Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

merkkiä :wave:

Takana yksi hulina-viikko. Oltiin tytön kanssa mummolassa viikko. Ei paljoa ole ehtinyt lukemaan.

Pur: onnea :flower:

Mae: onneksi sait väistettyä autoa!

Turvaistuin on mietinnässä, ei ole vielä kiirettä. Kaukaloon mahtuu tyttö hyvin, tiiä sitten kun talvivaatteet tulee?

Syöttötuolia kokeiltiin mummolassa. Suht hyvin pysyi istualleen, kotona ei vielä ole tuolia. En meinannut tämänkään kanssa pitää vielä kiirusta. Sitteri yhä edelleen käytössä ruokailuhetkissä.

Viljoista mä kokeilin ensin Ainolle kauraa, sitten ohraa ja vehnää. Tämän jälkeen annoin neljän viljan-puuroa. Meinasin muutenkin vaihdella ettei joka ilta ja aamu tule samaa puuroa syötettyä. Ajattelin myös sotkea esim. ohraa ja vehnää/kauraa keskenään. Meillä ei viljoista tai muustakaan ruoka-aineista ole tullut mitään.

Kokeiltiin viikolla Itse tehtyä liha-kasvissosetta. Syljeksiä pois ja ihmetteli rakennetta :D

Joku kyseli päiväunista. Meillä on viimeisen kuukauden aikaan vakiintunut lyhyiden päikkäreiden sijaan kolmet päikkärit päivässä. Aamupäivällä nukkuu n. ½h, päivällä 1-2h ja myöhemmin iltapäivästä vielä ½-1½h. Aikaisemmin oli siis pätkänukkuja aina vartista puoleen tuntiin.

Aino on nyt muutenkin alkanut nukkumaan vain yhdellä yösyötöllä. Viime yönä tosin nukkui jo läpi yön heräämättä! :heart: Oli äidillä levännyt olo yön jälkeen. Kovat on menohalut tytöllä, mutta jää vielä kierimiseen, navan ympäri pyörimiseen ja pylly pystyssä-naama maassa- ryömimiseen :LOL: Ei siis osaa vielä kunnolla ryömiä, on ihme mönkimistä. Polviaan alkoi viikolla ihmetellä ja varpaita, jos sukat oli jalassa :D

Mutta nyt koiruus viemään pihalle :wave:

Nessu ja Aino 5,5kk

Muoks. Haavemamma ei oo pitkilleen kirjoitellut?
 
Näyttäis siis siltä, että meitin pätkäuniset päikkäriläiset alkaa pikkuhiljaa oppii vauvan tavoille. Meilläkin :D entistä useammin yhdet pitkät vetäistään. Eilisen vauvauinnin jälkeen tuntui et nukkui miltei koko päivän ekat 1h tokat 3h ja sitten 1,5h ja vikoilt herätettiin... Silti yöunet siirty 22 saakka :LOL:

Niin piti vielä tost kotihommien tekemisestä kommentoida :) Mun mielest lapsonen ei ittekseen olemisesta kärsi, jos viihtyy vain! Meillä ainakin touhaa omiaan samassa huoneessa ja vaeltelee kokoajan "reviiriään" laajentaen jo huoneest toiseenkin. Pölisee ja tutkii maailmaa. Välil nappaan kainaloon ja vaihdetaan kerrosta vaik pyykin levitykseen. :D En arvaa jättää ittekseen kuitenkaan... En missään nimessä pitäisi muksua kitisemässä jossakin ittekseen ja jos on seuratuulella sit ollaan seuraneitinä ja leikitään. =) Ei ole enää pitkiin aikoihin sitterissä viihtyny, siinä vaan syödään. Kun tuon liikkumisen hoksas. Tokikaan en kokoajan tee hommia :whistle: :whistle: ja jutellahan vauvalle voi, vaikkei vieressä oliskaan. Esikko ei viihtyny ollenkaan itsekseen ja se oli aikas rankaa, kun yh:na sen kanssa lähes olin...

Meillä nukuttiin viime yö ilman aamuvelliäkin, vasta 9 maissa, sitten puurolle, kun 8 pintaan heräs. Tutti ei kyl aina yöllä löydy vielä suuhun, joten muutaman kerran herää kähisemään tuos 5 jälkeen. Toka yö siis kokonaan omas sängys! :wave: :wave: Herättiin miehen kans siihen, kun toinen huhuili pinnikses kurkkien! :heart: :heart:

Nyt syömään!
 
eihän sitä tosiaan koskaan tiedä millanen kolari tulee jos tulee, mut tais toi siippa tarkoittaa sillä peräänajohommalla lähinnä sitä että törmäyksestä johtuva tötäisy voi siis yhtäläillä tulla kumpaan suuntaan tahansa. Siis että nokkakolarissa lapsen pää heilahtaa eteenpäin ja taas jos joku ajaa oman auton perään, niin lapsen pää nytkähtää taaksepäin. Eli sen puoleen molemmissa suunnissa omat hyvät puolensa, sitä kun ei vaan koskaan tiedä mistä suunnasta törmäys tulee.

Mä vaan en osannu sitä asiaa ihan täsmällisesti ilmaista mitä tarkoitin. Mut toivottavasti toi yhtään selvensi....
 
Jes, mökiltä kotiuduttu, odotellaan Salkkareitten vikan jakson uusintaa :LOL: Keskiviikkoa odotan myös kun sitten alkaa se BB.

Olin ihan tyhmä äsken, saatiin paljon mustikoita maalta mukaan niin ajattelinpas sitten tehdä yhdestä laatikollisesta Helmille sosetta pakastimeen sillä kökkötarjotintekniikalla... No joo, tulee aika lientä kun tuoreet mustikat vetäisee soseuttimella.. Ei siis voi laittaa tarjottimelle eikä meillä oo jääpalarasiaa, ollaan tehty jäät sellaisissa pusseissa ja sinne toi liemi taas on liian tiukkaa... Eli nyt on sit pilttipurkissa yks iso satsi ja loput isossa pakasterasiassa. Hukkaan siis vähän meni koko homma, onneksi en ehtinyt enempää soseuttaa..

Rosinante, tajusin kyllä mitä hait takaa, mutta siis siinähän se juttu just onkin kun se töytäisy ei todennäköisyyksien mukaan voikaan tulla yhtälailla kummasta suunnasta tahansa. Kun siis itsekin voi joskus olla peräkolarissa se syyllispuoli, joten silloin töytäisy tulee omaan autoon edestä. Elikkäs siis peräkolarissa tulee toiseen autoon tönäisy takaa ja toiseen edestä. En oo ainakaan koskaan kuullut, että kaksi autoa olisivat peruuttaneet toisiaan päin. Samanlaisella oletuksella, kun että peräkolarissa istuin olisi turvallisempi naama eteenpäin voisi asentaa istuimen vaikka niin, että lapsen selkä olisi oikealle, koska voihan kolmion takaa tullakin joku kylkeen...

Siis ihan turhaa pilkunnussintaa tää multa, älkää nyt ottako ihan tosissaan. Mutta siis kyllä kaikkiin autoihin tulee kovemmat tönäisyt todennäköisemmin edestä kun takaa :p
 
Kiitos Seranzu ohjeesta. Kopsaan ja kokeilen : )

Ja kiitos tiedosta Lentis myös; nyt kun nuha alkaa olla ohi, ehkä munkin pitäisi alkaa 'taas' rajoittaa tota yöimetystä. Viime yönä yksi vehtaaminen taisi tasoittua pelkällä silittelyllä mutta tuntuu että olen itse niin pihalla yöllä ettei vaan millään jaksa reipastella. No, jos yrittäisi kuitenkin!!

Ja Kuumeelle kiitokset tuosta vertailusivusta, täytyy yrittää perehtyä. Tai laittaa mies hommiin.

Mä en ymmärrä miksi nukkuminen on tuosta pojasta niin vastenmielistä, kaikki iltarutiinit on vielä ihan kivoja mutta kun pitäisi alkaa nukkua tulee itkua. Vaikka silmät jo pyörisi päässä niin pakko laittaa hanttiin. Mistä ihmeestä toi mahtaa johtua ja miten siitä pääsis eroon. Toivottavasti ei ainakaan ole pysyvää, on tosi kurjaa kun raukka on ihan rättipoikki ja hirmu huuto!
 
pur
voi :'( , niin tuli haikee ole et ihan itku pääs kun annoin ilta syötön pullosta. Ei oma riittäny enää kun tuntia aiemmin olin antanu. Nyt se alkaa se kuluttav vaaan niin tärkeä ja ihana vaihe sit lähenee loppuaan. Ja mä kun olen tässä pääni puki miettinyt, et mistä sitten tiedän kun oma maito ei riitä. No rakaat ystävät sittä että se ei riitä ;) .

surullinen ja helpottunut Pur
 
Toi turvaistuinjuttu on kyllä loputon suo. Mistä sitä löytää sen sopivan... Mä luulin että mul ois hyvä asema kun esikoinen on vasta 1,5 v mutta kyllä mun mielestä toi meijän Britax on ihan susi. Vaikka kuinka on isofix ja selkä menosuuntaan... Ei kyllä viittis ihan vuoden välein olla kokeilemassa istuimia... Siis musta vaan on oikeesti niin huvittavaa miten toi selkä / naama menosuuntaan jakaa mielipiteitä. Kun tosiaan osa tampereen liikkeistä suosittelee toista ja osa toista. Ja esim yks liike sano että sen maxi cosin priori on heidän ehdottomasti myydyin istuin :)

Meillä on kaikki viljat käytössä neljän viljan vellin ansiosta :) Kokeilin sitä hissukseen lantrailemalla maidolla ja sitte raakana kun mitään ei tullu :) Ja hyvin uppoaa :D
 
pur
ja vielä on pakko lisätä: mä en ketakaikkiaan tajua miten yksikään äiti kerkeää laipomaan yhtään mitään. :eek: Mä en "kerkee" kunnolla pitää ees huushollia siistinä. Täällä on kuulkaa supermammoja täällä meidän palstalla :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pur:
ja vielä on pakko lisätä: mä en ketakaikkiaan tajua miten yksikään äiti kerkeää laipomaan yhtään mitään. :eek: Mä en "kerkee" kunnolla pitää ees huushollia siistinä. Täällä on kuulkaa supermammoja täällä meidän palstalla :flower:
Mä leivoin yks päivä muffinsseja ja tein lihapullia :D Ainoa ongelma oli tuo 1,5 vuotias joka halus auttaa koko ajan hakemalla tuolia mun viereen ja omia kauhoja ja kihveleitä... Joo en ihan heti kokeile uudestaa :D :D
 
Arki alkoi.. Tai noh, jo viime viikolla isommat alotti koulun joten eipä oo päivisin apukäsiä kotona. Mutta onneks tuo meiän Ellen-neiti on kutakuinkin kilttitapaus nii helposti sen kans pärjää yksinkin.

Ihana viikonloppu takana. Lauantaina oltiin yksillä Suomen suurimmilla rompepäivillä kiertelees ja vanhoja tavaroita hypistelees:) Mitään en kuitenkaan ostanu! Suunnittelin jo sieluni silmin, et mitä sit Ellenille leikkimökkiin ostetaan... kunhan nyt ensin saadaan leikkimökkiä ehostettua (piti ehostaa jo tänä kesänä, mut siirtyy ens kesälle).

Eilen oltiin sit vauvauinnissa:) Ja kyllä oli ihanaa ja Ellen tykkäs kovasti. Ja ne vähä yli 3kk vauvat näytti NIIIIIIN pieniltä "rääpäleiltä".. Ei sitä muistakaan, miten pieni oma vauva on ollu ihan vähän aikaa sitte.

Täällä oli keskustelua vauvan "harrastuksista".. Eli me ollaan nyt vauvauinti alotettu ja äsken just ilmottauduin vauvamuskariin. ja jos en ihan kauheen vääräs oo, nii tässä kylällä alkaa srk:n äiti-lapsikerho jonne mennään sillon tällön koska se on bara på svenska. Oon monen kans samaa mieltä ettei vauva vielä hirveitä aktiviteetteja tarvii, mut jotai pientä.. mamma ainaki kaipaa aikuiskontaktia päiviinsä.

Leipomiset ja siivoomiset mulla keskittyy viikonlopuille. Ja ihan joka viikonloppu en leivo;)

Mutta nyt on astetta hankalampi kirjottaa, ku Ellen halus syliin :heart: Lähdenpä viettämään laatuaikaa Ellun kans..

Nanada ja Ellen ihan kohta 6kk3vk
 
Halauksia Purille. Mä kanssa sitä tossa hiljan kyselin, mistä tiedän pitääkö antaa lisämaitoa vai miten, samaa siis pohdittu. Ja just viime yönä (kai..) mietin että on se imetys jotenkin ihanaa ja suloista. Mutta kaikella on aikansa, ei loputtomiin voi kuitenkaan imettää, toivottavasti ei ole kamalan raskasta sitten kun se alkaa loppua.

Niin ja Seranzulle piti vielä sanoa, että juu samaa mieltä olen, että parasta on pojan pärjäillä hiukan yksinkin kun ei viihdyttäjää koko aikaa löydy kuitenkaan.

Nyt valmistautumaan mökille lähtöön. Mies siis vielä isyyslomalla ja haluaa.

almaa
 
Seranzu kiitos reseptistä! Pitää kokeilla.

Nyt yhtäkkiä alkaa kiinteet upota Viljalle, kiva. :) Aamulla meni kaikki puurot mitä olin tehny (aika pientä annos, kun ei oo yleensä maistunut) ja puoli purkkia hedelmäsosetta. Tais olla ennätys! Ja ne ruoka-aineiden aiheuttamat vatsavaivat kaikkos ainakin pääosin kun tuli 6 kk täyteen. Taisi siis johtua vaan siitä suoliston kypsymättömyydestä. Voi, kun olisi voinut pitkittää sitä kiinteiden aloitusta - oltais ehkä päästy vähemmällä.

Mutta voi noita öitä!!! Nyt ei siis mun mielestä pitäny olla mitään vaivaa tytsyllä (ellei taas ala hammas vaivata), mutta silti ei saanut nukuttua. Pahimmassa vaiheessa kesti tunnin verran taas ennen kuin uni jatkui. Pari pierua väänsi, mutta ei kai ne voi nyt niin paljon haitata. Ja sit just ku uni meinas tulla, alkoi tuo isoveli (joka oli siirtynyt meidän huoneeseen patjalle nukkumaan) kiukuta unissaan, ja huutaa "anna karkki!" Vilja tietty jutteli takas. :headwall: Pitäis kai tehdä jotain noille yöjärjestelyille... Aika iso ongelma meillä on se, että yö ei ole käsitteenä ihan tuttu vieläkään tuolle neidille. Jos ei uni heti jatku, niin se voi piristyttää itsensä ihan missä vaiheessa yötä tahansa. Jos ei saa nukuttua, niin sit voi aina mölistä ja leikkiä varpailla. Eikös tän ikäisten pitäis jo ymmärtää, että yöllä ei hilluta?

Päikkärit sujuu hyvin. Uni tulee melkein heti kun vaunuihin päsee ja nukkuu yleensä 1,5 tai 2 tuntia. Näitä nukkuu päivässä kolmet. Vikat unet on välillä vaan 45 min.

Konttausasentoa haettu eilen ekaa kertaa! Ryömimisharjoittelut on ollu jäissä jo useamman viikon. Jossain vaiheessa mänki eteenpäin ehkä pari metriä. Nyt vaan pyörii ympyrää.
 
:wave: heippa taas

Matma: Hienoa, että teillä nuo vatsavaivat johtuivat vaan suoliston kypsymättömyydestä eikä esim. allergiasta. Toivottavasti yöhulinat rauhoittuisivat.

Pur: :hug:

Turvaistuin: Joo.. tää on kyl vaikea valinta.. pitää varmaan laittaa mies kauppaan valikoimaan :). Väriä voisin lähteä mukaan katsomaa, vaik mies kyl haluaa jonkun mahdollisimman neutraalin. Mä haluan mahdollisimman vaalean (esim. beige tms.) ettei aurinko kuumenna istuina (esim. mustaa/tummansinistä) liian kuumaksi. Eikä tullut säästettyä mitään noilta isommilta lapsilta kun silloin ajateltiin, et lapsiluku oli siinä.

Syöttötuoli: Tyttö on nyt istunut muutaman kerran Stokken TrippTrappissa. Lyhyitä aikoja sillä ei selvästi vielä jaksa kauaa. Sitteri on tällä hetkellä paras.

Kotihommat: Niitä piisaa kun on useampi tahmatassu :LOL:. Yritän pitää mahdollisimman siistinä, ettei tule sellaista "kuin olisi pommi räjähtänyt" -tilannetta.. on tosin niinkin päässyt joskus repsahtamaan ja sitä en halua. Tällä hetkellä siivoan keskimmäisen huonetta ja karsin pois ylimääräisiä leluja jne. Tyttö viihtyy sitterissä/taljalla ja höpötelläään siinä samalla :)

Yöunet: Hampaiden tulo selvästi nyt häiritsee unia ja tyttö heräilee useamman kerran yössä. Rauhoittuu sit ainoastaan rinnalle ja olisi siinä koko yö... tai no, sanotaan venkoilisi rinnalla koko yön (välillä pitää kääntyillä ja sit taas huomaa, et miks se tissi ei tullutkaan mukana :D ) . Mietin jo, että antaisinko ensi yöksi supon jos tuo hampaiden tekeminen on hänelle kivuliasta. Itse jakselen suht virkeästi (kunhan alan aamusta heti puuhaamaan kaikkea) vaikka en juurikaan saa nukuttua yöllä... jos pitkään jatkuu niin sit varmasti alkaa jo näkymään päälle päin.

Päivällä tyttö onneksi nukkuu hyvät päiväunet (tunti-kaksituntia kerrallaan). Maidontulossa huomaan pientä ehtymistä.. kiinteät kyllä vie oman tilansa masusta. Toisaalta huomaan myös, että tyttö ei oikein aina malta olla rinnalla kun on niin paljon kaikkea muuta mielenkiintoista. Yöllä nyt sitten ainakin tankkaa senkin edestä.. huomaa vaipankin painosta. Kyllä välillä tulee sellainen tunne, että nyt jos olisi korviketta mitä antaa niin antaisin hieman ennen yöunia... toisaalta tuo yöimetys pitää tehokkaasti maidontuotantoa yllä. Meillä on maitoaltistus vasta muutaman viikon päästä ja siihen asti vältetään maitotuotteita.

Harrastukset: Me käydään uimahallissa koko perheen voimin, tyttö nauttii ja jaksaa kyllä pulikoida. Esikoisen kans käytiin aikanaan vauvauinnissa ja ihan kivaa se oli. Nyt vaan on todettu, et käydään uimassa silloin kun siltä tuntuu ja ehditään.

Tyttö on nukkumassa.. heräsi aamulla jo klo 7 (yöunille meni klo 21).. selvästi uusi rytmi hakusessa kun isompien sisarusten koulu alkoi.

Nyt kahville ja pienelle paheelle (äiti syö salaa suklaata)

Fiiu ja tyttö, 6kk :heart:
 
Nyt on niiin masis olo....mulle vaan kertyy kiloja, 6kk 8kg!!!! :ashamed: :'( :'( :'( :'( :'(
Mä en syö enää mitään, en siis yhtään mitään. En halua olla enää tällänen tankkeri. :ashamed:

Sotanorsu Jospi
 
Glow
Jospi :hug:
niiiiin tuttu tunne! mutta syödä pitää kuitenkin...
Joskus sattuu olemaan ihan tyytyväinen itteessä mut kun erehtyy kattoo vaakaan niin voi :headwall:
Mulla toki nyt eri juttu kun oon raskaana, tosin ärsyttää suunnattomasti taas tää painon kytistely!! Pari/kolme kiloa jäi Onnin odotuksesta pohjiksi ja johan se neuvolan th alko urputtaa mulle painosta :kieh: vaikken kuitenkaan ole mikään ihan reippaasti ylipainoinen! Onneksi se ei ollu mun virallinen th, vaan joku "muu" . Jatkossa on tuttu ja turvallinen oma täti.

Meil oli todella levoton yö. Onni unissaan?? ähkäsi ja yritti konttaamista harjotella... parhaillaan 30-60 min välein sai olla asettamassa sitä nukkumaan, tarjota juomista, tuttia jne...

Mä pähkäilen taas ratas/vaunujuttuja :D :headwall:
siis kun tahtois ehkä noista yhdistelmistä eroon ja tilalle kapeammat/kevyemmät mutta lumessakin kulkevat rattaat...ja sitten on se tuplien osto edessä kans!
 
Seranzu, kiitti reseptistä :) Kirjoittelin sen ylös ja jossain vaiheessa aion kokeilla.

Matma
: Tosi hyvä juttu, että noi ruoka-ainesopimattomuudet ovat väistyneet! :)

Syöttötuoli on meilläkin otettu käyttöön. Stokken Tripp Trapp ja voin kyllä suositella. Lähinnä poika istuu siinä pöydän ääressä kun pöydässä istuu muita ja pojan omat syötöt tehdään vielä sitterissä. Mut tosi hyvin istuu tuolissa ja pienessä ajassa oppi sen.

Vauvaharrastuksiin olen minäkin itseni ja pojan ilmoittanut, eli muskari alkaa tällä viikolla ja vauvajumppa ensi viikolla. Lähinnä noi ihan siitä syystä, että olisi itsellekin jotain aikataulutettua toimintaa kodin ulkopuolelle. Ja toisaalta pojasta näkee, että sitä kiinnostaa kaikki uudet asiat tosi paljon, eli senkin suhteen on kiva lähteä liikkeelle. Mä kun olen tuon pikkuisen kanssa kaksin kaiket päivät, niin se ei jaksa kiinnostua niin mun tekemisistä enää. Jos olisi enemmän lapsia, niin silloin vauvalla riittäisikin katseltavaa jo ihan muiden touhuissa. Mutta ei missään tapauksessa enemäpää harrastuksia kuin tuo 2 kertaa viikossa, koska eihän sitä muuten ehdi pyörittää tätä muuta rumbaa.

Ja kiitoksia myötäelämisestä noiden rintakipujen kanssa. Tänään kävin labrassa otattamassa verikokeita ja perjantaina taas lekuriin. Kyllä se tästä, pakko siihen on uskoa.
 
Moi!

Meidän reissuun lähtö lähenee,lauantaina olisi lähtö B) Vähän oon yrittäny pakkaillakkin,omat vaatteet kutakuinkin kasassa vielä nepsun vaatteet pitäs kahtoo.Miljoona hommaa mitä pitäs tehdä/ostaa.Mulle tuli kyl viime yönä sellanen olo et mihkään en lähe,itkua tihersin ku nukkumaan menin eikä uni meinannu tulla.Mulla on jo valmiiks ikävä!!

Jospi: Älähän nyt :hug: saa sitä välillä herkutellakkin.Kaunishan sä oot!! :D Turhaan tollasia mietit!

Ei kukaan halusi tulla siivoon :whistle: mä en millään jaksais,ei nyt mitään suursiivousta onneks tarvi ku v-loppuna tuli siivoiltua,mut imuroimista ja sellasta pientä.Ehkä mä kohtaan saisin aikaseks..

Meillä neiti on muuten ruvennu sillain tekeen ku makuultaan nostaa käsistä niin heti ponkasee jalat alle,ja voi että se on kivaa,sitä vois tehä vaikka kuinka monta kertaa :D

Ei mut nyt mä meen,pyykkikonekkin pitäs laittaan pyörimään ja mä jämähdin vaan kahvia juomaan..

hemuliina
 
Pikaisesti lukemassa ja pakko sanoo JOSPI :hug: :hug: juuh mul oli ihan sama juttu, eka sain odotuskilot poijes ja sit yhtäkkiä olinki lihonu 4kg, siks liityin sinne Keventäjiin. Ny oon saanu 2,5kg pois............. HIDASTA HIDASTA siis 3vko ollu ny... Joo ja just tein Kaapsun puolivuotiskakun... Hee! :ashamed: Ny sämpylöit väsään! :wave: :wave:

S ja Kaapsu 6kk tänään :heart: :heart:
 
Jospi :hug: :hug: Ota tämä vauva-aika ihan rennosti ja jos kertyneet kilot vielä sitten häiritsee, niin otat kylmästi itsellesi aikaa ja nautit liikunnan riemusta. =) Minulla ainakin on suunnitelmana tämä, nyt en vielä henno tarpeeksi usein olla pois kotoa. Mielestäni olet hirmuisen kaunis nuori nainen, joten syytä murehtimiselle ei ole.

Maidontulo mullakin vähentynyt sitä mukaa, kun pojan annoskoko kasvaa. Toisaalta välillä tuppaa oleen pientä ylitarjontaa ja olo on kun Pamelalla, kun on tissit ihan pinkeenä maitoa. Mutta kun tuntuu, että ei tuo poika päivällä malta juurikaan syödä. Hieman imaisee ja taas pitää mennä.

Meillä on syöttötuolina tuollainen perinteisen mallinen, poika on siinä ainakin jo kuukauden istunut :whistle: (täyttää torstaina 6kk) ja istuu ihan tukevasti. On siinä omat ja usein myös meidän ruokailut.

Konsta alkoi konttaamaan. Menee pitkiäkin pätkiä kontaten, mutta jos tulee kiire niin siirtyy vanhaan mittarimato tyyliinsä. :heart:

Ootteko ostanu talveksi kenkiä vauvoille? Kun nyt jo on ollut ongelma, että mitä kylmillä ilmoilla laittaa jalkaan puistoon, kun Konsta kuitenkin istuu hiekkalaatikolla ja möyrii siinä. Niin ajattelin että jos ostais reilun kokoiset gore-tex kengät, joilla pärjäis talven. Kun oppiihan tämä talven aikana kävelemäänkin... Onkohan ihan hullu ajatus?

Mutta nyt antamaan ruokaa nälkäiselle pienelle miehelle.

Kuume ja Konsta
 
Kuume Meil poika piti viime vuonna näinä syyskeleillä aika paljon niitä äitiyspakkauksen töppösiä tai sitte toisia semmosia. Hyvin pelitti, piti hyvin vettä jos maa oli vähän kostea. Ja talvellakin mentiin pitkän aikaa niillä vielä. Kengät ostettiin ehkä joulukuussa (poika siis täytti 1 v helmikuussa) kun sitten ties jo että ne kengät menee koko lopputalven. Ja vaikka poika käveli 11 kuisena niin meni pitkän aikaa niin että poika ei todellakaan halunnu kävellä ne kengät jalassa, ja kamala parku alko kun ne laitto jalkaan. Sikski pidettiin noit töppösiä kun tuntuu että ne kengät vaan haittas sitä kävelyä. Kun kuitenki oli semmoset tukevat varrelliset nahkakengät. Mutta tässä vähä vinkkiä miten meil toimittii viime vuonna. Varmaa tänä vuonna mennää samalla lailla :) Just muistin että meil tosin onki yhet gore-tex kengät tytölle jo mitkä saatiin kaverin tytöltä :D Ja onhan noi veikanki kengät tosi hyvässä kunnossa tuolla vielä :)
 
Voi teitä, ootte niin ihania! :hug:
Noin minä just ajattelin, että vauva-ajan en murehdi kiloista, vaikka alussa tuli 2kg sitten olikin jo 4kg. Pariviikkoa sitten olikin tullut jo 6kg ja päätin että tähän on jäätävä, niin erehdyin sitten vaa'alle ja tulos oli +2kg :ashamed: Siitä se sitten lähti...omaa tyhmyyttäni vaan (eilenkin uppos kevyesti 200g suklaalevy) :whistle: Tänään sitten ennen vaakaa 1/4 osa jäätelöä litran paketista...

Tänään menen kauppaan, ostan paaaaljon salaattia, munia, ananasta, kurkkua ja teen itselleni kavis-sosekeittoa, johon kuitenkin lisään hieman koskenlaskija juustoa :p

Mutta nyt on lähdettävä moikkaamaan viimeisillään olevaa ystävää ja surkuttelemaan vuorostaan hänen kohtaloaan :)

Kaunis sotanorsu Jospi
 
Ja se siitä kaurasta, pojalla kamala ihottuma pitkin kroppaa. Sai tänään toista kertaa. :headwall: :headwall: :headwall: Hitto, kun tuntuu että ei haluais mitään uutta antaa, kun toiselle tulee aina paha olla. Nytkin iho kutiaa sitten vietävästi ja toista itkettää.

Kiitos Anno vinkeistä.
 
merkkiä ja pika super nopee kommentti omasta mielipiteestä

Turvaistuin selkä meno suuntaan asiaan; Peesaan kvarttia.Itse muutamia kolareita nähneenä ja niissä tilanteissa työskelleenä itse pidin omat lapset selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista.Meillä ennen autona pikku bussi jossa meillä olivat selkä meno suuntaan 6 ja 3 vuotiaiksi.Nyt tila-autossa meinataan pitää neiti pitkään selkä etulasiin päin. Muistakaa hyvät ihmiset kun joku ajaa peräänne teidän ja lasten niskat tekee piiska liikkeen, eli suomennettuna rempasee pään ensin eteen päin ja sitten rempasee taakse vaurioittaen niska hartia seutua enemmän ja vähemmän. Ja kun miettii lasten/vauvojen pään kokoa muuhun kroppaan se pää on suhteettoman suuri, ja näin ollen lihaksiston vielä olevan epäkypsä voi vauriot olla tuhoisat.En ole valmis ottamaan riskiä kun on mahdollisuus edes sitä vähän välttää.Eikä ne testit turhia ole joita on tehty turvaistuimissa. No, tää tuli lähinnä nyt paatoksella, mutta tieto ja ne surkeat näyt tienvarsilla lisää tuskaa ja itse koetan turvallisuudesta pitää kiinni. Kun koskaan ei tiedä... Mun työ on opettanut näkemään asioita laajalti ja näkemään myös elämän karun puolen, sillä ehkä oli kommentoitava tuota, mutta jokainen kuitenkin tekee just ne omat päätökset mitkä itsestä tuntuu oikealta, ne on suosituksia, mutta ei tuulesta temmattuja.Anteeksi jos loukkasin ja kiitos kun sain kommentoida =)
 

Yhteistyössä