Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

Glow'le onnea asuntokaupoista tätäkin kautta! Ihana massu sulla!

Labellolle jaksuja isän ja exän kanssa. Suku on pahin :eek: Iso :hug: sulle!

Mäkin ihmettelin tuota hb:n mittausta. Ei meilläkään neuvolassa ole sellaisesta ollut mitään juttua. No, eihän meillä edes mitata lasta :LOL:

Meillä oli taas viime yö kitinää ja mies töissä, plääh!

Muskarin joulujuhla oli tänään ja jatkuu sit vasta ens vuonna.

Pakko kai alkaa lämmittämään takkaa, että pystyy aamulla nousemaan peiton alta pois :LOL:

Meidän pikku-ukko 10kk on tänään treenannut tosissaan kävelyä! Moneen otteeseen kävellyt jo 1m matkan ilman tukea :heart: Hurja vauhti sillä on!

Tuiskunen ja kävelevä pikkumies Alexi 10kk

Iltaa

Kotona ollessa ja varsinkin äitiysloman (tai no vanhempainvapaan) loppupuolella kauhistutti kun viikot kuluvat niin nopeaan, nyt olen niin iloinen kun huomenna on taas jo perjantai. Ah, ihanaa! Taas nukutin pojan ja itseni, vaikka viime yö piiitkästä aikaa meni hyvin. Kuudes yö kun ei otettu viereen ja eka kun ei tarvinnut nousta taputtelemaan.

Labello, jätä tollaiset jutut ihan omaan arvoonsa vaan. Sukulaisia ei tosiaan voi valita mutta ei niiden kanssa tarvi tekemisissä olla. Ja mä en kovin samankaltaisena näe miestäni ja isääni (joka tosin on kuollut). Ja toivon myös ettei mun ja anopin välillä ole ihan valtaisia yhtäläisyyksiä :whistle:

Mies on reissussa, jos menisi itsekin jo nukkumaan. Ai niin ja Glowlle kiitos, ihana maha :heart:

almaa

Moikka moi taas piiitkästä aikaa! :)

Oon ihan taas kärryiltä tippunu, silloin tällöin enää ehdin lukea palstaa. En vieläkään tajua että meidänkin pieni vauva on jo kohta 10kk! :eek: vastahan se oli pieni, punainen ja ryppyinen... :'( Ja nyt jo kävelee! Tosiaan, on pari vko ottanu askeleita ja nyt muutaman päivän jo ihan kävellyt ilman "välipysähdyksiä", ei juuri enää konttaa. Laitoin fb:iin video pätkänkin :) kiipeemään on kanssa alkanu, isosiskon sänky on nyt aika ykköspaikka. Osaa kyllä aika nätisti tulla alas sieltä. Ja meillä oli ennen olohuoneessa lelulaatikko, ei oo enää kun poitsu keksi että sen voi kääntää ympäri, työntää sohvan viereen ja kiivetä sohvalle hakemaan kaukosäädin! :kieh: :D

Kovin tuttuja juttuja täältä lukee, meillä pikku ukko heiluu ja pomppii sängyssä (juu ei auta unipussi, ei... ) pitkin öitä ja vinkuu ja vikisee! |O ei oo tarvinu paljoo nukkua viime öinä. Siitä ja surkeesta säästä ja vaikka mistä johtuen, myös mulla ollu jotenki tosi masentunu ja voimaton olo jonkin aikaa jo. Kämppä kun pommin jäljiltä koko ajan, ulos ei päästä edes joka päivä kun ei vaan jaksa... :ashamed: :|

Ihanasti siniraita kirjoitti tosta imetyksestä ja sen takkuamisesta. Tuli ihan tippa linssiin. Just tuohon lakkoiluun meillä loppu imetys 7,5kk iässä :'( Ihan kertaheitolla lopetti poika tissittelyt, ei sit enää koskaan kelvannu vaikka parisen viikkoa yritin aina välillä tarjota... Toivottavasti teillä lähtee vielä sujumaan homma! :)
Niin tosiaan, siitä asti kun on siis pelkkää korviketta saanu, on myös oksennellut. En tajunnu asia yhteyttä kun vasta muutama vko sitten. No, vaihdettiin sit korvike merkkiä -> hirvee ripuli, kuten myös kolmannesta merkistä. Siihen sit nuo yöhillumiset ja yö+päiväkitinät päälle, niin vein pojan tänään lääkärille. Otettiin sit maito, soija, muna, kala yms allergiatestit. Pari vko menee kuullemma että tulee tulokset. Vaikee mennä sanomaan mistä tuokin kitinä johtuu, kun kävelemään lähteny, hampaita selkeesti tulossa taas ja vko sit sai sen sikapiikin... Noh, onpahan ainakin sit testattu tuo maitoallergia.

Mekin ollaan tässä taloja katseltu, yhdestä jo tarjouskin tehtiin mutta sitä ei hyväksytty. Kovasti tekis mieli muuttaa omaan taloon kun kerrostalossa nyt asutaan. Sais karjua lapsille rauhassa, ilman et miettii mitähän ne naapuritkin taas kelaa... :whistle: :LOL: :saint:

Laihis ottanu takapakkia mullakin. :/ Välillä sitä on niin intoa täynnä, että nyt otan itseä niskasta kiinni ja alkaa läskilätistä. Ja sit löytää itsensä sohvalta suklaalevyn kanssa... :headwall: Jospa sit joulun jälkeen aletaan porukalla sulattelee kinkkuja, ja jopa ihan tosissaan? :D

Kai se on sänkyyn mentävä, vaikka tietää että just kun saa unesta kiinni, niin alottaa jompikumpi lapsosista yömesoomisensa (juu, ei nuku meillä 2,5vuotiaskaan öitä putkeen, ei...) :/

Jos en enää ehdi palstailla vähään aikaan niin Ihanaa ja rauhaisaa joulun odotusta kaikille!! :heart:
Toivottavat Bianca ja Jooa :)

Labello :hug: Melkosta...

Hbtä tarkkaillaan kai ennenaikasesti syntyneiltä, keskoset tarvii usein lisärautaa. Olikos Nanadan pikkanen syntyny jonku viikon ennen la:ta vai muistanko väärin?

Mä oon nyt aika umpipuhki taas. Koko viikko on ollu aika onnettomia öitä Viljan korvatulehduksen kanssa. Nyt tuntuu olevan vatsavaivaa, siitä toisesta ab-kuurista johtuen, luulen ma. Viime yönä taas menin nukkumaan vasta puol 12, kun piti vähän hoitaa parisuhdetta. Siihen asti Vilja oli nukkunu ihan hyvin, mut sit tietysti alkoi tiuhat heräilyt ja klo 4-6 se ei saanut nukuttua ollenkaan. Sit ennen seiskaa kömpi isoveli meidän sänkyyn, samalla sanoin miehelle, että oon niin valvonu, että en aio hievahtaakaan ennen ku se on lähdössä töihin, pyysin, että vaientais herätykset ja hoitais mukulat. No sit 10 min päästä herätti sen kello, ja kun se ei jaksanut nousta niin pörräsivät siinä vieressä vielä reilun vartin. Jäi sit ihan vartti vielä rauhallista huiliaikaa mulle. Olin himppasen äkäinen miehelle, kun ei voinut sen vertaa mun antaa levätä. Olishan sen sit pitäny jaksaa nousta. :headwall: Voi että kun mä en tahdo jaksaa ton isomman kiukkuja kun olen väsynyt. Nyt harmittaa sekin, että meille on tänään tulossa mun sisko avomiehensä kanssa yökylään ja pitäis jaksaa viettää iltaa niiden kanssa. Harvinaisia vieraita, ja mä varmaan simahdan ysiltä. Reilut kolme viikkoa nyt yhteensä kestäny noi vaivat, ja nyt loppuu virta. On vielä sellainen viikonloppu, että ei pääse paikkailemaan univelkaa yhtään, kun on vieraita ja menoja. Tavallista kivempi viikonloppu olis tulossa, mut ei jaksa iloita, kun on näin VÄSY.

Voi Labello! :hug: , :'( ja *reps* vielä tuosta yhtäläisyyslauseesta. Ehkä tuossa tilanteessa on tosiaan parempi itselle ettei pidä yhteyttä isään, tuhlaat vaan omia voimavarojasi. Toisaalta kyllä sekin niitä syö että välit on huonot, tosi harmi tilanne.

Ja mun pitää muuten sanoa että myös mun miehessä on aika paljon yhtäläisyyksiä, ei niinkään mun isään, mutta isäpuoleen, jonka kanssa olen lapsesta saakka asunut. Kyllä noissa taitaa jotain perää olla että vaistomaisesti etsii vähän samanlaista. Onneksi on eroavaisuuksia kuitenkin enemmän, esim mun miehellä ei kyllä oo ihan yhtä jyrkät mielipiteet kun isäpuolella, ne on välillä aika järkyttäviä :LOL:

Meillä on myös tissilakkoa nyt ja se onkin tosi kivaa kun tosiaan tuo ei osaa juoda pullosta, ei nokkamukista, ei mukista eikä lasista. Tai on se joskus onnistunut Drikki-juomaa nokkamukista ottamaan, mutta mitään muuta ei mene mistään. Välillä tissi kelpaa, mutta sitten taas kimpaannus iskee ja hampaat on nännissä! Mulla vuotaa vasemmasta jo verta ja koko nänni on musta kun jostain syystä se on saanut enemmän vihaa osakseen. Äsken pumppasin siitä ja tarjosin nokkamukista niin ei. Syynä siis varmaan tukkoinen nenä, viimeksi oli ihan sama homma nuhan aikaan. En tajua mitä mä sille juotan, pakkohan sen kai jotain on juoda... No, en jaksa ottaa isoa stressiä, kai se sit juo ennen kuin janoon nääntyy.

Hienoa Seranzu että pääsette näin nopeasti tutkimuksiin! Toivotaan tietenkin ettei mitään löydy ja saatte vaan varmuuden.

Matma :hug: Kuullostaa rankalle sun kolme viikkonen ja vielä rankka viikonloppukin edessä. Ehkä ne vieraat ymmärtää kuitenkin, jos vaan menet ajoissa nukkumaan? Toivottavasti saat levättyä jossain välissä vähän.

Muutenkin aika tuttu juttu toi, että lapsi nukkuu alkuillan kuin enkeli äännähtämättä ja sitten kun itse menet tunnin-kolmen päästä nukkumaan niin eikös ala älämölö. Viime yönäkin heräiltiin tunnin välein 01-04... Plääh :headwall: :headwall: Ja se mies tietty siellä yövuorossa :eek: Enää yksi yö ja sitten meitä on taas kaksi nukuttajaa.

Ihanaa, yöllä on satanut sentti lunta :)
Tuiskunen ja Alexi 10kk1pv

..äkkiä täällä, kun Ellen nukkuu...

Hb:n mittaamisesta.. Ellen synty rv 41+2 eli ei keskosena. Mut kyllä täällä meiän neuvolassa kaikilta lapsilta mitataan 10kk iässä Hb. En tiiä, et miks. Kuulema arvot yli 90:n on ok. Ellenin 124 on kuulema "naisen lukemat" =)
Nii-i, Tuiskusen kommentti sai hymyn naamalla.. heillä kun ei mitata lasta.. Kaippa teiän nlatäti näkee silmämääräsesti, et veriarvotki on ok :LOL:

labello :hug: valitettavasti sitä sukuaan ei voi valita, mutta sä ite tiiät, mikä on sulle parasta:) jätä moiset omaan arvoonsa.

Aamupuurosta.. meillä Ellenille maistuu tätä nykyä Nallen 4-viljan vellijauheesta tehty puuro (1dl vettä ja 1rkl jauhetta), sekaan sitte hedelmäsosetta. Viime viikolla reissussa puuroaines tietty loppu eikä lähi S-marketissa sitä ollu. Ostin Muksu-hedelmäpuuroo, jota Ellen alko heti "kakomaan"=yökkimään. Tavallinen kaurapuuro menee toisinaan mut ei niin hyvin ku tuo 4-viljan. Kokeilkaas tuota, joilla on puuron kans ongelmia. Tosta jauheesta tulee tosi "hienojakosta" puuroo.

ja vielä haisevista kakoista.. Jeps, meilläkin on sellaset kakkalemut että mamma yökkää melkeenpä joka kakkavaipalle :x miten voikin ruoka haista noin pahalle kun se tulee ulos???

nyt tiskikoneen tyhjennykseen ennenku Ellen herää..

Nanada ja Ellen 10kk

LABELLO voi miten kurjaa tollainen. :hug: Toimisin varmaan ihan samallailla kun säkin.

MATMA jaksuhalit myös.

Puuroahan täälläkän ei syödä, ehkä kerran kahteen viikkoon menee. Muutenkin tuon tyypin syöminen on lähinnä huvittavaa... Aijonkin asiast kysellä tiistaina, kun mennään sinne lastenpolille.

Vai on meillä jo kävelevä vauva joukossa! Hurjaa miten aika kuluu.. Axu taitaa olla kans aikas lähellä, että vallan siirtyy kävelemään. Meillä edelleen mennään pikkumatkoja, mut meno on tosi hoippuvaa :LOL: Ihankun olis tukevasti promilleissa.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille.
S ja Kaapsu 9kk 1vko+

Nanada :LOL: Just näin meillä, röntgenkatseinen nvltäti :LOL:

Seranzu, toivottavasti siellä lastenpolilla selviää, että kaikki on ok. Hyvä, että saitte ajan/lähetteen noin nopsasti. Iso :LOL: Kaapsun promilleille!

En muuten ole tainnut muistaa täällä kirjoittaakkaan, kun ystävä sai ne kaksoset viime lauantaina 28.11, viisi viikkoa ennen LA. Pikkuiset pojat 1900g ja 44cm :heart: Kurja juttu heillä oli, kun synnytys käynnistyi nuhakuumeen takia ja sitten Naikkarilla epäilivät sikaa, niin äiti joutui olemaan 2vrk erossa vauvoista :'( On kyllä ollut varmasti rankka kaks vuorokautinen. Iskä oli sitten käynyt ruokkimassa poikia keskolassa. Eikä äidillä sitten edes ollut sikaa...

Rauhallista viikonloppua kaikille! Toivotaan, että aurinko paistaa.

Tuiskunen ja Alexi 10kk+

Merkkiä jättämässä!

glow; aivan liikkis masu :heart:

labello; :hug:

tissilakko jatkuu, meillä ei osannu kanssa mistään muusta juoda ja ei kertakaikkiaan huolinnu.Kai se jano teki tehtävänsä niin lasista menee.. Mutta ei huoli tisua ei..

merkkiä vaan pikaisesti, on aikaa kun oon ehtiny kirjoitella, oon ihan tippunu kärryiltä!
mutta pikaisesti ku lukasee niin ihan samat hommat täälläkin!!ja masentaa ihan mielettömästi, tuntuu ettei oo ystäviä eikä sitä tee muuta kuin on vaan kotona ja vahtii ettei poika telo itteensä totaalisesti!
palaan myöhemmin ku saan ladattua koneen..

Mäkin kahlasin muutaman päivän tekstit nopeesti läpi, koetan taas päästä kärryille. :ashamed:

Huomenna pikkujouluihin, ihanaa! Mä pääsen taas nollaamaan tilanteen ja eroon tuosta ilkeestä miehestä! :kieh:

Ei muuta taas tällä erää. Sunnuntaina onkin sit kaamea olo! :x

Jospi ja hampaitaan narskuttava Henni

Glow
ISÄ juttuun; mä olen monesti miettiny, huomannu että mun mies on ihan samanlainen tosi monessa asissa kuin mun edesmennyt ukkini oli. Ukki oli mulle vauvasta asti ( no äidin lisäksi tietty) maailman tärkein ja rakkain ihminen. Olisin niin kovin halunnut että ukki olisi saanut nähdä mieheni, Onnin jne... Ukki kuoli sinä keväänä, kun tapasin mieheni. Varmaan noissa jotain perää sitten saattaapi olla =) ukilla ja mun miehellä on sama horoskooppimerkki!

Oliko se niin ettei raskaana ollessa sais syödä graavilohta? mä olen kyllä syöny vähän nyt, en voinut vastustaa!!

Ihan mälsää kun ainut kiva perjantai illan ohjelma, tv-sarja loppui viikko sitten. Sisarrakkautta. Ei tuu mitään kattomista!! miehelle kyl tulee, urheilua :whistle: onneks meil on 2 telkkaria, tosin toinen todella vähällä käytöllä kun ei oo katottavaa!

Mua melkein pelottaa jäädä ensviikolla "yksin" elämään arkea muksujen+mahan kans kun mies lähtee 2 viikon loman jälkeen töihin. No tuleehan se kotiin sieltä aina, mutta heti alkuun 10-18/19 töissä päivät :attn:
Onneks mun äiti tulee alkuviikoks meille kylään, tosin töissä sekin on osan päivää... Asuu Tampereella mut käy välilä täälläki töissä...

Tänään kävi taas kerran kaupassa aamulla niin että mulle tuli yks kaks ihan hirvee olo. Sekava, huimaus, huono-olo :/ Liekö tuo matala verenpaine?! ei sitä nosta mikään!

Me valittiin tänään keittiö, vessojen+kodinhoitohuoneen kalusteet ja vähän kaappeja makkareihin. Helppoa, kun kauppias suunnitteli valmiiksi ne. Eikä edes harkittu vertailla eri paikoista kun tää kauppias on sukulainen. Ihanan helppoa :D tietysti itse sai vaikuttaa väreihin, materiaaleihin yms. onneks meillä on miehenkanssa sama maku ja linja asioissa! =) ja se on kovin kiinnostunu keittiö vehkeistä ( kokkailee paljon ) ym. härpäkkeistäkin.
En ois yhtään jaksanu juoksennella eri kauppoja läpi ja miettiä ostanko jonkun vessan hanan tuolta vai täältä... nyt on kaikki yhdessä paketissa.

Ihan typerää että kaupunki on kieltänyt eskaria ym. pitämästä joulujuhlan sikainfluenssan takia!!!! vähän ootin pojan eskarin joulujuhlaa, jotain pientä ne oli suunnitellu ja nyt ei saakaan pitää :headwall:

Ainiin, Onnin syömisistä. Meillä kelpaa aamupala nyt hyvin, kun jätin yömaidon pois! Siis sitä meni 2, parhaillaan 3 pullloo yössä ( 20-7 välillä ) . Nyt saatan antaa puolen yön aikaan maitoa jos ei millään rauhotu mutta sen jälkeen en oo antanu. Olisko järkevää olla antamatta sitä yhtäkään pulloa? Päikkäri maidot Onni on melkeinpä itse jättänyt pois,ei kelpaa enää. Ruoka kelpaa paremmin kun ennen. Ja nyt on menny vesi nokkamukista!!! =)
Ilta unimaito kyllä on vielä kuvioissa.

Semmosta!

Jaajaa, molemmat miehet nukkuvat, äkkiä koneelle.
Isistä ja miehistä ollunna puhetta, hauskaa lukea teidän vertailuja!
Oma isäni on aika perinteinen suomalainen jörrikkä, vähäpuheinen muuten, mutta olen huomannut, että miesporukassa siitäkin kuoriutuu varsinainen vitsiniekka ja kelpo seuramies. Isä tykkää hirveästi eläimistä ja lapsista, ja taantuu ihan pikkupojan tasolle niiden seurassa. Mieheni on myös leikkisä, mutta aavistuksen varautuneempi. Varoo pöljäilemästä vieraitten nähden. Kukaan ei uskoisi, millainen kaheli se on tuon pojan kanssa näin kotioloissa.
Minusta on aina tuntunut, ja nyt Arnon myötä vielä selvemmin, että meidän isä on ollut ihan hirveän hyvä isä. Ja vielä selvemmin huomaan, että äiti taas on hankkinut lapset siksi "kun niin on ollut tapana". Joskus teini-ikäisenä, kun äidillä oli vaihdevuodet ja jotain kriisiä isän kanssa, olin ihan varma että minä ja veljeni ollaan vahinkolapsia...
Kyllähän äiti pojasta tykkää, mutta ei hän ole koskaan ollut sellaista lapsia jumaloivaa sorttia! Silloinkin, kun ilmoitin olevani raskaana, äiti oli ihan että "onhan ne lapset ihan mukavia... sinäkin jo tässä vaiheessa (30v.) erittäinkin mukava" :LOL:
Mutta siis niin... isistähän tässä piti puhua. Ehkä mä olen aina ajatellut miehestäni, että siitä tulee hyvä ja leikkisä isä, vähempään en ehkä voisi tyytyä. (Kunhan nyt saataisiin joku roti näihin soittohommiin. Tosin nyt niissäkin on vähän taukoa, sentään.)
Molemmat miehet ovat myös erittäin jääräpäisiä ja jyrkkiä tietyissä asioissa. Mutta siinä missä isä on keskustan miehiä ja ikäluokalleen tyypillisesti konservatiivinen, on vasemmistohenkisten vanhempien lapsena mieheni avarakatseisempi ja selkeästi työväenluokkainen. Isän kanssa saa muhkean riidan aikaiseksi vaikkapa tehoeläintuotannosta (kuten viime jouluna) tai homojen oikeudesta omaan perheeseen.
Meidän isä on vaalea ja salskea, mieheni tumma ja pitkä kuikelo. Tykkään miehistä, joilla on näyttävät kulmakarvat.
Eli on eroja, on samankaltaisuuksia. Harmillisesti noilla kahdella ei monestikaan tunnu olevan yhteistä puhuttavaa, mutta toisaalta, eipä veljenikään käy mitään maratonikeskusteluja isän kanssa.

Meillä muuten myös narskuteltiin kovasti joku aika sitten, onneksi ei enää.

Oi tuota Glown masua! Paljon on tullut muisteltua näitä aikoja vuosi takaperin, kun masu jo näkyi kunnolla. Miltä tuntui, ja mitä kaikkea päässä liikkui... tykkäsin kovasti masusta, ja esittelin sitä ylpeänä koulussa ja erityisesti keikoilla käydessä, mahdollisimman kireä paita päällä aina hengailin.
Hei kuulkaas, oletteko kuulleet että Suomessa mikään valokuvaamo tarjoaisi tällaista Yummy Mummy-valokuvaussessiota? Englannissa vielä keväällä asunut tuttava kävi kuvauttamassa itsensä ja masunsa, kuvat olivat todella kauniita! Ideana on siis, että odottavaa äitiä hemmotellaan vähän, ammattimaskeeraaja meikkaa ja kampaa, ja sitten otetaan studiossa kuvat äidin fiiliksen mukaan, sellaisia sensuelleja ja vähän eteerisiä. Kuulostaa niin mahtavalta! Minusta on raskausajalta vain kamalia tursakekuvia, joissa näytän ihan räjähtäneeltä ja kaamealta läskiltä. Olisi niin kiva muistaa itsensä edes vähän hehkeämpänä...

Mitähän mun piti vielä... hitto kun lahottaa päätä. Viime yö meni taas aika seinille. Itkuntiristystä ja piereskelyä, lapsella siis.
Höyryttelin muksulle kasviksia ja paistoin kanaa, johon lisäsin ihan vähän tuoretta inkivääriä ja korianteria. Täytyy alkaa totuttaa pientä itämaisittain maustettuun sapuskaan, nuo kaksi yllämainittua on mun lempparimausteita. Sormiruokaa tullut tarjottua ihan liian vähän, mitähän tästäkin nyt tulee?
Eilen tehtiin meille aikuisille kasviskormaa, josta tuli aika, öh, tulista. Mietin sellaistakin, että ehkä olen tarjonnut turhankin paljon lihaa lapselle, kun meillä kuitenkin syödään aika kasvispainotteisesti. Ettei tuo sitten odota jatkossa joka aterialla jonkun eläimen takapuolta pöytään...

Oi, hain eilen kirpparilta tuommoisen pienen kaapin, jonka aion maalata keväällä jollain hienolla, iloisella värillä. Arno saa siitä kalusteen omaan huoneeseensa. Löysin myös kahdella eurolla tuommoisen maustehyllyn tapaisen, jonka aion myös maalata, siihen saa istuttaa vaikka pieniä pehmoeläimiä tai muita pikkuleluja sitten.
On tuo poika kyllä sellainen pieni kulta, pusuttaa kovasti äitiä poskelle ja eilen oppi vähän vilkuttamaankin. Oli niin hassunnäköistä, kun treenattiin sitä vilkutusta ja poika nosti käden ja heilutti päätään, että tällä tavallako? Käsi nousee, jotain heilutetaan?
Ja aamukakat tulee joka kerta pottaan, voi että miten äiti on ylpeä!
Nyt näyttäisi siltä, että päiväunia nukutaan kahdet, joista toiset on pitemmät, jopa puolitoista-kaksi tuntia! Sopii mulle, etenkin, kun aamulla nukutaan pitempään. Viideltä yritetään vielä ylös, mutta tissitujauksella uni jatkuu melkein seitsemään. Tänään tosin noustiin vasta ysiltä, mikä on aika legendaarista jo.
Tosin, ei olisi ehkä kannattanut vielä sanoa mittään, ettei käy huonosti.

*Muoks* Jessus mikä novelli taas... anteeksi vain.

Glow'ta komppaan noissa päikkärimaitoasioissa. Ei ole tissi maistunut meidän poikaselle päiväsaikaan nyt muutamaan päivään, eikä iltatisukaan... Yöllä tai no, aamulla, huolii tissiä, mutta päivällä vaan tuijottelee nänniä ja yrittää tarttua siihen. Suuhun jos yritän, niin pistää suun sillai suppuun ja ottaa vaan nänninpään suuhunsa ja yrittää purra :eek: AUTS! Onkohan meidän tissittelyt nyt pikkuhiljaa jäämässä pois? No, nyt se ei enää ole ainakaan äidille ( :LOL: ) niin kova paikka kun kolme kuukautta sitten lakkoillessa. Niin, ja nyt kelpaa kuitenkin aamuhämärissä vielä tissi. Olen nyt yrittänyt ajatella asiaa positiivisesti, että kohta pääsen vapaammin menemään ja juomaan vaikka saunan jälkeen ihan oikean oluen, eikä pelkkää Nikolaita :LOL: Ai että, kun mä haaveilen punaviinistä, NAM! :)

Mies lähtee kohta varpajaisiin, joten mulla taas yh-ilta + yö edessä :( Heh, varasin itselle herkkuja illaksi ja aion tunnelmoida itsekseni kynttilänvalossa. Katsotaan vaan, niin meikä sammuu poitsun kans ysiltä ja herkut jää kaappiin :LOL: Tai sitten poitsu ei suostu millään unille :eek:

Tuiskunen ja Axu 10kk+

Joo, piti mun kysyäkkin yhtä juttua. Sama lahopää aina :headwall:

Kalkkilisästä; saako sitä apteekista ilman reseptiä tällaselle meidän ikäselle lapselle? Millasessa muodossa se on, tabletti, jauhe, neste?

Tätä kyselen siksi, kun tosiaan se tissi ei oikeen enää kelpaa ja korviketta (Nutrilon Soija), ei kauheasti tykkää juoda... Maistuisko jotekin oudolle tai muuta?

Taas Tuiskunen

Pikaisesti iltaa vaan ja merkkiä. Olen kanssa yksin pojan kanssa tänään, meillä on TAAS NUHA (!!!JA KIROSANOJA!!!) ja kiukkua. Nukahti jo puoli kahdeksalta joten saapa nähdä millainen yö tästä tulee. Viikko meni hienosti omassa sängyssä ja viime yönä taas vierssä, pakkohan se pieni on kipeänä sieltä kainaloon ottaa.

Nuhasta vielä, mistä hemmetistä sitä voi tulla yhtä mittaa? Nelisen viikkoa just oli, ja viikon ajan menee kyllä yöt sekaisin sen takia.

Terveisin hiukan väsy äiti...

nuha iski TAAS tännekin,molempiin lapsiin :kieh: ennen me ei oltu koskaan kipeenä,niin nyt tää vuosi on ollu oikeen nuha-vuosi jostain kumman syystä. ielenkiintonen yö odotettavissa. almaa jaksua nuhanenän kanssa!

tusikunen meillä on kalkkilisänä ollu käytössä puru calsor ilman d-vitamiini lisää. täältä kun ei apteekista löytynyt muuta klkkia,johon ei oltu d:tä lisätty. ne on pureskeltavia tabletteja, jotka oon jauhanu pieneks ja sekotanu ruokaan. puolikkaan,on niin isoja ja jätti purkissa.

ääh,nyt se heräiy alko sit
labello ja nuhanenä jasmin 9kk+

Pikapikaa taas... :wave:

labello ihailen sun huumoria noissa mies-ja sukulaisasioissa :LOL: ,vaikka varmaan ei helppoja juttuja kuitenkaan ole...
Ite oon tota samankaltaisauutta miehen ja isän välillä myös miettinyt,sitä nimittäin täällä löytyy jonkun verran... Molemmat on leppoisia,ihmisten kanssa hyvin toimeen tulevia miehiä,joilla on sydän paikallaan,vaikka välillä ajattelemattomuuttaan jotain hölmöilisivätkin...

puuro uppoo neitille edelleenkin hyvin,kuten lähes kaikki muukin ruoka,toki välillä on huonomman syömisen päiviä,mutta yleensä seuraavana päivänä ottaa takas :D . Tota kirppusta kun kattoo,ni ei välttis uskois että syö kuitenkin ihan kunnolla...

Pakko viä kertoo,kun täs on parivkoa menty 3-7 herätystä/yö,nii eilenillalla sanoin miehelle,että on hänen vuoronsa herätä seuraava yö,mä meen yläkertaan nukkuun. Virkeenä aamulla heräsinkin,ja alas kömpiessäni kysyin mieheltä,että montako herätystä oli? Vähän ajattelin,että näkeepä nyt millaista on herätä tunnin-kahden välein yöllä ;) . Nii,tää tyynesti ilmottaa,ettei hän heränny kun kerran neitille tutin antaan,muuten nukkuivat läpi yön 20-07!! Melkeen meikäläistä harmitti... Ja varsinkin,jos tulevana yönä taas heräillään,nii mä muutan pian vakituisesti yläkertaan koisaan,nukkukoot nuo täällä alhaalla yönsä läpi... :headwall: :LOL: voipi olla,että mä herkemmin herään ja nousen neitille sitä tuttia ettiin,jos vaik yrittäis jatkossa vaan kääntää kylkee,jos ei ihan karmee huuto kuulu... :whistle:

Eilen oltiin shoppailemassa verorahoja pois,ja kyllähän sitä jotain löytyikin.Tärkeimpänä neitille turvaistuin:). Gracon cosmic xtp(?),edulliseen 269e hintaan... No,edellisessä paikassa missä ko.istuinta kattelin,hinta oli 349e,joten kannatti sillon jättää ostamatta... Isla oli kyllä reipas reissutyttö,pientä väsykitinää lukuunottamatta hienosti jaksoi olla. Automatkaakin oli yli tunti suuntaansa. Ja parasta siellä jättisuuressa kaupassa kaiken tavarapaljouden keskellä,olivat...Arvatkaa...?? No TIETYSTI ne käytävien lattiaan liimatut "liikennemerkki"tarrat!!(sininen ympyrä,valkoinen nuoli ja teksti:kassa!!) siis kuka nyt leluvuorista tai joulupallojen kimalluksesta välittäis,kun lattiaan on liimattu NIIIIN hienoja tarroja...:LOL:

Mies pitää poikien saunailtaa parhaillaan tuolla mein kellarikerroksessa,siitä hyvä talo meillä,että vaan hitusen kuuluu toi musiikin luukutus lattiasta läpi,vaik aikas lujalla sitä kuuntelevat... Me aletaan esikon kans pian kattoon Selviytyjiä ja eiköhän tuolta kätköistä jotain mässyäkin löydy... :saint:

Karkkihiiri tatuka ja tarratyttö Isla :heart:

merks merks ja tuota ihmettelin et onko monellakin 10kk neuvola kun meillä oli viimeksi 8kk mis ne hampaat käytiin näyttämässä ja lääkäri tutki ja seuraava onkin sitten vuoden ikäisenä vasta? :eek: et meil ei 10kk:ta tule.

absa ja kohta konttava atso 9kk

Iltaa,

Heti kärkeen pahoitteluni koska en jaksa nyt lukea kaikkia tekstejä läpi. Aika puhki..

Sellasia uusia juttuja on pikkuneiti oppinut ku vilkutus, ei tarvitse sanoa ku "hei hei" ni jo alkaa kovasti vilkuttamaan.
Pissakin on saatu pottaan jo 4x.
Syöminenkin on ollu siedettävämpää ku olen vaihtanu aamumaidon velliin ja jättäny aamupuuron pois kokonaan. Paremmin maistuu valmis murkinat ku äipän omat sörsselit, snift!

Täällä ysin jälkeen palattu piäkaupungista "hurvittelemasta". Parin ystävättären kanssa pikkujouluiltiin perjantaina syömällä hyvin ( meistä siis kaks raskaana ) ja sitten parannettiin maailmaa tonne kahteen saakka. Olin niin suunnitellut että ah ku mä nukun siellä yökylässä pitkään ja hartaasti..ni katin kontit ku heräilin ja pyörin ja ihmettelin outoja ääniä jne..ja olin hereillä jo klo 9. Oli vähän ku krapulassa kun niin väsy.
Tänään sitte oli shoppailu pvä ja texmexiä ( lempiruokaa ) lounaaksi. Kävin vielä viemässä siskon lapsille joulupukin konttiin täytettä ja hetken telmusin niitten 2 ja 3v kanssa ja katselin niitä 'sillä silmällä' että tollasella ikäerolla ne meitinkin sitten suurinpiirtein on :heart:
Miehellä ja pikku rinsessalla oli mennyt oikein mukavasti :) :heart: Teki kyllä hyvää saada vähän etäisyyttä kotiympyröihin, mutta nyt oikein odotan aamua että saan nähdä pikkuneidin :heart: Ikävä!!
Painelenkin tästä unten maille, hyvää yötä :)

15+6 ( poksahtaa justiinsa 16+:p ) HM ja uinuva pikku prinsessa

Moi, pakko kommentoida nopeesti juomalakkoiluun meillä auttoi pilli, eli siis lasten smoothie kylläkin 1v alkaen suositeltu mut meillä juodan sitä, semperin, niin kun ei suostunu tuossa yheessä vaiheessa mitään juomaan niin kokeilin sitä, aluksi puristin pakettia sillei että Rasmus äkkäsi että sieltä tulee jotain ja sitten se innostuikin imemään itte ku oli ihan uus juttu, nyt välillä juodaan maitoa/vettä/velliä ym pillillä.

ja takas lukemaan....
toukka

Yhteistyössä