on pakko varmaan ens viikolla käydä lääkärissä tän selän kanssa, hullummaksi tulee vaan. Ai ai ja ou.

Viikonloppuja kaikille!

Nopeesti muutama rivi tänne...

Saas nähdä tuliko meille mahatauti. Oma maha on ollu pari päivää oudon tuntonen, mutta vielä ei ole ollut sekaisin. Poika oksensi eilen pari kertaa, mutta se saattoi johtua uudesta soseesta, jossa oli maitoa ja juustoa. Jos se olikin liian äkäistä... Saattaa kyllä olla ihan oikeaa mahatauti, kun miehen veli ja hänen avovaimo on kuulemma mahataudissa, ja heitä nähtiin viikonloppuna. Jospa ei tulis pahempana päälle. :x

Hyvää viikonloppua kaikille!

10kk neuvola meil ei oo sellasta laisinkaan,paitsi jos ois ollu jotain ihmeellist!meil ei ollu ,ni seuraava käynti o sit 1v!

joululahjat meil ei ostet muil ku omil,suvun ja ystävien lapsil,osa o ostettuna!

pottaMiro o pari kertaa käynny potal,pissat o tullu!Mut en istuta siin säännöllisesti!

abidei kiva kuulla susta! =)

tuiskunen hyvä että saitte asian selvitettyy!

hm onneks oksutauti meni nopeesti ohi!

iitukka meil poika 2v9kk kulkee viel kans vaipois! :/ käy kyl potal/supistajal joka päivä,mut ei selvästikään viel kunnol tunnista vessahätää!Kakkaa ei suostu laisinkaan tekemään pottaan tai pyttyyn!

glow onpa sul jo pali viikkoja!niin se aika vaan menee nopeesti!

virme toivottavasti ei tuu oksennustautii!

Yösyötöt o ny sit ollu pois n.puoltoista viikkoo,mut öitä ei viel nukuta heräämättä!no,kai sit joskus!mut ei oo nyt enää heränny nukkumaan mentyään puolen tunnin,tunnin päästä,vaan vasta parin tunnin päästä! :D

tyyppien äippä ja Miro 10kk +(ens viikol jo 11kk,hui! )

Iltaa taas
Joo herkistely jatkuu, myydään noita meidän vauvatavaroita eteenpäin, muiden pesut ja pakkaamiset yms meni hyvin mutta babysitteri liikutti ihan liikaa. Oli varmaan ihan ekoja tavaroita joita hankittiin, tai mun äiti sen jostain viime syksynä osti. Pakko oli sitterin kanssa herkistellä, mies lupasi kyllä että saan sen pitää jos välttämättä haluan (meidän täydessä asunnossa siis). Oih ja voih.

Tänään oli kyllä sellainen kitinäilta että helpotti hieman tuota herkistelyäkin. Tosi pienillä päikkäreillä poika, ja nukahtikin sitten jo puoli kahdeksalta. Annoin jo särkylääkettäkin kun en tiennyt tuleeko hampaita vai väsyttääkö vaan. Hankalaa.

Huomenna olen menossa polttareihin. Alkavat jo aamulla ja päädyin lopulta ilmoittamaan etten jatka nyt yökerhoon vaan poistun juhlista siinä vaiheessa. Varmaan jotain kitinää saattaa tulla mutta en vielä ihan niin pitkään eroon kykene. Ja kolmen viikon päästä on sitten häät, ja ajattelin josko silloin poika menisi oikein yökylään (no, kotona mutta ilman meitä ). Olisi varmana ihan hyvä vähän kaksinkin viettää iltaa :heart:

Nyt pitääkin siis pakata hieman polttareihin. Ja pitäisi pestä kolme villapaitaa, käsin, huh kun ei vaan jaksakisi...

Mukavaa lauantaita kaikille!

almaa

Potta saadaan pukilta

Olen ostanut YHDEN lahjan, Hennille yökkäreitä (tuli vihje mun äidiltä että lapsella oli viimeksi liian pieni yöpuku :whistle: )

Kitinää ja narinaa meillä ollu muutaman päivän ja kakka hais kamalalle kun annaoin suolentyhjentäjää (luumua) paripäivää sitten. Nyt sit kaikki paha tuli taas vaihteeks pois, ja haisee :x :snotty:

Vauvauhmaa meillä havaittavissa, jos kiellän, suuttuu ja loukkaantuu. Jos en anna omasta ruoastani, suuttuu! Eli meillä alkoi salassa syönti. Sit toi aamupalan syöminen. Syödään vähän miten sattuu aina, ensi Henni ja sit vasta itse...olis annettava sit lapsellekkin kun itse syö :headwall:

ALMAA nyt on perjantai!!! (ellet sitten toivottanut jo huomiselle) :LOL:

Minä olen silloin tällöin antanut ruokaa jossa on vähän suolaa. Eli jos teen makaroonilaatikkoa, niin saa maistaa meidän lautaselta. Tai sit tämä leipä, normileipää ja sipaus oivariiniä päälle. KYSYMYS! uskallanko antaa jouluna laktoositonta ja suolatonta riisipuuroa? Eli siis tehty laktoosittomaan maitoon.

No eipä taas kummempia, Hennillä silmätulehdus ja mulla laihispillereitä ;)

Kohta on joulu ja mä en keksi mitään lahjaa itselleni :ashamed: :xmas:

Jospi ja 6 hampainen Henttu

Iltaa,

kiitos edelleen sympatioista :heart: Olenkin tässä kaiketi naapurin ja teidän avustuksella tullut siihen tulokseen, että ehken se oli joku sopimaton minkä typy oli laittanut suustaan alas, kun meni niin pian ohi. Yrkkäs siis 3 vai 4 x ja thats it. Toi uimahallin vesi tulis mieleen, mutta en mä uskois että se antaisi vuorokautta odottaa. No oli mikä oli niin se onneksi meni pian ohi :)

Seranzu
Huh helpotusta!!

Kaikille muillekkin :hug: jos mieli maassa tai pöpöt jyllää.

Joululahjaideaa kun pukkaa niin mä kävin tilaamassa ens vuoden seinäkalenterin varustettuna tytön kuvilla tietty. Paikallisessa fotoliikkeessä sai 2 yhden hinnallakin. Helpointa olis kait tilaa netistä ja yritin mutten saanut ladattua sinne kuvia :/

Tänne on tullut lunta niin että päästiin vihdoin pikkuneidin kanssa pulkkailemaan pikkusen. Eipä tuo ainakaan riemusta kiljahdellut, ennemminkin oli suu vähän mutrussa, ihmeissään repuusi vissiin :)

Jassoo nyt tuli saunaan kutsu, onhan se mentävä sit :)

HM ja pikku prinsessa

Yhteistyössä