Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Kesälomalla on kiireitä...

Olin keskiviikkona np-ultrasssa ja siellä kaikki hyvin. Saatiin pari kuvaa ja heilutuksia vauvalta. Pahoinvointi on loppunut mutta oksentelua on vielä. Himona on mansikat ja kaikki makea. Mieli ei tee ollenkaan oikeeta ruokaa, ei se nyt kyllä ihan ällötäkään. Esikosta mulla oli niitä himoja ihan valtavasti mm. mullasta narskuvat uudet porkkanat..

Ikävä kyllä vanha ystäväni migreeni on palannut. Kohtauslääkkeitä ei sa käyttää raskaana ollessa ja panadol ei tosellakaan vaikuta ollenkaan. Monta iltaa on mennyt kärvistellessä. yhdistän tämän jotenkin hormoneihin, viimeksikin migreeniä oli raskausaikana 06. Imetysaikana taas ei yhtään kertaa eikä sen jälkeenkään. Ennen raskauksia migr. liittyi kuukautisiin. onko muita tästä kärsiviä ja oletteko löytäneet jotain toimivaa apua itellenne?

Tosi hyvää jatkoa kaikille!
terv. minni ja ursula 11+5?
 
MinniG: Mulla kans vaivannut päänsärky parina päivänä viimeviikolla, ei nyt varsinaista migreeniä mut sen verran kovaa särkyä kuitenkin että jouduin ottamaan Panadolin. Tosin se ei auttanut yhtään.. Nukkuminenkaan ei auttanut särkyyn, yhtäkkiä se vaan helpotti itsestään. Luin jostain raskaussivuilta että päänsäryn lisääntyminen on tavallista raskausaikana ja johtuu juuri niistä hormoneista. Työkaveri kärsi aika kovistakin migreenikohtauksista raskausaikana, hänelle kyllä lekuri määräsi jotakin lääkettä mikä auttoi.

Karvatonkoira: Mä oon kans lueskellut niitä Mia Joki-sivuja, ihan kivat. Yks hyvä sivusto on kans vau.fi, sieltä löytyy laskettu aika-laskurista tiedot mitä aina milläkin viikolla tapahtuu. Tosi hienoa kyllä nykyään kun kaikki tiedot löytyy oikestaan netistä, toista se on ollut ennen vanhaan :)

Maha kuralla jännittelen ultraa :|

T.Rosinante 12+1
 
MinniG: Minulle lääkärini sanoi (neurologi) että kohtauslääkkeitä saa raskauden aikana käyttää. Itse kuulun ainakin toistaiseksi niihin onnellisiin, joilla migreeni on raskauden ajan pysynyt kokonaan poissa. Lisäksi Panacod-nimistä lääkettä (ei migreenilääke, vaan kipulääke) saa käyttää, se on reseptilääke ja auttaa voimakkaisiinkin kipuihin, ota lääkäriin yhteyttä, jos saisit avun!

ONNEA ULTRAUUTISTEN JOHDOSTA, ainakin Tuulen sydän käynyt juuri varhaisultrassa!

:flower:

Meitä nt-ultran jänittäjiä on useita: minulla myös huomenna, ja ihanaa päästä näkemään vauveli parin viikon tauon jälkeen! Vointi kohentunut viime päivinä huomattavasti, ei enää pahoinvointia ollenkaan ja lähes kaikki ruuatkin maistuvat. Pahin väsymyskin helpottanut. Eli te jotka kärsitte huonosta olosta; voin vakuuttaa, ettei sitä enää tässä vaiheessa melkein muistakaan.... Koettakaa vaan jaksaa vielä, joiden viikkojen päästä luultavasti helpottaa!

Surullista on ollut lukea keskenmenoista palstallamme. Se tuntuu surulliselta, että joiltakin otetaan tämä onni pois. Itsekin vuosi sitten km:n kokeneena muistan niin selvästi sen tuskan, kivun ja pettymyksen. Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille ja voimia toipumiseen.

Jolie 11+6
 
Glow
tatuka kuulosti tutulta toi tissien kasvun ihmettely :D yhdet isommat rintsikat jo ostin, odotellaan josko vielä turpoaa (varmaankin niin tekee) ja ostetaan sitten lisää...
Vauvan vaatteita hypistelin minäkin ja ostin :heart: muutaman bodyn ja housut ja ihanan lämpöisen valkoisen puvun (söpöt korvat, pieni hännän tupsu ja tassut, oih).
Me uskallettiin ostaa jo vaunutkin! Ei muuten, mutta sattui kohdalle todella hyvät Brion uudehkot (käytetyt mutta tosi vähän käytetyt) yhdistelmävaunut. Tosi hyvän oloiset! Muita isompia hankintoja koitan malttaa jättää loppuvuodelle.

Mulla on ens viikolla se yks (eka tai no mulle toka jo) ultra, jännittää! Kivaa kuitenkin että sellainen on. Saako siitä mitään selkoa laskettuun aikaan? eipä tuo ole kun parilla päivällä heitellyt eri laskurien/neuvolan mukaan...
Kerrotaankohan myöhemmässä ultrassa lapsen sukupuolta, jos haluaa tietää?
Meillä KOKSissa tämä.

Kunnon maanantai fiilis tänään. Poika lähti isälleen neljäksi viikoksi (kesäloma), haikeeta kun on niin pitkään poissa. Minä pyöräilin vesisateessa töihin, en ollu liikuntaa juurikaan (kävelyä kummempaa harrastaunut kuukauteen) ja meinasin pyörtyä kun pääsin perille!

Muuten, oletteko jo miettineet otatteko äitiyspakkauksen? Mä olin ensin ihan varma että otan,mutta sitten aloin miettiä että otanko sittenkään... tulee itse osteltua vaatteita kuitenkin...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
:flower:

mymmeliina rv 11+0 ?
 
Siellä se mytty polski :heart:
Aika hyvin ajottu tuo ultra, viikkoja on vasta 11+1, eli tämä on eka päivä kun mittaavat niskaturvotusta. Sitä ei eka meinannut saada,mut lopulta tuli tulokseksi 0.8mm. :) Ja laskettu siirtyi 8.2.2009 eli viidellä päivällä eteenpäin.

Nyt on aik jännä olo :D Uskoo et siellä on joku. Ja työnimeksi tais tulla Mytty. Se oli eka asia joka tuli mieleen kun näin sen siellä :D Kovasti heilutteli ja se sydän pomppi :heart: Oijoi...

Labello 11+1
 
Hei onko muilla muuten ilmenny nyt tai aiemmissa raskauksissa päänsärkyä saunassa? Mulla tuntuu taas alkavan sama homma, viimeks oli myös. Myös kuuma suihku saa aikaan jyskytyksen. Kestää vaan sen ajan, kun on kuumassa ja helpottaa heti kun tulee pois. Oon taas kaivanu esiin saunamyssyni, jonka aina kastelen kylmällä vedellä. :p Ei tarvi alottaa saunalakkoa.

Pilkkis 8+6
 
Hei,

Np-ultra nyt käytynä, tai oli jo 8.45, mutta piti noita mansikoita ostaa ja pakastaa...voihan olla että joku litra saattoi mennä heti parempiin suihin, kun lasten kanssa niitä laitettiin :eek:

Niin ja niitä kuulumisia. Pää perä mitta oli reilun 5cm ja vastasi viikkoja 12+0-12+2, mutta kun nyt on menossa 11+6 niin ei aleta muuttamaan. Kovasti heilutteli ja potki pikkuinen. Saatiin kaksi hienoa kuvaa ja toisessa voi laskea myös kaikki sormet. Ja sitä turvotusta oli tosiaan 0.8mm eli ei sen puoleen mitään hälyyttävää. Istukka on takaseinässä, siispä voinenkin tässä kohtapuoliin liikkeitä odotella(joitain hipaisuja muka olen ollutj o tuntevinani). Edellisen kerran istukka oli edessä ja liikkeet alkoivat tuntua vasta 19+ viikolla. Veriseulassa kävin samalla, vaikka siinä kuulema pitäisi käydä 10 viikolla jotta olisi mahdollisimman tarkka. Rakenneultran aikakin saatiin jo syyskulle.

Äitiyspakkaus otetaan tälläkin kertaa. On otettu aiemmillakin kerroilla, mutta muuta niistä ei ole jäljellä kuin pyyhkeet(paitsi edelliseltä) ja nekin joutaisivat oikeasti jo vaikka roskikseen. Mitään uutta ei ole ole vielä tullut vauvaa varten ostettua kun aika paljon löytyy jo ennestäänkin, mutta varmaan noita pieniä vaatteita alkaa pikkuhiljaan hyppäämään kaupasta käyrryyn ihan huomaamatta : :whistle:

Saunomisesta: Mulla ei niinkään päänsärkyä vaan huimausta jos istuu liian kauan ja tuntuu että happi loppuu. Minä myös kaivelin saunaturbaanin eilen ja liekö se auttoi kun ei tarvinnut ihan kohta lähteä saunasta.

Minä en kyllä pystyisi pidättämään pissaa 3-4 tuntia =) nyt olin tunnin ennen ultraa pissimättä ja se riitti ihan hyvin. Samoin on riittänyt aina neuvolaankin. Muutenkin saan raskausaikan juosta vessassa vähän päästä ja öisinkin pitää heti alusta alkaen käydä 1-2 kertaa, lopussa paljon enmmän...

trionäiti 11+6
 
sleeping
Hei!

Me ei oteta äitiyspakkausta. Kaikki mahdollinen on säilytetty noilta pojilta. Ekalle me tietty otettiin se pakkaus, mutta mun mielestä ne vaatteet (2004) ei sopinu lainkaan pojille.

Mä en ole ostanut ainuttakaan vaatetta vielä tässä raskaudessa. Kyllähän niitä tulee kateltua kun kaupassa käy, mutta se kaupassakäyntikin on nykyään niin harvinaista. Ei vaan jaksa.

Mulla ei ole mitään himoja mihinkään ruokaan. Syön kaikkea vain kun on nälkä tai tulee paha olo. Kahvia en voi juoda lainkaan. Sitähän kaikki saakin ihmetellä :) Miksi MINä en juo kahvia. Mummi sitä kovasti ihmetteli ja ehkä arvasikin, mutta ei kerrota totuutta ennen ultraa.

Mulla ei ole tuo kuppikoko kauheesti kasvanut. Mies sanoo, että ne on kasvaneet, mutta itse ei oikein huomaa eroa. Onhan nää liivit ehkä HIUKAN ahtaat, mutta että ois kokoneisen kuppikoon kasvanut...? en usko. Maha ja takapuoli kyllä kasvaa, kun olen jättänyt liikunnan melkein kokonaan. Pitäis taas alkaa kuntoilla, mutta kun ei ole puhtia!

Meillä mies ei tule neuvolaan tai ultriin mukaan. Ei viitsi/halua jäädä töistä pois niiden takia. Mummu hoitaa lapsia ainakin ultrien ajan.

Ultraan on tasan kaksi viikkoa. Kylläpäs aika matelee. Tänään yritin soittaa neuvolaan ja kysyä mun kilpirauhastuloksista, mutten saanut ketään kiinni. Oma neuvolatäti on lomalla. Kyllä suututti! Mun täytyy sitten odottaa kaks viikko siihen ultra-aikaan ja kysyä vasta sieltä. Mua vaan ahdistaa kun en tiedä onko tää väsymys ihan tavallista ja jos nuo kilppariarvot on matalalla, niin onko se jotenkin vahingollista masuasukille. :/

Hauskaa viikonalkua kaikille!
 
Ai kuinka kiva lueskella teidän ultrakuulumisista :) Itse pääsen ultrattavaksi ensi viikolla tiistaina, joten sinne asti pitää vain odotella. Monella alkaakin olla jo riskialtteimat ajat takana, eli onnittelut siitä :flower:

Kvartti: Kyllä koitan olla positiivisin mielin sen vuodon jälkeen, tai oliko nyt vain aavistuksen värjäytynyttä valkkaria. Perjantain jälkeen ei ole mitään sellaista havaittavissa, eli onneks meni ohi! Ens viikolla sitten ultrassa nähdään onko kaikki hyvin. Toisaalta juttelin kaverini kanssa, ja hänellä oli ollut oikein kunnon verivuotoa viikon 11 tietämillä, ja ihan terve poika syntyi. Täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti.

Mä en ole vielä ostanut mitään vauvalle, kun olen vielä niin varuillani. Mut varmaan muutaman viikon päästä kyllä :heart: Vaunuasioita olen hieman alkanut selvittelemään... Millaisia vaunuja suosittelette ensikertailaiselle? Aikaistahan tämä on, mutta kun ei mitään asioista tiedä, niin täytyy alkaa ottaaman selvää asioista :) Onko muuten muilla ongelmia mahtua vaatteisiin jo näin varhaisessa vaiheessa? Mulla kiristää sellaiset housut, jotka meinasi pudota päältä 2 kk sitten :eek: Ostinkin tänään mammafarkut, ja voi olla et alan niitä pitämään aika piankin.

:wave: Niisku ja toukka 10+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mymmeliina kyseli tosta äitiyspakkauksen ottamisesta... Aiemmin jo kirjoittelin, että me ei oteta äitiyspakkausta. Tosiaan ainoat, mitkä haluaisin äitiyspakkauksesta olisi se makuupussi ja toppapuku. Ja makuupussejakin meillä on 3kpl ja toppapukuja saa ostettua kyllä :D Mä olen tooooosi nirso lasten vaatteiden suhteen (jopa niiden pikkuisten), et mulla on jäänyt äitiyspakkausten vaatteet melkeinpä käyttämättä. Meillä ei ole säästössä isommilta mitään vaatetta.

oletteko kuulleet MADAM MAMMASTA? se on sellainen "ennustaja", joka ilmaiseks netissä ennustaa. Siitä en mene takuuseen kuinka luotettavia nämä ennustukset ovat, mutta joskus on osunut kohdilleen. Se ennusti mulle, et meille syntyy 18.2.2009 poika, joka jää meidän viimeiseksi lapseksemme. Noinkohan on...

Mä vihdoin sain varattua sen np-ultra-ajan ja se on mulla rv 12+6, eli elokuun puolessa välissä. Nyt toi kuopus tuli tuohon sohimaan, joten pitää mennä

-kyrsä ja nappula 9+3
 
Niinskunenälle: EN SUOSITTELE yhdistelmävaunuja! Siis sellaisia, missä on kantokoppa ja alla ratasosa, sillä se koppa on yleensä AINA tosi pieni ja ratasosassa selkänoja ja jalkaritilä ovat lyhyet. Itse suosittelen ihan vaan rattaita, jotka saa sekä kasvot-, että selkämenosuuntaan. Ja selkänojan ihan alas asti. Siihen sit vaikka joku kantopussi/ toppapussi. Me nimittäin esikoiselle erehdyttiin ostamaan brion yhdistelmät ja jouduttiin myymään pois kun ei poju mahtunut enää 5kk ikäisenä siihen vaunukoppaan makaamaan :eek: No se olikin astetta suurempi 5kk :D
 
Oli ihan pakko käydä katsoon omasta sähköpostista että vieläkö mulla on madam mamman vastaus kun kyselin viime keväänä. Veikkasi tuolloin meille syntyväksi tyttöä 13.10.2007 ja poika tuli 19.10 =) Ja pojan saisin kuulema heinäkuussa 2011...
Ja oli ennustaja ellikin ja hän povasi poikaa syntyväksi 25.10.2007 ja tyttöä ja poikaa 11.3.2017 :whistle: Eiköhän ne tähän kuitenkin tyssää kun saadaan tämä tulokas maailmaan(tai ei koskaan pidä sanoa ei koskaan...)
Ei siis meillä ainakaan pitäneet ihan paikkaansa :LOL:

trionäiti 11+6
 
Moikka taas kaikki!
Paljon tekstiä omasta masusta....
Muutaman päivän palstailutauko on ohitse ja viikonlopusta on jäljellä järkyttävä flunssa, korvakäytävän tulehdus, kurkkukipu sekä niihin liittyvä päänsärky korvien huminoineen... Sairaslomaa sain pari päivää jotta saisin parannella kotosalla. Mitään lääkkeitä en suostu ottamaan ja onneksi vielä ei kuulemma tarvitse jos levolla paranen.
Onko kellään kokemusta siitä sairastuuko raskaana helpommin kaikkiin flunssiin, angiinoihin yms.? Tuntuu, että oma vastustuskyky olisi ihan minimissään tällä hetkellä.

Doppleria odottelen kotiin, tilattu viime viikolla, jotta saisin helpotettua omia epäilyksiäni ja kuunnella ollaanko siellä masussa vielä. Uskon vasta sitten, että kaikki menee hyvin kun ollaan päästy muutama viikko eteenpäin. Oliko täällä muita joilla on tuo doppler?? Onko ollut käytössä vai jäänyt turhaksi?

Migreenistä! Itsellä onneksi nyt raskauden aikana (koputtaa puuta) ollut vain pari hassua päänsärkyä. Muuten aiemmin niin käytössä oli kaksi jatkuvaa estolääkettä sekä tunnustan syöneeni kasapäin erilaisia lihasrelaxantteja ja kipulääkkeitä migreeniin. Mulla siis saattoi olla pahimpina kausina kohtaus viikossa ja kesto 2-4 päivään. Itsellä migreeni sekä tensiopäänsärky.
Muutenkaan tuo migreeni ei ole kiva kaveri niin nyt raskauden aikaan voin kuvitella sen olevan sata kertaa pahempi (jos mahdollista)!!!

Hankinnoista Meillä on itseasiassa jo niin paljon kaikkea etten kehtaa edes kertoa mitä. Tässä ollaan kuitenkin niin alussa, mutta on tullut vaan vastaan niin hyviä juttuja ettei ole voinut jättää väliin! Suurin/kallein hankinta oli varmaan ihkuihanat emmaljungan city ceroxit!! Värinä limejungle ja koska se oli poistuva väri saatiin niistä yli 300 euroa alennusta!
Onneksi täällä joku muukin oli uskaltautunut jo hankkimaan vaunut... =)
 
jaahas, paljon taas tekstiä kirjotettu.. =)

Äitiyspakkauksesta- me otetaan nytkin se kun siellä
ihan laadukkaita vaatteita on. Mä tykkäsin niistä potkuhousuista,
oli jotenkin "vauvamaiset" ja helpot pukea ja pehmeät päällä.
Täytyy kyllä myöntää etten meidän tytöllä käyttänyt -06
pakkauksen sinisiä gollegepukuja ja toppapukukin oli tosi
ruma..
Ainuttakaan vaatetta en ole ostanut - vielä.
Jos nyt sinnittelis jonkun aikaa että tietäs kumpi tulee.
Se ratkasee jo paljon. Semmosen tumpullisen bodyn kyllä ajattelin ostaa
ja talvivauva tarttee sukkia ja tumppuja ja muutenkin lämmintä.
Se on mummot valjastettava kutomispuuhiin. :whistle:

niiskunenä meillä on emmaljungan duo kombit tai jotku
sinneppäin. Mutta näissä siis erillinen kova vaunukoppa ja
ratasosa. Kopassa tyttö mahtui ihan hyvin nukkumaan 9kk
asti ja olis mahtunut pidempäänkin mutta ei enää suostunut siellä
makaamaan kun piti maisemia nähdä. Sen jälkeen ja edelleen
on nukkunut ratasistuimessa ja hyvin mahtuu.
Talvella meillä oli toppapussi niin tarkenikin hyvin.
Ja näissä on se heittoaisa joilla työntösuuntaa voi vaihtaa
lennossa, isot pyörät ja kulkee hyvin kelillä kun kelillä.
Kalliit oli, mutta hintansa väärtit olleet.
Niin ja kyllä, meidän pian 2-v nukkuu edelleen päikkärit
ulkona rattaissa. B)

Itellä pahoinvointi yllättelee pitkin päivää ja pöntölläkin on saanut
vierailla. Mulla himot tulee ja menee, samoin ällötyksen kohteet
vaihtelee. Kahvi on edelleen tosi pahaa ja sitä on pakko ollut
juoda tietyissä kyläpaikoissa tai raskaus paljastuisi heti.
Makeaa ei tee mieli mutta roskaruokaa kyllä. Vaikka
toisaalta rasvasuus ällöttää. Mutta pitakebab on taivaallista..

Kysytääs nyt täältäkin: onko ketään kestovaippojen käyttäjiä/
tulevia käyttäjiä?
Meillä kestoillaan, niin minä kuin tyttökin ja tulokas myös.
Ompelutalkoisiin pitäis kohta alkaa, vauvalle vaippoja ja
itelle jälkivuotositeitä. Varmaan kyllä ihan ostankin
joitakin sisävaippoja, harsoja ja villiksiä.


-iitukka ja helmi rv9+2-
 
Äitiysapupakkauksesta puheen ollen, me otetaan se kyllä. Meille kun tulee esikoinen, niin ei ole mitään ennestään ja enpä ole vielä mitään ostanutkaan.

Housut kiristää täälläkin. Farkkujen vyö menee viimeiseen reikään enää , ja silti kiristää, josko ennen raskautta meni kolmanneks vikaan. Paino ei ole noussut kuin ehkä vajaan kilon.

Ultrakuulumiset: Siellä se nökerö liikuskeli ja kerran oikein ponkaisi jalat suoraksi niin että kätilö ja avustaja yhteen ääneen "oooooooo.." ihastelivat. Pää-perämitta 44mm joka vastaa viikkoja 11+2, mutta LA pidetään samassa kuin neuvolassa eli 5.2. Mies oli myös haltioissaan ja pelkkää hymyä, laittoi ultrasta saadun yhden kuvan omaan lompakkoonsa. Hih. Josko tämä alkaisi hissuksiin todentua hänellekkin, kun on valitellut ettei tunnu vielä oikein että vauva olisi tulossa meille. :)
Meitin kunta ei sitten tarjoakkaan enää muita ultria, että jos haluaa mennä esim. rakenneultraan, niin yksityiselle sitten vaan. Petyin kyllä hieman, olin kuvitellut että ultria on vielä muitakin :( Eli neuvolassa sitten ramppailllaan pelkästään. Höh.


labello
siirrätkö meitin lasketun 5.2. niin onpahan sama kuin neuvolakortissa =)

haavemamma73 RV 11+4
 
Moi taas!!

Alkuperäinen kirjoittaja aply:
MöököMulla pahoinvoinnit alkoi sillä että parsakaali alkoi ällöttää, vaikka normaalisti tykkään. Nyt on jo pahoinvoinnit helpottaneet suurimmaks osaks, mutta se parsakaali nostaa edelleen palan kurkkuun. Ei tarvi ku ajatella ni tulee ällötys. Himoja ei ole ilmaantunut kummemmin. Viime raskaudessa teki koko ajan mieli niitä halpis-kokiksia. Toivottavasti ei tällä kertaa, ei oo kovin terveellistä, eikä tuu kovin halvaksi... Sulla on jo aika hyvin kun omatkin hiukset jo ällöttää, ja vieläpä lautasen vieressä olevat. Kuhan et kohta joudu syömään tukka kiinni ettei satu näkökenttään hiuksia :D
aply
Heh

:LOL: ...joo, onneksi ällöttää vaan irtonaiset hiukset, muuten olisin pulassa :D


Onnea iloisista ultrakuulumisista!!! :flower:

Mun täytyy perua huominen neuvola, poju oksutaudissa :x ...samalla peruuntuu sitten kampaaja samalta päivältä :| olis ollut niin kiva saada piristystä tukkaan!

Voi noita teidän kuppikokojuttuja :D lähettäkääs muutama desi mullekin, tilaa on kyllä!!! :kieh: Mulla kun raskaudet ei vaikuta siihen asiaan, vasta imetys ;) .

Voi että. ..odottaako muut potkuja jo kovasti? Itse odotan kuin kuuta nousevaa...siitä alkaa erilainen odotus sitten..se on paljon todellisempaa sitten...mulla on liikkeet ennemmin tuntuneet 15-16-viikoilla, joten kuukausi suunnilleen vielä! =)

Mukavaa päivänjatkoa!!!

Terkuin, Möökö ja pikkumuru 11+1 :heart:


Muoks: äippäpakkaus otetaan meillekin nyt, viimeksi en ottanut kun oli kaikki ennestään kolmelta jäljellä mutta nyt ei olla säästetty paljoa mitään niin nyt on jopa tervettakin!!=)

Ja vanhat housut, ei toivoakaan enää, että mahtuisivat!!! Äippähousut olleet viikosta 8!!! Toki, viides muksu tulossa *selittelee* :ashamed: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
möökö En ole vielä ehtinyt ajatellutkaan että jossain vaiheessa nökerö alkaa potkiakin, varmaan näin ensikertalaisena pyörryn siihen paikkaan :) Toivottavasti en ole auton ratissa silloin :/ Tää on niin jänskää!!

:D näin jo mielessäni *tumps* ja äiti kumossa :kieh: .
Onneksi nuo ekat potkut on niin pieniä ainakin mulla ollut, että sitä miettii, että mitääh?? ..se on just niin kuin kuvaillaan, pientä kuplimista...sitä tajuaa jälikäteen vasta kun se rupeaa toistumaan, että sitähän se on, pikku kinttu se siellä viipottaa :D :D :heart:
 
Ultrakuulumisia täältäkin päin. Ensinnäkin mua jotenkin kuvotti koko homma, milloin näin sen pikkuisen apinana ja milloin koppakuoriaisena. En pystynyt sanomaan mitään kätilön kommenttiin siitä, miten selkäranka näkyi niin hyvin kun musta se oli selvä koppakuoriainen :x

No kaikki oli kuitenkin kunnossa, pikkuisella oli pääperämitta 57mm ja vastasi viikkoja 12+3 kuvitellun 11+6 sijaan, mutta LA pysyy kuitenkin 3.2.-09. Viisi kuvaa sain mukaan ja niissä en sentään näe koppakuoriaisia, yksi tosin on jotenkin puolikas.

Nyt hipsin taas kiireellä seuraavaan paikkaan, iltasella ehtii lueskella tarkemmin kaikki kuulumiset täältä.
 
Käytiin ultrassa perjantaina ja kaikki oli oikein hyvin...nt lukemaksi kätilö sai 0,4 ja se sanoi,etteipä juuri tämän pienempää lukemaa voida mitata,mutta sehän on vain hyvä asia. Siellä se pikkuinen kovasti sätkytteli :heart: LA muuttui kaksi päivää myöhemmäksi,eli se on nyt 5.2 Nyt sitten vaan odottelemaan seuraavaa ultraa,joka on vasta 22.9...silloinhan sitä voisi mahdollisesti udella sukupuoltakin =) Mites muut,meinaatteko kysyä kumpiko siellä masussa asustelee =) ? siis tietysti ainahan sitä ei saada edes selville,mutta...
 
Luppana: me aiomme kysyä kumpi tulee. Kyllä jo olen aika varma jo nyt, että kumpi tuloillaan... Mutta kysyn silti vielä ultrassa "varmistuksen", vaikkei niihin koskaan voi täysillä luottaa. Jotenkin olen varautunut siihen, että taas tulee liian aikaisia supistuksia ja saan ravata sairaalalla ultrissa 2 viikon välein, välillä jo nyt tässä vaiheessa tulee sellainen supistava tunne... Katsotaan vaan niin menee 2 viikkoo yli kun mulla tää asenne :p
 
Ai niin ultrasta vielä..niskaturvotus oli 1.0 mm eli ei kuulema mitään hätää.
Mitähän tuo arvo pitää olla että joutuu/ pääsee jatkotutkimuksiin?

Ja mies oli kertonut sitten töihin mentyään että " kävin sitten ultrassa", pomo oli oikein kätellyt ja onnitellut =)

Nyt hilpasen Bodypumppiin.

11+4
 
Terve pitkästä aikaa!
Perjantaina kotiuduttiin kesälomamatkalta,ihan hyvin matka meni!Ei ollut ees kauheen paha olo!!Nyt on kyl sit senkin eestä!! :x Ja tää outo hiton nuha on jo kestänyt yli kolme viikkoa! :kieh:
viikko vielä ultraan,rupee jo jänskättää!! =)
Millai muuten,ootteko töissä,opiskeletteko tai jotain muuta? Ite olen ton viikarin kans kotona!Valmistuin viime vuonna kun hän ol noin 3kk ikänen,työpaikkaa ei siis oo oottamas!
 
Ultrakuulumisia; Jännityksenhuuruinen odottelu palkittiin, siellä se Pötkö potkiskeli ja heilutteli käsiään! Pääperämitta oli 57mm ja vastasi viikkoja 12+3, (nlan mukaan 12+1). Niskaturvotus oli 0.8mm eli oikein hyvä. Verikokeessa kävin sitte vielä jälkikäteen niin niistä lasketaan se lopullinen riskilukema. Istukan sijainnista ei lääkäri puhunut mitään enkä mäkään hokannut kysyä, noh selviäähän tuo varmaan sitten viim. rakenneultrassa. Hassua kun Pötkö availi suutaan, niin lääkäri sanoi että taitaa olla pikkukaverilla asiaa tai sitten vaan väsyttää :) Mun mies kun on hiukan puheliaammasta päästä niin tokaisi siihen että mikäli isäänsä tulee niin varmasti on asiaa.. :LOL:

Joo, mutta joka tapauksessa nyt on jotenkin superhuojentunut ja helpottunut olo! Tietyllä tapaa semmonen olo että nyt on "lupa" nauttia tästä olotilasta kun 12viikkoa on täynnä ja kaikki kunnossa. Toki mitä vaan voi vieläkin sattua mutta on tämä yhdenlainen virstanpylväs kuitenkin...

No niin, tulipas taas omaa napaa... :ashamed:

Elämäntilannegallupista sen verran että oon ollu kohta 15 vuotta hoitoalalla ja on jo pari vuotta tuntunut siltä että kaipaisi taukoa, nyt ois tosiaan ihanaa jos kaikki menis "putkeen" niin sais joulusta jäädä kotiin... Olis muutaman vuoden ihan eri kuviot kotosalla lapsen kanssa. Luulen että kun mullakin on jo ikää se 33v. niin tää saattaa jäädä ainoaksi raskaudeksi (vaikka mikä sitä koskaan tietää??). Aion ainakin nauttia tästä "koko rahan edestä". :)
 

Yhteistyössä