Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

mina78, onnea oikein paljon :heart:

smirgelin, toivottavasti kisulla ei ole mitään hätää ja voi jo paremmin. :heart:

Kuopus tuli yöllä viereen kahden maissa. heräsin siihen eikä uni enää tullut. Valvoin sitten 2-5... |O Sitten nukahdin vielä hetkeksi ja kuudelta pojat heräsi. toivottavasti ensi yönä saisi taas nukuttua... Tänään on onneksi perhekerhopäivä niin on jotain ohjelmaa niin jaksaa paremmin. Niin ja lupasin esikoiselle että pääsee taas tänään hiihtämään. =)

sadee80 36+3 :heart:
 
Onnea Minalle tytöstä!! :flower:

Smirgelin, toivottavasti ootte päässeet jo eläinlääkäriin ja kisu on kunnossa. :hug:

Eiliset menkkakouristukset taukosivat ensin iltapäivällä, jatkuivat sitten illalla, mutta yöksi loppuivat ja nukuin tosi hyvin (no mitä nyt heräsin taas viiden jälkeen vessaan enkä saanut enää unta). Eli oliskohan ollut kuitenkin joku pieni mahapöpö.

Ja just kun äsköiset rivit olin kirjoittanut, tuli ihan kamala kouristus ja sain taas juosta vessaan! Höh. Mun piti mennä tänään kaverille käymään, mutta en nyt menekään kun siellä on kaksi pientä vauvaa niin jos tää nyt on joku ripuli niin ei tartu niihin.

Plaah. Meen sohvalle löhöämään ja kattomaan eiliset sarjat nauhalta.
Kvartti ja Tao 38+1
 
Huomenta! Tylsää on kerrassaan, ei tuu uni silmään enää millään.. Joka päivä tää sama juttu, että herään aikaisin ja oon vähän aikaa hereillä, sitten nukahdan sohvalle ja herään joskus puolen päivän aikaan :whistle: pakkailin vähän sairaalakassia lisää ja pyöritin jo koneellisen pyykkiä, ai miten niin tylsää.. :eek: tällaista tää nyt sitten on varmaan nää viimeiset viikot..

Onnea Mina78! :flower:

Smirgelin, toivottavasti kisu paranee ja saatte avun lääkäriltä :hug:

T. Kareliini ja vauveli 35+5 :heart:
 
Onnea Mina! :flower:

Eilen taas oli neuvolassa käynti, ja muuten kaikki ok, mutta se, mitä olen pelännyt koko raskausajan, tapahtui nyt - sf-mitta kasvoi viikossa kahdella sentillä! On nyt siis 36! :eek: Sen jälkeen, kun pari viikkoa sitten kokoarviossa sanottiin, että ei ole kovin iso vauva tulossa, ote on vähän lipsunut, ja olen jotain pientä hyvää syönyt lähes päivittäin. Ja vähän muroja ja sokeroitua jukurttia, joita olen välttänyt muuten... Että hetikö se kasvatti vauvaa noin?!? Kyllä kaduttaa, vaikka en mitenkään mässännyt ole, terveellisemmin olen kuitenkin syönyt kuin normaalisti. Painoa oli tullut 300g, joten ei se nyt niin kauheesti mässäilystä kerro...
Neuvolantäti kyllä sanoi, että ei hän tuosta olisi huolissaan, ja että vauva tuntuisi alle nelikiloiselle. Kuitenkin tuumasi, että hyvä, että meillä on aika Koksiin maanantaina (silloin LA!) Kyllä hirvittää, jos tätä vielä kauan pitää odottaa. Isokokoisella esikoisella tuo sf-mitta oli 36 cm (36,5) loppuaikana. Oli tosin niissä lukemissa jo viikolta 36 tai 37. Ei se enää tässä vaiheessa ottanut tuollaista spurttia. Mutta jospa päättäisivät käynnistää... Ei tunnu siltä, että tämä tytsy olisi syntymässä omin voimin ihan hetkeen. Huomenna olis tosin hyvä päivä synnyttää. Näin ollaan miehen kanssa suunniteltu.. Päivämääräkin olis ihan kiva 29.1.2009. Siihen tähdätään - pitää ainakin taas kokeilla kaikki konstit.

Liikkeiden laskemisesta kun joku täälläkin kirjoitti, että normaalisti vauva liikkuu 5 - 50 kertaa tunnissa. Laskeskelin toissailtana, kun neidillä oli aktiivinen vaihe, että niitä liikkeitä tuli tunnissa ennemminkin 500. Oli pakko kysyä neuvolassa tyhmiä, että voiko se olla jo huono merkki, jos liikkuu ihan tolkuttomasti. Sanoi, että ei ole mitään ylärajaa. Taitaa kuitenkin olla tulossa vilkas tyttö. Melkoinen menijä on veljensäkin, joten ei mikään yllätys sinänsä...

Kiva, kun on tänään ohjelmaa. Seurakunnan perhekerhoon lähdetään pian, ja muskarikin olisi tänään. Hei, tulee muuten kiire!

Voikaa hyvin!

Matma 39+2
 
Onnea Mina! :heart:

smirgelin toivottavasti kisulla ei mitään vakavaa. :hug:
Meidän toinen kissa, 14-v vanhus, kuoli syksyllä, halvaukseen. Kyllä se
on rankkaa lemmikin menetys ja raskaus ei sitä helpota..

No niin, neuvola-lääkäriin se olis nyt lähdettävä. Hieman jännittää
että mitä sanoo vauvan koosta.. onko jättilinen tulossa vai mikä.
Kohta sen sit kuulee.

iitukka ja helmi 36+4
 
kössillä suloinen poikanen :heart:

Näin viimeyönä unta, että saatiin vauva ja se ei tehnyt muuta kun nukkui vaan!!! :/

Paha olo, väsyttää. Esikoinen näki taas viimeyönä kaikki maailman hirviöt ja peikot ja kuuli kaikkia ääniä. Mä lopulta sanoin sille, et jos ei ajatellut muuta kun huutaa läpi yön niin saa lähtee sit pihalle huutaan, ME NUKUTAAN! :ashamed: No mut silti tuli valvottua sellainen tunnin verran...

Piti kerhoonkin mennä, mutta ei me mihinkään taas päästä, neiti nukkuu vieläkin ja tasan en ala minkään avoimen kerhon takia häntä herättämään kun isoveli on valvottanut yöllä... |O

-väsy-kyrsä ja nappula 36+5 (viel pari päivää ja pokspoks, täysiaikainen ja sit ne mun keskospelot taitaa olla takana)
 
Glow
lumienkeli Mulle just eilen lääkäri sanoi että usein käy niin "hassusti" et supistukset kiusaa joitakin raskauden puolivälistä asti ja loppuukin sitte viikolla 37 tai jotain, juuri silloin kun niitä saisi alkaa olemaan niin et jotain jo tapahtuis synnytyksen suhteen. Ei tähän mitään syytä, niin kun ei hänen mielestä supistuksiinkaan ole.
Mullahan niitä syitä tässä on etsitty pitkin raskautta. Toiset lääkärit on olleet sitä mieltä et streptokokki b ne aiheutti ja määränny pari antibioottikuuria. Siitäkin eilinen tohtori sanoi että aivan täysin turhaan olen syöny ne kuurit! Minä olin vaan suu auki huolissani, onneks mies tajusi kysyä sen mitä ajattelin, että eikai niistä nyt ole ollu vauvalla haittaa! Ei ole, sanoi tohtori. Miksi, oi miksi en ole päässyt tälle eiliselle lääkärille alusta asti :attn:
Musta oli muuten hassua, kun se alkoi ultrailemaan, se pitkään katseli mun mahaa kun ei siihen ole tullut yhtään raskausarpia. Niistäkin piti pitkän luennon :D

SMIRGELIN, voi kisu parka! Toivottavasti ei oo mitään vakavaa! Eikö oo ärsyttävää tuokin, se päivystävän eläinlääkärin töksäytys. Siis kun ainahan sanotaan tyyliin "kyllä tänne voi aina soittaa jos on huolissaan" tms. sitte ku soitat hädissäs, nii saat tylyn vastauksen!

Miulla on tänää todellinen vapaapäivä, esikoinen on isällään päivän. Taidan lähtee piristää itteeni kaupungille vähäks aikaa. Kun ei mitään kunnon lenkkeilyä voi harrastaa, supistaa! mut ei perhana sit kunnolla "loppuun asti" kuitenkaan... Kaupungilla saa vähän raitista ilmaa ja josko pääsis laitattaa kulmakarvat&ripsensä vaikka pitkästä aikaa "kuntoon" ;) tullu täs loppuraskaudes ihan sama kun esikoista oottaessa, että tahtoo vähän kaunistautuu parturissa yms.
On vaan jo vähän haasteellista noiden vaatteiden kanssa! Ihanat mammfarkkuni on alkanu hieman kiristää tosta ihan alavatsan tai alempaakin vähän, siinä missä vauvelin pää on, kohdalta :/ Niiden lisäks on vaan mammamalliset collegehousut, joissa ei viittis kaupungille lähtee! Eikä oo siistiä takkiakaan. Siis kyl on elämä kurjaa :D

Mulla on tuol profiilissa joku "raskauslaskuri" siis näyttää rv:t ja mitä jälellä. Eihän siel enää ois ku 13 days to go!

Muuten, sattuuko se, kun lapsivesi menee??
 
Moi!

Onnea kaikille vauvan saaneille :)

Pakko oli alkaa kirjoittaan, vaikka enimmäkseen olenkin lueskellut teidän muiden kirjoituksia... Nimittäin tuosta sf-mitasta: toissa viikolla (rv 34+1) se oli 37, jota kätilö vähän epäili mittailleensa väärin (enpä tiedä miksei sillon samalla sit mitannu uudestaan...) Noh, eilen oli sitten neuvola eli rv 36+1 niin mitta oli jo 39!!! Tietty kyselin et onko tuo vaarallista jne.. mut ei kuulemma oo, et lyhyillä on kuulemma usein isompi, mut itseäni en oo koskaan mitenkään lyhyenä pitäny (168cm) Outoa... Terkkarina oli tällä jälkimmäisellä kerralla sijainen. Nyt mulla alkoi ihan hirvittää, et onko joku jättiläinen tulossa... Aikaisemmin ajattelin jopa, et pieni vauva tulossa ku viime ultrassa, siis rakenneultrassa lähes viikon pienempi kuin raskausviikkojen mukaan olis pitäny olla... Eikä kuulemma ennen synnytystä oo enää lääkäriä eikä ultraa, pitäisköhän mulla sitä alkaa vaatia... Yritän laittaa tuonne profiiliin masukuvaa, ku ei se maha edes mun mieslestä niin jättisuuri ole, eikä myöskään miehen (joka kauhistelee "vauva tulossa-ohjelman mahoja) ni kommentoikaa...

Smirgelin: Toivottavasti kisu paranee, tunne on kauhea kun rakkaan eläimen puolesta ei voi tehdä mitään muuta, ku vaan odottaa aamua.

Sorry ku mä oon niiii-in huono kirjoittaa, mut koittakaa saada selvää noista lauseista :)

-Marikukka 36+2

 
Huomenia!

Täällä yksi tylsistynyt odottelija. Mies lähti Helsinkiin työasioissa ja mä suunnittelen mitä seuraavaks alkais siivoamaan.. No ei maar, nyt alkaa siivouksetkin jo riittämään. Ei viittis enää lähtee kaupungillekaan pörräämään, jos vaikka kuuluu se kuuluisa NAPS jossain HenkkaMaukan kassalla niin ei kiva :LOL: .

Mä oon kans miettinyt että tuntuuko se lapsiveden meno joltakin? Ei kai sen pitäis ainakaan sattua? Mua on kuulkaas ärsyttänyt yks juttu kun mun äiti aina jaksaa mainita kuinka hänen eka synnytyksensä oli niin kivulias, kun se oli ns. "kuiva" synnytys (lapsivedet meni kotona).
Siis eikö ne periaatteessa melkein yleensä aina oo "kuivia" ne synnytykset kun ne kalvothan siinä synnytyksen alussa puhkotaan, elleivät oo ite puhjenneet???? Vai oonko mä nyt jotenkin hakoteillä??? Mitä se sitten vaikuttaa kivuliaisuuteen että onko ne vedet menneet jo kotona vai vasta synnärillä puhkottu??? Höh, kertokaas kokemuksia..

Jos lähtis koiran kanssa korttelikierrokselle, sais vähän happea nääkin ylirasittuneet aivot :LOL: .

Vielä olis 4 yötä LA:aan!!!
T.R+P 39+3
 
taas täällä :wave:

Rosinante ei se lapsiveden meno satu ellei sitten satu samalla tulemaan kipeä supistus =) mulla aina jouduttu puhkomaan kalvot.
mä en osaa sanoa että onko synnytys sitten kivuliaampi jos vedet menee jo kotona.
jos vaikka joku kokeneempi/viisaampi kertoisi..

mä olisin jo ihan valmis synnyttämään.. mut mun tuurilla menee yli lasketun ajan! :D
ei mitään merkkejä supistuksista tai lähestyvästä synnytyksistä...
saunaa vois viel kokeilla... muut testattu jo.
joo mut vois vaik painuu poikien kaa pihalle...

äippä-83 37+0 :whistle:
 
Lapsivedenmenosta Mie en ainakaa tuntenu yhtään mitään.. Ihan ku ois pissiny housuun :D Mulla ei tosin tullu mitään napsahdusta vaan vettä alko hulahdella. Jossain vaiheessa synnärillä lorahti sitte vika satsi mutta vaatteet siinä vaan kastu :D Nii mulla ei tullu supistuksia ollenkaa vaikka vedet meni...

Sain äsken laitettua vauvan kehdon valmiiks verhoja myöten =)

Nyt toi esikoinen kiipes taas sohvalle joten myöhemmin lisää :wave: Ihana taito tässä vaiheessa oppia :headwall: :D
 
Aplylle ja Minalle onnea vauvoista! :flower:
Ja Kössin pikkuinen oli niin suloinen. :heart: Kiva näin ensikertalaisena kuulla jo synnyttäneiden synnytyskertomuksia, kun mulla ei oikein ole kavereillakaan vielä vauvoja, niin en ole niiden kertomuksiakaan päässyt kuulemaan. Muutamia toki on... Olen siis lähinnä kuullut töissä yli 50-vuotiaiden tätien synnytyskertomuksia ja ne eivät ehkä vastaa ihan tätä päivää. :whistle:

Eilen (36+4) oli neuvola, ensi viikolla jätänkin väliin, kun on äippäpolilla kontrollikäynti.
paino +467 (vähän tullut herkuteltua)
RR 119/84
Hb 120 (ilman rautaa)
Pissa puhdas
Sf 32
Rt, mutta kauan joutui terkka tuota kokeilemaan, kun vauva on sitten päättänyt vetaista jalkansa pyllyn päälle. Olinkin ihmetyllyt kuinka maha on muuttunut niin hassun mallisekis, kun isompi ylhäältä kuin alhaata, muodostuu vähän kuin terassi tuohon ylös. No, joo kuitenkin, nyt popitan "lootusasentoa" ja toivon että potkuri tajuaisi, että on liian levoton tuohon lootusasentoon. Terkka lupaili, että jos ottaa jalkansa tuolta ylhäältä pois, niin mun olo luultavasti helpottuu huomattavasti. =)
Eilen kävin n. 6mk sauvakävelyllä. Oli kyllä kivaa, mutta sen jälkeen olin kyllä aika supisteluherkkä ja kipeä.
Varpajaisista mies ei ole puhunut mitään. Sen kaveripiirissä niitä on ollut, mutta aina pienimuotoisina ja rauhallisina, silloin kun perhe on vielä sairaalassa. Joten minulla ei ole mitään niitä vastaan ja saavat kyllä meille tulla, kun fiksuja ihmisiä ovat, niin tuskin täällä paikkoja hajottavat.
Kuinka niin raskausaikana nainen on itsekeskeinen... :ashamed: Taas jutut täysin ON.
Mutta nyt kipujenkin uhalla taas ulkoilemaan. Taidan vaan jättää noi sauvat pois, tais ne olla hieman liikaa. :/

T:Kuume & meditoiva pikkuinen 36+5
 
Mina78 Onnea vauvasta :flower:

Matma: Mulla on kyllä vähemmän viikkoja kun sulla , mutta mullakin tuli viikossa 2 cm sf lisää. Neuvolassa sitä kauhisteli ja totesi että on liikaa lapsivettä. Tyksiin passitettiin, mutta lääkäri sanoi sielä että KAI vielä noilla viikoilla VOI OLLA ton verran (1,7l). Kaikki siis hyvin ja kotiin. Ei seurata tilannetta. Soitin Salon aluesairaalaan ja kysyin asiasta. Sielä todettiin että lapsivettä on paljon. Nyt neuvolasta saan lähetteen sinne (ihmettelivät Salossa miksi ei seurata tilannetta. Heidän mukaan viimeistään rv38 olis pitäny olla seuranta käynti). Sf nyt 35. Tyksin tekemän painoarvion mukaan vauva olis 2,6kg. Neuvolan kätilön mukaan jo yli 3kg. Toisesta lapsesta sf-mitta oli huimaava 41! Silloin Tyksi arvioi painoksi (2 päivää ennen synnytystä) 3,8kg. Syntyessään lapsi oli 4,5kg.

Glow ja Rosinante: Kysyitte lapsiveden menosta. Mulla meni kahdesta ekasta kotona lapsivedet ja kolmannesta synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Millään kerralla vesien meno ei sattunut (en myöskään kuullut mitään poksahdusta. ei supistellut ennen tms.). Puoli tuntia vesien menosta on alkanut kovat supistukset. En kyllä ole kokenut että synnytykset olisivat olleet kivuliaampia, kun vedet menee kotona tai sairaalassa.

Onko teistä joku synnyttänyt Salossa?? Mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia paikasta. Olen niin turhautunut Tyksin toimintaan.

Sinituuli 36+5
 
Onnea vauvautuneille :flower:

vesien menosta kuten jo edellä todettu, niin ei satu :) mulla supisteli alkuunsa ja sit tuntu kunnon muljahdus, ihan kuin vauvan joku iso nivel ois menny paikoiltaan, ja sit alko tulla vettä ku saavista, mutta siis ei tuntunut miltään.

sairaalakassiin oon pakannu jotain pientä jo, eli lähinnä hammasharja/tahna jne.. luput sitte ku la lähestyy :)

ON: Viime päivät oon ollu jo niin malttamaton :D ei millään jaksais enää oottaa, vaikka melkein 100% varmuudella menee yli :(
Vauva on laskeutunu niin alas et tuntuu välillä jotta alamaha ratkee :/ Liitokset halkee, ja vauva painaa johki lonkissa oleviin hermoihin |O Joten olis ihan kiva jos pian syntyis :whistle:
Muuten ei mitään mikä viittais lähestyvään synnytykseen.. ei supistuksen supistustakaan tai mitään vihlasuja :(

kuupas ja tirppana rv36+6
 
Kiitoksia lapsivesivastauksista!

Sinituuli : Mä oon menossa Saloon synnyttämään. Aikaisempaa kokemusta ei ole muuta kuin tuttujen kertomana. Kovasti ovat tykänneet ja SAS:in henkilökunta ja tilat ovat saaneet kovasti kiitosta. Kodinomaisuutta ja vauvamyönteisyyttä oon kuullut kehuttavan. Käytiin siellä tutustumassa joulukuun lopussa ja jäi kyllä itsellekin tosi luottavainen ja hyvä mieli paikasta. Mielelläni meen sinne synnyttämään :heart:
Oon kuullut muiltakin että juuri TYKS:in alueelta paljon tullaan Saloon synnyttämään kun ei olla tykätty Tyksin tyylistä, liian kiire ja vähän henkilökuntaa siellä kuulema...

Voi kökkö tätä tylsyyttä!!! Ottaiskohan tirsat....
 
Ei kyl yli 7 aamul voi enää maata sängys ku selkä alkaa särkee. Onneks se ei viikol haittaa ku muksut täytyy kuitenki viedä hoitoon.
Melkost touhuu toi nukkuminen on alkanu olee.

Tänää oon pysyny himas enkä oo lähteny hoitelee mitää jutui. Pakko ees yks päivä ottaa rennost ku to ja pe on taas menoo ja koko vkl on sit esikoisen synttäreitä.

Sairaalakassia en oo pakannu viälkää. Kai se jossain vaihees tarttis tehä. ym tarttis myäs tehä. Jos sit helmikuun aikana :whistle:
JeJa 36+5
 
Meni tunti, kun luin kaiken ja merkkailin muistiin.. Ihanaa tekemistä tähän toimettomuuteen. Kuten havaittavissa muillakin Jospi,, Rosinante ja Kareliini ainakin. =)

Mina onnea kovasti pikku prinsessasta :heart: :heart:

Kärppis tuo sun yöllinen kääntymisoperaatio ei kuulosta yhtään mukavalle... :hug:

Sukkapuikkokivut on sitten saavuttaneet mutkin. Heräsin niihin kolme kertaa viime yönä... Au au.. :(

Karo meinasin katketa sun bootsien laitosta. :LOL: Mä hirveä, nauran toiselle... Tosin itse samanlainen mamma täällä...

Jeja Mun talvitakki huutaa kanssa apua kun kiinni vedän vetskaria, saa nähdä käykö mullekin noin, että kohta hajoaa koko vetskari... :whistle: :whistle:
Sulla oli melko vauhdikas lekuri ja taisi olla jollain toisellakin vähän inhottava, kurjaa tuollainen.

Varpajaisista kyselin ukkelilta. Tuumaili ettei ole mitään suunnitellu, ei ole kuulemma niin tärkeää. Ehtiihän tuota sano.. IHANA mies. Mä ihan turhaan jännitin. Meinasi, että ehkä sit isänsa, veljensä ja yhden kaverin kanssa vois vaik saunoa ja ottaa muutaman oluen, Jos kaikki okei edes malttaa...
Veli onkin tulossa vlk meille, tekemään yhtä remppahommaa. Sanoin varovasti, et mites kalja.... Kun se veli on aikas vilkas heppu.. ÖH.. Ukke sano ettei tässä arvaa ottaa kun jos joutuukin ajaa. IHANA. Mä hiukan herkkä noiden asioiden suhteen, kun oma faija je ex on todellisia juoppoja molemmat.. Vieläkin vaikea tajuta että on mies, jonka suhde alkoholiin on normaali!!!! Ollaan kuitenkin oltu yhdes 4v...

Tuulikki Hirveän myöhään teillä joutuu olemaan töissä!!! Oletkin varmaan ainoa meistä jotka vielä paiskii hommia. HYvä että olet voinut hyvin. :) Moni on varmaan siellä lähtenyt suoraan työmaalta synnyttämään... Ihana tuo korikin!! :flower:

Toukka jokohan olet vauvanhakureissulla? B) B)

Aply ja Smirgelin minä menossa kohta ultraan, kun epäili eilen vauvan asentoa... Saapi nähdä aika jännää...

Karvatonkoira Huu oksutauti on kauhea, mulla yks tuttu joka oli synnyttämässä sellaisessa... Ei kivaa. Ihankun olisivat sitten leikanneet, kun meni kaikki voimat. Toivotaan että hyppää sinun ohitsesi... Terveyttäviä tuulia täältä teille!!! :whistle:

Möökö ja Tatuka mulla oli myös vastaava tilanne 22vko kohdunkaulalla muutoksia ja kuukauden perästä tilanne oli korjaantunut, kun levossa pyrin olemaan ja vältin raskaampia hommia töissä... Ilmeisesti aika edenneestäkin tilanteesta voi palautua..

[/b]Kössi ja Tinttu kiitos synnärikertomuksista. Ihan hirvittää alkaa lukemaan niitä jännittää aina kertojan puolesta. Ja sitten kohta on itsellä edessä sama homma HURJAA.

Smirgelin toivottavasti olet saanut kisulle apua ja se voi paremmin :hug:

NYt ultraan...
 
Neuvolassa käyty. Tässä "tulokset":
rr124/75
hb 130
paino -300g :eek: yhteensä kertynyt nyt 10kg
tarjonta rt
sf 33
vauvan syke 150
kohdunkaula 2cm ja kiinni, ei merkkiäkään että syntyis hetkeen..

eli kaikki siis mallillaan! Ja sanoi että ei siellä mikään jättivauva tunnu
käsikopelolla olevan mutta mitä todennäköisemmin on isompi
syntyissään kun siskonsa (3,5kg ). Ja että toinen on kuulemma
helpompi synnyttää kun paikat ei ole enää niin tiukat
kun ekalla kerralla.. saas nähdä sitten.

Tämmöstä tällä kertaa.
iitukka - edelleen 36+4
 
Toukka vaan toivoo olevansa vauvanhaku reissulla, yöllä tuli yksi pienenpieni supistus eikä mitään muuta, nukuinki hirmu hyvin ja wc:ssäkin kävin normaalia vähämmän, vvauvakaan ei valvottanu. Aamulla jaskoin jopa käyttää koiran ilman kipuja, nyt on pientä juilimista taas havaittavissa. :headwall: :headwall: :headwall:

Haavemammalleki tuossa justiinsa sanoin että taidanki mennä synnyttää sitten vasta maaliskuussa vaikka viikolla rv46. :kieh: Turhauttaa tuollanen! Tulis sitte tai ois tulematta mut et joka toinen päivä/yö pitää arpoo et lähteekö sairaalaan vaiko eikö!

Ajattelin tänään taas kerran juoda sitä ihanaa vattuteetä :snotty: mikä tulee jo korvistakin pihalle (mut kuulemma vaikka ei synnytystä kaikilla käynnistä niin vahvistaa kohtulihaksia ja sitten sitä kautta ainaki helpottaa synnytystä, tosin varmaan mun tilanteessa oon sitten 3vrk synnyttää ja ponnistanki joku 6h! :( ) Sitten aattelin siivota ja siistiä myös itseeni sekä sitten illalal ku ukkeli tulee kotiin jos jaksaisi vielä paneutua siihen kolmanteen S:ssään, lisäksi vois tietenki koittaa tulista ruokaa ja Batterya :| Olen siis jo epätoivonen ja tiedän sen itsekkin!

KÖSSI: Aivan ihan vaavisi on! :heart:

SMIRGELIN: Voi kunpa kisusi voisi jo hyvin! :hug:

Toukka & Vaavi 38+6 (huomenna alkaa 40. raskausviikko, HURJAA)
 
Huomenia..vaikka taitaa päivän puolelle kääntyä :) Vihdoin nukuin hyvin ja liki kellon ympäri. Vain 2 herätystä pissalle, ja kolmannen likistin väkisin siirtyessäni sohvalta sänkyyn kun ukko läx töihin. Oikein tietoisesti jätin iltateenkin välin ja join illalla vain pieniä kulauksia janoon, niin sekin si visii auttoi, ettei niin vessattanu.

Hyvin tässä on saanu tunnin kulumaan koneella ja samalla syöny täs aamupalanki. Nyt kuuntelen tota Vau kirjalta saatua klassista cd:tä, onpas harras tunnelma :whistle:

Kössillä Suloinen vaavi :heart:

Smirgelin Voihan kuolakolli :hug:
Ihan kun ajattelen et tolle meitin 12 v katille sattuis just ny jotain ni olis karseeta. Tuon sisko piti aikoinaan ( 8 vuotiaana) lopettaa kun sille tuli masuun kasvain. Onneksi eläinlääkäri likkakamuni auttoi ja ja kisu pääs suoraan kotoota kirmaamaan kissojen taivaaseen.
Noh mut mitä ne sanoi siellä? Minkä ikäinen kissi?

Ihanaa mustaki lukea noita synnytys kertomuksia kun omien lapsellisten kavereitten synnytyksistä alkaa olla jo 10 vuotta ja aika kultaa muistoja.
Lapsivesien menosta olen kans pohtinu että edeltääkö sitä aina supistelu, joku kirjoittikin että ei ollut edes supistanut, mutta noin yleensä? Mua ku ei tosiaan vieläkään supistele ( ...niin et tuntisin, vaik mullekki lekuri sanoi et kyllä sua supistaa, mutta et tunne niitä ) mut jännittää et josko ne lapsvedet sit menee yllättäen...

toukasta piti kommentoimani ettei ole sairaalakeikalla vielä kun äsken tsättäiltiin fB:s, ja nythän me ollaan taas samaan aikaan täälläkin näköjään :D :wave:
Kiva et saat miehen kotiin tueksi ja turvaksi, koiruuskin on varppisti inskana!!

Nyt rupeen laittaa ruokaa, klo 17 on pöydässä 4 nälkäistä miestä, hui!

hm ja nöksy 38+6
 

Yhteistyössä