Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

JOSPI: Kävin lukee muutama päivä sitten kirkon sivuilta että saako -ei kirkkoon kuuluvan- ottaa kuitenkin kummiksi ja siellä luki että virallisesti täytyy olla kirkossa. Mutta voit tietty kysyä sitten oman paikkakuntasi/kaupunkisi kirkosta et miten tarkkoja he ovat tämän suhteen? Koska melkein sisko otti kummiksi yhen joka ei kirkossa, se olisi sopinut papille, ainut vaan ettei saa siitä todistusta. Mutta siis väh. kaksi kummia jotka molemmat kuuluu kirkkoon luki siel sivuilla.

Minäkin menen sitten KYSiin tai ainakin tarkoitus olisi, asun Helsingissä mutta haluan muuttaa takaisin Savoon vuoden lopulla kun oma suku siellä ja tarvitsen alussa heidän läsnäoloa/apua enkä yksin halua jäädä tänne isoon kaupunkiin(olen yksinodottaja/tuleva yksinhuoltaja).

viikonloppusin kerkee useemmin koneelle joten pysyn vähän paremmin kärryllä mistä täällä jutellaan :D

kummeista Ei kuuluta kirkkoon joten kummeja ei meidän lapsosille tule, mutta onneksi on läheiset välit sisaruksiimme joten näitä tätejä ja setiä lapsilla riittää :)

ON: tuli juotua monta kuppia kahvia joten olo myös sen mukainen (hyper aktiivinen) kotona harvemmin tulee keitettyä, mutta viikonloppuisin vieraillaan ahkerasti joten kahvia menee kuppi tolkulla.. ärsyttävää koska unta ei tahdo saada sitten millään |O

Tänä yönä olis sitten tarkotus alkaa vierottaa poikaa (7,5kk) yö maidosta... pelkään jo valmiiks että millanen hulabaloo on tulossa. Aateltiin miehen kanssa mennä olkkariin yöksi ettei pojan kitinä/huuto häiritsis niin paljon.
Strategia: kun huuto alkaa niin saa huutaa, jos yltyy mahottomaks ja nousee sängyssä ylös, niin sit käydään laskemassa takas makuulle ja silitellään.. mutta maitoa ei enää tipu.
Voi reppanaa kun tossa vielä ilosesti höpöttelee eikä tiedä mitä ollaan sen pään menoksi suuniteltu :D

Maha on pieni kuin sieni, ei oo vielä kasvanu mihinkään :) Esikoisesta tässä vaiheessa jo ensimmäiset arvasivat kun turvotus näkyi, silloin niin hoikassa varressa, helposti. Nyt kun tuossa vyötäröllä on tota "löysää" niin kaikki luulee vaan makkaraksi :D
Noo kyllä se kerkee vielä kasvaa ihan tarpeeksi :)

kuupas ja masu 12+2

sleeping
Hei!

Mä kävin tänään kaupoissa etsimässä mammavaatteita. Oli kyllä vaikea löytää housuja itselle!! Lindex ja Kappahal ovat lopettaneet tääläkin, joten H&M on ainoa, josta voi etsiä. No yhdet verkkarit ja mustat housut löysin. Oisin halunut farkut, muttei sopinut mulle. Mammapaitoja en ole paljon käyttänytkään. Talvella en tiedä kyllä mihin pukeudun. Yleensä mulla on ollut pitkikset ja toppahousut talvella kun poikien kanssa ulos lähden, mutta eihän ne mahdu päälle enää tänä talvena!! Ponzoa (en tiedä miten tuo kirjoitetaan) ajattelin käyttää, jos talvitakki ei mahdu päälle, mutta katsotaan...

Esikoinen on ollut tosi innoissaan vauvasta. Ostin hänelle kirjan "vauva valtaa vatsan" ja sitä hän on lukenut uudelleen ja uudelleen ja kysellyt ja kertoillut vauvasta mulle ja muille. Mun ei itse tarvitse kellekkään kertoa tästä raskaudesta kun poika kertoo sen kaikille =)

kummeista: meilläkin on pieni ongelma tuo kummiasia kun parhaat kaverit ovat jo valittu kummeiksi ja yksi tosi hyvä ystävä, jonka haluaisin kummiksi, ei kuulu kirkkoon. Täytyy sitten varmaan noita miehen siskoja ja veljiä pyytää kummeiksi jos muuta ei keksitä.

Olo alkaa pikkuhiljaa olla normaali ja jaksan jopa tehdä jotain. Täytyy taas elixiassa ruveta käymään ahkerammin. Tässä yks päivä kun kävin siellä pitkästä aikaa alavatsa kovettu siitä "rehkimisestä", oli luultavasti harjotussuppareita, joten täytyy ottaa iisimmin.

Mui! B)

Holy cow kun ootte olleet ahkeria :D !!! Kiwa!

Ei voi olla totta...sori, mun on pakko TAAS kantaa korteni kekoon tuossa oksuasiassa...siis eilen illalla ennen nukkumaan menoa hörppäsin hanasta suoraan vettä niin kukas se sieltä...ystävämme Georgehan se tuli taas tervehtämään..mutta että veden juonnista!?!?!? |O |O |O

Kamala uni viime yönä..sattuiko muut katsomaan niota viime keskiviikon ohjelmia Faktalta? Niissä osassa on synnytyksiä ja muitakin...siinä yhdessä oli kolmen pojan äiti joka sairasti leukemiaa ja oli kovasti suruissaan kun joutui piiitkäksi aikaa sairaalaan ja olemaan erossa pojistaan/perheestääm ja hänelle tehtiin kantasoluhoito/siirto -tms..mutta menehtyi 2kk:n päästä. :(
No anyway...näin sitten unta, että se syöpää sairastava olinkin minä ja olin sairaalassa saamassa sädehoitoa ja murehdin, että miten se vaikuttaa tulevaan vauvaan, etteihän sille käy kuinkaan... :( :( kamala aamulla herätä tuohon ja muistaa koko uni tarkasti kuin se olisi totta... :(

illanjatkoja!!

T:Möökö

Vieläkö mahtuu mukaan helmimasuihin? :)

Ollaan pidempään seurailtu keskustelua, mutta nyt vasta uskaltauduttiin liittymään mukaan.. :p

Laskettu aika on 17.2. ja esikoista ootellaan, synnytyspaikkana Naistenklinikka.

Emsa ja masukki 12+5

Kävin pitkästä aikaa lukemassa kuulumisia täältä. Oli toisaalta terapeuttista ja toisaalta kauhean vaikeaa. Ite olen pysytellyt lomien jälkeen pois tästä ketjusta, koska jäätiin kiinni varhaisultran ja verikokeiden sikiöseulassa. Istukkanäyte otettu naistenklinikalla ja tuloksia odotellaan kauhulla - ensi viikolla pitäisi tulla. Toivon todella, että sen jälkeen pääsen vielä takaisin tähän ketjuun kirjoittelemaan niin sanotusti normaaleja kuulumisia...

HEPSIS: Kovasti voimia ja toivotaan parasta :hug:

Jospi: Meillä on kuopuksella 3 kummia, joista yksi ei kuulu kirkkoon. Hän kuitenkin sai olla ihan yhtälailla mukana kastetoimituksessa kun muutkin kummit ja sai jopa kummitodistuksen :eek: Nyt ajattelin pyytää saman papin kun ehkä meidän lapselle tulee ainakin 1 kirkkoon kuulumaton kummi. Mutta Kyllä voi pyytää veljesi sisarukset kummeiksi vaikkeivät kuulukkaan kirkkoon, pääasia on vaan se, että on ne ainakin 2 kirkkoon kuuluvaa kummia heidän lisäksi =)

Tänne ei juuri kummempia kuulu, kunha tulin kommentoimaan :saint:

-kyrsä ja nappula 12+2

Hepsis :hug: Tiedän tunteen , että odottavan aika on pitkä! Me odotellaan kans niitä istukkanäytteen tuloksia, näyte otettiin 30 pv eli kohta se kaksi viikkoa jo mennyt! Veriseula ei meillä hälyttänyt, mutta turvotusta oli n 3mm :( Meillekkin varmaan ens viikon aikana tulee! Toivotaan parasta!

Moi!

Jennuli: Juu, ei pitäisi kattoa mutta en tiedä kun toisaalta on sellainen olo, että tykkää noista dokkareista hirmuisesti, ne on todellista elämää, eikä mitään keksittyä..ja sitten toisaalta pitää muistuttaa niistä synnytysohjelmistakin, että ne on pelkkiä riskiraskauksia, joissa sattuu AINA jotain poikkeavaa..en yleensä noin kovasti ole eläytynytkään mutta ehkä sitten osui ja upposi kun tällä syöpää sairastavallakin oli pelkkiä poikia ja kun itsekin olen ollut koko ajan lasten kanssa kotona.Tokihan sitä joskus miettii, että jos jotain sattuiskin....en toki alvariinsa sellaisia mieti mutta nää raskaudet on itsellekin sellaisia riskiraskauksia, aina on ollut jotain poikkeavaa...toisaalta on hyvä nähdä niistäkin dokkareista, että miten usein aivan elottomatkin pikkuiset selviää...
ja muuten sitä mietin, että siellä (USA) synnytykset hoitaa aina lääkäri, ellei toivo erikseen (vain 9%) kätilöä hoitamaan synnytystä! :eek: Jännää...

Hepsis: Epätietoisuus on varmasti raastavaa, ei uskalla iloita..Toivottavasti ensi viikolla saatte kuitenkin hyviä uutisia!! =) :hug: Voimia!

Huutiksesta ajattelin minäkin bongailla äippähousuja...! B)

Meille tuli eilen muuten oksutauti lapsille....saa nähdä, koska sitä itsekin joutuu siitä syystä pöntölle.yök! |O Toivottavasti se tulee kuitenkin nyt, eikä loppuraskaudesta kuten viimeksi (30vkolla) kun rupesi paikat aukeamaan jo siitä rajusta oksentelusta...Se oli muuten yllättävää, että jo 6-7 tunnin oksentelusta oli niin kuivunut kroppa, ne ketoaineet(??) oli 3 plussalla ja tiputukseenhan sitä joutui vaikka olin mielestäni juonutkin paljon ja niitä nitrolaastareita annettiin estämään supistuksia...huhhuh!

Mukavaa sunnuntainjatkoa mammat!!! B)

T:Möökö ja murunen 14 tasan!! :heart:

Ehtoota!

Liikkeistä: Voiko tosiaan olla että jo tässä vaiheessa tuntuu pientä liikehdintää? Mulla viikot tänään 15 ja pari päivää oon jo huomannut pieniä hipaisuja alavatsalla... Oon luullut että aikaisintaan joskus viikolla 18 vois jotain huomata. Mulla vielä se esikoinen tulossa eli eikö sekin jotain vaikuta liikkeiden tuntemiseen? Että uudelleensynnyttäjät tuntee aikaisemmin tmv.?

Koiruliasiaa: Meillä 3-vuotias "sohvatyyny", äidin ja isän silmäterä joka tottunut olemaan aika huomion keskipisteenä... :) Oon jo moneen kertaan kerinnyt murehtimaan miten tuo ottaa vauvan tulemisen. Onneksi on maailman kiltein ja todellinen seurakoira mutta koira on aina koira... Täytyy varmaan kans tehdä joku riepu-haju-systeemi ennenkuin vauva tulee kotiin. Kiitos vaan vinkistä, en muista kyllä keneltä tuli..

Joo eipä täs muuta, just tultiin reilun 200km:n päästä rippijuhlista ja nyt on ihan loppu. Kohta saunaan... :)

T.Rosinante + Pötkö rv15

möökö puolensa kaikilla, jopa tv ohjelmilla, mä näen pelottavia, ihmeellisiä jne. unia vaikka en mitään katsoiskaan... :/

mä ostin eilen hm:ltä äippähousut ja kyllä ne tuntuu taivaallisen hyvältä jalassa.. ei paina, purista, eikä ole väärän malliset, paitoja en ole vielä ostanut, vaikka masukkaa alkaa jo selvästi olla...

hepsis voimia ja parasta toivoen :hug:

Hepsikselle Voimia :hug: Toivottavasti saatte hyviä uutisia ensi viikolla. :heart:

Tervetuloa uusille!

Jospi: Saatan olla väärässäkin, mutta muistaisin että molempien vanhempien pitäisi kuulua kirkkoon jotta lapsi voidaan kastaa. Oisko jollain varmempaa tietoa? Ja se tosiaan riippuu papista huoliiko kirkkoon kuulumattoman kummiksi. Sitä kannattaa kysellä etukäteen sitten kun pappi on valittu. Mulla on kummipoika vaikken kuulu kirkkoon ja sain olla toimituksessa mukana ja mieheni oli sylikummina vaikkei kuulu myöskään kirkkoon. Mutta kummitoistuksia emme saaneet ja pappi ei kätellyt meitä kasteen jälkeen vaikka kätteli muut kummit... Oli vieraiden mielestä todella tökeröä eikä oikein sopinut niin herkkään tilaisuuteen sellainen kyräily... Naama rypyssä kiersi siis meidät eikä katsonut päinkään. Että sellasta... Mutta jos luonto kestää niin papille voi tosiaan jättää myös kertomatta että kummi ei kuulu kirkkoon. Ei niillä ole aikaa niitä mistään tarkistella.

Rosinante: Hyvin voit tuntea jo liikkeet! Mäki tunsin esikoisesta noilla viikoilla. Parin viikon päästä potkut näky jo mahanahan läpi. Sitä ootellessa... :)

Pixie 12+5

Heippa! :wave:

Täällä on palailtu mökkilomalta kotia. Täytyy huomenna lueskella kuluneen viikon tarinat, nyt ei oo virtaa.. Pahoinvointi lieveni kovasti mökkeillessä, pientä etomista ja hetkittäin yökkimistäkin vielä on, mutta keskimäärin olo on jo erinomainen! :D Ylihuomenna vihdoin eka ultra ja pääsee kurkkaamaan, jotta köllötteleekö tuolla oikeestikin joku. Sen erikoisempaa ei nyt kuulu, palailen paremman ajan kanssa taas. :)

Pilkkis 12+0

Mää taas pikaseen ilmotan itsestäni jotain niin tiiätte että elän vielä. :kieh:
vai muistikohan kukaan mua nyt yleensäkään, enivei...

Tervetuloa uusille! :flower: j

ja hepsis ja karvatonkoira: pidän teille peukkuja! :hug:

Meillä on myös mietitty kummiasiaa, enkä tosiaan tiiä ketä pyydettäis! En haluisi ketään kovin kaukaisia ihmisiä kummeiksi vaan joitain sellaisia joita usein tulee muutenkin nähtyä mut kun tuntuu että kaikki hyvät vaihtoehdot on jo käytetty! :|
Onhan tässä vielä onneks aikaa miettiä.

Mäkin haluaisin jo tuntea liikkeitä!! :heart:
Tokasta tunsinkin jo n. vkolla 15 muistaakseni. Ekasta vkolla 17 ekan kerran.
Toistaiseksi on riittänyt se että oon ultrassa nähnyt pienen vauvani ja viime viikolla neuvolassa myös kuultiin sydänäänet ja kovaa ne jumpsuttikin!! :)
Se kuulosti aivan ihanalta!

RasuNaamari ja PikkuRasu 14+6

Helou.. Täällä yksi joka rohkenee liittyä helmimasuihin.. elikkäs laskettuaika 11.2 tähän tietoon, päivät muuttuu joka käynnillä.. :whistle: mutta niillä main.. ja synnäri olisi KS-KS
Liikkeitä tuntuu jo mukavasti ja lapsonen on saanut työnimekseen kutittelijan.. hassu tunne kun joku kutittelee sisältä päin. Meillä jo kaikki ultrat "käytetty" enää jäljellä maksulliset ultrat sitten.

Tuosta kastamisasiasta minä tiedän sen verran että kun pikkusiskoni syntyi ja kastettiin niin isäni ei kuulunut kirkkoon ja ihan hyvin onnistui tuo kastajais juttu. En sitten tiedä onko eri paikkakunnilla toisia käytäntöjä..

Pahoinvoinnit takana, jos ei lasketa jokapäiväisen hampaanpesun yhteydessä tutustun Yrjö nimiseen kaveriin... :headwall:

Audriina +kutittelija 13+4

Iltaa ladyt,

täällä mukava viikonloppu ystävättärien kanssa takana. Oli niin kivaa yhdessä oloa =) Kummiasiaan Selvisi että toinen näistä kummiehdokkaista ei kuulu kirkkoon ja toinen kuuluu, siinä vasta pulma..tai toisaalta ajattelisi että siinä vasta ratkaisu..täytyy miettiä..

absa Miten te ratkaisette kummiasian kun toinen kummi siis ei kuulu kirkkoon?

möökö Hyh hyh mitö unia :(

Hepsis ja KarvatonKoira Jaksamista odotteluun :hug:

Facebook
Päädyttiinkö täällä johonkin ratkaisuun? Mä kirjauduin ekaa kertaa ja harjoittelen koko naamailua ;)

Päivittelin masutilanteenkin profiiliin, ei silminnähtävää muutosta, vaikka housuntuntevaa muutosta kylläkin :)

Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa!

haavemamma73 ja nökerö 14+3

Kummeista ja kastamisesta: Kasteen edellytykset:
Jotta lapsi voidaan kastaa, ainakin toisen vanhemmista tulee olla kirkon jäsen (lainattu vantaan seurakunnan sivuilta).
Kuka voi tulla kummiksi?
Lapsella tulee olla ainakin kaksi kummia, jotka ovat konfirmoituja evankelis-luterilaista uskoa tunnustavan kirkon jäseniä. Näiden lisäksi kummina voi olla myös muuhun kristilliseen kirkkoon tai yhdyskuntaan kuuluva henkilö, mikäli hänen kirkkonsa hyväksyy ev.lut. kirkon toimittaman kasteen (lapsikasteen). Mihinkään kristilliseen kirkkokuntaan kuulumaton ei voi toimia lapsen kummina (lainattu edelleen vantaan seurakunnan sivuilta).

Mutta itse siis olen sen kokenut, että kastejuhlassa kirkkoon kuulumaton kummi sai myös saman kohtelun kun muutkin kummit. Kai se on niin papista kiinni....

Meillä aloitti esikoinen tänään eskarin :'( Kova paikka ÄIDILLE, pojua hieman jännitti, mutta tosi reipas oli kyllä. Itse siinä itku silmässä toisen sinne jätin. :/

Oma oloni on helpottunut ihan kun taikaiskulla. Eilen en oksentanut kertaakaan, en edes meinannut ja tänäänkään en ole oksentanut. MAHTAVAA! B) Eli nyt olen aika varma, et tyttö tulee, paitsi jos oksentelut alkaa uudelleen. *kopkop*

Torstaita edelleen kovasti odotellaan. Mun käsissä kohtu tuntuu paljon suuremmalta kun näillä viikoilla pitäisi olla ja eilen illalla MUKA tunsin jotain liikettä siellä :eek: Taisi kyllä varmasti olla ilmavaivoja, sillä en ole tosiaan koskaan ennen 17.rv:a tuntenut liikkeitä. Mutta taas näin niitä tuplauniani ja ne tuntui niin todellisilta. No kaippa siellä olisi jo ekassa ultrassa näkynyt ne 2 alkiota jos olisi... No torstaita tosiaan odotellessa...

-kyrsä ja nappula 12+3

Heippa!
:D :) :heart: Mä oon niin ilonen, että ei oo ees sanoja! Saatiin tänään istukkanäytteen tulos ja kromosomit vauvalla on normaalit! Kyllä sitä tulosta odotettiinkin! Ja sukupuoli selvisi myös samaisesta tutkimuksesta! Eli meille on tulossa kolmas poika! :xmas:
Mahassa tuntuu hassua " rutinaa " että jotain siellä vissiin tapahtuu!
kamu rv 14+0 :wave:

Karvatonkoira ihania uutisia!! Ja onnea poikalupauksesta!! :heart:

Hepsis sinulle vielä jaksamisia tulosten odotteluun! Toivotaan etä kaikki on hyvin :)

Mä oon kyllä malttamaton niitten liikkeiden suhtee :D joka ilta pitää pitkään maata ihan hiljaa paikallaan,hyvä et hengittää uskaltaa ja kuulostella josko joku pikkunen hipaus tuntuis, mut ei mitään :( varmaan on taas istukka edessä kiusaamassa,tyhmä ku en kysyny ultrassa :/

Mulla on hyvä olo :) Ei juuri väsytä eikä päätä särje. Kiukkukohtauksia saan kyllä edelleen :ashamed: Ja tää mun naama on ihan kamalassa kunnossa :( Tosin mulla on aina ollu aika huono iho,mut nyt molempien raskauksien aikana menee ihan hulluks, harmittaa. Hiuksetkin on ihan järkyttävät,tyvikasvua on kertynyt, jospa ens viikolle sais kampaajan, sit sitä piristyis vielä enemmän ku uskaltais peiliin katsoo :D

Poika puhuu kovasti vauvasta, aina kun sattuu ultrakuvan näkemään, sanoo että "masuvauva syntyy" ja edelleen kurkkii aina paidan alle. Lelujaan myös tuo aina mulle ja sanoo että annan tämä masuvauvalle tai että masuvauva leikkii tällä. Pitää kohta alkaa kirjastosta haalimaan noita vauva kirjoja että voidaan lukea aiheesta.

labello ja mytty 14+1

labello: meillä ei tosiaan lapset vielä tiedä, että meille olisi vauva tuloillaan, mutta esikoinen on rakastunut noihin mun odotusajan kirjoihin. Selailee niitä päivittäin monta tuntia ja kyselee. Siinä me yhdessä ihmetellään. Tänään kun haetaan esikoinen eskarista niin haetaan samalla kirjastosta lisää kirjoja. Se Lennart Nilsenin (olikohan oikeesti edes ton niminen) odotusajan kirja on ihan mahtava kun siinä on ne AIDOT kuvat ja hyvin selitetty kaikki. Ajattelin, että jos ultrassa torstaina kaikki hyvin niin sitten luetaan yhdessä niin lapsetkin tajuaa :D

Täällä sataa kaatamalla ja pitäs kohta esikoista lähteä kotiin hakemaan :headwall:

Yhteistyössä