syksykeliä kaikille! :wave:
upea porukka täällä tosiaan palstailee, kiitos teille mammat! :hug:
synnytyksestä multa nla täti eilen kyseli,että mitä mietteitä synnyttämisestä, niin vastasin vaan etten ole ajatustakaan uhrannut sille, kun odotan vaan sita synnytystapa-arviota... Ehkä kuitenkin pitäis alatiesynnytystäkin vähän miettiä, kun eihän sitä koskaan tiedä... Jotenkin vaan on kokoajan mielessä että mut kuitenkin leikataan, joten sitä vain olen jonkunverran miettinyt. :headwall: Tota värkin kuntoa synnytyksen jälkeen aloin miettiä kun luin teidän kirjoituksia, että onko kuinka vaikuttanut lantionpohjalihaksien palautumiseen tuo synnytys? palautuuko helposti? Luulisin muuten että näitä kysymyksiä/huolia useimmilla varmaan on, niistä ei vaan kovasti kehdata kylillä huudella, että venähdinpä aikalailla kun vauvan ulos puskin tms...
:kieh:
labello mun mielestä synnytystapa-arvio tehdään tarvittaessa vaik ois viis lasta jo ennestään, sitä vaan en tiä kuinka "tarvittaessa" milloinkin määritellään. Nlalääkäri kai sen viimekädessä määrittää onko tarvetta arvioon. Omalla kohdallani arvion tarve johtuu ahtaasta lantiosta, mutta syynä voi olla esim.kova synnytyspelko, vauvan asento, istukan sijainti tms...
neuvolassa kävin siis tiistaina. Sf-mitta 23 sijottuu aivan keskikäyrälle ja muutenkin kaikki oli mallillaan, paitsi Hb vaivaiset 95!! painoa +500g/vko lisää. Sokerirasitusta hieman vilautettiin, mutta suurempia riskejä ei ole, joten jätettiin harkintaan. Onkos muut joutunut vastaileen kysymyksiin perheväkivallasta?! Tätillä oli lomake (meilläpäin kuulemma kaikilta kysellään) johon piti vastailla. Tuli vaan mieleen että jos oikeesti olis ko.ongelmia, niin kuinkahan auliisti niistä ois valmis tässä vaiheessa myöntämään? Älkää käsittäkö väärin, olen kyllä täysillä sitä mieltä että hieno juttu että kartoitetaan asiaa näin, ja vielä hienompaa että apua tarvitseville sitä tarjotaan.
ÄP tuli myös jo. Tää mun flunssasairastelu vaan vei isoimman innon sen tutkimisesta, mutta paljonhan siellä kamaa oli, ja kyllä ainakin mun makuun kelpaa.
Muutenkin olen parina päivänä pessyt ja silitellyt pikkuvaatteita koneellinen kerrallaan. Samalla saa koottain lajiteltua ja tehtyä inventaarioo, mitä oikeesti jo riittävästi on ja mitä vielä pitää hankkia.
Mullahan on sitä kirpparillta kannettua vaatetta jo aikalailla, alkaa näyttää siltä, että loput hankinnat vois jättää myöhemmäksi,jos viä vaikka selviäis kummalle niitä vaatteita pitää hankkia. Aika neutraalia on nyt mun mielestä, mies tosin vilkas kuivumassa olevia vaatteita ja tokas että, meinaat sit että poika tulee...
No, eihän siä toki vaaleenpunasta rimpsua näkynyt, muttei kauheesti mitään erityisen poikamaistakaan... Jokunen esikon vanha sinisävyinen potkari/body saattaa olla.
Huomen pitäis raahautua töihin, ekan kerran täl vkol(ja viimesen...
), mutta itepä lääkärille sanoin et pe menen jo töihin. Taka ajatuksena oli kyl perjantaina olevat pikkujoulut joissa pääsee katsomaan yhtä lemppari bändiäni. Tää onkin sit eka ja varmaan vika mun "menoista" raskausaikana...
Nlatäti muuten kysyi multa joko olen ajatellut että jäisin pian sairaslomalle kokonaan ennen äit.loman alkua...
Olin vähän, että näinkö helposti se kävis, vaikkei mitään varsinaista isompaa vaivaa viä olekaan.. Kattellaan sitä sit lääkärissä uudestaan, ja siihen on vielä nelisen viikkoa, että sillon vois jo hyvillä mielin jäädäkin kotiin...
tatuka+peikko 26+2