Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Meilläkin harjataan hampaat aamuin illoin, tykkää kovin. Varmaan tekee mannaa kutiaville ikenille! :D

Hoitopaikka juuh sekin pitäis laittaa vireille. :headwall: :headwall: Mites muut? Mä haluan ehdottomasti perhepäivähoitoon. Oon vähä turhan läheltä seurannu päiväkotien pienten ryhmän toimintaa....

Ja BB jee! :LOL: Tuli katteltua ja varmaan nytkin B)

Perinteisiä ihania Vippamukeja mäkin oon kaipaillu ja etsiskellyt.... :wave: :wave: Huhuu! Kertokaa heti jos jossain osuu silmiin!

 
Iltaa


:hug: kaikille sitä tarvitseville.. monia tuntui olevan :'(. Tsemppiä ja jaksamista :hug:

Glow: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Ekaks neuvolakuulumiset: 6 kk mitat oli 6330g ja 66,7cm, pipo 40.3 cm. Kaikki hyvin ja omalla käyrällään kasvaa. Ummetus tuo vähän lisäpainoa ja siitä syystä painokontrolli kuukauden päähän. Muuten olisi ollut suoraan 8kk lääkärineuvola. Tyttö oli oikein menevällä tuulella ja täti ihasteli kovin :LOL:

Ruokakuvoista sen verran, et ummetus saatiin vajaan 2 viikon keston jälkeen hoidettua Levolacilla ja takapuolikin on nyt rauhoittunut ja vesikellot kadonneet, ilmavaivojakin ihan vähän enää. Yksi lehahdus on takapuolessa nähty... jotain kai mitä mä söin :headwall:. Nyt sit pitää varata aika maitoaltistukseen ja pitää tyttö oireettomana. Ei siis ruokakokeiluja vähään aikaan.

Nokkamuki on täälläkin suuressa suosiossa =) ja lasistakin tyttö juo vettä ihan hienosti.

Eilen puhkesi lopultakin eka hammas =) , sitä alettiin heti eilen harjata. Tytöstä oli ihana ottaa mallia isommista sisaruksistaan.. ei olisi millään halunnut lopettaa. Taisi auttaa kutiaviin ikeniin.

Päiväunet ovat nyt muuttaneet rytmiä. Aamupäivällä nukutaan 2-3 tunnin unet ja iltapäivällä toinen 2 tunnin setti. Iltaunille klo 22. Aamulla herätään n. klo 9. Hampaista johtuen on heräilty öisin usein.. rinnalle rauhoittuu.. laskuissa en ole pysynyt perässä.

Kela paperit on täysin unholaan jääneitä... apua :headwall:... hoitovapaalle kyllä meinaan jäädä mut miehestä ei oikein vielä ota selvää, että kauanko meitä elättelisi :|. Haluaisin olla kotona ainakin ensi syksyyn saakka, pidempäänkin jos mahdollista.

Ai... nyt kutsutaan... :wave:

Fiiu ja tyttö, 6 kk :heart:
 
Tyyppien äippä, :hug:

Nää kriisit varmaan kiertää täällä jokaisella meistä, kait se on jossain vaiheessa meidänkin vuoro, viimeistään varmaan syyskuussa on meillä hermot kireellä, kun laitetaan kaksi TÄYSIN erilaista sukua yhteen Gretan kastajaisten yhteydessä, mies jännittää jo etukäteen, että mikä katastrofi on tulossa :whistle:

Tuiskunen: en mäkään osaisi sanoa, että gretalle on hampaita tulossa paitsi käytöksestä, mutta lekuri tarkasti oikein lampun kanssa ja sanoi heti, että tuolla ne kuulottaa, vaaleilta näyttää Gretankin ikenet alhaalla.

Mikä huutaen nukkumaan menee, se hyväntuulisena herää :LOL: Tunnin päikkärit nukkui klo19-20 välillä, mutta alkoi jo kesken illallisen haukotteleen ja 21 oli täysin valmis nukkumaan yöunia, mutta ikään kuin korvatakseen sen aiemman huutokonsertin meni nukkumaan oikein tosi söpöläisenä :heart:

Kiva, kun nyt saan tarjota jo hiukan vaihtelevampaa ravintoa ihan virallisestikin, kun glutiini otettiin ohjelmaan ja illallisella tarjotaan sellaista vauvoille tarkoitettua juustoa kasvissoseen ja viljan lisukkeena, lounaalla taas yhä riisiä, kasviksia ja lihaa.

Oli oikein kiva päivä Gretan kanssa, huippua, kun typy nukkui noita pitkiä parin tunnin päikkäreitä, ehdin vetään koko pilates-sarjan pitkästä aikaa ja lukemaan romskua. Tietty ois voinut siivota, mutta romskun lukeminen kiinnosti enemmän :ashamed:

Nyt nukkumaan, hyveli yöteli kaikille :wave:

 
Tyyppien äippä :hug:

Nokkamukina meillä on käytössä sellainen harjoittelumuki vai mikä lie nimeltään. Tuttipullon ja nokkamukin välimuoto. Permeä nokka, joka on siinä pullon/ mukin keskellä. Tykkään. Siitä oon velliä tyrkyttäny, että edes jotain söisi tissimaidon lisäksi. Nyt ku on hampaita tehny, niin tytsy on taas meinannu pärjätä pelkällä rintamaidolla. Ei maistu mikään... Sormiruoat menis, mutta ei taidot riitä ku hätinnä maissinaksuihin.
 
:hug: Kaikille joilla kriiseillään tai muuta ikävää on :/ Vauva-aika on kyllä parisuhteelle iso juttuja, ja yleensäkin se että lapset vie ajan, väsyneenä itse ainakin kiukuttelen jos mistäkin miehelle, onneks se ei lähde usein mukaan mun juttuihin vaikka kuinka yritän B)

Hampaita meillä ei vielä näy, kuuluu kylläkin, tuntuu että kiukuteltu on jo sekä koko ylä että alarivistön verran mutta ei vain näy ei. Kohta ei tarvi tullakaan, ostan tekarit :kieh:

Eilen olin pitkästä aikaa sambaamassa ja jotain jopa muistikin, ainut vaan että oli raivostuttavaa huomata kuinka rapakunnossa sitä voi olla!! :kieh: Siis niin huono kunto, tuntui että jo alkulämmittely oli mulle riittävä jumppa :LOL: :|

Tyttö oli miehen töissä sen tunnin ajan ja sitten hain ne sieltä. Oli kuulemma mennyt hyvin ja ihmisille oli jaksettu hymyillä. Mies nauroi sitä kun vanhat asianjajan paarmat tulee tytölle puhumaan sellasella vauvakielellä muuttaen ääntään että 'kukas se siinä on, tui tui'-tyyliin :D Yleensä kun ne on hieman erilaisina työmaailmassa ja ei ihan heti lässytys tulis mieleen niistä henkilöistä...

Tuiskunen Hoitopaikkaan kannattaa varmaan soitella etukäteen että milloin niille sopis että tulis käymään :)

Nokkamukista meillä juodaan jos minä siitä juotan, muutoin hankaa sillä vaan ikeniä... no kaipa se siihenkin hommaan soveltuu :)

Glow: lle Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja hetkistä :flower: :heart:

Noista hoitopaikoista piti kokeneemmilta kysyä kun osa sanoo että perhepäivähoitoon ja osa tarhaan että mikä olisi perustellusti paras vaihtoehto? Mä aluksi mietin että ehdottomasti perhepäivähoito mutta sitten mietin että se perhepäivähoitaja on tosi yksin siellä monen lapsen kanssa ja täytyyhän sen kuitenkin normaalit asiat hoitaa siinä ohessa ruoanlaitoista vessassa käynteihin. Tarhassa kuitenkin jos täytyy mennä vessaan tms niin voi pyytää toista henkilöä sijaistamaan sen aikaa. Sen takia tarha tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kun käsiä on enemmän.

Itse miettinyt monesti vauvan kanssa sitä kun päivät on yksin että jos tässä olis vaikka neljä lasta niin mitä siitä tulis. Tarha tuntuu myös jotenkin valvotummalta kuin perhepäivähoito. Onhan niitä kuullut tosi mukavista perhepäivähoitajista jotka varmasti hommansa hoitaa mutta myös huonoista. Kertokaa kokemuksista kokeneet, tää on niin sekavaa :p tarhaa siis tällähetkellä kannatan :xmas:

Mä en edes ole miettinyt vielä noita kelan lappuja, ne on niiiiiiiin sekavia ja vaikeita, just niinkuin Tuiskunen kuvasi, en haluis olla kelan kanssa missään tekemisissä mutta äitiysaikana on vaan pakko :kieh:

Nyt sufeeta lisää :wave:
 
Labello: mä kirjoittelin tuossa taas ihan omiani, eli Gretan 6kk mitat on 67cm (eikä 68cm niinku kirjoitin), paino 8000g ja pipo 42cm sentään oli oikein. Hyvä, ettet ollu ehtinyt vielä päivittään ja kiitti kun jaksat näitä pinoja päivitellä! :flower:
 
Nokkamukina meillä ikean "sammakko" aiheiset, Nuk (pehmeä nokka, ei venttilejä) ja muumimuki...missään näissä ei siis venttiilejä ja hyvin onnistuu. Harjoiteltiinhan me sitä pari kk, epätoivokin meinasi jossain välissä iskeä, mutta sitten se rupesi sujumaan oikein hyvin.

joku puhu BB:stä! Mä niiin rakastan sitä ohjelmaa!! 24/7kin tulee meille :)

Tänään käytiin avoimessa päiväkodissa, Henni viihty tosi hyvin. Laulettiin, askarreltiin ja leikittiin, oikein mukavaa oli :)

Jospi
 
Siis taas itkien nukkumaan. Silmät on kiinni ja pyörii pinniksessä, mutta pakko ottaa miljoona kertaa syliin, kun aina hetken päästä alkaa itkeä. Onneksi ei yöunille ole mennyt itkien enää aikoihin, mutta nää päikkärit on kyllä yhtä huutokonserttia. Joskus itku sit vaan yltyy, kun otan syliin, niin että joskus vaan silitän sit selkää, kun näyttää rauhoittuvan paremmin kuin sylissä.
Mutta tais olla taas oma vika, kun oli 3 tuntia hereillä, ja kyllä nyt viime aikoina tuo 2 tuntia on maksimi, siis jaksaa olla ihan hyväntuulisena hereillä myös 3 tuntia, mutta sitten menee itkien nukkumaan, kun taas eilen sain 2 krt päikkäreille ilman itkuja, kun panin nukkuun jo 2 tunnin jälkeen.

Viime yönä oli kyllä sitten ilmavaivoja oikein kunnolla, tais olla tuo uusi vilja, kun en tehnytkään tavallista riisikeittoa vaan tosiaan vehnään. Kakkakin antaa odotuttaa itseään, ja kauhea paukuttelu koko ajan. Onneksi Greta tosiaan osaa prutkutella kuin joku huoleton poikamies, ties kuinka äheltäisi, jos ei saisi ilmaa ulos. Mutta monta kertaa sai aamuyöstä nousta rauhottelemaan, imetinkin 3 kertaa. Nyt yritän tarjotan nokkamukilla sitä vettä enemmän, josko tuo yötisuttelukin palaisi siihen 1-2 krt, mitä välillä oli.

Suomen matka teki kyllä hyvää siinäkin mielessä, että totuin olemaan ilman miestä, ja vaikka on nytkin taas 5 päivää töissä putkeen, niin ei sitä jaksa surkutella niin kauheasti niin kuin ennen.

Muutenkin huomaan, että kyllä se itsevarmuus vaan kasvaa päivä päivältä, eilenkin huomasin lääkärissä, että mun otteeni olivat paljon varmemmat, aiemmin esim. annoin lääkärin asettaa Gretan puntarille punnittavaksi (ja aina Greta itki), eilen taas laitoin tytön siihen itse, eikä tosiaan ollut moksiskaan. On rennompi olo ylipäätään ainakin suurimman osan aikaa, sellainen fiilis, ettei Greta nyt mitään elinikäisiä traumoja ainakaan vielä ole ehtinyt saada, niin että ehkä me siitä vielä suht normaali ihminen saadaan kasvatettua :LOL:
Mutta on se vaan ihmeellistä, kuinka noi vauvat voi olla päivä päivältä ihanampia, aina kun luulen, että nyt on saavutettu ihanuusmaksimi, niin sitten tyttö onkin seuraavana päivänä vieläkin ihanampi :heart:

Tv. Lentis ja iki-ihana Greta 6kk 10 päivää :heart:
 
Päivähoidosta

Molemmissa hoitomuodoissa on puolensa ja puolensa, niin hyvät kuin ne huonotkin. PPH:sta Sötnös sanoitkin jo ne miinuspuolet. Päiväkodista osaan kertoa seuraavia seikkoja jotka vetää mun vaakakupin PPH:n puolelle.
-ryhmässä 12 lasta 4 hoitajaa (ainakin meilläpäin) iältään sen 9kk-3v jos käy huono tuuri kaikki on tosi pieniä, tämä sitten tarkoittaa, sitä että kaikki on autettavia ja joku huutaa ja parkuu kokoajan, räkä nokassa valuu aina jollain... Hoitajien aika menee perushoitoon pukemiseen, nukuttamiseen, syöttämiseen, vaipanvaihtoon. Ja jokaisella hoitajalla on siis 4 lasta. PPH:ssa ei käsittääkseni samalle hoitajalle laiteta, kuin yksi pieni kerrallaan. Jos joku on päiväkodissa pois töistä, sijaisia ei ole, ei saa palkata jne... PPH:ssa hoitaja kipeänä, lapsi menee varahoitoon, joka ainakin meillä on yksi ja sama paikka...
-päiväkodissa pöpöjen määrä on moninkertainen. Useimmat hoidon aloittajat ovat ensimmäisen puolivuotta jatkuvasti sairaana...
-lapsia on saman katon alla tosiaan 50 jopa enemmän. Melu on kauhea!
-pienten ryhmä ei tosiaankaan aina ehdi, pysty, jaksa osallistumaan retkiin tai muihin päiväkodin tilaisuuksiin juuri tämän hoitajapulan takia.

Olen siis päiväkodissa itse töissä tosin keittiöllä, joten oon vierestä seurannut touhua... Siksi en halua vielä Kaapsua päiväkotiin viedä. Sairaudet ja suuret lapsimäärät on suurin syy ja hoitajien vähyys ja aikapula.

Tosin jos PPH:n kanssa sattuu huono tuuri, on tilanne tosi kurja. Esikon kanssa niin kävi! Pääsi sitten onneksi toiselle PPH:lle, josta minulla ei ole muuta kun hyvää sanottavaa.

Jokaisen meidän täytyy vaan itse miettiä, mikä sopii omalle lapselle ja perheelle. Virikkeiden takia en päiväkotiin pientä laittaisi. Alle 3v ei mielestäni kaipaa, kun perushoitoa ja syliä ja välittämistä ja aikaa. Pientenryhmässä ne virikkeet on lähinnä kaaosmaista touhottamista...

 
Tuiskunen joo kannattaa soitella päiväkotiin ennenkuin meette kattelemaan. Toki nehän ovat yleisiä "laitoksia" (kauhee sana!) mihin periaatteessa kaikilla on oikeus mennä vapaasti kattelemaan. Mut jos haluaa esim. jonkun henkilökunnasta vähän opastamaan ja kertomaan paikasta, niin kannattaa soitella ja varata aika.

Hammasharja on meillä ihan hittijuttu! Sillä rahnutellaan hampaita sekä koko muuta suuta minuuttitolkulla... Oon antanut pojalle harjan käteen kun vaihdan vaippaa, osaa tosi näppärästi kahnutella sen kanssa ja vaihtaa toisinpäin aina välillä. Oonki naureskellut että poika osaa kohta pestä jo ihan ite hampaansa :LOL: ...

Nokamukina meillä on se Ikean sammakkojutska, pari kertaa ollaan kokeiltu mut rinnuksille tulee vielä aika paljon. Ostin myös sen Ainu MAM taikamukin, tuntuu olevan kyllä aika huono ainakin sen venttiilin kanssa, vaatii aika voimakkaan imun että sieltä jotain tulee...

Joo ja BB:tä aion mäkin seurata taas. Tulee vaan niin myöhään että taidan ottaa talteen ja kattoo aina seuraavana päivänä...

Seranzu en oo varma ymmärsinkö oikein ton vippamukin (kannellinen mis on kahvat?), mut Tarjoustalossa/Vapaavalinnassa näkys olevan aika monen näkösiä. Kahvallisia ja kahvattomia.

On tää kyllä ihan järkkyä miten aika menee näin nopeeta, täällä sitä puhutaan jo töihin paluusta.... A-P-U-A-! Munkin tarttis käydä töissä tekemässä hoitovapaa-anomus, 2kk ennen ä-loman loppua täytyy olla tehtynä, eli ens kuun alkuun ois aikaa. Musta tuntuu välillä et en oo ees kunnolla vielä ehtiny "sisäistää" tätä äippälomaakaan!!!! Justhan tuo vasta synty!

Kävin tänään oikojahammaslääkärillä tarkistuskäynnillä (mulla on ollu raudat jokunen vuosi sitten) ja siellä tuttu hammashoitaja kehus että ei taida vauva mua paljon valvottaa kun oon niin freesin näkönen!!!!! What? Musta tuntuu että mulla on korttelin komeimmat silmäpussit ja toi tukkakin tommonen kamala.... Tais vaan sanoo kohteliaisuuttaan. No, joka tapauksessa ihan hyvä mieli tuli =)...

Nyt keittämään kaffetta anopille kun tulee käymään.....
 
Heipsan pitkästä aikaa :wave:

Kyllä tää kesä on menny niin nopeeta. Miehellä on ens viikolla lomaa viikko ja nyt ajateltiin pyhittää se kotona ololle. Viikonloppuna tosin on juhlia vähän. Käytiin tänää 6 kk neuvolassa ja tässä tulos:

Pituus 68,5 cm
Paino 8000 g
Pää 43,5

Hyvin kasvaa aivan keskikäyrällä, todella hymyileväinen tyttö :) Toi on niin jännää että vaikka on kaks muksua niin ne on niin erilaisia. Meillä kans tyttö on tosi hymyileväinen, harvaa vierastaa edes. Veikka saa sen rätkättää naurusta ihan tosta vaan :heart: Veikka sitten taas oli semmonen rauhallinen totinen torvesoittaja :D

Hampaita oon tässä epäilly, saas nähdä tuleeko niitä pian. Kahtena yönä on nyt jääny yösyötöt pois =)

Kamalaa haipakkaa täällä pitää, tuo isompi on niin nopea liikkeissään. Ihania hetkiä kotona kun tyttö alkaa kiinnostumaan ympäristöstä ja yrittää liikkeelle ja poika kerryttää sanavarastoaan päivittäin :heart: Töitä oon miettiny sen verran että oon katellu jos tulee jotain tosi mielenkiintoisia hommia niin saatan hakea, jos ei tuu niin tyytyväinen olen kotona =) Mulla kun ei oo työpaikkaa mihin palata.

Onnittelut Glow:lle ultrakuulumisista :heart:
 
Rosinante ahaa... Mein tarkkaris on vaan yks ja se on sellanen ISO ku mikä. Muistaako joku sellassii sinisii ja punasii pieniä kahvallisia vippamukei? Taisivat olla AINUN, siis ennen kun siit tuli ainu.... En millää muista mikä nimi oli enne! :D
 
Joo ja vielä lisäys Seranzu mä oon kans päiväkodissa töissä lapsiryhmässä ja meillä oli välistä niinkin paha tilanne että pienten ryhmässä oli jopa 17 lasta ja vain 3 hoitajaa.... Ei ihan laillistakaan siis. Toki "apukäsiä" oli opiskelijoitten tai avustajan muodossa vaihtelevasti mutta hehän eivät ole kasvatusvastuullisia jos jotakin sattuu..... Ja nimenomaan sitä liukuhihnameininkiä se silloin on, ei paljoa ylimääräistä ehdi lasten kanssa touhuta, muuta kuin perushoitoa. Sitähän on tutkittukin ettei alle 3vuotiasta sais sellaselle hälinälle ja melulle ees altistaa mitä suuret ryhmät tuo tullessaan. Vaan minkäs teet, säästetään vaan joka paikassa ja ympätään ryhmät ylitäyteen. Mä oon kans alle 3vuotiaiden kohdalla sitä mieltä että mieluummin veisi PPH:lle kuin päiväkotiin. Se on vaan vähän kakspiippuista kun ei aina tiedä millaiselle PPH:lle sen paikan sitten saa. Joku voi olla tosi hyvä ns. koulutettu ja joku taas tyyliin Nokian hihnalta ilman mitään kokemusta. Hankalia juttuja ja vaikeita päätöksiä. Tästä asiasta vois paasata vaikka ja kuinka, mut jokainenhan sen päätöksensä sitten tekee miten parhaaksi katsoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Rosinante ahaa... Mein tarkkaris on vaan yks ja se on sellanen ISO ku mikä. Muistaako joku sellassii sinisii ja punasii pieniä kahvallisia vippamukei? Taisivat olla AINUN, siis ennen kun siit tuli ainu.... En millää muista mikä nimi oli enne! :D
Juu ja hei onhan meilläkin töissä noita pieniä, muistaakseni ne on Vapaavalinnasta tai Anttilasta ostettu. Juu ja Ainun ovat.
 
pur
siis huh, juhonki piätt nyt päästä avautuu. Me päätettiin kans tossa viimeviikol mennä naimisiin ja pe aamuna ois sitte siviilivihkimisen aika. Mä oon jus semmonen tyyppi et tapa on juurikin oikee. Jos mä tätä jännitystäni saisin vuoden dumpata organisoinnin alle niin oisin varmaan kahessa kk siinä pistäässä et pakkaisin repun ja lähtisin menee. Ihan oikeesti niin onnellinen ku olenki ni multa tosiaan tuntuu toi happi loppuva. Onneks ei tarvii ku pari pv järjestää itelle muuta mietittävää ja tyttöki hoitaa siitä osansa ;) . ...Niin siis mä en oikeen kestä elämän muutoksia, mähän oisin siitä 7kk raskaudenki kohalta ollu valmis peruuttamaan tilauksen mikäli mahdollista, ei sillä että oisin päivääkään katunu. Jännitys vaan mulla teetäää tällaste pakenemisrefleksiä aina. Onneks tajuun nykyään itekki mikä meininki ni ei tartte lähtee toteuttaa itteensä tosssa mielässä. Ja musta tulee rouvasihminen nyt sitte :D
 
Seranzu Meiltäki löytyy toi vippamuki ja varmaanki just sen näkönen mitä sä ajattelet koska ei oo ihan saman näköinen kun toi kuvassa oleva. Me ostettiin se esikoiselle eli vuosi sitte ja ihan jostain normi vapaa valinnasta tms. =)

Onnea pur :flower:
 
pur
KELA-ASIOISTA mä otin sen verran selvää et nyt äippälomal saa tehdä sunnutaitunteja ilman et se vaikuttais tukeen ja sit hoitovapaalla raha koostuu kahesta eri summasta joista toisen n.350e saa jokatapuksessa jos lasta ei tarvitse laittaa hoitoon (meillä on miehellä kolmivuorotyö, mikä siis mahdollistais mun työskentelyn pari kolme krt viikos kun vapaat on hänellä yleensä viikol) ja sit joku n.100e mihin sit vaikuttaa koko talouden tulot. Menoja ei tässä siis oteta huomioon. Kuitenki koko talous sais tienata vähä alle 3500e/kk siten ettei se vaikuta tukeen.

Mä oon tääl ihan tuskissani ton asian kanssa. Jos mä menen edes osa-aikaseen työthön niin kuluja kuitenkin tulee (auto, päivähoito yms). Niin et toden näkösesti osa-aikanen ei kannata ja kokopäivähoitoon mä missään nimessä en olis valmis tyttöö laittaa. Sit laskeskelin et meidän kulujen kattamiseks mulle riittäis yks pikkukeikka/kk ton tuen lisäks, mut ilman sitä ei mitenkään pärjää ja taas joka kk keikan saamiseen ei mitenkään voi luottaa :( . Tää on niin hanurista tää tilanne kun oikeen mikään vaihtoehdoista ei toimi. Mä yritän vaan uskoo ja oikeestaan uskonkin et aina sitä jotenkin asiat lutviintuu. Mut kyllä sitä oikeesti pitää alkaa jo kartottaa tilannetta, kauheen äkkiä tää ihana aika pienen kanssa on menny. Ja kuitenkin Pihlan on niiiin pieni vielä, mun pieni, enkä halua että se joutuu kokemaan edes pientä määrää siitä yksinäisyydestä jonka mä lapsena koin..... Mä olin toivonu et saisin tehä kaikki lapset putkeen, mut sitten tuli se sectio niin et pakko on nyt pähköillä jotain. Eikähän se tietty missään kirjoissa oo et sitä siltikkään viel ois raskaana.

Oho tulipa vuodatus...tässä taitaa käydä vähän kaikenlaiset tunteet kuumina nyt ;)
 
PUR: onnea!!
mä oon kans ihan sekasin tosta hoitovapaa ja osa-aikahoitovapaasta ja työhön menemisestä.. .kelalla kävinkin jo kyselemässä, mutta viisaampana en tullu takasin.. pomonki luona kävin juttelemassa.. mutta eipä auennu mulle vielä mitä teen...

meillä ollaan edelleen flunssassa, nyt koko perheen voimin.. puuduttavaa... ja yleensä kipeenä nukutaan, mutta eipä meillä, ainakaan päivisin. poju vetäs tossa just maraton valvomisen... 4,5h huhhh...vaikka kuinka kauan yritettiin nukuttaa, mutta ei.. ja sitten saatiin unille ni eikö 20min päästä heränny ku ukos puhelin soi...voi perkele mä olis vihanen!!! :headwall: nyt sai sen uusiks unille, puolen tunnin kanniskelun jälkeen..sehän tässä nyt vielä puuttus että joku alkais poraamaa seiniä!!

 
No niinhän siinä kävi että neiti alotti sit yöllä huutamisen,nyt kylläkin sitä kesti "vain" 2h.Siis huusi taas koko aika eikä mikään ollut hyvä.ei syli,ei tissi ei niin mikään.Mulle tulee ihan kaamee olo ku ei tosiaan munkaan sylissä rauhottunu..no varasin ajan korvat käytiin näyttämässä lääkäri halus ottaa crp:n ja tulos oli että kaikki vallan mainiosti niinku pitääkin..eli oisko ne sitten ne hampaat jotka itkettää.Jos nää yöhuutamiset tosiaan on hampaista niin meil ei kyl kukaan muu muksuista oo näin kovaa hampaita tehny.Lääkäri tosin (mies) oli sitä mieltä että ei ne ehkä kuitenkaa ois hampaat ku on näin pieni :LOL: en viitsiny siihen mitään sanoo :whistle:

Meillä lähti kolmen kopla mökille,nepsun kanssa kahdestaan ollaan kotosalla,esikoinenki tuli koulusta ja lähti kavereidensa kanssa.On meillä kuulkaas hiljasta :D

Pur: onnea :flower: ja samaten nessullekkin :flower:

Mulla on ollut koko päivän armoton päänsärky ja tietenki meidän särkylääkkeet on loppu.Piti käydä apteekissaki mut se unohtu,muuten oisin voinu lähtee vaunuileen mutku nuohooja tulee klo.15.00 :kieh: eilen oli oikeen aikaki mut tuli ja sillä ei ollu tikkaita mukana niin siirty tälle päivälle,kiva |O


no mutta nyt vaipan vaihtoon ja lisää kahvia :p

hemuliina
 
:wave: merkkiä vaan ja lukemassa

tää äippä on ihan puhki |O |O meillä oli se kuntotarkastus täällä tänään ja kesti 2½ tuntia :whistle: koko ajan piti olla skarppina jos tulee kysymyksiä kun ei mieskään päässyt paikalle, onneks oli mun isä henkisenä tukena mukana. Jotenki tollasia tarkastuksia aina jännittää kun syynätään paikkoja, mut hyvät arviot sai tarkastajalta ja kehui että hyvin on rempattu :) oli kyllä uudetkin omistajat mielissään. Mitään isompia korjaustarpeitakaan ei ilmennyt, lähinnä tulevaisuudessa kattoremppaa ja maalaushommia.

Nyt tää heittäytyy soffalle suklaan kera kun tyttökin nukahti sopivasti :p
 

Yhteistyössä