HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mies ei tee juuri mitään kotitöitä. Siis tekee ns. miesten hommia kyllä mutta kyllä ruuanlaitot, pyykit, tiskit ym. jää mulle. Joskus kyllä on viimeaikoina innostunu imuroimaan... jotain edistystä sentään.

Vaipan vaihdan vauvalle usein syönnin välissä. Tyttö tuppaa nukahtaan tissille niin vaihdan vaipan siinä tissinvaihdon välissä. Jos ei syö toisesta tissistä niin sitten menee se vaipanvaihto syömisen jälkeen. Paitsi jos on kyse illan viimisestä syönnistä niin vaihdan ennen syöntiä ettei tarvi herätellä jos nukahtaa syödessä. Yöllä en vaihda ellei ole kakkaa ja viimeaikoina ei ole ollut enää yöllä.

Neuvolassa kävimme tänään molemmat. Vauvan mitat 5630g ja 59cm, pipo 39,9cm.
Jälkitarkastus oli mulla ja otettiin papa-koekin kun ei oo moneen vuoteen otettu. Oli kuulemma jotain näppyä.. tiedä sitten mitä sekin meinaa. Kierukka laitettiin silti mutta jos siinä papassa sit jotain ilmenee niin tarvii kai ottaa kierukka vähäks aikaa pois ja laittaa uusiks. Kierukan laitto ei sattunut ollenkaan, vähän vaan tuntui että jotain siellä roplattiin. Toivottavasti nyt sopis eikä tulis mitään kamalia kipuja tai vuotoja. Ainakaan vielä ei oo ollu mitään kipuja, vuotoa hyvin vähän.

Huomenia taas pitkästä aikaa, olen kyllä lukenut teidän kirjoituksia mutta en tahdo ehtiä kirjoittaa.

Meilläkään ei mies juurikaan tee kotitöitä, ulkohommia tekee, joskus ehkä joka kolmas kuukausi saa jonkun virtapiikin ja siivoaa olohuoneen (on paljon perusteellisempi kuin minä)

Minä vaihdan pojalle vaipan yleensä syönnin jälkeen kun kakkaa vasta silloin jos silloinkaan.Paitsi samoin kun sirenia, illan viimeistä syöttöä ennen vaihdan vaipan.
Käytiin lääkärillä ihon takia ja lääkärin mielestä on tosi paha atopia ja/tai ruoka-aine allergia, veri testit otettiin ja niiden tuloksia nyt odotetaan, ilmeisesti ei ole maito allergiaa koska ehdin olla maidottomalla dieetillä kaksi viikkoa eikä vaikuttanut pojan ihoon mitenkään.Onneksi tuo pikkumies on kuitenkin melko tyytyväinen pakkaus kunhan vain muistaa rasvata vähintään kaksi kertaa päivässä koko pojan.

Nyt täytyy lähteä kahvin keittoon ja antamaan tissiä pojallekun äkisee sen kuuloisena tuolla.

Meillä on Marjuli hiukan samat ongelmat. Käytiin perjantaina lääkärissä yksityisellä puolella allergia/lastenlääkärillä kun neuvolatädin ohjeenmukainen rasvaus ei ihoa parantanut. Hänen tuomio oli lievästi tulentunut atooppinen ihottuma. Hoidoksi alkuun lievästi kortisonipitoista voidetta (joku apteekin reseptin perusteella tekemä sekoitus) kahdesti päivässä ja punoituksen loputtua perusvoide samalla tavalla kahteen kertaan päivässä. Kylvetys/suihku olisi hyvä tehdä joka päivä (mietoa pesuainettakin suositteli käytettäväksi, jotta iho puhdistuu kunnolla eikä tulehdu). Onneksi iho näyttää jo varsin hyvältä, joten allergiasta tuskin meillä on onneksi kyse. Jotenkin arvasin, että tämä rumba saattaa mun allergioiden takia olla edessä, joten onneksi otettiin vakuutus. Julkiselle puolelle oli viikkojen odotusajat lääkäriin, jollei olisi akuuttiaikaa yrittänyt joku aamu mummojen seassa jonottaa...

Meillä kotitöitä tekee molemmat ja minä siedä kaaosta huomattavasti paremmin kuin mies, joten mies meillä useammin huomauttelee siivouksen tarpeesta... Tosin nyt kun olen päivät kotona alkaa sotkut helpommin ärsyttää. Meille on tullut luonnollinen jako kotitöihin, kun inhotaan eri asioita. Mun kontolla on yleensä pyykit (joita varsinkin nyt vauvan ja kestovaippojen takia riittää!) ja vessan siivous, mies imuroi ja tiskaa. Astianpesukoneen täyttää kumpi ehtii ja roskat vie, jolla on siihen suuntaan asiaa. Muutenkaan tuossa miehessä ei ole valittamista. Vaikka eihän se täydellinenkään ole ja välillä tulee kyllä otettua yhteenkin. Yleensä väsymys on se, mikä meillä aiheuttaa riidat.

Mä en vielä mahdu kaikkiin housuihin, mutta niistä osa taisi tehdä tiukkaa jo ennen raskautta. Paidoistakin osa kinnaa rintojen kohdalta ja viime kevään takin taidan suosiolla laittaa pois... Peilin ja vaa'an mukaan pitäisi kyllä vanhat vaatteet mennä. Ehkä lantio on vaan levinnyt ja rinnat kasvaneet niin paljon, ettei paluuta enää ole. :(

Hurjaa, että joidenkin vauvat jo kääntyilee! Meillä on tuollainen lötkö vauva, joka ei ilmeisemmin ole nähnyt mitään tarvetta kääntyilylle... Ikää siis on nyt jo 2,5 kk. Noh, kyljeltään olen hänet joskus löytänyt vaikka olen selälleen jättänyt, mutta siinä kaikki. Hoitopöydällä on kyllä ihan hirveä meno eikä todellakaan tulisi mieleenkään jättää häntä siihen hetkeksikään ilman vahtia. Leikkmatto on kuitenkin enemmän nukkumista kuin leikkimistä varten (olen miettinyt, nukkuuko meidän poika poikkeuksellinen paljon!). Pää kyllä pysyy pitkäänkin pystyssä ja nyrkit on löytäneet suun... Viime päivien lempiharrastun onkin ollut työntää nyrkkejä "ranteita" myöten suuhun...

Mä oon niin saamaton kirjoittelemaan teidän kanssa, että oikein hävettää... =(
Oon jumahtanut tuonne odotuspuolelle exkermittien kanssa pulisemaan, mutta käyn kyllä jatkuvasti vilkuilemassa mistä te juttelette.

Meidän pikkumies oli 2kk neuvolassa 5,45kg ja 57,5cm. Täysimetän, korviketta on annettu joskus 1,5kk sitten pari kertaa ihan kokeilumielessä. Kelpaa se sitten kun on tarpeeksi kova nälkä, muuten ei. Sama tuttipullon kanssa. Tuttia ei huoli ollenkaan, se laittaa vaan yökkäilemään.

Öisin ei vaippoja vaihdella, eikä kyllä tehdä muutakaan. Illalla pikku-ukko syö vimppa kerran n. 10 aikaan ja siitä sitten nukkuu n. 8h heräämättä. Sitten syö, nukahtaa salamana uudelleen ja herää uuteen päivään n.8.30-9.30. Siitä sitten syö, torkahtelee ja seurustelee ilman sen kummempia rytmejä, miten milloinkin. Ei yleensä nuku päivälläkään mitään megapäikkäreitä, ennemminkin sellaisia puolen tunnin miniunia ja yhdet parin tunnin tirsat. Mulle sopii kyllä, mieluummin nukutaan sitten yöllä... =)

Mitään uusia hienoja taitoja ei ole vielä oppinut. Lähinnä vaan seurailee tilanteita. Kädet ovat kyllä jatkuvasti suussa ja jalat vispaavat taukoamatta, mutta muuta liikehdintää ei vielä harrasta. Tosin tuo jalkojen jatkuva heilutteleminen saa aikaan sen, että selällään herra saa helposti pyöritetty itseään n. 180 astetta ympäri. Kovasti seurustelee ja hymyilee kuin hangon keksi kun saa huomiota osakseen. Itke ei kuin nälkäänsä ja todella satunnaisia mahavaivoja. Oonkin ihmetellyt mahavaivojen puuttumista, kun kaveri kakkaa vaan 3-4 päivän välein pari vaipallista kerralla ja se on siinä. Ekat kolme viikkoa latasi monet kakat päivässä ja sitten nuo välit harvenivat ihan yhtäkkiä. Mut ei kai sen niin ole väliä, kun ei mitään vaivoja kuitenkaan ole.

Isäntä meillä ei juuri kotihommia tee. Johtunee varmaan siitä, että tekee reissutyötä ja on arkisin aikas vähän kotona. Viikonloppuisin ja viikolla kotona ollessaan hoitaa ruuanlaiton (ekalta ammatiltaan kokki, nyt tekee toisenlaisia hommia) ja lenkittää koiria muksujen kanssa tosi mielellään. Enemmän keskittyy sit kuitenkin esikoisen kanssa viettämään aikaansa kotona ollessaan, mikä on mun mielestä tosi hyvä juttu. Oon oppinu olemaan stressaamatta tekemättömistä kotihommista, kun ei se kumminkaan mitään hyödytä. Kun yksin pyörittää kahden lapsen ja kahden koiran taloutta suht paljon, ei ennätä kaikkea tehdä vaikka kuinka haluaisi. Ei meillä kämppä kaadu niskaan eikä ole p*skaista, sekaista vaan... =)

Eilen käytin kuopuksen passikuvassa, jotta saadaan lapselle passi hommattua. Voi sitten kesämmällä tehdä ihan sellaisia ex tempore-reissuja, kun ei passittomuus hidasta tahtia. Mistäs sitä tietää päästäänkö oikeasti lähtemään mihinkään, mutta onpahan kuitenkin varauduttua...=) On vaan aika tekeminen, että noin pienestä saa kunnon kuvan otettua, siis mitä sen kuvaajan juttuja kuuntelin. Meillä onnistui onneksi ensi yrittämällä, ei tarvinnut koko päivää siellä kikkailla...

ja mitäs muuta olitte jutelleet. Niin se paino... No joo, vielä olis 7kg pudotettavana ennen kuin olen lähtötilanteessa ja senkin jälkeen soisi lähtevän vielä jokusen kilon. Mutten ole murehtinut tuotakaan asiaa. Ajattelin mammadieetin aloittaa, kunhan ennätän, mutta kuitenkin mahd. pian. Mitään kesäksi kuntoon kampanjaa en jaksa nyt miettiä, huushollin pyöritys imee kaiken ylimääräisen energian just nyt. Jotkut vanhat vaatteet menee päälle, toiset ei lähellekään, on selkeästi kropan malli muuttunut. Siis lantio levinnyt ja rinnat kasvaneet huomattavasti. Varmaan imetyksen loputtua tilanne on ainakin rintavarustuksen suhteen ihan toinen... =)

Nyt pitää mennä, esikko alkaa pikkuhiljaa heräillä päikkäreiltä...

nostelen meitä kun ollaan ihan tiputtu.
viimeksi kun sanoin että tyttö nukkuu hyvin, vai sanoinko en muista. no muutama yö on valvottu ja kaikki hereillä olo aika päiväs aikaan menee siihen kun tyttö vaan huutaa. olen yrittänyt jos mitäkin jutella, lauleskella ym. ei auta.ollaan sitten yhdessä paruttu täällä. en tiedä että onko mussa joku vika mutta olo on sellanen että ei jaksa. neuvolassa oli puhetta asiasta ja heijän testiensä mukaan kaikki ok.nyt kun tyttö nukkuu päikkyjä niin mä saan kun hullu juosta ympäri että saa kaikki pakolliset tehtyy, nyt pitäisi mennä puita hakemaan että saa talon lämpimäksi mutta suoraan sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa.mutta ei kai muu auta kun mennä vaan. anteex kun tulin tänne vuodattaa

Heippa!
Nina, mä luulen että sun pitäisi saada vaan itse nukuttua vähän väsymystäsi pois.. luuletko että joku voisi tulla auttamaan niin että voisit nukkua yhden yön ilman vauvaa? Kun toi väsymys on sellainen asia että se vaikuttaa aivan kaikkeen, ja siitä saa kunnon kierteen aikaan kun väsyttää, niin asiat on rempallaan ja se ahdistaa ja sitten väsyttää lisää...
Meillä on kanssa ollut aikamoista kiljuntaa välillä viime päivien aikana. Ja kun vauvan kakka on ollut nyt jo toista viikkoa vihreänä, niin nlatäti sanoi että voitais käydä lääkärillä. Oltiin tänään yksityislääkärillä, joka epäili vähän samaa kun nlatätikin että Peppi ei saisi ihan riittävästi ruokaa (se kun syö aika usein ja sen paino ei ole noussut ihan hirveästi viime aikoina), se kun voi aiheuttaa sammalenväristä kakkia. No, nyt olen menossa syöttöpunnitukseen ja lisäksi annan imetyksen jälkeen pullosta pakastettua, aiemmin lypsettyä maitoa. Että meillä huuto voi olla myös nälkää.. voi kamala :(
Lauantaina on ristiäiset, nyt pitää jatkaa niihin valmistautumista.

-Pia ja Peppi-

meillä oli äidin kanssa puhetta että joku päivä menen heille ja kun tyttö menee nukkumaan niin menen minäkin.
hei kuka teistä kävi vauvan kanssa jossain terapiassa? siis jossain hierous jutussa? sori kun en muista nyt oikeeta nimee sille. missä täällä turun suunnalla mahtas sellasta olla? aattelin että voisko se auttaa tohon vauvan itkuisuuteen. edellis iltana mä kävelin täällä pitkin kämppää niin että kun mies tuli töistä oli mulla jalat jo niin kipeenä että jouduin pari buranaa ottaa, siis kun tyttöö pitää "roikottaa" olkapäällä ja olla liikkeellä koko ajan, sillä tavalla saa rauhoitettua, mutta kun istuu alas niin jo alkaa huuto. kävelin 4 tuntia ympäri taloa. tulispa jo se kesä niin vois illalla laittaa tytön vaunuihi ja mennä huitelee pitki mettiä.

Nina, me käytiin kolme kertaa vyöhyketerapiassa. Löysin täältä Espoosta paikan ihan googlesta hakemalla. Voit myös itse tehdä vähän samoja juttuja; hierot kevyesti vauvasi isovarpaita, jalkapohjia, kämmeniä, peukaloita ja korvanlehtien sitä "löysää osaa". Pohkeiden hieronta puolestaan rentouttaa vauvan pallea. En ole varma oliko hieronnasta ihan kamalasti apua, mutta oli siellä mukava käydä ja uskon että se vähän auttoi.

Meillä on ihan uskomattoman hölmön kuuloinen vauvan rauhoittamiskeino.. nimittäin jumppapallo! Sellainen iso.. vauvan kun ottaa syliin tai pitää kantorepussa ja pomppii itse jumppapallon päällä istuen, niin hiljeneminen on lähes 100 % taattu.

Samoin rintareppu ihan yleensäkin rauhoittaa meillä itkuista vauvaa aika hyvin.

Ja ihan extremekeino rauhoittamiseen on hiustenkuivaaja, siis sellainen josta ei tule tulikuumaa ilmaa.. meillä vauva rakastaa yli kaiken sitä "tuulta" mikä siitä tulee, ja "föönaaminen" tehoaa jos mikään muu ei meinaa auttaa:)

Nämä jutut kuulostavat osa varmaan vähän absurdeiltakin, mutta olen ne itse vinkkeinä kokeneemmilta saanut ja ennakkoluulottomasti kokeillut. Meidän Pepillä kun tuota temperamenttia löytyy - ja siihen kun yhdistää masuvaivat niin ei äitikkä aina niin helpolla pääse.

Toivottavasti saisit pian nukuttua yhden pidemmän aikajakson, se tekee ihmeitä!
Tsemppiä!

T. Pia

kiitos Pia.
täytyykin tänään kokeilla tota hierousta. olen kokeillut rintarepussa tyttöä kantaa mutta ei viihdy ollenkaan. voisikin tuota hiusten kuivaajaa kokeilla=)
mua ärsyttää kun tuntuu ettei mies ymmärrä ollenkaan, en jaksa yksityiskohtasemmin sepustamaa, mutta ei hän ymmärrä

Mä olin esikoisen aikana tosi väsynyt, kun hän nukkui tosi huonosti. Näin jälkeenpäin ajatellen en muista ekasta vuodesta oikein mitään. Paitsi kun mentiin kahestaan miehen kanssa kauemmas häihin. Ainoa ajatus oli, että ihanaa, saan nukkua edes yhen yön. Mulla ei auttanut, vaikka joku tuli meille vauvaa hoitamaan, vaan se väsymys meni niin pahaksi, ettänukuin koiran unta ja heräsin pieneenkin ääneen. Nyt kun olen kelaillut esikoisen aikaisia juttuja, niin suurin syy tais olla se valtava elämänmuutos, minkä lapsi tuo tullessaan. En haluais sitä aikaa takaisin..
Nina, jos vaan saat jonkun hoitamaan vauvaa, niin koita huilia, kotohommat saa odottaa. Tärkeintähän on, että sinä jaksat. Eikä kukaan varmasti sinua moiti, vaikka otat aikaa itselles. Minä vaadin aikoinaan itseltäni liikaa, yritin tehdä kaikki asiat hyvin, ja lopulta olin niin piipussa, että olin kuin zombie, eikä kellään ollut mukavaa.

Nina, tosi rankalta kuulostaa tuo teidän koliikki. Meillä oli esikolla myös paljon vatsavaivoja, mutta ei sentään yleensä 4 tuntia putkeen huudettu, paitsi joskus yöllä. Meillä kantoliina oli pelastus, sillä jaksoi kantaa paremmin, jäi kädet vapaaksi ja vauva viihtyi, usein nukahtikin siihen. Erityisesti sadepäivinä ja öisin se oli hyvä, kun ei voinut vaunulenkkejä tehdä. En tiedä onko teillä kantoliinaa, mutta kannataa kokeilla jos vaikka saat jostain lainaksi. Vauva saattaisi viihtyä siinä, vaikkei repussa viihtyisikään. Liinan sitominen on aluksi vähän opettelua, mutta kyllä sen oppii. Meillä oli esikon kanssa pitkä liina käytössä, nyt kuopuksella on sellainen rengasliina, joka on tosi nopea kun sitä ei tarvitse sitoa, mutta pitkä liina on ehkä monikäyttöisempi. Kuopuskin rauhoittuu kantoliinaan silloin harvoin, kun on sellaisia huutokohtauksia että mikään muu ei tunnu auttavan (kuten eilen illalla). Ensin kun laittaa liinaan, pitää jonkin aikaa kävellä (mahdollisimman pomppivasti, niin että koukistaa jalkoja paljon joka askeleella) mutta pian vauva rauhoittuu ja sitten voi kävellä tavallisesti tai jopa istua. Itse myös huomasin, että kun menee vauvan kanssa vaikka kaverin luo käymään, niin jaksaa paremmin sitä kantamistakin, kun on juttuseuraa ei huomaakaan vaikka on pari tuntia kävellyt ympäri kämppää mutta yksin kotona aika tuntuu tosi pitkältä. Kotona joskus keksin kaikenlaisia "harrasteita" kuten lauloin koko laulukirjan kaikki laulut läpi samalla kun kannoin vauvaa... Mutta mulle ainakin oli ihan tärkeää saada (aikuisten) juttuseuraa aina välillä, se virkistää kummasti vaikka tuntuis että ois niin väsynyt ettei jaksa kyläillä. Nyt kahden kanssa tulee oltua kyllä enemmän kotinurkissa, tää palsta on kyllä yksi henkireikä:-) Ja tosiaan kotityöt kannattaa unohtaa (paitsi nyt ehkä talon lämmittämistä ja ruuan tekemistä itselleen) ja nukkua aina jos/kun on mahdollisuus. Mieskin voi siivota ja pestä pyykkiä välillä. Itsekin esikoisen aikana tosiaan stressasin kotitöistä ja leipomisesta ja vaikka mistä, nyt en stressaa niistä enää niin on paljon helpompaa. Kai se on joku sellainen ihannekuva että hyvä äiti on sellainen, jolla huusholli kiiltää ja on pullaa pöydässä vaikka sitten ois niin väsynyt ettei tosiaan ole kenelläkään kivaa.

Ninalle tsemppiä, olet saanut näköjään vinon pinon hyviä vinkkejä, taitaa listalla olla aika paljon itkuisten vauvojen konkareita! Me ollaan ilmeisesti päästy tosi helpolla, kun ei läheskään noin extriimejä juttuja olla jouduttu kokeilemaan. Meillä oli kyllä sitä koliikkimaista itkua viikon, joten osaan ainakin sympata, millaista se olisi, jos jatkuisi pidemään. Koita saada levättyä / tehtyä jotain itselle mieluisaa, kun saat vähäksi aikaa vauvan käsistäsi. Kotityöt minimiin ja nekin miehelle!

Me oltiin tänään neuvolassa, 59 cm, 5350g, 2kk ikää. En keksinyt mitään kysyttävää eikä nlatäti neuvottavaa :). Sen verran rupateltiin, että kun meidän pojulla on sääret aika kippurallaan, jalkaterät sisäänpäin ja jalat vetää helposti koukkuun, niin niitä voisi vauvajumppailla oikoseksi hyvällä hetkellä ja sitten ensiaskelilla pitää kenkiä sisällä. Ja että rintareppuun voisi kääntää vaavin kolmikuisena, kun on niska ihan hyvän jäntevä jo. Vauva kääntyi meilläkin vatsalta selälleen joitain kertoja pari päivää sitten, että ihan hyvin kehittyy. Moroheijasteet alkaa jäädä pois, kävelyä ei enää löytynyt.

Jeps, pojat on päiväunilla, josko katsoisi boksista vaikkapa Teho-osaston :)

Meillä sairastetaan oikein urakalla. Vauvallahan oli pääsiäisen jälkeen korvatulehdus. Oli kuurin jälkeen pari päivää terveenä ja isoveli sai yskän, joka tietty tarttui vauvaankin. Esikoinen sai ke antibiootin korvatulehdukseen ja vauvalla tänään toinen korva pumotti ja keuhkoputkentulehdus, johon antibiootti. Oon kyllä tosi alamaissa, tästäköhän pienemmän kierre alkaa. Nukuin viime yönä 2h alkuyöstä ja sen jälkeen vauva nukkui 5-10 min. pätkiä. Varmaan ensi yö vielä ja ehkäö sitten helpottaa. Onneksi mies tuli kotiin, niin ei tarvi yksin selvitä tästä rumbasta.

Liityn minäkin väsyneisiin äiteihin, meillä on tuo räkätauti ollut vanhemmilla lapsilla ja niinhän tytölle 8v tuli korvatulehdus ja toissa yönä alkoi poika5v oksentamaan ja ripuloimaan ja sitä jatkuu yhä, saas nähdä tarttuuko vauvalle, vauva sai pari viikkoa sitten eka satsin rotarokotteesta.Vauva ei ole kipeä mutta kitisee kun ei päässyt eilen ulos nukkumaan ja päiväunet meni ihan plörinäksi, toivottavasti mies tulee ajoissa työkeikaltaan että tänään pääsisi vaunuttelemaan.
Meillä mies ilmoitti ilouutisen pari viikkoa sitten, lopettaa kesän jälkeen rekkahommat ja siirtyy muihin töihin siis normaaliin vuorotyöhön, ei siis ole enää pahimmillaan viikonkin reissuilla.Ansiot toki tippuvat mutta eihän kaikkea voi mitata rahalla.
Tsemppiä kaikille väsyneille äideille, nyt lähden juomaan kahvia !

Nostellaan ettei kokonaan pudota ja jatkanpa valitusta, nyt on oksutauti sitten kummallakin tytöllä ja pyykkiä riittää!Toivottavasti ei itselle tule kun mies lähtee jo tänään keikalle ja tulee vasta loppuviikosta.
Painon pudotukseen pitäisi ruveta ihan tosissaan kun alkaa tuo rasvavanne ahistaan tuossa vyötäröllä, mutta kun ruoka ja kaikki makea vaan on niin hyvää.Nyt kyllä päätin että kotona ei enää pidetä keksejä ja pullia vieraiden varalta, ne kun yleensä menevät minun suuhun.
Jahaa taas oksu lentää pitää mennä katsomaan kumpiko tytöistä tällä kertaa!

Meillä oli eilen viimein ristiäiset. Meni tosi hyvin, Peppi kiljui vain hetkellisesti :) Koko nimi on Peppi Lotta Karoliina. Mä olen ihan poikki... noin kaksi tuntia ennen h-hetkeä iski rankka paniikki. Voileipäkakut oli koristelematta, tiskipöydällä oli vuori likaisia astioita, pöytäliina oli silittämättä ja itse olin verkkareissa, paplarit päässä. Kuin ihmeen kaupalla hommasta selvitiin kunnialla ja kaikki oli tyytyväisiä. Peppi sai perinteisen kummilusikan, ensihammasrasian, lampaantaljan ja iki-ihanan leikkimaton. Olen tosi yllättynyt kuinka se jo aktiivisesti heiluttele niitä maton leluja!
- ja Anoppikin käyttäytyi ihan hyvin :)

Mä juoksin torstaina paniikissa kaupoissa kun huomasin että mikään entinen juhlamekko ei mahtunut päälle, joten jouduin ostamaan uuden... tänään menen circuittiin ja huomenna lopetan herkuttelun. Ihan oikeesti!!!

Ristiäiset otti päivänsankarille niin voimille että illalla oli nukkumaanmeno todella hankalaa kun se oli niin yliväsynyt ja aamulla se nukkui kymmeneen saakka.. ja on jo taas päiväunilla. Taidanpa mennä itsekin taas vaaka-asentoon.

Voimia kaikille valvomisista ja sairasteluista väsyneille!

-Pia ja Peppi-

Oliko Rollepa teidän tytön nimi tän päivän hesarissa:)?
Me oltiin reissussa keskiviikosta asti, siks en oo kirjoitellut.
Me oikein mahtavasti koko reissu ja sain ´lomailla´koko reissun ajan:)!!!

Nyt sohvalle:)!

outi ja seela 2kk

Voimia kaikille sairasteleville perheille.
Meillä on toistaiseksi säilytty taudeitta,ja koputtaa samalla puuta hän..Esikoinenkaan ei ole koskaan vielä sairastanut korvatulehdusta,tosin muutamat kurkunpääntulehdukset on siitäkin edestä potenut.
Saapa nähdä kuinka kakkosen kanssa sujuu..toivotaan ettei mitään pahempia.

Jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa.Tiistaina olisi pojun 2kk neuvola.
Kovasti poju alkanut seurustelemaan, naureskelee ja jokeltelee pitkät tovit.Laitoin neuvolatädin antaman hymynaama-kuvan seinälle, pojan sängyn viereen, niin aina nukkumaan mennessä poju sille hymyilee ja 'juttelee'.
mutta nyt täytyy rientää..

Jep, olihan se meidän neiti lehdessä eilen :)

Mä olen tässä varaamassa meidän perheelle ensi syksyksi etelänmatkaa. Eikös joku teistä ole jo hankkinut vauvalle passin? Kuinka pitkäksi aikaa se myönnetään? Ja kuva vissiin tosiaan pitää ottaa ammattikuvaajalla että tulee varmasti oikeanlainen?

Samoin suunnittelin meille laivalomaa Tuhkohlmaan/Tallinnaan alkukesäksi. Mikäköhän olisi paras vaihtoehto? Varmaankin joko niin että ollaan hotellissa yötä tai sitten ainakin vähän tilavampi hytti sieltä laivalta?

... kun ristiäiset on ohi niin pitää näköjään heti ryhtyä puuhamaan muuta :)

huomenta ja kiitos vinkeistä. täällä on yöt alkanut mennä hyvin. edellis yönä tyttö nukkui 23-06 välisen ajan niin että ite välillä menin katsomaan.viime yönä nukkui 23-04 välisen ajan, oisi varmaan nukkunut pidempään mutta kun ukon oli pakko alkaa kaivaa yhtä laatikkoa ja muutenkin kolistella neljän aikaa aamulla..meni viideksi töihin.
laitatteko vauvat vaan iltasin omaan sänkyyn ja sinne nukahtavat? meillä tyttö nukahtaa olkapäälle ja siitä siirrän. mahtaakohan viellä 10 vuotiaanakin nukahtaa olalle=)
oisko teillä nukuttamiseen vinkkejä?

piti passista sanoa että tuleeko näin pienet vanhemman passiin? mä olen ollut äitini kanssa samassa passissa ja olin silloin jo 10v. korjatkaa jos ihan omiani puhun. mihinkä päin te rollepa matkaatte? kauhia kun oon utelias=) meillä suunnitteilla kesäksi 2009 matka kyprokselle, ei malta odottaa vaikka sihen on viellä aikaa paljon. jaahas tyttö nukahti olalle joten siirrämpä hänet vaunuun ja menen koirien kanssa ulos

Nykyään kai pienilläkin pitää olla heti oma passi, ei voi enää laittaa vanhempien passiin.
Rollepa, meilläkin oli eilen ristiäiset ja mulla oli vielä farkut ja t-paita päällä kun pappi tuli! Ihan hyvin meni silti kaikki.
Nina, noi nukahtamistavat ehtii muuttua viel moneen kertaan, ei kannata hätäillä.
No, nyt eilisten tiskien kimppuun...

Oma passi tosiaan tarvitaan, me otettiin esikoisen kuva (3kk) ihan normaalissa valokuvaamossa.

Mua ärsyttää myös ihan tosissaan tuo varavanne vatsalla... tai ihan jopa vähän masentaa. Hommasin esikoiselle polkupyöräistuimen, jospa alkais pyöräillä sen kanssa pidempiä lenkkejä!

Meillä nukahdetaan kapaloon... Tuo poju on hurja heiluttamaan käsiä ja nukkumatin lähestyessä viuhtoo niillä kuin lentoon lähtisi. Ainoa tapa saada hänet unille on tankkailla iltamaitoa rinnalla, kapaloida kädet peiton sisään ja laittaa nyytti sitterissä olohuoneen nurkkaan ja tutti suuhun. Siihen nukahtaa muutaman nyyhkäisyn saattelemana muutamassa minuutissa. Joku lastensuojeluviranomainen voisi kauhulla katsella tuota nukuttamista, mutta on ainoa mikä toimii :). Itsekseen ei nukahda sänkyyn, eikä syliin, jossa heiluu niin kauan että on ihan hikinen ja ärtynyt. Nukuttamiseen meni aiemmin toista tuntia.

Nyt laittamaan pojat päiväunille, se on kyllä myös sellaista logistiikkaa, kun toinen nukkuu parvekkeella ja toinen makkarissa, josta mennään sinne parvekkeelle...