Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Moikkis!

Tänään on ollut energinen päivä, heräsin seiskalta vaikka oli vapaa päivä, esikoinenkin hoidossa. Tää on tosi harvinaista mulle, yleensä nukun vaikka yhteentoista jos saan. Aamulla ensin siivosin ja imuroin kämpän, sit värjäsin hiukset (hopeen valkosta ja violettia tuli laitettua, hui!) sit kävin bodypumpissa, kaksosveljellä kahveella, sit ostoksilla (miehellä huomenna synttärit :heart: ) sit ajettiin vielä sata kilsaa isovanhemmille ja nyt ollaan täällä mummolassa viikonloppua viettämässä. Nyt voiski sit mennä nukkumaan. Zzzzz...

kestovaipoista: almaa, tota kestovaippainfoa olisin myös ensimmäiseksi suositellut. Näistä löytyy myös kaavoja ja ohjeita:
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/vaippa.pdf
http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=39
Villahousut:
http://www.kolumbus.fi/wilhelmiina/neuleohjeet.htm

aply, Laitan ens viikolla kuvaa kun kotiudutaan ja pääsen taas vaippojen ääreen. Sormet syhyää jo takas ompelemaan... :D Mulla on suunnitelma sellasista vaaleankeltaisista trikoovaipoista, joihin tulee liilat kanttinauhat ja samanväriset froteeimut. Tilasin sellasen ihanan liilan kuorivaipan, johon tahtois nyt yhtä nättiä sisävaippoja. =) Mun on pää oikeesti ihan pehmennyt, en osaa ajatella mitään muuta kun vauvaa ja niitä vaippoja. :headwall: Olispa jo oma itsensä taas. Hormonit.

Tänään soitettiin keskusäitiysneuvolasta, pääsen tiistaina ylimääräiseen ultraan. Joku painoarviokontrollisysteemi siis tuon pienen sf-mitan takia. Kysyisinköhän sukupuolta? Mun mielestä on niin hauska jännittääkin etten tiedä haluunko kuulla... Kokemuksia?

Mun maha muuten napsuu myös! :eek: Kiva kuulla etten oo ainoa, luulin jo seonneeni lopullisesti. :D
 
Hei, onko teillä kellään ollut paljon lapsivettä? mun sf-mitta oli kasvanut reilussa viikossa 2cm ja menin nyt ihan siihen yläkäyrälle... :'( lääkäri ei sanonut siitä muuta kuin että onpa iso. Koitin kysellä että missä asennossa vauva on ja kokoarvioo ja että onko sitä vettä sitten runsaan puoleisesti. Sanoi vaan, että ei tässä vaiheessa asennolla ole mitään väliä ja ei ala sen enempää tunnustelemaan. :'( Muutenkin jäi ihan huono maku koko neuvolakäynnistä, kun verenpaineet oli taas noussut ja alkaavat olla jo melkoisen korkealla 144/84, yleensä olleet n.120/65-70. nyt ovat siis kuukaudessa nousseet aika reilusti... Huolestuttaa, ettei ois vaan raskausmyrkytys tulossa, kun omalla äitillä se oli ja sillä oli oireet alkaneet samalla tavalla.
Lisäks silläkin oli tullut ihan kivasti turvotusta, niinku mullakin. Painohan mulla nousee nykyään sen reilun kilon viikossa.

V**uttaa vaan koko pa**a neuvola täällä Salossa, kun ei ikinä saa mihinkään kysymykseen vastausta eikä tahtois aina varata aikaa yksityisellekään kun ei sekään ihan ilmaista ole.

Jos toisen lapsen vielä saan, niin aion kyllä hoitaa koko raskauden neuvolakäynnit yksityisellä, maksoi mitä maksoi.

Anteeksi kiukkuinen vuodatus, mutta ärsyttää!!!!

Isomahainen Smirge ja Viuhti
 
pur
Smirgelin Mä en valitettavasti osaa tiedon upolella auttaa. Mut tosi tylyä meinikiä sulla siellä neuvolassa. Se on kyllä ihmeellistä, et jos joku asia askarruttaa, ettei siihen vastausta voida antaa, mä oisin varmaan alkanu jo kiukuttelee siellä. :hug:

Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.
 
Vauvan rasvoista mä en tarvinut esikoisella käyttää kun perusvoidetta
satunnaisesti ja talkkia laitoin kahdesti.. kylpyvedessä en ole ikinä
käyttänyt mitään aineita, ihan vedellä vaan pessyt. Ja hyväihoinen on
ollut lukuunottamatta muutaman kk.n iässä alkanutta omituista ranteiden
ihottumaa jota on vieläkin. Että nyt en hanki ennakkoon mitään
paitsi navanhoitovälineet.

Ihme sotkuja ollut kelan kanssa joillakin.. mä sain
ä-pakkauksen kaksi viikkoa siitä kun hakemuksen kelaan toimitin.
Tosin äippärahapäätöstä vielä sitten odottelen, työnantaja
tosin maksaa ekat 3kk mutta en tiiä senkään "suuruutta".

smirgelin tosi tylyltä kuullostaa teidän neuvolan toiminta :hug:

ja sitten en enää muistakkaan mitä vielä piti kommentoimani..

Käytiin tänään ukkelin kanssa lastentarvikeliikkeessä ja voih
kun mä kuolasin siellä ihania emmaljungan tuplarattaita..
ihanan oranssit.. tahtoo semmoset! Ja ukko jo melkein ne
olis ostanutkin mutta kyllä mua se hinta hirvittää,
monta sataa euroa ja sitten jos niille ei olekkaan tarvetta.
Mutta ihanat oli!
Kävin myös vauvanvaatteita hiplaamassa Lindexillä mutta enpäs
ostanut mitään. Jos alennusmyynneistä sitten.

Nyt mulle on tullut semmosta että valvoskelen aamuyöt.
Helmi usein möyryää kovasti sillon ja ei tunnu löytyvän
itellekkään hyvää asentoa, aina joku huonosti.
Eritoten mulla painuu korvat herkästi ja tämä on ihan
raskausajan kummallinen vaiva, ei siis normaalitilassa tätä esiinny.
Ja sit aamulla kun esikko herää niin sitten kyllä nukuttas hyvinkin.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

iitukka ja helmi 28+6
 
huomenta kaikille! =)

ja taas on jäänyt kirjottelut vähille ja tekstiä oli tullut paljon..
ei voi muuta sanoa ku että VÄSYTTÄÄ!!
vanhempi poika melkein 40 asteen kuumeessa taas :snotty:
ja nuorempi oksentaa.... :x
ja sitten kun hetkeks itse pääsee huilaamaan niin vaavi aloittaa temmeltämisen masussa :D

ei taas oikeen ajatus luista mutta tulen taas jossain vaiheessa lukemaan että mitä muille kuuluu.. jos vaikka itsellä vähän parempi päivä niin jaksais vähän enemmän ottaa osaa keskusteluun.

äippä-83 29+3
 
Huomenta!

Smirgelin Ikävää et teillä on tuollainen neuvola!!

En minäkään tyytyväinen ole saatika tuntenut saavani tarpeeksi neuvolastani. Oikeastaan olen mieltänyt sen aika turhaksi ja mun onni on et "kuulun" äippäpolille myös.
Neuvolassa ei meinattu katsoa hemppaa ja ekan kerran se katsottiin varmaan viikolla 22 omasta pyynnöstä. Tosin äippäpolilla kun olin vk 27 piti katsoa kohdunkaula muttei kuulemma ollut tarvetta ellen supistellut. Nyt viikkoja 29+4 eikä sitä ole vieläkään katsottu tarpeelliseksi katsoa! Voin olla tyhmä ensiodottaja mutta olen käsittänyt et se katsotaan kyllä jo aiemmin yleensä. Onneksi tässäkin tapauksessa kävin joskus vk 20 jälkeen yksityisellä missä kurkkasi sen. Eli en kai sitten siihenkään ole täysin tyytyväinen... :p
Seuraava ä-poli on 23.12 joten josko siitä käynnistä jäisi parempi fiilis.

Meillä oli eilen ensimmäinen HIKKA =) Tai ainakin eka minkä tunsin. Pelästyin ekaksi (taas tyhmä ensiodottaja) et mikä sillä on hätänä kun muuten liikkui ihan normaalisti mutta sen lisäksi kävi sellainen tasainen "isku" oikealla puolella masua. Siellä puolella missä musta on just selkä. Tai oikeastaan hän on miten milloinkin koska meille on taatusti tulossa joku adhd-tapaus. Meno on sitä luokkaa 24/7 :LOL: :LOL: :LOL:
Mutta se oli siis tosi jännän tuntuista. Muutenkin tuntuu edelleen et joka päivä tulee jotain uusia tuntemuksia ja voisin seurailla tuota masua tuntikaupalla kun hän touhuaa =) .

Niin ja voi vee minä ja mun toimimaton pääkoppani!!!!!!!!!! Tänäänhän on kaupat kiinni ja meillä ei meinaan ole edes leipää kaapissa kun joku (minä) ei ole jaksanut käydä kaupassa eilen :headwall: :headwall: . Ainahan sitä voi jättää seuraavaan päivään...

Caro + masukki 29+4
 
SMIRGE: Ikävä meininki kyllä ollut sulla nla:ssa :( Milloin menet uudelleen sinne? Koita nyt rauhoittua ja saada jotenkin muuta ajateltavaa, stressaaminen voi vaan entisestään nostaa verenpaineita :hug: Koita rentoutua nyt viikonloppuna :hug:

Hyvin oli työpaikan pikkujouluissa huomioitu ei alkoholia juovat, ruoka oli aivan loistavaa(söin kirjaimellisesti kahden päivän edestä), ja drag queen Mega-Paula on luonnossa kyllä mahtava,se esiintyi siellä meille :D Sitten alkoi porukka olla siinä kunnossa et lähdin kämpille ja oli niin mukavaa ja rauhallista illalla. Kyllä mulle riitti tuo toistaiseksi viimeiseksi juhlaksi..

Pitää maanantaina kyl soittaa neuvolaan noista liikkeistä, jotta saa jonkun mielenrauhan vaikka kait se normaalia on kun hirveen monella meillä täällä niitä on nyt vähemmän. Muutaman potkun olen saanut eilen ja aamulla ja aamulla tuntui kyllä kääntyily ja kaukosäädin sai kevyet potkut osakseen kun pidin mahan päällä. Pää ja kädet tuntuu kyl ihan normaaliin malliin(eli voisitko pliis olla puskematta mamin virtsarakkoa sillä päälläsi) Ja täytynee soittaa Kelalle, ei tullut pakkausta viime viikolla ja 19.pvä häivyn Helsingistä niin olisi kiva saada se ajoissa kun täällä sen hommasin.. :kieh: prkl

Hyvää itsenäisyyspäivää!

absa ja atso 28+5
 
Lukemassa vaan,

Liikkeistä, meil on ain a välillä pari sellasta päivää et kerkeen olla jo tosi huolissani et onko siellä ketään, kun yleensä on tosi vilkasta poikaa, mutta sitten välillä saattaa olla että en tunne liikkeitä juuri ollenkaan. Onneksi meillä on koti doppleri ja sillä oon sitten varmistanu et sydänäänet kuuluu. Ja lääkäri sanoi et ei oo niin hätää kunhan niitä liikkeitä tulee ja et jos oikein alkaa huolestuttaa niin sitten voi käydä sydänkäyrällä, koska vauvakin voi paljon paremmin kun äiti voi hyvin. Eli jos huolestuttaa niin kontrolliin vaan.

Smirgelin :hug: Sano ens kerralla neuvolassa et haluat tietää, ja jos paineet nousee niin pyydä mittari lainaa et voit tarkistaa kotona, mullakin oli paineet neuvolassa monesta mittauksesta huolimatta tosi korkealla. Mutta kotona niin ihan ok lukemissa, sehän menee sillei et ylä paine saa nousta alkuraskaudesta +30 yksikköä ja alapaine +15 yksikköä. Voimia! :hug:

Hyvää itsenäisyypäivää!

Toukka ja vaavi
 
Smirgelin: :hug: Jospa sulla on ollut paineet koholla ton ikävän käynnin takia. Mulla ainakin pomppaa ne heti jos jännitän tai panikoin jotain. Pyydä tosiaan mittari kotiin, siellä saattaa näyttää ihan eri lukemia. Se on kuulemma hurjan yleistä, että jännittäminen näkyy paineissa. En mäkään tiedosta jännittäväni neuvolassa käymistä, mut pulssi takoo joskus yheksääkymmentäkin kun mitataan. :eek:

Talkista: Perunajauhot ajaa kuulemma ihan saman asian. Ajattelin kaivella sitä sit vaan keittiön kaapista jos tulee tarve.

Hyvää itsenäisyyspäivää! :wave:
 
Mistähän sitä alottais kirjottamisen kun oon niin kauan taas ollu hiljaa...

No ainakin Tervetuloa uudet!! :flower:

Vauvan liikkeistä: Meillä ainakin Mytty jytää edelleen innokkaasti.. Luulisin että pylly se on joka painaa tohon ylävatsaan kun navan kohdalla tuntuu ne suurimmat potkut ja tuolla alhaalla sitten enemmän vaan töytäisyjä.. Mutta eilen junassa yx vanhempi rouva jäi oikein hymyillen katselemaan kun mun maha meni puolelta toiselle ja kirja mahan päällä liikku vähän väliä!! :LOL:

Hankinnoista: Meillä alkaa nyt olla suurin osa kasassa... Turvakaukalo-asia on vielä vähän kesken ja sitten jotain pikkujuttuja, kuumemittari ja Septidiniä jms. pitää ostaa, mutta hyvällä mallilla täällä ollaan! Tuleva eno halusi jotain hankkia ja oli nyt sitten käyny ostamassa Mytylle sitterin.. :D Miehellä on pitkä joululoma ja silloin sitte laitetaan makuuhuone vauvakuntoon ja sitte alan vasta pesemään vaatteita ja laittelemaan kuntoon.. On sitte tammikuullekin jotain tekemistä..

ON: Tää viikko on menny tosi huonosti nukkumisen kannalta. Kolmena yönä on alkanu tossa puol kahden jälkeen vetämään suonta jaloista ja siinä on menny ainakin tunti kun ne on rauhottunu ja nyt tänä aamuna kun olis saanu pitkästä aikaa nukkua ni viiden jälkeen alko oksettamaan ihan hirveästi ja sitte pistelemään mahaa ja supistelemaan(????) oikein kunnolla.. Jo vähän pelästyin ja ajattelin että jos jatkuu vielä aamulla ni soitan äitipolille mutta sitte jossain vaiheessa ne helpotti ja sain vielä hetken nukuttua.. Onko jollain muulla ollu samankaltaisia tuntemuksia??

Taitaa olla meikäläisen työpäivät jo vähissä kun ei enää meinaa selkä ja lonkat kestää koko päivän istumista! Tällä viikolla on särkeny varsinki lonkkia ihan aamusta iltaan ja se kyllä kiristää tän ainaisen väsymyksen kanssa pinnaa aikalailla.. No 18. päivä on seuraava neuvola, katsotaan mitä sieltä sanovat.. Eihän mulla oo töitäkään ku tammikuun 9. päivään asti..

Nyt mä lähden katselemaan urheilua ja, jos jaksan, siivoamaan pikkasen..
Haleja kaikille niitä tarvitseville :hug:

ja Hyvää Itsenäisyyspäivää!! :wave:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!!

Smirgelin :hug: On kyllä outoa toimintaa neuvolas!

Olin sit turhaan hermostunut vauvan liikkeistä!Nyt hän taas myllää mahas niin että!! :LOL:
Aamulla ja nyt on outo olo selässä (ala ja yläseläs)ja mahassa.Oksettaa ja on tosi vaikee olla!Aamulla meinasin jo soittaa johonkin,mutta onneksi meni ohi.Toivottavasti nytkin menis pian!

Tyypin äippä ja Einari 30+5
 
Itsenäisyyspäivää vaan kaikille!

Ja kiitokset vaippaohjelinkeistä; täytyykin alkaa ommella. Tai no itsella ei ole edes konetta mutta josko äidin koneella. Tein myös omista vanhoista ja ah niin pehmeistä pussilakanoista pari aluslakanaa ja pussilakanan vauvalle - tai tein ja tein, siis leikkasin ja ompelen 'sitten joskus'. Toivottavasti heti äippäloman alkumetreillä, viimeistään...
En lukenut vielä ohjeita tarkkaan mutta palaan asiaan jos kysyttävää - ennen kaikkea mietin mistä löytää oikeanlaisia materiaaleja vaippoihin.
Niin ja jos joku muu on vielä halukas luopumaan äitiyspakkauksen kestovaiposta niin täällä halukas ostaja.

Olipa Kuupas hyvä että soitit sinne Kelaan! Mitenkäs äitiys/vanhempainrahahakemukset, kuinka nopeasti teillä näitä on käsitelty? Mulla hakemus(kin) on vastaanotettu 3.11 mutta edelleenkään en ole saanut päätöstä (eikä myöskään netissä mitään muuta tietoa), lieneekö käsittelyajat tosiaan olevan noin pitkiä tai täytyisiköhän kanssa soitella perään?

Ja vielä äänistä; olin alkuviikosta töissä aivan hämmästynyt kun hillittömän venkoilun lisäksi kuulin ihan selvästi sellaista naksutusta vatsasta! Tuijottelin vaan todella kummastuneena, mutta mukava kuulla että muillakin (mahassa) hieman naksuu...

ON - kyllä alkaa olla maha melkoinen pallo, kaikenlainen taipuminen on jo ikävän oloista (ainakin kun on juuri syönyt), mahalaukku tuntuu todella ahdistavalta syönnin jälkeen ja hengästyttääkin kovasti. Onneksi täällä on taas tänään ollut hieman aktiivisempi päivä eli liikkeitä on tuntunut pitkin päivää :)

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
 
hyvää itsenäisyyspäivää :flower:

pikaseen taas van koneella... Koskakohan sitä olis oikeesti aikaa. Kerkeää lukea tulleet viestit ja sit pitääkin jo poistua... :ashamed:

-kiireinen kyrsä ja myöskin adhd-nappula 29+1
 
Käytiin esikoisen ja mummin kanssa suolla keräämässä havuja, risuja ja sammalta, huomenna tehdään asetelmia. Käytiin myös sukulaisten mökillä ja sain kaikilta kuulla koko ajan kuinka pieni olen. Naapurin emännällä on kuulemma kans sit taas laskettu aika tosa hemikuusa ja se oli ihan niinku maanpuolikas jo syksyllä. Neljättä poikaansa odottaa ja yli neljänkymmenen on ikää sillä. Mun maha on kuulemma ihan ruppana. :'(

Ei ne kai mitään pahaa tarkoittaneet, mutta kyllä tuli taas paha mieli kun neuvolassakin on tota pientä sf-mittaa puhuttu. Onneks tiistaina se ultra.

almaa: Mä suosittelen joustofroteeta sisävaipoiksi. Tulee ihanan pehmeitä ja mukautuvia vaippoja. Ja halvaksikin tulee jos ostaa kirpparilta vaikka froteelakanoita. Ovat parhaassa imukyvyssä noi käytetyt kankaat. Ja kuorivaipoiksi villaa. Helppohoitoista kun tuulettamalla puhdistuu. =)
 
Moi kaikille!

Täällä kaveri kyllä liikkuu. välillä tuntuu jopa pahalta, kun oikein pyllyä toiselle puolelle vaihtaa. yöt ovat olleen jo jonkun aikaa epötoivoisia. Tyyny jalkojen välissä on auttanut nyt nukkumaan jo kaksi yötä putkeen!!!

Minä syntinen haluaisin jo jäädä pois töistä ,mutta ei suhtaudu lääkärit mun valituksiin milläänlailla. Katsoi vaan kohdunkaulan ja tuumasi, että vauvalla on kaikki hyvin. Duuniin vaan, vaikkei äiti pystyssä pysyisi. Reilut pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa. äippärahasta ei ole minullekaan kuulunut vielä yhtään mitään. Pitänee rueta maanantaina soittelemaan, jos joku lanketti on unohtunut laittaa. Muisti pätkii pahasti jo tässä vaiheessa.

Vauvan kanssa menee mainiosti,mutta esikoinen on vetässyt kunnon uhman päälle. Ilmeisesti uusi tilanne jännittää vaikka odottaakin vauvaa varmaan yhtä paljon kuin minäkin. Voimat välillä hukassa,kun neiti kirkuu eitä sata kertaa päivässä vaikka karkkia tarjois..

Kaikille huippu pitkiä yöunia toivotellen

Äiti ja veikka 32vko
 
Lukemassa! :wave:

Tuntuu ettei koskaan kerkiä kunnolla kirjotella, hyvä kun lukaista ehtii... :/

pixie huomasin tossa että tays.siin oltais la.n perusteella peräkkäisinä päivinä menossa, vaik eihän sitä tietty koskaan tiedä, mut ainakin teoriassa voidaan päätyä naapureiksi :wave: .
Oletko tampereelta vai kauempaa? Mulla on 100km sairaalaan...

tatuka+peikko 29+4(muistaakseni.. :p )
 
Mä en saa unta kun Pikkiriikillä on taas sellanen rumbayö meneillään. Pari päivää keräs voimia ja nyt taas mahanahka paukkuu...

tatuka: Esikoinen oli niin täsmällinen että syntyi tasan laskettuna päivänä. Ehkä tämäkin. Olis kyl hauska jos satuttas yhtä aikaa punnertaan ;) Millä viikolla sulla viimeks lähti synnytys käyntiin? Eiks sulla ollu kans toinen tulossa?
Meillä ei oo pitkä matka sairaalaan kun asutaan ihan keskustassa, Hämeenpuistossa. Ajattelin et jos kotona malttais olla tällä kertaa mahdollisimman pitkään. Siellä ois kivempi kärvistellä kun voi katsoo vaikka elokuvia. Viimeks ehdin oleen sairaalassa kellon ympäri ennen ponnistusta. Oli tylsää kun ei ollut mitään tekemistä... Lukemista oli mukana mut en mä pystynyt keskittyyn kun supistuksia tuli kuitenkin sen verran tiuhaan. Onneks mies oli mukana pitämässä seuraa.
 
Hyvää itsenäisyyspäivää! (vielä vartti jäljellä vanhaa vuorokautta). Pitäisi ehkä mennä nukkumaan eikä kukkia täällä koneella, mutta päätin lukea viimeisimpiä juttuja.
Mulle sanottiin neuvolassa, että tässä vaiheessa vielä toi tyyppi voi vaikka heitellä kuperkeikkoja sun muita mahassa ja asento ei ole mitenkään lopullinen. Se kääntyilee joka päivä ja sattuu ihan ...tisti.
Vaihdettiin sitten tänään suunnilleen kaikkien huonekalujen paikkaa tässä meidän kaksiossa ja kyllä mahassa vinkui. Ehkä huomenna voisi ottaa hieman rauhallisemmin..............................
Meille satelee lahjoituksia, ollaan saatu jo sekä vaunut, että auton turvaistuin kavereilta/tutuilta ilmaiseksi! Aivan loistavaa. Kaippa sitä turvaistuinta tulee esim. synnäriltä taksilla tultaessa käytettyä ja muutenkin, jos kavereiden kanssa autolla reissaa.
Tukholmassa (ja ympäriskunnissa) maksaa bussikortti 70e/kuu, mutta vaunujen kanssa pääsee aina ilmaiseksi (siis sekä vaunujen työntäjä, että lapsi). Eli siinä sitten keväällä säästyy rahaa, kun voidaan keplotella yhdellä kortilla ja kertalipuilla.
Eipä tänne sen kummempia... Nukkumaan voisi mennä :)
Niin joo, sinkkisalvasta! Olen saanut jo useammalta vinkin, että se on parasta mahdollista ainetta sitten imetyksen ehkä hieman (hahahaa) repimiin nänneihin ja kuulemma parantaa ihon tosi nopeasti. Onko kellään teistä kokemuksia?
Kauniita unia kaikille mammoille ja ötököille!
 
Huomenta

Kävin kans kattoo kelan sivuilt tost päätöksest mut siäl lukee vaa et hakemus on saapunut 13.11. Ä.pakkaus tuli kyl muistkaaseni noin 3 viikon kulues.

Ekan kerran jännittää mennä neuvolaan tiistaina ku toi maha ei oo kk kasvanu mihkää. Vauva liikkuu iha normaalist/tosi paljonki mut vatsa on kyl niin pieni et mite se ees mahtuu tonne jos on sen kokonen ku viikkojen mukaan pitäs :| Hermoilua :ashamed: Monel muul tuntuu olevan isot vatsat ja sf:t vaikkei niihin nyt saiskaa kiinniittää niin pal huomioo mutku hermoiluttaa...
Pixie ja KYRSÄ, mitkä teiän sf mitat on ollu viime neuvolakäynnil ku ootte kirjottanu pienist vatsoist kans?

No, ehkä se on täs raskaudes sit vaa se juttu, eli pieni pötsi.

2viikkoo olis viäl töitä ennen parin viikon joululomaa :D kyl sitä jo ootanki

rv 29+2

 
Sunnuntaita mammat! :flower:

Täällä remonttihommat meneillään; mies purkaa eteisen tuulikaapin kaappeja pois niin saadaan vaunuille hyvä säilytyspaikka. Tehdään vähän erilainen naulakkosydeemi sinne. Meikäläinen puolestaan makoilee sohvalla ja naputtelee läppäriä, ei huono työnjako :LOL: .

ON : Noin viikon päivät ollut ihmeellinen "tylsäolo". Jotenkin masentaa ja toisaalta taas nauttii kun saa olla kotona... Tekis mieli kaikkea puuhastella mutta kun heti supistaa tai muuten vaan tuntuu vaivalloiselta. Pientä järkkäilyhommaa olis vielä mutta ei oikeen saa itestään irti. Onneksi tuli suuremmat valmistelut tehtyä jo silloin pienemmän mahan kanssa!

Omasta sykkeestä sen verran että mulla normistikin suht korkea syke, mutta ollut kans neuvolamittauksissa usein siellä 90n tienoilla. Luin jostain että äidin syke nousee verivolyymin lisääntyessä. Sydän joutuu tietty tekemään kovemmin töitä.

Pitäisköhän mun mennä edes muodon vuoksi tuonne eteiseen... Olis niinkun olevinaan avuksi ;)

Vointeja kaikille!

T.R+P 32 tasan..
 

Yhteistyössä