HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lohduttavaa kuulla että muillakin on samanmoista hulinaa... Ajattelin jo että ollaan tehty jotain pahasti väärin kun yhtäkkiä tollaseks on tullu. Ja tosiaan välillä tekis mieli lähettää koko mukula johonkin ambomaahan;)

Wilma, meillä myös vauva öhisee ja örisee ensin kun nälkä esim. iskee. Sitte vasta jos ei siihen örinään reagoi niin alkaa huuto. Toisaalta ihan hyvä ettei yöllä huuda täysiä että saa muut nukkua:) Ja jokeltelee kanssa kun joku vaan ehtis keskittyä hänen kanssaan juttelemaan.

Maijustiina: Meidän poitsu sai rotarixin, joka annetaan 2 kertaa. Hinta oli 79 €/kpl. En huomannut siitä mitään oireita. Mun lääkäriystävä suositteli sitä uudempaa versiota, mutta en muista kumpi noista on uudempi..

Heippa pitkästä aikaa, en ole käynyt hetkeen kirjottelemassa, niin paljon ollut touhua tässä. ja ulkona pyrkinyt olemaan mahdollisimman paljon nyt kun se kevät vihdoinkin tuli=)
meijän tytöllä on nyt joku huuto kausi menossa, alkaa illalla klo 19 kuin nappia painais (huuto meinaan) huutaa 2 tuntia ihan putkeen. sitten rauhoittuu ja hiukan vaan känisee. tappelee tissillä ihan päivittäin, ei meinaa haluta syödä. olenkin pulloon pumpannut ja pullolla sitten syöttänyt. ja korvikettakin upposi eilen 140ml kerralla.
nyt tällä hetkellä päikkyjä ulkona nukkuu, on nukkunut 3,5 tuntia. yleensä ulkona tälleen nukkuu sen 4-5 tuntia.kävin jo taas päivystyksessä toissa iltana tytön kanssa kun meni kasvoista siniseksi, huusi meinaan niin kovin. ei löytynyt onneksi mitään vikaa. neuvolasta neuvoivat antamaan veteen sekotettuna gefilus kapseleita. eiköhän se tästä taas. ensi tiistaina neuvola, kuulee taas painon=)mulla hirmusesti 3-6kg vaippoja, mutta ne alkaa olemaan jo pieniä, pisut aina kainalossa asti,koitin niitä käyttää tälleen päiväs aikaan mutta ei auta, oli taas märkänä koko body. onneksi voin ne siskolle lahjoittaa(hällä LA heinäkuussa) mutta nyt ulos, lämpömittari näyttää +19=)

Meillä oli alkuun kanssa käytössä harsot, mutta niistä tuntui loppuvan imuteho aika äkkiä, kun en uskonut harsoissa olevan eroja... Nyt alan jo uskoa, vaikkei niitä parempia harsoja ollakaan koskaan hankittu. Kakat pysyi hyvin sisällä kun taiteltiin harso origanitaitoksella (ohje löytyy netistä), kiinnitettiin näpsyllä ja vielä tarkisettiin harso kunnolla reisien ympärille ja yleensä vielä käännettiin reuna reisien kohdalta sisäänpäin. Toivottavasti ymmärsitte? Meillä on tarralliset ja tarrattomat kestot pesty samassa koneessa. Tarrat vaan pitää sulkea tiiviisti. Kuivaliinat on nyt múutaman tarraantumiskatastrofin jälkeen pesty pesupussissa. Meillä alkaa peppuvako vilkkua kestovaippakaupan s- kokoisissa sisävaipoissa ja äp:n kuoret falskaa pienuutensa takia... Oon siis etsimässä meille seuraavaa vaippaa ja odottelin muutamia kotimaisia kestoja postissa saapuviksi... Toisaalta kaivoin ompelukoneen esille ja itse tekeminen houkuttelisi kovasti! Lanoliinia saa muuten mm. monista verkkokaupoista (esim. Sonett-merkkistä). Villahousut kannataa muutaman pesun välein käsitellä niin pito pysyy! Tai ainakin meillä on pitäneet.

Meillä on villahousut nyt "lepäämässä" kun ajattelin ihottuman voivan pahentua niistä. Varasin huomiseksi ajan lääkäriin ja mennään kysymään lääkärin mielipide. Toivottavasti olis "vaan" atopiaa eikä allergiaa. Ihottumaa on siis vauvan "koko" etupuolella, mutta vaipan alta se on nyt parhaimmassa kunnossa, joten ihan tyypillistä vaippaihottumaa se ei kyllä ole...

Päivärytmistä: Meillä vaihdetaan yövaippa yleensä siinä yhdeksän aikaan ja usein siitä tunnin-puolentoista päästä uni voittaa. Yöt menee yhdellä tai kahdella syötöllä (nyt on jo neljän tunnin syöttövälejä, jee!) ja aamuherätys on seiskan aikaan. Sen jälkeen seurustellaan ja torkutaan vuorotellen. Puolenpäivän aikaan koitan nukuttaa pitkät, noin kolmen tunnin, päiväunet ulkona. Välillä onnistuu välillä ei. Loppupäivä menee sitten aina omalla painollaan. Meillä torkutaan aika paljon...

Nyt pitää hyödyntää torkkuminen ja piipahtaa jääkaapilla! Jaksamisisa Ninalle vauvan vatsavaivojen kanssa!

Huomenta!

Meillä meni viime yö ekaa kertaa yhdellä syötöllä. En voinut uskoa todeksi kun aamulla heräsin kuuden aikaan... Peppi meni nukkumaan 22.30, sitten joskus kolmen aikaan syötiin ja sitten taas puoli seitsemältä. Mahtavuutta!

Meillä rytmi menee kutakuinkin niin että aamulla herätään kuuden-seitsemän aikaan, sitten ollaan hetki hereillä ja sitten otetaan hyvin lyhyet aamutorkut (15 - 30 min) jonka jälkeen taas ollaan pitkään pirteitä. Pitkät päivätorkut ajoittuu puolen päivän molemmin puolin, ne kestävät 2 - 4 tuntia päivästä riippuen. Jos nämä torkut on lyhyemmät, otetaan iltapäivällä vielä toiset. Illalla me viedään hänet sänkyyn yhdeksän-kymmenen aikaan, vaihdetaan yövaippa ja luetaan iltasatu (!). Rytmi toimii hyvin niinä päivinä kun ollaan vaan kotona eikä käy vieraita. Kuitenkin heti kun jotain muuta tapahtuu, menee rytmit miten sattuu.

Eilen kävin piha ja puutarhamessuilla messukeskuksessa Pepin kanssa, ja hän ei tiennyt koko jutusta mitään. Nukkui kun lähdettiin kotoa ja heräsi vasta palattuamme :)

Meillä ollaan oltu toistaiseksi tosi tyytyväisiä ImseVimseihin ja siihen päälle muoviseen kuoreen. Toisinaan (kun kaikki Imset on pyykissä) laitetaan harsotaitoksia tuonne muovikuoreen, mutta se on lähinnä miehen hommaa, mulla ei ikinä pinna kestä taittelua.

Me saatiin se rotarokote jota otetaan 3 kertaa, maksoi n. 50 €/satsi.

joko teidän vauvat kääntyy itsekseen?

Ja tosta ambomaahan lähettämisestä.. mä voisin laittaa samaan lähetykseen yhden viisivuotiaan bokserin :) Se kaipaa huomiota koko ajan, ja heti jos silmä välttää niin se on kantanut vauvan viereen kaikki lelunsa - haluaisi siis että vauva leikkii sen kanssa! Eilen Peppi oli sitterissä kun tein ruokaa, ja parin minuutin päästä sitterissä oli myös kumikana, kaksi tennispalloa ja yksi puoliks syöty luunpala. Jep..

Tänään on siivouspäivä. Yäk. Pitäisi kai ryhtyä tuumasta toimeen.

Huomenta!
Meillä oli eilen jälkkärit, molemmilla kaikki oli hyvin. Seela oli 58 cm ja 5860g. Mulle sanoi tuosta vuodosta, mikä on nyt jatkunut 1vk 1pv, että suurella todennäköisyydellä on jälkivuodon jälkivuotoa, mutta kantsii kuitenkin merkata kalenteriin tuo päivä milloin vuoto alkoi ni kattoo sit kuukauden päästä että miten on.
Meillä on mennyt , ainakin toistaiseksi, esikon kanssa suht hyvin. Kiukkuja tulee ja menee mutta toistaseksi on ainakin pikkusiskon jättänyt kiukkujensa ulkopuolelle.. Kattoiko kukaan eilen rimakauhua ja rakkautta, siinä kun se poika viritteli silitysrautaa siskojensa sängynreunalla...:)!
Meillä ei vielä käännytä itekseen, paitsi kovasti pungertaa itseäänn kylelleen kun on selällään.
Meillä kans piti olla siivouspäivä mutta esikko pitää saada lääkäriin klo 11, ni eipä kait tässä taas kerkee:)! Tytöllä on ollut joulusta asti yskä, kerran on käytetty lääkärissä ja sanoi että on juuri sen ikäinen että sairastaa ne sata flunssaa mutta nyt en enää meinaa katella, viime yönä yski niin kovin että oksensi 4 kertaa kohtauksien päätteeksi..

Mutta nyt aamuhommiin niin keretään lekurille:)!

outi ja seela reilut 7 viikkoa

Tahtoo olla niin kiire ettei ehdi kirjoittaa, lukemassa olen ehtinyt kyllä käydä. Kävin itse lääkärissä tänään ja diagnoosi oli odotetusti poskiontelotulehdus ja antibioottikuuri... Saisi tää sairastaminen jo loppua, itse olen ollut nyt 3 viikkoa kipeänä ja siihen vielä viikko päälle kun esikko ja mies oli kipeitä. Onneksi muut ovat jo tervehtyneet, minäkin kai joskus... Väsyttää vaan tauti niin vietävästi.

Poika on alkanut kovasti hymyilemään ja jokeltelemaan, se on kyllä ihanaa. Esikko taas välillä osaa olla vähemmän ihana, sen voisi kanssa välillä pistää kävelemään naapuriin, joten ette ole tunteittenne kanssa yksin!! Meillä yöt on menny alusta asti aika hyvin, illat vaan venyy pitkään, hän on aika iltavirkku ja aamulla taas nukkuu pitkään, mutta kun mun pitää esikon kanssa nousta kahdeksalta... Eilen sain pojan nukkumaan vasta 00.45, aikanen nukahtaminen tapahtuu 22.30 aikaan. Nukkuu kyllä kerrallaan 4-6 tuntia, sitten kun vihdoin nukahtaa... Päivisin olen herättänyt jos nukkuu 3 tuntia putkeen, neuvolassa annettiin sellaiset ohjeet, että nukkuisi sitten sen pidemmän pätkän yöllä, ettei rytmi sekoaisi. Päivisin ei kyllä vielä ainakaan ole innostunut nukkumaan mitään megatorkkuja, että ei usein ole tarvinnut herätellä. Iltaisin kuuden jälkeen ottaa vain parit puolen tunnin torkut, muuten on pirteenä ja seurustelee. Kovasti seuraa ympäristöä ja on hyväntuulinen. Lopetin kaikki ylimääräiset tipat (vain Jekovittiä saa) eikä ole ollut minkäänlaista vatsakitinää. Näkee nyt mitä mun antibioottikuuri tekee hälle...että tuleeko niitä vatsaväänteitä. Kokeilen sitten varmaan hällekin rela-tippoja. Viikon päästä pitäisi lähteä Lappiin viikoksi, saa nähdä... No pojalla on sentäs ruoka aina mukana, et sen kanssa ei tarvi stressata.

Misuli ja poika, vajaa 6 vkoa.

Perjantaita.
Pikasesti kirjottelen kun tyttö viellä nukkuu. meillä menee tää meijän "rytmi" näin. aamulla herää vaihtelevasti 5-7 välillä, sen jälkeen saattaa nukkua viellä tuonne lähemmäs klo 8.30 asti. sitten aamutoimet ja nukkuu aamupäivällä viellä n. tunnin. ulos lähetään klo 12 maissa päikyille ja mä samalla teen päivän lenkkini, nämä unet kestää 4-6 tuntia.eilen illalla nukkui sen tunnin sylissä kun herää heti jos laskee jonnekkin, meillä on mennyt nää illat huutaessa niinkun tossa aijemmin jo mainitsinkin. ja sitten nukahtaa yö unille siinä 21.30-23 välilläseki vaihtelee hirmuisesti ja tosiaan aamulla vasta sitte herää. tosin välillä herätään useammin yössä ja välullä ei.meillä vasta ensi tiistaina neuvola. mulle itelle flunssaa pukkaa päälle,olo ihan vetämätön..täältäkin vois yx koira lähteä sinne ambomaahan..sama joka kävi hermoille raskaus aikana tekee sitä edelleen..se on ku mikäkin kuriton rakki=) miestä tottelee mukisematta mutta aina mun kanssa ollessa tuntuu että sillä on kuulo off asennossa ja mä saan hakea sitä pitkin mettiä.mutta lähen hakemaan koiria tarhasta. viikonloppuja
Nina&Pinja (tänään 2kk)

Pääsinpä pitkästä aikaa koneelle, eilinen meni haaparannan ikeassa..kauheasti oli ihmisiä huh huh..vaavi oli isin kanssa päivän kotona ja me lähdettiin esikoisen ja siskon porukan kanssa reissuun.
Olette vaavien rytmeistä porisseet.Meillä mennään noin 23 aikaan nukkumaan (isi just syöttämässä poikaa) ja poju herää syömään siinä 02.30 ja sit 05.30 eli päästiin takas siihen noin 3tunnin syöntiväleihin kun meinas välissä karata 2 tuntiin..poitsu herää sitten 8 aikaan ärisemään..mua meinaskin naurattaa kun muutamat täällä kertoivat vauvojensa örisevän, luulin että meillä tuo ärinä on jtn ihan uniikkia :)
Mullakin ois jälkitarkistus torstaina,toivottavasti kaikki on ok ja sais pikkuhiljaa alkaa tosissaan jumppaileen, olen kyllä jonkin verran jo jumpannutkin vähän iisimmin.Ja kyllähän nuo päivittäiset kävelyreissutkin tekee hyvää omalle kunnolle ja mielelle.
Vais on Ninankin sisko raskaana, minunkin sisko odottaa ensimmäistään ja la on syyskuussa.Saan nyt sitten jännittää hänenkin puolestaan ja olla odotuksessa henkisesti mukana.
momento ja miika (7vk/3pv)

Hei muuten kertokaahan, mahdutteko jo omiin vaatteisiinne? Siis raskautta edeltäviin? Mulle käy vanhoista vaatteista suunnilleen vaan yhdet housut ja yksi hame (sekä tietysti paidat). Nyt kävin ostamassa uuden hameen, joka käy myös juhlavaatteeksi sitten ristiäisiin. Uudet farkut pitäisi vielä ostaa, että olis edes kahdet niin ettei tarvii pitää äitiyshousuja silloin kun ne ainoat farkut on pesussa... Mies kyllä vinoilee, että halvemmaksi tulis laihduttaa. Onneksi ei oo kauheen tosissaan moista ehdotellut tai vois saada kuulla pari valikoitua sanaa. Vaikka itsekään en kyllä panisi pahakseni jos nämä ylimääräiset 5 kiloa tippuisi pois...

Helmipöllö, mahdun juu omiin vaatteisiini, olen mahtunut varmaan 1,5kk jo hyvinkin. Jotkut vaatteet on jopa liian isoja kun painoa on nyt n. 5kg vähemmän kuin ennen raskautta. Uusia vaatteita tekis kovasti mieli mutta jos nyt vähän vielä malttais jos sais kesäks vaikka vähän vielä tiputettua painoa.

Mulla on huomenna jälkitarkastus ja vaavilla lääkärineuvola. Laitetaan se kierukka huomenna jos kaikki on ok... vähän jännittää että jos siitä tulee jotain kamalia kipuja tai vuotoja. Äsken kävin viemässä pissanäytteen labraan kun tarkistavat ettei vaan ole raskaana kun sitä kierukkaa laitetaan. No, aikamoisen epätodennäköistä olis. Mutta olispa kyllä järkyttävää jos oliskin positiivinen se testi, olis la vielä tänä vuonna:D:D

Ai niin, Rollepa kyseli kääntymisistä... ei kääntyile vielä, meillä esikoinen kääntyi selältä mahalleen ekan kerran n. 4,5kk ikäisenä joten enpä ole vielä odottanutkaan... Eilen tuli vasta 2kk täyteen:) Enkä ole kyllä vielä lattiallakaan vauvaa pitänyt että sitä kääntyilyä ois voinu edes harjotella. Vois tossa parin viikon päästä alkaa kokeileen mitä kaveri tykkää lattialla pötköttelystä.

Jaaha, nyt tuli pöräyksistä päätellen megashitit ipanalle... Palaillaan huomenna...

Vielä pikasesti maidontuotannosta... Olin tossa jo parisen viikkoa ilman liivinsuojiakin kun tuntui maidontulo tasaantuneen. Nyt sitte pari päivää ollu taas paidassa välillä märkä läntti, eli siis on selkeesti taas maito lisääntynyt. Onkos teillä muilla ollu samanlaista?

Meillä taas vauva on melkein pelkästään lattialla pötköttelemässä, kun on sellainen ikiliikkuja. Vauva sillain möngertää koko ajan, että on hankala sylissä pidettävä, aina joku raaja tai koko vauva valahtaa huonoon asentoon. Sitterissä ei viihdy, joten vimpsaa sitten lattialla. Laitoin pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason lattialle ja siihen makuupussin, niin erottuu lattiasta, ettei kaksivuotias juokse päälle :). Nytkin nukkuu päikkäreitä siinä hoitotasolla... Rintareppuunkaan tuo ei oikein rauhoitu, on sellainen kuumakalle, että tulee hiki. Eilen meillä oli vihdoin nimiäiset ja siinä kastehaalarissa ei meinannut pysyä millään vieraiden sylissä.

Minä mahdun raskautta edeltäviin vaatteisiin, mutta esikoista edeltäviin en vielä(kään). Tavoite kyllä olisi päästä imetysaikana "omaan" painoon, siihen on vaan melkein 10 kg matkaa, että täytyy imettää pitkään... Kävin viime viikolla kampaajalla ja fyssarilla hartioita ja selkää avaamassa, teki todella hyvää huolehtia itsestäänkin välillä. Vähän alkaisi jo menojalkakin vipattaa, vois pyytää pientä vapaailtaa muutaman viikon päästä! Kylmä siideri ystävien seurassa olis kyllä sellainen haave, joka sietäis toteuttaakin.

Vaan nyt päiväunelmista takaisin kakkavaippojen pariin.

Pakko kysyä sellasta, että kun vauva esim. herää päikkäreiltä niin syötättekö vai vaihdatteko vaipan eka? Kun jos mä vaihdan eka vaipan ja sitten syötän, niin syömisen aikana tai hetki sen jälkeen tulee jättipöräykset sinne puhtaaseen vaippaan ja taas joutuu vaihtamaan. Jos taas syötän eka ja odotan, että tulee se kakka ja vaihdetaan vaippa sen jälkeen, niin vauva puklaa juuri syömänsä aterian siihen hoitotasolle kun on makuuasennossa! Kumpikaan ei oo hyvä. :) Ja ei mua siis se vaipanvaihto haittaa vaan se, että "tuhlaan" niitä vaippoja. Nyt on tosin taas harsot kokeilussa ja niitä onneks riittää tuhlattavaksikin.

Mies menee keskiviikkona takas töihin. Oikeastaan ihan kiva niin ehkä tulee joku rytmi tähän päivään. Ja mua ärsyttää, että mies on käyttänyt isyyslomaansa kaikkeen touhuamiseen niin että ihan sama kun ei ois lomalla ollutkaan. Nytkin on vaihtamassa autoon kesärenkaita! Ja mä kun en aina ehdi edes syödä. Vauva ei nimittäin viihdy sitterissä ja muutenkin tykkään että sylitellään ja seurustellaan kun on hereillä. Sitten kun hän herää päikkäreiltä niin mulla jää kaikki hommat ihan kesken ja odotan vaan, että mies ilmaantuu ja päästää mut touhuamaan. Kivahan se on vauvan kanssa olla, mutta kämppä alkaa näyttää aika kaaokselta!

Ei puhettakaan, että mahtuisin vanhoihin housuihin! Painoa on vielä 77kg ja lähtöpaino oli jotain 65kg. Mut ehkä tää tästä kun ei enää käy noita kahvivieraita ja kaikki suklaat mitä oli jemmassa on nyt syöty.

Maijustiina ja Emppu 25vrk

Olimme ensimmäisessä yöreissussa (tunturissa) viikonloppuna. Oikein hienosti meni. Vauva nukkui Ergon "viltin" päällä minun vieressä. Iltahuudot eivät olleet kuuluneet naapuriin :)

On se kyllä niiiin niin, että kun on itsellä hyvä kunto ja vire, jaksaa vauvan kanssa tosi paljon paremmin. Mä olen ollut nyt taas niin alavireessä, että tuntuu, että kaikki ärsyttää. Vauva ei siis todella! Mutta puoliso...

Pikku-galluppi: mitä kotitöitä teidän miehet tekee? Mun mies ei tee mitään. Paitsi kolaa lumet, mutta kiitos ilmastonmuutoksen, sitäkään ei tarvitse tehdä kuin kaksi kertaa kuussa... Mua niin sieppaa siivota sen jälkiä täällä ;)

Ratkaisuna siis vaunulenkki jonnekin kauas, kauas pois kotoa!

Voikaa hyvin.

jhk + tyttö 11 vk

meillä roskien vienti, imurointi ja kissan hiekat on täysin miehen harteilla, en muista milloin olisin imuroinut ´kunnolla´ täällä. Kyllähän sitä välillä kiristää tuo puoliso mutta ihmeen vähän..
tää äiskä oli hummaamassa lauantaina, oli tyttöjen bileet ja sit olin vielä helsingin yössä vaikka en sitä ollut ollenkaan suunnitellut. Hauskaa oli todella ja tanssittua tuli enemmän kun muistikapasiteetti riittää muistamaan. Virkisti mieltä tosi paljon, ja miehellä oli mennyt erihyvin kotona!!

mutta nyt täytyy antaa tissiä!

outi ja seela 8vk

Maijustiina: Vaihdan vaipan ennen syöttöä, jos vauvalla ei ole meganälkä. Tosin hän kakkaa nykyään joka toinen päivä. Rotavirusrokote tais muuttaa sen, kun ennen oli joka vaipassa.. Vaippoja menee normaalipäivinä 6-8kpl, yöllä en vaihda, vaikka aamulla vaippa on ihan täynnä pissaa.
Meidän vauva tuli uudelleen räkäiseksi, kun isoveljellä on yskä. Ainakaan viime yönä ei vaikuttanut uniin, mutta nostin pääpuolta kirjoilla..
Meillä isän tehtävä viikonloppuisin on lasten kanssa oleminen. Hän ei ole koskaan tehnyt kotitöitä, eli kokkaan, siivoan, pesen pyykit jne. Teen sen ihan mielelläni, kun pääsee hetkeksi lapsista irti. Nyt tuntuu, että seinät kaatuu päälle, kun pojat on flunssassa, ulkona järkky sää ja myös lähipiiri sairastaa. Olen siis yksin neljän seinän sisällä, ainoa kontaksti ulkomaailmaan on puhelin.. No eikö se taas tästä.

Heips.
me oltiin eilen miehen kanssa lätkämatsissa ja mummi oli vauvan kanssa kotona. Ihan hyvin niillä oli mennyt lukuunottamatta sitä että vauva oli pulauttanut suurimman osan mun suurella työllä lypsämästäni maidosta pitkin sohvia. Oli vissiin ahnehtinut liikaa kun pullosta tuli niin hyvin ja vähällä imemisellä :) Äippäkin pääsi ottamaan pari olutta ja "tuulettumaan". Hyvää teki. Tosin pelin lopputulos ei ollut mieluinen, mutta aina ei voi voittaa..

Kotitöistä. Meillä on tästä tullut jo ihan vitsi, kun mä päivisin "siivoan" paljon, eli pesen pyykkiä, tiskaan, järjestelen tavaroita ja teen mitä milloinkin askaretta. Imurointi kuitenkin on miehen hommia, ja sitten kun hän tulee kotiin ja toteaa että "jaahas, pitääkin alkaa siivota" niin mulla on pari kertaa kilahtanut ihan kokonaan ... ihan kuin sillä mitä mä olen tehnyt ei olisi merkitystä, vaan että imurointi on ainoaa oikeaa siivoamista. Meillä on kauhean eri käsitykset siitä mikä on siistiä - mulle on tärkeää se että tavarat ovat paikoillaan ja pyykit pesty jne, miehelle taas se että ei ole roskan roskaa lattialla. Mies vie koiran ulos aamuisin ja tosiaan imuroi ja vie roskat. Joo, ja pesi se ikkunat olosuhteiden pakosta. Muu on mun harteilla.

Kyllä mä tämän siivousasian kestän, mutta muuten tuo ukko kyllä välillä käy niin hermoon että oksat pois. Välillä tuntuu että se on alkanut pitää mua jotenkin tyhmänä tai kiinnostamattomana, kun se ei enää puhu mulle juttuja tai kysy mielipiteitä asoihin.. mieluummin jutustelee "tärkeistä asioista" kavereidensa kanssa. Pitikin kerran sanoa että vaikken mä ole töissä ja vaikka mulla onkin ylimääräinen vanne mahan ympärillä niin olen kaiketi yhä se sama nainen jonka kanssa se meni naimisiin... Ja yksi asia on tietty nää ens lauantain ristiäiset... mutta siitä tulisi liian pitkä vuodatus joten antaa nyt olla.

Me oltiin eilen sellaisessa neuvolan fysioterapiaryhmässä jossa käytiin läpi lantionpohjajuttuja ja vauvan nostamista, asentoja tms. Oli ihan mukavaa - mutta taas tuli todistettua että Peppi tosiaan on keskivertoa äänekkäämpi ja temperamenttisempi vauva. Sillä tais olla yksin kovempi ääni kun muilla vauvoilla yhteensä.

Tänään on sitten neuvola, joten siitä kuulumisia myöhemin. Tylsää kun sataa, ei ole kiva lähteä ulkoilemaan.

-Pia ja Peppi-

Meillä mies tekee kaikkia kotitöitä, mutta pyykit olen halunnut hoitaa ihan ittekseni.
En mahdu vielä kaikkiin entisiin vaatteisiin, etenkään housuihin.Vielä ois vajaa 10 kiloa pudotettavaa painoa.Pitäs alle 60kg päästä.

Meillä vaippa vaihdetaan yleensä ennen syöntiä.Öisin en vaihda vaippaa jos ei ole kakannut tai sitten vaippa ole ihan täynnä..

Onpa tylsä sää, en jaksanut sateeseen lähteä tenavien kanssa ja nyt mennään pitkin seiniä. Tosin nyt vauva nukkuu säkkituolissa (tykkää kamalasti, mutta täytyy katsoa, että ei valahda uppeluksiin) ja esikoinen päiväuniaan.

Kotitöitä teen minä enemmän, mutta se johtuu kyllä enemmän eri siisteyskäsityksistä, avokille riittäisi, kun siivottaisiin kunnolla jouluksi ja lasten synttäreille... Tuo kyllä tekee kiitettävästi kotitöitä, käy kaupassa, pesee vessan ja laittaa ruokaakin (!) Ei voi valittaa. Me ollaan molemmat freetöissä, joten joskus tuo on kotona aina ja liikaakin ja joskus tekee töitä ympäripyöreitä päiviä. Me ollaan päätetty olla tämä pikkulapsiaika puoliksi kotona siihen asti kunnes kuopus on kolme (lukuunottamatta äitiyslomaa), joten kotityötkin menee puoliksi. Ainoa riita ja vääryys on se, että hän on illan kukkuja ja aamu- & yöheräämiset hoidan minä myös viikonloppuisin. Tai hoidan jos en jaksa siitä nalkuttaa. Esikoisen aamupuuhien hoitaminen yön imetyssessioiden jälkeen aamukuudelta vetää joskus piippuun, jos ei avokki auta ja esikoinen kiukuttelee joka etapilla.

Meillä mies kyllä osallistuu, mutta saan kyllä muutamia kertoja yleensä pyytää, ennenkuin tapahtuu. Itse olen ehkä vähän turhankin hätäinen ja kaiken pitäisi tapahtua samalla sekunnilla. Siivous on aina ollut mun heiniäni ja siitä ihan tykkään. Mies taas vastaa ruokapuolesta, mikä sinänsä on suuri asia.

Vauva on nyt reilut 2kk ja jotenkin yhtäkkiä kasvanut tosi paljon. Ruokaakin hän jaksaa jo hetken odotella. Olen yrittänyt viimeiset kolme päivää "markkinoida" hänelle tuttia. Öisin olen laittanut tutin suuhun heti kun kähinä alkaa ja sillä olen saanutkin hänet tyytyväiseksi niin, ettei hän edes herää. Olen viime öinä syöttänyt iltasyötön (n.klo 23) jälkeen n.klo 03 ja sitten aamukuudelta. Kun tuntui viime viikolla jo erittäin raskaalta se, että joka toinen tunti piti yöllä imettää. Väsymys on huonosti nukuttujen öitten jälkeen niiiiiiiin totaalista. Toivon todella, että tämä jonkinlainen rytmi jatkuisi.

Olen yrittänyt päivisin nukuttaa kahdet 1,5-2h päiväunet. Herää tavallisesti ekan 40min jälkeen, mutta yleensä saan hänet vielä nukahtamaan. Parhaiten nukkuu kantoliinassa tai vaunuissa. Sitten illalla ottaa parit pienemmät nokoset.
Tänään meillä on neuvola. Vauva saa Rota-virusrokotteen. Saas sitten nähdä, tuleeko siitä sivuvaikutuksia ja jos niin minkälaisia.

Neuvola kuulumisia tyttö painaa 5420g ja pituutta 58,4cm.
ei täälläkään käännytä mutta kun leikkimatolla makoilee niin kyljelleen ittensä kampee.
mulla mahtuu jo aika hyvin omat vaatteet päälle, siis nekin joita ennen raskautta käytin. paitsi yhdet housut..mulla on viellä n.4kg siihen mitä painoin enne raskautta. tänään oli jälkitarkastus ja lääkäri totesi että paikat näyttää siltä kun mitään ei olisi tapahtunutkaan ja samaan hengenvetoon sanoi että mut on luotu siihen..näin jälkeenpäin aatellen nyt kun reilu 2kk synnytyksestä on niin ei se nyt loppujen lopux niin kamalaa ollukkaan vaikka sillon manasin että en enää ikinä näissä merkeissä sairaalaan mene=)
mä en oo oikein tota kodinhoito apua saanu mieheltä, siivoilen ym sillon kun vauva nukkuu päikkyjä.ruokaa täälläkin mies tekee, mutta ei oikein muuta. vaipan vaihdosta, päikkyjen jälkeen syötän eka ja vaihdan sitten. yöllä en vaihda ollenkaan. toki jos on kakannut tai vaippa ihan täysi. ja eilen ilta selvittiin ilman huutoa, saas nähdä että mitenkä tänään.
joo vanhin siskoistani on raskaana ja hälle annoinkin vauvan vaatteita ja jokunen unohtu antaa, mutta ehtiihän ne. ei tule serkuksille kovinkaan paljoa ikä eroa. mun toisen siskon poika tulee nyt 5kk. meijän tyttö on sen 2kk. ja kun sisko vauvan saa on pinja sitten 5kk.(suunnilleen) no joo taidankin alkaa tästä lopetella ja mennä hakemaan buranaa, särkee jälleen käsi=(