Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Leidit.
Elämä on niin epäreilua!!
Mulla oli toi kylkiluun väli kipee siitä yskimisestä ja arvelin sen olevan murtunut. No ei se ollut, ennen kun vasta eilis iltana. KLo.20 yskäsin, ja silloin paukahti. Ambulanssia kehiin, ja johan ne minut päivystyksessä muistikin, että etkös se seinä käynyt viime viikollakin..kivaa :ashamed: No kylkiluun murtumahan siellä oli selvästi, ei tarvinnut edes kuvailla sitä. Lääkäri antoi vaan panadolia, koska puudutusta ei raskauden vuoksi voinut. Kotiin, ja ohjeeksi ottaa yhteyttä neukkuun, ja saavat sopia sektion ensi viikolle! Katsotaan kuis käy. Pääsis paranee kaikista kivuista kerralla..ja kun supistukset ei sais nyt spontaanisti alkaa.

tämmöstä..akku loppuu. palaan.

jaana ja aino rv 37+4?
 
huomenta!

minä eilen illalla tutkailin tätä mahaa ja mietin et oiskohan mitenkään mahdollista et tää ois nyt matkalla alaspäin..kauempaa kun otin omaan albumiin muistokuvan ilman paitaa,niin näytti jotenkin et ois alempana jo vähän maha ja sit jotenkin vessassa käydessä varsinkin tuntuu et se on ihan vallan reisien päällä ja sillä pitää juosta muutenkin nyt useemmin.
Sit toisaalta tuntuu et ihan vaan toiveajattelua on, ei se tuosa tän päiväsessäkään mahakuvapäivityksessä näytä olevan yhtään sen alempana ku ennenkään :LOL:



eilen harjottelin ekaa S:ää..eli siivoomista...tänään ois toisen ässän eli saunan vuoro. kolmas se jääkin sit uupumaan kokonaan.
voi ku tietäs onko siellä kohdunsuulla tapahtunu nyt ees yhden millin muutosta..

labello ja täysiaikainen mytty 37+0 :heart: :heart: :heart:
 
huomenta!

tulin vaan merkkaamaan että pysyy perässä... ku tekstiä tulee paljon! :heart:
labello ihana maha sulla.. ja jotenki mustakin tuntuu aina välillä että olis laskeutunu.. mut tuskin.. eikä mullakaan ole mitään tietoa mitä kohdunsuulla on tapahtunu.. ku ei mulla enää ole edes neuvola lääkäriä vaikka olis pitäny ja muutenki neuvola näköjään kahden viikon välein.

äippä-83 35+4
 
Nyt siis alkaa tämä synnytysrumba. Eli joka päivä saa jännityksellä tulla lukemaan kuulumisia. Onnea synnytyspäivän tietäville.

Toukka: Tiedän tunteen, kun lääkäri sanoo solisluiden murtumien olevan normaalia. Olin myös tosi järkyttynyt. Ymmärrän kyllä ettei sitä voi etukäteen tietää miten käy. Mutta kun lääkärin kanssa puhuin etten haluaisi synnyttää yli 4 kiloista lasta alakautta ettei solisluiden murtuminen taas astuisi kuvaan niin se piittaamattomuus mikä lääkärillä oli ni suututti. Mutta jos vauva meinaa kasvaa n 4kiloiseksi ni voihan sitä käynnistystä kysellä myös Salosta. Neuvolassa terveydenhoitaja meinaa lähettää mut kokoarvioon Saloon, koska Tyksistä tullut niin tympeä vastaanotto.

Sinituuli 35+2
 
labello:mulla kans maha tosi alhaalla,on ollu koko ajan mut nyt tuntuu et se kyl kohta tipahtaa :LOL: Ä.polilla sanoki se ultraaja ku koittii tota mun ylämahaa,ja sano et täälä on ihan tyhjää..välillä mietinki et voikohan vauvalla olla jotenki huonot oltavat ku maha näin alhaalla.Tuntuu et miten se mahtuu sielä oleen..tämmösiä mä mietiskelen..niin ja ultrassa näkyki ku pikkusella polvi osu ihan nenään :heart: Mulla vaan tää mahan laskeutuminen ei kyl merkkaa mitään,siis ku toisillahan ihan selvästi maha laskeutuu vähän ennen synnytystä,mulla se on ollu aina tällänen ja viime raskaudessa kans..

hemuliina 36+1 :heart:
 
jahas, kirjoitin viestin, se tuli kahteen kertaan, poistin toisen niin molemmat katos :headwall:

Mutta siis alusta:

Jaana: :hug: Tsemppiä ja paljon voimia! Varmasti inhottava olo sulla, toivottavasti saat pian sen sektioajan!

Labellolla ihana maha! Niin monella tuntuu jo olevan täysiaikainen vauva tai ainakin lähellä täysiaikaisuutta. Itsekkin sitä rv 37 rajapyykkiä odotan innolla!

-kyrsä ja nappula 35+2
 
Terveisiä Lillipiltä ja vauvalta!

Vauva toipunut mukavasti... päivittäin ajelen rakkaan luo: on rankkaa, mutta vauvan läheisyys on ainut millä jaksaa... Vie viikkoja ennen kuin saamme hänet parhaassakaan tapauksessa kotiin :'(

Synnytyksestä: toivottavasti saatte kaikki kokea yhtä ihanan ja kauniin synnytyksen! Vain muutamia tosi kivuliaita supistuksia ja nekin harvakseltaan ja paikat oli täysin auki... (oli kyllä koko viikon supistellut kotona ja pe menin sitten tarkistuttaan tilannetta ja paikat oli 7 SENTTIÄ AUKI!!!!) Ponnistusvaihe oli pitkähkö, mutta en kokenut sitäkään hankalana... Ja ei repeämiä/tikkejä...

Ehkäpä synnytykseni oli helppo siksi, että jaksoin/jaksan pienokaisemme rankat elämän ensipäivät/viikot...
 
moi!

lillip ihana kuulla että synnytys oli helppo ja vauvakin toipunut..
onhan se rankkaa ravata sairaalalla vauvan luona kun haluisi vauvan jo kotiin.. toivottavasti sekin päivä koittaa pian.. :hug:
voimia sinulle ja perheellesi.
tulehan taas kirjottelemaan kuulumisia. :heart:

äippä-83 35+4
 
merkkailen :wave:

Tänään jotenkin vaisu olo, johtunee ehkä tästä raihnaisesta olotilasta, nivustaipeet niin pirun kipeet yön jäljiltä :| no kai se tästä lähtee tämäkin päivä käyntiin..

Lillip: Mukava kuulla että synnytys meni hyvin, voimia ja jaksamista :hug:
 
facebook helmimammat 2009 on nyt suljettu ryhmä, johon pääsee kun laittaa mulle nimimerkin mukaan kun haluaa jäseneksi. Nyt voi sielläkin vapaammin kommentoida niin ettei muut pääse lukemaan.

( . ) Närästys on vihdoin viimein taltutettu, caviskon liuoksella. sitä kun ottaa illalla nukkumaan mennessä niin yöllä ei närästä =)

tänäään laitan pikkusen huoneen kuntoon, ihanaa :heart:

mina ja pikkunen 37+4
 
Lillip :hug: ja vaaville enkeleitä matkaan, että pian kotiin jo pääsisi. :heart: Arvaatko meille kertoa mistä on kyse? Anteeksi utelu,ymmärrän kyllä,jos täällä et halua kaikkea höpistä. Pakosti sitä vaan miettii... olenkohan ainoa?... :ashamed:


Labellolla söpö maha!
pitäsköhän sitä itekin se eka masukuva jo ottaa... :ashamed:

Ajattelin alkaa sairaalakassia pakkaamaan, tai ainakin listaamaan pakattavat kamat...

palataan! tatuka+peikko 35+5
 
Pikaisesti tulin kuulumisia kertomaan....Äkillisesti pahentuneen raskausmyrkytykseni takia mulle tehtiin sektio rv35+5 ja poika syntyi perjantaina 16.1. klo 7.13. Pieni mutta tiitterä (lääkärin sanoja lainatakseni) painoa 2 130g ja pituutta 45cm.
 
Paljon Onnea pirppis79 pienestä pojasta! :flower:

Mulla on tuolla tutipullokeitto kiehumassa...rintapumpun osia, tuti, pari pulloa, maidonkerääjät, rintakumi, tutiosia, noin niinku ihan varulta!
Sit öisin on alkanut tuleen harjotussupistuksia useita, huomaa tietty selvemmin kun päivällä. Eivät satu mutta siihen kuitenkin saattaa herätä!
Mä melkein alkasin jo toivomaan vauvan syntymistä, olishan tuo jo hyvän kokonen ja viikkojakin olis huomenna 37+0 kasassa! :wave:
 
pur
JAANA: Varmasti toosi ikävä olo sulla :hug: . Mulla on ollu kerran hiusmurtuma kylkiluussa ja se jo itellään oli tosi inhottavaa. Voin vaan kuvitella miltä tuo tuntuu sun tilanteessas. Kyllä sä jotenki kestät, tosi tosi paljon voimia ja varmaan kärsivällisyyttäkin tarvit.

LILLIP: Sulle kans jaksamista paljon, hyvä että voit kuitenki fyysisesti hyvin ja sun pikkunen kanssa. Pitkältä aika varmasti tuntuu kun oottaa pikkusta kotiin mut pian se sieltä tulee, usko pois.

ONNEA PIRPPIKSELLE

TERVETULOS UUSILLE

MINA: Mä en osaa tohon suljettuun ryhmään liittyä. Laitoin sinne liittymispyynnön linkkiä klikkaamalla mut en saa mitään viestiä laitettua mihin voisin laittaa nimimerkkini tai mitään muutakaan. Mun nimi on Liisa Pölönen jos imettelet kun siellä on varmaan jo pari pyyntöä liittyä ja ainakin yhen kerran vahingos laitoin pyynnön erota HAHAHA, mä oon kyl ihan toivoton näitten juttujen kanssa.

ON: Känkkäränkkä on täällä taas kun yhtään mikään ei ota luonnistuakseen.
Mies on täällä kans alkanu hieromaan millon jalkapohjia millon lonkkia. Se kun on nyt sitten omien sanojensa mukaan tajunnut et meille todellakin tulee vauva ja kait se siinä samalla on tajunnut et mä todellakin oon raskaana :), no parempi myöhään kun ei millonkaan.

ÄIPPÄ83: Niistä kylpyjutuista tuli viel mieleen et mitenköhän se menee sit kun ainakin telkkarissa mies on usein mukana ammeessa. Onko Lohjalla näin.
 
:flower: Onnea pirppis! :flower:

Mä oon kans utelias niinku tatukakin mut ymmärrän myös hyvimn jos et lilip halua kertoa, Hienoa et tä voitte jo paremmin voimia teille sinne! :flower: :hug:

:wave: Tervetuloa kaikille uusille!

PUR: mul on tullu 30kg painoo tähän mennessä, eipä kai sitä kaikkea mikään oikeututa mutta oonpahan lopettanu reilu 10v tupakoinnin, turvotusta on niin että sukat ei mahdu jalkaan ja ku en oo saanu harrastaa liikuntaa viikon 23 jälkeen ennenaikaisten supistuksien vuoksi. Loput onkin sitten varmaan mässäilystä, ootan hirveesti että pääsis jo kunnolla jumppaan kun nyrt on jo kunto niin huono että ei oikein jaksa vaikka saiskin liikkua enemmän ja pulssi pomppii heti yli 150 jos vähän jotain tekee!

Toukka + vaavi 37+
 
Glow
PIRPPIS; Paljon onnea! :flower:

LILLIP; :hug: Voimia vauvalle ja sinulle!

Mulla on edelleen ihan norsu olo ja kiukkunenki vähä ja väsynyt. Kävin lenkillä, alku meni ihmeen reippaasti ja sitten tuli stoppi kun seinään kun supisti niiin kipeesti. Juu, että ehkä lenkkeilyllä saatais suppareita aikaan ja vaikka synnytys käyntiin?? mutta enpä nyt taida uskaltaa tässä liikoja reuhtoa.
Aattelin että toi kävely helpottais vähän selkäkipua ja oloa muutenkin, mut kankeammalle tuntu jalat kotiin päästessä, kuin lähtiessä. Vali vali :/

Sormet ja nilkat on ihan turvoksissa ja tuntuu että pääkin on :headwall:
Ananas vois hivenen auttaa, mutta enpä oo mikään hirmunen purkkianananksen ystävä. Ehkäpä lähden tästä ostamaan tuoreen version ja jukurttia, hirvee jukurtti himo iski! Tietenkin nyt kun sitä ei ole kaapissa, yleensä on...

Niin, JAANALLE myös :hug:

LABELLO; mulla on aika samannäkönen maha, mullehan ei sanottu suoraan onko vauva laskeutunut vai ei, sanottiin vaan (viimeviikon neuvolalääkärissä ) että "onpa tosi alhaalla jo". Lääkäri vielä sanoi että "ei varmaan närästä enää", juu ei närästä, eikä myöskään ole vaikea hengittää, jossain kohtaa nimittäin tuntu että on vähän ongelmaa. Istuessa maha ottaa reisiin hassusti ja tuntuu että sitä pitäis nostaa siitä "jonnekin" :D
Vauvan pää kyllä tuntuukin tuolla "jalkovälissä", eikä kovinkaan kivalle.
Varmaan jää niistä "ässistä" se yks osuus kokeilematta, mulla ei jotenkaan tee mieli yhtään petipuuhia. Tuli nyt tuosta vauvan päästä mieleen...

Sitä akupainantaahan vois uskaltautua pikkuhiljaa kokeilemaan...?
Mie kuvittelin että voin ottaa ihan rauhassa loppuun asti, etten kiirehdi synnytyksen kanssa, mut kyllä nyt pari päivää on ollu niiiiin kypsä olo että huh huh.

Sitten vielä se, että mulla on vähän niin ja näin noi fiilikset mennä sinne KOKSiin.
Siellä kun on tässä ravannut lääkärissä ja pari kertaa soittanut melkein itku silmässä ja saanut vähän tylyhköä palvelua...
Tullu semmonen olo että sinne ei ole mitään asiaa mennä eikä soittaa jos ei mene synnyttämään. Ja että ne pitää mua ihan idiottina... :whistle:

 
Onpas tänne tullu juttua :) Ja vielä kun on ite niin tuore niin ei muistu mieleen noi nikit ja tapahtumat :ashamed: Mutta onnittelut vauvautuneille ja tsemppejä käynnistelijöille ja jaksamisia kaikille kaikkien kremppojen kanssa :heart:

Painoa mulla on tullu tällä kertaa vajaa 10 kiloa. Viime kerralla keräsin vähä enemmän ja turvotusta oli ihan kamalasti. Nyt ei oo turvottanu oikein ollenkaan, ehkä syynä se että mun ainoa mielihalu on ollu Lidlin omenavishy ja klementiinit :D

Eilen illalla tuli pari napakkaa supistusta :eek: Tuli ihan hätä käteen kun eihän mua pitäis supistella kuin lääkkeiden kanssa vaan :D Jotenki sitä ajattelee että tääki raskaus menee käynnistykseen asti. Tää oiski ollu hyvä viikonloppu synnyttää kun miehen äiti oli poissa paikkakunnalta kun sanottiin että eihän tässä mikään kiire ole :D Vähä varottelin meijän äiti jo josko se lähtis ajeleen Kouvolasta 200 km matkan jos lähtö tulee :whistle: No ei tullu mutta yöllä iski sitte kamala paha olo ja maha oli aivan sekasin ja tänää on ku jyrän alle jääny. Ihme pahoinvointia tässä vaiheessa :x

Maha mulla on vielä ylhäällä ja alkaa tuntua tukalalta kyl. muistaa miten helpotti elo sillo ku se laski. Pojasta se laskeutu tosi ajoissa jo mut nyt ei.

Anno + veikko 36+3

 
Moikka!

Onnea Pirppis :flower: :flower: :flower:

Mä en tie olenko taas ainut joka ei vaan jaksa aina muistaa olevansa raskaana... :headwall: :headwall:
Ajattelin et imuroin nojatuolin ja pesen sen päälliset. Sitten keksin, että se olisi isompi ja parempi imetystuolina pojan huoneessa. Tuoli on sellainen 1m leveä ja saman verran syvä. Väreiltään sekin sopii sinne ja siellä olevaan vierassohvaan. Sitten ajattelin et siellä lastenhuoneessa oleva rottinkituoli + rahi veisi taas vähemmän tilaa olohuone/avokeittiössä. Sekin taas sopii sinne kun ruokapöydässä puunväriä yms. No mä sitten fiksuna idean saatuani raahasin ne tuolit uusiin osoitteisiinsa. Tuota nojatuolia piti nostaa vierassohvan ja pianon kulman yli lastenhuoneessa eikä se niin kevytkään ole. Sitten tuossa vaiheessa vasta tajusin et ei helskutti... Mulla vaan kun saan jotain päähän niin katoaa koko järki :whistle: Nyt sitten mietin et kun mies herää yövuoronsa jälkeen tuolta makuuhuoneesta niin saatan kuulla muutaman valitun sanan... :p
Sitten itse saatan just "mollata" jotain toista siitä miten uskaltaa raskaana tehdä sitä tai tätä et eikö yhtään ajattele vauvaa... :ashamed:

Mikä piste se muuten on tuossa akupainannassa mikä käynnistää supistuksia/synnytystä?!

Painon kanssa olen ihmetellyt sitä et saako se myös laskea tässä loppuraskaudessa? Mulla oli 14 kg tullut oman ja neuvolan vaakan mukaan, mutta eilen jäljellä oli enää 12 kg. Musta olen kyllä syönyt samalla lailla koko ajan. Tosin kai se saattaa mutenkin hieman heitellä.
Nyt olen muutenkin alkanut pelkäämään taas kaikkea. Sitä ettei vauva kasva siellä masussa. Jotenkin tuntuu et maha pysyy vaan saman kokoisena koko ajan. Sitä et lapsivedet katoaa pikku hiljaa ja kohta se masukki köllii siellä ilman niitä. Mistä senkään tietää?! Joo... Ensiodottajan kummallisia kauhukuvia varmaan :p

Caro + masukki
 
Sleeping ja mutzi: Onnea molemmille hirmuisesti! Ja tsemppiä kovasti tulevaan. =) Varmaan jännää, kun tietää jo näin etukäteen vauvan syntymäpäivän.

Painosta: Mulle on tullu painoa nyt n. 7kg. Toivottavasti ei enää hirveen paljoa enempää tulisi.

Jaana: Tsemppiä. :hug:

Pirppis79: Paaaljon onnea pikkuisesta poikavauvasta!! :heart: :flower:

lillip: Hienoa, että vauva on toipunut hyvin! :) Tsemppiä ja jaksamisia hirmuisesti tuleville viikoille. :hug:

Huomenna olis synnärille meno KTG-käyrään. Torstaina jo onneksi se kontrollikäynti niin saa taas tietää onko edistystä alakerrassa tapahtunut. =) Sais kyllä vauva mun puolesta jo syntyä. Eilen yritin saada suppareita aikaiseksi. Käytiin kävelemässä miehen kanssa ja sen jälkeen pesin saunan. Sukkapuikkovihlaisuja tuli jonkun verran ja muutama supparikin, muttei mitenkään kovin kipeitä kyllä olleet.

Tinttu & Tirpukka 37+4
 
Pirppis :flower: Onnea pienen prinssin johdosta!! Täällä taas silmäkulma kostui ilosta!

Jaana :hug: Jaksuja!

Pur :LOL: ..on se hyvä että miehellekin alkaa pikkuhiljaa valjeta tilanne!!

Painoa tullut 14kg, ja viimeaikoina ihan selkeesti rauhottunut tahti. En ole kyllä ylipaljon mässäillytkään. Mun aknekin on nyt tosi rauhallinen, ou jee!!

Täällä on tänään käyty lenkillä ja vielä kotona venyttelin..kyllä sitä on kankea, voi luoja. Olen nyt pyrkinyt edes 1x vkos venyttelee paikat+ se mammajooga päälle.
Lenkillä ei muuten pistänyt, ou jee, mutta pissatti taas kovin...

hm ja nöksy 37+3
 
Glow
CARO; http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
En tiedä onko noista apua, kun en koskaan aiemmin mihinkään ole kokeillut, nyt vaan törmäsin kerran tohon. Siel ihan lopussa on 2 kohtaa, ohjetta... Toinen piste on kämmenessä ja toinen sääressä/nilkassa, jotka vahvistaisi supistuksia. Siellä kyllä lukee että ei saa käyttää raskaana ollessa. Mut vois kuvitella että loppuraskaudessa, kun vauva on jo valmis syntymään, ei noista voi haittaakaan olla...? Jollain voipi olla parempaa tietoa asiasta. Mutta siis enempi nuo on tarkoitettu siihen varsinaiseen synnytykseen. Olipahan taas selkee selitys...

Mie sain viikko sit lauantaina miehen vihaseks kun olin yksin siivonnu alakertaa kun se nukku. Olin siirtäny vähän sohvaa ja pöytää ja sillee... Vähän sama vika kun CAROlla, että kun keksii jonkun tommosen hyvän jutun et joku huonekalu pitää nyt siirtää jonnekin, niin minähän alan sitä itse siirtämään.

Söin kokonaisen ananaksen, se oli hyvää ja siitä tuli heti parempi mieli :p :D
Nyt saunaan!
Jooh, käytiin pojunkaa kyl eilenki kun mies ei ollu kotona, nyt miehen saunaseuraksi sitten. Mähän voisin ihan hyvin istua siellä joka ilta...
 

Yhteistyössä