Helmivauvat 2009 ~Joulukuussa~

Heippa hei taasen!

Siniraidalle tsemppihalit! Tuli ihan tippa simmuun mullakin noista "pulleista käsistä ja huumaantuneista silmistä".... :'(

Jospille kiitokset pinosta!

Noista miesten oikutteluista piti sanoa vielä, että eikös siitä ollut täällä jossain välissä juttuakin, että suurinpiirtein tässä vaiheessa alkaa parisuhde kärsiä kuukausien valvomisen ja vauvan hoitamisen seurauksena? Kun ollaan väsyneitä eikä aikaa jää parisuhteelle? Olikos se Lentis kun oli jostain lukenut sellasta? Sopis meinaan aika hyvin kun tuntuu että niin monella on kireetä kotona...

Mul ois huomenna hammaslääkäri yhdeksältä ja kymmeneltä pojan neuvola.... Saa nähdä pistääkö kiireeks. Ajomatkaakin on semmoset 7km noiden välillä. Mun hammaslääkäri on lähes poikkeuksetta aina myöhässä, joten saattaapi olla että mies saa mennä pojan kanssa neuvolaan. Meen sit perässä jos niin on. Ärsyttävää kun on kaks menoa noin peräkkäin, mut minkäs teet.

Tänään oli ihan historiallinen aamu; me herättiin miehen kanssa molemmat ennenkuin poika heräs! Oliko vähän outo olo, piti mennä äkkiä tarkistamaan että onko kaikki kunnossa. Mä oon kerran aikaisemmin herännyt ennen poikaa, mut sekin oli kuukausia sitten. Tosi kiva kyllä kun sai ihan rauhassa heräillä :) .

Jaksuja kaikille pimeyden keskelle, kyllä tämä tästä taas! :wave:

Siniraita: :hug: Niin kuin sulle FB:ssä kirjoitin, niin imetystuen mukaan noi lakot ovat usein ohimeneviä ja tähän ikään liittyviä, eli jos tosiaan haluat jatkaa, niin yritä vaan sinnikkäästi niin kauan kuin jaksat :hug:
Voi minuakin alkoi itkettää sun puolesta, olen aina ollut asenteella, että ei tää imetys niin ihme juttu ole ( mä en vaan jaksa uskoa, että ne äidinmaidon vasta-aineet niin kummosia olisi, kun niin monella imetetylläkin on paljon tulehduksia ja uusimpien tutkimustenkin mukaan yli 6kk imetyksellä ei olisi vauvan kannalta erityisiä terveydellisiä etuja, äidille sen sijaan kyllä), mutta kun ajattelin itseäni sun tilanteeseen, niin aivan kyyneleet tuli silmiin, eli varsinkin noin äkillinen imetyksen loppuminen ottaisi todella koville. :'( Matmallahan tosiaan oli aivan yhtä tukala paikka tässä taannoin, ja se meni ohi, toivottavasti teilläkin :hug:

Meillä on eka ylähammas puskemassa läpi. Eilen oikein narskutteli hampaitaan, onko se yleistä, vai pitääkö siitä huolestua?
Ja yllättäen kakka haisee täälläkin ;), en nyt osaa eritellä siitä sen kummempia tuoksusävyjä :D , mutta ihan hirveeltä se haisee, joskus ihan metrinkin päähän, joskus taas pitää oikein housujen sisältä haistella, että onko vai eikö. Kyllä mun on ikävä sitä maitokakkaa, se oli täysin hajutonta :eek:

Jippii, yhtään en ole miehelle valittanut sen poissaolosta, päinavastoin sanoin, että voi olla vaikka ylimääräisen päivän jos saa työvuoron vaihdetuksi, mutta mies itse päätti, että lähtee jo to takaisin, perjantaina oonkin sitten ollut 9 päivää kahdestaan Gretan kanssa. Tänään 6. päivä, ja vaikka pitemmät päikkärit ois ihania, että saisi omaa aikaa ees sen 1,5 tuntia, niin kyllä näillä 45 minsan torkuillakin oon ehtinyt rentoutua, uusimman Harry Potterin katsomiseenkin meni vain 3 päivää :LOL:

Tsemppiä ja jaksuja myös kareliinille ja muille, joita väsyttää ja on alakuloa! :hug:

Tv. Lentis ja erittäin höpönassu ikiliikkuja Greta 9,5kk :heart:

Rosinante: joo, vauva-lehden unijutussa just sanottiin, että näinä kuukausina vanhemmat alkaa olla ihan totaalisen poikki, kun univelka on vain kasvanut eikä vauva vielä nuku paremmin vaan päinvastoin just näihin aikoihin huonommin kuin koskaan. Sitten kuulemma 12 kk jälkeen alkaa helpottamaan, kun vauva alkaa nukkua paremmin. Jos alkaa... :p Mä luulen, että meillä silitellään tuota herkkutattia vielä 18-vuotiaanakin :D

Pikakommentti Lentikselle: meillä on narskuteltu hampaita jo useampaa viikkoa. Kaipa tuo ihan normaalia on, luulisin. Ei kyllä narskuta enää niin paljoa kuin silloin alkuun, kun keksi että etuhampaat osuu kivasti yhteen.. =) Tais olla joku uutuudenviehätysjuttu siinäkin.

No niin, kissa hyppäs pöydälle ja onnistui deletoimaan kaikki mun tekstit, JEEEEEE :headwall: :headwall: :headwall:

Siniraidalle kommentoin, että oli ihan kuin mun ajatuksia kolmen kk takaa, kun Alexi lakkoili 5pv. ISO :hug: sulle, mä itkin kun luin sun kirjoitusta. Mä niin uskon ja toivon, että imetys vielä onnistuu :heart: Mua suretti silloin itseä sekin, kun yhtään tissittelykuvaa ei ollut tullut ikuistettua... Nyt on sekin asia korjattu. Tsemppiä sulle paljon ja vielä :hug:

Maelle sylillinen tsemppiä! Oli kyllä sunkin kirjoitus kuin mun näppiksestä. :hug: Eipä tää harmaa ilmakaan yhtään helpota tätä meidän mammojen masennusta :headwall:

Meillä on yöt aika rankkoja taas. 01 herätään kamalaan kipuitkuun (?) ja sitä jatkuu puol tuntia. Ja mulla on niin paha fiilis, kun ei hermo kestä yhtään noita yöitkuja. Pelkään ihan itseäni väliin, että kohtelen pikkumiestä liian kovakouraisesti hermostuessani :ashamed: Onneksi mies on nyt monena yönä jo hytkyttänyt pojan takaisin uneen. Olen kuitenkin onnistunut olemaan antamatta tissiä noihin 01 herätyksiin. Mutta paskamutsifiilis on heikoista hermoistani :eek:

Onko muut muuten huomanneet olevansa vauvallekin hermostuneempia menkkojen aikaan? Mua niin häiritsee kun käyttäydyn niin ala-arvoisesti väliin miehelle ja lapselle. Pitäisi varmaan suostua hakemaaan joku e-pilleriresepti, josko nää hormonimyskyt sitten vähän laantuis? Mutta sitten menis loputkin halut vällyjen välissä :headwall:

Meillä harjoitellaan kävelyä samalla tavoin kun Jospilla. On nyt parissa päivässä huomannut tuon kävelyn ihanuuden ja ilman tukea seisoskelee jo pitkiä pätkiä.

Nyt iltaruokaa pikkumiehelle ja kai sitä itsekin pitää jotakin syödä.
Tuiskunen ja kohta kävelevä Alexi, karvaa vaille 10kk :heart:

Tuiskunen: se on se väsymys :hug: Helppoahan se on olla kärsivällinen, jos on saanut nukuttua, mutta väsyneenä oikeasti saa koota kaikki voimansa, ettei rupeaisi ulvomaan samaa tahtia vauvan kanssa.
Aggressiiviset ajatukset vauvaa kohtaan ovat ihan normaaleita (niiden kieltäminen sen sijaan on vaarallista), silloin ne on helpompi pitääkin pelkkinä ajatuksina! Pyyteetön ja kaikenkestävä äidinrakkaus on pelkkää neurootikkojen itsepetosta ylläpitävää hapatusta, kenelläkään ei ole yhtä päteviä mottiveja vihata lastaan kuin äidillä. Hassua kyllä, se vihan kääntöpuoli eli rakkaus jostain syystä voittaa, ja sitten sitä jaksaa taas ne yöheräämiset. :hug: Mutta onneksi sun miehesi voi jelpata suo yöllä, on niin tärkeää, ettei itse joudu olemaan vastuussa aina noista yöheräämisistä. Vaikka meillä mies on niin kauheasti poissa, niin kyllä se helpottaa, että ees silloin tällöin nousee ja itse saa maata, vaikka siinäi tsekin heräisi.

Glow
Kiitoksia uudesta pinosta!

Tehtiin muutaman päivän reissu Tampereelle, mun äidin luona oltiin :) olipa kivaa!

Ja voinen huokaista vihdoinkin!!!! me ollaan viittää vaille kodittomia :D
Saatiin & hyväksyttiin hyvä tarjous tästä ja nyt ei muuta kun uutta ettimään tilalle. Jos nyt ei millään sopivaa/sopuhintaista isompaa kotia löydy niin mennään suosiolla vuokralle ja katellaan sitte... on tässä reilu kk aikaa :whistle: ihan pientä paniikkia meinaa silti pukata kun alkaa miettii pakkaamista yms. Ja sitä että olis kauheen kiva päästä uuteen kotiin ennenku vauva syntyy!! niin että, "ole vauva rakas ihana ja pysy maaliskuuhun asti mahassa jooko?" :heart:
Käytiin tänään kattomassa yhtä asuntoa. Hyvä paikka, hyvän kokonen mut melkein täyden remontin tarpeessa. Huomenna katsomaan samasta rivarista samanlainen toinenki asunto.... Jos sen sopuhintaan saa, niin eipä muuta kun remonttipuuhat pystyyn! En jaksa tuota nyt niin ressata, oon vaan ihan tosi tyytyväinen että tästä asunnosta on nyt kaupat tulossa!!!
Mullahan ois intoa vaikka kuin mennä repimään tapetteja ja maalaamaan seiniä... mutta mitenkä tekisin sen Onninkanssa? ja mies oli vähän sitämieltä etten mahanikanssa ala tehdä mitään... :whistle:

Jouluvalot ja verhot ym. viriteltiin tänään että tulis edes vähän joulun tuntua. Ei puutu kun se LUMI!!!!
Jospa nyt lähtis ilta glögille :p

Muksun nukkumisesta sen verran, reissussa... yllätyin kuinka hyvin Onni nukku matkasängyssä "vieraassa" paikassa. Ei olla paljon missään yökyläilty. Ei herännytkään kun kerran-pari yössä ja nukahti nopsaan uudestaa, saatto olla ihan joku unissaan ölinäkin vaan.

27+ glow & poikaset

ps mun maha on jo ISO!!

lentis hampaita narskutellaan täälläkin,siitä asti kun ylähampaat puhkes:tekee kyllä ilkeetä se ääni...
Ja Isla vääntelee alaleukaansa välillä niin,että näyttää ihan vanhalta hampaattomalta ukkelilta :LOL: :LOL: Monet naurut on siitä saatu :D .

siniraita toivottavasti lakko ei oo pysyvää laatua,että vielä saisit niitä pulleita käsiä ja huumaantuneita silmiä katsella :hug: .
Ihanaahan se on,kun Islakin usein mua silittelee tissillä ollessaan,tai näprää jotain paidan nappia tms.Tapana neidillä on myös jumpata imiessään,eli varpaista kiinni toisella kädellä,ja sit koipee koukkuun ja suoraks koko tissittelyn ajan =) . Ei malta rauhassa vaan köllötellä,jotain pitää touhuta,puoliunessakin jotain näistä puuhaa :heart: .

Oon kyllä kurja tyyppi,kun en muista/jaksa/ehdi ottaa kantaa moneenkaan asiaan täällä,jotenkin tulee vaan omaa napaa aina :ashamed: :ashamed: :headwall: . Nytkin kun luin läpi kirjotuksia,niin osuu NIIN moni asia oleen kuin omasta näppikseatä,mutta matkanvarrella unohan mitä kenenkin kohdalla ajattelin kommentoida,ja sit lopuks vaan ei jaksa uudestaan selata juttuja läpi... :ashamed: Tiimarivihko ois paikallaan... :kieh: Ja välillä on nii väsykin,ettei yksinkertaisesti jaksa kuin merkkailla,vaikka asiaakin ois... Hohhoijjaa,kevät tänne ja äkkiä!!

kurjis tatuka ja silittelijä isla :heart:

Iltaa mammat. Päivät on kiireisiä, ja ajan ennen pojan nukkumaanmenoa haluan vaan olla kanssaan. Ja kun nukkuu niin olen ihan väsy jo. Nukahdan illalla viereen joka ilta.

Siniraita, kirjoititpa kauniisti ja koskettavasti. Ymmärrän hyvin tuskasi, olen nauttinut imetyksestä kanssa kovasti. Meillähän oli myös pienimuotoinen lakko joskus kuukausi-pari sitten, mutta aika helpolla se meni ohi, parissa päivässä. Eiköhän se teilläkin vielä siitä tokeennu! Itse olen tosin väliin ajatellut, kuinka hankalaa vieroittaminen mahtaa olla, ja kuten Matma sanoi sehän kävisi 'kivuttomasti' jos vauva ihan itse päättäisi tehdä sen. Tatukan mainitsema tissittelykuva olisikin kiva!

Iitukka, mun piti just kirjoittaa että hemmetti, kun päätetty on jo aikaa sitten että tämä on meidän ainoa lapsemme niin nytpä haikailen niitä odotusaikoja. En niinkään sitä pientä vauvaa, mutta sitä odotusta ja jännitystä ja sellaista symbioosia joka vauvan kanssa alussa oli. Hullua! Sanoin just vkonloppuna parille kaverille että tämä on kavalaa, näköjän kerran vauvan saaneena on sitten tuomittu ikuiseen vauvakuumeeseen!! No, onneksi toi mies on niin tiukkana, jos olisi yhtään lepsumpi alkaisin varmaan ehdotella. KÄÄÄÄK.

Kyllä on tämä pimeys väsyttänyt vähän kaikkia, mutta eiköhän tästäkin selvitä. Halauksia ja tsemppiä kaikille!

Niin ja glow masukuvaa vaaditaan!

Glow: onnea asunnottomuudesta ja masukuvaa haluan myös minä kadehtia! =)

Tatuka: ihan sama, mä pystyn kommentoimaan vain samalla sivulla olevia juttuja, koska unohdan kaiken, mitä piti kommentoida ihan vaan yksikin sivu taaksepäin.

Kiva, että tuo narskuttelu ilmeisesti kuuluu asiaan, eikä tarkoita, että Greta mitenkään erityisesti kiristelisi hampaitaan täystorven äitinsä vuoksi.

Myös Greta muuten usein harrastaa astangajoogaa tissillä, tai sitten näprää jotain, tai vähintään nipistelee mua. Auts! Niin ja tytöstä on tullut melkoinen tissitakiainen aamuisin sen jälkeen, kun baari suljettiin yöllä.
Kauhean mustasukkainen, kun pumppaan maitoa aamupuuroon, annan sitten imeä toista samalla, niin lähteepä herumaan pumpullekin nopeemmin. Tosi outoa, kun vielä vähän aikaa sitten tarjosin usein ihan turhaan rintaa, siitä ehkä hörpsyt otti ja sitten venkoili pois sylistä. Vieläkään en aina ees tajua, että tissiä se mankuu kun tulee jalkoihin kiehnäämään, kun ei sillä nälkä taatusti ole. Mutta kun ei ole sitä tuttiakaan, niin sen virkaahan se tissikin sitten loppujen lopuksi toimittaa.
Meillä onkin tissittelykuvia monessa eri iässä ihan siksi, että silloin alussa Greta oli niin paljon tissillä, että oli vaikea saada muuten meistä kuvaa yhdessä :D
Almaa: mulla kanssa on niin lepsu luonne, että varmaan hairahtuisin toiseen vauvaan, jos mies vaan antaisi myöten. Mutta se ei tuolla iällä kuulemma enää jaksa näitä valvomisia, niin ihana kuin vauva onkin. Enkä kyllä kovin pian jaksaisi minäkään...
Nyt syömään, että pääsen nukkumaan ihmisten aikoihin.

Tv. Palsta-terroristi Lentis ja hampaiden kiristelijä Greta 9,5kk :heart:

Heräsin aamulla kuningasajatukseen,että täytyy palstalaisille antaa vinkkiä unipussista... :LOL: :LOL: (jaa,että pyöriikö kaksplus jutut öisin alitajunnassa...eipä juuri...!! :D ) Kuitenkin tuli mieleen,että ootteko näille pinnisseisoskelijoille kokeillu unipussissa nukuttamista? Meil neiti ei viä seisoskele pinniksessä,ja toivon että tossa pussissa nukuttaminen toimis myös seisoskelun estäjänä sit kun alkaa yritellä sitä... :whistle: Koitappa itte makuupussissa kömpiä pystyyn... :LOL: ei oo helppoo,ei... :D tosin nää pikkuepelit kykenee ihmeellisiin asioihin muutenkin,joten mene ja tiedä... :D

Isla on nyt tosissaan alkanut liikkuun peppukiito-tyylillä,ja mein lakatulla puulattialla menoa voi jo kohta alkaa kutsumaan kiitämiseks ;). Lempi puuhaa on keittiössä bongailla lattialle pudonneita leivänmuruja ja niitä käydä näpräämässä. Mitä pienempi muru,sen parempi :).

Ihana pakkaskeli,viimein! Ulos mars!

tatuka ja pudonneen murun metsästäjä Isla :heart:

Täällä taas!
Tatuka, kyllä unipussissakin pystyy seisomaan, ja konttamaan. Ehkä hiukan hidastaa mutta ei estä : )
Teen tänään etätöitä, ihanaa kun voin olla kotona ja edes kuulla välillä lapsiääniä. Äsken 'tulin töistä käymään' (en halua että poika näkee kun tulen työhuoneesta ettei tajua mun piileskelevän täällä ) ja imetin vähän. Ihanaa :heart:
Ja nyt niitä töitä taas
almaa

Siniraita, meillä kesti se lakko/itku/pureminen noin kolme päivää, muistaakseni. Tarjosin (varovasti kun pelkäsin sitä puremista) aina välillä uusiksi ja jossain vaiheessa kelpasi taas, tosin aiempaa harvemmin siitä lähtien

almaa juu,vähän epäilinkin,että tahto vie läpi harmaankin unipussin,jos seisoskella haluaa :D .
Toimiskohan näille pirpanoille sama kuin hevosille,että sidotaan jalat toisiinsa lyhyellä narulla,jotteivät karkaa... :LOL: :LOL: (vitsi...ettei tuu väärinkäsityksiä... :D )

...nyt on marraskuun loppupino luettu ja tän kuun alku.. HUh.

Heti alkuun Sadee:lle onnitelut ultrasta ja Taaperotx5:lle pienokaisesta! :heart:
Ja ISOT :hug: etenki Mae:lle ja Jospille. Teillä tuntuu nyt vastatuuli olevan kovana.. Mut pyristelkää vastaan ja näyttäkää, mitä on kuuluisa "Girlpower". Tsemppiä:)

oih, oliko nyt muita "akuutteja" tähän alkuun... Ei tuu ainakaa mieleen..

Liikkumisesta: Ellen on nyt noussu monena päivänä konttausasentoon, mutta mihinkään siitä ei sitte liiku. MUTTA tukee vasten nousee seisomaan ja polviseisonnassa&-istunnassa on vaikka kuinka kauan.. Kysyn huomenna neuvolassa, et mitä ton konttaamisen kans. Olisin valmis käymään fyssarilla jos sais sieltä vinkkejä, mite jeesata liikkeelle lähtemistä. Toisaalta tosin toivoisin, et meillä sais joulukuus olla rauhassa;) eli ei niin kiirettä liikkumisen suhteen...

Temperamentti: meillä on neitokaisen omatahto todellakin löytyny. Suuttuu järkyttävästi ku kieltää / komentaa tai ottaa pois kädestä kielletyn asian. Ja sit huudetaan naama punasena "drama-queeninä".. Ja hammaspesusta on tullu tahtojen taistelua -Ellen haluaa itse pitää kiinni harjasta samalla ku harjataan mut ku se ei onnistu, vaan ite yritän "ohjata" harjaa, nii sit tulee parkuhuutokirkuminen.

Nii, pillifarkut.. muistan myös hamasta nuoruudestani moiset mut mulla ei ollu pillifarkkuja. Olin jo sillon mallia Ei-pillifarkkuihin-mahtuva;) mut muistan ku mun serkkutytöllä (4v vanhempi mua) oli pillit, jotka sit yhessä piti vetää pois jalasta ku oli nii tiukat!

Oltiin viime viikolla Vantaalla to-su. Ellen vierasti paikkaa ja matkasänkyä, joten nukku mun ja avokin keskellä yöt. Eka yönä ei kyllä saatu nukuttua ollenkaa ku jänskättiin et tippuuko Ellen sängystä yms. Meil oli lainattu matkasänky sängyn toises pääs päätynä ja ite nukuttiin reunoilla nii ei siitä paljo tippumaan pääse. Nii-i ja sänky oli 120cm levee :LOL: kyl oli aamusi selkä ja kyljet kipeenä.
Oliks se Rosinante ku kirjotti, et on selkä iha jumissa pojan kantelemisesta.. Katoin just etusivulta mittoja, et teiän poju on tosiaan jo ihan iso poika ei siis ihme et mamman selkää jumittaa. Mulla on kans selkä/niska/hartiat aivan jumisssa, enkä tiiä millon on rahaa mennä hierojalle...

en halua pelotella raskaana olevia, mut kerron vielä tähä loppuun.. Avopuolison työpaikalla oli yhen työntekijän perheeseen syntyny viime keskiviikkona vauva (sektio). Mammalle oli noussu jo ma-iltana kuume mut sairaalasta oli vaan lähetetty kotiin oottelee, et synnytys käynnistys itsestään. Mamma kävi sairaalassa ti:na mutta edelleen vaan kotiin oottelee. Ke-aamuna pääsivät sitte sisälle osastolle (kuumetta melkee 39 siinä vaihees). Synnytys ei lähteny käyntiin ja jotku arvot oli alkanu heikkenee, joten olivat päätyneet sektioon. Sektion jälkeen sekä mamma että vauva oli teholla kolme päivää ja sit pääs normiosastolle. Eilen sit oli huoli lisiny, ku mammalla oli huomattu et sydämeen kertyy nestettä. Tutkimuksissa oli ilmenny, et joku isompi verisuoni tihkuttaa joko ajan ja sydämen läpässä on jotai vikaa. Nyt mamma on yliopistollisessa sairaalassa sydänvaivojen takia ja vauva eri sairaalassa hoitajien hoidossa..
En tunne tätä mammaa, mut hänen miehen kylläkin. Mutta heillä on monen vuoden lapsettomuutta takana ja heille tämä vauva oli todella toivottu ja odotettu. Nyt vaan pitää toivoo, että mamma selviää kunnialla tästä kaikesta. Ja tietty vauvakin, mutta hän voi oikein hyvin :heart:

Romaanin kirjoittaja Nanada vaimenee nyt...

Nanada ja Ellen 2päivää vaille 10kk

Huomenta
Vitsi kun on mieli heti erilainen, kun ulkona on vähän valoa ja sininen taivas pikkuisen pilkottaa.
Pakkastakin on muutama aste joten sitä kaiken sisään työntyvää kosteutta ei olut havaittavissa. Koirakin heräsi ulos, kun vein äsken Kaapsua pihalle. :LOL: Yleensä makaa iltapäivän puolelle.

Mä oon ollu jälleen kuuhullu, uni ei meinannu tulla millään. Tosin nukuin päikkärit eilen, mut ei kyl tleensä oo noin valvottanu nekään. Oli outoa kun oli ulkona kelmeää yöllä...

Mulla on tänään äippäloman viimeinen päivä :( Nyt tuntuu taas pahalta ajatus maaliskuisesta töihin lähdöstä. Toinen on niin pieni vielä. :ashamed:

Pääsen tänään kampaajalle. JEE JEE!

Siniraidalle halit ja voimia tuli mullekin tippa linssiin lukiessa. :heart:

Almaa voin joo kuvitella miten väsy sitä on töiden jälkeen iltaisin.

Glow juu onnea asunnottomuuden johdosta :D Ei vain, toivottavasti löydätte äkkiä kivan kodin. Meillä päin on nyt tosi vähän tarjontaa... Tai sit vaan tosi kalliita asuntoja. :eek:
Ekan kodin kun aikanaan ite ostin, se maksoi euroissa 75 000 :eek: Ja tuo samainen talo oli muutama vuosi sitten myynnissä 198 000. Ihan kivan hinnan sai ne, jotka sen meiltä osti... :headwall: Meikäläisellä on vaan velkaa, hometalosta. Asiat, kun ei aina tahdo mennä ihan niin kuin kuvittelisi. :headwall:

Tuiskunen :hug:

Nyt hommiin tästä.

kiitos uudesta pinosta! merkkiä vaan.. hiljaista on meikäläisen kirjoittelut olleet, nytkin kun ekaa sanaa rupesin rustaamaan, ni eikö karjahuksia jo kuulu.. ei siis poju tykkää et äippä kirjottelee..:) meillä ollaan taasen räkätaudissa ja kuumeessa oltiin yks päivä ( vaan, onneks)

:hug: kaikille tarvitsijoille..

ai kauhea NANDANA! Toivotaan et kaikki kääntyy parhain päin.

Hammashoitaja sanoi, että tässävaiheessa ei kande ottaa stressiä hampojen harjauksesta. Pääasia on, että hommeli tulee aamu- ja iltarutiineihin osaksi kuuluvana ja kannattaa antaa nyytin vaikka vaan pureskella harjaa. Meillä hammastenpesu on huippujuttu. KOSKA laitetaan lasten hammastahnaa ihan minimaalisesti, ja se on Kaapsusta NIIN hyvää. Mutta ite haluaa pureskella harjaa ja ei myöskään anna meidän harjata. ostin myös sen leveävartisen harjan Kaapsulle, jolla ei pääse syvälle törkkää suuhun. Tän bongasin meidän pikkujoulu meettingistä :LOL: en nyt muista kenellä oli harja mukana, kun on paras lelu :D

Nanada Onpa tuttavillasi ikävä tilanne. Mutta onneksi huomasivat ajoissa ja saivat äidin hoitoon.

Meidän hammashoitaja oli sitä mieltä, että heti kannattaa alkaa pesemään aamuin illoin hampaat vauvalta. Ja oon itekki sitä mieltä, että helpommallahan sitä pääsee, kun heti alussa otetaan se tavaksi. Vielä ei meilläkään iltaisin pestä hamppeja, aamuisin vaan. Nyt oon metsästäny sellasta fluorihammastahnaa, jossa ei oo ku vähän fluoria. Kunhan sen löydän, niin vois sillä alkaa sitten iltaisin pesemään hampaat.

Seranzu Kuuhulluutta täälläkin. :wave: Nukahdin vähäksi aikaa 23-24, mutta kun poika heräsi silloin, niin ei itse enää saanu unta, kun poika simahti. Eipä kyllä poikakaan hyvin nukkunu, niin ihan hyvä vaan ettei itteä niin väsyttäny. Aamulla kyllä väsytti sitten senkin edestä.

Merks.

Hui, mikä juttu, Nanada :eek:

Kuuhulluudesta pakko sanoa, että meillä esikoinen ei saanut nukuttua yöllä, ja sama oli viime täysikuun aikaan. Yhteensattumaako? Meillä on kyllä sisällä pimeää, mutta mitään vars. syytä pojan valvomiselle ei löytynyt. Piti tosta netistä täysikuusta ja unettomuudesta, ja aika mielenkiintosia juttuja löyty. Kai herkästi reagoiviin vaikuttaa kaikki tollasetkin. Mä, jolla on pää umpipuuta, en mitään sellaisiakaan vaikutuksia koe.

Neuvolaterveiset 10-kk neuvolasta! Meillä oli tähän asti ehkä paras neuvolakäynti; poika oli tosi hyväntuulinen eikä itkenyt yhtään vaikka tuli tutkimusrokotekin! Mitat Jospille listaan; paino 12kg720g, pituus 76,3cm ja pipo 47,8cm (pipo ei ollut kauheesti kasvanut mut viimeksi mittas opiskelija, eli saattoi mennä mittavirheen piikkiin...). Kaikki oli kunnossa, sopusuhtaiseksi kehui täti poikaa vaikka painava jässikkä onkin. Onhan tuo pitkäkin. Joo ja Nanada mähän sitä selkää valittelin; meil on toi poitsu ollut jo 5-kuisena yli 10kg! Onhan siinä aika kauan jo meikäläisen selkä ollut rasituksessa, nyt vaan odottelenkin että poika sais jalat alleen niin helpottais toi jatkuva kantaminen! Seuraava neuvola onkin sitten pojan 1-vuotispäivänä helmikuussa. Sikanuhasta oli sen verran juttua tädin kanssa että on kuulema yllättävän vähän iskenyt näihin pieniin, koululaisilla sitä on ollut valtavasti. Siis ainakin täällä meilläpäin. Liekö sitten rokotuksilla ollut osuutta asiaan, vai oisko sitten muutenkin isommat alttiimpia? Tietty kouluissa pöpöt jyllää paremmin.

Meillä ei oo vielä mitään hammastahnaa käytössä, pitäis varmaan hommata. Hampujakin on kohta 8 kpl.

Ihanaa kun aurinko paistaa! Heti paljon pirteempi fiilis! Kumpa nyt alkais jo kuivemmat pakkaskelit.

Tuiskunen mä oon huomannut itsestäi ihan ton saman! Mä tuun tosi pahantuuliseksi jos en saa nukkua. Monet kerrat oon potenut huonoa omaatuntoa pojalle tiuskimisesta :ashamed: . Mieskin sanoi että mä olin välistä ihan zombie kun hän tuli töistä kotiin, nyt näytänkin kuulema ihan erilaiselta kun oon saanut nukkua :LOL: .

Nyt pukkas sitten korvatulehduksen neitille, eli oiskohan siinä pieni syy imuttomuuteen. Nyt on kuuri sitten ja toivotaan että saahaan johonkin kuntoon ennen lauantai aamun lentoa.. :/ Mutta tää on tätä -elämää.

nadana; toivotaan että tilanne siellä kohentuu tuttavillasi,tuo on varmaan ihan joka äidin painajainen..Ja siis tietty koko perheen,muita väheksymättä.

tuiskunen, uneton ihminen voi tehdä ihan mitä vaan.. On vaan kamalaa huomata itsestään piirteitä mitä ei haluaisi nähdä.ne vaan tulee.Itse elän ihan jossain hormoonihuurussa; nyt on itkettynä lillukan varretkin..Huoh, samalla naurattaa ja ikettää oma tunne ryöppy, mutta koen ihan selkeesti asiat nyt kovin vahvasti tunnepuolella. Lapsetkin eilen kysyi miksi sä äiti itket ja mä että kun mein kummipoika menee ens viikolla hoitoon..Lapset pyöritteli silmiä ja isiä nauratti ja mua ITKETTI. Juu ja en syö pillereitä, en omistä hormoonihäkkyrää ahterissa ja en kai ole raskaanakaan..

mutta nyt leipomaan lapsen myyjiäisiin..Kivaa kun molempien isojen lasten luokat kerää rahaa leirikouluihin, niin saa olla vähän väliä leipasemassa.Onneksi lapset itsekkin välillä ovat leiponeet ja ihan omasta halusta etten ole sillä kaulimella patistanut..

sini ja neiti punakorva

Yhteistyössä