Niiskunenä: toivottavasti nuo kohtaukset ei en'' uudistu, varmasti stressaavaa :hug:
Matma: voi teidän isoa "pikkuista", meilläkin Greta hyväksyi rokotteen paremmin, kun se laitettiin sylissä, eikä hoitaja laverilla :hug:
Pur: onnea onnea onnea :flower:
Aikainen liikkuminen vs. puhuminen: kun tuossa mainitsin tuosta Speedy Babies-käsitteestä, niin siis ei suinkaan ole puhevaikeuksia kaikilla aikaisin liikkumaan lähtevillä ja ja tytöillä varsinkaan, ainakin mun tuttavapiirissä kaikki aikaisin kävelleet tytöt ovat puhuneet ihan normaalisti, mutta aikaisin liikkumaan lähteneillä pojilla voi olla vaikeuksia puhua selvästi. Eli siis tuo Speedy Babies on ihan oma ryhmänsä, eikä tarkoita yleisesti ottaen kaikkia aikaisin liikkeelle lähteviä. Itseä vaan kiinnosti, kun miehen poika oli just sellainen ja mietin, että voisko olla jotenkin miehen kautta periytyvää myös Gretalle, tosin ei meillä vielä kyllä liikuta kuin
taaksepäin ja kierien. Mutta jotenkin oon saanut sellaisen kuvan, että koskisi enemmän tosiaan poikia kuin tyttöjä.
Mutta eilen Greta hilas itsensä itse istumaan syöttötuolissa =) Meillä on siis sellainen säädettävä selkänoja ja se on tähän saakka ollut sellaisessa "sitteriasennossa", mutta eilen tyttö hilaskin itsensä kokonaan istuvaan asentoon, eikä suostunut enää painaa selkää sitä selkänojaa vasten. Ja itsepä se sitten istui myös leikkimatolla :heart: Makuulta ei kyllä pääse vielä istumaan, mutta vaunuissa ja sylissä koko ajan haluaa pidellä itse selkää pystyssä.
Ja pari päivää sitten mies tietty innostui ja laittoi Gretan seisomaan itse tukea vasten
Mä en oikein tiedä, että saisko noin tehdä, mutta kylläpä se siinä pystyssä pysyi, kun sai nojata.
Mutta tekeeköhän huonoa selälle?
Voi apua, ilmastointi meni eilen rikki :headwall: Täällä on ihan sairaan kuuma. Eilen oli ihanaa rannalla, Gretakin oli vedessä kainaloihin saakka, tytöstä on kovaa vauhtia kehittymässä oikea vesipeto.
Almaa: mä oon nyt kuitenkin alkanut rajoittaa tuota yösyömistä, eli 3 yönä Greta on rauhoittunut silittelyllä paitsi sitten aamuyöstä oon imettänyt 3-4 maissa, ja oon huomannut, että hyvin pärjää, kun aamulla ei näytä ees olevan kova nälkä, haluaa rintaa sitten vasta ehkä 5 tunnin päästä tuosta ainokaisesta imetyksestä, ikään kuin tytön olisi vaan pitänyt taas tottua siihen, ettei se maha aina ole täynnä.
Tv. Lentis ja Greta 6,5kk :heart: