Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Ihania ultra-uutisia :flower: Ite joudun kärvistelemään ens viikkoon, tiistaille, aivan niinkuin niiskunenä.

tyypin äippä hmm.. vuotaako sun nenä vai onko vaan tukkoinen? meinaan että tuo nenän tukkoisuushan on yksi raskausoireista kun limakalvot on kuivemmat kuin normaalisti :)

Haavemamma hmm.. jos oikein tiiän, ni se turvotus raja on 3mm tienoilla, eli ei oo teillä ainaskaan sen puoleen hätää :)

Rosanite Oottekin jo paremmalla puolella :) tuota 12 viikon rajaa täälläkin ootetaan, kaikki tuntuu siihen asti niin epävarmalle!

ON: pahoinvointi on kaikonnut, toivottavasti ei tiedä mitään pahaa :| Muuten väsymystä riittää yllin ja kyllin. Mietityttää nyt semmonen että np-ultra on rv 10+3 joten saako ne ees sillon sitä turvotusta mitattua?! No toivotaan et päästään sitten uudemman kerran jos eivät sillon onnistu :D

Täällä olikin puhetta jo vauvan liikkeistä, esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet rv15+6 (söin suklaata ja palstailin 2+:lla :ashamed: ) potkut tuntu sitten myöhemmin rv19 suunnilleen, en muista tarkasti :) Sillon se huoli vasta alkaakin jos ei niitä liikkeitä tunnu päivään tai pariin, hermojaraastavaa, siks hommasin kotidopplerinkin viimeksi.

Galluppiin: Äitiyslomaa vietän ja elokuun lopussa siirryn hoitovapaalle ja sitten taas toivottavasti äitiyslomalle :D


Kuupas ja masu rv9+2
 
Heisan!

Olen hereillä vaikka olenkin ollu päivän töissä:) ehkäpä tähän työrytmiin alkaa tottua kesäloman jälkeen pikkuhiljaa...

Suunniteltiin töissä vähän tulevan syksyn toimintaa ja työkaveri totes siinä, että "no loppusyksystä sun varaan ei voi paljon laskee".. Hän siis tietää raskaudesta. Kuulosti vähän hassulle, et hetkonen mikäs mulla tässä on ollessa kunnes tajusin, että marraskuussa masu saattaa olla jo huomattavasti suurempi ja haitata jonkun verran.. Mutta kaikki ajallaan:)
Pomo kysy myös, et millos mä jään mammalomalle.. Kelan laskureiden mukaan se alkaa 17.joulukuuta. Kuten ehkä voitte lukea rivien välistä, niin meillä töissä mun odotusuutinen on otettu vastaan ilolla ja innostuksella. Vielä tosin on monta työkaveria, jotka eivät tiedä asiasta (ovat vielä kesälomillaan), kerron heille sitten kun he palaavat töihin.

Hankinnoista.. Mä en oo vielä uskaltautunu ostamaan mitään vauvaa varten. Meiltä saattaa löytyä jotain vanhaa vintiltä (tulevien sisarpuolien vanhoja), joten josko inventoisin ensin vinttiämme ja sen jälkeen sitten miettimään sitä, mitä tarvitaan. Harmiksemme emme löytäneet avomieheni vanhaa pinnasänkyä hänen kotipaikaltaan kun viikonloppuna "salaa" kävimme vähän latoja siellä kiertelemässä.. Tosin pinnasängyn kunnostaminen kaikkine pinnoineen kuulostaa aika työläältä, mutta onhan tässä puoli vuotta aikaa sen toteuttamiseen:) Mutta mitä luultavimmin juuri pinnasänky ja hoitopöytä meille tulee lainattuna mun sukulaisilta, joilla on pieniä lapsia.. Vaunut on vasta suunnitteluvaiheessa, joitain EHDOTTOMIA ominaisuuksia on, mutta ei vielä mitään merkki/väri/vuosimalli tms ehtoja.. Mulla ja avomiehelläni kun on pituuseroa yli 20cm niin ehdotommasti työntöaisaa pitää voida säätää eri korkeuksille.. Ja tulevat isosisko ja -veli ovat lupautuneet myös työntelemään vaunuja, joten heillekin pitää löytää työntökorkeus. Onneks he ovat jo miltei minun pituisia, niin ei kovin paljon vaadita:)

Tuleva viikonloppu aiheuttaa vähän perhosia mahaan.. Ollaan päätetty, ettei vielä perjantai-iltana kerrota vauvauutista koska tiedän, ettei sen uutisen jälkeen tuleva mummo nuku koko yönä =) kerrotaan asia sitten lauantaiaamuna kaikkien juhlakiireiden keskellä (mun mummo täyttää pyöreitä). Saa nähdä, miten juhlavalmisteluiden sitten käypi...

Olin tänään töissä mammafarkut jalassa:) masu turpoo päivän aikana niin ettei vanhoja farkkuja voi pitkään pitää jalassa.. Viime viikon olin collegehousuilla.. Pitäis päästä vähän kiertelee noita mammavaateosastoja ja katella, jos toiset housut vielä löytäis niin niillä pärjäis luultavimmin sit koko syksyn (yltiöpositiivista ajattelua??)..

Huomasin, että olin eka sivulla listan ykkösenä.. hih:) kiva, että sovin joukkoonne vaikka olenkin oikeastaan tammikuinen mamma..
Tänään alko uus viikko.. nyt mennään jo neljättätoista viikkoo eli 13+0
Tämä tällä kertaa.. Kovin omanapaista, mutta tuntuu vielä hivenen kummalliselta kirjoitella tänne palstalle ja kommentoida muita... Koetan parantaa tapojani.

Nanada 13+0
 
Ihanaa, ultrat mennyt hienosti tänään!! :)

tyypin äippä Töissä ollaan ( tänään ekaa päivää loman jälkeen :( ) Vaihdoin työpaikkaa reilu vuosi sitten ja mun työ on tosi liikkuvaa, odotan jo ihan innolla että pääsen mammikselle ja olemaan vaan kotona. Työelämää on kokonaisuudessaan jo takana pian 20 vuotta, niin tämä paussi tulee mulle loistavaan saumaan. Olen jo miettinyt että kenties mammiksen aikana haeskelen uutta työtä, joka olisi hieman vähempi reissaamista.

rosinante Kyllä me vielä ehditään kaveri tekemään masuasukille. Mulla on ainakin haaveissa vielä toinen. Sitten ne on isommiten paljon helpompia, kun ovat seuraksi toisilleen.

nanada Ihanaa että sun töissä on suhtauduttu noin positivisesti. Mulla on sellanen kutina että mun töissä ajatellaan " voi ei, taas yks jolla maha pystyssä!!"..just jäi kesän alla 2 tyyppiä mammikselle. Etenkin ihan lähin esimieheni ei varmasti riemusta kilju. Toivottavasti mun kutina olisi aiheetonta, pelkään pahinta :( Onneksi aivan sama mulle, jos rupeevat hankalaksi niin ollaan hankalia kaikki sitten P****LE :eek:

manina Pihalla kuin lumiukot mekin ollaan, esikoista odotellessa mekin. Mun ihku mies oli jutellu tolle ultrakuvalle kun olin jumpassa, se kerto sitä ihan ku pikkupoikanen innoissaan :D

Meillä on sen viikonloppuisen riidan jälkeen asiat puhuttu puhki ja taas niin auvoista :)

Mä vielä pohdin tota kestovaippailua, täytyy kysellä vielä 'viisaammilta', sisko ainakin suositteli. Pitääkö sitten pesukoneen pauhata yötä' päivää?

Ai niin vielä...meillä oli istukka kuulema edessä..mitä ikinä se nyt si tarkoittaakaan??

Jep, nyt leffaa tuijottamaan..

haavemamma73 ja nökerö 11+4
 
Onneks tulin vielä kurkkimaan,niin paljon tekstiä tullu ja en taho pudota kärryiltä :LOL: (juu en ole edelleenkään koukussa..... :ashamed: :snotty: )

niiskunenä??? kysyi mitä vaunuja suositellaan. Minä rakastan meidän Emmaljungan city cross yhdistelmiä yli kainen enkä niistä luovu kun kuolleen ruumiini yli :D Uutena ostettiin 2006 ja kalliithan ne oli mut hintansa väärtit. Pehmeellä kantokopalla ja ihan hyvin meidän kevätpoika sinne mahtui ja vielä seuraavan talvenkin. Iso koppa ois toki tilavampi. Ja niillä siis jatketaan ajelua uudenkin tulokkaan kanssa, pitänee joku seisomateline niihin hommata. Nyt vielä poika ajelee niillä,joten saas nähä mikä kävelylakko sit tuleekaan..
Meillä on myös Carena easy rattaat ja ne on mun mielestä ihan mahottoman surkeet verrattuna noihin, olivat millä englannin reissulla,enkä sen jälkeen oo niihin koskenut.

iitukka minä oon luonteeltani ihan liian laiska kestoilemaan :ashamed: en ole kyllä ikinä kokeillutkaan,enkä edes uhrannut moiselle ajatusta. kertiksissä meinaan tulevankin kanssa pysyä. Ihana et jotkut jaksaa kestojakin!

Näin hatara pää mulla on et millään en muita kommentoitavia juttuja nyt muista. Toivottavasti lista on ees ajan tasalla :xmas:

labello ja mytty 11+1 edelleen
 
kestoista vielä..
siis pienellä aika kätsyt on harso + (hahtuva )villahousut
tai sit sisävaippa + villikset. Harsoissa se etu et ovat edullisia.
Ja kone ei todellakaan laula jatkuvasti, mä pesen vaipat n. 3
päivän välein. Ja villahousuissa riittää tuuletus, ne pestään vaan jos
likaantuneet.
Tuolla kestovaippa.fi sivustolla kannattaa käydä, siellä on aikasta
kattavasti kestoista ja niiden käytöstä. Keskustelu- osiossa
on omat kategoriansa erilaisille vaipoille.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, ja ei pidä heti lannistua,
kestää aikansa oppia niitä käyttämään.
Niin ja hei, voi myös osakestoilla, jo yksi kesto päivässä
säästää jo monta sataa kertistä vuodessa...

Mukavaa kuulla ihania ultrakuulumisia!
Omaa aikaansa odotellessa..
Ja sukupuoli aiotaan kysyä etukäteen, siinä
4D ultrassa varmaankin sitten sekin selvenee.

Tisseistä- eipä ole kasvaneet, ei edellisessäkään raskaudessa.
Mulla kasvaa vyötäröläski.. taitaa käydä samoin nytkin.
Tavis housut menee silti ihan hyvin jalkaan, rengas vaan roikkuu
siinä yläpuolella.. hyh :/ Täytys varmaan hommata
äippähousut jos ne tuon renkaan piilottasvat.
Nii ja paino ei kumminkaan ole noussut.

no, tää lähtee nyt pelastusrenkaineen koisimaan :wave:
 
Galluppiin: vastaan, et minä olen ollut 6v kotona. Opiskelusta jäin äitiyslomalle ja sen jälkeen en ole töissä/koulussa ollut. Ei sillä, ettenkö halua vaan minulle on maailman kamalin paikka pistää mun "vauvat" hoitoon... Joten tehtiin alkuvuodesta päätös, että olen kotona niin kauan kunnes kuopus menee eskariin, ellei aiemmin siltä tunnu, et vois nuo hoitoon laittaa. Sit siinä hetken tuumittuamme tulimme tulokseen, että miksikäs ei voisi vauva tulla (jos on tullakseen) kun asuntoonkin mahtuu ja autoonkin ja nyt sitä aikaa olisi kun kotona jokatapauksessa aion olla. Minä oikeasti itkin joka ilta itseni uneen kun ajattelin, että joudun laittamaan helmikuussa kuopuksen päiväkotiin. Onneksi kukaan ei pakota siihen ja nyt saamme hieman "lisäaikaa" ja mun olo on ihanan raukea! :heart:

Onnea vielä mahtavista ultrakuulumisista :flower:

Haavemamma: se istukka siinä edessä saattaa vaikeuttaa sydänäänten kuuluvuutta ja kasvattaa mahaa isommaksi. Mun ystävällä on ollut 2 kertaa edessä istukka ja aina silloin hänen mahansa kasvanut enemmän kun muissa raskauksissa (joita hänellä 5kpl) ja sydänääniä ei meinattu kuulla vielä rv 14:llakaan.

Iitukka: Mä olen kokeillut noita kestoja kuopukselle ja ei kyllä lleet mun "juttu". Mun moni ystävä on täysin hurahtanut kestoiluun ja kantoliinajuttuihin ym vastaaviin ja koittavat aivopestä muakin siihen touhuun mukaan :D Säästäähän tuo ympäristöä, mutta kun ei kolahda niin ei kolahda. Kolmella ollaan jo kertiksiä käytetty, ei sitä tavoistaan pääse... :ashamed:

Potkuista: Taisin jo aiemminkin kertoa, että olen aina tuntenut potkut vasta sitten kun ne tuntuu ulospäinkin. Ei mulla ole ikinä ollut mitään "kuplimista" tai vastaavaa... Eli potkut olen tuntenut rv 18-21 alkaen. Nekin on niin yksilöllisiä.

Nyt on pakko mennä unille, että huomenna taas jaksaa olla "hyvä äiti" :xmas:

-kyrsä ja nappula 9+3
 
kyrsä Kiitti vastauksesta :) Vaikka mullahan neuvolassa sydänäänet kyllä kuului jo 8+6.

KOtona olemisesta, nyt musta tuntuu että voisin olla kotona pidempäänkin. Ainoa mikä huolestuttaa on raha, ostettiin asunto juuri, muutto vuoden vaihteessa jolloin myös lainan maksu alkaa, mulla on ennestään jo autolaina alla. Hoitovapaalla ei visiin tulot päätä huimaa. No pitää keskustella miehen kanssa aiheesta. Toisaalta eihän sitä tiedä miten siihen kotona oloon tympääntyy jo äitiysloman aikana ja hinkuu töihin. Tällä hetkellä vaikea ajatella että niin kävisi.

haavemamma73 ja nökerö 11+5
 
Mulla on ihania uutisia!!!
Kävin äsken kuopion parhaalla "sikiötutkimuslekurilla"..ja kaikki oli vallan mainiosti! Eli ensimmäinen niskaturvotus oli mittavirhe, ja nyt se oli 1.6, ja riskilukuni tipahti 1: 13000.
Mä olen niin onnellinnen. Eli edes istukkanäytettä ei sitten tarvinut ottaa :LOL:
Nyt tää alkaa nauttia raskaudestaan.
 
manina ja haavemamma taisitte pohtia tuota istukan paikka, eli jos etuseinässä/edessä = kohdun etuseinämässä, takaseinässä/takana= kohduntakaseinässä.
Joissakin tapauksissa istukka on kiinnittynyt lähelle kohdunsuuta, mutta silloin se yleensä kohdun kasvaessa nousee ylöspäin, välillä taas voi olla kohdunsuulla jolloin alatiesynnytys ei onnistu ja raskausaikana voi esiintyä välillä runsaastikkin vuotoa.

niiskunenä kyseli vaunuista, meille hankittiin emmaljunga smart duo ja oon ollu tosi tyytyväinen, eli siihen kuuluu vaunukopan lisäksi myös rattaat, jotka tosin ovat erillinen osa joka onkin vain pelkkää plussaa! http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=FI&country=UK
Onnistukohan tuo linkitys :/

kestovaipoista Oon miettiny josko kokeilisin tälläkertaa kestoja, mut hinnat on niissäkin aika kovat, joten jos päädyn niitä kokeilemaan niin itse myös aion valmistaa.

ON: Nyt näyttäis tosiaan siltä että pahoinvointi on ohitettu, vaikkei sitä muutenkaan juuri ollut :D Eilen sitten kokeilin josko saisin sydänäänet kuuluviin ja niinhän ne kuuluikin :heart: Nyt jo luottavaisemmin mielin odotan ensiviikon np-ultraa, tähän asti oon lähinnä psyykannut itseäni että meen kuulemaan sinne tuomion :'( niin epätodelliselle tää raskaus on tuntunut!

Illalla iski sitten se ensimmäinen ahistus, tuli oikeen vaikee olla kun aloin miettiä että mitäs jos en pärjääkään kahden pikkuisen kanssa, kun ei tuo pieni herra tuu olemaan vasta kuin 1v2kk kun uusi vauva syntyy.. Samanlaisia tuskaisia ajatuksia oli kun esikoista odotin.. epävarmuus siitä omasta jaksamisesta yms.. mutta sitten taas muistin että huh helpotus enhän mä yksin niiden lasten kanssa ole, mieshän on yhtälailla apuna :)
Nostan kyllä hattua kaikille yksinhuoltajille, rankkaa se on, mutta kyllä siitä selviää!
Onko muille tullut vielä pelkoja tai muita "negatiivisia" ajatuksia/tunteita?

kuupas ja masu 9+3
 
heh, eihän tuo linkitys ihan nappiin mennyt, mutta siis sivun oikeasta laidasta voi selata vaunuja, ja meillä käytössä siis smart duo.. Täytyy tosin laittaa sisarusten-rattaat hakuseen joten taitavat nykyiset jäädä aluksi parvekevaunuiksi :(
 
iitukka Meillä on täyskestoilla menty ekan kanssa, ja siis mennään edelleen. Mä oon ihan hurahtanut :D Ei mun kaveripiirissä kyllä ole muita kestoilijoita, enkä tähänkään ketään käännytä, nyt olen käynyt auttelemassa yhtä kaveria joka saa vauvan parin kuukauden päästä, kun hän on tehnyt itse noita vaippoja ja on kiinnostunut. Me käytettiin ekat pari kuukautta ihan sitä äippäpakkauksen kuorta + harso siihen sisään. Lisäksi saatiin lahjaksi yksi samanlainen kuori kun se äippäpakkauksen ja niillä pärjättiin ihan hyvin alkuun. Harsoja oli ehkä joku 20 kpl. Vaippapyykki pestään muiden vaaleiden pyykkien mukana. Meillä ei ole ostettu yhtään valmista vaippaa, kaikki on tehty ite, ja hyvin on pärjätty. Korkeavyötäröiset villahousut on aika varma paketti myös yökäyttöön. Kantoliinaa käytin myös kun oli tuo tytsky pieni, se nukkui aina niin mielellään siinä liinassa :heart: Yhdet eläinmessutkin käytiin läpi liinan kanssa, eikä edes selkä tai niska menny kipeeksi vaikka päivän kantelin. Nyt mulla onkin jo useampi liina odottamassa kaapissa tulevaa pienokaista.

Niin ja vielä että jos joku ei käytä sitä äippäpakkauksen kestovaippaa, niin mulle voi tarjota, tietenkin korvausta vastaan :) En kai mä yhtään aikaseen ole kyselemässä :whistle:

Pakkauksesta: Mä oon ihan kahden vaiheilla. Välillä olen ihan varma että otan, sitten taas en haluakaan... Ekasta otettiin, mut esim. toppapuku jäi kokonaan käyttämättä. Se on ollut varapukuna päiväkodissa...

Galluppi: Minä olen samassa työpaikassa kun esikoista odottaessakin. Ja mies on samassa koulussa kun esikoista odottaessakin :D Hän siis valmistuu ensi keväänä (toivottavasti ainakin) Mä olen jo suunnitellut että mies siirtyy sit meidän elättäjäksi ja mä jään kotiin hoitaa ipanoita :heart: Nythän mä menin heti takas töihin kun loppu äippäloma. Muuten olis jouduttu elään aika tiukilla... Tulipahan mieleen että meillä on aika nörtti-perhe, mä olen koulutukseltani tietokonealalla ja ukosta tulee matikan opettaja :LOL: Enpäs ole aiemmin asiaa ajatellutkaan tältä kannalta. Jos joku meidät kylillä näkee niin tuskin meitä mieltää miksikään "nörteiksi" (Pitkätukkaisia tatuoituja ja lävistettyjä....) Mut mähän en ole töissä omalla alallani.

Vaunuasiaa: Mä himoitsen niitä phil & teds sisarusrattaita :p http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatja-vaunut/philteds/ratassisaristuinphiltedssport/
Tuossapas linkki. Jotkut tuplat on kuitenkin pakko olla, lisäksi ajattelin säästää nuo yhden hengen matkarattaatkin, nillekin on varmasti käyttöä.

Kauhulla jo mietin että mihin ihmeeseen me kaikki se "ylimääräinen roju" laitetaan, 2 pinnasänkyä, 2 vaatelipastoa/kaappia... aargh. Toivottavasti me löydettäis nyt äkkiä kiva kolmio mihin muuttaa. Vaikka olen varautunut siihenkin että sopivaa ei ehditä löytää, kyllä me tähänkin mahdutaan, vaan ahdasta tulee. Tää meidän nykyinen kämppä on vaan niin kiva muuten, että ei tee mieli mihinkään ihan p****an tästä muuttaa. Asutaan tällasessa rivarissa, hyvän matkan päässä keskustasta.

Haavemamma Mäkin lähdin töihin juuri sen takia kun hoitovapaalla tulot on jotain 400?, riippuen vähän paljonko toinen tienaa. Mä olisin saanut sitä suurinta rahaa, ja sekään ei mun mielestä ollut kun sen 450? tai jotain sinnepäin. Tosi mielellänihän mä kotona olisin lapsen kaa, mutta jostainhan se rahakin on saatava.

aply rv 12+0 (jee!)

Muoks. Kuupas Kyllä mullakin on välillä käynyt vaikka mitä negatiivisia ajtuksia päässä, liittyen yleensä juuri siihen että kuinka jaksaa yöheräämiset yms. kun on tuo toinenkin kenen kanssa pitäisi tohuta. Uskon että ihan normaalia että tällaisia ajatuksia välillä tulee, ja ainakin mulla ne on lyhytaikaisia ajatuksia.
 
Kiitos kaikille migreeniasioihin vastanneille! pitää kysyä jos mun kohtauslääke onkin nykyään sellainen mitä voi raskausaikana käyttää (Maxalt Rapitab).

Mä en ota äitiyspakkausta. Käytettiin edellistä paljon, mutta kun tuota kamaa tuli muutenkin hankittua ja kaikki on säästössä.. Muutaman pyyhkeen ajattelin vauvalle ostaa ja kestovaippoja kokeilla tällä kertaa. Jos tämä "ursula" on tyttö niin sitten vaatehankintoja teen, en muuten.. Tai nyt ainakin olen ajatellut niin :)

Me ostettiin tutulta käytetyt Emmaljungan yhdistelmät 06, ja niillä mennään jatkossakin. Tosi hyvät ja kestävät olleet. Vauva mahtui kovaan koppaan 7kk, ja vieläkin sopii rattaisiin oikein hyvin (2v). Seisomalaudan ajattelin ostaa lisäksi, katsotaan sitten jos kaksostenvaunut on tarpeen tuon esikon takia.

Mulla o vakiduuni joten ei ongelmaa sen suhteen mitä tehdä kotiäitiajan jälkeen. Näin alustavasti olen ajatellut olla vuoden pois töistä ja siis kotona, mutta täytyy katsoa sitä sitten miten jaksan. Esikosta olin 1,5v kotona ja kaipasin jo kyllä kovasti silloin loppuvaiheessa töihin. Tosin meidän perhetilanne oli silloin erilainen, kun mies teki reissutöitä tosi paljon.

Hyvävointisia jatkoja!

M+ ursula 12+0!
 
Glow
heipä hei taas
olikos täällä jotain galluppia onko töissä/kotona vai jotain muuta... mä olen töissä ja luojan kiitos pääsen äitiyslomalle täältä loppuvuonna! työpaikan vaihto ollu mielessä/haussa jo vuoden verran (ei vaan tällä seudulla ole paljoa tarjolla). Äitiysloman jälkeen tuskin on varaa kotihoidon tuelle jäädä. Ajattelin jos sitten tekisin jotain osa päivästä hommaa, jos tuuri kävisi. Ei ainakaan nyt houkuta ajatus tulla vanhaan työhön takaisin, vaikka onhan se hyvä että tää vakipaikka on odottamassa kaiken varalta. Voihan tätä paussin jälkeen taas ehkä jaksaakin.

Äitiyspakkauksesta vielä, ne vaatteet siinä on kuvista päätellen tosi kivoja! Toppapuvulla ei oikeen taida tehdä mitään. Pojalle aikanaan otin pakkauksen (-03) toppapuku oli aivan liian iso ekana talvena ja tokana ei enää mahtunut. Nytkin tuo lienee helmikuiselle liian iso ja varmaan seuraavana talvena pieni...
Kestovaippoja olen mietiskellyt, mutta voipi olla etten ala niitä käyttämään (laiskuuttani :ashamed: ) Eli, jos pakkauksen otan, kestovaippoja tarjolla! ja ihan voin lahjoittaa jos joku huolii. :flower:
 
JAANA: MAHTAVIA UUTISIA! Onneksi olkoon! :flower: Jokohan teidän perheen vastoinkäymiset olisi takanapäin! =)

Mä en kauempaa kerkee olemaan kun laattaa lentää ja ruokaa koitan samalla laittaa :x

-kyrsä ja nappula 9+4
 
Huippu-uutisia Jaana25!!!! Sulla varmasti maailman paras olo tällä hetkellä!! Hienoo.. :flower:
Mulla kävi kans eilen siellä ultrassa mielessä että mitenköhän helposti niitä mittausvirheitä voi tulla kun aika nopealla ranneliikkeellä lekuri sen sieltä otti. Näkyvyys ja asento varmaan kans paljon vaikuttaa tulokseen...

Sellasta vielä piti jaarittelemani noista hoitovapaan aikaisista tuloista kun mä oon kaupungin palkkalistoilla hoitoalalla, niin varmasti kuulun siihen melkein alimpaan tuloluokkaan. Oon ymmärtänyt työkavereiden jutuista (jotka ovat kotona lastansa hoitaneet) että mikäli jäisin kotiin, niin tulot ei olis paljonkaan huonommat kuin että jos menisin töihin ja maksaisin lapsen päivähoitomaksun tilistäni.. Että melkein plusmiinusnolla kummin päin vaan, tottahan sitten mieluummin hoitaisin itse oman lapseni.. No, selviäähän se sitten aikanaan. Mut tosiaan kenellä on parempi palkka niin varmasti ero on suurempi. (Mahtoikohan nyt kukaan ymmärtää tuota mun selostustani..höh.)

Äitiyspakkauksesta sen verran että ekakertalaisena meinaan sen ehdottomasti ottaa ja kenties innostun niistä kestovaipoistakin, ainakin osaksi vois kestoilla.. Mites te joilla kokemusta on, milloin pakkaus tilataan ja tuleeko siihen neuvolasta jotain ohjeita tmv.? Samaten äitiyspäivärahahakemusasiat on mulle ihan utopiaa, täytyy varmaan surffata Kelan sivuilla.. :whistle:
 
jaana25 Mieletön juttu!! :hug: Ihan tippaa taas pukkas silmäkulmaan. 'Mittavirhe', voi jumalauta, tosi törkeetä.
Tulee ihan mieleeni kun ekassa seurustelusuhteessani kävin gynellä ja mulla sanottiin olevan klamydia, haukuin tietty ukon ja syytin pettämisestä, kunnes kävikin ilmi että hups se onkin hiivatulehdus. :headwall: ( ..niin ja totta helkutissa, ei kuitenkaan mitään noin vakavaa kuin tämä 'mittavirhe' )

aply Niin josko miehenkin tulot otetaan niin en varmaan paljoa saa, meillä on kuitenkin tähän saakka ollut omat rahat ja omat lainat, mutta kenties tässä on muutosta ilmoilla :whistle:

rosinante Mä kävin tänää siellä Kelan sivuilla surffaamassa ja mm yritin laskeskella äitiyspäivärahan määrää, en onnistunut :( ..musta siellä ei ollut mitään kohtaa mihin ne miehen tulot laitettas ja muutenki ohjeet jotenki liian moniselkoset...Blaah. Kait ne neuvolassa si kertoilee, toivottavasti.

Mun suurin pelkoni on talous. Se on sitä paitti ihan turha stressi kun mies on kuitenki hyvässä vakiduunissa. Ajatus vaan siitä että on jonkun elätettävä saa karvat pystyyn :/

Töistä ei tuu mitään....ei mitään..täällä mä taas pörrään, voi itku!

11+4 ( päivitin muutes eilen pömpän kuvan profiiliin :) , meinaako joku muu filmailla? )
 
Onnittelut JAANA hyvistä uutisista!! :flower: Samoin kaikille ultrassa mielenrauhaa saaneille! =) reilu viikko olis itsellä vielä jännitettävää nt-ultraan. Kiitos muuten kaikille jotka mulle noita nt ja np termejä valaisi, vähän siellä suunnalla olin itsekin ajatuksissani, mutta kun faktaa ei ollut...

Meillä on suruaika,kun eilen jouduin viemään koiran (15.5v) viimeiselle piikille. Vkonloppuna meni yhtäkkiä tosi huonoon kuntoon, eikä muuta vaihtoehtoa ollut :'( :'( On melko outoa kun 15 vuoden jälkeen se ei enää ookkaan koko ajan jaloissa pyörimässä, mutta kai tähänkin ajan kanssa tottuu. Poika 10v. itkee toista päivää silmiä päästään, ja itsekin sunnuntaista asti tyrskähdellyt heti kun asiaa vähänkin ajattelen... kuten nyt... :'( Eipä ole ollut masu juuri mielessä viimepäivinä. Eihän tämä toki mitään ole rinnastettuna km- tai muihin huonoihin vauva uutisiin,mutta kyllä pikäaikaisen perheenjäsenen poismeno aina kurjalta tuntuu,oli kaksi jalkaa tai neljä. No se siitä, piti vaan saada sekin sanottua, helpottaa kun saa asioita ulos...

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, ja itse haluaisin myös sukupuolen tietää etukäteen,mies ei niin innostunut ajatuksesta kun ehdotin. Ei kyllä tyrmännytkään, joten jatketaan taivuttelua, onhan tässä vielä aikaa. :)
Vaikka eihän ne ultrassa annetut veikkaukset sukupuolesta täysin varmoja ole. Kummilapsen kanssa kävi niin,että kaksi eri lääkäriä kolmessa ultrassa sanoi että poika tulee ja kun vauva sitten syntiy niin ei äitikään meinannut uskoa kun sanoin että tyttö tuli (olin siis mukana synnytyksessä).

Asumisasiaa olen myös miettinyt, kun meillä meni aiemmin suunnitellut asumiskuviot viime joulun aikaan uusiksi. Mies asui eri paikkakunnalla tyttärensä(10v) koulunkäynnin vuoksi omakotitalossa, joka aikanaan oli silloisen vaimon kanssa hankittu. Seurustelun alusta asti oli selvää minulle etten muuta "toisen naisen" taloon,joten puhe oli että he siellä ja me täällä,välimatkaa kun on vain reilu 5km ja viikonloput jne vietettiin kuitenkin aina porukalla.(emme ole naimisissa/kihloissa). No hankimpa sitten tällaisen rivarikolmion mulle ja pojalle, ja hyvin mahduttiin. Kunnes joulun alla erinäisten käänteiden jälkeen mies myikin talonsa ja muutti meille. Tietysti tyttärelleenkin täytyi järjestää omaa tilaa(sänky,koulupöytä,säilytystilaa jne)kun meillä suht paljon viettää aikaa. Nyt sitten asustamme kolmiossa 4hlöä+ kamat ja nyt jo alkaa tavarat kaapeista tippuun niskaan eikä vaatehuoneeseen pääse kuin puoliaskelta... Ja tämä viides tulossa...
:D :D :whistle:
No eihän vauva itsessään ekan vuoden aikana paljoa tilaa vaadi,mutta kaikki ne tykötarpeet...
Mies on ollut niin helpottunut päästessään eroon omakotitalon tuomista hommista, ettei tällähetkellä lämpiä lainkaan ajatukselle isommasta asunnosta.Ja minähän en enää kerrostaloon lähde. Onhan niitä toki isompia rivareitakin, todella harvassa vaan ovat meilläpäin.. :headwall: :headwall: Hyviä neuvoja kaivataan!!!
Voihan sillä toki mieli muuttua kun ajattelin alkaa vihjailla tietokoneen siirtämisestä olohuoneeseen(hyvästi oma rauha,sekä koneen käyttäjältä että olohuoneessa olijoilta...), sekä siitä kuinka kiva onkaan kun vauva asustaa isin ja äidin huoneessa seuraavat 8v. kunnes vanhemmat muksut alkavat tehdä lähtöä kotoa... Manipulointi kunniaan!! :LOL: :LOL: :LOL:

Kylläpäs mä saan aikaan aina näin lyhitä ja ytimekkäitä viestejä :whistle:
Eikä tässäkään juuri itse asiaa ollut, vierestä vietiin. Mutta kai nääkin tulokkaaseen liittyy jotenkin.
Palailemisiin!

Tatuka+Väiski rv10+0
 
Galluppiin: mä olen hoitovapaalla ja tulot on kyllä pienet.
Hyvin ollaan pärjätty miehen tuloilla kuitenkin kun ei liikoja
tuhlaile. Ja on ollut kyllä ihanaa olla kotona lapsen kanssa.
Mä olin jo työntekoon ihan kypsä ja en kyllä aatellut sinne enää
takas mennä. Mulla vakipaikka olis siis odottamassa.
Haaveena jäädä kotiin vielä vuosiksi..

jaana siis mitä, mittavirhe :eek: mutta ihanaa että asia
selvisi näin parhainpäin!

haavemamma ja rosinante neuvolasta saa ne kaikki
lippuset ja lappuset äitiyspakkauksen ja -rahojen hakemiseen
sitten kun niitten aika on ja ohjeiden kera.
Ajankohtia en kyllä sen tarkemmin muista.

Tänään sitten tupsahti postissa aika sinne
nt-ultraan, on 7.8 enää kaksi viikkoa. Jippii!

iitukka ja helmi rv9+3 B)
 
Glow
olikos se niin että kun raskaus on kestänyt 154vrk (=22 viikkoa) ja on lääkärin todistus asiasta, voi hakea äititysavustuksia. Tässä kiva laskuri millä näkee, että minä päivänä itsellä se 154vrk täyttyy http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

niin ja piti jo aiempaan tänään kirjoittaa mutta kaikelta tohinaltani unohdin jaana25 Huh ja HIENOA :flower: =)

Mymmeliina 11+1
 
Niin vielä noista työhommista...

Teen itse kolmivuorotyötä, viikovuorona,eli aina 5pv kutakin vuoroa-vkl. Teollisuudessa, miesvaltaisella alalla (meillä suhdeluku n.85miestä/7naista). Töissä olen tammikuuhun asti,jos pystyn ja jaksan, tosin joistain hommista on pyydettävä erivapauksia,kun on jonniiverran raskaampiakin hommia työnkuvaan kuuluvina. Ukot tykkää... :D
Mammaloman jälkeen hoitovapaata jonkunaikaa,jos vaan talous kestää(näkee sitten),kun kuitenkaan nää työläisen tulot ei päätä huimaa, mies tekee saman alan hommia,päivävuorossa vaan(eri firma). Itsekin ajattelin tiedustaa mahdollisuutta päivävuoroon sitten hoitovapaan jälkeen, ainakin joksikin aikaa...

Nyt kutsuu ruoka, syötävä on,vaikkei niin maistuiskaan aina...

Tatuka+väiski
 
Tatuka: :hug: Voimia koiran menetykseen. Multa pääsi itku :'( Meillä on kultainen noutaja joka vappuna täytti 12v ja sekin on sellainen vanhus, mut kauheeta se tulee olemaan kun siitä aika jättää. Teilläkin yli 15v on kyllä TOSI pitkä aika ja siinä kyllä kerkee kiintymään liiankin hyvin :heart: Onhan koirakin perheenjäsen.

Ja sitä piti sanoa, että meillä eletään miehen tuloilla. Aluksi se hieman hämmensi, et tässä shoppaan miehen rahoilla, mut ei meillä ole enää "sun ja mun rahoja" vaan kun tämä perhe on meidän yhteinen yritys niin se hoidetaan yhdessä. Meillä kaikki on yhteistä, paitsi vaatteet :D Miehellä on hyvä työ, josta se saa ihan kivasti rahaa ja minä hoidan päivät lapsia kotona. Ihan hyvä työnjako ja kaikki olemme onnellisia.
Saan mä kotihoidon tukea ja kuntalisää, mut eipä niillä kauaa juhlita :D
-kyrsä ja nappula 9+4
 
Heipsan!! B)

Jaana: Ihania uutisia!!! :hug: :flower: :flower: mahtavaaa!!!

Tatuka: :hug: mun mielestä on turha vähätellä, että suree VAAN koiraa...koira on kuitenkin yksi perheenjäsen ja rakas sellainen varsinkin kun ehtii noin kauan olla . :( MEillä ehti koiruus olla vaan muutaman viikon ja siitäkin oli mieli matalana kauan.Äkkiä niihinkin vaan kiintyy ja niin kovasti....*voimia*.

Eikös niin, että tos np-ultras ei vielä näy sukupuoli?(..niin ja arvailuahan se niissä ultrissakin on kuitenkin , monesti on mennyt pieleen vaikka omalla kohdalla osunut aina oikeaan...) Hitsi, olis niin kiva tietää kumpiko siellä masussa möllii... ..minäkö the malttamaton?!? :D :ashamed:

Möökö ja muruliini 11+2 :heart:
 
haavemamma; Kelan sivut on toisinaan aikaepäselvät, mutta äitiys tai vanhempainrahoihin ei vaikuta miehen tulot.hoitovapaaseen sitä vastoin, ja siitä tulikin mieleeni miten mua ärsyttää kelan sivuilla systeemi, missä ne laskee perhekooksi suurimmillaan vain neli henkisen perheen..GRRR..Tai siis ylimeneviä ei laskennallisesti vaan ole..

jaana25; onnea ihan mielettömästi, kyllä taisi pari tonnia harteilta pudota taakkaa.. :hug:

möökö; sukupuolen voi taitava lekuri katsoa olikos JO 13+ viikolla.Katsoppas audin sivuilta miten meni.Itsellä taas ensi viikolla olisi ultra tosi hyvällä lekurilla ja ajattelin kysyä joko voisi jotain arviota heittää.. En vielä kuitenkaan hankintoja tekisi sen arvion mukaan, vasta kun rakenneultrassa varmempi näkymä.

Sitten galluun; töissä olen niin hektisessä oravanpyörässä, että odotan innolla kotiin jäämistä, samoin aion sitkeesti kitkutella hoitovapaalla ainakin jonkin aikaa. :p

nyt tuli kiirus, tuli vieraita, son moro!!

sini 12+1
 

Yhteistyössä