Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Maanantaita mammat,

viikonloppu meni taas niin pirun nopeasti! Isukki oli silminnähden tyytyväinen pakkaukseensa :) Valmistin myös juhla-aterian ja sain siitäkin niin hyvän mielen meidän 'perheelle', että voisin sanoa että miehen ensimmäinen isänpäivä meni täysin nappiin :)
Etolasta tosiaan löytyi se kylpyankkakin pakettiin, jonka vielä lauantaina kävin shoppaamassa kyytiin.

Baarissa tuli oltua lauantaina. Oli ihan mukavaa, mutta klo 2.30 pintaan kun humalaiset alkoi tuuppia ja örvelöt yritti lähestyä kommunikoiden, niin kiitti mulle riitti ja pakenin kotiin. Kukaan ei kiinnittänyt mitään huomiota mahaani, tai en ainakaan huomannut mitään.
Huvittavaa oli että Nökerö oli täysin hissuksiin koko baariajan eli n. 3 tuntia. Ei liikettäkään :x ..olikohan neiti niin ihmeissään että " missä se mamma nyt menee mölyn ja tungoksen keskellä, kun yleensä jo autuaasti ollaan nukkumassa tähän aikaan yöstä.."
Mua ihan oikeesti alkoi ahdistaa kun jengi alkoi olla jo niin päissään että joku kaatuu tai vahingossa tuuppaa kovasti mahaani :|

Huomenna on sokerirasitus 7.30 alkaen.

Tänään meillä taas epävirallinen asunnon näyttö klo 16.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja voikaapa hyvin!!

haavemamma ja nökerö 27+4
 
Viikonloppu takana ja huisin nopeasti meni kun yökyläiltiin mummolassa. Ja kyllä taas nousi vaaka uusiin lukemiin mummin herkuilla:D

Eilen käytiin mummolan lähi"kylpylässä", jossa oli kyllä lasten altaassa niiiin lämmintä vettä että itsekin vaan kelluskelin siellä. Matkaa yritin uida ja 7 min pystyin kun tuli älyttömät kivut alavatsaan. Eli uimiset saa unohtaa ja kävelyllä vaan lyllertää sen minkä pystyy. Mutta huomasin miten lasten altaan kuuma vesi helpotti, joten ajattelin synnytyksessä kokeilla lämminvesiallasta.

Innostuin tutkimaan noita kestoja ja monta tuntia meni kun hahmotin mitä vaihtoehtoja on ja tutkailin kaavoja ja vinkkejä. Ihan intona odotan kokeilua! Äiti on kätevä käsistään ja tulostin hänelle jo vaippakaavoja.En tiedä vaan kannattaisiko tehdä itse vai ostaa valmiita.
Täällä olisi myös mahdollisuus vuokrata kestopakkaus todella halvalla ja kokeilla mikä malleista olisi paras.

Kylmää ja kurkkussa tunne että olen tulossa kipeäksi:( No meillä ei olekaan kukaan sairastanut koko syksynä, joten kai se on aikakin. Ensiviikolla vaan ollaan lähdössä reissuun joten toivottavasti parannutaan siihen mennessä.

Raudan syönnin taas aloitin kun piti pitää vähän taukoa vatsan takia. Tauko venyikin pariksi viikoksi ja nyt taas tosi väsy olo. Toivottavasti ei hempat taas tippuneet älyttömästi.

Nyt käyn kyllä teetä lämmikkeeksi, hrrr...

Angela 24+4 (muistaakseni..)
 
Angela Kiva että jotain 'jäi käteen' kylpylä reissulta. Mä en ole edes siunannut ajatustakaan synnytykselle, enkä ole kovin tarkkaan lukenut täälläkään olleita tekstejä, koska en halua alkaa ajattelemaan/ pelkäämään asiaa liian aikaisin.
Raudasta sanoivat mulle neuvolassa että kestää n. viikon kun hemppa laskee tai vastaavasti nousee jos lopettaa/ aloittaa kuurin. Musta tuntuu että tuo nestemäinen Ferronol ei ota mahaan ollenkaan.
 
Heip kaikille,
Selvisi sitten viime viikolla se alavatsakivun syy, tai no siis selvisi ja selvisi.. Kun lääkäri ei löytänyt mitään vikaa mistään, niin päätyi että on liitoskipuja tai sitten selässä on niin paha jumi että se säteilee myös alavatsaan. Onneksi se alavatsajuiliminen on nyt helpottanu.. Välillä tuntuu mut ei niin pahasti kuin alkuviikosta. Mut oli mukava taas nähdä ultrassa että kaikki ok, vauva on vähän viikoissa edellä mittojen mukaan. Virtsatietulehdusta mulla ei sitten ollutkaan, mutta jokin muu voi olla. Sen kuulen huomenna.

Kamppailen tässä itseni kanssa tuossa sairasloma-asiassa. Kun tuntuu siltä että ei jaksais olla töissä, selkä kipeytyy ja sitä myöten tulee muutenkin ikävä olo. Yöt on niin katkonaisia että on jatkuva univaje päällä.. Mutta sitten taas tuntuu toisaalta jotenkin ikävältä jäädä sairaslomalle vaikka en nyt tietenkään oo mitenkään korvaamaton työpaikallani.. Noh, huomenna on neuvola, josko siellä sais juteltua tästä asiasta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

t. Jonniina (vähän mieli matalalla) 25+5
 
hyvää uutta viikkoa kaikille!!

lentis; kyllä ne juoksuradat taas pian kutsuu synnytyksen jälkeen, yllättävän nopsaan! Itse pääsin treenaamaan ihan kunnolla 5 viikkoa synnytyksestä ja kaksi kuukautta synnytyksestä juoksin puolikkaan maratonin.Nyt tässä raskauden alussa juoksin kokonaisen ja puolikkaan tokikin rauhallisesti enkä "ennätyshakuisesti"kuunnellen itseäni.Mutta kunnon ylläpitämiseen hyvä muoto on tuo reipas kävely, vaikka olisin 9 kuukautta tekemättä mitään, niin pitkällä urheilutaustalla peruskunto löytyisi. :p lohduttavaa, ettei kaikkea tarvi aloittaa alusta..

Tänään hyvä päivä, vaihteeksi.Nyt koti siivottu ja lapset ruokittu ja ulkoiltu, loppu päivä lungimmin..

omaan napaan ei juurikaan kummempia, ensi viikolla tosiaan taas se neuvola jossa pääsen puntariin tuijottamaan lukemia :/ :x jotenkin sekin aika rasittavaa kun ei kiloja kerry niin kauhea kontrolli, edellisessä kuitenkin sama homma..

nyt huilille, voikaa naiset paksusti!!

sini 28+0, huhuu 29+
 
Hei vaan!

Onpas jälleen tullut tekstiä. =) En nyt muista mistä täällä oltiin keskusteltu... Yritin kyllä lukaista edellisiä viestejä.

Kävin sokerirasituksessa viime torstaina ja sain tulokset. Paastoarvo 4,2 eli hyvä. 1h litkun juomisen jälkeen 11,0 (raja-arvo 10,0) ja 2h jälkeen 9,1 (joka sekin kai hiukan koholla). Eli joudun nyt sitten seurantaan. Perjantaina pitää sairaalaan osastolle mennä päiväksi, jossa saan ruokavalio-ohjausta ja mittaillaan verensokereita. Ilmeisesti tämä johtuu noista mun monirakkulaisista munasarjoista... Painoindeksi mulla on 23 eli sen puolesta en rasitukseen joutunut. Eikä painoakaan ole tullut tähän mennessä kuin 4kg. Kyllä se tästä, kun malttais jättää sokerit pois.

Taidan tästä ruveta vauvan vaatteita pesemään. :)

Tinttu & Ukkeli 27+5
 
Mukavaa lukea niistäkin mammoista kuulumiset jotka yleensä taustalla lueskelee :)

HAAVEMAMMA olit baarissa ja vaavisi pysyi hiljaa siellä niin tuli mieleen kertoa että olin eilen siellä elokuvissa kattomassa Bondia ja vähän jänskätti kun siinä oli niin paljon kovaäänistä räiskintää mutta aina kun tuli kunnon action-kohtaus, Atso ei sitten liikkunut yhtään ja heti kun loppui esimerkiksi tuli hiljaisempi kohtaus tai vaikka musiikkia alkoi soida hiljaa, silloin alkoi kunnon jytät :D Potki leffatunnarinkin aikana ihan hulluna etenkin lopussa, lienekö ollu hyvä biisi sen mielestä...
Ja yöllä nukuin koiran unta kun veikkonen varmaan aikamoisessa sokerihumalassa potkiskeli ja teki kuperkeikkoja aamuyöstä ja aamulla seitsemän aikaan kun kämppis lähti töihin silloin, nauratti vaan pikkuisen touhut :) Kohtahan ne on meillä pikkuiset sylissä mammat!! :heart:

absa ja atso 25+0
 
heipä taasen...

Rosinante: se liikkumattomuus on niin kauhee tunne, että huh huh. ja varmaan siinä niitä liikkeitä odotellessa jännittääkin niin paljon pikkusen puolesta, että hän vaistoaa sen ja on hiiren hiljaa... :x

Siniraita, Lentoemo76 ja Haavemamma73: kiitos sykkeiden ja liikkumiseen liittyvistä kommenteista. sykemittari on aina jumpissa ja salilla käydessä käytössä. jotenkin olen nyt vaan tullut siihen tulokseen, että pakko rauhoittua noiden osalta ja siirtyä hillitympään vesijuoksuun ja kävelyyn. nyt kun meinaan jälkeenpäin mietin niin sitä liikkumattomattomuutta oli edellisenkin salikäynnin jälkeen, mutta ei noin pitkää kun viimeksi.
nyt pidin sitä 140 rajana, mutta huomaamatta tuntu välillä karkaavan, kun ei kunnon puolesta vielä hengästytä. painoja olen salilla pienentänyt 30-40%. olen vaan niin rakastunut siihen crostrineriin, että kun vaan nyt malttais pysyä vähän aikaa pois...

Kareliini: onnittelut sinulle typykän johdosta... lisäksi on helpompi tehdä hankintoja kun tietää kumpi siellä masussa yksiön täyttää... :)

Absa kohta tosiaankin ne nyytit on meillä sylissä! kyllä aika menee niin luvattoman nopeaa vauhtia! kuinka tässä kerkee saada kaiken valmiiksi ennen sitä, kun joulu ja kaikkee ihanaa on tulossa...
:xmas:


Angela anagonda: minulle retafer aiheutti vatsa kipuja, mutta vaihdoin sen obsidan fe*100mg:hen ja jo alkoi hemppa nousta kohti normaalimpaa...

huomenna aamulla klo. 7 pitäis rullata itsensä sokerirasitukseen. ja siis tänään illalla olla 19. jälkeen syömättä... siitä tulee kyllä tahtojen taistelu, kun kokoajan on niin kova nälkä...


mutta antoisaa viikkoa teille kaikille mammoille ja masuille!

soikku ja minttu 27+2
 

Näin unta, että pikkuinen syntyi jo. Pikkuinen tyttö syntyi nopeasti ja helposti, oli mahdottoman suloinen ja kaikin puolin terve eikä tarvinnut mitään erikoistoimenpiteitä, vaikka näin aikaisin syntyi. Että niin realistinen uni.

Mahassa on alkanut köydö sellainen vilske, että tosiaan vaikeuttaa nukkumista. Aina siinä vaiheessa kun menee pötköttämään, niin alkaa jumpat. Kiva... Olisko jollain hyviä vinkkejä masuvauvan nukuttamiseen? :)

Onko muita alkanut jo tosissaan tuskastuttamaan raskaana olo? Mulle tuli viikonloppuna oikeestaan ekaa kertaa sellainen olo, että miten ihmeessä tätä jaksaa vielä kolmisen kuukautta. Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja turvotus alkaa olla jo melkoista ja kun ei voi juoda yhtään, kun on sitä ja tätä... Olo on jo niin pullea, ja kun tietää, että tämä vaan pahenee vielä sen kolmen kuukauden ajan. Ja tuo miehen myötätunto on niin huimaa... Lauantaina valitin närästystä, niin tuumasi, että "mullakin tuo minttuviina polttelee kurkkua" ja eilen kun supisteli, valitti, että "mullakin on tuskainen olo, kun söin niin paljon" :kieh: :)

Minkälaisia tuloksia muut sokerirasituksessa käyneet on saanut? Tintulla oli hyvä paastoarvo, mutta muut meni yli rajojen. Mulla taas oli paastoarvo lähellä rajaa (mutta jäi himpun alle) ja muut arvot hyviä. Kun ei ymmärrä noita... Että miten mulla se paastoarvo on korkeampi kuin 2 h arvo. Sama oli silloin kun esikoista odottaessa testattiin. Jos joku osaa sanoa, mistä voi johtua, niin tieto kelpaisi...

Vointeja!

Matma rv 28
 
pur
Sinraita siis oliko sun vatsalihakset palautunu paikalleen jo noin nopesti, 5vko? Todellako? Sehän olisi hienoa jos kuntoo pääsisi jo noin nopeesti kohentamaan.

Isäinpäivän ensiapupaketin jäljiltä mies oli ihan yhtä hymyä. Tosi kiva kun aloin jo jossain vaiheessa epäillä askartelujeni kannattavuutta. Mutta mitä ilmeisemmin onnistuin tekemään vähästä paljon, pääasia että mies oli niin tyytyväinen. =)

Liikkeistä mä oon kans ollu välil huolissani kun välil tuntuu menevän vieläki päiviä et mitään ei mahassa tapahdu. Mut sitten tuleekin päivä kun tyllerö ottaa rundia sitten senkin edestä. Niinku tänä aamuna :)

Maitotilanne
tänä aamuna tuli nyt sit se hetki kun mä voin liittyä muihin maidon tihkuttelijoihin. Tätyy käydä varmaan hakee niitä suojuksia siltä varalta jos äityy oikeen vuotamaan, jollain oli semmostakin jo tapahtunu? Muistaakseni.

Lonkat ja selkä huus taas eilisen illan apua |O kun ladoin aamupäiväl tunnin verran halkoja. Juuh ei tykänny lonkat yhtään siitäkään toiminnasta. Onneks oon jo tottunu ja arvasinki et ei tätnä aamuna enää mitää. Lepo ja venyttely auttaa tohon kyllä vielä.
 
moips! :wave:

nyt iski vuosisadan flunssa. :snotty: ! Olen niiiiin tukossa.... Nokka vuotaa,kurkku kipee ja yskittää niin että rintalasta tuntuu halkeevan. Ei oo Kivaa!! :eek: Sain saikkua 2pv hoitajalta ja huomiseksi lääkäriajan, vaikkei tälle tietty voi tehdä muuta kuin kärsiä. Haluavat kuitenkin keuhkot kuunnella, kun valitin tota rintalastan kipua. Viime yönä nukuin n.3h,kun yskin ja niistin vuoronperään. Viideltä luovutin ja nousin sohvalle, että ees mies sais nukuttua...

En muista koska viimeksi ois flunssa iskenyt tälläsellä voimalla, mulla harvoin yleensä on koko flunssaa. Voiko tällä olla tekemistä raskauden kanssa? Siis et helpommin tarttui tässä tilassa tai jotain...? :kieh: Onneksi en voi teitä ainakaan tartuttaa... :kieh:

Nii et valivali oli nyt, mutta kun on olo kaikinpuolin kurja...

tatuka
 
Sokerirasitus oli ok, tosin arvoja en muistanu nyt kysyä, ja litkukaan ei ollut niin pahan makuinen kuin mitä se oli joskus 10v sitten kun mulle tehtiin sama homma.

Järjestelen tässä vaavin vaatteita (huomasin vaa et yks vaatekappale oli äitiyspaketissa minkä koko alkoi 5o jotain senttiä ja loput sitten kaikki 60 senttiä.... ja yritän lepää ettei tulis supistuksii, mut ku ei osaa olla tekemättä mitään...
 
Hei helmikuiset, pitkästä aikaa!

Meillä on koneessa ollut jotain häikkää, enkä ole päässyt kirjautumaan. Olen kuitenkin seurannut teidän juttuja ja ollut tietenkin hengessä mukana. Aika tuntuu menevän hirvittävää vauhtia, vastahan me kärsittiin aamupahoinvoinnista ja mietittiin, milloin massut alkaa näkyä. No nyt ne sitten näkyy, todella.

Tosiaankin kolme kuukautta vielä alkuräjähdykseen ja olo on jo nyt kuin virtahevolla. Selkä huutaa hallelujaa, häpyluut paukkuu ja pienikin liike supistaa. En tiedä johtuuko siitä, että neljättä jo odotan, mutta kovilla tässä jo ollaan. Pesää pitäs rakentaa, pääkoppa tahtos siivota joka kaapin nurkan ja laittaa kaiken valmiiksi uudelle tulokkaalle, mutta jokapäiväiset askareetkin on välillä liikaa. Joulukuun alulla jään varhennetulle äippälomalle, nyt olen vielä saikulla tämän viikon, sitten olis kovasti tarkotus mennä loppuajaksi vielä töihin.

Olen kans huomannut, että vauva saattaa olla parikin päivää ihan hissukseen ja sitten yhtäkkiä alkaa kaamea jumputus. Nappulalla on vielä tilaa liikkua, joten aina silloin, kun hän on majottunut alas poikkitilaan niin liikkeitä ei tunnu. Ja maha pienenee silmissä. Olettasin, että muutaman viikon mahtuu kääntyilemään ja sitten toivottavasti parkkeeraa jo päänsä menosuuntaan =)

Mutta hyviä vointeja kaikille ja muistakaa jo hiljentää tahtia, että riittää sitten panoksia äitiyslomallekin!

Muumiska ja Näppylä (luultavasti, noin) rv 28 :wave:
 
Pitkästä aikaa pikaisesti kirjoittelen.

Vointi on ennallaan, supistelee välillä ja seläkä on kipiä. Sairaslomaa jatkettiin tänään kahdella viikolla.

Kävin tänään sellaisessa uudessa sisustuskaupassa, josta mukaan lähti vähän jotain pientä ihanaa, juttelin siinä sitten myyjän kanssa ja hän totesi että kohtahan pääset synnyttämään. Aloin vaan nauramaan, etten vielä todellakaan kohta, mut oon muuten vaan iso. Sit naureskeltiin siinä et miten toisilla maha on hillittömän iso jo alussa ja toisilla vielä lopussakin pieni. Kotimatkalla mittailin itseäni sitten joka näyteikkunasta ja kyllä mä aika iso mahan kohdalta olen. :LOL:

Vauvalle ostin tänään tutteja kaksi tuonne sen tavaroiden keskelle. Olivat niin söpön pieniä. :heart:

Äitiyspakkauskin tuli viime torstaina, se oli kyllä vähän pettymys. Luulenpa, että jää ne kaikki vaatteet käyttämättä :ashamed: :whistle: . Mut olihan siinä kiva se makuupussi ja peitto.

Nyt meen taas syömään, oon niin nälkäinen.

Smirge ja Viuhti 25 tasan

Ps. oonko mä ainut joka paisuu jonkun 650g joka viikko lisää?
 
pur; pystyin tosiaan juoksemaan 37+ kun synnytin 38+.Lääkäri sanoikin että tiukka paketti olen eikä uskoisi että neljäs lapsi syntyi.Ja sain luvan treenata heti kun itsestä siltä tuntui, kropan puolesta kaikki ok.Inkontinenssi ongelmia minulla ei koskaan vielä ole ollut (koputetaan puuta)kiitos lantionpohja jumpan jota teen ettei tulisikaan.Vatsalihaksia tein muuten koko raskausajan tietysti pienemmillä puristuksilla ja sarjoilla. Mulle liikunta ja urheilu on aika tärkeitä, ja se nautinto kun tulee hyvä olo.Nyt tämä raskaushan on ollutkin ihan erilainen urheiluvammoineen ja supisteluineen.Mutta ihania metsälenkkejä hissun kissun ja rauhoittavaa venyttelyä.


 
Moikka taas kaikille!

Tulin vain pikaisesti lukaisemaan kuulumiset :) Itse olen tän viikon talvilomalla ja huomenna pitäisi mennä neuvolaan taas. Saas nähdä millaista ripitystä saan, kun paino vaan nousee huimaa tahtia. No, saa ihan peiliin katsoa kun koko ajan on nälkä ja ruoka maistuu ja liikkumaan ei pääse :/ Muuten ei mitään muutoksia olotilaan, selkää/häpyluuta särkee edelleen ja närästystä on havaittavissa myös ja välillä tosiaan tuntuu että happi loppuu. Näitä vaan sietää niin paljon paremmin kun saa olla vapaalla töistä!

Oletteko muuten käyneet hieronnassa raskausaikana? Mä tilasin intialaisen päähieronnan itselleni loppuviikoksi ja kyllä ainakin tämä hieroja sanoi, että ei ole mitään estettä ja että keskitytään lähinnä noihin niskoihin ja hartioihin. Ja kuulostellaan miltä se olo tuntuu tuossa hieronnan aikana. Ajattelin nyt hieman hemmotella itseäni :D

t. Niisku ja aarre 26+3 (muistaakseni) :heart: :heart:
 
Pikainen kommentointi..

Tatuka: Tosiaan se flunssa voi tulla kovempana (ja pitkäkestoisempana) raskausaikana. Mulla takana 2kk:n kierre; flunssa, yskä, nielutulehdus, uudestaan nuhaa, yskää, poskiontelotulehdusta ja nyt lopuksi (toivottavasti) silmätulehdus mihin on toinen kuuri menossa kun ei lähtenyt ekalla.... |O |O Mä olen AIVAN KYPSÄ, lääkärin mukaan juuri tuo raskauden aikainen limakalvoherkkyys voi hyvinkin olla syynä flunssan sitkeyteen. Samalla kun on vaivannut myös närästys (ennen kuin keksin magnesiamaidon) ja hempan laskun aiheuttama väsymys niin avot... Joo, eipä muuta, valitusvirsi on valmis ;)

T.R+P 28+1
 
Matma Mua tuskastuttaa lähinnä työnteko :( Häntäluu huutaa armoa ja huomaan että pitää myös oikoa itseä tässä koneella, kun tuntuu painetta rintojen alapuolella.

Nyt pitää ruveta syömään, 45 min aikaa, huomenn aaamulla sokerirasitus. Pitänee ajoissa mennä nukkumaan ettei tarvii tuijotella jääkaapin ovea, kuola suupielessä :p

hm ja nöksy 27+4
 
Glow
Heipparallaa.

Kävin ostamassa turvakaukalon tänään! Graco-merkkinen sininen lähti mukaan kaupasta. Hoitopöytää ei vaan löytynyt. Pari hyvän mallista oli, mutta ei väristä. En halua valkoista enkä ihan vaaleaa, enkä myöskään mustaa! Taidan siis tilata nettikaupasta sen brion moon luxin joka on just oikeen värinen+mallinen. Eli sopii pinnikseen (ja meidänki sängyn väriin :D ).
Tietenkin ekat tutit "piti" myös ostaa :heart:
Silti tuntuu vieläkin välillä ihan epätodelliselta, että me saadaan ihan oikeesti vauva!!!

Kyllähän tää raskaanaolo toisinaan jo tuskastuttaa. Kun on iskias vaivaa/muuta selkäkipua, supistelee jne.
Kiukuttaa kun ei kykene lenkille! Mulla tulee supistuksia niin kovin herkästi kävellessä. Tekisi mieli kotona siivota kaappeja ym. mutta ei vaan jaksa/pysty. En uskalla paljon nostella enkä kiipeillä.

Univaikeuksia on taas täälläkin. Viimeyö meni melkein kokonaan valvoessa. Ihme että olen jaksanu tän päivän hereillä.
Osittain ainakin johtunee flunssasta, joka tuli taas! Mä olen raskaana ollessa sairastanu jo vissiin 3 flunssaa, kuumeen kera.

Kiva kuulla etten ole ainut sairaslomalainen. Alkais jo äippäloma, niin ei tarvis potee huonoa omaa tuntoa siitä ettei ole töissä.
Annoin periksi pojan hoidossa olemiselle. Siis kun oon pitäny sitä aika paljon kotona ku oon ollu itsekin. Mut juttelin hoitotädin kans tänään taas kerran ja sovittiin et poitsu on puol päivää hoidossa siellä. Käyhän sillä aika vähän pitkäksi kotona. Hoitopaikka kun on tuossa naapurissa ja siellä on samanikäisiä poikia hoitokavereina. Samalla hoitotäti voi hoitaa noi kerhoon viemiset/haut. Mä taas tänäaamuna reippaasti lähdin kävellen viemään ja sain mahassa sen pian tuntea. Mies on sanonu jo sata kertaa että antaa poitsun vaan olla hoidossa muutaman tunnin/päivä jotta mamma sais levätä... Vaan kun mamman on niin vaikea "vaan olla".

Löysin onneksi tänään pari kirjaa kirjastosta, luulen että ne on ihan luettavia :) sentään jotain tekemistä...

Tekis mieli laitella jo jouluvaloja :xmas:
(pihalle laitoin eilen...)

Huomenna taas viikot vaihtuu! Tänään 26+6.
 
Heippa! :wave:

En oo pitkään aikaan käynny kirjottelemas,on ollu kaikenlaista!

Ystävistä: Mul ei oo oikeastaan ystävyyssuhteet muuttuneet miksikään raskauden myötä.Mul on ystävinä lapsellisia ja lapsettomia.Välillä melkeen tuntuu että nää ystävät kellä ei oo itel lapsia ovat viel enemmän innoissaan vaavist ku lapselliset! =)

itkuisuus: Välil on kyl sellasta aikaa että kaikki itkettää!!Sillon kun odotin esikkoa,itkin Olterman juusto mainosta,kun siin oli se söpö pikku ukkeli!! :LOL:

Liikkeet: On päiviä jolloin Einari ei oo läheskään niin vauhdikas kun toisina päivinä. Tai sitten liikkeet on erilaisia.

Hiusten värjäys: Tässä raskaudessa olen värjänny kerran kevytvärillä,mut esikkoa odottaes värjäsin pari kertaa kestolla.

ON: Närästys on nyt sitten aivan kamalaa!!! :kieh: Mul on sitä ollu jo tosi kauan,mutta nyt se on muuttunu ihan järkyks!!Edellis yönä piti hakea Rennie kun niin pali poltteli!Ja nyt on niin et mitä tahansa suuhunsa laittaa niin heti rupee närästää ja kurkus tuntuu ihan kun siel ois joku pala!Sit kun mul on viel se refluks niin se varmaan pahentaa sitä viel! :kieh:

Mul oli sokerirasitus viime torstaina.En oo viel soittanu vastauksia.Toivottavasti ne on ihan ok!
Epäilen et mul o hiiva! :kieh: Täytyy varmaan soitel siit lääkäriin tai neuvolaan!Voiko hiiva aiheuttaa supistuksia?
Välil on kyl tukala olo,varsinkin sillon kun kaveri potkii virtsarakon muusiks!! :LOL: Ja sitä tapahtuu usein!! :whistle:
Masu on jo kiitettävän iso!! :whistle: Tarttis saad aikaseks laittaa tän kuvaa!

Nyt makoilemaan sohval!

Tyypin äippä ja Einari 27+0 :wave:
 
Glow
Huomenta!

Jihaa, se on sitten jo 27+0, viikot menee nopeesti mut silti tuntuu välillä että helmikuuhun on ikuisuus.

En sitte nukkunu viime yönä(kään). Väsyttää ihan hirveästi mutta uni ei tule. Suurimmaks osaks varmaan siksi että kokoajan taas pissitti ja/tai toinen puoli nenästä tukossa (ja räkää riittää niistettäväksi! ) . Sitte kun tuntu että vauva just rauhottu niin joutu vaihtaa kylkeä ja sehän huomas sen ja alko uudestaan tökkiä :heart: mut ei siitä tökkimisestä tai oikeestaan välillä todella mojovista iskuista voi olla kuin :)
Jospa sitten päivällä nukkuttais...

Sehän tuli ihan syysmyrsky yöksi ja taitas olla vähän vieläkin. Mä haluaisin jo lunta!

Odotan ihan intopinkeenä että mun eilen tilaamani hoitopöytä tulee!! Tilasin nettikaupasta Brio Moon Lux (pähkinä ) hoitopöydän, se on meille paras. Hintaa 109e (norm oli 159e ) . Sehän tais jossain vaiheessa olla hobbyhallissa 99e. Ajattelin että onhan mulla aikaa se hankkia, mutta kappas vaan kun ei sitä jokapaikassa olekaan (kuulema poistuva malli) . Nyt on sitten kaikki kamat hankittu! Paitsi rintarepun haluaisin vielä...
Ja kivat korit pitänee ostaa siihen hoitopöydän hyllyille.

Kiva kun on tää palsta jonne voi höpistä näitä juttuja. Eihän näillä viitsi kyllästyttää lapsetonta sinkku kaveria joka päivä. Vaikka hän onki ihan intona vauvasta. Huomaa kyllä kuka on todellakin paras ystävä! Mieskin on jaksanu näitä juttuja kivassti ja itseki höpöttelee. Silti koitan välillä välttää ja ajatella jotain muutakin. Tosin tällähetkellä ajatuksiin mahtuu näiden lisäksi vain joulu :D

Mulla oli mielessä monta juttua mitä ajattelin kommentoida, arvatkaa muistanko yhtäkään!

 
Huomenta! :wave:

Kaupassa käyty ja nyt tarttis pian ruveta ruuan laittoon!

Tääl o kans aikamoinen yö takana! :whistle: Maha oli jotenkin niin raskaan tuntunen et kääntyminen oli sit vaikeeta!Joka paikkaan sattu niin penteleesti!! :kieh: Mieskin kommentoi kun tuli puolen yön mais nukkumaan,et aikamoista puhinaa on toi sun kääntyminen!! :LOL:

Tunnetteko te muuten välillä aika selvästi misä vauva on?Ite tunnen välil tosi hyvin et jaahas tosa on pylly tai pää kun on niin kova paikka!Ajattelin vaan että ei kai oo liian vähän lapsivettä kun sen tuntee noin hyvin?!En muista et esikosta ois näil viikoil viel tollasta tuntenut!

Lauantaina muuten ostettiin uusi hoitopöytä(vanha menee mun siskol,se kun on heijän.He saavat kans helmikuus toisen lapsen)ja sit sellanen karvapuku!Joitakin pikkujuttuja tarttis kyl viel ostaa,mut kai ne sit ehtii!

Tyypin äippä ja Einari 27+1
 

Yhteistyössä