Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Huomenta!
Mulla oli eilen synttärit, 27 vuotta tuli täyteen. Ja eilisen ajaksi unohdin terveellisen ruokavalion niin täysin kun varmaan on edes mahdollista. Söin pizzaa, kakkua, keksiä ja vähän karkkiakin. Tosi älykästä. Olokin oli sen mukainen, tosi väsynyt ja vetämätön. Eipä tee hetkeen mieli herkkuja. Opinpa taas, kuinka paljon on merkitystä sillä, mitä syö.
Paitsi, että lauantaina lähdetään miehen kanssa Tallinnaan, tulee varmasti siellä syöpöteltyä Lähdetään vähän irrottautumaan vielä kun voi ja mun olo on hyvä. Esikoinen pääsee mummun luo kyläilemään. Vähän harmittaa, että menee varmaan matka nukkumiseksi, kun molemmille on päässyt väsy kerääntymään... Päästäänpä silti hetkeksi kaksin jonnekin. Ihanaa!

Liikunnasta. Jotkut tuntuu olevan vielä tosi aktiivisia. Mulla liikkuminen on pääasiassa kävelyä ja pyöräilyä. Tunnin verran päivässä yritän niitä harrastaa. Lisäksi käyn kerran viikossa vatsatanssissa, joka tuntui tässä vaiheessa tosi sopivalta harrastukselta. Selälle teki hyvää. Huvitti viimeksi, kun tehtiin kaikenlaisia iskuja ja ravistuksia, niin että toukka sai melkoista kyytiä, niin tyyppi nukkui kaikessa rauhassa. Sitten kun alettiin venyttelemään ja vatsanseutu jäi rauhaan, niin alkoi sellainen myllerrys... Mietin vaan, että tuleekohan tästä samanlainen kun esikoinen oli ekan kuukauden(?). Oli tyytyväinen vain jos koko ajan piti pienessä liikkeessä ja heti kun liike pysähtyi, alkoi itku. Opetan siis varmaan pahoille tavoille jo nyt... :)

Huomenna on odotettu rakenneultra! Sukupuolta udellaan (sain miehen ylipuhuttua), mutta ei ole ollenkaan sanottu, kertovatko. Esikoisesta saatiin tietää synnytystapa-arviossa muutama viikko ennen synnytystä, ei vielä rakenneultrassa.

Peukkuja muillekin ultrassa kävijöille!
 
Huomenia,
paljon parempi fiilis tänään, kun ollut matalapainetta vkl:sta lähtien. Mies oli ostanu ylläriksi sellaisen lämmitettävän hernetyynyn pakottaviin lihaksiin ja vielä sellaisen hieronta rullan tai mikähän se nyt on nimeltään. Sitten jaksettiin vielä BB:n jälkeen touhuta sängyssäkin ja niin se vaan on että mieli parani :)

Matmalle synttärionnittelut :flower:

Manina Ei mullakaan liikkeitä vieläkään tai ei ainakaan mitään selkeetä. Heitinkin eilen jo hurttia huumoria että " no on se hyvä ettei ole ostanut vielä mitään vauvanvaatteita kun jos ei sillä olekaan millä potkia tai tökkiä, sieltä tuleekin torso niin ei tarvii kuin makuupusseja" ..miestä ei naurattanu :eek: :D
Se on hyvä että ne tutkii viimesen päälle, mutta varmaan säikähtää kuitenkin jos löytyy jotain lisätutkittavaa?!

Rosinante Mulla on se että kun olen ikäni liikkunut, niin tossa kun oli viikkoja että laiskotti ja en tehnyt mitään niin olin vaan entistä väsyneempi ja tuli oikein sellanen punkero olo ja itseällötys, eli jo ihan psyykkeelle on välttämätöntä yrittää liikahdella. Spinningit olen kuitenkin jättänyt, ei ei tee mieli enää liikkua 'verenmakusuussa', niinkus ennen raskautta.
Suosittelen kyllä kaikille että jo vaikka pieni 20-30min kävelypyrähdys virkistää kummasti, mieltä ja kehoa :)

NO niin nyt töitten pariin. Voidaan paksusti ;)

haavemamma ja nökerö 20+0 ( huhuu ja hui)
 
Huomenta kaikille :)

Ihan hävettää, kun en ole aikoihin kirjoitellut :ashamed: Sen suurempaa syytä ei kirjottamattomuuteen ei ole. Mutta takaisin täällä taas.

Kaikki on sujunut meillä hyvin. Viikkoja tuli eilen 18.
Rakenneultraa odotellaan, joka on 29.9. Liikkeitäkään en vielä ole tuntenut. :( Neuvolassa kyllä sanoivat, että on ihan normaalia, että ei vielä tunnista liikkeitä.)

Liikunnasta sen verran, että olen löytänyt selkeät omat suosikit raskauden aikana. Ylivoimasesti mukavinta on vesijumppa ja uinti. Viikonloppuisin sitten pidemmät lenkit. Eilen olin pitkästä aikaa perusjumpalla ja olo oli aivan karmea sen jälkeen. En tiedä rehkinkö liikaa, vaimikä oli, mutta nyt tiedän, että ensi viikolla en mene. Vaikka meikäläiselläkin vararengas löytyy entuudestaan, on tämä uusi "rengas" nyt huomattavasti kovempi ja tekee olon jotenkin kömpelömmäksi...ja vähän tukalaksikin.

Jokusen sivun taaksepäin katselin juttuja, mutta en sen pidemmälle, eli olen vähän out.... :/ Mutta hetkellisesti vain.

Mukavaa päivää kaikille!

 
matmalle onnea! :flower:

liikunnasta minä oon kyllä laiskistunut ihan täysin :ashamed: Koskaan en mikään himoliikkuja ole ollutkaan,mutta kun nyt ei saa itseään edes lenkille. Hiekkalaatikon reunakaan ei oikein houkuttele,mut se on vähän niinkun pakko. Tosin tuo lenkkeily näköjään noita suppareita ja selkäkipua lisää,et senkään takia ei innosta. Mut kun tajuais sit samalla,et ehkä niitä herkkuja ei sit kannattais niin paljoo syödä..
Mihkään uimaan tai salille mua ei saa kirveelläkään. Ja bodypump vai mikä niin jotenkin kuulostaa jo ihan hirveeltä :LOL:

Matot pitäis viedä ulos tässä joku päivä ja hakata, laitettava poika mummolaan,ei siitä muuten mitään tule. Varman kannan 2mattoo kerrallaan tonne alas..siinähän sitä liikuntaa tulee ku rappusia ravaa :D

Tää päivä alko taas normaalisti,pääkivulla ja selkäkivulla, eli tänään jää kyllä matot lattialle.

labello ja mytty 19+4

 
Huomenta!

Liikunnasta: Mä liikun sen verran et käyn muutaman kerran viikos 1-1.5h kävelyille iltaisin.

Rinnat: Mul on paisunu varmaa 2 kuppikokoo ja tuntuu et paisuu koko aja vaa enempi ja posahtaa koht. Jäiski tollasiks :D .

Sukupuoli: En haluu tietää. Eile kysyin miehelt et haluuks se tietää eikä osannu oikee vastata ni vastasin sen puolest et ei kysytä :p .
Ekast en tienny ja tokast tiesin, nyt haluun tietää vast ku se on ulkona.

17+6
 
Huomenta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille:) Mä voisin mennä uudestaan ultraan, että näkis Hänet.. Etenkin kun Hän on laiskanpuoleinen liikehtijä, nii sais varmistusta että siellä masussa on kaikki ok.

En tiiä voiko sanoo, et kiva et on muitaki selkäkipulaisia.. Mut oon kuvitellu et nää mun selkäkivut johtuu vaan mun heikosta yleiskunnosta ja vähäisestä liikunnasta ennen raskautta.. Mutta taitaapa olla selkävaivoja myös aktiivisemmilla liikkujillakin. Eilen illalla olin mammajumpassa ja kyllä ne kyykkyliikkeet alkaa tekee niin pahaa, että jätän niitä väliin.. Ennen mä tykkäsin käydä kävelylenkeilläkin, mutta nyt selkä kipeytyy todella helposti jos yhtään alkaa reippaammin kävellä:(

Tän aamua oon pakkaillu kahta matkalaukkua tulevan viikonlopun reissulle. Kierrän Helsinkiin Turun kautta, mies tulee sit Helsinkiin ja tuo tullessaan mun toisen matkalaukun ettei mun tarvii kamalan painavaa kassia alkaa kantamaan. Hän on kyllä niin ihana kun huolehtii, että en varmasti kanna mitään liian painavaa tms :heart:

Kuinka moni teistä on meinannu ottaa vauvalle vakuutuksen?? Mä kävin eilen hakemassa parista paikallisesta vakuutusyhtiöstä esitteet ja tänään käyn hakee vielä yhestä. Veritaksella vakuutus maksais 450?/vuos mutta siinä ei ois omavastuuosuuksia.. Lähivakuutuksessa sit on valittavana kaks eri omavastuuta ja sen myötä sit vakuutuksen hinta ois joko n.170?/vuos tai 230?/vuos... Mut mä laskeskelin, et eihän siinä montaakaan lääkärikäyntiä tarvii tulla ku aina maksaa omavastuun nii onkin yli 450?/vuos maksanu..
Te, joilla on jo lapsia, onko teillä ollu lapsille vakuutuksia ja jos on ollu, nii mistä yhtiöstä? Onko joku, jota erityisesti suosittelette / kehoitatte välttämään?

Tuntuu hassulle ajatella, et mulla on enää vajaa 3kk töitä jälellä ennen mammalomaa (yhtä päivää vaille 3kk:) ).. Töissä kyllä huomaa, et jalat saa väliin nostaa tuolille kun nilkat alkaa turpoilee ja selkä vihloo. En oikeen tiiä, et missä vaiheessa on ajankohtasta alkaa miettiä sairaslomalle jääntiä selän takia.. En halua viettää koko syksyä yksin kotona kipeen selän kans, sen takia yritän nyt vielä sinnitellä töissä. Otan selkävaivat kyllä parin viikon päästä neuvolassa puheeks neuvolantätin kans.
Katotaan, miten selkä kestää nyt tän viikonlopun reissun ja ens viikolla Saksan reissun.. Sen jälkeen voikin alkaa valittelee KOVIA kipuja;)

Aurinkoisia syyspäiviä ja onnellista odotusta teille muille masunkasvattajille:)

Nanada ja Hän 21+3
 
Glow
Heippa! Onpa paljon tekstiä, minäkin kaiken luen. Kaikkea ei muista kommentoida mitä ajattelee lukiessaan.
Täälläm jo parempi fiilis, oli muutaman päivän vähän kiukku/alakulo.
Maha-asukki heräs aamulla klo 5 myllertämään :D
Kun hän vihdoin rauhoittui, en uskaltanut liikahtaa. Ajattelin että pilaan hänen juuri löytämänsä hyvän asennon :xmas: Lopulta oli pakko kääntyä kyljelleen.
Mulla muuten ei liikkeet tunnu kyljelleen maatessa (kun jossain oikeen sanottiin että "makaa kyljelleen niin tunnet liikkeet paremmin" ) . Pöh, mulla tuntuu selkeesti kun istun tai makaan selälleen.

millä rv:lla teillä on rakenne? ultra?
Mä katsoin esikon kortista että mulla oli hänen kohdallaan rv 18+1 (vastasi 18+3).
Sitä vaan, että soitin äitiyspolille vaihtaakseni ultra aikaa (jotta mies pääsee kans töiltään mukaan) .
Niin, kun ehdotin viikkoo aiemmin, niin (todella tympeän kuulonen täti) sanoi että "sillon on alle 20 viikkoa, ei käy. Olin vähä et aijaa :eek:
Enkä jaksanu alkaa selittää mitään, vaan pyysin toisen ajan mikä sinnepäähän passaa. Sain sen sitte 2.10 iltapäiväksi (ois ollu eka 3.10 aamulla).
Nt ultran mukaan la olis 12.2, joten ultra päivä jota ehdotin, ois ollu rv 20+1. Eihän se ole alle 20!! (menkkojen/neuvolan laskujen mukaan ois silloin 20+4). Ja siis mitenkä niin alle 20 ei enää sinne mennä? kun menin esikoisestakin.
Perheessä kun on 1 auto ja miehen työajat otettava huomioon niin eihän sitä pääse koska vaan. Omatki työajat toki, mut nyt olen saikulla ainaki 28.9 asti.
Pitänee alkaa tota kävelemistä ym. tahtia hellittää... Eilen ihan kamala iskias? kipu tuli taas kun kävelin reippaasti. Illalla en meinannu sängystä päästä ylös ja kun pääsin, niin ihanku oisin vaan raahannu toista jalkaa perässäni.
Supistelee toisinaan, melko kipeestikin. Mutta kun ne sit menee ohi ni en ole vielä niistä ottanu paniikkia.

Mä haluaisin mennä uimahalliin uimaan mutta en uskalla. Jos sieltä saa jonku pöpön.... ehkä turha pelko. Mutta kun tässä on jo tarpeeksi ollu "pikku vaivoja" muutenkin...
Kyllä mä sitten Thaimaassa uin B) 3 viikkoo vielä reissun oottamista.

Kohta pitäis lähtee hakemaan poika kerhosta! Aika kylmä ilma muuten! Ja minkään takin vetoketju tai napit ei mene kiinni :whistle:

*lisäys
vakuutus Meillä on esikoisella vakuutus, ennen syntymää otettu (serkulla kaikenmaailman allergiaa ja papalla keliakia) ja muutenki tuntu hyvältä vakuutus ottaa. Pari ekaa vuotta tais olla 200e/vuosi, jonka jälkeen halpeni. En tiedä edes mitä se nyt maksaa. Isänsä maksaa sen (eikä olla aikoihin asuttu saman katon alla pojan isänkanssa...)
Kyllä varmaan tällekin tulevalle otetaan vakuutus. Perheessä kaikilla muillakin on. Ja suositaan yksityistä lääkäriasemaa kyllä tarpeen tullen.

Kävin eilen lääkärin jälkeen Lindexillä. Siellä oli ihania "unisex" vauvanvaatteita ja isompienkin. Semmoisia ehkä vähän retro henkisiä. Ostin vauvalle 3 bodyä ja housut ja sukat :) kivan värikkäitä ja käy pojalle sekä tytölle. Poitsu sai samantapaisen paidan, kun vauva bodyn.
 
Huomenta! Flunssaa ilmassa. Kurkku vähän kipeä ja muutenkin röörit tuntuvat olevan tukossa. Tyttö on ollut kipeänä jo sunnuntaista lähtien. Oli kovassa kuumeessa (yli 39 astetta) pari päivää, mutta onneksi nyt jo piristynyt ja pääsee varmaan huomenna eskariin. Tuntuu niin kurjalta, kun pikkuinen on kipeänä, eikä oikein pysty toisen oloa helpottamaan. Onneksi Baby Panadol riitti lääkkeeksi tällä kertaa, eikä tarvinnut lääkäristä hakea vahvempaa troppia.

Tänne on kovasti tullut vielä uusia helmimasuja, tervetuloa! :flower:

Pinjan galluppiin vastailen, että mies 43-v. on mainosalalla ja itse 35-v. olen business controller. Meillä on oma firma, jossa olemme molemmat töissä, joten minullakin tuppaa tämä työ olemaan vähän tällaista pyjamahommaa, kun kotona voi läppärin kanssa hoitaa työt 95%:sti. Yhdessäoloa tulee joulukuussa 8 vuotta täyteen, josta 7 vuotta naimisissa. Esikoistyttö syntyi -02. Muutamaa satunnaisesti nurkissa pyörivää villakoiraa enempää meillä ei lemmikkejä ole, mutta kunhan tämä elämä tästä rahoittuu ja tyttö kasvaa isommaksi olisi koira kyllä tervetullut perheenjäsen.

Vaunuja emme osta uusia. Tytön käytössä olleet Brio Kobit toimii vielä hyvin, kunhan vain pesen päälliset. Kombeihin olin tosi tyytyväinen, joten suosittelen jos joku on niitä harkinnut hankkivansa.

Meillä Omppu potkii masussa jo aika hurjasti. Varsinkin aamulla, kun vien tyttöä eskariin ja autossa on musat soimassa alkaa kunnon rymistys. Taitaa olla rytmi veressä jo pienestä pitäen =) . Myös illalla tuntuu potkut tosi selvästi. Haavemamma73 mullakaan ei ekassa raskaudessa tuntuneet liikkeet kun vasta 19-20 viikoilla ja silloinkin olin tosi epävarma, että onko tämä nyt sitä. Nyt tässä toisessa raskaudessa tiesikin sitten jo, mitä odottaa, joten liikkeet tosiaan huomasi paljon aikaisemmin.

Rakenneultra on mulla vasta 14.10. Otin ihan tarkoituksella tuonne loppupäähän, että olisi sitten ehkä paremmat mahkut nähdä, että minkä merkkinen kaveri siellä köllii ja muutenkin vauva olisi jo kehittyneempi. Eli sukupuolta kysymme jo ennakkoon. Mulla sormet syyhyää vauvanvaateostoksille, mutta pidättelen itseäni vielä toisaan siihen saakka, kunnes sukupuoli selviää (toivottavasti). Täällä Tallinnassa on todella ihania vauvanvaatteita (tiedoksi vaan niille, jotka ovat tännepäin matkaa suunnitelleet) ja ihan oikeastaan tavallisissa marketeissakin (mm. Selver). Onnea vaan kaikille, jotka rakenneultrista ovat hyviä uutisia saaneet. Niitä on aina ihana lukea.

Voikaahan mammat paksusti! Meikäläinen lähtee pienelle happihyppelylle.

Jopa ja Omppu 17+4
 
Heippa. Sain onneksi huokaista helpotuksesta eilen lääkärissä. Vaikka kohdunkaula on kädelle lyhentynyt, tai lääkäri sanoi sen menevän jotenkin taakse?, niin ultralla kohdunkaulaa jäljellä jopa 4,5cm. Sairaslomaa kirjoitti kuitenkin 5 päivää. Lääkäri myös mittaili vauvaa ja laskettua aikaa ei ainakaan vielä muutettu, vaikka vastasi 5 päivää pienempää. Painoarvio oli 182g. Sektiohaavan kipuun ei ottanut kantaa, sanoi vain, että seurataan sitten myöhemmillä viikoilla.

Rakenneultraan ei aikaa vielä ole mulle tullut. Aikaisemmin tämä sama lääkäri on niitä tehnyt, mutta nyt jonkun uuden asetuksen vuoksi rakenneultrat tehdään suuremmassa paikassa. Mulla onkin hyvä työpaikkaetu ultran suhteen, meillä osastolla on oma UÄlaite, jolla olen välillä käynyt kurkaamassa, mitä vauva touhuilee. Varsinkin yövuorot on mennyt kivasti.

Vakuutukset meillä on kaikille lapsille ns. säästövakuutukset, saavat lapset sitten aikoinaan kivan pesämunan. Kahdelle ensimmäiselle otettiin jo syntymättämän vauvan vakuutukset, kolmannelle vasta syntymän jälkeen. Tämä kyllä harmitti, koska viimeisen kanssa sitten olikin ongelmia ja joutui olemaan pari viikkoa sairaalassa. Joten viisastuneena tulevalle otetaan myös syntymättömän vauvan vakuutus. IFI:ssä taitaa meidän vakuutukset olla.

Häntäluun kivuista ja iskiaksesta oli näemmä muitakin kärsijöitä. Häntäluu oli mulla viime raskauden puolivälistä loppuun todella kipeä, joka johtui mun "hännästä" eli mulla on ylimääräinen nikama, joka onneksi on kuitenkin sisäänpäin kääntynyt. En pysty esim. normaalistikkaan tekemään vatsalihasliikkeitä. Nyt on vasta onneksi tuntunut pientä jomottelua.

Sukupuolen kysymisestä en oikein vielä teidä. Keskimmäisestä ei olla kysytty. Jotenkin haluaisi vielä haaveilla tyttövauvasta, mutta jos ultra osoittaisi vauvan pojaksi olisi aikaa valmistautua "pettymykseen" ettei meille tyttöä tulekkaan. Ihanahan se vauva on jokatapauksessa, eikä vauvan synnyttyä enää sukupuolta harmittele.

Miellä on nyt ihanan hiljaista kun saan olla yksin kotona, nukuinkin vielä yöunien päälle viisi tuntia.

Conne 18+1
 
Vakuutuksista: Olen ajatellut ottaa. Vielä en tosin ole yhtään asioihin perehtynyt tai pyytänyt mitään tarjouksia.

Rakenneultra: Meillä on rakenneultra viikoilla 19+5. Meilläpäin sitä suositellaan otettavaks rv 19. Eli Lorelaille tais osua joku ei niin palveluhenkinen ihminen.

Kiitos vauvanvaatevinkistä Tallinnassa. Tallinnaan olis tarkoitus vielä käväistä ennen helmikuuta.

Labellolle sen verran, että en ole minäkään mikään himoliikkuja ollut koskaan, mutta olen niin hyvä esimerkki siitä, että tunnen todella pian liikunnan tuoman hyvän olon. Ja kun tässä on ollu yhtä sun toista, niin yritän välillä vähän pakottaakkin itseäni liikkumaan.
Olin itsekin pikkasen skeptinen uimisen ja ylipäänsä uimahallin suhteen, mutta aikani kyseltyä päätin, että lillun siellä niin pitkään kun vaan pystyn. Se on tehokasta ja samalla rentouttavaa.
 
Rakenneultra on meillä 21+4.

Jopa73 Kiitos, eli turha hötkyillä. Tänäänkin olen tuntenut jotain pientä, mutta kun ei tiedä onko se SITÄ vai jotain muuta.

Vakuutus otetaan meillä Fenniasta kun siellä on muitakin vakuutuksia. Tuo mies sen on hoitanut joten yksityiskohtia ei tiedossa, paitsi että se on halvempi ottaa ennen syntymää kuin jälkeen ja se taisi olla kattavampikin näin.

Mies on työreissussa ja mulla siis ihan omaa aikaa. Mietin et alkaisko vähä järkkää paikkoja ku su on eka asunnon näyttö..vai säästäiskö viikonloppuun. Parin tunnin päästä steppiin, ostin eilen uudet jumppa-housutkin, josko ne innoittaisi sinne enempi, nyt ainaki laiskottaisi kovasti :p

20+0
 
No niin. Satuin liivikauppaan, kun niillä oli Triumphin konsulentti esittelemässä ja katsottiin yhdessä sopivia liivejä, kun ovat nuo entiset alkaneet hieman ahdistamaan. Nyt onkin varaa kasvaa oikein kunnolla: liivikoko hyppäsi nimittäin B:stä F:ään :eek: Meinasi vaan, että nyt tarvitaan kunnolla tukevat liivit, joissa on myös varaa rintavarustuksen kasvaa, ettei tartte joka kuukausi olla uusia ostamassa. Ihanat ovat kyllä päällä, hyvät t-paitaliivit ja vielä kaarituilla. Tuntuu vaan niin hassulta, kun melkein koko rintakehä on nyt liivien peitossa :LOL: . Aiemmin kun tuli pidettyä hieman "paljastavampia" balconette-tyylisiä liivejä. Imetysliivejä kehotti katselemaan aikaisintaan 6 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Pinjan kyselyyn
: ollaan molemmat 36-vee, yhdessä oltu 16 vuotta, joista kihloissa 15, saman verran asuttu yhteisen katon alla. Naimisissa ollaan oltu tänään tasan 9 vuotta. Mies puuhailee tilastojen parissa, minä terveydenhoitoalalla, asiakkaina enimmäkseen lapsia, mutta välillä myös aikuisia.

Rakenneultra
on meillä 26.9, jolloin viikkoja 19+1.

Vakuutus: täytyypä miettiä vielä. Ite oon aina ollut niin kovin terve, miehellä ollut lapsena joitakin korvatulehduksia.

Mulla on nyt viime päivinä vallannut epäusko ja olen miettinyt, että liekö tuolla vatsassa ketään. Mitään liikkeitä en ole vielä minäkään havainnut (epäilyjä tosin on) ja tuntuu, ettei tämä massukaan ole oikein kasvanut vähään aikaan. Ilmeisesti turvotus vähän vähentynyt, kun massun muoto on jotenkin "lätsähtänyt" ja mietin välillä onko tämä ollenkaan vauvamasu vaiko pelkkää ylimääräistä makkaraa. Suht vähillä oireillahan olen koko ajan ollut, tällä hetkellä lähinnä päänsärkyä ja tummentuneet nännipihat (itkuherkkyyttä myös havaittu :whistle: ). Maanantaina on neuvola ja ensi perjantaina rakenneultra.

nimiko 18+0
 
Rakenneultrasta Gyne sanoi, ettei kannata varata ennen viikkoa 20, kun sitä ennen ei välttämättä saa tarkkoja tuloksia. Menemme joka tapauksessa yksityiselle, niin että odottelemme vielä varaamista, että tietää miehen työkuviot lokakuussa.

Liikkeistä: no nyt pirpana potkii reippaasti jo pitkin päivää, onneksi, kun tuntuu, että seuraavaan ultraan on vielä niin kauhean pitkä aika ;) Voi että on ihana tuntea noi potkut, nyt tuntuvat ihan missä asennossa tahansa, myös istualtaan ja seisaaltaan, viime viikolla vain selällä maatessa. Ja aina mua hätkähdyttää, että kuinka napakoina ne tuntuvat myös ulkopuolelle, kun pitää kättä mahan päällä. Tosiaan oon miettinyt, että joko on iso vauva, kun noi selkeät potkut on jo näin aikaisin tuntuneet, tai sitten se turhautuneena paukuttaa päätään mun kohdun seinää vasten :LOL:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+4 :heart:
 
Iltaa!

Onnea täältäkin kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!!


Rakenneultra Meillä tuo on 29.9 eli viikkoja tuolloin olisi 19+6 tarkalleen. Sitten ajateltiin mennä sinne 4d-ultraan joskus viikoilla 27-30. Kaarinassa se on musta kohtuuhintainen eli omavastuu 130 euroa.

Vakuutus Meillä on kaikki Fenniassa ja sieltä tuokin on jo tilattu. Musta se oli kattavin ja parhaimman hintainen. Omavastuu 50 euroa, varausmaksu 90 eur ja ekavuosi tais olla jotain 200 euroa. En ihan muista. Meillä tietty muutkin siellä, mutta mm. koiravakuutuksissa säästetään seuraavaksi edullisimpaan vuodessa lähes 100 euroa per koira ja korvausmäärä on TUPLAT!!! Meillä seuraava vaihtoehto olisi ollut IF ja ihan jos korvaussummaa ajatellaan niin ei riittäisi meidän vuoden ell-kuluihin. Nyt siis per koira vakuutustapahtumia korvataan 850 euroa vuodessa ja ifillä se olisi ollut 450 euroa. Tällä viikolla maksettu jo lähes 300 euroa tassun ihotulehduksen hoidosta. Omavastuu on 40 ja risat ja ekan ilmoituksen jälkeen kun vaan kuljetetaan sinne kuitit yms. niin nopeasti hoituu korvaukset tilille. Autovakuutus kattaa tuolla samanhintaisena myös lasiturvan. Koti ja meidän omat vakuutukset taisi olla suhtkoht samanlaisia myös muualla. Mutta siis siihen vauvavakuutukseen niin tuo jatkuu syntymästä 20-vuotiaaksi ilman mitään siirtoja tai uusia vakuutuksia. Ifillä meinaan on joku systeemi et eka vauvavakuutus ja sitten lapsivakuutus. Kaverin vauvalle tuli meinaan kolmen vk ikäisenä korvatulehdus. Kun vauvavakuutus loppui ja lapsivakuutus alkoi niitä ei enää korvatakaan! Olisi pitänyt vissiin tajuta ottaa myös se lapsivakuutus myös jo ennen syntymää tms. Tuosta en tie sen enempää mikä siinä ideana on!

Liikunta Täällä ollaan edelleen yhtä laiskana, mutta nyt olen taas selän kanssa sairaslomalla ja yritän petrata. Kävelyä suositeltiin ja kivuista välittämättä. :whistle: Jumppapallo ja jumppakeppi odottaa käyttäjää tuossa lattialla. Yritän tsempata jos muutkin jaksaa =) =) =)

Työterveyslääkärillä olin tänään...
Oli sellainen äijä etten toista kertaa halua. Ekana totesi mulle ettei raskaus ole sairaus. Heillä täällä naiset raahautuu linkaten kepin kanssa töihin loppuun saakka. Näytti oikein miten ne linkkaa!!! :headwall: :headwall:
Sitten määräsi mulle jotain lääkettä joka on ehdottomasti TURVALLINEN ja VUOSIKYMMENIÄ käytetty. Lääkkeen selosteessa lukee ettei suositella yms. Lääke oli joku abalgin mistä en ole edes kuullut, enkä TODELLAKAAN aio hakea!!!! Totesi vaan et kai mä haluan olla töissä ja tuon kanssa pystyn. Olin et juu haluan, työnteko on mulle koko elämä...varsinkin tässä irtisanomisaikana!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Siis se oli niin kamala vanha pieru et säälin kaikkia jotka sille joutuu. Ihan ku työnantajat maksaisi sille pimeänä bonuksia aina kun se saa työntekijät lääkehuuruissa töihin! Siis sen mielestä mun pitäisi vetää kasoittain lääkettä josta kukaan ei ole valittanut ja turruttaa selkäkipuni ollakseni hyvä työntekijä!!!!! Niin ja muistakaa nyt et raskauteen kuuluu kivut ja säryt eikä nainen saa niistä valittaa. Myös ennenkin on syöty vaikka mitä lääkkkeitä ja nykyään ollaan vaan niin tarkkoja ja ylivarovaisia. Ei hänelle kukaan ole valittanut vaikka on sadoille raskaana oleville määrännyt tuota... :headwall: :headwall:

laiskapaska työntekijä + asukki 18+2
 
Onpas heittoja noissa rakenneultra ajankohdissa. Mulla on ultra mielestäni aika aikasin, 19+0, mutta kaipa ne Naistenklinikalla tietää mitä tekevät. Esikoisesta mulla oli r-ultra joskus 20+ viikoilla. No hyvä, ettei ultraa tartte odottaa enää kuin vajaa kaksi viikkoa ja kohta alkaa hermoilu. :ashamed: Ketkäs muuten meinaa mennä 3d/4d ultraan? Mä olen sen alustavasti jo marraskuulle varannut, mutta lähemmin sitten katson menenkö vai en.

Harmittaa kun ei vielä tunnu liikkeitä. Eskoisesta olin jo näillä viikoilla tuntenut ja saattaisin olla enemmän hermona jollen viime viikolla olis kuullut pikkuisen sykettä. Sais nyt alkaa sätkimään niin että mammakin liikkeet tuntee...sais pikkasen varmuutta tähän hommaan.

Pinjan galluppiin: mä olen 33v, mies 36v ja esikoispoika 9kk. Yhdessä ollaan oltu herra ties kuinka kauan...*laskee*...kohta 13 vuotta, kihloissa...öö...5vuotta vissiin ja naimisissa 1,5vuotta. Mä työskentelen asiantuntijana kaupan alalla (tosin nyt olen äippälomalla, tarkemmin kohta hoitovapaalla) ja mies on juristi.

Liikunta on suuri vitsi. :D Ärsyttää painonnousu (tähän mennessä ainakin 5 kiloa) ja päätin maanantaina alkaa uimaan. Nyt olen jo päättänyt olla aloittamatta...ja hyvä. selityksiä löytyy vaikka kuinka paljon. :whistle: Jos nyt yrittäis vaiks esikoisen kanssa tehdä päivittän kärrylenkin, niin saavutus olisi sekin.

Jaahas, mä taidan vetäytyä takavasemmalle potemaan tätä päänsärkyä. 1,5 päivää särkenyt ja Panadol ei todellakaan auta. :kieh: Muita päänsärystä kärsiviä?

kimallus 17+jotain...vai 0 ko se on?
 
päivä menny kauheella vauhdilla..

aamulla oli ultra ja sen jälkeen käytii ukon siskolla kahvilla, sit kotiin..
otettii ukon kaa "tirsat" sohvalla, ku tytti katto kaapoa nauhalta..
sit ukko lähti 15 maissa töihin ja sitte lähdettiin tytin kaa ulos
sieltä syömää sisälle, ja tytin sylikummi tuli käymää.
tytti nukkumassa jo, mä koneella ja sylikumminkin lähti jo..

onnittleut synttäri ja nimipäivä sankareille!! onneksi olkoon myös iloisista ultrakuulumisista kaikille, jotka on siellä käyneet.!!

RINNOISTA: mulla oli 2004 keväällä B-kuppi, 2005 keväällä oli D-kuppi, tytin raskauden ajan oli D-kuppi, syntymän jälkeen hetkellisesti kasvo tuonne DD-kuppiin, sitten nyt on taas ollu D-kuppi, mutta tuntuu, että nekin on kohta pienet..

SEKSISTÄ: meillä ei kauheena ole tuo sänkypuuhastelu juurikaan maistunut, johtuen ehkä siitäkin, että kun ukko ollu tän viikon 24 asti töissä ja päivällä sitten ei kehtaa kun tyttö on hereillä, eikä pahemmin nuku enää päikkärietä, joten iltasella sopis ku tyttö nukkuu, mutta tällä viikolla erittäin hanakalaa.. lauantaina aamusta lähetään rovaniemelle mun kaverin häihin, ja siellä varmaa la-su yö ollaa mun äidin luona niin ei sielläkään kauheena sitten viitti mitää hommailla..

LIIKUNNASTA: meillä on vähä tällä viikolla tuo liikunta jääny.. mut kun ukolla on aamuvuoro, niin yleensä tytön kaa käydään käveleen siinä puolen päivän maissa tunteroisen mittainen lenkki..

VAKUUTUKSESTA: meillä on kailla perheessä vakuutukset (paitsi kääpiöähamstereilla ;) ) ja nekin kaikki on tapiolassa (eli, minä, ukko, tytti, koti ja auto).. mun vakuutuksen vielä oma äiti makssa, ukolla on henki- ja tapaturmavakuutus, ja tytille on otettu kanssa samasta yhtiöstä ennen syntymää, ja niin otetaan varmaan tällekin tulevalle lapselle ennen syntymää..

ultrassa käyty..
sukupuoli jäi arvoitukseksi
vauveli nosteli peukkua siellä ja kaikki oli hyvin..
paino arvio oli 300g ja pituus ? en oikein osaa tuota lukea eikä se sanonu mitää..
mutta vasta viikkoja 19+2, tällä hetkellä siis menossa 19+5..
down-riski oli 1:52 000..

kätilö ihmettili kun mun oma kohtu valtimo näkyi niin hirveän hyvin, että harvemmin näkyy nuin selvästi tuokin valtimo. istukka oli etuseinässä..
seuraavaa ultraa ei ole, niin kätilö sanoi, en sitten tiiä onko ees synnytystapa-arviota.. sanoi, että seuraavan kerran nähdään synnärillä, ja jos muuta tulee niin neuvolasta lähete..

t.pia, tytti 10/06, nökö 19+5
 
ehtoota/yötä/huomenta!

täällä taas yövuoron tylsyydessä kirjoittelen, toinen äiti masuasukkeineen lepäävät kotosalla. :)

Matma: Onnea!!

Jaana25: meillä synnytykseen mukaan lähden minä, ja voi olla että molempien äidit ainakin haluaisivat olla paikalla, mutta saas nähdä. :)

Rakenneultra meillä on rv 19+6. Sen jälkeen ajateltiin mennä 4D-ultraan, ehkä viikolla 23 tai 24.. ei olla varattu vielä aikaa, eikä päätetty lopullisesti paikkaakaan minne mennään.. mutta siis sukupuolen todellakin haluamme tietää! :D ihan samahan se sinänsä kumpi sieltä tulee, mutta kuitenkin. :)

Pinjan galluppiin vielä lisäys, unohtui sanoa, että perheeseemme kuuluu myös kolme suloista kisua :D

Liikkeistä:niitä on tuntunut melkeinpä päivittäin, mutta jos iltaan mennessä ei mitään ole tuntunut, on puoliso tai molemmat kuunnellu dopplerilla.. kovaa huolta aiheuttaa jo tuo pikkuinen, vaikka ei ole edes vielä syntynyt :( tähän mennessä kaikki kuitenkin hyvin...

ultraa odotellessa,

äidit + pikkuinen 18+3 :heart:
 
ainiin, unohtui kimallukselle sanoa, että puoliso kärsi kans päänsäryistä, eikä parasetamoli juurikaan auttanut, poretabletit hiukan paremmin kuin tavalliset. mä hieroin hänen niskoja ja selkää parina iltana ja niin katosivat säryt! (ainakin toistaiseksi) :)
niin että päänsäryistä kärsivät, komentakaapas ukkojanne hieromaan! :D
 
Huomenia,

päänsärkyyn mulla on auttanut juomisen lisääminen. Liekö taas paineet alhaiset, en ole niitä nyt mittaillut. Maanantaina viimeistään kuulen tuomion, ellen sitten lainaa anopilta mittaria.

nimiko 18+1
 
Huomenta äipät,
olin eilen illalla stepissä ja sen jälkeen on oikea alaselkä ollut vähän jumissa. Mulla ei koskaan ole ollut selän kanssa mitään probleemaa, että eiköhän se nyt sitten vihoittele sekin perhana :eek: Olen yrittäny venytellä ja nojaillu lämpösäkkiin. Ans kattoen vai sillä se lähtee millä on tullutkin...

nimiko älä huoli, mulla ihan sama ja niinkus JOpa73 ja muutkin rauhoitellut niin kyllä se sieltä alkaa osumaa saamaan ;) Mä olenki sua edellä ja jotenki eilen oli sellaista tunnetta et kyllä se taitaa olla SITÄ :)
Mulla kans ma neuvola, sitten saadaan dokumenttia taas sydänääänin :)

caro79 Voi juma mikä lekuri olisit pyytäny sen näyttää uudestaan sen linkkauksen että " jaa näytäs nyt vielä miten ne linkkaa?" :LOL: Tsiisus!!! |O
Meillä on sitten varmaan tuo samainen Fennian vakuutus. Eilen sitä ukolta kyselin, niin mun pitää kuulemma täytellä vielä joitain terveyteen liittyviä lappuja ennenku se on edes voimassa...oli vaan unohtanut antaa mulle ne laput. Miehet!!

jaana25 Mun ihku kihlattuni lähtee tietty synnyttämään, enkä koe sitten muita siihen tarvittavan-
Oma sisko pyysi joskus 11 v sitten mua sen esikoisen synnytykseen, olin ehdottoman varma etten halua mennä, etten saa mitään synnytystraumoja. Onneksi en menny kun se kesti 25 tuntia!! Sen jälkeen onkin siskon loput 3 otettu sektiolla.

Päänsärky Pysynyt nyt taas poissa viikon verran :headwall: ( koputtaa puuta)

MUkavaa perjantaita kaikille!! =)

haavemamma ja nökerö 20+1
 

Yhteistyössä