Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Pur Onnea :flower:

jaksuja :hug:

Mä menin nyt ihan sekasin, kun aloitte puhumaan noista eri hoitomuotojen hyvistä ja huonoista puolista :headwall: Josko sais lottovoiton eikä tarvis mennä ikinä enää töihin ;) Tottahan se on, että PPH olis näin pikkuselle paras paikka, mut se on just niin arpapeliä, et ei saa jotain hullua hoitajaks. Mun työkaverilla kävi just niin, et hoitaja ei oikeen ollut oikeessa ammatissa ja se uuden paikan saaminen ei ollu mitään maailman helpointa. Muistan vaan kuinka rikki se työkaveri oli asiasta silloin :headwall: Onkos päiväkodilla ja ryhmäperhepäivähoidolla oikeestaan kamalasti eroa? ARRGG!

Nyt antamaan iltasapuskaa pikkuherralle.
Tuiskunen ja Alexi 6,5kk+
 
Iltaa

No niin, hakemuksia Kelaan laitettu. Isäkuukausihakemus ja kotihoidon tuen hakemus menivät, päivät yms meni ihan varmaan väärin mutta kyllä ne sieltä kyselee. Samaten laitoin esinaiselle mailin, että marraskuussa olen sitten tulossa. Kääk, niin pian! Onneksi jään sitten vielä ensi kesäksi kotiin ja poika menee hoitoon syksyllä 2010.
Hoitopaikkaa olen samaten jo mietiskellyt, noin pienen tosiaan haluaisin perhepäivähoitoon mutta kuten muutkin täällä, kyllä sitä miettii millainen hoitaja sitten on... Enkä oikein tunne edes ketään jolta kysellä.

Ja hormonit (kai) heittelee edelleen, kamalia kohtauksia saan yhä vaan. Koska tää loppuu!!!?? Tietty nyt tuntuu extrakurjalta kun toi työhönpaluu jne pyörii mielessä, mutta saisi tässä jo alkaa tasaantua. Että joutuu ne miehetkin joskus koville :ashamed:

Onneksi telkkarista tulee Cry Baby, Johnny Depp on hyvä lohduke :p

almaa
 
Yks kyssäri vielä; missä vaiheessa olette alkaneet antaa (jos olette) korviketta kiinteän ruoan ja imetyksen ohella? Pojalle kelpaa rinta noin 6-7 kertaa vuorokaudessa & ruuan kanssa annan aina vettä. Mielestäni ei syö rintoja aina edes tyhjäksi eli maitoa kai riittäisi enemmänkin (ja joskus kun tarjoa ei edes kelpaa), vaippoja kastuu ihan hyvin eikä kuivaltakaan vaikuta.

tv
aina näitä maitoasioita jahkaava almaa. kiva marraskuussa suihkia sit töissä...
 
pur: hirmuisesti onnea! :flower:

Tyyppien äippä: :hug: :hug: Toivottavasti teillä asiat selviää...

Laittelin just pomolle noista hoitovapaa, vuosiloma ym. asioista mailia, kun se on sairauslomalla. Ja asia piti saada eteenpäin NYT, kun teidän kirjoituksista sain inspiraation. Meillä tarkoituksena, että olisin kotona elokuulle 2010 asti, miehen isäkuukauden ajan olen kuitenkin töissä.
Ja poika menee päiväkotiin. Olen itse ollut kyllä aikoinaan maailman ihanimmalla pph:lla, mutta olen kuullut niin paljon kauhutarinoita huonoista perhepäivähoitajista, että en uskalla sellaiselle viedä. Mutta olenkin helposti säikyteltävä... Sitäkin murehdin kun Konsta ei osaa tuolloin vielä pahemmin puhuakaan, niin ei voi kysellä millaista oli hoidossa. Olisi varmaan eri asia, jos asuisin pienellä paikkakunnalla ja tieto huonoista hoitajista kantautuisi korviin helpommin. Mutta mieheni toteaa Konstalle, että "äiti oli siitäkin huolissaan", aina kun murehdin jotain asiaa... Eli mulla on varmaan tapana murehtia turhia. =) Mutta toisaalta pikkusisko opiskelee lastentarhanopeks ja se on kyllä kanssa kertonut kauhujuttuja päiväkodeista.

Oikeasti haluaisin pitää Konstan aina lähellä, enkä viedä hoitoon ollenkaan. Hankin sille oman peräkammarin, jossa se rauhassa asus. Sivarin voi käydä, niin ei tarvitse olla äitistä erossa. =) Tai sitten vaan koitan kasvaa isoksi tän asian kanssa ja opetella luottamaan, että minä ja poika pärjätään, vaikka oltais erossa toisistamme.

Kuume ja rakas Konsta viikkoa vajaa 6kk
 
Pur Onnea Onnea ja no stress! :) :flower:

Kiitokset seranzu ja rosinante hoitopaikkaan liittyvistä kommenteistä :flower: Mä oon nyt tosin niiiiiiiiin sekasin noista hoitopaikka asioista :xmas: Nyt ei tee mieli laittaa lasta mihinkään hoitoon :LOL:

Kertokaa lisääkin kokeneet kommenttejanne. Eikös tarhoja ole joissa on vähemmän lapsia? Mites yksityiset tarhat? Ehtiiköhän PPH tehdä yksin muuta kuin ne perushoidot joita tarhassakin vain ehditään kiireen takia tekemään? Mä olen katsonut sellaista (yksityistä ) tarhaa joissa on ryhmässä 12 lasta 1-2v ja 3 hoitajaa, kuulostaako riittävälle? Perhepäivähoidossa edelleen mietityttää se että yhdellä hoitajalla usein on 4 lasta ja sit siihen päälle varalapset just lomien, sairastumisien jne sijaistuksen takia että miten se yksi ihminen kotonaan pärjää kun pitää ruoat sun muut laittaa. Ahdistaaaaa |O |O |O :D

Mä olen ihan pöyristynyt noista jutuista joita kerroitte tarhan arjesta, miten lapsista voidaan tuolleen säästää, murrrr :kieh:

Audriina Pikaista paranemista koko perheelle :hug:

BB: tä mä en ole seurannut, oon hirveän huono katsomaan telkkaa muutenkin, paria suosikkisarjaa on tullut seurattua kun ne tuli ja sit tykkään dokumenteista. Se BB ei vaan tunnu omanlaiselta ohjelmalta, katsoin kerran jakson ja olin ihan että miks mua pitäis kiinnostaa mitä noi tuolla puhuu, ketä ne on? :p

Me aloitetaan ke 2.9 Muskari, se alkaa olikohan klo 10.30 eli meille aika aikasin, saa nähdä miten ehditään :p Uskon että tyttö tykkää siitä paljon koska meillä lauletaan ja kuunnellaan musiikkia joka päivä ja sen oikein näkee kuinka paljon musiikista tykkää :)

Tänään on ollut aikamoista kitinää taas, sais ne hampaat jo tulla :kieh:

Vielä pikanen FB vilkaisu (eipä siellä nyt ole juuri muuta kerennyt tekemäänkään...) Hyvää yötä mammat :wave:
 
Kuume nauratti noi sun mietteet konstan hoitoon laittamisesta :LOL: Itsellä niin samoja, tosin mieskin sanoi että tytön arvioitu kotoa poismuuttamisikä on noin 45v että ei tuu kovin hyvin meidän tyttärellä menemään :D Ja sanomattakin on selvää että ekat treffit tulee myös olemaan samoihin aikoihin, jos silloinkaan. Ei ole isillä helppoa kun on tytär :D
 
Pur: onnea :flower:

Audriinan perheelle pikaista paranemista!

Heräileville jaksuja!

Meillä oli oikea valvomisilta. Nukutin ties kuinka monta kertaa ja vartin päästä oli neiti sängyssä mahallaan, silmät niin isoina kun olla voi... Nyt tais viimein jäädä unten maille. Outoa, meillä tavallaan nukutaan jo klo 20. Täälläkin samoja mietteitä kuin teillä muilla. Että minne laittais tytön päivähoitoon... Pitäs ens kuun alussa laittaa hakemuskin, kiire tulee siis. Täytyy alkaa huomenna soittelee ja kyselee. Mulla kun ei oo työpaikkaa mihin palata, ei ole siis varmaa töiden aloittaminenkaan. Paitsi tietysti lähihoitajana saan niitä päivän töitä jos haluan, mutta en tiiä haluanko olla joka päivä uudessa paikassa. Ja työajoistakaan en voi sanoa varmaa. Ollaan kyllä mietitty että tytön hoitoajat noudattelee miehen työaikoja, jolla säännöllinen työaika. Stressaa...

Mites se kotihoidontuen hakemus? Eikö se tule kotiin Kelasta esitäytettynä lähempänä vanhempainvapaan loppua? Mun pitäs visiiin hakea joulukuuksi ainakin ja sitten mahdollisesti perua, jos aloitan työt tammikuussa. Tai käydä Kelassa kyselee, miten nuo menee, kun eikö sekin pidä kuukautta aikaisemmin perua? :headwall:

Mutta nyt alkaa olla niin väsy että suihkun kautta nukkuu.

Ai niin, viime yönä Aino heräsi syömään vasta klo 5, kun meni nukkuu klo 20.30! Eli meillä nukuttiin melkein koko yö =) Ollaan nyt parina iltana syöty iltapuuro, se taitaa tehdä tehtävänsä ja toivottavasti kohta jää viimeinenkin yösyöttö pois.

Nessu ja Aino 5,5kk
 
Tänään ois vauvakino! Lähden siis Konstan kanssa leffaan, kunhan ensin käydään kirjoittamassa velkakirja pankissa. Keskiviikkona tehdään sitten viimein kaupat.

Mun piti vaan pikaisesti kysyä, että naksutteleeko muiden vauvat kieltä? Meillä Konsta naksauttelee ja toinen suosikki on maiskuttelu. On niin ihanan onnellinen kun tekee sille saman takaisin. :heart: Ollaan fiksun kuuloisia iltaisin kotona, kun koko perhe naksuttelee ja maiskuttelee. :)

Mutta nyt aamupuuron keittoon.

Kuume ja Konsta
 
Ompas menny monta päivää etten oo ehtiny kirjottaa, ja monta sivuu luettavaa.

Pinnasängyn pohja aateltii tänää laskee ku Jadenna nousi eilen seisomaa tukee vasten!! :D hehkutinki jos fb:s :whistle: Lelulaatikkoo vasten kampes ykskaks seisomaan ja taas mä mölysin (täl kertaa hiljempaa) kameran perään ja videokamerast oli akku loppu!!! ja kameraa en ehtiny laittaa pääl ku kaatu. Miksei voi vaan rauhas kattoo ku toine yrittää eikä mölytä :ashamed:

Meil on tänää 6kk neuvola, kiva tietää onks kasvanu normaalist ku mennää edellee pelkäl tissil. Näyttää ainaki iha pulskalt.

Nyt täytyy jatkaa tekstien lukemist ja hypätä pari sivu taaksepäin....
 
Ai niin, Purille onnittelut multakin! Älä panikoi!

Yksi vaihtoehto hoitopaikalle on tietysti palkata oma hoitaja, tähänkin saa Kelasta yksityisen hoidon tukea (sama tuki jota saa jos käyttäisi yksityistä PPH:aa tai päiväkotia) mutta oletettavasti tulee kalliimmaksi kuin kunnalliset vaihtoehdot. Tähän näköjään kelpaisivat myös isovanhemmat, jos alkaisinkin houkutella isoäitiä vuorotteluvapaalle. Kuten Kuume, mieluiten pitäisi sulopoitsun kotosalla kanssani aina. Poika voi olla kyllä eri mieltä jossain vaiheessa : )

Meillä alkoi vauvamuskari kanssa eilen. Poika katsoi opea aivan hämmästyneenä koko puolituntisen mutta kaiketi ihan kivaa oli kun ei pahemmin kitissytkään. Mä käyn siellä kunnes mies jää hoitovapaalle, luulen että miehelle se on hankalin juttu vaikka musiikkimiehiä onkin..

Päätin luopua sängyn 'sivuvaunusta' viime yönä, poika nimittän joko ryömii tai kierii sieltä mun päälle nyt. Ei se haittaisi että tulee viekkuun mutta pelkään että jotain tapahtuu, nyt varsinkin kun pääpuoli on nostettu, päätyy hankaliin asentoihin. Jos sitten raskin tosta sivuvaunusta luopua, yhyy taas kun on niin iso!

almaa
 
oi jösses.. Elokuu on jo yli puolenvälin ja mä en oo kertaakaan kirjautunu palstalle! Minne aika menee??? Oon käyny aina sillon tällön lukemassa kuulumisia, mutta kertaakaan ei oo ollu aikaa kirjottaa. Nytkin itkuhälytin on tuossa vieressä et kuulen ku Ellen herää yläkerrassa.

Ensin mittoja Labellolle.. 6kk neuvolassa 7880gr ja 67,5cm
Tiistaina Ellen keksi ryömimisen jalon taidon ja nyt sit mennään eikä meinata:) Lattialle laitettu viltti pikkasen hidastaa menemistä, mut neiti rullaa sen kainaloidensa alle (osa viltistä jää siis mahan ja jalkojen alle) ja vetää sit käsillään eteenpäin. Hyvin pääsee:)
Ruoka maistuu edelleen hyvin ja mä kun luulin, et se syö jopa "liikaa" kiinteitä, nii neuvolan täti sano et niin pitkään saa antaa esim. pottua kun se ite kääntää pään pois tai ilmasee muuten et nyt on massu täys. Meillä menee pari kolme pottua per ruokakerta ja siihen lisäks sit porkkanaa/kukka tai parsakaalia ja pieni lihapala/kalaa tms.

Hampaita meiän Ellenillä ei vielä oo, mut hammasharjaa ollaan kokeiltu aina sillon tällön. Ja sama reaktio on meilläki ku muilla eli kovin on tykättyä:) vissiin ikeniä kutittaa jo kovasti.

Nyt kuuluu iloinen jokeltelu hälyttimestä, yläkerrassa on siis herännyt neiti aurinkoinen: :heart:

Kävin maanantaina ilmoittamassa töissä, et oon kotona ainaki ens vuoden heinäkuun loppuun asti. Katotaan jos rahatilanne sallii et olisin sit vielä vuoden..eli menisin töihin ku Ellen ois n.2,5v.. mut kassellaan..

Nyt on mentävä ennenku neiti pyörii sängystä alas...
Nanada ja Ellen 6kk2vk
 
Äkkiä vaan lueskelemassa, mies edelleen lomalla ja remonttia pukkaa (nyt jo onneksi aikalailla valmista) joten kiirusta on pitänyt.

JeJa, ihan käsittämättömän taitava typykkä kyllä. Jutteleeko Jadenna myös kovasti? Entäs muiden liikkuvaiset lapset? Kun mietin että meneeköhän noi kehitykset vuorotellen. Helmi on nyt nimittäin vähän jäänyt paikoilleen, tekee vaan kaikkia ihan uskomattomia ääniä ja saattaa jäädä niitä kuuntelemaan. Päristelee, naksuttelee, karjuu, kiljahtelee ym. Ihan hassu. Välillä pääsi jo vähän ryömimäänkin, mutta nyt vaan lähinnä makoilee selällään ja huutelee :D
 
Terkkuja puolivuotis neuvolasta!

LAbello kun ehdit niin mitat 6kk 7965g ja 68,4cm.
Mä oon kyl vähä sitä mielt et tää on ihan kohtuuton homma, päivitellä noit mittoi.... :eek:

Kaikki oli ukkelilla hyvin ja hyvin kehittyy. Oli harjoittelija, ni oli hauska kuulla, kun terkkari selitti sille tarkkaan kehitysvaiheita ja juttuja!

Tänään on eka vauvauinti! JÄNNITTÄÄ! :D

Noi hoitoasiat on niin hankalia! Ja ihan tyhmää stressaa niist nyt puoli vuotta etukäteen, mut minkäs ittelleen mahtaa. Meillä oli muutes paikallislehdessä eilen jutukin, missä joku kunnanvaltuutettu, peräänkuulutti nimenomaan perhepäivähoitjia! Kun tutkimukset puoltaa, (juuri sairauksien, melun ja liiallisten virikkeiden ja muun touhotuksen aiheuttamaa srtessiä ja levottomuutta alle kolmivuotiaille päiväkodissa olemisen vuoksi,) nimenomaan PPH:ta hoitomuodoksi. Nyt mä sitten pelkään ettei löydykään PPH paikkaa!!!! |O Ja kaiken lisäksi kunta on ajamassa alas ryhmäperhepäivähoitoa... Kalleuden takia! Mikä on myös musta oikein hyvä vaihtoehto!

Meillä tyttö valitteli kurkkua ja isoveli mittaili lämpöä illalla! AAARGH! Mä en halua sikanuhaa tai muutakaan nuhaa... Sulkeutuisiko kotiin, eristäisi vauvan perheenjäsenistä... |O |O No eihän se ole mahdollista, eikä järkevääkään. Eilen taas NIIN ärsytti, kun kävin työmaalla.... Päiväkodin mammat taas rivissä näpläämään Kaapsua ja sattu vielä mummot (meil sie vanhuksia päiväkeskuksessa) siihen kahville, niin eikö nekin köpöttelly sielt rivissä!!!!! Ja kaikki käy kiinni vauvaan!!!! Toinen oli ihan kauhuissaan. En kerinny alta pois.... Katon kyl tarkkaan, ku seuraavan kerran sinne itteni työnnän... :whistle: :whistle:

Nonni vaunuis ääntelee, päiväruoalle ja kauppaan.

Jaksuja kaikille valvojille!! Ja sairastaville! Toivotaan et parisuhe olis kaikil hyvin! (Meil muuten, mut mihin on menny seksi????? :whistle: Onko joku nähny?)
 
mä oon huomannu ihan saman. Meillä kans poika enempi paikoillaan mut pää paukkuu senkin edestä!!! On ollu kyl semmonen oikestaan koko ajan että kiinnostaa toi suun käyttäminen ja äänten tekeminen enemmän kuin liikkeelle lähtö. Kääntyilee kyllä lattialla ja karjuu sillain paikallaan nytkyttäen mut ei liiku mihkään. Oon kyllä jostain lukenutkin siitä että toisilla lapsilla liikunnallisuus kehittyy ensin ja toisilla taas puhepuoli. Mä vakaasti uskon että meillä puhutaan ennen kuin kävellään (mies ja siskonsa on molemmat puhuneet ennenkuin oppivat kävelemään).

Tänään oli aamulenkillä jo niin kylmä että laitoin pojalle sen äippäpakkauksen makuupussin rattaisiin, siis sisävaatteissa muuten ja pipo päässä. Ihan sopivan lämpöinen kaveri oli kun kotiuduttiin. Uskottava se on että syksy tulee taas. Kohta alkaa taas se arpominen että mitä laittaa toiselle päälle...

Sötnos sehän se on se niinsanottu "normaalimitoitus" että 12 alle 3v-lasta kohden on 3 hoitajaa ja ihan luksusta olis jos saman ryhmän henkilökuntaan kuuluis vielä laitoshuoltaja joka auttelis myös ryhmässä silloin kun omilta töiltään ehtii. Joskus on ollut näin upee tilanne munkin työpaikoissani, mut ei enää vuosiin. Saattaapi olla että jossain yksityisessä tai esim. montessoripäiväkodissa vois olla parempi tilanne, mut kyllä kunnalliset on varmaan aika täyteen ympättyjä. Näin ainakin meilläpäin.

Olikos muuten siinä vauvauinnissa joku "yläikäraja" milloin ei enää oteta ryhmään???? Huomasin vaan että meidän uimahallissa alkaa vasta lokakuun puolessa välissä seuraava ryhmä (myöhästyin tästä ekasta). Mietin vaan että voisko silloin vielä aloittaa, poika on silloin 8kk?

Joo ja Kuume en mäkään veis kyllä mihkään hoitoon jos ei ois pakko! Vaan hyväähän se tekee lapsellekin päästä välillä muiden lasten seuraan, mut kuin se ajatuskin tekee jo niiiiin pahaa että jutuu olemaan erossa :ashamed: .

Nyt kaffetta!
 
Isäkuukaudesta ja muista vapaista... siis voiko äiti käydä välillä hetken töissä ja palata/mennä sitten hoitovapaalle? Kun mun mies haluis pitää sen isäkuukauden, mut sehän tarkottas sit sitä, et mun pitäis mennä JO marraskuussa töihin. Ja haluttais Axu laittaa kuitenkin hoitoon vasta vuoden vanhana eli helmikuun alussa. Eli voisko mun mies pitää marraskuun isäkuukautta ja mä hoitovapaata joulu- ja tammikuun (tai joulukuun hoitovapaata ja tammikuun kesälomaa)? Kai toi selviäis Kelankin sivuilta, mut helpompi kysyä täällä :LOL:

Seksi
... pakollinen setti kerran viikkoon ollaan yritetty hoitaa :LOL:

Seranzu, miten teillä menee koiran kanssa? Onko hyväksynyt jo Kaapsun?

Muskari alkaa meillä ens to 27.8 klo 17.15-17.45. On MLL:n järkkäämä ja meille sopiva tollanen iltapäivä aika. Meille ei oikeen noi "aikaset" aamujutut sovi. Jos ei muuta, niin ainakin äiti on niin hitaalla, et ennen kahtatoista on turha miettiä menoja ilman hillitöntä hosumista. Se tuleva mahdollinen vauvauinti hirvittää jo valmiiksi aamutoimien puolesta! :eek:

Harrastuksista muuten, niin kuinka paljon kannattaa viikkoon ympätä harrastuksia tollasen pikkusen kanssa. Se muskari me nyt aloitetaan, samoin vauvauinti jos vaan saadaan paikka. Sitten mua kiinnostas hirveesti paikallisten naisvoimistelijoiden äiti-vauvajumppa ja yks sellanen äitivauva "kaffeettelupiiri". Onko neljä juttua jo liikaa vauvan kannalta?

Kuume
:LOL: Naksuttelua ja maiskuttelua meilläkin!

Yöunet
oli viimeyönä 22-06. Kuuden aikaan tissitteli ja jatkoi unia ysiin. Jippii! Kolmen aikaan heräs ähräämään sängyssään, mut en jaksanut heti nousta katsomaan, niin nukahti itsekseen uudelleen :whistle:

Hammasharjaan tutustuttiin eilen, vaikka hampuja ei vielä ole. Oli erittäin mielenkiintoinen kapistus :LOL:

Nyt lähden siivoileen pihaa, kun Axu nukahti. Jos sit vielä jää aikaa, niin syvennyn sukankutimeen ;)

Tuiskunen ja Axu 6,5kk+
 
Vauvojen harrastuksista tää on kans niitä lempipaasausaiheita.... Korostan taas että tääkin on aivan mun oma mielipiteeni ja kukin tehköön miten parhaaksi näkee. Eli mä oon sitä mieltä että lapsi ehtii kyllä harrastamaan ihan tarpeeksi sitten kun on sen ikäinen että ymmärtää niiden päälle. Tietty muihin lapsiin totuttelumielessä on ihan hyvä jossain käydäkin ja joku vauvauinti nyt on ihan jees kun sitä ei pysty kotona tekemään. Mut töissä oon kauhulla katellut, kun on valitettavasti niitä vanhempia jotka laahaavat pieniä lapsia moneen eri harrastukseen/viikko. Lapsille on jo se hoitopäivä niin raskas, ettei siihen juuri muuta enää tarvita. Monet vanhemmat kai luulevat että lapsi tarvii vielä hoitopäivän lisäksi jotain lisävirikkeitä tai aktiviteettia mut asia on aivan toisin päin, siis puhun nyt niistä pienistä 1-3v. Sitten niitä itkeviä väsyneitä reppanoita tuodaan aamulla hoitoon ja ihmetellään että mikä nyt taas noin itkettää... Aika murheellista. Joo mut ei siitä sen enempää, pointtina vaan se että malttia harrastusten kanssa. Varsinkin sitten kun alkaa se päivähoito... Tulipas saarna. Mut tosiaan ihan mun oma mielipide, älkää suuttuko mulle... :)
 
Joo, isäkuukauden voi pitää myöhemminkin, näin oli kelan sivuilla:
"Voit pitää isäkuukauden vanhempainrahan jatkoksi tai siirtää sen myöhempään ajankohtaan. Isäkuukausi on kuitenkin pidettävä, ennen kuin on kulunut 180 kalenteripäivää (n. 6 kuukautta) vanhempainrahan loppumisesta."
Lisää asiasta: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160404102920MH
Meillä mies on kotona maaliskuussa 4 viikkoa ja mä olen sen aikaa töissä. Tuohan lyhentää mun vanhempainvapaasta vähintään 12päivää, mutta mies saa sitten "ylimääräistä" vanhempainvapaata 12 päivää.

Niin ja noista harrastuksista: ajattelin koittaa johonkin äiti-vauvajumppaan tai vastaavaan päästä, ensiviikolla on ilmottautumiset. Mutta teen tämän ainoastaan itseni takia, en usko Konstan harrastuksia kaipaavan. Toisaalta tuskin niistä pahastuukaan. Eli jos Tuiskunen kaipaat itsellesi aikuista seuraa, niin mene ihmeessä.
Ja olen Rosinanten kanssa samoilla linjoilla, eli koska Konsta joutuu pienenä hoitoon, niin Konstan omat harrastukset aloitetaan sitten kun hän itse niistä innostuu. Kun ei tarvitse harrastuksia lapsiseuran tai virikkeiden takia. Noita tulee hoidossa varmaan ihan riittävästi pienelle. Näin siis toimitaan meillä, mutta perheet ovat erilaisia ja se mikä tuntuu hyvältä meistä ei toimi kaikilla.
 
Rosinante, meidän vauvauintiin tuli ainakin just yksi 8kk poika ja hyvin näytti olevan mukana jutuissa! Se sukellusrefleksi kuulemma lähtee joillain pois 6kk jälkeen, toisilla kestää kauemminkin. Eli ei voi tietää onko sitä enää, mutta kyllä siellä uinnissa on kivaa ihan varmasti vaikkei sukelluksia enää tehtäisikään! Meillä Helmi nauttii ihan mielettömästi, se on kyllä ihan viikon kohokohta toi uinti kaikkien kolmen mielestä!

Tästä on varmaan ollut puhetta jo aiemmin, mutta en jaksa selata kaikkia sivuja läpi.. Eli kakka. Miten teillä kiinteiden aloituksen jälkeen on masut toimineet? (siis vauvoilla, ei äideillä... :)) Meillä toimi ennen kiinteitä ainakin kerran, joskus kaksi kertaa päivässä, mutta pari viikkoa sitten meni tosi kovaksi, vaikka lähinnä on syönyt hedelmiä ja marjoja (meillä vielä siis maistellaan vaan ruokia, pääasiassa tissillä mennään edelleen). Nyt ei meinaa kakka tulla millään itekseen ulos, oon antanut duphalacia jos ei luumu oo toiminut ja jos ei silläkään ole irronnut (viimeksi tänään kun taas oli neljättä päivää ummella ja tuskaisen oloinen) niin oon laittanut tollasen glyseriini(?)supon mitä saatiin lääkäriltä siellä Espanjassa. Sillä on sitten saatu kakka ulos, mutta ei kai tämäkään nyt voi hyvä olla että aina joutuu jotain lääkkeitä käyttämään..?? Eli apuja kaipaisin! Vettä ei suostu juomaan, nokkamuki on aina pöydässä mukana mutta ei siitä kyllä mitään mene. Välillä oon antanut ruiskulla vettä että saisin edes vähän juomaan.

Meillä on kyllä huomenna neuvola ja ajattelin siellä kysäistä, mutta täällä on myös aina niin hyviä neuvoja kun samoja ongelmia näköjään on monilla :)

Piti muuten vielä tosta jokeltelusta sanoa, Helmi on nyt alkanut toistelemaan tavuja, tä-tä-tä ja ti-ti-ti lähinnä, välillä muutakin. Mutta ihan paras oli toissailtana kun köllöteltiin sängyllä nukkumaan mennessä niin ensin sanoi ihan selvästi ÄITI, mies alkoi nauraa toisessa huoneessa että no nythän se alkoi puhumaan. Heti perään tuli ihan selvällä suomen kielellä HATTUPÄÄ :LOL:

Nyt mies sai tytön päikkäreille niin mä meen keittämään meille kahvit ja pakkailemaan, huomenna taas viikonlopuksi maalle.

Ainiin, Toukka, halaus sulle! En kyllä ole ihan varma mitä teillä on käynyt mutta luulisin arvaavani. Isot harmittelut sulle! Toivottavasti saatte asioita puhuttua ja jonkun hyvän ratkaisun :/

Kvartti ja Helmi 6kk ja 3 päivää :D
 
Rosinante ja Kuume, kiitos mielipiteistänne :flower: Ajattelinkin noita harrastuksia nyt syyskaudelle, kun Axu ei vielä ole hoidossa eikä sitä kautta kontakteja toisiin lapsiin yms uusia virikkeitä. Ja onhan tässä tietty itsekäskin pointti takana, eli saisin itselleni aikuisseuraa ja äitivauvajumpassa vähän muutakin liikuntaa kun vaunulenkkiä. Toki voihan sitä kotonakin jumpata, mutta arvatkaa tuleeko tehtyä :LOL: Keväällä sit eri juttu, tuskin itsekään heti jaksan työpäivän jälkeen lähtee rientämään jonnekin.

munkin mielestä meidän poika osaa jo sanoa ÄITI ja ISI :LOL: Alexi taitaa muutenkin kuulua siihen porukkaan, joka tykkää enemmän pitää älämölöä kun ei sillä tunnu olevan mikään kiire liikkua minnekään, tykkää vaan möllöttää vatsallaan ja sätkiä kuin olis lentoon lähdös tai harjottelis sammakkouintia kuivalla maalla :LOL:

Tuiskunen ja Alexi 6,5kk+
 
Mae
hoitoon viemisestä Mä olen suunnitellut olevani kotona siihen saakka, kun Joona täyttää sen 3v. Olin esikoisen kanssakin. Ketään en kuitenkaan käy syyllistämään hoitoon viemisestä, mutta tää on mun valinta. Oon ite vuorotöissä, mies on vuorotöissä ja lapset joutuis sitten ihan sekavaan tilanteeseen+nää molemmat pojat on tosi infektioherkkiä näköjään |O Oon ite ollut vuoropäiväkodissa töissä ja oli se kurjaa kun sinne tuli 8kk vauvoja :( Ne on niin pieniä vielä ja saattoivat olla vuorokaudenkin päiväkodissa jos äiti meni iltavuoroon ja seuraavana päivänä aamuvuoroon (suositeltiin lapsen unien kannalta jättämään pk nukkumaan).

vauvauinti meille sanottiin,että sen voi aloittaa milloin vaan, mutta olisi suositeltavaa aloittaa ennen kuin se refleksi häviää.

Ja sitten taas tätä omaa napaa. Soitin lääkärille tänään, kun luulen ettei tuo kuuri tehoa Joonalla. Ei suostu edelleenkään kunnolla syömään eikä juomaan, rohisee tosi pahasti ja aristaa korvia (nyt siis myös oikeaa korvaa joka ei aiemmin ollut tulehtunut). Huomenna olis sitten TAAS lääkäri. Ei haluaisi aloittaa laajakirjoista antibioottia näin pienelle, ellei ole aivan varma että siihen tarvetta. Toisaalta viime yönä Joona sitten nukkui ihan hyvin tai siis ei syöny yöllä vaan vasta 7. Mutta kauhean levotonta on kyllä ja kiljuu unissaan |O ja päikkärit on ollu tänään 2x40min. :headwall: Ja herkkä ja kiukkuinen kun mikä tuo ipana.

Tää äiti on vähän kiukkuinen... Eihän se lapsen vika ole, että on kipeä. Mutta ärsyttää niin pirusti toisen puolesta!!! :kieh:

Mae ja kipuinen Joona
 

Yhteistyössä