Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Nyt mä ymmärrän kaikkia selkäkipusia! Mulle iski tänä aamuna niin järjetön alaselkäkipu ettei oo tosikaan. Ei oo hyvä mitenkään päin, ei istuen, ei seisten,ei kävellen,eikä makuulleen. Ja sit kun yrittää päästä tuolista ylös...... Viime raskaudessa oli viikon verran tämmönen samanlainen kipu, mut muistaakseni se ei ollu vielä näin aikasin. Mobilaattia ja kylmägeelejäkään kun ei kuulema saa käyttää ni tässä sitä kärvistelen, ei oo ees mitään lämpöpusseja. Menis nyt äkkiä ohi.

nanada vau,12 kuvaa pikkuisesta! Mä muistan kerran kysyneeni saisinko 2kuvaa ja täti totesi erittäin tylysti et käytäntönä on antaa vain 1kuva. Saas nähä miten maanantaina käy.

tämä nyt lähinnä tämmönen valivali viesti,mut pakko mennä tuonne sängylle etsimään asentoo ku ei tästä tuu mitään.

labello 11+4
 
Sinituuli MEillä kesti 8 tuntia ja viikot oli muistaakseni 38+2.

Nuista ultrista kun on ollut nyt puhetta paljon niin onkos täällä ketään kuka ei mene np-ultraan. Me ei menty ekasta eikä olla menossa nytkään. Toisaalta jos täällä ei olisi tuota alkuraskauden ultraa niin sitten varmaan menisin että näkisin että siellä varmasti on jotain :/

aply rv 11+5?
 
Aply: Me mennään kaikkiin mahdollisiin ultriin :D Musta on ihanaa nähdä se pikkuinen aina uudestaan ja uudestaan. Miksi te ette mene? (siis jos saa udella :ashamed: )

Omaa napaa: Me oltiin tänään puuhamaassa koko päivä ja jestas, et mä paloin. Jouduin juoksemaan puuhamaan päästä toiseen päähän kun meidän neiti (4v) teki katoamistemput, vaikka sen piti keinua kun me vieressä jonotettiin autoihin. No tajuttiin, et tyttöö ei näy missään ja paniikissa juoksin ympäri puuhamaata ja kun vihdoin tajusin, etten löydä neitiä ja olin matkalla info-pisteeseen kuuluttamaan niin hän olikin ollut nopeampi ja kaiuttimesta kuului (nimi muutettu) "maija männinen odottaa äiti Katia ja isä Mikkoa infopisteessä" Juoksin sinne tosi lujaa (liian lujaa) ja vieläkin sattuu mahaan. Tyttö oli reippaasti pyytänyt apua ja ollut tosi reipas ja sitten tulee paniikissa oleva itkevä äiti paikalle ja pilaa koko tilanteen :headwall:

Joo, tulipas taas valitettua.

-Kyrsä ja nappula 9+1
 
Aaaargh... juurikin onnistuin hävittämään vaivalla kirjoitetun pitkän viestin ,ennen kuin ehdin sen lähettää... Siis uusi yritys!!

Harvakseltaan tulee muutenkin kirjoteltua,kun tämä meikäkäisen kaksisormi-järjestelmä ei oo erityisen tehokas tapa ilmaista itseään :)

Pahoittelut Jaanalle ja muille vastoinkäymisiä kohdanneille, minä myös komppaan siniraitaa asiassa. Jokainen tekee päätöksensä omista lähtökohdistaan, uskon että elämä menee niinkuin on tarkoitettu, niin hyvässä kuin huonossa. :hug:

KYRSÄ:eek:npas reipas ja neuvokas neljä vee teillä.

Vähän kevyemmästä aiheesta sitten: Eilen saunassa yllätin miehen tuijottamasta rintojani (no onhan tuo niitä ennenkin tuijotellut, mutta nyt oli vaan ilme jotenkin erilainen... :whistle: ). Kysyin sitten että mikäs nyt on vialla,ja sain vastaukseksi kauhunsekaisella ihastuksella henkäistyn "KUINKA isot noista oikeen tulee!!???" :LOL:
Eli NANANDALLE vastaukseksi, että turvoksissa ovat, kohtapuoleen pitänee lähteä siis liivikauppaan D-kupin hakuun... Ja voin sanoa että ei ole herkkua,kun tästä viikot etenee ja tissit alkaa olla jokapaikassa tiellä, vaikka mies kuinka tykkäiskin. :p

Ja kaupasta puheenollen:tänään pyörsin kaikki pyhät lupaukseni olla hankkimatta ainuttakaan vauvanvaatetta ennen ekaa ultraa (joka meillä on 31.7 eli rv11+jotain). Eksyin siis ihan huomaamattani( joo varmaan :LOL: ) H&M.n baby-osastolle, ja siitäkös se riemu repes. No nyt on sitten myssyä, bodya,sukkaa ja potkaria odottamassa aikaa tulevaa... Onhan siellä teitä muitakin sortuneita,onhan...??

Sitten aasinsillasta toiseen,eli tosta ultrasta... Tyhmänä nyt täytyy kysyä että mikä ero on(vai onko sama asia) np-ultralla ja nt-ultralla??? kun molemmista täällä puhutaan, ja minä parka menen jo ihan ulalle asiasta. Vaikka kai mun pitäs asia tietää,kun jo toista kertaa olen "pappia kyydissä", mutta kun tuo esikko on jo 10v. niin eipä muisti enää pelaakaan tällä iällä näemmä. :D Eikä neuvolan tätikään puhunut kuin ihan ultrasta vaan... Mun Hb oli muuten huimat 110, muttei se täti siihenkään kantaa ottanut, kai se sit on ok..? :/

Mun esikoinen syntyi -98 rv39+6 keisarinleikkauksella selkäydinpuudutuksessa, ja syntymä aika tiedettiin jo n.6vkoa etukäteen. Aika huimaa sinänsä. Tulokkaastakin epäilen että leikkaamaan joudutaan, jollei päätä tosi aikaisin maailmaan tulla. Mulla on sisälantion (interspina??, vai mikä se oli...) mitta niin pieni,että täysaikainen alatiesynnytys ei kai sitten ole vaihtoehto. näin ainakin silloin 10v.sitten lääkäri totesi. Aikanaan kai sekin sitten synnytystapa arvioinnissa uudelleen katsotaan. Onko muilla sektio kokemuksia?
Nyt alan kyllä jo mennä aika reilusti asioiden edelle, pitäis varmaan lopettaa tältä erää. Mutta tänään oli tälläinen päivä siis,tulevaisuuden miettimistä...

adios hetkeksi

tatuka ja väiski 9+4 (niin ja tulihan tuo työnimikin sieltä sitten itsestään,kun huomasin että laskettuaika on väinön päivänä) ;)
 
tatuka mä kanssa miettinyt kun täällä lukee tuota np ja nt ultraa, mut eikös se oo ihan sama asia vähän eri nimityksellä, np=niskapoimu ja nt=niskaturvotus. Näin mä ainakin järkeillyt.

aply minä tunkeen ihan jokaikiseen ultraan mihin vaan suinkin pääsen, on niin ihana nähdä se pikkunen siellä köllimässä :heart: ja sit jälkeenkinpäin on ihana katella niitä ultrakuvia.

Mullaon nyt ihan tuplana tää hurja väsymys, en saanu juuri nukuttua tän selkäni kanssa, aina heräs kun erehty liikahtamaan. Ja tottakai poikakin on tänä aamuna ollut erikoisen kiukkusella tuulella. Välillä sitä miettii et mitä ihmeen järkee nyt on toista lasta hankkia ku tuntuu et tässä yhessä on tämmösille päiville. :kieh: Ja sit taas kun on hyvä päivä ni sitä jo haaveilee kolmannesta :D

Nyt nukuttaan tuo kiukkupussi ja ite yritän selvitä suihkuun rauhottuun.

labello 11+5
 
Heippa!

Jaanalle paljon voimia ja jaksamisia! :hug:

Oon ihan ulalla, että mistä täällä ollaan keskusteltu, joten kommentoinnit varmaan jää. :|

Ens viikon perjantaina olis np-ultra ja mua jännittää/pelottaa ihan kamalasti. Miksi en osaa olla stressaamatta mitään etukäteen. :ashamed:

Olikos muita, joilla np-uä ens viikolla? =)

Tinttu ja Tiitiäinen 11+1
 
Laa
Moikka!

Meillä esikoinen synty 38+3 ja synnytys kesti 18h 50min, ponnistaminen sit 32 min. Sain epiduraalin ja se oli kyllä mahtava lääke:D nukkumaan en kyllä pystynyt ku jännitti niin paljon.
Me ollaan nyt kerrottu sukulaisille tästä uudesta tulokkaasta ja innoissaan olivat. Kavereille en ole vielä kertonut..

Pahoinvointia vielä on, aamuisin yleensä ja laatta lentää |O toivottavast loppuu jo pian ku kuitenkin ollut jo sen 7 vk :eek:

Laa ja Valentine 10+
 
Aply: Meillä ei ainakaan tarvitse np-ultrassa kuulla turvotuksesta. Jos haluaa voi kieltää turvotuksen mittauksen. Näin me teemme. Muistakaan lapsista ei ole turvotusta mitattu ni ei mitata tältäkään maha-asukilta. Ultraan haluan kuitenkin mennä.

Fiksuna kysyin muilta millä viikoilla toisten synnytykset on käynnistyny ja kuinka pitkä kestoiset synnytykset ovat olleet, mutta itse en kertonut.
Ensimmäisen synnytys käynnistyi rv 37+1 ja kesti 4,5 tuntia (alkoi lapsiveden menolla) ponnistusvaihe kesti 14 min.
toinen synnytys käynnistyi rv 40+4 ja kesti vajaa 3,5 tuntia (alkoi lapsiveden menolla) ponnistusvaihe kesti 6 min.
Kolmas synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla rv 38+4 ja kesti vajaa 4 tuntia ponnistusvaihe kesti 2 min.
Eli todella toivon että myös tule synnytys olisi myös nopea.

Asumme Turun kupeessa.
 
KYRSÄ Saa udella :) Meillä asiaa ei muuttaisi mitenkään se tulos kuitenkaan, niin se on ensinnäkin aika turha siinä mielessä. Minulle tuo "seulonta" on aina kalskahtanut niin negatiivisena, että siellä niinkuin rankataan hyväksytyt ja ei-hyväksytyt sikiöt tms. Rakenne ultrassa selviää sitten onko jotain vikaa, ja silloin on hyvin aikaa vielä asia sisäistää ja totutella siihen. Ja tuossa saa kaiken lisäksi juuri kauheasti nuita vääriä hälytyksiä, niin en tahdo sitä stressiä turhan takia ottaa. Rakenne ultrassa asiat näkee paremmin ja tulokset jo luotettavampia.

Minä käyn kans kaikki muut ultrat kyllä, tuo np- (tai nt...) ultra on ainut minkä näen sellaisena "pahana" ultrana, jossa tavallaan arvostellaan sitä sikiötä ja sitten vielä mietitään saako se elää vai ei... karmivaa... Mutta ymmärrän kyllä heitä jotka sen ehdottomasti haluavat. Minunkin kaikki tutut on muut käyneet siinä. Tämä on vain minun pään sisäinen asia, ja varmasti vaikuttaa myös se että en yleensäkään kannata esim. aborttia. Olen julma, mutta en vaikka olisi raiskauksesta tullut raskaaksi. Minusta se ei silti ole sen lapsen vika. Silti en todellakaan tuomitse, enkä ketään yritä käännyttää asian suhteen. Kaveripiiristäni tiedän kaksi jotka ovat abortin tehneet ja on ihan avoimesti puhuttu asiasta eikä kukaan vetänyt hernettä nenään :D

Lähti vähän off topic nyt näköjään :LOL: Mutta vakavasti ottaen, onko kukaan lasta suunnitellessaa jo hyväksynyt asian että lapsi voi olla jotenkin sairas, ja hyväksyy hänet silti. Tämä koskettaa kun oma lapseni ei ole normien mukainen terve lapsi ja hänkin kuuluu tähän ryhmään että saisi tehdä myöhemmin keskeytyksen tämän "vamman" perusteella. Sitten pistää hirveästi surettamaan kun miettii että onkohan montakin hänenlaistaan jotka on keskeytetty, vaikka tämä kyseinen vamma ei oikeasti kovin paha olekaan, mutta jos joku ei olekaan tahtonut kun vain, ja ainoastaan täydellisen.

Sorry pieni purkautuminen loppua kohti, pistän hormoonien piikkiin :kieh:

aply rv 11+6?

Muoks. Sinituuli oli välissä ehtinyt vastata. Enhän minä ole ollenkaan älynnyt että voi pyytää etteivät mittaa turvotusta :eek: Mitä ne katsoo sitten muuten tuossa ultrassa? Vai saako siitä vaan kivat kuvat matkaan, sehän passaisi kyllä :D
 
Aply: np-ultrahan on neuvolan eka ultra eikä läheskään kaikki käy ultrassa ennen sitä. Eli luulen, että siellä määritellään laskettu aika ja katotaan että ylipäätään kohdussa joku asustelee. Yms.
Itse meinaan kieltää np-mittauksen, koska kyseessä on kuitenkin seula. Turvotusta voi olla vaikka lapsi olisi terve ja taaskin voi olla sairas vaikka seulassa ei "kiinni" jäisikään. Haluan tämän lapsen sellaisenaan kun on tulossa. Jos hän on sairas sen kanssa oppii elämään ( ei varmasti olisi helppoa). Kuitenkaan en tuomitse heitä jotka tekevät toisenlaisen päätöksen!!! Tiedän vaan että lapsi on meidän perheeseen tervetullut sellaisenaan kun on.

Neuvolassa terveydenhoitaja kertoi ilman kysymistä, että mittauksen voi kieltää.
 
Heissan taas, palailtu möksältä...tai palasin itse jo eilen riidan saattelemana. Mun läheisyyden-nälkäni ei ole tullut oikein tyydytettyä viime aikoina niin tilanne oli valmis... Liekkö hormonitkin vaikuttaa, mutten kaikkea laittaisi senkään piikkiin :(

jaana25 Pidetään peukkuja että kaikkimenisi kuitenkin hyvin :hug:

Joitain uusiakin tillut mukaamme vieläkin, tervetuloa ja onnea =) :flower:

mymmeliina Kyllä mäkin välillä mietin että "olenko raskaana?" mutta se kuulunee asiaan ja toivottavasti tilanne helpottaa huomisen ultran jälkeen. Vaikka siis jo neuvolassa sydänäänet kuului ja neuvolalääkäri vatsanpäältä ultrasta totesi kaikki olevan kohdallaan, silti jotenkin odotan huomista. Mä aion kyllä kysyä sen turvotuksenkin vaikka stressi tulisikin...
Labello, rosinante ja trionäiti meillä on kaikilla huomenna ultra, hii =) Zemppiä!

manina ..juu täytyy vielä kärvistellä viikko kaks ja sitten voi huokaista pikkiriikkisesti. Kuulin juuri kaverilta että hänen keskenmeno tapahtui juuri viikolla 13, sikiö oli kuollut jo viikkoa ennen.. |O Apuuuuva!

tatuka Tissiturvotukselle ei voinut kuin nauraa :LOL: Ei mulla kyllä noin turpeeksi ole paisunut. Vähän kylläkin, mutta samoilla rintsuilla mennään. Ja kipeet on edelleen.

Mietin ihan samaa noitten nt- ja np- ultrien termeissä kuin tatuka, esikoista kun odotellaan, mutta olen aivotellut että ne ovat sama asia toiset vain kutsuvat -poimu, toiset -turvotus. Olenko oikeilla jäljillä, kertokaas joku??

Toinen kyssäri, onko ok ottaa mies mukaan tähän NP- ultraan?

Naama kukkii yhä ja mahaa turvottaa, tänään pitäisi taas filmata onko 'se' kasvanut ;)

haavemamma 11+3
 
Heippa!
Nyt kun on puhetta tuosta nt ultrasta, nii meillä on 30 pv.
Kahdessa aikasemmassa raskaudessa olen niissä käynyt ja turvotuksia ei olla mitattu ollenkaan...ja rakenneultria täällä käpykylällä ei sillon vielä ollukkkaan!
No nyt kunta tarjoaa siis niskaturvotusultran, veriseulan ja rakenneultran, mutta siinä siis koko paketti!!!! Jos kieltäytyy tyrvotuksen mittauksesta jää myös rakenne ultra pois! Että tämmönen systeemi täällä! Nii tällä kertaa tulee sit nt ultramittaus, veriseula ja rakenneultra, mutta emme ole kuitenkaan raskautta keskeyttämässä vaikka turvotustakin löytyisi...lapsi tulee semmoisena kun tulee. Toisaalta jos turvotusta löytyy niin osaa kuitenkin jo odotusaikana varautua " pahimpaan" ja pystyy jotenkin valmistautumaan, kun että ei terve lapsi tulisi täytenä yllätyksenä!
Labellolla tais olla selkä kipee :hug: et oo yksin :wave: ! Mulla tuosta ristiselästä hyvinkin pieni alue johon vihloo ja tuikkii! Kävely on paha ja seisominen vielä pahempi...pakko vissiin huomenna 1 panadol ottaa ku oon poikien kans lähössä koko päiväks reissuun, jos meinaa niinku cittarissakin vielä kiertää! Ja kotiin päästä!
rv 10+6, jee kohta uus viikko
 
haavemamma73 nt=niskaturvotus ja np=niskapoimu eli ihan sama asia kummasta puhuu.
Meillä kun tuli ihan sairaalasta kutsu sinne ultraan, niin lapussa luki että voi ottaa yhden aikuisen mukaan, mutta lapsia ei saa olla mukana!
Vaihtelee tämäkin varmaan paikkakunnittain, mutta luulis miehen saavan tulla! =)
 
Onpas tänään juttua ultrista. Meilläkin se on huomenna heti aamusta. Isommat lapset sain tekosyyn varjolla vanhemmille hoitoon, mutta mies ja tuo meidän 9 kuinen ovat tulossa mukaan. Kenties sitten isommat voivat tulla mukaan rakenneultraankin, kuten olivat edellisellä kerralla. Tuolloin eivät kyllä juuri ymmärtänee kuvista mitään =)

Olettekos katsoneet Fakta kanavalta synnytysohjelmia? Ihan pistää silmään kun siellä on synnytystä seuraamassa koko suku ja miehenkin suku, saati sitten tuodaan pienetkin lapset katsomaan kun äiti synnyttää. Jotenkin vierastuttaa tälläinen ajatus, mutta kulttuurit on erilaisia. Itse en kyllä päästäisi kun miehen ja hätätilassa jonkun hyvin läheisen ystävän tueksi.

Tisuistakin oli puhetta. Minulla oli ennen ensimmäistä D-kuppi ja nyt on jo G, joten toivon totisesti ettei kasvua enää tapahtuisi...varsinkin kun ympärys on ruhtinaalliset 75 niin liivejä on todella vaikea löytää :eek: Siis vaikka väitetään että imetyksen jälkeen palautuu entiseksi tai pienee niin ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdalla :whistle: Siinäpäs sitä, pistääkös joku vielä paremmaksi :LOL:

trionäiti 11+5
 
Heipsan!

Täällä sama meno jatkuu ja raskauden huomaa mulla näin: himo terveelliseen ruokaan ( :eek: Lihaa ja salaatteja, jopa parsa- ja kukkakaaliin on järjetön himo!), pömppömasu, öklöolo vaihtelevasti, väsy.....ehkä hiukan kiukkuisempi olen kuin normaalitilassa :kieh: .

Klexanepiikkejä pistän kerran päivässä ja ihan ok sujuu..
Aika vapaasti tutuille on kerrottu kun tää pömppö on kuitenkin niin selvä kun normaalisti olen melko hoikka niin huomaahan tuon :D :D

Tuo np-ultra on mulla 29.pvä, enkä ole miettinyt sitä, että jos siinä turvotusta olisi niin mitäs sitten...ajattelin, että mietitään sitten jos niin käy.parempi kun ei etukäteen kaikkea murehdi.

Vuodoista:Mullahan tuli myös noin viikon verran rusehtavaa sen ensimmäisen ultran jälkeen mutta kai sitä on limakalvotkin herkemmät ja se tutkimus oli aika kovakourainen :/ . Yleensähän ne on "turhia hälytyksiä" noi pienet vuodot.

:attn: Voisinkin kysäistä, ellei oo jo moneen kertaa kyselty, että mitä himoja teillä on?!?
Entäs, mikä ällöttää eniten..?

Omat himoni jo kerroinkin mutta tämä on aivan kauhea kun mua ällöttää kaikki hiuksenpätkätkin jossain ruuan lähettyvillä. Kerran oli jossain lautasen reunalla oma hiuksenpätkäni niin alin jo kakoa hillittömästi, kai mieleni jo kuvitteli sen kutittelevan pikkukieltäni mutta onneksi sain pidettyä yrjön sisälläni :kieh: Viime raskaudessa George meinasi tulla lupaa kysymättä kylään kun näin jääkaapissa voirasian päällä oman hiukseni möllöttämässä, voi Aatami......aivan pöhköjä ällötyksiä :ashamed:

Kukas niistä vaavin hankinnosta kertoilikaan?!? Mä löysin viime viikolla aivan ihanan unipussiyökkärin hattuineen kirpparilta, enkä voinut jättää sitä sinne vaikka yritänkin jättää hankinnat myöhemmälle..

Voikaahan hyvin!!!=)

T:Möökö ja pikkumuru 11+0
 
Miekin olen tässä palaillut jälleen normaaleihin kuvioihin. siis töihin.

Huomenna on sitten se np-ultra klo 13. Eikä vielä ole ehtinyt edes yhtään jänskättämään, mutta eiköhän sitä vielä ehdi. :LOL:

Annis 11+4
 
anni84 Ai sullakin huomenna ultra, voi vitalis, meitä on siis 5 hlö ultrassa huomenna. Sitten kuulumiset tänne!! Itselläni se on klo 12.50.

trionäiti Meillä ei näy fakta, mutta FST:n Kätilöt ( to 22.20) olen katsellut tippa silmässä useaan otteeseen. Suosittelen, vaikka ens to taitaa olla viimeinen jakso.
Aikamoiset kuppikoot, pidetään peukkuja ettei enää paisu. Itselläni 70C nyt ja toivottavasti raskauden jälkeenkin vielä..

Möökö Mulla ei ole mitään hillittömiä himoja tai äklötyksiä. Tai ehkä rasvatonta maitoa tulee juotua paljon enempi kuin koskaan ja mansikoita ostan aina kun mahdollista. Kahvia en hingu enää, joskin voin juoda sitä vähäsen edelleen kun muutkin juo, itselleni en enää ole keitellyt. Tee maistuu paremmin.

Jaaha meillä Lahessa sataa taas vaihteeksi vettä.

haavemamma 11+3
 
Täällä sitä kans jänskäillään huomista np-ultraa. Vai on meitä 5 sinne huomenna menossa? Muistelin et ainakin haavemammalla oli huomenna mutta siis monella muullakin :) Aika joukko... Laitetaanhan sitte kuulumisia. Meillä aika on 14.15, mies pääsee kahelta töistä niin ehtii just mukaan.

Kuppikoosta sen verran että mulla eka raskaus ja ennen tätä koko oli 75DD ja nyt 75E. Ja kai maar ne tissit tästä vielä vähän taitaa kasvaa.. Täytyy vaan rasvata ovenpielet vaseliinilla että mahtuu kulkemaan! :LOL: Kieltämättä kyllä aika erikoista.

Labello: Apua! Mulla tuli ihan kylmä rinki p:n alle kun luin ton ettei kylmägeeliä sais käyttää; oon meinaan pari kertaa sipassut kipeeseen niskaan ko. tököttiä. Oon ollu hirmu varovainen kaikkien vähänkin epäilyttävien aineiden kanssa mut luin yhdestä nettilääkärin vastauksesta että kylmägeeliä sais käyttää raskauden aikana esim. kipeytyneeseen ristiselkään. Onkohan niillä sitten jotain tarkempaa rajausta että tiettyjä geelejä saa ja tiettyjä ei tmv.???

No juu, lomaa olis kaksi viikkoa jäljellä (onneksi kun tuppaa niin kovasti väsyttämään!!! |O )
Sais vaan toi arska vähän paistella että olis edes kesälomafiilis..

T.Rosinante ja Pötkö 12+0
 
iltaa!

onpas tänne tullut textiä.

Joo eli moni onkin vastannut, et np= niskapoimu ja nt=niskaturvoitus. Täällä puhutaan np-ultrasta ja korttiin merkataan esim nt=1,2mm.

Kuppikoosta: ostin itselleni kahdet liivit kun alesta löysin 75DD, mutta ne on PIENET, eli pitänee ostaa E... Ympärysmitta on ihan sopiva, mutta pursuilee kyllä yli...

Meillä mies ei ole tulossa np-ultraan mukaan, tulee sitten siihen rakenneultraan.

aply: mä olen sun kanssa samoilla linjoilla. Siis, etten hyväksy aborttia... Mut eipä sitä sit oikeesti tiedä jos omalle kohdalle osuisi. Olisin kyllä valmis ottamaan myös vammaisen lapsen, PAITSI jos lapselle annetaan vaan parin vuoden elinennuste. Vaikea asia, jota en suostu ajattelemaan...

Omaa napaa: Mä vaan oksennan. Tänään olen oksentanut varmasti yli 10 kertaa... Me oltiin ravintolassa syömässä ja siellä kun luin sitä ruokalistaa niin sain ravata kokoajan yrjöllä. Ihan hirveitä nimiä :$ Ja kun sain sen pihvin niin se oli melkeen raaka vaikka kypänä sen tilasin. Ja aivan kylmä. En silti alkanut valittamaan kun oli muutenkin huono olo... Söin mitä pystyin ja sit mulla meni maha sekaisin ja lensi joka reiästä tavaraa. Ihanaa ja teitä varmaan paljon kiinnostaakin... :whistle:
Eilen kävin vaa´alla ja nyt olen yhteensä 3kg laihtunut lähtöpainosta... Neuvolan vaaka näyttää aina eri lukemia kun tuttu vaaka, joten neuvolan vaakaan en aluksi luottanut yhtään.

Saunaan pitäisi raahautua, mut ei jaksa/pysty, joten menen lepäilemään.

Niin ja sitä piti kommentoida, et olen kerran katsonut Faktalta sen synnytysohjelman ja porasin niin pirusti. Enpä mä tässä juuri telkkaa kerkeä katselemaan... Meil on se kanavapaketti, mut pääasiassa sieltä katsotaan maxia (formulat) ja junioria...

-Kyrsä ja nappula 9+2 (en ole vielä varannut sitä ultra-aikaakaan...)
 
Abu
Moi!

Polttarit takana, meni aika mukavasti! Oli jopa hyvä olo, johtunee siitä että pääsin kauas kakkavaipoista ja ällöttävistä soseista. Mun pitää keksiä likalle uusia soseita kun nuo mitä olen tähän asti tehnyt ovat alkaneet kuvottaa ihan tosissaan!

sinituuli; Edellistä synnytystä käynnisteltiin pari päivää, mutta lopulta kestoksi on merkitty reilu 6h (laskettu kalvojen puhkaisusta). Ponnistusvaihe oli 21 min. Viikkoja oli 41+5

Himot ja ällötykset mulla tulevat ja menevät. Hedelmät, jäätelö ja limppari maistuisivat kuitenkin koko ajan :)

Faktan synnytysohjelmat katsoin minäkin silloin kun meillä oli ilmainen plustv sen 2 viikkoa tuossa keväällä. Nyt olen laittanut tallennukseen ne Kätilöt - voin sitten fiilistellä ja parkua niitä katsoessani koko raskausajan :D

Ensi viikolla on sitten eka neuvola, toivottavasti saadaan sydänäänet kuuluviin :heart: . Sitten voinkin jo varailla ultra-ajan!

-Abu 8+4
 
Niiskunenä, mulla oli viime maanantaina tasan samoilla viikoilla ihan saman kuuloista vuotoa! Käytiin päivystyksessä, kun pelästyin niin kovasti tota sen aiemman keskenmenon takia, mutta kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa. Siellä sanottiin, että ei ollut tosiaan edes verivuotoa, vaan että valkovuoto saattaa joskus olla kokkareista tai sitten tuollaista ruskean väristä. Mietin ite, että olisko mulla nyt ollut se päivä kun menkat olisivat alkaneet jos normaalissa kierrossa mentäisiin, niin voisi olla aika lähellä.. Ja tosiaan mulla oli ma viikot myös 9+6. Eiköhän sullakin ole sitä samanlaista värjäätynyttä valkkaria vaan! :hug:

KÖ 10+5
 
Ai meitä on siis viisi ainakin huomenna ultraan menossa, hui. Meillä ei lähde mies mukaan, on nyt kesän muutenkin pois kotoa töiden takia, enkä toisaalta edes kysynyt haluaisiko lähteä :whistle: Mutta rakenneultran päivän käskin kirjoittaa itelleen ylös, että silloin täytyy tulla. (ai kuuluuko näistä asioista keskustella?!)

Taas on päivän töistä selvitty. Ensi viikolla onkin sitten viisi aamuvuoroa ja sitten alkaa loma, tai päättyy siis työt kokonaan ja syksyllä alkaa sitten taas koulu, blääh!

Meitsillä ei erityisiä himoja ole ollut, paitsi mansikoihin ja salmiakin himo iski kerran. Ällötyksenä hampurilaiset, yök! Ja kissojen vessa oksettaa vähänkin haistessaan.
 
Sinituuli Nii kun meillä on se eka ihan neuvolan ultra täällä tuo viikoilla 8-10 tehtävä, jossa mä olen jo käynyt. Siellä katsotaan että on oikeessa paikassa jne. Sitten vapaaehtoinen on tuo niskapoimu-, kuin myös rakenne-ultra. Kirjoittelinkin jo että jos ei olisi ollut tuota ekaa ultraa, niin sitten menisin tuohon np-ultraan ihan vaan sen takia että näkee jotain todisteita että elämää on masussa :) Mulle ei sanottu mitään ekassa eikä tässäkään raskaudessa että voi pyytää etteivät mittaa. Mut sit en tiedä kun meillä tarjotaan tosiaan tuo eka ultra jossa katotaan noi perus jutut, että tekeekö ne olleskaan jos sanoo ettei haluu niitä mittoja... Äh, no en mä kuitenkaan enää sitä aikaa varaa (tuskin ehtisinkään) mutta pitää kysäistä neuvolatätiltä ens kerralla että mites toi homma menee täällä.

HaavemammaKyllähän ultriin on aina miehetkin tervetulleita. Jossakin toivovat, niinkuin joku jo laittoikin, että lapset ei välttämättä tulisi. Mut sekin vaihtelee. Ja mä katon kans kätilöitä, eikä meilläkään näy fakta.

Karvatonkoira Eipä kyllä ole kovin reilua että joko koko paketti tai ei mitään :/ Kyllä mäkin tuossa tapauksessa mitattaisin, koska mä kyllä haluan sen rakenne-ultran. Meillä havaittiin siinä viimeksi kasvuviimästymä, jonka johdosta osattiin tarkkailla tilannetta ja katsoa pysähtyykö kasvu kokonaan jolloin joko leikkaus tai käynnistys. (Käynnistyi lopulta itsekseen vesien menolla kun oli jo varattuna käynnistysaika, koska kasvu pysähtyi)

MöököMulla pahoinvoinnit alkoi sillä että parsakaali alkoi ällöttää, vaikka normaalisti tykkään. Nyt on jo pahoinvoinnit helpottaneet suurimmaks osaks, mutta se parsakaali nostaa edelleen palan kurkkuun. Ei tarvi ku ajatella ni tulee ällötys. Himoja ei ole ilmaantunut kummemmin. Viime raskaudessa teki koko ajan mieli niitä halpis-kokiksia. Toivottavasti ei tällä kertaa, ei oo kovin terveellistä, eikä tuu kovin halvaksi... Sulla on jo aika hyvin kun omatkin hiukset jo ällöttää, ja vieläpä lautasen vieressä olevat. Kuhan et kohta joudu syömään tukka kiinni ettei satu näkökenttään hiuksia :D

Juu ja peesaan haavemammaa vielä tuossa kahvinjuonnissa, eli kahvia en keittele enää itselle, mutta teetä kuluu kyllä

KYRSÄ Aikalailla samoilla linjoilla tuossa asiassa että jos ei ole kun kärsimystä koko elämän ennuste ja siitä elämän pituudestakaan ei takeita. Minä lohduttaudun ja turvaan siihen, että tällaiset yleensä luonto hoitaa heti alussa pois, eli juuri nämä paljon pelätyt keskenmenot hoitavat elinkelvottomat pois. Ainahan näin ei ole, mutta todella harvinaisiahan nämä tapaukset ovat että syntymään asti pääsisi.

Nyt mä en kirjoittele kyllä enää mistään ikävistä asioista!

aply
 
rosinantte mulle neuvolan täti sanoi viimeksi kun selkäkipua valittelin, et noita kylmägeelejä ei suositella eikä mobilatia yms, mutta en mä usko et niistä nyt mitään vaaraakaan on,jos ei pitkää aikaa putkeen käytä,eikä suuria määriä. Itse kuitenkin niitä välttelen niin pitkälle kun mahdollista :ashamed:

Kuppikoko tuntu kasvavan silloin heti alkuun,mut sit se jämähti,nyt on tasan kahdet liivit mitkä menee päälle,kohta joutunee uusimaan. Mulla ekassa raskaudessa nous 75B->75D. ja sit ku imetys loppui,niin tuli vauhdilla alas 75D->70A ja oli semmoset hienot nahkarukkaset. Nyt nää näyttää taas jo normaaleilta ja ois 70B nyt menossa.

Ällötyksiä eikä himoja oo juurikaan enää kumpiakaan. Kahvi ei maistu,mut kyllä sitä voi kupin juoda. Sitruuna himokin laantui.

Nyt unosille et jaksaa huomena ultraan. Se on jo 9aamulla ja kiva ku pitää yöllä nousta vessaan,eikä aamupissille pääse ku oltava se 3-4tuntia pissimättä |O

labello 11+5 tarkemmin selviää huomenna :heart:
 
Heips!
Löysin nettiä tutkailessa tämmösen kivan vauvan odotus sivun, siellä on kerrottu odotuksesta viikko viikolta, äidin ja vauvan kannalta. Sivuilla myös musiikki soimassa! =)
http://www.miajoki.com/vauva.htm
Jos jotakuta kiinnostaapi!
 

Yhteistyössä