HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai niin, pullikselle piti vielä sanoa että meillä kans on kova riehuminen pullon kanssa, ei puhettakaan että siitä ite kiinni pidettäs. Ja tissilläkin riehutaan, pää kääntyilee kun on niin paljon kaikkea mielenkiintoista ympärillä.

Tuntuu että olen tooosi kaukana noista pöperöjutuista... Täällä poika vielä tissillä. Vaan iltapuuroa olen yrittänyt antaa ja sitäkään ei oikein haluaisi ottaa. Pari kertaa olen yrittänyt syöttää soseuttamaani bataattia, mutta ei maistunut lainkaan. Parin viikon päästä on sitten jo pakko antaa jotain muutakin kuin rintaa. Helppoahan tämä ruokintatapa on, siitä ei pääse mihinkään.
Meillä omaan sänkyyn nukahtaminen on sujunut ihan ok. Toistetaan samaa kaavaa joka ilta: puuro (vaikka vaan vähän), kylpy, tissi ja sänkyyn. Nukahtaa itsekseen suht helposti vähän illasta riippuen. Välillä laitetaan tuttia 1-3 kertaa, välillä ei kertaakaan. Yösyömiset ovat taas viikon tauon jälkeen tulleet tiheämmiksi, valitettavasti. Viime yönä söi ekan kerran jo klo 01 ja jäi sitten meidän viereen. Ihme kyllä, vaikka välillä heräilen useastikin yössä syöttämään jne, niin olo ei ole läheskään niin väsynyt kuin joskus loppukeväästä.
Viikonlopuksi ystävien mökille...vähän taas jännittää miten yö menee.

Joo, ei meilläkään vielä muuta syödä kuin tissiä. Yösyömiset on ehkä hiukan tihentyneet, mutta ei se tunnu varsinaisesti haittaavan, ja päivälläkin on ihan tyytyväinen, niin olen ajatellut ettei vielä ole soseilla kiirettä. Mutta meillä vasta tulikin 5kk täyteen ihan äskettäin. Esikoisellekin aloitin soseet vasta 6kk:n vanhana, ja ihan hyvin sekin meni, joten ajattelin tämän kakkosenkin kanssa vielä odotella lähemmäksi puolivuotispäivää.

Pullis, meillä toimi hyvin järjestely, että uusi maku otettiin aina lounaaksi. Eli eka viikko annoin 1 jääpalan verran bataattia lounaaksi. Sitten otettiin porkkana lounaaksi (eka viikko 1 jääpalan verran) ja siirsin bataatin (2-3 jääpalaa) päivälliseksi. Seuraavaksi alettiin maisteleen luumua ja sitä iltapäivällä välipalana (yhdessä viikossa ei mennyt edes kokonaista Piltti-purkkia). Samalla tyylillä parin viikon jälkeen sitten peruna lounaaksi ja bataatti-porkkana päivälliseksi. Siinähän sitten onkin jo makuja ja vaihtoehtoja! :) Noin kuukauden maistelun jälkeen lisättiin rytmiin vielä iltapuuro. Tämä oli minulle looginen tapa.

Mäkin sain neuvolasta ohjeen, että syöttää niin paljon kuin vauva syö. Puuroa tuntuu nyt menevän aika hyvin. Välillä vaan tuntuu, ettei ruokailu ole nälästä kiinni vaan tilanteesta... Jos joku toinen syö vieressä (on joku, ketä matkia?), sose uppoaa ihan huomaamatta, kuin että tyttö söisi yksin.

Tissillä on aika riuhtomista, jos ympärillä tapahtuu jotain. Mutta kyllä tissiä vielä jonkun verran aterioiden välissä ja varsinkin yöllä menee.

Minäkään en ole niin väsynyt, kop-kop.

jhk + tyttö 3 pv päästä 6 kk :)

Meillä ollaan maisteltu jo vähän kaikenlaista evästä. Kalasosetta en ole vielä antanut, mutta se olisi seuraavana vuorossa. Annan pojulle joka aterialla jotakin sosetta ja maitoa sitten palanpainikkeeksi. Nyt tuntuis olevan taas kunnon kasvupyrähdys päällä, kun aiemmin annoin aterialla puoli purkillista sosetta ja päälle desin maitoa, niin nyt uppoaa koko purkillinen ja päälle vielä 140ml maitoa. Päivisin syödään noin 3 tunnin välein. Illalla saa noin desin verran puuroa ja päälle noin desin verran maitoa ja sit nukkumaan omaan sänkyyn, johon simahtaakin yleensä samantien.
Öistä on tullut nyt hieman levottomia, kun poju on innostunut kääntymisestä niin paljon, että täytyy koko ajan päästä nukkumaan kyljelleen tai mahalleen ja sitten yöllä taistelee tutin kanssa. Olenkin hankalimpina hetkinä ottanut poitsun viereen, johon yleensä sitten rauhottuu heti. Viime yönä jouduttiin yhdesti syöttämään, ehtikin jo yli vk mennä ilman yösyöntejä..nooh on tässä onneksi saanut ihan hyvin nukkua niin voi välillä taas valvoakin:)
Ja vierastaminen on tullut kuvioihin. Anoppia vierasti ja minun isää, muut on kyllä vielä hyväksynyt ilman itkuja. Ollaan kyllä aika paljon eri ihmisten kanssa tekemisissä ja ehdin jo luulla ettei meijän poju ala vierastamaan ollenkaan, mutta niinpä se vaan alkoi.

Meillä taisi tuo tiheämpi yösyöminen ollakin joku tiheän imun kausi, nyt ollaan taas suunnilleen normaalirytmissä. Yöllä on meilläkin myös harjoiteltu kääntymistä, ehkäpä tulee sitten turhaan vaan annettua tissiä, kun se on nopein nukutuskeino... Ja luulen, että sekin vaikuttaa, kun ollaan oltu nyt lomalla paljon reissussa ja nukuttu koko perhe samassa huoneessa, jolloin nukkuminen on kyllä rauhattomampaa muutenkin (lähinnä isoveli metelöi yöllä...)
Vierastamista on ollut parissa jaksossa, eka oli jo siinä 3kk:n paikkeilla ja toinen nyt 5kk. Ei kuitenkaan (ainakaan toistaiseksi) ole vierastanut koko ajan eikä kaikkia ihmisiä, vain joitakin ja joissain tilanteissa.
Ihanaa kun on helle! Nyt pitää lähteä matot pesemään.

Moikka!

Nyt on mökkeilyt mökkeilty ja paluu arkeen. Pelkällä maidolla mennään vielä kun tuntuu riittävän. Seuraava neuvola 14.8 ja katsotaan sitten siellä uudestaan tilannetta. Ei tuo poika vielä ainakaan nälkiintyneeltä näytä, sen verran on pulleat reidet!

Tällä viikolla uusia taitoja on ollut varpaista kiinnipitäminen ja jokelteluun on tullut konsonantteja joista G ainakin kuuluu usein. Mahalta ei vielä osaa kääntyä takas selälleen, mutta pyllyä nostaa ja käsiä ojentelee siihen malliin että liikkeelle pitäis päästä. Toivon kyllä ettei vielä opi liikkumaan kun pitäis alkaa pian pakata muuttolaatikoita. Parempi, että pysyisi samassa paikassa mihin oon laittanu.

Selailin taaksepäin meidän ketjua ja totesin, että Nina on viimeksi kirjoittanut toukokuun puolivälissä ja on silloin ollut lähdössä sairaalaan jossa Pinja oli osastolla mahdollisen virtsatietulehduksen vuoksi. Onkohan jotain pahaa sattunut..?

Nyt ei tuu muuta mieleen, pitänee lähteä ulkoilemaan!

Maijustiina

Safiirin Nelkku-neiti 6765g ja 68,5cm, syntyessä 4600g ja 52cm
Rollepan Peppi 6670g ja 65,5cm
Marjulin pikkumies 8200g ja 65cm syntyessä 4130g, 53cm
HaLin poitsu 8635g ja 68cm, syntyessä 4130g ja 52 cm
Litulatusen poikanen 8610g ja 68,5cm. Syntyessä 3200g ja 53cm.
Pullahiiren ukkeli 9060g ja 68 cm
jhk:n tyttö 6960g ja 64cm synt. 3180g, 48cm
auliinan nuorukainen 8410 g, 68,2 cm. Synt. 3710 g ja 54 cm
Momenton poika 8760g ja 68,2 cm. Synt. 4030g ja 52cm.
Outin neito 7010g ja 66cm, synt. 4520g 52cm
Sirenian tyttö 7340g ja 66,2cm, synt. 3585g ja 48,5cm
Helmipöllön neitokainen 7060g ja 66,3cm, synt 3600g ja 52cm
Wilman poika 6960 ja 67,2 cm. (3549 ja 51cm)

Ai niin, unohdin mainita, että tilasin Saksasta Peg Perego Aria One Hand Completo -matkarattaat. Postikuluineen maksoivat noin 150 €. En kyllä yhtään tiedä että minkälaiset ovat ja milloin tulee. Työntöaisa niissä on yhtenäinen, se on kuulemma kätevämpi että voi toisella kädellä työntää ja toisella räplätä kännykkää ym.

Meiltäkin kuulumisia ja viisikuisneuvolamitat, joista nyt on jo kyllä aikaa. Meillä mennään hurjasti eteenpäin, vauva pääsee ryömimällä jo huoneen poikki ja nostaav pepun hyvin konttaus- & karhukävelyasentoon, mutta ei saa vielä käsiä eteenpäin. Yöt ovat menneet yllättäviksi, kun poju kääntyy yöllä vatsalleen ja ryömii pää edellä sängyn nurkkaan äheltämään. Herää vielä yöllä syömään kerran tai kaksi.

Ruokaa pojulle menee neljästi päivässä, aamu- ja iltapuuroa menisi vaikka kuinka paljon. Annoin ensin kaupan vauvapuuroa, mutta nyt menee veteen keitetty ja vähän soseutettu kaurapuuro sellaisenaan, terästän sitä vähän korvikkeella ja hedelmäsoseella. Päivällä annan myös kaksi ateriaa, puolesta desistä desiin. Meillä syödään jo melkein mitä vain, aloiteltiin niin aikaisin että nyt on käyty läpi jo peruskasvikset, liha, kala ja broisku. Rintamaitoakin menee vielä 5-6 kertaa päivässä, joten imetys pysyy hyvin yllä eikä tarvitse tuttipullojen kanssa sählätä. Kaikkiaan ihan mallikasta muuten, mutta päiväunirytmiä ei ole vieläkään. Kaikkiaan tämä nukkuu ihan älyttömän vähän päivällä, kolmet pikkutirsat useimmiten (puolisen tuntia).Kun saisi yhdet pitkät päikkärit rakennettua, niin olisi parempi... Ja kamala miten kova ääni pojalle on tullut, tuo osaa oikein kirkua korkealta ja kovaa, jos joku lelu on vähän vinosas tai jokin menee pieleen.
Jep, taas kuulumisia myöhemmin.

Heips, mekin olemme nyt palautuneet mökiltä. Meillä on ihan täyskaaos, sillä muutamme tämän viikon aikana niin että asunto on oltava perjantaina tyhjillään. Mies on jo töissä, joten päivisin pakkailen sen mitä vauvanhoidolta ehdin ja iltaisin sitten kannetaan. Muutto on onneks samassa taloyhtiössä sijaitsevaan asuntoon, joten matka ei ole pitkä. Vaan on tää himppasen rasittavaa...

Peppi oli ihan innoissaan kun tultiin mökiltä ja se pääsi taas leikkimään leikkimatolle (joka siis ei ollu reissussa mukana). Niinpä se onkin viihtynyt siinä tosi hyvin. Kääntyily on ihan mahdotonta, yölläkin sen saa käydä palauttamassa selälleen monta kertaa. Se ei vielä ryömi, mutta kääntyilemällä ja venkoilemalla pääsee kyllä liikkumaan paikasta toiseen.

Mökillä popsittiin kanssa kaikkea valmissafkaa, mutta nyt taas (tai no, kun tästä muutosta selvitään) niin alan puuhastella soseita ja puuroa itsekin. Kaikki muu tuntuu menevän ihan hyvin, mutta kananmuna tulee aina paluupostissa takas saman tien. Suunnittelin tekeväni makaroonilaatikkoa ja siinä sivussa Pepille kans, mutta ilman maitoa ja suolaa. Ja niin että lihaa on vaan vähän ja lisäks kasviksia...

Mä lopetin imettämisen (tai no, pumppaamistahan se jo vaan oli) kokonaan viikko sitten. Pumppaamalla ei vaan herunut enää tarpeeks ja vauva sai raivarin joka kerta tissin nähdessään. Menkatkin alkoi samaan syssyyn, ja nyt alkaa todellinen laihdutuskuuri. Mua ***ttaa tämä vatsaläski ja huomasin myös yhtä mekkoa sovittaessani että mulle on tullut "lisätissit", eli läskit jotka tursuaa järkyttävän näköisenä tuosta kainalon sivusta jos on hihaton, avoinaisempi yläosa. Yäääääk!

Meillä ei vielä vierasteta ollenkaan, päinvastoin kikattaa kovasti kun näkee uusia ihmisiä, varsinkin miehiä. Kova tyttö flirttailemaan :)

Jaahans, nyt on varmaankin lepotauko pidetty ja täytyy taas mennä pakkaamaan tavaroita. Oih ja voih...

-Pia-

Meillä on nyt alkanut syöminen luonnistumaan paremmin, eli ei enää työnnetä kielellä kaikkea samantien ulos suusta:) Peruna, porkkana ja maissi vasta kokeiltu, seuraavaks koitan lisätä siihen kukkakaalin. Puuroakin vois pikkuhiljaa kokeilla mutta mietin että kumpi kannattas ottaa eka, liha vai puuro? Vai ootteko ottaneet yhtäaikaa niitä käyttöön? Muistelin että esikoisen vauva-aikana neuvolassa sanottiin 5kk että jompikumpi, ei molempia kerralla... Että onkohan suositukset muuttuneet?

Nyt on meillä nukuttukin taas 3 yötä hyvin, vauva on herännyt syömään vasta 6-7 aikaan aamulla. Ja tissit on taas aamulla sitte ihan pinkeenä kun tottui tietty siihen että vauva söi 1-2 kertaa yössä. Nyt sitte vielä kun mulla viiminen imetys illalla on joskus puol 8 aikaan (annan vellin viimisenä) niin tuleehan tosta pitkä väli ettei imetä.

Ja olen muutamana iltana nyt sitkeesti laittanut vauvaa omaan sänkyynsä nukahtamaan enkä ole ottanut viereen nukutettavaks vaikka mieli ois tehnyt. Kävis niin paljon nopeemmin... Ekana iltana meni 2,5h kun tyttö kiljui sängyssään, alkoi huutamaan yleensä heti kun yrittikin lähteä viereltä pois. Nyt oon käyny puolen tunnin aikana kerran ottamassa hetkeks syliin kun röyhyttää vissiin toi tuttipullosta syönti. Eilenkin nukahti 22.30 sitten yöunilleen. Mutta olin jossain vaiheessa yötä nostanut viereen mutta en syöttänyt. 6 jälkeen aamulla heräsin ja ihmettelin kun tyttö on vieressä ja tissit kiristää joten en mä sille ollu syötävää antanut. Eikä mitää mielikuvaa siitä että oisin sitä yöllä siihen nostanut:O

Ryömimistä tyttö vissiin harkitsee kun jalat käy kovin taajaan mahallaan ollessa mutta kädet ei tajua tehdä yhteistyötä. Mun puolesta sais olla vielä ryömimättä, helpommalla pääsee ite kun ei tarvi kokoaika vahdata perään;) Esikoinen alkoi ryömiä vähän alle 8kk joten en ole vielä tota ryömimistä kiirehtinytkään. Anoppi tosin on sitä jo kohta kuukauden hokenut että "pitäshän sen jo ryömiä kun on 5kk ikää"... ikään kuin kaikki ryömis sen ikäsenä. Se mieltää noi jotenkin niin että kun jotain yleensä vauvat osaa alkaen esim. 5kk niin sillon hänen mielestään jo _pitää_ osata se taito.

Noh, jospa sitä kohta menis itekin yöpuulle, mies meni kattomaan Yön ritaria joten se kotiutuu vasta lähempänä klo 23 veikkaisin...

Piti ruveta kirjoittamaan kun oltiin pudottu.
Meille ei mitään ihmeempiä kuulu, pikkumies on alkanut liikkumaan ja nopeasti, hänellä on sellainen yhdistetty ryömimis/pyörimis tyyli, mutta nopeaan menee huoneen poikki.
Ihanan lämmintä on ollut ja ei ollakkaan tehty oikeastaan muuta kun ulkoiltu ja sisällä käyty syömässä.
Rollepa; luin tuosta toisesta ketjusta että olit ostanut emmaljungan scootterit, mitäs tykkäsit ja paljonko maksoit niistä.Meinaan nimittäin itsekkin kyseiset rattaat käydä ostamassa, ensiksi mietin Herqulesin rattaita, mutta kuitenkin nuo emmaljungat tuntuvat paremmalta, koska meillä on yhdistelmät emmaljungalta ja niissä on ainakin takuu jutut toimineet hyvin eikä ole liiemmin tarvinnut odotella.

Pitäisi varmaan lähteä käyttään lapset pesulla ja alkaa iltapalalle, palataan.

Tervehdys täältä muuttolaatikoiden keskeltä... huokaus.
Kävin valitsemassa lastenhuoneen tapetteja, voi kun on ihania! Päädyin keltaisiin, sillä jos meille joskus siunaantuu toinen lapsi ja se olisikin poika, niin ei tarvitse heti ryhtyä vaaleanpunaista vaihtamaan.. Ja ihanat nalle-boordit.

Marjuli; haen rattaat huomenna, kerron sitten kokemuksia. Ne vaikutti kyllä hurjan hyviltä, sellaiset kivat ja tukevat perusrattaat ilman kaikkia hilavitkuttimia. Ja tukevat ja ergonomiset ne on kanssa. Ostin camo-beige väriset, ja lisäksi jalkapeitteen ja hoitolaukun. Koko setti maksoi karvan yli 300 €.

Ootko Rollepa käynyt siellä lastenhuone.fi -kaupassa Espoon Suomenojalla? Käytiin kesäkuussa siellä ostamassa verhokangasta ja yksi taulu (meilläkin muutto pian). Siellä oli kaikenlaista ihanaa vauvan huoneeseen!

Mäkin kokeilin kaupassa niitä Emmaljungan Scoottereita, mutta mun mielestä ne oli liian samanlaiset tuon Emmaljungan Ceroxin ratasosan kanssa. Meneekö ne pieneen kasaan kun ovat niin tukevan oloiset?

Onnistuisikohan nyt... yritin eilen monta kertaa lähettää viestin vaan ei toiminut.

En ole käynyt tuolla lastenhuone.fi -kaupassa, mutta nyt kävin katsomassa nettisivustoa ja saatanpa hyvin pistäytyä :) Suloisia juttuja!

Nettikaupoista puheenollen; tilasin jenkeistä kestovaippoja kun sain aika edullisesti (dollari on niin huonossa kurssissa) ja oli kivan näköisiäkin... Kerron sitten miten kävi, kun tulevat.

Olen tyytyväinen Scootereihin. Niitä on tosi kevyt lykkiä. Tosin Peppi on ehkä himppasen liian pieni vielä niihin, meinaa tulla valjaista läpi. Ne menee pystysuunnassa tosi kompaktiin/litteään tilaan, mutta leveyssuunnassa jäävät aika isoiksi. Meillä on matkarattaat sitten erikseen.

Meillä on muutto ja remppa nyt alkanut ja mä aloitin dieetin. Ihme ja kumma että pinna ei vielä ole kiristynyt - ainakaan pahasti :)

Vauveli on ollut ihanan hyväntuulinen myöskin, viihtyy pidempiäkin aikoja yksikseen ja "juttelee" älyttömästi.

Poju on meilläkin vähän hippuinen valjaisiin, matkarattaiden ja Emmaljungien, mutta könöttää kyllä jotenkin pystyssä. Rintareppu on ainoa paikka, jossa tuo vispilä on rauhallinen, joten kanniskelen häntä siinä paljon. Muuten ryömii unissaankin ja saadaan juosta sängyllä kääntämässä tunnin välein. Antaisin hänen nukkua kyllä mahallaan jo, mutta kun vähän havahtuu unesta niin lähtee ryömimään ja koittaa puskea sängystä läpi.

Ruokavalioon täytyy tehdä täälläkin muutoksia, että nämä lölleröt lähtisivät. Kesä on kyllä huono aika hoikistua, kun mökeillä tulee mässättyä kaikenlaista sekalaista.

Nyt täytyy lähteä Hämeenlinnaan Hippaloihin lastenfestareille, esikoinen alkaa olla sen ikäinen että nauttii ihmishälinästä ja actionista. Vauvalle en sen sijaan saanut lippuja Pumpulirumpuun, ne tuntuu aina menevän loppuun. Ystävät on kovin kehuneet esitystä, mutta esikoisenkin kanssa olin liian myöhään liikkeellä eikä koskaan päästy. Olettekos muut olleet vastaavissa vauvateattereissa tms?

Jahaa muillakin on dieetti ajankohtainen, minä kans olen totaalisen kyllästynyt tuohon rasvavanteeseen tuossa vyötäröllä.Aloitan viikon kuurin ensin sellaisilla pussikeitoilla (olen pudottanut noilla pusseilla kolme vuotta sitten 12kg) ja sitten jatkan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, tavoite ei ole kiloissa vaan minulla on tavoitefarkut tuolla kaapissa.Hätkähdin todella kun katsoin toissa kesänä otettuja kuvia,että kuinka paljon tuota ylimääräistä onkin kertynyt.

Meillä on ensi viikolla 6kk.n neuvola, vaikka ukkelihan täytti jo viime viikolla.Allergioita löytyi testeissä lisää ja nyt on jo melko vaikeaa löytää pojalle syomistä, onneksi poika ei ole kranttu vaan syö hyvällä ruokahalulla kaiken mitä hänelle antaa.Yöt nukkuu yleensä hyvin, nyt on tainnut mennä pari viikkoa ilman yösyöttöjä, tuttia täytyy joskus suuhun laittaa.

Nauratti tuo Wilman "vispilä" se on kyllä erittäin osuva sanaa kuvaamaan tuota meidänkin ikiliikkujaa.Täällä takapajulassa ei ole mitään vauvateattereita eikä lastenfestareita, olisi kyllä tosi kivoja kokemuksia lapsille.

Nyt lähden ansaitulle päiväkahville ja syön pullaa kun huomenna alkaa taas armoton rutistus!

Rasvavanteita on täälläkin ihan kiitettävästi, ei ainoastaan vyötäröllä vaan myös takapuolessa ja reisissä... Niitä tarvis kyllä alkaa pudottamaan mutta kun ei ole tarpeeks itsekuria olla syömättä herkkuja. Näin kesällä kun menee makkaraa, jäätelöä, limua sekä suklaata. Ja sitä suklaata melkein joka päivä ainakin vähän:/ Raskauden alkuvaiheessahan multa lähti 1-2kk:ssa 5kg pelkästään sillä että en syöny mitään makeeta kun ei tehny mieli. Nyt on niin vaikeeta olla ilman. Vaikka jos sitä viikon jaksais kärvistellä ihan ilman karkkeja yms. niin kyllä sitä sit pystyis olemaan pitempäänkin. Kun sit ei tee enää niin paljoo mieli, ainakaan mulla. Nyt kun herkuttelee harva se päivä niin sitten on pakko saadakin herkkuja jatkuvasti.

Tänään annoin tytölle aamulla vähän kaurapuuroo maistiaisiks, en laittanu ees mitään sosetta sekaan. Ihan hyvin näytti maistuvan mutta en paljoo uskaltanu antaa aluks. Peruna-porkkana on oikee suosikki:) Ostin pari lihakasvissosepurkkiakin jos joku päivä kokeilis sitäkin. Ja vois koittaa taas ite väsätä pakkaseen jotain kasvismössöjäkin. Esikoiselle vaan ei oikein ite tehdyt uponnu niin hyvin kuin kaupan, saa nähä miten käy tällä kertaa.

Vauvateattereita ei täälläkään takapajulassa ole, enkä kyllä ole kauheen kiinnostunut menemäänkään sellasiin. Taitaa ton isosiskon teatterit riittää meillä;D

Täällä sama homma, painoa pitäisi pudottaa, mutta lähes joka päivä tulee syötyä jätskiä tai karkkia. Nyt on toisaalta hyvä se, kun esikoinen ei enää nuku päiväunia, niin ei voi sillä aikaa salaa syödä suklaata! :-)
Mä oon ollut esikoisen kanssa vauvateatterissa silloin kun oli vielä pienempi. Oli tosi kivaa, voin suositella. Pikkusiskolle tuntuu tosiaan kyllä riittävän tuo isonveljen teatteri...

Voi suositella muuttoa hyväksi dieetiksi/kuntokuuriksi :) Nyt se on siis tehty. HUH!
Tai no, vanha kämppä on tyhjä, uudessa alkaa remppa ja me asutaan nyt mummolassa tää kuukausi. Muutto oli taloyhtiön sisällä mutta jyrkkää ylämäkeä alarivistä ylös n. 150 m/suunta. Jokainen jäsen ja lihas on kipeä.

Mä olen ollut viime lauantaista dieetillä, olen mussuttanut joka päivä sellaisen dieettipatukan (nutrilett tai allevo tms), se on tepsinyt makeannälkään ja samalla pitää nälän kurissa myös aika pitkään... ja hirveästi yritän juoda vettä ja kaikki muut herkut on jäänyt. Me lähdetään lokakuussa etelään ja olen päättänyt että tämä vanne on historiaa siihen mennessä. Muuten menee loma pilalle kun saa vaan murehtia kuinka kamalalta näyttää bikineissä!

Peppi kääntyi tänään ekaa kertaa itse vatsalta selälleen takas, huh - se helpottaa aika lailla kun ei tarvii olla koko ajan avustamassa.

Me ei olla käyty vauvateattereissa, jos sellainen kohdalle osuu niin voisi käydä tsekkaamassa. Tänään oli Hesarissa juttua myös vauvojen "maalaustuokioista" leikkipuistossa, sellainenkin voisi olla hauskaa parin kuukauden päästä. Onko teistä kukaan käynyt vauva-biossa?

Huoh. Nyt taas aamukahville äidin kanssa, tästä tulee piiiitkä kuukausi kun tehdään remppaa ja ollaan päivittäin täällä äidin luona.

Eipä ole tullut käytyä vauva-biossa eikä kyllä vauvateatterissakaan. Tiistaina ajeltiin ekan kerran bussilla kaupunkiin vaunujen kanssa. Aiemmin vain omalla autolla ollaan liikuttu. Toisaalta ois parempi kulkea yleisillä kun kerran ilmaiseksi pääsee.

Meillä nyt poitsu kunnon räkätaudissa ja yskäinenkin on. Ei ole onneksi lämpöä nostanut. Hyvin jaksaa touhuta.
Kumma vain ettei hampaita näy, kun on jo pitkään kalunnut kaikkea mahdollista ihan raivona ja välillä on saanut ikenetkin rikki jyrsittyään niin lujasti jotakin lelua. Myös kuolan määrä on ihan mahdoton. Nooh saa nähdä..

Tännekin kaivattais potkuja takapuoleen, että sais alettua jonkinlaisen dietin tai kuntokuurin. Välillä oon tehnyt pitkiä kävelyreissuja (yhtenä päivänä 14km) ja käynyt rullaluistelemassa, mutta sitten tulee taas syötyäkin niin paljon herkkuja ettei mitään rajaa. Paino lähti jo hieman nousuun :( pitäis vaan ottaa itteä niskasta kiinni ja lopettaa kaikki ylimääräinen massuttaminen. Vatsapeppureisi-alue on kaikkein pahin, mistä ne löllöt pitäis saada lähtemään.

Mutta siitäkin huolimatta hyvää viikonloppua kaikille..:)

Heips, ihan samoissa läskitunnelmissa ollaan täälläkin. Mä aloitan kuuluisasti maanantaina :) ihan oikeesti siis. En ymmärrä miten mun itsekuri on ihan hukassa..kaikki herkut vaan salakavalasti ilmestyy käteen ja joutuu suuhun :)

Liikkuakkin pitäis, välillä innostun juoksulenkkeilee, mutta kun kunto on ihan pohjissa ni se tuntuu niin raskaalle, ni sitten jää menemättä taas. Hyi mua..

Meillä poika on nykyään useimmiten konttaus asennossa ja heijailee siinä itteään, välillä myös vähän sillai karhukävely tyyliin, mutta eteenpäin ei pääse. taaksepäin ja luikertelemalla sivulle jne. Meidän poikaa vois kanssa kuvailla sanalla vispilä, tosi osuva :) Herra ei kyllä hetkeäkään ole paikoillaan. Ja yksin viihtyy tosi huonosti, pitäis olla seuraa tai actionia kokoajan.

Mites, syötättekö vauvojanne syöttötuolissa? Me aina välillä ja sitten taas välillä sitterissä. syöttötuolissa syöminen on aika hankalaa kun poikaa kiinnostaa kaikki ja pää pyörii ku väkkärä, kai sieltä on kivat maisemat niin korkeelta.

Me ei olla käyty missään vauvatapahtumissa, eikä baby biossa. Sitä babybioa vois ehkä koittaa syksyllä. Aattelin myös ilmottautua pojan kanssa babylattareihin :) Luulen että se sopii meille paremmin kun perinteinen muskari. Jotain tapahtumaa pitää syksyksi hankkia. Mies menee maanantaina töihin..tylsää, ollu ihanaa kun on saanu olla koko perhe koossa. Ei huvittais palata arkeen..

Mä oon suunnitellu aloittavani vähän opiskelemaan syksyllä, saas nähä miten saan ajatukset pysymään kasassa..pitäs gradua tehdä..

Millasia aikoja teijän vauvat on olleet hoidossa?

Meillä oli eilen poika hoidossa aamu 8:sta ilta 6:teen. se oli pisin mitä on ollu. Hienosti oli menny. Mulla kyllä oli älytön ikävä..harmi vaan ettei saatu nauttia miehen kanssa kaksin ajasta vaan oltiin hoitamassa talokauppaan liittyvää riitaa.

nyt saunaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pullis ja poika

Pikaisesti vaan kirjoitan. Samoissa läskitunnelmissa ollaan täälläkin. Suklaata en paljoa syö, mutta jätskiä sitäkin enemmän. Ostin jäätelöautolta paketin turkinpippurijätskejä, ne on ihan tajuttoman hyviä!!

Mä oon ilmoittanut meidät muskariin, joka toimii seurakuntakodilla ihan 50 metrin päässä uudesta kodista. Se on aina kerran viikossa 30 min. Sitten ajattelin vielä jotain vauvajumppajuttua... Kuulemma täälläpäin ois jotain salsaa tms.

Baby-bioon ois tarkoitus mennä, kuulemma ovat tosi suosittuja niin että tarvitsee varata ajoissa.

Nyt ulos! Huomenna mennään asuntomessuille, jee!! Viikonloppuja!